Egykarú navigáció

2008.08.19. 14:07
52 hozzászólás


Én is tesztelem a TMC-t, a navigációt forgalomfigyeléssel kiegészítő kis bigyót. Az Indexen már futottak vele egy tesztkört, és egyértelműen bebizonyosodott a forgalomfigyelő kiegészítő fölénye. Én egy kicsit hosszabban nézem majd meg, mit tud. Első körben kigurultam Duett "Sutherland" Tamáshoz, aki forgalmaz ilyet. Igazából meg is akartam venni, mert úgyis kelleni fog. Nem motoron persze, hiszen motoron nem is mindig zavaró a dugó, tempósan áthámozni magunkat egy dugón akár még élvezetes is lehet. Hanem, ha vége a motorszezonnak, és jön a közlekedés a Tehénnel, már nagyon nem lesz mindegy.

Ja, mutattam már az új, egykarú VMaxot? Hát tessék, néhány kép, mint előzetes. Jobb lengőkar ki, Honda kardán be, Öhlins rugóstaggal. Új kerekek, új, külön a felnihez mart első féktárcsa – tessék megfigyelni az összeillő mintát.

 

Új lábtartó - és sajnos új áttétel a kardán miatt. Olyan hosszúak lettek a váltóáttételek, mint egy könnyes jelenet a Grace Klinikában: valahol 120-ig tart az 1-es. Vmax Zsolt azt állítja, jól viszi országúton az 5-öst, de sajnos nem. Próbálgattam sztrádán, és mondjuk 150-nél, ami óra szerint 170, és akkor olyan, mintha elvinné, de akkor meg már olyan a légellenállás, hogy azért nem viszi el. Egyébként se szoktam sztrádán motorozni.

 

Így tehát az van, hogy korábban hiányzott volna egy túra 6-os fokozat, most viszont nem nyertem plusz egyet, hanem buktam kettőt: gyakorlatilag három használható fokozatom maradt. Nem véletlen, hogy a váltót nem 130-ig tartó 1-es fokozattal áttételezik, mert ez azt jelenti, hogy rengeteget bukunk a gyorsulásból. Városban épp a 0-50 a legfontosabb; nagyjából 70 körül kezdene nyitni a booster, tehát a VMax szinte nevetségesen lomha lett.

Borzasztó.

VMax Zsolt azt mondja, már megrendelt hozzá valami progresszív rugót a porlasztóba, ami a membránnal tudom is én, mit csinál, szerinte majd megoldja ezt a problémát, de én inkább a régi áttételezést szeretném visszakapni.

Ja, hogy a TMC? Hát igen, szélvédő nélküli motorokra a Garmin nem gondolt: a kis rádióvevő antennáját ezekkel a tapadókorongokkal kéne rögzíteni. Csak a VMaxon nincsen hová. Mindegy, úgyis autóban van ennek jelentősége, egyébként az első napján elég szeszélyesen működött, de ez nem a készülék hibája. Azt mondják, egyelőre hol működik, hol nem, de hamarosan megindul a fullos szolgáltatás.

Az jó is lesz, mert engem egyszer a Kálvin-térnél rávitt a Kiskörútra, ahol pár méter után észrevettem, hogy teljesen szét van túrva, a sávok felén építkezés, a maradék részen kacskaringósan áll az autósor a dugóban a Bobcatek között. Ránéztem a kijelzőre: akkor már jelezte, hogy erre ne menjek, és hogy kérek-e kerülőutat.

Köszi, mondom neki, most már itt rohadok meg az Astoriáig.