Olyan erős, hogy le kell kötözni

2013.12.13. 06:41
30 hozzászólás

Biztos a személyes kötődés teszi, de megszerettem a családi Balenónkat. Különösen a szerkesztőségi gyorsuláson mutatott teljesítménye nyűgözött le, persze kis dög, relatíve erős 1,6-os motorral, jófajta, Euro kevés kivitelben. Vagyis veszi a gázt.

Néha ránézek a hirdetési oldalakra, hogy nincs-e egy olyan eladó, amilyen a miénk volt, tudják, ez az Ausztriában a bontóba leadott kocsi, amivel még lehetne járni, csak az osztráknak már nem éri meg üzemeltetni. Igazság szerint kéne egy motorházfedél, mert kiderült, hogy tényleg azért ragasztottak fekete szalagot az orrára, mert alatta erősen rohad. Arra gondoltam, egy ugyanilyen kék, kislámpás pont jó lenne, és mivel néha akad egy-egy százezer alatti áron, talán érdemes lenne megvenni alkatrészdonornak, pláne, ha klíma is van benne. És csak át kéne rakni a motorházfedelet.

De mit csinálnék a maradékkal? Lehetne belőle pl. játszós autó. És a lehetőségek korlátlanok. Az 1,6-os Suzuki-motor nem egy kihegyezett valami, talán érdemes lenne turbósítani. Akármilyen hihetetlen ugyanis, a világon nagy mennyiségben fogyott, van hozzá sok minden az Ebayen, mert még Amerikában is árulták Esteem néven. Nem beszélve az Indiai piacról, ahol még mindig napi téma egy Baleno, nem pedig lejárt lemez, mint nálunk. Találtam kb 50 ezer rúpiáért (ez ma úgy 180 ezer Ft) komplett turbószettet hozzá, amivel úgy 145 lóig lehet felhúzni.

Azt viszont nem értem, hogy vajon ki a fenének éri meg ennél jóval többet elkölteni arra, hogy cirka 1,3 baros töltőnyomással 244 lóerőt hozzanak ki belőle. Na nem azért, mert nem lehet, de ennek az autónak mindene 100 lóerős, a fék, a futómű, de a váltó még ezt is csak nyűgösen bírja. Mindenesetre itt a bizonyíték:

Őszintén szólva már ettől is meglepődtem, de amikor egyszer beütöttem a youtube-on a szokásos baleno és turbo szavakat, a következő gyöngyszemre bukkantam. Ezt hollandok építették, nem is értem, miért pont a Baleno az alap, de gondolom, krosszban nem kell homológnak lennie az autónak, viszont pici és könnyű, továbbá gyakorlatilag ingyen megszerezhető.

Aztán pedig bele lehet önteni egy vagyont, hogy közel 370 lóerős legyen a Balenód, szeki váltóval. Igaz, itt már egy másik Suzuki, a Hayabusa motorja az alap, amihez ugye önmagában háromezer dollár fölött van a turbószett, plusz még pár száz dollár a csökkentett kompressziójú dugattyúkészlet. És kell még motorvezérlés, cső, satöbbi, satöbbi... Íme a végeredmény. Egy holland műhely készítette, úgy tűnik, nem szarral gurigáznak. Eleinte fotók vannak a videóban, de ez senkit se riasszon el, utána a fékpadi mérés következik.

Brutál.

Erre azért még gyűjtenem kell.