Buci a balfék, nem kevés mázlival

2010.05.08. 23:21
823 hozzászólás


Egy dolog, hogy Stohl András az előadás után kicsit mélyebben néz a tintásüvegbe, mint  kellene. Ne vitassuk el a jogát, hogy koccintson egyet, kettőt...na jó, tízet, egye fene.

Bár a KRESZ mindenképpen tiltja, azért egy sör után még tán azon a hülyeségen is túltennénk magunkat, hogy autóba ül, fene tudja, naponta hány sofőrrel találkozunk, aki ki tudja, mit ivott, szúrt vagy szívott. Egy sör nem a világ, vannak országok, ahol belefér, aztán valahogy még sincs több baleset ebből kifolyólag, mint nálunk.

Na de Bandink bár tök jó srác lehet amúgy, nem egy sört ivott már 2002-ben sem, amikor Gödöllő mellett a tintafolton fejre tette a verdát. Ráadásul olyan ügyesen, hogy helikopterrel vitték kórházba, sokáig ott volt letámasztva a kasza az ajtóban. 1,9-et fújt volna akkor, ha tudott volna.

000265008 03.jpg.jpg gal

Más ebből tanul egy életre. Buci bánkódik, elhiszem, borzasztó lehet most neki. Sajnálni nem sajnálom, de elhiszem, hogy őszintén megijedt és bánja. Gyorsan le is mondott mindenféle szereplésről, nem lesz műsorvezetés az x-Factorban (hogy ez melyik új, népbutító marhaság, ne kérdezzék) helyette autentikusat alakít majd a Tűzvonalban. Whisky és sör nem jó keverék, a gerinc pedig ilyenkor nagyon könnyen puhul, tán ezért sem várta meg a rendőröket és vitette haza magát. Mifelénk, vidéken ezt úgy hívják, hogy lefeküdt a pofon előtt. Kocsmában az ilyen férfiembernek sarokban a helye.

De figyeljünk valami másra. És most főleg az öregautósok figyelmét kérem.
A szemtanúk szerint Buci nem szarozott, padlózott. Márpedig a Forester (bár nem látni tisztán, benzines volt-e, vagy dízel, mondjuk Buciból egy kettőfeles turbó benzinest nem nézek ki) tud menni, ha akar. Gyorsan, sokáig és stabilan. A remek összkerékhajtási rendszer biztonságérzetet adhat és ad is.

Oké, hülyeség ellen nem véd, de nézzük csak a galériát. Azt ugyan gondolhatjuk, hogy a Forester, tömegének és masszív felépítésének köszönhetően a legtöbb esélyt adja a túlélésre ebben az esetben, na de egy Berlingóra sosem tekintettünk úgy, mint a megtestesült biztonságra, a Fabia pedig egy Foresterhez képest kisebb, alacsonyabb autó.

000265010 05.jpg.jpg gal

Pedzegetik már? Főleg önök, akik folyamatosan, unos-untalan nyomják a de ezekben még anyag volt-szöveget. Most, 2010-ben egy ilyen baleset végeredménye egy combnyaktörés (ami súlyos sérülésnek tekinthető), öt könnyebb sérült és egy médiaszemélyiség, aki tonnaszám lapátolja a fejére a hamut.

Huszonöt, harminc évvel ezelőtt nem sok dolga lett volna a mentőknek, higgyék el. Nézzék csak ezt, vagy ezt, esetleg ezt.

A régi autókban még anyag volt? Lehet. De közel sem annyi, mint a maiakban. Ott a sok légzsák, a gyűrődőzónák és a nagy szakítószilárdságú acél, minden passzív és aktív biztonsági berendezés, melyeknek köszönhetően, persze szerencsével is, ezek az emberek ma is élnek. Mert ezek a dolgok működnek. Legyen ez az intő példa és a tanulság.

Mákod volt, Buci, hogy nem ült öreg autóban senki közülük.