Végre egy igazán penge autós film

július 14., 16:17 Módosítva: 2017-07-20 17:40:32
399
14 hozzászólás

Egy autós film attól lesz igazán jó, ha nem az autókról szól. Emlékeznek például a Rush-ra? Assur meg is írta róla a véleményét, elég jó film volt, de nem az autók, vagy az autózás miatt. Lauda és Hunt párosa, a gépiesen céltudatos profi, és hedonista tehetség szembenállása a két, alapvetően érdekes személyiség miatt volt érdekes, ráadásul a két színész még jól is hozta a karaktereket. Pár napja beültem a Baby Driverre (itthon Nyomd, Bébi, nyomd címen fut), és az sem az autók miatt volt jó. Mielőtt tovább olvasnak, nézzék meg a trailert:

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Volvóé a világ legnagyobb videós kicsomagolása

július 13., 16:17 Módosítva: 2017-07-17 07:22:19
168
7 hozzászólás

Még el sem ült a fotózó XC60 sztorija, máris itt az újabb volvós vírustartalom. Ezúttal a Volvo Trucks North America vette ki a részét az önjáró marketingtermékek gyártásából, és megcsinálták a világ legnagyobb unboxing videóját. Pontosabban egy videót a legnagyobb kicsomagolnivalóval, egy új VNL-lel és a hároméves Joellel. A súlyos rekordfétistől szenvedő Volvo Trucks-nak egy 24 méter hosszú, 4,3 méter széles és 5,5 méter magas dobozt kellett összerakni a VNL köré a Guinness bizottság okleveléhez.    

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

DTM-BMW-vel taxizni? Ehhez kell a nyakedzés

július 8., 09:16 Módosítva: 2017-07-12 06:13:18
138
24 hozzászólás

Van kedved egyet autózni?” – jött a kérdés Papp Tibitől, a DTM hungaroringi futama előtt néhány nappal. Ó dehogy, ki a franc akarna a forró aszfalton, a még forróbb versenyautó kasznijában nyomorogni, és körbenyargalni a pályán... Még szép, micsoda kérdés ez, van olyan autóbuzi aki erre nemet mond?!

Láttam nem egyszer versenyautót belülről. Volt már szerencsém Michna Ottó mellett csontig rágni a kezemet Didier Auriol egykori Skoda Octavia WRC-jében a szűk, egy nyomsávos erdei aszfalton 170-180-nal kanyarogva, valahol a Mecsekben. Többször élveztem Super-1600-os raliautókban a sebességet, mindenféle felületen kilinccsel előre, invitált már a Dakar-győztes Bruno Saby egy nagyon húzós tesztkörre (akkor is BMW-vel, micsoda egybeesés) a veszprémi lőtéren, ahol többet láttam az eget, mint a pálya nyomvonalát. Rohantunk végig többek között a nyírádi ralikrossz-katlanban több mint 500 lóerős Toyotával, és a Hungaroring aszfaltcsíkját is ismerem. De tudtam, hogy ez most nagyon másik kávéház lesz.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Gyere fillér, megduglak jól

július 7., 17:08 Módosítva: 2017-07-10 08:26:57
382
59 hozzászólás

Néhány napja pont a Tour de Tirana körön hajtott Swift tesztjét írtam, amikor elmélyültem a Swift-történelem mélységeiben. Volt ugye a kettes Swift, amit itthon következetesen egyes Swiftnek hívnak, pedig nem az. Az Esztergomban is gyártott Swift már a második generáció volt, viszont ez volt az első, ami itthon is készült, ezért nevezzük egyszerűen csak ősmagyar-Swiftnek. Az ősmagyar-Swift létezett az Egyesült Államokban és Kanadában is, különböző márkanevek alatt: Suzuki Forsa, Suzuki Swift, Chevrolet Sprint, Geo Metro, Pontiac Firefly. Ezek viszont nem Esztergomban készültek, hanem a japán Hamamacuban és a kanadai Ingersollban.

59 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Volvóval fotózott szuper életképeket a Pulitzer-díjas fotós

július 7., 09:39 Módosítva: 2017-07-11 06:10:48
58
2 hozzászólás

A vírusmarketing atyaúristene, a Volvo megint megmutatta a szakmának, hogyan kell relatív semmi pénzből milliókhoz elvinni a márka hírét. A Van Damme-spárga, a kikötő fölé lógatott igazgató, a kamiont vezető hörcsög és kislány videói mind nagyot szóltak. Most egy olyan unalmas témából sikerült kihozni valami posztra méltót, mint a biztonsági rendszer kamerája. Tessék, egy fotótörténeti állomás: itt az első autóval fotózott képsorozat.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Itt vannak a legjobb arcok, csak nincs hozzá memóriám

július 5., 16:57 Módosítva: 2017-07-08 09:17:40
296
17 hozzászólás

Van az a jellegzetes pillanat, amikor két ember tekintete összeakad, mindkettő agyában lefut a szkript, ami összehasonlítja a látott képet az emlékezetben eltárolt ismerősökkel, sikeres egyezés esetén pedig bekészít néhány alapadatot a másikról, és átrendezi a mimikai izmokat örömteli mosolyra, gyilkos vicsorgásra vagy valami hasonlóra. Ez a bizonyos pillanat, a tétovaság, amíg pörög a kód, aztán az arcvonások mágikus felhőátvonulása az én életem legrémületesebb mumusa.

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mi köze van a buborék-Isettának a Ferrari-ölő Grifóhoz?

július 4., 17:19 Módosítva: 2017-07-06 17:54:50
112
24 hozzászólás

Olykor rövid levél landol a postaládámban, benne pár lelkes sor, és mindig egy link, kékkel aláhúzva, ahogy kell. Bölcs Ádám küldi nekem őket, mint autórajongó az autórajongónak, mindenféle kereskedelmi célzat nélkül, holott az elkészítésükben ő is benne van.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az Insta szerint ez is egy szuper Parádé volt

július 3., 06:57 Módosítva: 2017-07-03 08:20:35
0
0 hozzászólás
Ahogy terveztük: múlt szombat este pár órára a Múzeumok éjszakájás Parkol Parádéról szólt az Instagram. Összeszedtünk párat közülük, íme a #TCPP16 hashtag legjobb fotói.

Az autóztatás se rossz, de plusz egy érv az esti PP-k mellett, hogy ilyen romantikus naplementében lehet fotózni a parkolót. Ahogy Krisztián is tette.

#totalcar #tcpp16 #nofilter #potd #pictureoftheday #instadaily #instagram #beauty #colours #magyarig #bmw3 #m3 #race #instagood

Kovács Krisztián (@k.krisztian8609) által megosztott bejegyzés,

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Golf VII 480 ezerért? Felhívtam!

július 1., 12:55 Módosítva: 2017-07-31 12:35:54
481
57 hozzászólás

Vannak helyzetek, amikor nem tépelődünk feleslegesen, hanem megmarkoljuk a telefont és próbálunk lehiggadni, mielőtt jelentkezik a hirdető. A délelőtti kávé hatásával vetekedett az érzés, amikor elém került egy 2014-es évjáratú, DSG-váltós Volkswagen Golf VII 1.4 TSI hirdetése a Jófogás.hu-n. 

57 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

És ez csak a parkoló volt

július 1., 06:52 Módosítva: 2017-07-05 06:36:43
307
12 hozzászólás

A Múzeumok Éjszakáján elvileg a lényeg a Hungexpo passzázsán zajlik, de ez marhára nem így van. Egyrészt most is volt Mesterkurzus a fogadóépületben, és kint a nagy parkolóban minden megtelt, pedig már 1200-nál több kocsinak volt hely. A felhozatal ugyanolyan érdekes volt, mint bármely normál, délutáni Parkoló Parádén, azt leszámítva, hogy az Austin Princess bent autóztatott, és Bervás tanár úr most otthon hagyta a RO80-asát – hogy csak a leglényegesebbeket említsem.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A tökéletlenség néha szó szerint menő

június 29., 16:56 Módosítva: 2017-07-03 06:09:01
196
12 hozzászólás

A Totalcar tizenhatodik Parkoló Parádéjára érkezve egy ködös telefonbeszélgetés járt a fejemben, mely szerint nekem majd az épített autókról kéne írnom valamit. Oké, dehát mit is takar ez a fogalom? Nézzek be minden Subaru motorházteteje alá, hogy melyik rejti a legnagyobb turbót? Zaklassam a porig ültetett BMW-k tulajdonosait az üvegszál flexibilitását firtató kérdésekkel? Esetleg a kabriósított kispolszki torziós merevsége lehet érdekes a hazai 126P közösség számára? A kínálatot elemezve azért viszonylag hamar leesett, hogy kár lenne a képet egy kulcslyukon át szemlélnem. Hiszen azok, akik szombat este kigurultak a Hungexpóhoz, jelentős részben eleve épített autóval járnak a szónak abban az értelmében, hogy járgányaik egy métert sem mozdulnának már, ha nem lennének folyamatosan szétszedve és újra összerakva, mindig kicsit csiszolva, és valamiért nagyon szeretve.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Melósautó kétszázért? Nem reménytelen!

június 26., 16:45 Módosítva: 2017-06-29 06:12:18
189
27 hozzászólás

Akkoriban történt, amikor 150 forint volt a vékonyabb beton zsalukő átlagára, én meg megkaptam 270-ért. És mindezt azért, mert a kőműves srác telefonált, hogy elfogyott, én meg azonnal beugrottam a vadi új Saab 9-3 Viggen tesztautóba, és elmentem rendelni. Megtanultam a leckét, és bár máig szoktam ékeskedni idegen tollakkal, igyekszem ésszel tenni. Ne ez alapján ítéljenek meg, még ha egyes esetekben ez a megítélés hízelgő is lehet!

27 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Azt hiszem, ezt megtartjuk

június 25., 17:32 Módosítva: 2017-06-27 10:53:00
66
12 hozzászólás

Azt hiszem, ezt megtartjuk

69248

A sok rövid városi út miatt kerestem megbízható benzines kombit olyan felhasználásra, ahol egy dízel csak kínlódna havi 1300 km-re. Ez tipikus ovi-iskola-pékség-edzés felhasználói profilt jelent.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megpróbáljuk napelemmel

június 25., 06:58 Módosítva: 2017-06-29 06:12:13
220
40 hozzászólás
A lakóautózás a szabadságról szól. Nincs annál jobb dolog, mint amikor a tengerparton vadkempingezve a lemenő nap fényében sütjük a csevapot, serényen töltögetjük a Prošeket és boldogan idézzük fel az elmúlt pár nap varázslatos élményeit. Aztán beindítom az aggregátort, aminek a hangja hirtelen visszaránt az energiaválság kegyetlen valóságába.

A másfél kilowattos Honda generátort Géza barátomtól kaptam, sokszor mentett meg a mozdulatlanságtól, fontos kiegészítő az olyan hardcore lakóautósoknak, mint mi vagyunk. Amióta megvan a csótány, egy kezemen meg tudom számolni a kempingben töltött éjszakák számát. Sokkal vonzóbb a vadregényes, találomra kijelölt helyeken letáborozni. A civilizáció béklyóit lerázva előfordult néhányszor, hogy fejvakarva pingvineztünk a Ducato mellett, a legnagyobb körültekintés mellett is le lehet annyira meríteni az akksikat, hogy a kettőfeles dízel csak a behúzómágnesét csattogtassa.

40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Már el is felejtettem, hogy eladtam

június 24., 10:50 Módosítva: 2017-06-28 07:18:03
129
26 hozzászólás

Néha észre sem veszed, hogy mennyi időre ragadsz le egy-egy autónál, ilyen volt néhai Avensisünk is, csak hát ott én vetettem véget ennek a csapdaszerű állapotnak egy totálkáros húzással. A Baleno pláne egy csapda, amiben nem szabad benne ragadni. Már hat éve megvan? És húszéves? Adjuk el, rögtön. Gondolom, nem lövöm le a poént, ha elárulom: eladtam. Csak elfelejtettem megírni ezt a posztot róla.

Most jutott eszembe, amikor mentem a Rulettkerék-Peugeot-val, ami nagyon hasonló koncepció: kicsi, könnyű kis gyösz, egyhatos motorral. Szóval megállapítottam, hogy a szenvedélyfaktort leszámítva a Baleno fényévekkel jobb autó volt, és ha annyit költöttem volna a lakatolására, mint Zsolti a 205-ösére, akkor ez lett volna a Millenium Falcon, a piacon realizákható árat pedig felsrófoltam volna vagy húszezerrel. Olyan nem volt, hogy nem indul be, olyan nem volt, hogy hidegen nincs alapjárat, és hát az a váltó, az nagyon nem olyan, mint a 205-ösé. Csak hát a Suziból nem lett kultautó. Miért is lett volna?

26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen estéd csak egyszer lehet az évben

június 22., 15:09 Módosítva: 2017-06-26 06:33:21
139
7 hozzászólás
Ötven végigfenekelhető ritkaság és egy nagy éjszakai együttparkolás – töményebb már nem lehet az autóbuzéria annál, ami szombat este vár a Hungexpón. Parkoló Parádé biturbó. Gyertek, ilyen csak egyszer van az évben.

Parádé és autóztatás

Ha még nem látod át, miben más ez a rendezvény, mint a többi volt, először is megnyugtatunk: ez is egy teljes értékű Parkoló Parádé. A már jól bejáratott nagy közös parkoláshoz minden adott: a szokott placcokat töltsétek tele, ott mehet a bandázás, nyálcsorgatás egész este. 19 órától lehet bejönni a IV-es és az V-ös kapukon az Albertirsai út felől, és akárcsak a kicsit odébb tartott autóztatás, ez a buli is 22.00-ig tart.

DSC 4047

Lemaradni nem fogsz semmiről, ha a parkolóban kezdesz. Innen kábé egyperces séta a kiállított autók folyosója, azaz a Múzeumok éjszakájás program területe. Ott sorakozik majd fel az a 48 szelektált ritkaság (plusz három autó tőlünk), amit végig lehet ülni látogatóként. Lesz a GAZ-69-től a Rolls-Royce Silver Shadow LWB-ig sokminden; itt találod a libabőröztető listát. Új fejlemények: jön végül egy Honda NSX is, sőt, időközben bejelentkeztek egy pedálos Moszkviccsal, szóval a gyerekek akár vezethetnek is.  

DSC 4117

A kiállítók már várják a rohamot. Megmutatnak és elmesélnek mindent az autóról, ami érdekel, de ami a legjobb: elvisznek bárkit egy körre, aki kéri. Az autóztatás helyben megy majd, illetve a gyorsabb autóknak lesz egy külön kijelölt pálya a Hungexpo mélyén. Menő, mi? Viszont vegyétek figyelembe légyszi, hogy ezek alapvetően önszorgalomból kihozott féltettségek, és hogy fényükben itt gurulgathatnak, abban valakinek nem kevés törődése, munkaórája, szenvedélye és pénze van. Szóval óvatosan a fémcsatos övekkel, farzsebben hagyott kulcscsomókkal és bármivel, amire érzékeny a fényezés, a bőr.

06200093
7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Izgalomból nem lesz hiány, gyertek!

június 19., 14:26 Módosítva: 2017-06-23 20:31:36
737
17 hozzászólás
Összejött az indulók listája – ezekbe a kocsikba lehet majd beleülni a Parkoló Parádé ínyenceknek való, különleges kiadásán, most szombaton. Csalódnotok nem lesz miért.

Nagyjából ötven autót kerestünk volna a Parkoló Parádén való autóztatáshoz, hétfőn úgy tűnt, egy húszas, nem is eléggé vegyes felvágott lesz csak belőle. Aztán nekilódult a TC-olvasótábor, és egyszer csak ott tartottunk – belefulladunk a sok érdekes kocsiba. Nemcsak hogy jó lesz a szombati rendezvény, hanem ha a jégeső és a tájfun el nem mossa, egyenesen besza'!

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak úgy hívtuk: Hálátlan ribanc

június 18., 12:00 Módosítva: 2017-06-21 17:58:01
97
17 hozzászólás

Szerelem egy luxusmozdonnyal

69236

Szerintem többnyire kétféle autótulajdonos van: akik az autójukra úgy tekintenek, mint a mikrosütőjükre, tudja azt, hogy elvisz ide és oda és ne kelljen javítani soha. Az ilyen emberek többnyire japán autót vásárolnak, kedvenc témájuk a "képzeld, 20 éve megvan, de 1-szer vittem szervizbe, akkor is csak 10 ezret fizettem." Illetve hogy a kocsi levegővel megy.

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Átvert, lehúzott, aztán belém jött

június 18., 09:00 Módosítva: 2017-06-22 06:10:43
336
49 hozzászólás

Miután megírtuk, hogy a korábban internet szerte csak civices csalóként emlegetett fazon most márkát és típust váltva megint szedi áldozatait, befutott pár érdekes levél és üzenet. Többen ismerik innen-onnan, ők a szerencsések, de sajnos több olyan történet is eljutott hozzánk, amiben egy újabb sikeres lehúzását írták le.

Mind közül az alábbi a legszebb, nem csak azért, mert annyira hihetetlen, hogy egy tisztességes producer, ha forgatókönyvként tennék elé, kérdés nélkül visszadobná, hogy dolgozzanak rajta, ez így irreális (pedig a képek és a máshonnan, a levéltől függetlenül befutott infók azt mutatják, hogy ilyen nincs, de mégis van). De azért is, mert mindenki, akit valaha átvert, egy picike elégtételt érezhet, és mi, külső szemlélők is jobban érezzük magunkat, ha tudjuk, a karma előbb-vagy utóbb odavág.

49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A nap pillanata a lángtengerben gyorsuló M5-ösé

június 15., 17:50 Módosítva: 2017-06-18 16:25:34
340
23 hozzászólás

Szibéria szájából, de még az Uraltól innen, Perm egy főútjáról jött a hét videója. A kifutó M5-öst hajtották öngyulladásig. Annyi biztos, hogy a benzin kap lángra, talán a videó elején is látható gyorsulgatástól, de a további oknyomozást inkább tegyék meg az M5-szakik a kommentfalon, vagy bárki, aki jól tud oroszul. 

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Alfára váltott a pesti hondás csaló

június 15., 12:06 Módosítva: 2017-06-21 06:13:42
638
90 hozzászólás

A régi TC-olvasók még emlékeznek Papp Tibi esetére a csávóval, aki törött szárnyú verébként vergődött az út szélén a fehér Honda Civic mellett. Elfogyott a benzin, kilőtte a motor a gyertyákat, a gyerekért megy a táborba, de elkésik és persze elveszett az összes papírja, meg a fene tudja még hány csodás istencsapás érte szerencsétlent. Persze Tibi soha többet nem látta azt a közel ötezer forintját, amiből gyertyákat vett a svindlernek.

A kamugép persze foglalkozásszerűen űzi ezt a dolgot, már akkor sokan jelezték, hogy itt vagy ott látták. Én is sokszor találkoztam vele a belvárosban, akkor még fotó nem volt róla, de a fehér Civicet nem volt nehéz megismerni Tibi leírása alapján.

90 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Gyere, próbáld ki velünk a BMW-zés csúcsát

június 14., 17:37 Módosítva: 2017-06-15 17:57:19
91
20 hozzászólás

Néhány napja érkezett egy BMW M760Li tesztautó, és annyira megdöbbentően durva, hogy meg akarjuk mutatni két szerencsés olvasónak. 6,6 literes, V12-es biturbó motor viszi, és annak ellenére, hogy 2,3 tonna, 3,7 másodperc alatt éri el a 100-at, ami 10 éve még a Porsche 911 Turbo vadászterülete volt. Viszont nem számít a menés, egy 5,2 méteres bálnában utazni az igazi, ezért a sofőrt mi biztosítjuk, a két szerencsést pedig elfuvarozzuk Budapest egyik tetszőleges pontjáról a másikra. A buli holnap este (15-e) 7 és 9 óra között megy, két turnusban.

Egyszer az ősi kérdés is eldől: mi történik egy Teslával 400 méter után. #tesla #bmw m760

Winkler Róbert (@winkler_robert_totalcar) által megosztott bejegyzés,

Az executive lounge-ba bejutni persze nem elég két szép szem, Hiéna-feladat következik. Menj el egy kellően zsúfolt helyszínre (étterem, buszmegálló, board meeting) és üvöltsd a következő rigmust, de úgy, hogy a fába szorult Pavarotti hozzád képest mutáló ministránsnak tűnjön:

"Sipi tekeri a kormányt, én meg süppedek a bőrbe,

Itt üvöltök, mint egy sakál, vigyetek már el egy körre”

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szegény Citroën

június 14., 13:36 Módosítva: 2017-06-15 17:57:22
19
11 hozzászólás

Nem hogy vihar, de tán komolyabb szél se volt. Egyszerűen csak úgy, magától reccsent egyet a nagy ág és BHAMMM. Ezt hallottuk Karottával, mikor még hétfőn az ebédből visszafelé sétáltunk. Kicsit bambán csoszogtunk – nem csak az ebédet, de a korábban szpottolt Tatran látványát is emésztettük. Csak lassan esett le, mit hallottunk. És hogy az a BHAMMM pont úgy hangzott, mint ahogy azt képzeli el az ember, hogy szólhat, amikor egy comb vastagságú ág letörik, és rázuhan egy autó tetejére.

Persze azonnal oda kellett menni, mert már csak ilyen kíváncsi természet vagyok, szeretem megtudni mi és miért történt. Egyesek szerint viszont nem kíváncsi vagyok, hanem konkrétan egy bajmágnes: a szerkesztőségben mindenki tudja, ha a levlistára kerül egy törött Lamborghini, esetleg egy BAC Mono, ne adj isten egy Morgan, vagy bármilyen baleset képe, amit azért osztunk meg, hogy tudják az olvasók, merre ne menjenek épp, azt csakis én kattinthattam, mert valahogy mindig arra történnek a balesetek, amerre járok. Fene tudja, az biztos, hogy én nem tehetek semmiről, csak arra jártam, na. Most is, ez van.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ikarus a csirketelepen

június 13., 10:13 Módosítva: 2017-06-14 17:57:46
304
16 hozzászólás

Csak egy régi csirketelep Polgáron. De csirkék helyett Ikarusok, Csepelek, ráncajtók és légfékek támadnak fel haló poraikból.

via Omnibusz

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Öt igazi rohadék az autóiparból

június 12., 12:20 Módosítva: 2017-06-14 17:57:44
557
29 hozzászólás
Ha valaki nyomot akar hagyni az autóiparban, nem feltétlen elég tehetséges mérnöknek lennie, sokkal inkább jó menedzseri érzék kell. Tudni, hogy melyik posztra, kit kell odaültetni, hogy kell promózni a terméket, kik előtt kell villantani. Aztán van, hogy az ügyeskedés átcsúszik a szürke zónán, mint amikor Shelby tízesével ugrott az alvázszámokkal, hogy elkészüljön a homologizációs sorozat. Jöjjön öt nagy svindler az autóiparból.

John DeLorean

John Delorean bizonyos tekintetben az autóipar Tony Montanaja volt: nagyban játszott, nagyot nyert, végül nagyot is bukott, ráadásul ehhez is köze volt a kábítószernek. Emberünk felmenői még az Osztrák-Magyar monarchiából vándoroltak ki, a kis John pedig egy alkoholista apa mellett küzdötte be magát a GM-be, mint a legfiatalabb részlegvezető mérnök. Olyan autókat adott a világnak, mint a Pontiac GTO és a Firebird. 1973-ban aztán úgy érezte, össze tudja hozni a saját autóját, ez lett a DeLorean DMC. Az autót a szálcsiszolt acél kaszninak kellett volna eladnia, de nagyon drága volt: 25 ezer dollárt kértek érte, vagyis egy jóval erősebb Corvette-nél is drágább volt. Sajnos a rozsdamentes acél panel nem vonta el a figyelmet a 130 lóerős Renault motor lomhaságáról, így aztán a cég a nyolcvanas évek elejére gödörbe került. DeLorean pedig nem válogatott az eszközökben, amikor a vállalat megmentése volt a cél. 5 millió dollár értékben vett egy dílerrel közösen kokaint és heroint, ezt tízszeres haszonnal adta volna tovább Amerika szerte, míg a hasznot DeLorean részvényekbe fektették volna. DeLorean ráadásul csavart egyet a dolgon: nem a DeLorean Motor Company részvényeit fektette kábsziba, hanem a DeLorean Motor Cars Incorporatedét, ami egy értéktelen, tulajdonnal nem rendelkező cég volt, vagyis nulla befektetéssel akart 50 milliós hasznot realizálni. Aztán néhány beépített rendőr lebuktatta, ám a börtönt eljárási szabálytalanságokra hivatkozva sikerült elkerülnie. Viszont a cég ment a levesbe.

john-delorean.png
29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még