Te a németnél ilyen roncsot nem látsz!

június 11., 07:42 Módosítva: 2017-06-13 13:54:54
369
36 hozzászólás

„Az a kotva aztán be nem áll ide a sorra!” - dörgött Jani bá figyelmeztetése a vizsgabázis aknájából, ahogy az öreg dízel-Merci betántorgott az udvarra. Érthető is: egy ennyire kopott, tákolt, horpadt öreg romra sújtson csak le a minden tekintetben korrekt, igényes és ápolt lakosság össznépi megvetése. Hiszen egy ilyen szar már a látványával is szemrákot kelt, hát még akkor, ha beindítják. Amennyiben még egyáltalán be lehet indítani azután, hogy most talán utoljára elvonszolta magát a vizsgasorig.

36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szép autókat keresünk – már harmadszor!

június 9., 06:41 Módosítva: 2017-06-22 16:57:16
245
8 hozzászólás

Azt hiszem, a Parkoló Parádét nem kell magyaráznom senkinek: összejön egy rakás jófajta autóőrült, oszt elmerülnek a gépi buzériában, jól érezzük egymást mind. Imádni szokta mindenki, a legnagyobb baj, hogy az egyre növekvő terület ellenére mindig problémát okoz, hogy elférjünk a Hungexpón.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Fizetésemelést. Mindnek!

június 8., 13:23 Módosítva: 2017-06-10 16:16:32
92
8 hozzászólás

Akik ezt a reklámot kitalálták, megrendelték és leforgatták, egyenként csókolnám a lábukat. Igen, picit tán gusztustalan, de ennyi nekem belefér. Ennél mókásabban még nem mutatták meg nekem, hogy egy autó tiszteletet ébreszt.

Ha esetleg lemaradt volna róla, van a témában egy zseniális Napirajz, érdemes kattintani ezt a linket.

8 hozzászólás

Totalcar menni Youtube

június 7., 15:45 Módosítva: 2017-06-11 10:08:00
398
39 hozzászólás

Internetes újság vagyunk, viszonylag sok időt töltünk a neten, és egyik nap beesett ez az új őrület, a Youtube. Emberek voltak rajta, sokan, rengeteg videót néznek meg, ráadásul a lejátszó szinte minden számítógépen működik, még külföldön is. Nem tudtunk ellenállni, mi is regisztráltunk rá, és az új videóinkat néhány hónapja már ide töltjük fel. Lesznek rövid, se füle, se farka videók, ezek csak illusztrációk, viszont ide toljuk fel az önálló anyagainkat is, idővel pedig egy-egy régebbi is felkerül majd. Gyere, iratkozz fel, kommentelj, mi pedig hajtjuk nyélen, ahogy eddig, csak már a Youtube-on.

39 hozzászólás

Semmi, csak egy megdöbbentő Lada

június 7., 12:41 Módosítva: 2017-06-09 14:59:36
239
50 hozzászólás

Ahogy lassítottam a motorral, észrevettem a furcsa feliratot a csomagtartón. Nem az volt ráírva, hogy Lada 1600, vagy Lada 1500s, esetleg Zsiguli (cirill betűkkel), hanem a Gaál logó, meg még valami volt az emblémán. Létezett ilyen Lada-embléma? Nézzük már meg közelebbről. Más kollégákkal ellentétben nekem nincs Zsiguli-becsípődésem, de eleve ez az egyik legkedvencebb Lada-formám (a csúcs a szememben az ezerkettes kombi, azt bármikor ölelgetni tudnám), ritkán látni ilyesmit az utcán, gyorsan körbe is néztem. És ahogy egyre több részletet láttam, úgy lettem egyre értetlenebb.

Sehol elhanyagoltságra utaló méretes rozsdafolt, a kéderek és a díszlécek sincsenek összefújkálva festékkel. De nem gyári a fényezés, és láthatóan több helyen foltokban is javíthatták a kasznit meg a fényezést is, a kasztni vonalai ezzel együtt is szépen futnak. A hátsó lámpa kristályszerűen kirepedezett, fakult a színe, de a fényezés csillog. A Gaál-műhelyben készített tuning-motorra utal a típusjel helyére ragasztott felirat, de az első szélvédőn meg ott a piros matrica: az autó cseppfolyós gázüzemre átalakítva.

50 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Repül a Kamaz, ki tudja hol áll meg

június 5., 21:40 Módosítva: 2017-06-07 12:43:43
151
9 hozzászólás

Hogy repül egy közel 9 tonnás, 1000 lóerős teherautó? Hát nem túl jól, de legalább a Kamaz Masternél alaposan dokumentálva. Az utolsó laprugó-hajlást is felvették.

9 hozzászólás

Mire jó az új V-Power?

június 3., 19:49 Módosítva: 2017-06-06 06:25:58
65
36 hozzászólás

Egész ügyesek voltak a PR-osok: elcsábítottak egy termékbemutatóra, pedig ilyesmire nem szokásunk elmenni. De a meghívóra ragasztott kipufogótömítés és a nagy betűvel szedett kérdés felizgatott: mégis, mire lehet jó még egy ilyen alkatrész, azon kívül, hogy tömíti a kipufogórendszer illesztéseit? Erősebb mágnesként húzott ez, mint nyugdíjast a túlárazott ágynemű- és edénykészlet bemutatóra a Dunakanyar látványának és az éttermi ebédnek az ígérete.

Természetesen volt híres ember is az eseményen, eljött Talmácsi Gábor is, aki láthatóan notórius álláshalmozó. Motoros világbajnokunk nagyjából mindennek márka- és terméknagykövete (ahogy mostanában mondani szokás: mindennek _is_ nagykövete), egy két lábon járó termékelhelyezés. De nincs ezzel semmi baj, ha egyszer én is bárminek a világbajnoka, meg országosan ismert arc leszek, én is elvállalok pár nagyköveti ajánlatot. Addig is magamban gyakorolom a „nagyon nagy megtiszteltetés... saját tapasztalataim alapján is állíthatom... magam is ezt használom...számomra is fontos” fordulatokat. Talán még Juve felügyelő mondatait is kölcsönveszem a Fantomas visszatérből: „Torkomat a meghatottság szorongatja...” Csak arra kell figyelni, hogy ne Haumann Péter szinkronhangján akarjak megszólalni. Meg talán az örökbecsű „ Csak a Puffin ad nekederőt és mindent lebíró akaratot!” mondatot is ügyesen átalakítom.

36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak egy izzócsere, bazzz...

június 2., 16:50 Módosítva: 2017-06-06 06:28:56
326
48 hozzászólás

Megemlegette ezerszer
kezemen a hámréteg,
amikor egy H7 az
Avensisben kiégett.

De nem lehet a kis japó
a büszkeségtől részeg,
Az Audinál sokkal jobb
a Csessz Ki Mással-részleg.

H1 lámpa 2000-ben?
Hogy eszem a szádat,
Nem láttad, barátom?
Itt kopog a XXI. század.

De ha már az alap
a Hella-múzeum,
Hogy kerül a távfénybe H7,
te majom?!

Mindegy is, kicserélem,
ha már így kiégett,
Segít a net, hogy szereld ki,
youtube-on a lényeg.

Nem vagyok egy rasszista,
pláne nem alkatrészben,
de ez a lámpa bennszülött,
nem kicsit, egészen.

Szívórendszer leszerel,
légszűrőház meglazít...
Mit szedjek még szét?
És még ne is legyek blazírt?!

Szétverem a kezem,
de mindjárt az autót is,
hogy a tökömben gondolták ezt így, verje meg a radai rosseb azt, aki ezt ebben a formájában kitalálta, de tényleg.

48 hozzászólás

…és akkor elégettem a fiam összes luxusautóját

június 2., 14:10 Módosítva: 2017-06-06 06:28:55
137
18 hozzászólás

Szuper sztorit szúrt ki a Jalopnik a New York Post tegnapi cikkében. A Post Szaddám Huszein utolsó napjairól ír, őrzői mesélnek a kivégzésére váró diktátorról. Például arról hogyan élt kis puritán börtöncellájában, hogyan szívta szivarjait a Fidel Castrótól tanult technikával, vagy arról, hogy nem ette meg a reggeli omlettet, ha szakadt volt. A legérdekesebb mégis az őrökhöz való viszonya, akiket folyamatosan traktált anekdotáival.

Szadám Huszein legidősebb fiával, Udajjal
Szadám Huszein legidősebb fiával, Udajjal
18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elindultunk a Trabanttal, csak 800 km lesz

június 2., 06:08 Módosítva: 2017-06-04 10:56:17
404
46 hozzászólás

Csak nektek mondom el, még titkos a projekt, alig néhányan tudják, hogy utazunk.

Jakabbal, aki hármas állampolgár, óvóbácsi és saját bevallása szerint műszaki analfabéta, beülünk a Trabantba, és elmegyünk Nagyvisnyóra. Ez kb. 780-800 km, még jó esetben is várhatóan eltart úgy 13 óráig, míg odaérünk.

46 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Dezső menni Németország

június 1., 11:59 Módosítva: 2017-06-04 11:47:00
288
82 hozzászólás

Kozma Zsolti miatt van az egész. A csávót még a Bánki-tavi Belsőség-talin ismertem meg közel két évvel ezelőtt. Épp indulni készültem haza, de rohadtul, amikor ártatlanul belibegett a diplomatakék, tolótetős 230.6-os, orrán szögletes kvarc ködterítőket (ma már halogén lenne a neve) hordó állólámpással a kapun... és akkor le kellett vennem a bukót. Még vagy két órát maradtam, kipróbáltam az (akkor épp harmatgyenge) állólámpást, megvitattuk, dumáltunk. Azóta világi haverok vagyunk, az élet fura kártyákat dob néha.

82 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mille Miglia, ahogy régen láttad

május 31., 16:25 Módosítva: 2017-06-03 19:54:24
90
15 hozzászólás

Olvasgatom Csikós legutóbbi publicisztikáját, és a fene vigye el, a vén kócosnak megint igaza van. Valami haldoklik, de legalábbis kezd úri hóborttá lenni az, ami nem is olyan rég még a mindennapok romatikája volt. Ezzel most nem azt mondom, hogy a technika fejlődése márpedig most azonnal álljon meg, és ha már úgy belejött, lépjen is vissza hármat, de néha jobb megdolgozni az eredményért, ahelyett hogy gombnyomásra elkészülne. Biztos jó lesz ( ha egyszer lesz) egy Enterprise-féle replikátor, de valahogy finomabb a sztrapacska is, ha kézzel reszelem hozzá a krumplit. De a kétes technikai fejlődésen való puffogás mit sem ér egy szaftos maifiatalokozás nélkül. Mert ugye a mai fiatalok már csak gombokat tudnak nyomogatni, mit sem értenek egy vaskos kar meghúzásán, ami aztán zsírban-olajaban fürdő fogaskerekeket forgat el. Már a technikát is elérte a Norbi Update, miközben az autózás kimerül a szelfizésben egy carsharinges villany-Go hátsó ülésén. De nyugalom, azért csak nincs minden veszve, hisz itt van például Zsófi. Amikor épp nem egy Chevelle SS hátsó ülésén gitározik, kamerát fog a kezébe, és autókat fotóz. Nem iPhone-nal, és nem Priust, pedig még csak húszéves. Valamikor beleégett a bit az agyába, hogy fotózni filmre jó, a fotogén autó pedig leginkább öreg. A barátjával, Rolanddal legutóbb például a Mille Miglián jártak, és küldtek is pár fotót. Tudják, olyat, amit lövés után nem lehet előnézetben ellenőrizni, ellenben a vaksötétben kell mindenféle löttyökben fürdetni. Szóval igazi fotókat, a szó márpedig-a-lökhárító-krómos értelmében. Tessék, nézegessék:

 

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az autó, ami túl sokat tudott

május 30., 11:36 Módosítva: 2017-06-01 15:52:10
704
41 hozzászólás
Ma már a Porsche szakemberei közül is kevesen tudják, hogy a 969-es egyáltalán létezett, és ez nem csoda: a költséges tévedés nyomait igyekeztek eltüntetni, így mindössze egyetlen prototípus menekült meg. Az eredeti cél a Porsche 930-as – az első Porsche 911 Turbo – leváltása lett volna, de végül egy olyan autó született, amely magában hordozta a Porsche legkorszerűbb műszaki megoldásait, legalább tizenöt évvel megelőzve a saját korát.

A Porsche 930-as, vagy ahogy mindenki ismeri, a Turbo 1975-ös bemutatásakor a leggyorsabb utcai autók közé tartozott, és az 1980-as évek elejére a márka legendájának egyik legfontosabb építőköve lett. Akkoriban szinte semmi nem gyorsult így – az 1984-es, 330 lóerős kivitel 4,8 másodperc alatt ugrott 100 km/h-ra és 17,7 alatt 200-ra – és a 278 km/h-s végsebesség is kivételesnek számított. Ám ekkortájt már egyértelmű volt, hogy kell egy erős utód, amely ugyanolyan nagy ugrás lehet az elődeihez képest, mint a 930-as volt korábban.

41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez hiányzik nekem a Formula-1-ből

május 29., 14:22 Módosítva: 2017-06-01 19:59:21
223
30 hozzászólás
Valamikor komoly F1 rajongó voltam, nem hagytam volna ki egy futamot sem. Ma meg elalszom rajtuk. Csak én lettem öregebb és fáradtabb? Lehet, de ez a néhány videó ráébresztett, hogy nem ez az egyetlen ok.

A Spazzaneve poszt kapcsán dobta fel a Youtube ezt itt. Ferrari motorhangok V12-től V6-ig. Nekem még mindig az eleje tetszik a legjobban: tiszta hang, sok karakterrel. Nem mondom, még a V10 vinnyogása sem rossz, a V8-ból mintha már hiányozna az erő, de tényleg ott a vége, legalábbis nekem.

30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nehéz lesz überelni

május 28., 09:58 Módosítva: 2017-05-31 07:01:51
68
46 hozzászólás

Csatahajó

50203

A későbbiekben csatlakoztam netes fórumokhoz és csoportokhoz, ahol láttam, hogy az autóm szinte az összes típushibán átesett.

46 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Fordulj a hétvgére hipnotikus autós gifekkel

május 26., 15:52 Módosítva: 2017-05-28 00:10:22
98
9 hozzászólás

Megint végigrohantál egy hetet?

17.gif
9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rég szívtam ekkorát

május 24., 17:51 Módosítva: 2017-05-26 18:46:44
62
30 hozzászólás

Utoljára azt hiszem 10 évesen éreztem úgy, hogy a csalódottságtól elsírom magam. Aztán múlt vasárnap, ráadásul mindezt egy rohadt nyeregcső miatt. Most egy remek Canyon Strive enduro bringám van, ennek lényege, hogy elég rendesen lehet vele gurulni terepen lefelé, viszont az áttételezés, a futómű és a geometria is alkalmas arra, hogy feltekerjek a hegyre. Svájci bicska, imádom.

canyon2
30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rolls-Royce Phantom ötöd áron. Kell?

május 23., 17:07 Módosítva: 2017-05-26 18:47:02
266
0 hozzászólás
Nem botlasz mindennap ilyen lehetőségbe – 70 millió helyett 12,5 misiért a tiéd lehet ez a minden szempontból újszerű, de használt Phantom. És a típus egyik legnagyobb hibáját is kijavították rajta.

Nincs mindenkinél hetvenmillió forint otthon a cipős dobozban az ágy alatt, s akinél van is, az sem biztos, hogy ennyi pénzt okvetlenül használt autóra akarna költeni. Ez áll az érem egyik oldalán. A másikon meg az, hogy a Rolls-Royce Phantom egy pokolian kívánatos tárgy.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Így szól a legendás Ferrari hólapát

május 22., 14:46 Módosítva: 2017-05-25 07:53:37
207
0 hozzászólás
Spazzaneve, azaz hólapát. Ezt a gúnynevet kapta ez a Ferrari-prototípus, pedig sokkal többet érdemelt volna.

Valószínűleg ennek a gépnek köszönhető a 70-es évek közepének Ferrari-dominanciája a Formula 1-ben, de az autót magát csak mostanság fedezték fel újra. És használják is – legalábbis ezen az imolai pályanapon elég gyorsnak tűnik. A Ferrari 12 hengeresének hangját pedig képtelenség megunni.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ezzel ölném a kátyúkat

május 21., 19:46 Módosítva: 2017-05-25 07:55:49
124
19 hozzászólás

Semmi kis videó az egész. De nekem azonnal becsípődött tőle a baszki-idegem, és egy darabig a monitorra bámulva baszki-baszki-baszkiztam, és egymás után asszem négyszer nyomtam meg a play-gombot. Nem is nagyon fűznék hozzá sokat, tessék élvezni, ahogy emberi kéz érintése nélkül készítik elő aszfaltozásra a terepet.

What do you think of this set up?

Közzétette: International Operators – 2017. április 30.

Ha nekem egyszer ilyenem lenne, titkos hősként járnám éjszakánként a mattfeketére festett géppel az országot, és minden kátyút körbenyiszálnék vele. És reggelre hanyagul a közútfenntartó küszöbjére dobnám a listát: ide tessék belepotyogtatni az aszfaltot. Ruhára is van ötletem: testrefeszülős, Batman izmosított overáljához hasonló, de sörhasat formázó narancssárga ruci, hozzá fényvisszaverő anyagból készült palást. Az övön két-két 0,33-as aludoboznak kialakított kis táskával. És persze munkavédelmi sisak. Már csak egy jó név kéne hozzá. Valakinek valami ötlete? Nem, a Bitu-man nem jó, aki beírja, azonnal szétültetem.

19 hozzászólás

Mi lehet a baja a magyar teslásnak?

május 21., 10:51 Módosítva: 2017-05-25 07:55:45
303
84 hozzászólás

A Világ Legjobb Autója

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Igaz, hogy a magyarországi töltőhálózat még nagyon is hiányos, de kis tervezéssel bárhová el lehet jutni. A horvátországi nyaralás teljesen sima ügy, a nyugat-európai utazások meg játszi könnyedséggel oldhatók meg, a Supercharger hálózatnak köszönhetően.

84 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lehalt a váltó az MX-5-ben

május 21., 00:03 Módosítva: 2017-05-23 11:25:04
32
21 hozzászólás

Ma egy éve vagyok boldog MX-5 tulaj, és azon túl, hogy minden reggel egy kicsit könny szökik a szemembe a rozsdás sárvédők miatt, minden együtt töltött perc öröm. Amúgy köszöni, megy mint a kisangyal, olajból is csak nagyjából öt deci tűnt el a 10 ezer kilométer alatt. Viszont tavaly október környékén parajelenség törte meg a felhőtlen kapcsolatot: alkalmanként a váltó kidobta az egyest.

(Sajnos a váltóról ez az egy fotó készült, és mivel nem voltam jelen a szerelésnél, arról sincs kép. Emiatt MX-5 vonatkozású mémeket raktam a posztba.)

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kerek lett a sztori

május 20., 13:12 Módosítva: 2017-05-22 17:51:12
56
8 hozzászólás

Nem mondom, hogy az augsburgi Mazda-múzeumba vezető úton fellépett nem is olyan kis malőr miatt nem volt bennem az ideg a hazaúton. Történt ugye, hogy a fene tudja, hogyan, de lelazult a 27 éves Mazda 323 első féltengely-anyája. Ennek köszönhetően olyan hangok jöttek bal elölről, hogy amíg ki nem derült a dolog, azt hittem, menten kettétörik a féltengely, kiesik a kerék vagy darabokra hullik váltó. Esetleg mindezek egyszerre, a zsúfolt német autópályán. És bár ugye meglett a kattogós búgás okozója, és meghúztam az anyát, le is biztosítottam, sajnos a kerékcsapágy hallhatóan nem úszta meg az affért.

Szegénykém búgott, mint valami asztmás, homokot bedarált Rakéta-porszívó. De nem is ez önmagában okozta a folyamatos stresszt, mert alapvetően bíztam benne, hogy ha búgva is, de hazahoz a kiskocsi. Csak hát biztos nem lehettem benne. Stresszeltem, mint egy érettségiző diák.

Ezért minden gyanús neszre felvettem a taxis pózt. Tudják, amikor az ember ráhajol a kormányra, és fuvart vagy házszámot vadászva figyel, de nagyon. Én meg, mint egy vadászkutya, igyekeztem ráfeküdni a hangokra. Kattog. Nem. De kattog. Föttög. Francokat, föttögés nincs is, csak a filmekben. Darál. Nem darál. Dübög. Nem dübög. Dehogynem. Basszameg, ez dübög.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Régi autó ütközik újjal, az eredmény sokkoló

május 17., 12:39 Módosítva: 2017-05-21 00:07:38
916
98 hozzászólás
large

Merő provokáció ez, tudom, de ezúttal ismét fontos dolgokat tanulhatunk meg az autók biztonságáról és ez a tudás felülír minden szóbeszédet. Ebben az országban kevesen vásárolnak öreg autót, ha újra is volna pénzük, de legalább ennyire kevesen tudják, hogy mekkora esélyük van túlélni egy balesetet az idős és mekkora a fiatal autóban. 

98 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még