Vegyen pickupot laposkúszásban!

2008.04.16. 17:48
47 hozzászólás

Mai sajtóanyagunk a következő:

 

A NISSAN MÁJUS ELEJÉTŐL MAGYARORSZÁGON IS MEGKEZDI AZ NP300 PICKUP MODELL ÉRTÉKESÍTÉSÉT

 

Ja, bocsánat, a lényeg nem egészen ez, hanem hogy megkaptam a sajtóanyagot emailben, ami egy word dokumentum volt. Nem ejtettek a fejemre, hogy hosszasabban olvassak egy sajtóanyagot, egyből képet kezdtem keresni a neten, melyik is ez az NP300. De mielőtt megmutatnám, tessék, aki felháborodott, hogy miért nem olvasok én sajtóanyagot, az most mutasson példát, és olvassa el ezt, lehet, hogy utána kikérdezem.

  • Hasznos teherbírás akár 1115 kg-ig,
  • Vontatható tömeg akár 3000 kg-ig
  • Háromféle felépítés
  • Összkerék meghajtás
  • Erős 2.5 literes dízelmotor
  • Ideális autó munkavégzésre
  • Hosszú szerviz periódus

A Nissan folytatja az európai haszon-gépjármű piacon folytatott lendületes előretörését a legendás Pickup modell NP300 néven történő újra-bevezetésével. A régi-új modell piaci bevezetése áprilisban kezdődik a Single Cab és King Cab verziókkal, melyeket nem sokkal később a Double Cab is követ.

Az NP300 Pickup a hagyományos háromféle felépítési módban rendelhető – Single Cab, King Cab és Double Cab – melyek mindegyike különböző megoldási javaslatokat kínál más-más felhasználási területre.

A Single Cab utaskabinja kétszemélyes, ezzel szemben a legnagyobb platóval rendelkezik a három verzió közül. Ebben az esetben a plató 2 235 mm hosszú és 1 465 mm széles. Ez a verzió egy igazi strapabíró, erős pick-up, mely kimondottan olyan egyszemélyes vállalkozóknak ideális, akik a sűrűn lakott területektől távol útépítéseken, építkezéseken, vagy a mezőgazdaságban dolgoznak.

A King Cab modell szintén két fő szállítására alkalmas, de az utastérben biztonságos tárolási lehetőséget kínál szerszámoknak és egyéb dolgoknak, míg a harmadik, Double Cab típus ötszemélyes utaskabinnal rendelkezik.

Az akár 1 135 kg-os hasznos teherbírású NP300 Pickup egy erős, de egyben takarékos Euro 4-es besorolású 2.5 literes közvetlen befecskendezésű dízelmotorral rendelkezik. Ez a 129 lóerős maximálisan 294 Nm nyomatékkal rendelkező erőforrás kiválóan alkalmas könnyű terhek szállítására és vontatására. A 75 literes üzemanyagtartálya több, mint 750 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, melynek köszönhetően az autóval több időt lehet munkával az úton tölteni, és sokkal kevesebbet a töltőállomásokon.

A nagy hasznos teherbírás mellett az NP300 Pickup kiváló, akár 3 000 kg-ot is elérő vontató kapacitása lehetővé teszi, hogy használója minden, a munkájához szükséges kelléket, szerszámot és anyagot is magával vihessen,

A motorhoz, egy ötsebességes mechanikus váltó csatlakozik, míg az erős független első kerékfelfüggesztés valamint a nagy teherbírású laprugós hátsófelfüggesztés biztosítja, hogy az NP300 Pickup a legmegerőltetőbb teher és útviszonyok között is jól és könnyen kezelhető maradhasson. A korlátozottan önzáró differenciálzár segítségével növekszik az autó vonóereje, valamint stabilitása akár szélsőséges körülmények között is.

Mind a három verzió összkerékhajtással rendelhető, mely biztosítja az autó még szélesebb kihasználhatóságát, akár a legnehezebb terepviszonyok között is. Annak érdekében, hogy az autó minden körülmények között jól használható lehessen az NP300 Pickupokat speciális olajteknő és üzemanyag tartály védelemmel is ellátták.

Az NP300 Pickup terepjáró képessége szintén magáért beszél. Az autó szabad magassága 230 mm, az első és a hátsó terepszöge egyaránt 31º, míg a gázlómélysége 450 mm. A nyomatékos motornak köszönhetően az NP300 kapaszkodószöge 39º, míg a maximális oldaldőlő képessége 48º. Ezeknek a kiváló adatoknak köszönhetően az NP300 Pickup az egyik legjobb terepjáró tulajdonságokkal rendelkezik kategóriájában.

Az NP300 Pickup az igényeknek megfelelően könnyen átalakítható és felépítményezhető.

Míg az NP300 Pickup egy igazi igásló, addig a belső tere barátságos megjelenésű, ami az opcionálisan megrendelhető légkondicionálónak, 2 DIN-es CD audio rendszernek, az elektromos ablakemelőknek, a távirányítású központi zárnak és az elektromosan állítható visszapillantó tükröknek köszönhető.

Az NP300 Pickup szériafelszereltsége az ABS, a vezető- és utasoldali légzsák, a hengeres hátsó lökhárító. Ezen felül extra felszereltségként megvásárolható a hátsófellépővel ellátott krómozott hátsó lökhárító, a hátsó párátlanító, az első ködlámpa szett, színre fújt oldalvédő díszlécek és az oldalfellépők.

A folyamatos munka elősegítése érdekében az NP300 Pickup szervizintervalluma 30 000 km, melyhez 100 000 km vagy 3 év új gépjármű garancia valamint 6 év korrózió okozta garancia is csatlakozik.

Összességében a fenntartási költségeket tekintve az NP300 Pickup szintén kategóriájának egyik legjobbja, ezzel is hangsúlyozva, hogy egy ideális választás egy olyan felhasználónak, aki sokat dolgozik nehéz körülmények között.

A NP300 Pickup nettó 3 965 000,- Ft-tól vásárolható.

No tehát, ennyi volt a sajtóanyag, jöhet a kép? Na jó, azért egy ellenőrző kérdés, hátha valaki azt hinné, majd legközelebb is büntetlenül elsinkófálhatja a sajtóanyag-olvasást:

-Milyen ló a Nissan 300NP?

Igen, a helyes válasz: igás.


Na, a lényeg, hogy az első képen látható piros autóra nézve egyből megállapítottam: a Nissan feltalálta a platós Wartburgot. Illetve a sajtófotón pózoló melósok valójában nem ácsok, hanem modellek, akik általában magasak, ezért néz ki az autó nyominak.

Persze vannak róla szebb képek is, az ezüst NP300 mintha egy másik autó volna, de csak annyiban más, hogy az egy king cab, a kettő és négyszemélyes fülke közötti, amiben vezető és utasa maga mögé hajigálhat egyet mást, de be csak ketten ülhetnek.


Ennek persze még nem kéne ilyen drámai különbséggel járnia. Nézzék csak az eltéréseket: színre fújt tükör, színre fújt lökhárító, kicsit más hűtőrács, meg persze a széles kerekek alufelnivel, ennyi a nagy különbség. Meg a perspektíva.

A legtöbb autó sokkal jobban néz ki enyhe alulnézetben. Normálisan, fejmagasságból, ahogy egy turistaúton fotóz az ember, sokkal kevésbé dögösek az autók. A piros Nissant is így fejmagasságból sikerült kinyírni. Az ezüst meg persze már megint erős túlzás. Itt már nem lehajolt a fotós, hanem hasra feküdt, és az aszfaltra támasztotta a kamerát. Szóval eltúlozta.


Ugyanitt tanulmányozhatjuk az autós, illetve általában a mindenféle reklámok tipikus hátulütőjét, a jól kinéző dolgok és az élet apró antagonizmusait. Ha sok bonbont zabálunk, nem úgy fogunk kinézni, mint a modell csaj, aki a bonbonzabálást reklámozza, hanem mint Pécsi Ildikó (aki mosóport). Tehát hogy az első képen látható ronda pickupot kell megvenni, mert annak nem karcolódik majd össze a lökhárítója meg a tükre, jobban megy majd és kevesebbet fogyaszt, olcsóbb lesz rá a gumi, ja, és az egész autó olcsóbb lesz, pont mint az alapár.


A szép fényes szabadidőautó meg tipikusan az, aminek nem szabad bedőlni. A négyszemélyes pickup az nem egy négyszemélyes autó, hanem egy 2+2-es kínzóeszköz, használhatatlan csomagtartóval. Kurva jól néz ki, mi vagyunk a macsó vízvezetékszerelő, de ha igazából irodai munkát végzünk, csak megszivatjuk vele magunkat.