Mi zajlik a takaró alatt?

2010.12.29. 12:10
19 hozzászólás


Bizony, kisebbfajta susmus kelt szárnyra nem is olyan régen, alig pár nappal karácsony előtt. A szóbeszéd alapja a tény, hogy a Daimler AG tárgyalásokat kezdeményezett az Aston-Martinnal.

A két cég kapcsolata nem újkeletű, bár kevesen tudták, hogy a Lagonda tanulmány valójában egy Mercedes GL-alapokra épített Aston SUV. A Daimler megfelelő partnert lát a britekben az új Maybach luxuslimuzin gyártásának kihelyezéséhez. Stuttgartban rájöhettek, hogy az előző S-osztálya alapjaira épült 57 és 62-es széria bármennyire is tökéletes műszakilag, egyszerűen híján van a márka régmúlt eleganciájának és nettó szépségének.

lagonda-concept-hr-04

Ezért a britekre bízzák magát a formatervet és a gyártást, a technológiai háttér természetesen biztosított mindkét oldalról. Cserébe az Aston-Martin hozzáférhet a Mercedes-motorokhoz, ami kapóra jön a kicsi, brit gyártónak, hiszen motorpalettájuk meglehetősen elavult és frissítésre szorul. Az ehhez hasonló luxuslimuzinok ugyan túl ritkák és drágák ahhoz, hogy felkeltsék az érdeklődést, de a Daimler-Aston Maybachra rendkívül kíváncsiak vagyunk.

És látják, az idő midnen sebet begyógyít, alig hatvan éve még a másik ellen gyártot repülőgépek gurultak ki a gyárakból, most pedig lám, remélhetőleg egy igazán döbbenetes luxuslimuzin. (Csak ne hasonlítson a Lagonda Conceptre.) Drukkolunk!