Kell egy dedikált, igazi versenyautó? Hiénázz!

2012.06.26. 10:35
21 hozzászólás

Nem akármi, amit meg lehet most megnyerni nálunk. Kint voltunk a Carrera VB-n, végigizgultuk a futamokat, és lecsaptunk az egyik döntős kocsira. Ha már kéznél volt az 1990-es DTM bajnok, a versenyző-dinasztia jelenlegi feje, Hans-Joachim „Strietzel” Stuck, aki a Carrera VB-pályát felavatta, gyorsan alá is írattuk vele.

DSC 6484

Egy 1:32-es, digitális vezérlésű Audi R8 önmagában is komoly érték. Ha ehhez hozzáadjuk, hogy ez a bizonyos darab a döntőben is futott, igazi gyűjtői darabbá válik. Nem azért, mert a hatpercnyi száguldás megviselte volna, és már csak a vitrinbe jó. Teljesen újszerű. De ki akarna a versenypályán elkoptatni egy ilyen különlegességet, különösen úgy, hogy a tetején az autósport egyik nagy öregjének a kézjegye található?

Stuckék mostanra a harmadik generációt adják az autósportnak. Hans Stuck, a „Bergkönig” tette le a versenyző dinasztia alapjait, őt követte Hans-Joachim „Strietzel” Stuck, akinek a fiai képviselik a harmadik nemzedéket. A srácok is sikeresek, de az igazi legenda az öreg Strietzel.

DSC 6474

Strietzel a beceneve, mert állítólag a keresztanyja a keresztelőn kijelentette: a gyerek úgy néz ki, mint egy fonott kalács. Így kapta a Strietzel becenevét, ami sziléziai tájszólásban fonott kalácsot jelent. Azóta annyira egybenőtt vele a név, hogy gyakran csak Strietzel Stuckként emlegetik, a Hans-Joachim nélkül.

Ő az az ember, aki találóan fogalmazta meg, mennyire pontosan kell vezetni annak, aki győzni akar. „Ha 100%-on autózol: tökéletesen teljesítesz. Ha 99,9%-on, nem vagy tökéletes. Ha 100,1%-on, már csak emlék vagy.” Na ja, kevés választja el az élő legendát a halott legendától. És hogy az öreg rája nem csak a levegőbe beszél, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tény, hogy az Audit ő és egy Walter Röhrl nevű langaléta ember vitték sikerre a létező legkomolyabb túraautó-bajnokságokban. Stuck-Röhrl és a 720 lóerős Audi IMSA GTO: nem egy rossz összeállítás.

Nos, ez a ma is csibész mosolyú ember gratulált a mi Tóth Benjaminunknak, aki a verseny legfiatalabbja volt, és dedikálta ezt a gyönyörű R8 modellt.

Ha valaki szeretné megkaparintani, komolyan meg kell dolgozzon érte. Stuck valószínűleg már émelyeg, ha fonott kalácsot lát, de olvasóink talán tudnak valami olyat produkálni, ami több mint egy szimpla péksütemény. Tessék valami igazi stuckos kalácsot gyártani (lehetőleg ehetőt, de lehet gyurmából is). Kalácsba oltott IMSA Audi, M3-as BMW motor igazi fonott kalács leömlővel, ilyesmi. Legyen kreatív, ügyes, vicces. A legjobbnak ítélt pályamű készítője viheti haza az R8 modellt.

Beküldési határidő: 2012. június 29. (péntek) 12.00. Hajrá!

DSC 6478