Fogyasztáscsökkentő tabletta, 1. sz. kontrolljármű

2008.02.26. 18:28
171 hozzászólás



Stresszes volt, de vége, én már tudom, csökkenti-e a fogyasztást az FFI MPG-CAPS fogyasztáscsökkentő tabletta. Az FFI a Fuel Freedom International rövidítése, ami inkább hangzik kisegyháznak vagy terrorista szervezetnek, mint valami autós akárminek.

Aki olvasta az előzményeket, most már hetek óta tütelmetlenül várja a végeredményt.
Övék az autozzonolcsobban.com

Szörnyű sületlenségek, fárasztó agymosás, amivel mindig az a legnagyobb baj, hogy hát persze, hogy hülyeség, de mi van, ha mégse? A lexikonok tele vannak olyan feltalálókkal, akiknek már megmondta a földrajzilag illetékes tudományos akadémia, hogy nem lesz az úgy jó, ők mégis feltalálták a repülőgépet vagy a lapos képcsövet.

Tehát teszteljük.

Ilyen borzalmak olvashatók a honlapon:

 

"Szándékaink szerint, amit ez a katalizátor tesz, egy változás, ami a hengeren belül az égés mértékét formálja. Ez pedig 30% nyomásnövekedést eredményez időegység alatt a dugattyúban lefele mozgáskor egy nem katalizátoros állapothoz képest. Ez eredményezi a megnövekedett teljesítményt."

 

De ha Kopernikusz véletlenül dadog, maradjon a geocentrikus világkép?

Beleraktam a saját autómba, hiszen tesztautót nem veszélyeztetünk idióta kísérletekkel. Az autóm még él, természetesen lehet, hogy a káros hatások csak hosszú távon jelentkeznek, az mindenesetre reményre ad okot, hogy mennyiségileg az összesen belerakott három tabletta nem tétel.


Autóztam vagy két hétig, és végül tessék: 300 kilométer, bő 51 liter, az 17 literes fogyasztás, pont amennyi tabletta nélkül volt. Igen, közben kicsit hidegebb lett, de a 17 liter a téli fogyasztásom. Ráadásul az értékelhető fogyasztáscsökkenés már csak azért is fontos volna, mert egy tabletta 600 forint, tehát két liter benzin. Ha csak másféllel fogyaszt kevesebbet az autó, már buktunk az üzleten. Ez viszont most majdnem tökéletesen telibe találta a tabletta nélküli fogyasztást.

Gyakori hidegindításokkal, rövid utakkal számolva nyilván fel lehet állítani olyan elméletet, mely szerint az alacsonyabb alapjárat, meg a mittudoménmi tudományosan nem kimutathatóvá teszi a hatást. Úgyhogy nosza, menjünk Bécsbe autópályán, 135-re állított tempomattal. Szél sincs, a hőmérséklet érdektelen, a Tehén autópályán 13 litert fogyaszt.


És indulás előtt teletank, bele a fogyasztáscsökkentő. Bécsben kötelező autófotó a múzeum előtt, nehogy már csak a Viktornak meg a Csikósnak legyen. Az is tény, hogy kicsit nehezen tudtam odaparkolni, mert bár volt hely, de egy értelmes illető tökéletesen elállta a robogójával. Úgyhogy a robogót odébbvonszoltam, így az nem látszik a képen.

Hazafelé pedig el is telt a 300 autópálya-kilométer. Pont meg kellett állnunk egy kis kései ebédre is, úgyhogy az Autogrillben megtömtük a bendőt, aztán nem volt mit tenni, a Tehén is enni kért. 307 kilométer, 41 liter, ez 13,35-ös fogyasztás, a hibahatáron belül, szintén kicsit magasabb, mint FFi MPG-CAPS nélkül. Nem mondom, hogy a cucc növeli a fogyasztást, inkább csak egyértelműen jelzi, hogy nem csökkenti. Az MPG-CAPS viszont ígér javuló emissziós értékeket is, ami egy szabályozott katalizátor esetében értelmezhetetlen.

Tehát városban és autópályán is tökéletesen annyit fogyasztott, mint tabletta nélkül. Bocs, de ezután teljesítménymérésre már nem viszem el. Örülök, hogy nem lett baja. Legalábbis remélem. Hogy a Prolongot pedig miért nem teszem bele, egy másik alkalommal mesélem el.