Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát

2012.02.12. 16:05
235 hozzászólás

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján

Ez most nem after party, hanem before party lesz, kezdte múlt csütörtökön beszédét Kovács Tamás, az Opel Hungary ügyvezetője, és ebből a felütésből is jól látszik, hogy a villámos márkánál manapság már nem az öreguras stílus a menő.

Antall József miniszterelnök beszédet mond Magyarország új csillaga előtt. A régit akkor már egy ideje lecsavarozták a Parlamentről

Húsz éve viszont mindenki komoly és formális volt, amikor Szentgotthárdon Antall József miniszterelnök beült az legelső magyar Astrába, és kicsit darabos kuplungkezeléssel útjára indította az újkori magyar személyautógyártás történetét. A krétafehér Astra aztán a Közlekedési Múzeum kupolatermébe költözött, húsz éve ott áll, és a közelgő kerek évforduló alkalmából rendezett before partyn újra reflektorfénybe került.

Mindössze 18 kilométert mutat a számláló

Az Opel pr-mastermindja, Dános András ugyanis kitalálta, hogy a Csipkerózsika-Astrát felébresztik, új folyadékokat és alapos átvizsgálást kap, aztán irány Szentgotthárd, méghozzá saját erőből. Március 12-én fog indulni, hogy pont a huszadik születésnapon, március 13-án lehessen ott az egykori autógyár csarnokában, ahol megszületett.

Újságírók tolják ki az első Astrát a Közlekedési Múzeum kupolaterméből. Beindítani csak egy alapos átvizsgálás után fogják majd

Remélem, Szentgotthárdon én is tudok majd fordulni egyet vele, és beültetni azokat – például Eszterváry Ervint, Boros Jenőt és Dános Andrist – akikkel akkor ott voltunk 1992. március 13-án, pénteken. Érdekes találkozás lesz, ötünk közül csak az Astra nem változott…