Ne zörögj már, Toyota vagy!

2013.01.12. 17:45
191 hozzászólás

Alapvetően nem sok gondom van az Avensisszel, egyetlen úgynevezett meghibásodás keserítette meg a birtoklásával töltött négy és háromnegyed évet, de ha őszinte akarok lenni, igazából az is csak amiatt lett hiba, mert megvártam. Óriási mákom van, na. Ezt nem önigazolásnak szánom, nincsenek Toyota-génjeim, vagy hasonló. Hogy mást ne mondjak, ez a kocsi egy Mazda keresése közben lett. De nem bántam meg.

Jól elvagyunk vele, csak hát, azok az átkozott zörgések, mert hát egy tizenhárom éves kocsi már joggal zöröghet. A probléma inkább az, hogy relatíve csendes. Oké, egy mai középkategóriás kocsi halkabb, de már az Avensis zajszintje is pont elég, hogy az embert zavarják a zajok. Ilyen környezetben az ember tényleg felhergeli magát, és hogy ez nem egyedi jelenség nálam: a Toyota Klub fórumai között külön topic az Avensis zörgések, recsegések, gyanús hangok, amely jelzi: teljesen normális vagyok. („A kormány hátsó bevonata hozzáért a műszerfal felöl jövő oldalnak és az nyöszörög... én befújtam agy pici wd40nel és az segített.. de csak kicsit érdemes fújni hogy ne csöpögjön le!” – és hasonlók)

Annak idején ott volt nekem is a kormány nyikorgása. Ezt sikerült megoldani egy kis WD40-nel, fórumolvasgatás nélkül: nekem a kormányoszlop nyekergett, ott, ahol a kormánytengely távozik a motortér irányába. Az akkori károgókat megnyugtatnám, ez a spricc négy évre volt elég, tehát 2012-ben kellett újra befújni.

Most viszont már meg-megzörrennek az ajtópanelek, de ez tényleg csak macskakövön jellemző. Viszont az ötödik ajtó határozottan, és már jó ideje zörgött. Öregen ez a hátránya az ötajtósoknak, meg a kombiknak, nehéz az ötödik ajtó, és megereszkedik valami. Először úgy tűnt, hogy a kalaptartó az, meghúztam a tartójának a csavarjait, de lényegi változás nem történt

Valójában ez a két elem viseli a teher javát

Aztán elkezdtem gondolkodni, hogy mi lehet az oka. Elvileg az ajtó súlyának nagy részét nem a zár, hanem két gumibak tartja oldalt, ebbe passzol az ajtó két oldalán lévő két fém izé. A probléma az lehet, hogy ezek a gumiütközők elkoptak, összetömörödtek, így az ajtó az eredeti helyzeténél pár milliméterrel mélyebbre csukódott.

Ilyen volt a régi

Úgy gondoltam, hogy kicserélem a fényszórómagasság-állítót, mert 0 állásban kontakthibás volt, és a lámpák le-föl jojóztak néha, szóval, ha már elmentem a bontóba ezért, megrendeltem két vadiúj gumiütközőt, darabját kétezerért. Hát ennyi, beraktam a bontott tekerőgombot és a két gumiütközőt.

Ez már az új gumiütköző

És tényleg. Baromi jó lett, mert a fő és legerősebb zörgés ezennel megszűnt. Az ajtópanelek nyöszörgése ugyan maradt, de ezzel nemigen lehet sokat kezdeni. Most, hogy csend van egészen jól kivehetően hallatszik, hogy kezd kopogni a hátsó futómű.