Az egyéniség varázsa

Hirdetés
2009.09.24. 11:06 Módosítva: 2009.09.24. 13:33
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Három éve talán úgy tűnt, hogy a Toyota önmagának teremtett konkurenciát, amikor a legendás Corolla mellett az Aurist is árusítani kezdte. Hamar kiderült aztán, hogy a japánok pontosan tudják, mit csinálnak: a dinamikus, ötajtós Auris új vásárlókat hozott, és sikersorozata máig megállíthatatlannak tűnik. Sőt, most új lendületet kaphat.

Jó hír, hogy a népszerű, kompakt Toyota most 665 ezer forintos árengedménnyel kapható, ha az új Toyota Auris Optimis felszereltséget választjuk, ráadásul a Toyota Biztonság Hitel konstrukció is vonzó ajánlat. De lássuk, mit kapunk a pénzünkért? Egy ízig-vérig 21. századi, innovatív autót, ami egészen újszerű elvek alapján épült. A ferdehátú modell tervezésekor a mérnökök ugyanis vadonatúj, szokatlan megközelítést alkalmaztak: az elképzelt utasok köré rajzolták a kabint, és magát az autót is.

Valódi értékek

A „fordított tervezés” nemcsak azért volt jó, mert jól mutat leírva egy ilyen cikkben, hanem azért is, mert ennek eredményeképpen a ferdehátú kompakt autók között az Aurisé az egyik legtágasabb utastér. A kocsitestet a szokásosnál szélesebbre szabták, így érezhetően nőtt az utasok válla közti távolság, a tetőt pedig megemelték, így a fejtér is tágas, levegős lett – márpedig az autóiparban köztudott, hogy ez a két érték határozza meg leginkább az utasok komfortérzetét. Az is sokat számít, hogy a hátsó utasok lába alól hiányzik a más autókban megszokott kardánalagút; a padló teljesen sík, így az is kényelmesen ülhet, aki a hátsó sorban középen foglal helyet. Szintén a második sor komfortját fokozza a két fokozatban dönthető hátsó üléstámla – vagyis létezik kényelmes és még kényelmesebb üléshelyzet.

Jutott formatervezési bravúr az utastér elejére is: az ívelt középkonzol egyrészt az utastér leglátványosabb eleme, másrészt a rajta elhelyezett váltókar és szép rajzú kapcsolók révén – átvitt értelemben – hidat ver a Toyota modern technológiája, csúcsminősége és az Auris kényelme közé. A gyújtás ráadása után az Auris műszerfalán szinte felgördül a függöny, hiszen a speciális, szép rajzú műszerek narancsos megvilágítása fokozatosan válik egyre fényesebbé. A duplaórás műszerfal, az ívelt középkonzol, illetve a konzol ezüstszínű dekorelemeinek merész vizuális összhatása láttán az embernek óhatatlanul is egy dinamikus, sportos autó jut eszébe.

Élvezetes, mégis ésszerű

Persze a lendületet sugalló hangulat önmagában nem lenne több, mint egy virtuóz formatervezési geg, ám Auris az elindulás után sem kelt csalódást. Az öttagú motorcsalád mindegyikét úgy tervezték meg, hogy tökéletes harmóniát alakítson ki az autóval; ezek a motorok erősek és takarékosak, s aligha akad olyan vásárló, aki nem talál köztük kedvére valót. Már kisebbik, 1,33 literes benzinmotor is 100 lóerőt produkál, nagyobbik testvére pedig 132 lóerővel lódítja meg a formás karosszériát. A motorkínálat még három dízel erőforrást is tartogat: a takarékosság hívei kedvelni fogják az 1.4 D-4D blokkot, azok pedig, akik az alacsony tankolási számla mellett a lendületes autózást szeretik, a 2,0 literes, 126 lóerős motornak örülnek majd. A dízelpaletta harmadik tagja pedig vérbeli sportkocsivá varázsolja az Aurist, hiszen alig 8 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra az autót. A magabiztos dinamizmus azonban nem jár sportautós fogyasztással: a 2.2 D-CAT változat hat liternél is kevesebbet fogyaszt.

Az Auris tehát eleget tesz minden olyan vevőjelölt elvárásainak, aki szenvedéllyel közelít autójához, aki szereti olykor mélyebbre nyomni a gázpedált, illetve nem bánja, ha autója után megfordulnak az utcán... sőt kicsit irigylik is érte. Ez viszont csak a mérleg egyik serpenyője, hiszen az Auris vevőköre hihetetlenül széles és sokrétű. Nyilván akadnak köztük olyanok is, akik észérvek alapján választanak; az Auris átgondolt, praktikus megoldásaival az ő kedvükben is jár, hiszen utastere könnyen átalakítható, maga az autó pedig nemcsak takarékos, hanem megbízható, és olcsón fenntartható. És szép is – ez pedig senkit sem hagy hidegen.

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.