Van, aki szerint jó az új KRESZ!

2008.04.16. 12:23

Mai, a KRESZ 2.0 tervezetéből kiszivárogtatott részleteket cincáló cikkünkre számos levél érkezett. Olyan, amiben nem adtak igazat szerzőnknek, három darab (reggel 11:00-ig). Köztük ez:

Feladó: Zoltán

Küldve: 2008. április 16. 8:42

Címzett: Rácz Tamás

Tárgy: kreszanyad

Tisztelt Tamás!

Cikkével egy cseppet sem értek egyet. Hogy miért?

1, buszsávban menni a kerékpárosnak biztonságot jelent, egy nagyvárosban pedig érdemes a kerékpáros közlekedést támogtani, ellenkező esetben a kerékpáros megunva az életveszélyt, beül az autóba és pont a mi orrunk elé áll be az úton. A dugóban. Lehet ki kéne próbálni a kerékpáros közlekedést. Csak úgy próbaképpen.

2, soha, senki nem úgy indul el otthonról, hogy én balfasz vagyok, ezért gyorsan megyek, és karambolozok. Én sosem értettem, hogy lehet 90-el menni olyan vidéki utakon, ahol 2 autó nem fér el normálisan. és 90-el egymással szemben. Igenis esőben is kell lassítani, zuhogó esőben nem is látni, hogy előttünk előz-e egy kamion egy még lassabat, avagy (a jobbra tartás miatt ugyebár) egyáltalán megy-e előttunk egy lassú jármű.

3, Ugye Ön sem úgy gondolja, hogy Magyarországon nem az a probléma, hogy az autósok 80%-a balfasz módjára száguldozik és szarik megállni a zebránál? 70-nél nehéz is, azt elhiszem.

Kell itthon egy proba. Kis családdal zebrára kiállni, szemet becsukni, 10 másodpercet várni, hogy legyen idő az autósoknak megállni, majd szépen, szabáloysan átsétálni. Bemeri vállalni kedves Rácz úr ezt élőben, napközben, Budapesten, mondjuk az üllői úton, ahol nincs lámpa? Igen? Vagy csak a szája jár?

4, aki gyorsan megy és elkapják vállalja, ha nem akkor bünteti a tulajdonost, ha pedig a tulajdonos falaz, akkor akár fizethet is. Nem? mi ezzel a baj? volt egy kiskapu amit lezártak. Nem kötelező megmondani ki volt (az esetek 100%-ban családtag ugye), de akkor vállajuk fel, hogy a bünti kifizetésével is ennyire védjük mi azt a szabálysértő családtagot, mert azéárt csak gyorsan hajtott a mi autónk. Komolyan nem értem mi ezzel a probléma. Jah, hogy így már cikisebb ha bemérnek?! Ez itt a baj, értem én.

5, szerintem a Totalcarnak kicsit több társadalmi felelősséget kéne vállalnia, és nem ostobasogákot leírni.

És ha kétsége lenne afelöl, hogy keveset közlekedek, hát elmondom, hogy voltam autós és motoros futár, sokat kerékpározom, munkám miatt évi sok tízezer km-t vezetek le mind Bp-en, mind vidéken.

Üdvözlettel:
Zoltán

És ezt válaszoltuk:

Kedves Zoltán!

1, Szoktam kerékpárral közlekedni. Ahol buszsáv van, és sok busz is, ott a járdán. Én le nem megyek a húsztonnás kék szörny mellé, kívülre.

2, Mennyit vezet egy évben? És hol? És mivel? Számos felfestetlen országúton mentem már átlagos autóval, kilencven-száz körül gurul az ember, és ha látja, hogy jönnek szembe, lassít, lehúzódik, tán még át is int. Beláthatatlan kanyarban meg nyilván nem kilencvennel kell beesni. Esőben megint van idő és hely, ahol a 70 is sok, van, ahol a 90 is kevés. De ezt ne adminisztratíve döntsük már el, elvileg vizsgát kell tenni a jogsiért, tanítsák meg előtte, mi hol mennyire alkalmas.

3, Nem, szerintem az autósok <1%-a száguldozik és nem ad elsőbbséget. És bizony, szoktam átkelni az Üllőin, akár családdal is. Az a gyalogos, aki nem indul el, hanem szerencsétlenkedik az út szélén, ne várja, hogy átengedik.

4, Az a baj, hogy nem a pénzbeszedés kellene, hogy legyen a lényeg, hanem a büntetés, jogsibevonás. A szemlélettel van bajom.

5, Ezek szerint másképp ítéljük meg az ostobaság mibenlétét.

Üdv:
RT
TC