Elektromos autót venne?

2008.04.17. 13:50 - Asztalos Angéla

Ha az ember fia környezettudatos autózásra szeretné adni a fejét ma Magyarországon, akkor nem lenne egyszerű dolga. Biodízel, bioetanol, netalán elektromos autó? Egyelőre még mindegyik gyerekcipőben jár nálunk.
Zoltán kérdésére Rácz Tamás válaszolt.


Feladó: Zoltán

Küldve: 2008. április 14. 13:35

Címzett: Asztalos Angéla

Tárgy: Érdeklődés elektromos autóról

Tisztelt Totalcar!

Szeretnék elektromos autót vásárolni, és a következ? kérdések merültek fel:

  • Melyik a legjobb elektromos autó modell? Nem hibrid, kizárólag elektromos. Ami fontos: a mai igényeknek megfelel? utastérbels? és küls? megjelenés, törésbiztonság, üzembiztonság, hatótáv, ára, fenntartási és üzemelési költségek. Több modell is érdekel, ha az ár/érték aránya meggy?z?.
  • Kapható-e Magyarországon?
  • Kapható-e az Unióban?
  • Hol kapható, honnan a legkönnyebb, és honnan éri meg behozni? (Szállítási költség és id?, vámolás, regisztrációs adó, stb)
  • Átíratása, levizsgáztatása, forgalomba helyezése hogyan megy? Nincs henger?rtartalom, kell e speciális engedély, stb..
  • Melyik biztosító vállalná / vállalja a legkedvez?bb feltételek mellett a kötelez?t?
  • Melyik hitelintézet vállalná / vállalja a legkedvez?bb feltételek mellett a hitelt? Mekkora a THM, törleszt?részlet, futamid?, én leszek a tulajdonos vagy a bank, stb..?
  • A feltöltéséhez milyen áram (220/380/egyéb feszültség, minimum mekkora áramer?sség) illetve milyen egyéb berendezés (adapter, akkutölt?) szükséges?
  • Milyen alkatrész utánpótlási és szerviz lehet?ségek vannak?
  • Milyen garanciális feltételek adottak?

Minden egyéb dolog is érdekel a témával kapcsolatban.

Nagy segítség, ha bármelyik kérdésre választ tudnak adni.

Köszönettel:
Zoltán

Ui:Havonta meg szoktam nézni ezt a riportjukat, nagyon vicces, de nem ilyen, hanem használható autóra gondoltam.

Kedves Zoltán!

Sajnos nem sok jóval kecsegtethetjük. A golfautó-szerű kis elektromos játékokon kívül gyakorlatilag nincs semmi, sehol. A Venturi Fetisht gyártják szériában, kapható is - 900 000 euró körüli áron. A pedálos rásegítéssel üzemelő svájci Twike 37 ezer svájci frankért vehető meg, 80 km/h körüli végsebességgel, de értékelhető passzív biztonság nélkül.

A PSA időnként gyárt közművek számára elektromos Saxókat, 106-osokat, de ezeknek hivatalos megvásárlása magánember számára szinte lehetetlen.

Amerikában van még egy trükk: a Priusokat szokták egy pluszakku beépítése után csak elektroos üzemben használni pármérföldes távra.

Szóval igazából még várni kell, amíg el nem fogy az olaj, vagy el nem önti a tenger Manhattant 8-(

Üdv:
Rácz Tamás

Kommentek

  • 2008.04.17 14:08:32wzs

    Marad a pedálos Moszkvics..

  • 2008.04.17 14:13:09Hammer

    a francia mopedautók közt nincs tisztán elektromos?

    persze a méretek miatt az ütközésbiztonság felejtős

  • 2008.04.17 14:26:45scheerti

    Tesla Roadster kell önnek Zoltán!

  • 2008.04.17 15:13:04SsPL71

    Azért így kategorikusan nem jelenteném ki a fenti dolgokat.

    1998-óta van USA-ban EV1, vagyis elektromos autó, 1999-ben készült el a módosított változata....stb. adnék egy linket ott többet meglehet tudni róla.



    www.ev1.pair.com/charge_across_america/charge_html/faqs.html#anchor2772729

  • 2008.04.17 15:19:17SsPL71

    Bár igaz, hogy 2003-ban leállt a gyártása, gondolom mindenki sejti minek vagy kiknek a hatására.

  • 2008.04.17 15:29:39ommm

    Zoltán: régi, kockapandából is volt full elektromos, de az S Klasse vagy A6 elektronyik-ra még várni kell.



    öntudatos ember, le a kalappal. marad a kínai "stekker-moped"...

  • 2008.04.17 18:14:20feketenap

    Off Csak véletlen, hogy már a huszadik Zoltán nevű levélíróval találkozom itt? Vagy ez a Zoltán egy nyughatatlan ember lehet.

    On



    Elektromos autó fuck. Kill servo engines.



    Sajnálom, de nálunk a munkahelyemen használnak több elektromos targoncát, de azt a 20-30 éveset, amelyiken a muksó egy bádoglemez mögül irányítja a gépet, szóval ne akarjon senki bevágódni a sorbakötött telepeivel.

  • 2008.04.17 23:10:41kv

    Létezik valami gép amit angoloknál osztanak 3millióért... nem tudom milyen márka.



    Amúgy prius helyett toyota camryt érdemes venni (csak 8millió újonnan) nagyobb aksikkal van teledobálva, értelmes méretekkel rendelkezik a priushoz képest (2 kategóriával nagyobb)... csak elektromos üzemmóddal lehet játszani, ha kiveszed elöl a motort és ott is telehányod akksikkal, úgy talán a 100km-ert tisztán villannyal el lehet érni.



    Mellesleg az amcsik a priust úgy csinálták meg, hogy telirakták akksikkal, plusz lehetett hálózatról tölteni, így kijött a 3liter/100km-eres fogyasztás.

  • 2008.04.18 02:59:04robot

    Ford-TH!NK..ari volt...megbukott..Gondolkodj..hát,senki nem tette))

  • 2008.04.18 09:30:15Hammer

    esetleg egy Ford Mustangot? www.motorauthority.com/news/coupes/hst-international-all-electric-mustang-and-shelby-cobra/

  • 2008.04.18 13:08:42BeeTm

    Veszel egy trabit és telepakolod akksikkal.

    Azt hiszem ebböl volt gyári is,de majd prokee megmondja...

  • 2008.04.18 18:15:38stevee

    Szerintem a leginkább elérhető megoldás egy használt Saxo vagy 106os. Engem is nagyon foglalkoztat a téma, kb egy éve volt is több db használt 106os a használtautón, ha jól emlékszem 1-2 milla közötti áron. Szerintem az mondjuk sok egy használt 10 éves villanyautóért, viszont elérhető közelségben van. Van egy srác, aki ilyet használ, szerintem érdemes lehet szétnézni a honlapján: hentes2.freeweb.hu/

  • 2008.04.18 19:03:14tuner1

    Tegyél jót, aztán "csak egy golfautó" vagy, hol itt a környezettudatosság Tamás?

  • 2008.04.18 19:53:42huomate

    Vegyél Teslat az elég jó már forgalmazzák az EU-ban is.Persze drága kb. egy nagy Rózsadombi villa ára:)

    www.autobild.de/artikel/fahrbericht-tesla-roadster_575751.html

  • 2008.04.18 21:48:30civikes

    lightning gt , 700loerö, 15 perc alat tölthetö,450km megy 1 feltöltésel , Ferarrigyilkos,gyorsulásban,aku életatam 14 év ,szerinem jó ,meg nem tul drága

  • 2008.04.19 01:31:53soco

    Ezt nézd meg! Elektromos Peugeot-ok:



    www.webcsatorna.hu/page/elektromos_auto



  • 2008.04.19 16:01:53Barna

    Én meg ezt az oldalt ajánlanám: www.evpermanent.com/

  • 2008.04.19 23:49:56fb

    Bontino EMC - magyar gyártás, hamarosan kapható az EU-ban...

    www.brixxon.com

  • 2008.04.21 10:43:23stn

    Honda fcx, asszem már gyártják és csak 100000$

  • 2008.04.21 15:29:59civikes

    tegnap láttam National geograficonon ,valami francia cég 1 éven belül árulja (prorotipusok rendesen le lett tesztelve) a 4 személyes ,levegövel hajtot autoját, éjel olcsó áramal hajtot kompreszor feltölti az autó aljába levö 3 palackot, ezzel 140 kmétert lehet megtenni, maximális sebeség 110km/H ,városba ideális, valami 1 euroba jön ki a költség 100 kmétere.lehetségesnek tartsák hogy lesznek süritet levegöt áruló benzinkutak ,3 perc az áttöltés.és még nem is csunya a járgány, mérete nagyobb mint wv polo.asztán meg lesz szélmeghajtot kompreszor, regelre feltankolja ingyen az autot... mi jön még?

  • 2008.04.21 22:07:56Végh János

    A TH!NK új típusa nemsokára kapható lesz. Eredetileg egy Norvég fejlesztésnek indult, aztán megvette a Ford, majd néhány év csend után be akarta zúzni az összes TH!NK-et (ahogy a GM az EV1-ekkel meg is tette). A Norvég azonban úgy tűnik értelmes nép és akkorát hördültek az ötletre, hogy a nagy Ford inkább eladta (vissza) a Norvégoknak. Most pedig jön az új modell, csak legyen aki vásárolja.



    A biztosítók valóban nem tudnak mit kezdeni az elektromos meghajtással, a Pulinkat a Hungária Trabantként sorolta be (ami ugye kicsit lefokozás) de elvállalta.



    A használtpiacon Nyugat-Európában sokkal több eladó elektromos jármű van, mint gondoljuk. Van egy kilencvenvalahányas elektromosautó katalógusom árakkal, ezek ma már megfizethető áron kelletik magukat és nem több, mint 20-30000km futásteljesítménnyel. Ha megengedhetném magamnak, akkor egy VW Golf Citystrommer-be ülnék bele.

    Meg lehet próbálni még egy utat: Kisbéren létezik egy cég, az Intermotor Kft. amely golfautókat, fagylaltoskocsikat gyárt sorozatban, de azért Willisits apuka épített a fiúknak profi gokartot és egy számomra roppant szimpatikus, átgondolt rally Trabantot. Ők szerintem képesek profi átépítésre, de az egyedi megoldásoknak gondolom ára van.

  • 2008.04.22 21:14:59Petyaaa

    Trabit ha valaki átakarna alakítani elektromosra, kb 500eft ba kerülne. Kb 70 et menne.

    De ami a legmegrázóbb hogy továbbra is kell fizetni azért a 601 (594,5)

    ccm ért.

  • 2008.04.24 12:07:47Baranyi Balázs

    Sziasztok



    A elektromosauto.lap.hu/ lapra elég sok elektromos autós weblapot összelinkeltem kategorizálva. Akit érdekel, nézze meg.

    Friss hírek, videók, képek, prototípusok, létező és kapható új és használt autók, átépítések, átépítő felszerelések stbstb... Nem számoltam össze, de szerintem jelenleg kb. 5-10 típus az, amit most gyártanak, és minden (normális-átlagos) igényt kielégítenek, és még több olyan, ami jelenleg nem gyártott (e-RAV4, francia típusok stb.).



    Az árak szerintem is túl magasak, a jó LI-akksik drágák még manapság..., de 2010 körülre sok világcég ígérget széria tisztán elektromos autókat.



    Balázs



    ..aki tud valamit, ami nincs a lapon, de témába vág, küldje a linkajánlást... köszi

  • 2008.04.25 09:14:33maximus

    Érdekel a téma, olvasgattam, találtam egy jó francia oldalt, ők tényleg eléggé nyomják a témát:

    www.clean-auto.com

    Ha már a franciákról beszéltünk: pont ezen az oldalon van szó arról, hogy a Citroën meg a Fiat most kezd gyártani valamit a francia postának, nyáron prototípus, ősszel tesztelés - elvileg 500 autóról van szó csak a postának - talán ez már van akkora projekt, hogy eladásra is gyártsanak majd belőle.

  • 2008.04.26 00:47:19rosszultudod_stn

    A Honda Fcx-et nem gyárják, és nem is lehet megvenni (az előállítási költsége darabonkét több mint 1 milló dollár!!!). Az év második felétől lehet majd korlátozott számban (1-2 tucat) BÉRELNI, azt is csak Kaliforniában. Mivel hidrogénből állítja elő a villanymotorok hajtásához szükséges energiát, teljesen halott megoldás (nincs kúthálózat, atomdrága, megbízhatatlan, veszélyes).

    Ráadásul az elődje már 2002-óta bérelhető ugyanilyen konstrukcióban. Csak parasztvakítás az egész, soha nem lesz belőle semmi.

  • 2008.04.26 08:23:56Gábor

    Nem tudom említette -e már valaki, de Olaszországban kapható volt a Fiat Seicento elektromos változata Elettra néven, azokból használtan egész jó példányokat lehet megszerezni. Sajnos újonnan már pár éve nem kapható, de egy 4-5 éves példány behozásán én is gondolkodtam.

    A PSA a 90-es évek elején nem csak közületeknek gyártott elektromos Citroen AX-et és P. 106-ot. Bárki megvehette. Szerintem még ezekből is lehet működőképeset venni a nagyvárosok környékén.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

olajszűrő
SUZUKI LIANA 2.3 Kombi 2004-2007
1614 Ft
zárófedél, hűtő
SUZUKI CARRY 0.8 Dobozos 1980-1985
4626 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

You’ll never make it with that piece of junk
What a day! I'm checking out my new ride. I hope it won't disappoint me. After all, it's a 40 year old Peugeot, so what can go wrong?