„Az 5-ös BMW lámpateste az élővilág egyik legcsodásabb mikrofraktálja.”

2008.01.04. 21:27
54 hozzászólás

Függetlenül attól, hogy a szerkesztőségi paleokonzervatívoknak vagy a Karottának van igaza, a BMW valószínűleg az évtized döntését hozta, amikor Chris Bangle-re bízta autóinak tervezését: többet vitatkoznak sok éves dizájnjairól, mint az összes többi autógyár összes munkájáról együtt. Az aktuális 5-ös BMW – az E60 – formatervét Gábor olvasónk is támogatja. Így érvel:

Szerintem a világ egyik legbizarrabb, leggroteszkebb dolga összehasonlítani a két autót.

Az előző 5-ös (E39) nekem nem is BMW, hanem igazi parasztbömös. Úgy képzelem, nem akkor csipog indulás után, ha nincs bekötve a biztonsági öv, hanem ha a sofőrön nincs minimum fél kilónyi tömör arany giccsfux.

Otromba és elkapkodott. A Lexus legenda születésekor kétségbeesetten fogtak egy E34-et, raktak rá lexusos átlátszó búrát előre, meg egy jó nagyot belefújtak a kipufogóba, hogy nagyobb legyen az egész autó.

Aztán amikor belátták a ballépést, tudták, csoda kell, hogy menthessék a jó hírnevet. És össze is hozták a csodát. Egy bátor, újszerű és gyönyörű új ötöst. E60 – leborulok elibéd!

Az arányok gyönyörűek. Sportosan alacsony tető, európaian jó motorháztető/csomagtartó arány. A lényeg, mindenki kiszúrja, a fikázók is: a fényszóró! Nekem a csoda maga. Három megoldása van. Két elvont, az autó frontját arcnak tekintő, és egy teljesen egyértelmű.

1. Még álltában is annyira megy ez a szegény szekér, hogy csak hunyorítva bírja, de így is folyik belőle a könny, amit egyből elfúj a menetszél:

5-ös BMW lámpájának egy értelmezése

2. A helyzettől, sebességtől függetlenül hihetetlenül mérges, mert épp sokkal gyorsabban szeretne menni:

5-ös BMW lámpájának egy másik értelmezése

3. Ez a lámpatest az élővilág egyik legcsodásabb mikrofraktálja. Egy sólyom, ami távolról nézve bizony a saját feje, illetve még közelebbről a tekintete:

5-ös BMW lámpájának egy harmadik értelmezése

Feminin?

Feminin, nem is kicsit. Ettől ne lenne szép? Ami feminin, az nem lehet „férfias”?

Zöld Lamborghini Miura első lámpája. Fotó: Auto Italia
Fotó: Auto Italia

Tényleg nem sértésnek szánom, csak a művészeti érték, és gondolati párhuzam miatt had idézzek zárásként Jancsó Miklós Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pesten című filmjéből egy picit megmásítva a gondolat tárgyát:

„Eddig azon gondolkoztam, hogy mi a szarért nem tetszik nektek az E60… Mert bunkók vagytok, azért! Szerintem új és zseniális!”