XWD, sebességindex, EBD, EFI, HTP – vajon mit jelenthetnek?

2008.03.13. 12:00
62 hozzászólás
Önök sejtik, miről szólhat ez: olajfürdős tengelykapcsoló osztja a nyomatékot előre és hátra? Minek köszönhetően lesz nagyobb az erő, ami a dugattyú tetejének püfölésével mozgatni akarja autónkat, viszont kevesebb elégetlen, meg félig elégett szénhidrogén-molekula távozik a külvilág irányába?



XWD, sebességindex, EBD, EFI, HTP – vajon mit jelenthetnek? Valószínűleg olvasóink között sokakban felmerülhetett egy-egy cikk olvasása közben ez a kérdés. Kreatívabbak egyedi megfejtéseket találnak ki (pl. HTP = hiába taposod paraszt), de az azért nem az igazi. És amikor hosszas keresgélés és bogarászás után végre megfejtettük, mi is az ESP, egy másik gyártónál találkozunk egy sunyin odaírt DSC-vel. Ismerős a helyezet?

Ez most megváltozik!
A Totalcar kollektívája vérrel, verítékkel és csak évszázadokban mérhető tapasztalatával elkészítette önöknek/nektek az Autósszótárt! Minden az A-oszloptól a zajkomfortig. On-line, kereshető, kommentelhető. Olvasson könnyed leírásokat a passzív biztonságról vagy az MPV-ről.

Hiányos az Autósszótár? Jobban tudja nálunk? El tudja magyarázni ennél alaposabban, hogy működik a differenciálmű? Tanítson, oktasson! Köszönettel vesszük akár a szótár meglévő szócikkeinek pontosítását, kiegészítését, akár eddig elhanyagolt fogalmak kifejtését, elfeledett alkatrészek leírását. Írja meg nekünk, amit nem írtunk meg mi.