Az új Volvo XC90, ami mindent tud

Hirdetés
2014.11.11. 09:15
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Tizenkét év után mutatta be a Volvo az XC90-es második generációját, ami egy teljesen új autó. Lenyűgöző forma, új technikai és biztonsági megoldások, prémium anyagválasztás, központi érintőképernyős kezelőszerv. Mindez akár konnektoros hibrid változatban is.

A nagy SUV-k világában nehéz igazán karakteres formát alkotni, a Volvónak mégis sikerült az első XC90-nessel. A márka többi modelljéről ismert kidomborított övvonal és az egyedi, tetőig nyúló hátsólámpa összetéveszthetetlen jelleget adott a szabadidőautónak. Ezek a stílusjegyek az utódon is megvannak, a forma mégis teljesen friss, jövőbemutató. A legszembetűnőbb az új kialakításban az energiaelnyelő orr-rész: erőt és magabiztosságot sugároz. Kisebbek és laposabbak lettek a lámpatestek, a hűtőmaszk pedig tovább nőtt minden irányba. Sőt, a logó is új. Ezt az új, XC90-esen bemutatott arculatot kapja majd meg a svéd márka többi modellje is.

Az autó hossza 14 centit nőtt az elődhöz képest. Ezt szinte teljesen a két kerék közti távolságba toldották be, így még tágasabbá téve az utasteret. Az XC90 továbbra is létezik hétüléses kivitelben, és az új modellben több helyük lesz a leghátsó sorban ülőknek is. A hátsó futóműbe egyetlen keresztlaprugót szereltek speciális műanyagból, aminek köszönhetően sokkal nagyobb tér maradt fölötte. Hiába a növekedés, a mérnököknek így is sikerült 120 kilót lefaragniuk az előd súlyához képest.

A svéd márka legnagyobb modellje jogosan vívta ki a helyét a prémiumgyártók hasonló méretű és felépítésű autói között, és ez továbbra sem lesz másként. Nem csak kívülről elegáns a forma, belül is luxuskörnyezetben utazhatunk. Az anyagválasztás is prémium minőségű: a felhasznált fa valódi, többek közt a göndör nyírfa, ami csak Svédországban és Oroszországban található meg. A váltógomb a svéd Orrefors cég által készített kristályüveg, ilyet semelyik másik gyártónál nem kínálnak jelenleg. Az ülések Nappa bőrből készülnek, kézzel. Vékonyabbak, állítható az oldaltámaszuk, szellőztethetőek és masszírozó funkció is van bennük. A divatos külső és a belső mellett a jelenlegi legmodernebb technikát találjuk a lemezek alatt.

Az XC90 motorválasztékából mindenki megtalálja a neki leginkább tetszőt. A turbós dízel, turbós benzines és konnektorról tölthető hibrid is egyaránt kétliteres, négyhengeres. A hibrid neve Twin Engine, és ez a legnagyobb újdonság. Összteljesítménye 400 lóerő körül van, miközben szén-dioxid-kibocsátása csak 60 gramm/kilométer. A villanymotor hátul, a csomagtér alatt bújuk meg, és a hátsó kerekeket hajtja. A hatalmas teljesítmény nyolcsebességes automata váltón keresztül jut a kerekekre. A Twin Engine az első konnektorról tölthető, hétüléses SUV. Az elektromos, a hibrid és a benzines üzemen kívül létezik egy terep üzemmód is.

Az XC90 fedélzeti számítógépe a legújabb trendeknek megfelelő, egy hatalmas táblagép a középkonzolon. Innen irányíthatunk mindent: a szellőzőrendszert, a rádiót, a telekommunikációs kapcsolatot. A menürendszer kialakítása is az elterjedt mobileszköz operációs rendszerekhez hasonló. A felhasználóbarát kezelőfelülethez tökéletes hangzás párosul, amit a Bowers & Wilkins audiorendszer szolgáltat. A tizenkilenc, összesen 1400 wattot teljesítő, hangszóró elhelyezése már az autó tervezésénél is szempont volt. A mélynyomó a hátsó kerékdobba került, így nem vesz el hasznos helyet az utastérből. Három hangzásvilág közül választhatunk: stúdió, színpad, koncert, így teljessé téve a zenei élményt.

A City Safety nevű biztonsági csomagban részeként, most már nem csak nappal, hanem éjjel is felismeri az autó a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Egyedülálló az útelhagyást és a keresztirányú forgalomba hajtást megakadályozó rendszer is. Az XC90 hirtelen irányváltásra sem tud felborulni, erről az RSC borulásgátlónak gondoskodik. A menetstabilizáló giroszkópos szenzorainak köszönhetően a legkisebb kicsúszásra külön fékeznek a kerekek és visszaveszi a motor a nyomatékot, így ismét stabillá téve az XC90-est. Vészfékezéskor a fékasszisztens gondoskodik a megfelelő fékerőről, és optimálisan osztja el a fékerőt az első és a hátsó kerekek között.

Baleset esetén is véd az autó. Az utascella bóracél keretet kapott, teljes kialakítása energiaelnyelő. Van oldalütközés-védelmi rendszer és nyaksérülést megelőző védelem is. A sofőr és az utasa kétfokozatú légzsákokat kapnak, a kormányoszlop pedig megrövidül az ütközés hatására. A második és a harmadik üléssorban is biztonságban lehet utazni, ezt az öv-előfeszítők és a függönylégzsákok garantálják.

Az XC90 az első képviselője a svéd márka új generációjának, amelyben minden modell a variálható SPA padlólemezt használja. Az új XC90 árusítása egy különleges First Edition kivitellel kezdődik. A limitált kiadású modellekből összesen 1927 számozott modellt gyártanak, ezzel tisztelegve a Volvo gyár alapításának éve előtt. A First Edition kizárólag online lehetett megrendelni, a tervezett mennyiség azonnal elfogyott.

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.