Itt a tél: mit tanácsol egy profi az autósoknak?

2016.01.08. 09:33 Módosítva: 2016-01-13 16:01:53
Wéber Gábor autóversenyző és F1 szakkommentátor a téli vezetésről
Wéber Gábor autóversenyző és F1 szakkommentátor
Wéber Gábor autóversenyző
és F1 szakkommentátor

Amikor eljön az igazi tél, hóval, faggyal, nem kell megijedni a vezetéstől, de tisztában kell lenni a körülményekkel. Fel kell készíteni az autót és magunkat egyaránt a téli vezetésre. Fagypont körüli hőmérsékleten a téli hólatyakos utakon a téli guminak lényegesen jobb a kapaszkodó képessége, mint a nyári abroncsnak, de a téli gumi sem jelenti azt, hogy nyári stílusban vezethetünk. Érdemes minden helyzetben átgondolni, hogy milyen sebesség, milyen fékezés az optimális, mert télen sokkal gyakrabban és drasztikusabban változnak a körülmények, mint más évszakban.

Mindig biztosítsuk a megfelelő kilátást az autóból: induláskor alaposan tisztítsuk meg az ablakokat, és az autó tetejéről is seperjük le a havat! A száraznak tűnő úton is váratlanul találkozhatunk egy felfagyott résszel, így fontos, hogy a lehető legtisztábban lássuk magunk előtt az utat. Ehhez a téli, nem jégvirágosodó ablakmosó elengedhetetlen: legyen mindig elegendő ablakmosó a tartályban, mert a szennyes hólé felfröccsenése miatt gyakran kell használni azt. Ügyeljünk az egyéb folyadékszintekre is, mint például az olaj, vagy a fagyálló szintje! Hosszabb utakon ajánlott pokrócot, vizet is magunkkal vinni, és arról se feledkezzünk meg, hogy minél inkább tele van a tank, annál nagyobb biztonságban vannak az autó utasai.

Kiváló hidegszűrhetőségi tulajdonság OMV MaxxMotion Diesellel
Kiváló hidegszűrhetőségi tulajdonság
OMV MaxxMotion Diesellel

Az autó műszaki felkészítésén túl a megfelelő üzemanyag kiválasztásával is sokat tehetünk a biztonságos téli vezetésért, sőt, még azoknak sem kell feltétlenül lemondaniuk a vezetés élményéről, akik szeretik kihozni autójukból a maximális teljesítményt. Különösen a diesel üzemű autók esetében merül fel az, hogy milyen hidegben lehet még egyáltalán autózni. Számukra jó hírem van: az OMV MaxxMotion Diesel üzemanyaga extrém hidegben is biztosítja a motor működését. Ennek a prémium dieselnek ugyanis -40 °C-on van a hidegszűrhetőségi határhőmérséklete (CFPP), ami lényegesen alacsonyabb a szabvány téli diesel CFPP értékénél (-20 °C). Az OMV MaxxMotion Diesel egyedülálló összetétele és multifunkcionális adalékcsomagja emellett tisztán tartja a motort és így minimalizálja a teljesítményveszteséget. A szabványosnál lényegesebb magasabb cetánszámnak köszönhetően az autó motorjának hideg környezetben való indíthatósága is lényegesen javul, a motor simábban, kevesebb vibrációval és nagyobb erővel üzemel. Az OMV MaxxMotion Diesel a korrózióval szemben is hatékony védelmet nyújt, és nemcsak megtisztítja motort, de tisztán is tartja azt.

Összességében tehát mi magunk is megteremthetjük a biztonságos téli vezetés feltételeit, és nem kell lemondanunk a vezetés élményéről a legkeményebb hidegben sem. Jó utat kívánok!