Nissan 370Z Nismo: A legfejlettebb Z

Hirdetés
2013.06.18. 15:12 Módosítva: 2013.06.19. 16:47
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Most már ketten vannak! A legsportosabb utcai Z már Magyarországon is kapható a Juke Nismoval együtt, így a hazai vásárlók számára is elérhetővé váltak a Nissan megfizethető árú, nagy teljesítményű sportautó-változatai.

A Nismo hagyományait követve ez az igazán különleges Z a megnövelt teljesítménynél sokkal többet nyújt. A forma, az alváz és a hajtáslánc minden egyes módosítása a vezetés élményének fokozása érdekében történt, és a motorsportban szerzett tapasztalatokra épül.

Az alapkivitelű 370Z jól bevált hathengeres motorjának átdolgozása révén a teljesítmény 328 LE-ről 344 LE-re, a nyomaték pedig 363N-ről 371 Nm-re nőtt. Ennek eredményeként az alsó és közepes fordulatszám-tartományban javult a gázreakció, s az autó mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra.

A csak coupé karosszériával és hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval elérhető 370Z Nismo különleges műszaki jellemzői és designja biztosítja, hogy megfeleljen az európai vásárlók ízlésének és elvárásainak. Ennek eredményeként a 370Z által nyújtott vezetési élmény dinamikusabb, és még lebilincselőbb.

A már eddig is kivételes dinamikai és vezethetőségi jellemzőiről ismert, hátsókerék-hajtású 370Z még félelmetesebb élményt nyújt a Nismo-beavatkozás után. A vezetők egyszerre élhetik át a lélegzetelállító gyorsulás és a nagy sebesség mellett is megnyugtató stabilitás élményét.

A Z fejlesztésének fontos része volt a fékezési érzet tökéletesítése, ezért a Nismo mérnökei itt is az R35 GT-R nagy merevségű fékcsöveit és nagy teljesítményű fékfolyadékát alkalmazták. A kizárólagosan a Nismo modellnél alkalmazott kettős kipufogórendszer szintén áthangolja és felerősíti a Z 3,7 l-es, V6-os motorjának elképesztő hanghatását.

A Juke Nismo-hoz hasonlóan, a 370Z Nismo erőteljes új megjelenése ötvözi a klasszikus Nismo-stílusjegyeket és az alapmodell merész vonalait.

Az autó orrának még agresszívabb kialakítása tökéletesebbé teszi a levegőáramlást az autó alatt, ami javítja a nagy sebesség mellett és a kanyarokban tapasztalható stabilitást. A járulékos leszorító erőhöz alaposan átdolgozott kerékfelfüggesztés és futómű-beállítás társul, ennek eredményeként a versenypályán és a közúton egyaránt javult a stabilitás és a vezethetőség.

További design-továbbfejlesztést jelent az autó elején és hátulján, valamint a visszapillantó tükrökön végigfutó, jellegzetes Nismo-piros színű díszcsík. Egyedi, sötétszürke, 19 collos szuperkönnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, rajtuk szélesebb, nagyteljesítményű gumiabroncsok kerültek az autóra, továbbá a piros féknyergek is az autóversenyzés életérzését közvetítik. Az autó hátulján egy finom vonalú új spoiler adja meg a lezáró vizuális elemet, amely az aerodinamikai tulajdonságokat is javítja.

A belső térben az eddig is teljesítményorientált kialakítás most még inkább a vezetőt helyezi a középpontba. Az alcantara és bőr bevonatú kormánykeréken a versenyautókból ismert piros felső holtpontjelző kapott helyet, ahogy a Juke Nismoban is. A sportülések mozgatása teljes egészében elektromosan történik, a prémium kidolgozást és a sportosságot a piros varrás és a speciális Nismo embléma teszi teljessé. A végső simítás a sorszámozott Nismo-tábla, amely tovább növeli minden egyes 370Z Nismo egyediségét.

Az új Nissan 370Z új mércét állít a Z dinamikai képességeinek tekintetében. 2013 júniusától kapható, eddigi legfejlettebb Z ára 16 479 000 Ft.

További információkért kattints ide

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.