Olaszt olcsón Kínából

2008.12.17. 14:34
144 hozzászólás

Az utóbbi időszak híreiben egyre gyakrabban tűnik fel egy Zotye nevű kínai autógyártó, amely eddig ilyen, és ehhez hasonló járgányokkal bombázta a kínai közízlést.

A nem túl szép emlékű ős-Terios kabrión kívül ugyanezt meg lehet venni náluk fémtetővel is, új, valamivel emészthetőbb orral. A Nomad hátsókerék-hajtásos, amennyiben aktuális a weblapjuk. Ja, és a kedvencem Kína egyik legolcsóbb autója, a Zotye Alto, amely a JiangNan autógyár megvásárlásával került hozzájuk. Akinek esetleg a Maruti 800 mond valamit, az most szörnyűlködjön velem együtt. Ha jól tudom, 23-24 ezer helyi fabatka az ára. Ami szép, az szép.

De most a Zotye belehúzott, és végre a jó ízlés hazájából vásárolgatnak. Komplett gyártósorokat. Így szerencsételn Lancia Lybra sem kerülhette el a sorsát, kínai autóként kell újjászületnie. Valami nagyon csúnyát követhetett el előző életében.

Saját fotóra még nem futotta, az eredeti olasz képre kellett ráműteni Photoshopban a Zotye-logót.

Mostantól azonban az elmúlt évek legbátrabb autója, a Multipla is Kínába költözik. Csikós a sarokban sírdogált egy kicsit, amikor megmutattam neki ezt itt:

Bár, az eredeti, (magunk közt: varacskos) Multiplának nincs párja, de gondolom, annak a szerszámait már beolvasztották. Érdekes, ezt mindenki imádta, aki egyszer beleült. És mekkora volt a felhördülés, amikor bemutatták a faceliftes verziót, amely volkswagenebb egy Volkswagennél. Hát, most a kínaiak azt hihetik, hogy vettek egy nagyon-nagyon európai autót. Pedig ha tudnák, hogy a csúnya régebbi Multipla a legszebb!

Most pedig fókuszáljunk a rendszám helyére rakott névtáblára!

Igen. Mutiplan. Mert így már jelent valamit...legalábbis nekik.

Mondjuk ezen a képen elkerülte a figyelmüket a Fiat-embléma a kormányon, ezt nem retusálták át Zotyévé, mint az első két képen. Mert azt ugye senki sem gondolja, hogy saját fotókat látunk: a Multiplát még olasz mesterek világították be, olasz stúdióban. Mondjuk ebből a bőrös változatból nem sok fogyhatott. Nekem kicsit hiányzik a színes kárpit a műszerfalról, de a kínaiaknak ez nem fog feltűnni, mert ők nem tudják, milyen is volt eredetileg a Multipla. Nem kizárt, hogy Mitsubishi-eredetű motorokat szerelnek bele.  Azon viszont nem csodálkoznék, ha hamarosan kétszer négy, azaz összesen nyolcülésessé is átalakítanák a zseniális belső terű kocsit. Hisz sok jó kis ember...

Kár érte. Úgy látszik, mi nem imádtuk eléggé.