TC Drag: Justice for Suzuki!

2011.09.09. 13:02
40 hozzászólás

DS9 3973 adatlappal

A rohadt életbe. Rosszkor jött ez a betegség. Még a habpatronokra alapozott nitrót sem tudtam beszerelni a Balenóba, örültem, hogy egyáltalán ott tudtam lenni.

Pedig kiszámoltam mindent, felkutattam a szakirodalmat. Elvégre a kéjgáz sokoldalú vegyület. Nagy segítségemre voltak például a kezdő bódulatkeresők tutorial-oldalai a weben, olyan tanácsokkal, mint sose használd állva, mert pofára esel. Továbbá nem tanácsos közvetlenül a szifonból szívni, mert lerobban a fejed. Amúgy egy patronban hat gramm nitró van, hetven baros nyomáson. Fejben már megvolt az összes megoldás, bár az adagolással még voltak gondjaim.
 

Egyébként a nitró önmagában nem sokat ér, elvégre a dinitrogén-oxid csupán extra oxigént szolgáltat az égéshez, komoly teljesítménynöveléshez több benzin is kell. A rendes nitrórendszerek ezt a benzint is beadagolják a motorba, továbbá ott a hirtelen táguló gáz annyira lehűti a levegőt, hogy javul a motor töltése is. Elsőre persze jó ötletnek tűnt egy szódásszifonba benzint nitróval felbuborékosítani, de inkább elvetettem. Csak abban bízhattam volna, hogy a Baleno túldúsít padlógázon.

Látják a kis kereket? Na várj csak Bandi, jövőre megfoglak!

De ott egye meg a fene! Nitró nélkül megyek. Gyógyszer be, fekvés, fekvés...háromig. Csak összeszedtem magamat valahogy, kocsiba be, irány Tököl. A felkészítés kimerült egy mosásban, bár további jelentős könnyítést hajthattam volna végre egy porszívózással. Mindegy, a 15 kilós gyerekülést meg pár lomot kihajítottam belőle. Volt vagy négy óra, mire kiértem, javában mentek a futamok.

Csikós már az első teljesen elbizonytalanított. Assur mindenkinek elkeni a száját a Volvóval! Ajajj. Talán mégis otthon kellett volna maradni. Erre jön a második biztató infó: Dani is a Swifttel.

Most mi lesz?

Bandi rögtön lecsap rám. Próbálom kimozogni a helyzetet, a 02-es bömös már a teljesítmény-tömeg összehasonlításban is veszélyesnek tűnt, ráadásul a rafkós Bandi kisebb kerekeket rakott hátra. Tapasztalatszerzés céljából inkább Assurt választottam, hogy lássam, hogy is működik a dolog. Semmit sem tudtam, mire kell figyelni, hogyan rajtoljak, mik a jó váltási pontok. Csak nyomtam.

Hogy bivaly, azt azért nem mondanám. De relatíve bivaly...

A Suzuki kettesben lazán megfutja a százat, pörög is, mint az állat, meg hosszú a fokozat. Utána hármasban is meglepően jól megy, és nagy előny, hogy csak két váltás van 400-on. A motor ereje fönt nagyon megjön, szinte érezni, hogyan kap egyre nagyobb dózist az egyhatos. Pedig nem feltűnően erős: 99 ló (egyes források szerint 98), ellenben a nyomatéka meglepően kevés: 127 Nm. egy 1,6-osból azért illenék kijönnie 140-150 Nm-nek. Igaz, 910 kilóhoz minek?

Mindegy, béna rajttal, pattogó első kerékkel is megette a kis Baleno a Volvót. Aztakurva, ez tényleg megy! Igaz, nem egy egetrengető idő, 18,9. De hát az ember tudja, hol a helye. Aztán megkérdeztem Winklit, hogy milyen időket megy a Cougar –  tizenhét-valamennyiket. Hová izmozzak én?

Maradt Bandi a bömössel, akit meglepően könnyen elvertem, ám kiderül, nem vette a váltó a hármast, újra nekifutottunk. Na, itt már kaptam két tizedet. A rajtom se volt jó, még nem éreztem az egész dolgot.

Ahogy az adatokat néztem, Bandit egy jó rajttal megfoghattam volna. De nincs volna

Aztán vívtam még kicsit Dani Swiftjével. Egy érthetetlenül elcseszett menetet megnyertem egy századdal, őszintén én sem tudom, hogyan, de a Baleno nagyon belehúzott a végén. Utána még mentünk párat, és az egyik menetben sikerült elérnem a legjobb időmet, ami csak 41 ezreddel rosszabb Bandi legjobbjánál.

Ja, a legjobb menet Karottával volt, aki azt hitte, az Avensisszel vagyok. Aztán a rajtnál esett le neki, hogy nem. Persze nem a Corollával, hanem a Priusszal hívott ki. Amúgy utólag kiderült, hogy gyakorlatilag a rajtnál bukta el azt a fél másodpercet, amivel kikapott.

Hogy elégedett vagyok-e?
Nézzük, akik legjobb ideje jobb az enyémnél :
- Sipos Mazdája
- Karotta Corollája
- Göbi Bogara
- Pista Volvója
- Prokee VW-motoros Trabija
Legyünk realisták: velük egyszerűen nem vagyok egy ligában.

Így kell megtudnom, hogy kopaszodom?!

Előttem volt még Bandi 1,8-as BMW-je, őt meg lehetett volna fogni, ha jól összerakom a dolgokat, meleg a gumim és jól rajtolok. De csak így, mert a BMW nettó idői egészen jók voltak, tényleg sok mindennek kellett volna összejönnie. Majd jövőre, nitróval. Vagy mással.

Legnagyobb meglepetésemre a Cougar és Sipos Mercije is mögém került (ha a legjobb időket nézzük), ami azért nem egy rossz eredmény, ugye? Mégis ki kellett volna állni ellenük.

Legjobb időm (ezzel lettem hetedik):

tibilegjobb

Elért eredményeim:

tibifutamok


Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.