Fenntarthatóságra hajtanak a magyarországi autósok

2016.08.08. 13:25
A hazai sofőrök jó része számára egyre fontosabb a fenntarthatóság. A szelektív hulladékgyűjtés vagy éppen a környezetbarát járművek és minőségi üzemanyagok mellett ma már az útmenti felfrissülés során is mind többen keresik az ilyen termékeket.

Egyre fontosabb termék a magyarországi benzinkutak számára a kávé, amely a második legfontosabb árupiaci termék a világpiacon. Nem véletlen, hogy ezen a területen is komoly fejlesztéseket hajtanak végre a cégek. A fogyasztói igények változásával a tapasztalatok szerint ma már egyre több vásárló számára kiemelten fontos, hogy környezetbarát és fenntartható termékeket válasszon – legyen szó akár a mindennapi bevásárlásról, akár az útmenti pihenő során elfogyasztott kávéról.

A változás tetten érhető a nagy cégek termékkínálatának alakulásában is. A kávé esetében például a FAIRTRADE minősítés az, amely garantálja, hogy az elfogyasztott frissítő nem egyszerűen ízletes és kiváló minőségű, de hosszú távon is fenntartható forrásból származik. Könnyű belátni: az alacsony áron eladott kávé a termelő számára nem feltétlenül teszi lehetővé, hogy megfelelő szakértelemmel és technológiával dolgozzon. A FAIRTRADE rendszere ugyanakkor magasabb átvételi árat és hosszú távú partnerséget szavatol a termelő, illetve a felvásárló között. A távoli, hátrányosabb helyzetű országokban (Afrikában vagy Dél-Amerikában) a gazdák így biztos megélhetéshez jutnak, illetve módjuk nyílik fejlettebb technológia és jobb munkakörülmények alkalmazására. A végeredmény pedig: kiváló minőség és a vásárló számára is lelkiismeret-furdalástól mentes ízélmény.

Egyre többen keresik a fenntartható termékeket a belvárosi vendéglátóhelyeken kívül is. Jó példa erre, hogy az ország egyik legnagyobb kávézóláncában, az országszerte több mint 100, VIVA kávézóval rendelkező OMV-benzinkúton ma már kizárólag FAIRTRADE minősítésű kávét kínálnak.

További információ