Etus néni a plasztikai sebészeten

2008.07.01. 14:44
377 hozzászólás

A Renault-nál tudnak formatervezni. Szépet, érdekeset, különlegeset. És, ha akarnak, a ronda is nagyon megy nekik.

A szándékosan ronda autót nem tudom, ki találta fel, de a Dacia/Renault Logan előtti korszakból nem nagyon emlékszem ilyenre. Az ugye úgy volt, hogy a Renault nagy sikerrel értékesítette a Clio csomagtartós szörnyszülött változatát, a Thaliát. Aztán feltalálták a még olcsóbb népautót, illetve az eleve népautónak tervezett népautót, a Logant, és persze joggal tartottak tőle, hogy az majd megöli a Thalia eladásait, márpedig ők növelni akarják a piaci tortaszeletüket, nem csak más márkára cserélni.

Ezért a Logant nem egyszerűen rondára kellett tervezni, hiszen rondának a Thalia is elég ronda, a Logannál alapvető feladat volt a Jézusom-effektus kiváltása. A Logan tehát hiába olcsó autó, formatervezői szempontból siker. Mi magunk is minden tesztautónál végiggondoltuk, milyen egyszerű lenne egy szép Logant csinálni, elég volna néhány apró változtatás. Hogy pl. az MCV hátulja már most úgy jó, ahogy van, mekkora biznisz lenne külön piacra dobni egy szép Logan orr-kitet.

Érdekes volt hát, milyen lesz a Logan első faceliftje. Hát ilyen. Ön szerint milyen?