2011.01.05. 15:00
118 hozzászólás

Irgalmatlanul bánom és szégyellem, hogy a tavalyi év folyamán (rajtam kívülálló okok miatt) nem sikerült leszerveznem a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem versenycsapatával egy videós riportot. Dávid, a csapatkapitány hozott képbe, szépen bele is ástam magam. Aztán ősz lett, rossz idő, és ha jól emékszem, a helyszín/időpontegyeztetés is rázós volt, így szépen eltoltam a projektet az idei évre. (Pedig nem is egyik együttműködő partnerüknél még titkosügynökünk is dolgozik...)

Ja, és hogy hogyan lehet a BME-nek versenycsapata? Úgy, hogy a nyolcvanas évek elején, Amerikában úgy gondolták, hogy útnak indítanak egy versenysorozatot (Formula Student) egyetemek számára, melynek kapcsán a leendő járműipari mérnökök gyakorlati tapasztalatra tesznek szert. Ennek minden bizonnyal oka volt, és tán nem is baj, hogy így dönöttek, gyakorlat teszi a mestert. (Koncz Jani erről meg is győződhetett a tavalyi Pneumobil 2010-en.)

Aztán szépen, lassan összeállt itthon is a BME Formula Racing Team, amely - értelemszerűen - felépítésében hűen hozza a professzionális versenyistállók struktúráját. Van itt futóműfejlesztő és vázfelelős, elektromossági őrs és motorépítő gárda is. Első autójuk 2008-ban készült el.

A gép (bárcsak fele ennyi infó lenne egy-egy márkakereskedő honlapján, fele ilyen könnyen elérhetően!) ultrakönnyű, nagyo profin megépített és egy Yamaha R6-motor hajtja, mely jelenleg 84-89 lóerős. A sperrdifi, a könnyű csőváz és a csúcs-versenysportra jellemző legmodernebb anyagok felhasználása természetes. Az pedig, hogy Silverstone-ban kategóriájukban harmadikok lettek, bizonyít valamit abból, hogy csak lovas nép a magyar. Összetettben a 84 indulóból a 20. helyet csípték meg, ami - tekintettel a többségében sokkal nagyobb költségvetéssel gazdálkodó vetélytársakra - egy olyan dolog, amire büszkék lehetünk. Azt a felemelő érzést pedig, hogy egy saját magunk által megálmodott gépet száguldani látunk, sőt, helyezést érünk el vele, nos, mindennél jobban irigylem tőlük. Nem semmi, srácok, gratulálunk az eddigi teljesítményért innen, a gépházból is. És idén összehozzuk a dolgot, az biztos. Úgy érzem, ezt nagyon ki kéne próbálnom.