2008.03.13. 22:19
59 hozzászólás

A turbófeltöltős versenyautókra vonatkozó szabályokban többek között a turbószűkítő mérete is meghatározott. Ettől ugye elég sok minden függ az autónál, teljesítmény, nyomaték stb. A versenyeket megelőző gépátvételen az ATB (Autós Technikai Bizottság) leellenőrzi ezt a szűkítőt, hogy mérete megfelel-e a szabályban előírtnak, és nehogy menet közben mégis kicserélődjön, le is plombálják. Ha esetleg elromlana a kocsiban a verseny során a turbó, akkor van lehetőség kicserélni, de ehhez az kell, hogy a gépátvételen a tartalék turbót is leplombálják. Így nincs vita, nincs csalás. Vagy mégis?


foto:DuEn

És akkor mai kérdésünk a következő:
Ki az a magyar raliversenyző akinek saját plombanyomója van, és a versenyeken a technikai bizottság helyett maga plombálja a kocsiját?