Élőben a Gumballról
Ez van most:
- Ma, 2006 óta először ismét Magyarországon jár a mezőny, este hattól a Szent István Bazilikánál lehet megnézni az autókat.
14:44 -Az ember addig nem érezte nyomasztva magát, amíg nem jött mögötte egy G 500 AMG 4x4 (négyzet). Szép lassan jönnek be az autók a Hungaroringre, az egyik csapattag szerint 6-ig övék a hely, addig "azt csinalnak, amit akarnak". Súlyos a látvány, most pakoltak le két Ferrari 488 GTB-t, aztán ugyanabból egy Speciale-t. A C 63 AMG kupéval a matrica szerint Jean Alesi érkezett, az egyik BAC Mono pedig Cartué, a másikat maga a gyártó hozta.
15:28 - A hangulat egyelőre olyan, mint egy szombat esti tuning tali valamelyik áruház parkolójában. A csapattagok az autók körül dumálnak, és aki akar, beugrik, aztán veret pár kört. Az MIB nevű csapat (Men In Brabus) egyre csak hajtja a G500-ast, és huszadjára is hihetetlen látvány, ahogy a háromtonnás tégla 180-nal túr a célegyenesben, és egy-egy Smart követi. Viszont egyre csak gyűlnek az esőfelhők, és a vizes aszfalt nem feltétlen életbiztosítás. A mezőny egy része állítólag még valahol Praga mellett jár, lassan gyülekeznek az autók, valószínűtlen, hogy összejön az este hatos érkezés a Bazilikához.
16:00 - A nap viccét a Ruf pilótája lőtte el. Ez az autó:
16:02 - Az autó lassan unalmas, de ezt a dekort akkor is mindenkinek látnia kell.
16:26 - Megvolt a nap első bukása, egy Ferrari mérte el a féktávot a célegyenes végén. Nyirkos a pálya, bár lassan talán kisüt a nap. Megjött minden BAC Mono réme is, Josh Cartu, aki amint kiszállt a Ferrarijából, dedikálta a gyári BAC-t, majd szólt, hogy hozzák a versenyző ruháját. Itt van még amúgy Shmee150 is, híres autós videóblogger, de az ABT RS6-osával nem mehet pályára, mert arra nincs biztosítva. Egyre több az ember, remélem a Phantomot is felviszik a pályára.
17:00 - Beütött a highlife: áll az élet, mert takarítják a pályát a baleset után, addig is a kiterelt modellekkel fotózkodik a mezőny. A pin-up csajokat nem irigylem, élmény lehet ennyi ruhában a lágyan permetező esőben ázni. Idő közben feltűnt egy elég profin megépített Nissan Silvia is, mint a legkevésbé exklúzív gép, a sofőrnek már viszket a tenyere a kormányon.
17:04 - Modellek kísérik az éppen begördülő Aventadort. Ezt nem lehet überelni.
17:11 - És akkor megjött a Batmobil, ami amúgy egy Lamborghini Gallardo.
17:45 - Találkozik két világ: az alig 800 kilós Lotus mellé beáll a 700 lóerős. Dode Challenger Hellcat, aminek azért hiányzik az egyik fényszórója, mert a dézsányi kompresszor ott vesz levegőt.
Megjött a Car Throttle csapata is, a titánkipufogós GT-R-t már a bejárattól hallani. Beteg világ ez.
18:06 - A Car Throttle csapatával felhajtottunk a pályára, egy tiszteletkörre. Az instrukciók szerint legflejebb ötvennel lehetett volna menni, de gondolom sejtik az eddigiekből, hogy ezt hányan vették komolyan. A GT-R, amivel mentünk, amúgy szolidan tuningolt, épp csak 660 lóerős, de azért arrébb lehetett vele állni. Azt az anyösról is érezni, higy baromi nehéz, Alex két kör alatt elmelegítette a fékeket. A mezőny lassan összeszedi magát, indulunk vissza pestre.
20:06 - Megérkeztünk a Szent István Bazilikához, mire végigjöttünk a cirka 150 méteren, tartós zajkárosodást szenvedtünk. Az embereket nem lehet levakarni a GT-R-ről, mindenki csak még egy lángcsovát akar, sosem gondoltam volna, hogy ennyi ember kíváncsi lehet erre. A Rolls-Royce Phantom tetején ücsörögve bevonuló tulaj egy képben minden, ami a Gumball.
20:20 - Kint a Csikós-srácok is.