Három másodperc százig: a kedvenc Porschém

2011.09.15. 10:15
27 hozzászólás
Még több fotó a galériában, katt a képre!

A Techartnál már akkor nem volt sajtóanyag, amikor először álltam meg a matt-babakék GT Street RS mellett. Hogy mégis legyenek képeink, elkértük a csúcsmodell slusszkulcsát, melyet a cég visszafogott képviselője kicsit vonakodva nyújtott át. A legbizarrabb GT2 RS mutánst nagyon féltik, de látták rajtam, hogy nincs kész tervem az autórablásra, így alaposan körbenyalhattuk a leonbergi cég jelenlegi csúcsmodelljét.

Nem tudom elképzelni, milyen gondolat szállja meg azt az autóbuzit, aki úgy dönt, neki egyetlen modell sem felel meg a Porsche kínálatából, inkább egy ilyen hétfejű sárkányt szeretne, ráadásul ebben az undorító színben. A Techartnál viszont úgy gondolják, a sportautózás nem az észérvekről szól, és aki igazán betege a hobbijának, az szívesen áldoz majd a teljesítménynövelésre is, a szín pedig ízlés dolga.

Még több fotó a galériában, katt a képre!

A GT Street RS, a most kifutó 911-esre épül, de így sincs szégyenkezni valója, hiszen a gyárilag 620 lóerős 3,6 literes bokszermotor teljesítményét további száz lóerővel sikerült növelni, így a Techart változat pontosan 3,3 másodperc alatt megfutja a százat, amivel ott van a frankfurti élmezőnyben. A blokk többek közt átprogramozott elektronikát, nagyobb turbófeltöltőt, sportlégszűrőt, új leömlőket, és szívócsöveket, illetve erősebb kuplungot kapott, így gyakorlatilag minden tartalékot kiszedtek belőle.

A futómű karakterisztikája és magassága a műszerfalról állítható, a leszorító-erőt pedig szénszálas szárnnyal, és diffúzorral fokozták. A végsebesség itt már másodlagos, de az autó határát jelentő 352 kilométeres tempót kénytelenek voltak mérsékelni, mert az azzal járó terhelést nem bírják az alapáras gumiabroncsok.

A Techart persze nem ilyen autókból akar megélni, esetükben inkább arról van szó, hogy néha egy demóautóba pakolják össze amit tudnak, és mindenki eldöntheti mit kér ebből saját Porschéjához. Így mégiscsak életszerűbb, mintha vitrinekben mutogatnák az alkatrészeket és az egyedi utastérelemeket. A rövid látogatás végére került sajtóanyag is, így megnyugodhatnak, nem csak kékben készítik a GT Street RS-t.