A gigabalesetek hétvégéje volt ez a motorsportban

Motorsport-hétfő – márius 19-20

2016.03.21. 18:00
2 hozzászólás
Éppen csak kezd beindulni az idei motorsport-szezon, a legnagyobb bajnokságokból kettő most aktvizálta magát. Bár a kínálat még szűkös, ez a márciusi hétvége már kitermelt egy kiadós bukásválogatást.

Sebringi 12 órás

1998 óta először áztatta az eső a Sebringi 12 órás futamot. Az idén 66 éves félnapos verseny részben ennek köszönheti, hogy évek óta nem volt annyira mozgalmas, mint idén. Kezdetben Townsend Bell volt a látványfelelős, aki rögtön a második órában, a legnagyobb esőben küldte gumifalba a Lamborghini Huracant.  

Bell balesete után nem sokkal piros zászlóval megszakították a futamot. Az újraindítással megvárták, míg enyül a vihar, így a futam közepe viszonylagos nyugalomban telt. Aztán a nyolcadik órában a GTLM kategória élharcában összetalálkozott a kategória királya, a GT-ben négyszeres Le Mans-i győztes Jan Magnussen és a 27 éves Kévin Estre. Furcsamód a forrófejű felelős ebben a találkozóban éppen a dán vén róka volt.

Hogy a 2016-os Sebringi 12 órás nem a gumifalrombolók miatt marad emlékezetes, arról Pipo Derani elképesztő hajrája tehet. A mindössze 22 éves brazil srác a tizenkét órás futam vége előtt tizenkét perccel még negyedik volt, aztán olyat hajrázott a friss abroncsain, amilyet húszévente látni hosszútávú versenyeken. Meg is szerezte a Ligier-nek első sebringi sikerét. 

A 2016-os Sebringi 12 órás győztes négyese. Jobb szélen a befutó hőse, Pipo Derani
A 2016-os Sebringi 12 órás győztes négyese. Jobb szélen a befutó hőse, Pipo Derani

24H Series - Mugello

12 órás futamot rendeztek a 24H Series-ben is. A GT3-as és GT4-es autóknak kiírt hétfutamos bajnokságban a nevével ellentétben csak négy egynapos verseny van, a többi tizenkét órás. A hétvégi mugellói futam a szezon másodikja volt, a bukásfelelős itt a 14-es rajtszámú Audi R8 és az 56-os rajtszámú Porsche 911 volt, ők hozták össze az alábbi mutatványt, amiben erős a gyanú, hogy a pályabírók reakcióideje is közrejátszott.

A futamot egy holland-portugál vegyespáros nyerte. A top tízben nem sok nagymenőt találni, a nevezők közül a legnagyobb név Robert Kubicé volt, de az ő csapata már a futam első felében kiesett.

Végeredmény

1. Braams-Braams-Pastorelli-Ramos - Renault RS01 FGT3

2. Kroll-Kroll-Eggimann-Heyer-Frankenhout - Mercedes SLS AMG GT3

3. Ineichen-Ineichen-Amstutz-Engelhart - Lamborghini Huracan GT3

A teljes végeredmény itt, a 24H-ről bővebben itt.

A győztes négyes autója
A győztes négyes autója

MotoGP - Katari Nagydíj

Valentino Rossi és Jorge Lorenzo ott folytatják, ahol tavaly abbahagyták. A Movistar Yamaha két versenyzője a szezonynitó katari hétvégén már az időmérőn megejtették első nyílt össztűzésüket. A címvédő spanyol az ideális íven cammogott, amikor Rossi gyorskörén mögé ért, az ezután jött oda-vissza mutogatás pedig megalapozta a hétvége hangulatát.

A futam az előzmények ellenére nem sok izgalmat hozott. Lorenzo ezt is ott folytatta, ahol abbahagyta, azaz simán nyert. A gumitakarékos stílus és a gumiválasztási taktika mondjuk sokat segített, de ezzel együtt drámai volt az erőfölénye. A Rossi-Dovisiozo-Iannone-Marquez négyes legalább végigmeccselte mögötte a futamot. Nem is úszták meg bukás nélkül.

Végeredmény

1. Jorge Lorenzo - Yamaha - 42:28.452

2. Andrea Dovisiozo - Ducati -  +2.019

3. Marc Marquez  - Honda  - +2.287

Jorge Lorenzo és az ő alig kopott Michelin gumija a célban
Jorge Lorenzo és az ő alig kopott Michelin gumija a célban

NASCAR Sprint Cup - Auto Club 400

Jimmie Johnson idei második győzelmét hozta a NASCAR Sprint Cup idei ötödik versenye. A fontanai 400 mérföldes csúcsmomentuma Kevin Harvick és Johnson élharcától függetlenül egyértelműen Danica Patrické volt, aki kis híján tonystewartozott egyet dühében az őt kilökő Kasey Kahne-nal szemben.

Végeredmény

1. Jimmie Johnson - Chevrolet

2. Kevin Harvick - Chevrolet

3. Denny Hamlin - Toyota

A fontanai sikerrel Johnson tizenegy pontra zárkózott az összetettben vezető Harvickra
A fontanai sikerrel Johnson tizenegy pontra zárkózott az összetettben vezető Harvickra

Formula-1 - Ausztrál Nagydíj

Egy idióta és egy ígéretes újítással indította be a 2016-os szezont a Formula-1. Az éppen csak bevezetett, de már törlésre ítélt új időmérőről és az új gumiszabályról itt olvashatsz bővebben. Hogy Nico Rosberg győzelmét inkább utóbbinak köszönhette-e, mintsem Fernando Alonso bukásának arról még elvitatkoznak egy ideig a szakértők, de - ha mázlival is - Rosberg zsinórban negyedik győzelmét szerezte a szezonnyitón. Alonso pályafutásának legnagyobb bukása pedig:

Csak Verstappen reflexein múlt, hogy nem sikerült túlszárnyalni Alonso balesetét. A 12-es kanyarban egy ilyen megcsúszás után illik nagyot esni. Ő továbbment. 

Verstappenhez kötődik a futam másik majdnem nagy esése is. Itt éppen csapattársát, Carlos Sainzot találja el egy elmért féktáv után. Az ekkorra már fokozottan ingerült holland futam alatti rádióbeszélgetéseit itt gyűjtötte össze az Index sportrovata.

A futamot 32 körön keresztül vezető Sebastian Vettelnek nem sokon múlt a második hely, aztán így nem lett meg neki Hamilton...

... amire ő így reagált:

Végeredmény

1. Nico Rosberg - Mercedes - 1:48:15.565

2. Lewis Hamilton - Mercedes -  +8.060

3. Sebastian Vettel - Ferrari -  +9.643

A teljes végeredmény itt.