Mille Miglia, ahogy régen láttad

május 31., 16:25 Módosítva: 2017-06-03 19:54:24
90
15 hozzászólás

Olvasgatom Csikós legutóbbi publicisztikáját, és a fene vigye el, a vén kócosnak megint igaza van. Valami haldoklik, de legalábbis kezd úri hóborttá lenni az, ami nem is olyan rég még a mindennapok romatikája volt. Ezzel most nem azt mondom, hogy a technika fejlődése márpedig most azonnal álljon meg, és ha már úgy belejött, lépjen is vissza hármat, de néha jobb megdolgozni az eredményért, ahelyett hogy gombnyomásra elkészülne. Biztos jó lesz ( ha egyszer lesz) egy Enterprise-féle replikátor, de valahogy finomabb a sztrapacska is, ha kézzel reszelem hozzá a krumplit. De a kétes technikai fejlődésen való puffogás mit sem ér egy szaftos maifiatalokozás nélkül. Mert ugye a mai fiatalok már csak gombokat tudnak nyomogatni, mit sem értenek egy vaskos kar meghúzásán, ami aztán zsírban-olajaban fürdő fogaskerekeket forgat el. Már a technikát is elérte a Norbi Update, miközben az autózás kimerül a szelfizésben egy carsharinges villany-Go hátsó ülésén. De nyugalom, azért csak nincs minden veszve, hisz itt van például Zsófi. Amikor épp nem egy Chevelle SS hátsó ülésén gitározik, kamerát fog a kezébe, és autókat fotóz. Nem iPhone-nal, és nem Priust, pedig még csak húszéves. Valamikor beleégett a bit az agyába, hogy fotózni filmre jó, a fotogén autó pedig leginkább öreg. A barátjával, Rolanddal legutóbb például a Mille Miglián jártak, és küldtek is pár fotót. Tudják, olyat, amit lövés után nem lehet előnézetben ellenőrizni, ellenben a vaksötétben kell mindenféle löttyökben fürdetni. Szóval igazi fotókat, a szó márpedig-a-lökhárító-krómos értelmében. Tessék, nézegessék:

 

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az autó, ami túl sokat tudott

május 30., 11:36 Módosítva: 2017-06-01 15:52:10
704
41 hozzászólás
Ma már a Porsche szakemberei közül is kevesen tudják, hogy a 969-es egyáltalán létezett, és ez nem csoda: a költséges tévedés nyomait igyekeztek eltüntetni, így mindössze egyetlen prototípus menekült meg. Az eredeti cél a Porsche 930-as – az első Porsche 911 Turbo – leváltása lett volna, de végül egy olyan autó született, amely magában hordozta a Porsche legkorszerűbb műszaki megoldásait, legalább tizenöt évvel megelőzve a saját korát.

A Porsche 930-as, vagy ahogy mindenki ismeri, a Turbo 1975-ös bemutatásakor a leggyorsabb utcai autók közé tartozott, és az 1980-as évek elejére a márka legendájának egyik legfontosabb építőköve lett. Akkoriban szinte semmi nem gyorsult így – az 1984-es, 330 lóerős kivitel 4,8 másodperc alatt ugrott 100 km/h-ra és 17,7 alatt 200-ra – és a 278 km/h-s végsebesség is kivételesnek számított. Ám ekkortájt már egyértelmű volt, hogy kell egy erős utód, amely ugyanolyan nagy ugrás lehet az elődeihez képest, mint a 930-as volt korábban.

41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez hiányzik nekem a Formula-1-ből

május 29., 14:22 Módosítva: 2017-06-01 19:59:21
223
30 hozzászólás
Valamikor komoly F1 rajongó voltam, nem hagytam volna ki egy futamot sem. Ma meg elalszom rajtuk. Csak én lettem öregebb és fáradtabb? Lehet, de ez a néhány videó ráébresztett, hogy nem ez az egyetlen ok.

A Spazzaneve poszt kapcsán dobta fel a Youtube ezt itt. Ferrari motorhangok V12-től V6-ig. Nekem még mindig az eleje tetszik a legjobban: tiszta hang, sok karakterrel. Nem mondom, még a V10 vinnyogása sem rossz, a V8-ból mintha már hiányozna az erő, de tényleg ott a vége, legalábbis nekem.

30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nehéz lesz überelni

május 28., 09:58 Módosítva: 2017-05-31 07:01:51
68
45 hozzászólás

Csatahajó

50203

A későbbiekben csatlakoztam netes fórumokhoz és csoportokhoz, ahol láttam, hogy az autóm szinte az összes típushibán átesett.

45 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Fordulj a hétvgére hipnotikus autós gifekkel

május 26., 15:52 Módosítva: 2017-05-28 00:10:22
98
9 hozzászólás

Megint végigrohantál egy hetet?

17.gif
9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rég szívtam ekkorát

május 24., 17:51 Módosítva: 2017-05-26 18:46:44
62
30 hozzászólás

Utoljára azt hiszem 10 évesen éreztem úgy, hogy a csalódottságtól elsírom magam. Aztán múlt vasárnap, ráadásul mindezt egy rohadt nyeregcső miatt. Most egy remek Canyon Strive enduro bringám van, ennek lényege, hogy elég rendesen lehet vele gurulni terepen lefelé, viszont az áttételezés, a futómű és a geometria is alkalmas arra, hogy feltekerjek a hegyre. Svájci bicska, imádom.

canyon2
30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rolls-Royce Phantom ötöd áron. Kell?

május 23., 17:07 Módosítva: 2017-05-26 18:47:02
266
0 hozzászólás
Nem botlasz mindennap ilyen lehetőségbe – 70 millió helyett 12,5 misiért a tiéd lehet ez a minden szempontból újszerű, de használt Phantom. És a típus egyik legnagyobb hibáját is kijavították rajta.

Nincs mindenkinél hetvenmillió forint otthon a cipős dobozban az ágy alatt, s akinél van is, az sem biztos, hogy ennyi pénzt okvetlenül használt autóra akarna költeni. Ez áll az érem egyik oldalán. A másikon meg az, hogy a Rolls-Royce Phantom egy pokolian kívánatos tárgy.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Így szól a legendás Ferrari hólapát

május 22., 14:46 Módosítva: 2017-05-25 07:53:37
207
0 hozzászólás
Spazzaneve, azaz hólapát. Ezt a gúnynevet kapta ez a Ferrari-prototípus, pedig sokkal többet érdemelt volna.

Valószínűleg ennek a gépnek köszönhető a 70-es évek közepének Ferrari-dominanciája a Formula 1-ben, de az autót magát csak mostanság fedezték fel újra. És használják is – legalábbis ezen az imolai pályanapon elég gyorsnak tűnik. A Ferrari 12 hengeresének hangját pedig képtelenség megunni.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ezzel ölném a kátyúkat

május 21., 19:46 Módosítva: 2017-05-25 07:55:49
124
19 hozzászólás

Semmi kis videó az egész. De nekem azonnal becsípődött tőle a baszki-idegem, és egy darabig a monitorra bámulva baszki-baszki-baszkiztam, és egymás után asszem négyszer nyomtam meg a play-gombot. Nem is nagyon fűznék hozzá sokat, tessék élvezni, ahogy emberi kéz érintése nélkül készítik elő aszfaltozásra a terepet.

What do you think of this set up?

Közzétette: International Operators – 2017. április 30.

Ha nekem egyszer ilyenem lenne, titkos hősként járnám éjszakánként a mattfeketére festett géppel az országot, és minden kátyút körbenyiszálnék vele. És reggelre hanyagul a közútfenntartó küszöbjére dobnám a listát: ide tessék belepotyogtatni az aszfaltot. Ruhára is van ötletem: testrefeszülős, Batman izmosított overáljához hasonló, de sörhasat formázó narancssárga ruci, hozzá fényvisszaverő anyagból készült palást. Az övön két-két 0,33-as aludoboznak kialakított kis táskával. És persze munkavédelmi sisak. Már csak egy jó név kéne hozzá. Valakinek valami ötlete? Nem, a Bitu-man nem jó, aki beírja, azonnal szétültetem.

19 hozzászólás

Mi lehet a baja a magyar teslásnak?

május 21., 10:51 Módosítva: 2017-05-25 07:55:45
303
84 hozzászólás

A Világ Legjobb Autója

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Igaz, hogy a magyarországi töltőhálózat még nagyon is hiányos, de kis tervezéssel bárhová el lehet jutni. A horvátországi nyaralás teljesen sima ügy, a nyugat-európai utazások meg játszi könnyedséggel oldhatók meg, a Supercharger hálózatnak köszönhetően.

84 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lehalt a váltó az MX-5-ben

május 21., 00:03 Módosítva: 2017-05-23 11:25:04
32
21 hozzászólás

Ma egy éve vagyok boldog MX-5 tulaj, és azon túl, hogy minden reggel egy kicsit könny szökik a szemembe a rozsdás sárvédők miatt, minden együtt töltött perc öröm. Amúgy köszöni, megy mint a kisangyal, olajból is csak nagyjából öt deci tűnt el a 10 ezer kilométer alatt. Viszont tavaly október környékén parajelenség törte meg a felhőtlen kapcsolatot: alkalmanként a váltó kidobta az egyest.

(Sajnos a váltóról ez az egy fotó készült, és mivel nem voltam jelen a szerelésnél, arról sincs kép. Emiatt MX-5 vonatkozású mémeket raktam a posztba.)

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kerek lett a sztori

május 20., 13:12 Módosítva: 2017-05-22 17:51:12
56
8 hozzászólás

Nem mondom, hogy az augsburgi Mazda-múzeumba vezető úton fellépett nem is olyan kis malőr miatt nem volt bennem az ideg a hazaúton. Történt ugye, hogy a fene tudja, hogyan, de lelazult a 27 éves Mazda 323 első féltengely-anyája. Ennek köszönhetően olyan hangok jöttek bal elölről, hogy amíg ki nem derült a dolog, azt hittem, menten kettétörik a féltengely, kiesik a kerék vagy darabokra hullik váltó. Esetleg mindezek egyszerre, a zsúfolt német autópályán. És bár ugye meglett a kattogós búgás okozója, és meghúztam az anyát, le is biztosítottam, sajnos a kerékcsapágy hallhatóan nem úszta meg az affért.

Szegénykém búgott, mint valami asztmás, homokot bedarált Rakéta-porszívó. De nem is ez önmagában okozta a folyamatos stresszt, mert alapvetően bíztam benne, hogy ha búgva is, de hazahoz a kiskocsi. Csak hát biztos nem lehettem benne. Stresszeltem, mint egy érettségiző diák.

Ezért minden gyanús neszre felvettem a taxis pózt. Tudják, amikor az ember ráhajol a kormányra, és fuvart vagy házszámot vadászva figyel, de nagyon. Én meg, mint egy vadászkutya, igyekeztem ráfeküdni a hangokra. Kattog. Nem. De kattog. Föttög. Francokat, föttögés nincs is, csak a filmekben. Darál. Nem darál. Dübög. Nem dübög. Dehogynem. Basszameg, ez dübög.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Régi autó ütközik újjal, az eredmény sokkoló

május 17., 12:39 Módosítva: 2017-05-21 00:07:38
916
98 hozzászólás
large

Merő provokáció ez, tudom, de ezúttal ismét fontos dolgokat tanulhatunk meg az autók biztonságáról és ez a tudás felülír minden szóbeszédet. Ebben az országban kevesen vásárolnak öreg autót, ha újra is volna pénzük, de legalább ennyire kevesen tudják, hogy mekkora esélyük van túlélni egy balesetet az idős és mekkora a fiatal autóban. 

98 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy mozdonyvezető útja egy percben

május 16., 17:02 Módosítva: 2017-05-18 10:58:55
317
15 hozzászólás

Rizsavi Tamást leginkább az elképesztő (főképp Budapestet ábrázoló) fotóiról ismeri a Facebook közönsége. Ő az, aki talán már Budapest és Magyarország összes magasabb pontján járt.

Forrás: Rizsavi Tamás - Facebook
Forrás: Rizsavi Tamás - Facebook

Most kicsit alacsonyabbról, munka közben saját magáról lőtt egy timelapse videót, ahogy a Köki és Tárnok között suhan, ha jól sejtem egy személyvonattal.

15 hozzászólás

M3 vs. M760Li: mint halnak a forró olajban

május 14., 13:24 Módosítva: 2017-05-17 16:17:50
312
23 hozzászólás

A BMW Magyarország az idén is szervezett egy kísérő programot a balatonfüredi Concours d'Élégance-hoz, amit úgy kell elképzelni, mint egy normál sajtótesztet. Az újságírók beülnek mindenféle autókba – ezek most Minik voltak –, majd irány a Balaton.

Az ebédet Gyulakeszin, Tolnay Klári egykori birtokára szervezték, ahol a villa udvarán három M3-as várt minket, és persze egy ős-Mini, elvégre az idei esemény részben a Miniről szólt. Ilyenkor általában az öreg autókat is lehet vezetni, de most leszakadt az ég. Rövid pingvinezés után végül feladtuk: a Bavarian Classics autói kegyelmet kaptak, pláne, hogy az E30-as M3-as már el volt adva, ilyesmit esőben újságíró kezébe adni rossz ómen az Álmoskönyv szerint.

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Képesek voltak ebből mentőt csinálni?

május 14., 09:52 Módosítva: 2017-05-16 06:11:48
0
32 hozzászólás

Cicamalac

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Az autó a vezetőjétől komoly papis vezetési szemléletet követel. A 100 lóerő és az 1.6 tonnás tömeg mátkaságának gyümölcse egy ízig-vérig tohonya tehén

32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Gyerekkori álom újratöltve: Ladát vettem

május 14., 07:53 Módosítva: 2017-05-18 06:18:20
43
44 hozzászólás

Meg tudom magyarázni. Fagyos január volt, amikor születtem, nagyapám még rendőrként szolgált, így a kapitányság civil, piros Ezerötösével vitt haza a kórházból. Ez volt az első autós élményem, persze semmire nem emlékszem belőle, hogy is emlékezhetnék? Nem hiszek az előre elrendelt dolgokban, mégis úgy érzem, idáig kell visszavezetnem a szálakat. Később a családban is keleti blokkos autók voltak, a kétezres évek elején váltottunk csak Suzukira, addig bőven gyűltek az emlékek. Sokan ma már áldják a sorsot, hogy nem kell többé szociautózni, nekem viszont csak most jött el az idő.

44 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha autóbuzulásról van szó, nincsenek határok

május 13., 10:02 Módosítva: 2017-05-16 06:16:01
100
6 hozzászólás

A pénteki napot csak arra szántuk, hogy a Mazda-múzeumban a lehető legtöbb anyagot összeszedjük. Illetve arra is terveztünk időt szánni, hogy a péntek reggel meghirdetett, nagyon is exkluzív múzeumlátogatásra érkezőkkel körbefussunk a kocsik között.

Amíg az előző napi bulika kellékeit pakolták össze, minden autót, plakátot és feliratot próbáltunk megnézni. 2-3 óra után leolvadt az agyunk, de nem lehetett leállni. Ígéretet kaptunk arra is, hogy ha valamelyik Frey megérkezik, a legérdekesebb autókat kinyitva is megnézhetjük. Addig is átadtam a nyitott ajtókkal pózoló Autozam AZ-1-nek Karotta üdvözletét, aki csak annyit írt a pénteki fotót látva, hogy pusziljam meg a sirályszárnyas kisautó hónalját nevében. 

Az olvasóknak péntek reggel közzétett felhívásra nagyon hamar elkezdtek jönni a jelentkezések, legnagyobb örömömre 6-8 emberben volt akkora lelkesedés, hogy pár órán belül áttervezze a napját és eljöjjön Augsburgba. Aztán végül gyerekekkel együtt tizenkét TC-olvasó jött össze az udvaron. Akkora szerencsénk volt, hogy Joachim Frey pont akkor érkezett meg, amikor elindultunk a bejárat felé. Azonnal felajánlotta, hogy ő maga vezeti körbe a társaságot.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Parádé, háromféleképp

május 12., 11:17 Módosítva: 2017-06-22 16:55:45
33
3 hozzászólás

Imádom megnézni a többiek képeit egy-egy Parkoló Parádé után. Több okból is jó móka: egyik az, hogy még nem láttam olyan galériát, amiben ne találtam volna legalább egy olyan autót, amit nem vettem észre a Parádén. És számtalan olyan kép van, amin ugyan egy olyan kocsi szerepel, amit én is láttam, esetleg én is fotóztam, de azt a részletet észre sem vettem, ami miatt a másik a kioldóra nyomott. Vagy például azért, mert nem is jártam ott, ahol Rézmányi Balázs fotózott.

Aztán különösen érdekes, amikor a csajok is nekiállnak kattintani. Görgei Lilla és Kéner Eszti már sok olyan eseményen csinált saját galériát, amit vagy mi szerveztünk, vagy nagy számban részt ettünk rajta (Millenáris Velodromok, Oldtimer Premierek, Faluvégi Farolások, Parkoló Parádék, stb.). És ők mindig kicsit másképp látják a dolgokat, mint mi. Más emberekre, más részletekre figyelnek fel. És éppen ezért egészen különleges hangulatuk van a csajos képeknek.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Azt hittem, itt a vége

május 12., 10:07 Módosítva: 2017-05-14 08:11:11
185
13 hozzászólás

Mint valami rossz regényben: minden csodásan kezdődött, a nap vakítóan szikrázott, szép autók, szép helyek, érdekes emberek. De egyszer csak elkezdtek gyülekezni a felhők Zoltán feje felett, szó szerint is, hogy aztán... Tényleg, egy tehetségtelen forgatókönyvíró is cikinek érezné, annyira sablonosan alakultak a dolgok.

Ahogy azt már korábban említettem, volt valami átkozott nyiszorgás, valahonnan a bal első kerék felől, és többen is próbáltuk megfejteni, de hasztalan. És mondtam azt is, nincs mit csinálni, elindulok a 323-assal Augsburg irányába a Mazda-múzeum megnyitójára, aztán reménykedem, hogy a hiba elmúlik, kimozogja magát. Épp ezért az induláskor csak magyar autópálya-matricát vettem – ahhoz, hogy az osztrákba is befektessünk, előbb jussunk le Mosonmagyaróvárig.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Villámposzt: Na, ez kimozogta magát

május 11., 18:46 Módosítva: 2017-05-12 10:10:36
107
7 hozzászólás

Na, ez kimozogta magát. Először csak koppant picit. Aztán gyorsításra kopogott, de később abbamaradt. Aztán folyamatosan ropogott. Az autópályán, a mellettünk elhúzó kamionok szelétől megcibáltan vánszorogtunk az első kijáratig. Nem hogy zabszem, de egy amőba sem. De asszem, most megvan, tudom mi a baj. De szerszámhiány van. Mindegy, megoldjuk.

b5h

Milyen út ez? Hova? Minek? Tessék:

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nyugi, kimozogja

május 11., 06:52 Módosítva: 2017-05-12 11:31:56
154
20 hozzászólás

Kis spéttel íródó naplómban ott tartottunk legutóbb, hogy nagyon vártam, hogy megérkezzen hétfőn a vezérlés-készlet, mert a nem belevaló szíjjal és görgővel nem tudtam volna összerakni a Mazdát.

Mikor aztán elmentem átvenni a rendelt alkatrészeket, fanfárok harsogása közepette emeltem a magasba a jó méretű vezérműszíjat: itt van, ő az, akire vártam! Persze egyéb okok miatt csak valamikor este hat felé szabadultam be a műhelybe, de a szombatiak alapján sétagaloppnak ígérkezett a beszerelés. A leírás egyszerű és tömör, mindent jelre rakni, nincsenek trükkök. Azt a pici problémát leszámítva, hogy a szöveg és a rajz is említ egy alkatrészt, amit a főtengely végéről le kell egy célszerszám segítségével (ezzel a bizonyos eszközzel kell ellentartani, amíg letekeri az ember azt a valami 160 Nm-re lehúzott, 21-es fejű csavart). Már hogy nem az a baj, hogy említi, hanem hogy ilyen alkatrész ott nincs az én autómon.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mit keresett az őzláb a Hungaroringen?

május 10., 14:34 Módosítva: 2017-05-12 14:55:02
1
12 hozzászólás

Múlt szerdán az új Suzuki GSX-R1000 bemutatóján jártam a Hungaroringen, a hármas és a tizenötös kanyar között rohangálva szokatlan dologban botlottam meg. Ez volt az:

őzláb
12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Pedig olyan simán ment

május 9., 15:23 Módosítva: 2017-05-12 07:28:31
152
30 hozzászólás

A lehetőségekhez képest egész kényelmes ütemezéssel gondoltam készülni az augsburgi Mazda-múzeumba vezető túrára. Múlt hét csütörtök-pénteken beszereztem a szükséges alkatrészek kilencven százalékát. Úgy terveztem, hogy szombaton lecserélem a Mazdán a vezérműszíjat, kidobálom a régi fékbetéteket, kap friss olajat a motor, a váltó, az osztómű, meg a hátsó difi. Olajszűrőt is kap újat – nem vihog, nem feltétlenül kell, mert a gyári előírás erre az autóra az, hogy 5000 kilométerenként kell olajcsere, de csak tízezrenként kell szűrőt is cserélni. Ja, és ha már alatta vagyok, kap új hűtőfolyadékot is. Meg a kipufogódobot is lecserélem. És ha még a napba belefér, fékolajcsere is lesz.

A vezérlés minden eleméhez könnyű hozzáférni, szinte gyerekjáték volt eljutni addig, hogy levegyem a fogazott szíjat. Tényleg, minden olyan simán, minimális fejvakarással jött szét, hogy a kézikönyvet csak néha kellett fellapoznom. Aztán, mikor az ujjaim közt pörgettem a teljesen egészségesen kinéző vezérműszíjat, fogtam a szűziesen érintetlen dobozt, felbontottam, kivettem az új szíjat, és… szívrohamot kaptam.

30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még