Novemberrel lassan vége idénre a különféle autósportos sorozatoknak – ez van, ha egy bolygó lakosságának 90+ százaléka az egyik féltekén él. A hajrá viszont erősen alakul, erre a hétre valahogy kimagaslóan sok szokatlan baleset jutott. Itt van mindjárt ez Amerika Dakarjáról, a Baja 1000-ről:
Igen, az ott egy versenypályára tévedt civil volt, ráadásul a rossz irányba, ráadásul egy dobbantón. Azt az óriási rugóutas pickupot pedig egy Indy500-győztes, Alexander Rossi vezette – nem mintha a szakmai múlt ebben a szituban számított volna. Itt egy másik szögből a nagy pillanat:
Still a long way to go for my @HondaOffRoadHPD boys. But until then...here’s my #ohshit moment of the day. #lol
— Alexander Rossi (@AlexanderRossi) 2018. november 17.
* and #rightplacerighttime x @k_whyle pic.twitter.com/CjBIR4iCCs
Egy másik hasonló baki a világ túlfeléről. Hétvégén rendezték a rali-világbajnokság szezonzáróját Ausztráliában. A versenyen dőlt el, hogy a Hyundai először, vagy a Toyota 19 év után először lesz-e a gyártók bajnoka idén. A koreaiak egyik fontos embere volt a meccsben Andreas Mikkelesen, akit ezzel bukással vesztettek el.
A pályára tévedt traktor a szervezőké volt, elszámolták magukat, amikor beküldték a bálákat rendezni. Mikkelsen és a Hyundai szerint pusztán azzal, hogy ott volt, kizökkentette a norvégot, emiatt dobta árokba egy kanyarral odébb az i20 WRC-t.
Ez itt pedig az ifista formula-versenyzők legnevesebb éves megmérettetésén, az idei Makaói Nagydíjon történt. Az utcai pályán nem ritkák a szokatlan és/vagy nagy balesetek (tavaly is ilyen őrült volt a befutó), de amekkorát a német Sophia Flörsch bukott a vasárnapi futamon, akkorát nem szokás a pályaversenyzésben.
Flörsch autója még bőven a kanyar előtt megsérült, ezért érkezett ekkora tempóval. A 17 éves pilótanő mellett négyen sérültek még a balesetben: még egy pilóta, két fotós és egy pályabíró. Flörsch a kórházi jelentés szerint tudja mozgatni a végtagjait és magánál is van, de eltört a gerince.