A legbátrabbak új Opelje

2016.05.20. 15:17
5 hozzászólás

Tizenöt év megbízható működés figyelemre méltó egy magyar civil szervezet esetében, márpedig a Bátor Tábor éppen ennyi ideje foglalkozik súlyosan beteg gyerekek élményterápiájával. Munkájuk rengeteg autós feladattal jár, hiszen egész évben mozgásban vannak. Új kisbuszra volt szükségük, akcióba léptünk.

Naponta több olyan levelet kapunk, amelyben segítséget kérnek tőlünk az olvasóink. A külvilág üzenetei löknek egy kicsit a gondolkodásunkon, építik a világképünket és új problémák felé irányítják figyelmünket. Az újságíró feladata éppen ez: problémákat találni, bemutatni és segíteni a megoldásban. 

A Bátor Tábor Alapítvánnyal egy éve ismerkedtem meg, amikor kiderült, gondjaik vannak egy Citroen Jumpy kisbusszal, amellyel folyamatosan úton vannak. A Bátrakkal való találkozás után levelezésbe kezdtünk, majd a márka importőre és egy budapesti márkaszerviz segítségével, a gond gyorsan megoldódott, így a Jumpy tovább szolgálja a jó ügyet.   

Az alapítvány az úgynevezett élményterápia módszerével segít feldolgozni az általában daganatos vagy krónikus beteg gyerekeknek, illetve családtagjaiknak az őket érő megrázkódtatásokat és nehézségeket. Mivel világszínvonalú hatvani táborukba évről évre ezren részesülnek gyógyító élményekben. Idén, pályázati támogatással újabb kisbuszt szerettek volna vásárolni. Ezúttal olyan eszközt kerestek, amelyben sok a hely, kevés a kilométer, autójogosítvánnyal is vezethető és a következő években épp olyan rendíthetetlenül segíti egyedülálló tevékenységüket, mint az alapítvány több száz önkéntese és az orvosok, pszichológusok, pedagógusok.

Egészen apró feladatom volt, mert néhány telefonhívás és levélváltás után az Opel sietett a Bátrak segítségére. A márka hazai importőre kedvezményes áron felajánlott egy másfél éves kisbuszt, amely korábban a cég flottájában szolgált. A Vivaro aktuális generációjának nyolcszemélyes, rövid kiviteléről van szó. Tesztjét erre a linkre kattintva olvashatják. Ez az autó túl van a harmincezredik kilométerén, de mindvégig a gyártó tulajdona volt, így karbantartott, sérülésmentes és biztosan valós a kilométeróra állása is. 

Andrással, az alapítvány munkatársával próbáltuk ki a Vivarót a végleges döntés előtt. Az 1,6 literes, kétturbós motor nagyon könnyen viszi a kasznit, 340 newtonméteres csúcsnyomatéka már 1750 fordulatnál használható, amit könnyen beoszthatunk a hatfokozatú kézi váltóval. Ez a példány szinte fullextrás, navigációval, a légkondicionálóval és a sokgazdás autók legfontosabb extrájával a tolatóradaros kamerával, amelynek minimonitorját a középső tükörbe építették. 

Legendák 2016

Hány éves ön? Emlékszik még arra, amikor 25 évvel ezelőtt az első, nagy befektető befutott? Emlékeznek még az első Astra csodájára? Bizony, a 25 éves Opel idén hatodszor rendezi meg a Hungaroringen a monstre Opel-napot. A Legendák Találkozása teljesen ingyenes, mindössze regisztrálni kell a www.legendak.com oldalon. A május 21-i rendezvényen garantáltan nem fog unatkozni a család egyik tagja sem és nem csak a valaha gyártott első, magyar Opel Astra lesz ott a múltat képviselve, hanem a jövő is az Opel GT Concept sportautóval és a jelen, az Év Autójának választott új Astrával. Izgalmas pályaprogramokkal, veterán kiállítással, gyorsulási versenyekkel várják az eseményre kilátogatókat. Bővebben a www.legendak.com oldalon.

A buszt az azonos évjáratú, motorizáltságú és felszereltségű példányok piaci árához képest jelentős kedvezménnyel biztosította az Opel, és most már felmatricázva várja első küldetését. Szombaton adják át a márka családi napján, a Hungaroringen, majd rövidesen elkezdi hosszú szolgálatát: gyerekeket szállít a hatvani vasútállomás és a tábor közt, segít a szükséges felszereléseket és élelmiszerek célba juttatásán, illetve a budapesti Tűzoltó utcai klinikára szállítja azokat a gyerekeket, akiknek speciális orvosi ellátásra van szükségük. Örülünk, hogy a Totalcar a maga módján szintén segíthetett egy kicsit, hiszen segíteni rock 'n' roll.