Kívülről semmilyen, de beleülsz, megtérsz

Év Autója-szavazás utolsó fordulós vezetés: Audi A4 3.0 V6 TDI - 2016.

2016.02.18. 21:24 Módosítva: 2016.02.19. 07:45

Végre néptelen francia vidéki utak, végre néhány jó kanyar, kíváncsi voltam, nehézkes ékszerdoboz-e az A4, vagy esetleg tettek bele egy kis érzelmet is.

Oké-oké, nem olyan driver's car, amiből sikoltozva, bokáig leizzadva, gyönyörtől ordibálva szállsz ki, ezt már megtapasztaltam a dániai teszten. Erre idei közvetlen vetélytársa, a Jaguar XE sokkal jobb, hiszen az egy fókuszált célgép. De azért az A4 nagyon jó, ha nem is sziporkázik. Ha fókuszált, ha nem, az én fejemben klasszisokkal jobb autó, mint az agyonhirdetett, aluhabkönnyű XE - amely egyébként bizonyos felszereltségekkel és motorokkal nem is könnyebb az acélos konkurenciánál. Higgyék el, drukkolok az angoloknak, drukkolok a kicsiknek, drukkolok a visszatérő legendáknak, és a Jaguar mindent megtestesít ezekből, az Audi pedig - legalábbis az én szám íze szerint - semmit. Hagyjuk az ur-quattrót, az más tészta.

Tény, egy akármilyen jó elsőkerekes autó sem tud olyan finoman kormányozható, gázadásra érzékien beforduló, macsó cucc lenni, mint egy közepesnél jobb hátsókerekes. Az RWD-ben ott a bugi, az FWD-ben nincs, ezt el kell fogadni. De egy középkategóriás presztízsmodell, amelyet a céges flották oldalsó ékköveinek szánnak, amelyekre úgy illik vágyni, hogy azért a használhatóságon is rajta kell tartani az egyik szemet, nos, egy ilyen autónál mindig fontos szempont lesz az elegancia, a haverok sznob- és irigygombjait megnyomogató faktorok, a rugózás-hátsóülés-csomagtartó mágikus háromszöge. Ebben pedig az A4 - még ha hajszálpontosan úgy is néz ki, mint az elődje - nagyot alkot. Nincs autógyár, amelyik ilyen csodás belső tereket, a tapasztalt minőségnek ezt a fokát tudná nyújtani ma, s dízelbotrány ide vagy oda, az Audi karikagyűjteménye ma fényesebben csillog, mint valaha.

Csak hogy csekkoljam, mennyire béna batár az A4, elvittem ezt is egy körre a Mortefontaine-i utolsó Év Autója-tesztelésen. És igen, az ülés, a kormány, az aszfaltmágnes sokkal jobb a Jaguar XE-ben - viszont az Audi e területeken sem rossz, más területeken pedig a pódium tetejéről röhög lefelé. Lehet vele gyorsan menni? Lehet ám! Jó vele gyorsan kanyarogni? Elég jó, bizony! Ha pedig öt évig ilyen autóba kényszerülnék, nehezen tudnám rávenni magam, hogy sikoltozzak a sorsom ellen. A videó kivitele, előadásmódja, az előadó bája és a többi mind természetesen csikósi mélységekben túrja az anyaföldet, de kérem, ne a produkcióval foglalkozzanak (és ne is azzal, hogy elhangzik: az A4 MQB-padlólemezes autó, hiszen ez egy MLB-padlós kocsi, mert hosszában van a motor, a hibáért elnézést, nyomás alatt nehezen működik az agy). Nézzék inkább a járművet: