Mégsem éri meg a dízel?

2008.05.30. 14:57

Feladó: semmicico
Küldve: 2008. május 30. 12:21
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: v7020d

 Szia!

Szerintem nem jól számítottál. Nincs értelme csak a fogyasztási adatokat összehasonlítani. 

Egy dízel igaz, hogy kevesebbet eszik, ám a szervízköltsége is magasabb. Gondolok itt arra, hogy a kötelező szervíz 15-20 % drágább és arra, hogy (a motor) meghibásodásnál esetén szintén kb. ennyivel magasabb a számla.

Azt mondanám, hogy ez utóbbit egy jó ideig nem kell komolyan számba venni ( fiatal kocsinál ), ám a mai magyar helyzet  persze nem ilyen. Az újabb magas nyomású befecskendezéssel működő diezel autók kifejezetten érzékenyek a gázolaj minőségére - és ezzel itthon komoly gondok vannak ( lásd  pl. mazda6 fórum az indexen ) .

Továbbá a számításoknál azt is figyelembe kellene venned, hogy a diesel autók drágábbak.

Én is számoltam, osztottam /szoroztam és nekem az jött ki, hogy 3 évre, 120 E km -re tervezve, a benzines kb. ugyannyiban van mint egy hasonló diesel .

A számításnál nem vettem figyelembe, hogy a dieselüzemanyag ára meredekebben emelkedik mint a benzin  , sem egy esetleges meghibásodás  költségeit.

üdv

semmi cicó

Kedves Cicó!

Részben van igazad. De pont ezért írtam a következőt az egész kalkuláció elé:
"legalább ilyen jól vezethető benzinmotorral".

Ezzel egy az egyben kizártam az összehasonlításból a sima, kétliteres benzinmotort. Amely egyébként mindössze 60 ezer forinttal olcsóbb, mint a dízel, eleve picivel rosszabbul gyorsul (11,3 másodperc a dízel 11 másodpercével szemben). Ám a gyorsulási adat becsapós: ez azt jelenti, hogy ha szétforgatod a benzinest, akkor megy picivel rosszabbul, mint a dízel. De ha nem forgatod, akkor sokkal lomhább.

Ellenben ugyanúgy húszezrenként kell szervizelni, mint a dízelmotort - szerintem ilyen kondíciók mellett a kétliteres benzines költségekben sem versenyképes a dízelmotorral. Arról nem is beszélve, hogy még az elméleti fogyasztása is több 2,7 literrel (ez a norma szerint nézve közel +50 %!). Szerintem a gyakorlatban ez a motor is csak úgy fogyaszthat (a gyakorlatban) tíz liter alatt, ha nem járnak vele nagyvárosi forgalomban és nem autópályáznak vele túl gyorsan. Na de ilyen körülmények között a dízel simán elmegy 6 literrel. Tehát ez engem is meglep, de erre a verzióra is igaz a számításom.

Viszont a napi közelekedésben a dízelt a nyomatékossága miatt inkább a turbós benzinessel érdemes összevetni, ez a V70 esetében a 2.5T soft turbót jelenti (régebben voltak kisebbek is, de megszűntek). Ez már rugalmasságban is jó, sőt, sokkal jobban gyorsít álló helyzetből százra
(-2,4 mp). Ez már tényleg különbség, valóban remek motor ez az öthengeres. De őszintén szólva, nagyon szerény becslés rá a 11 literes gyakorlati fogyasztás. De ha csak 10,5 l/100 km, már akkor is igazam van.

Miért? Igaz, hogy az öthengeresre 30 ezer km az olajcsere-periódus, ami 120 ezer km-re vetítve két csere megspórolását jelenti, viszont ez a motor 1 460 000 forinttal kerül többe. Ha tehát egyik sem romlik el, és mindenáron V70-est akar az ember, akkor a egyértelműen a kétliteres dízel a legjobb anyagi szempontból. Ezek durva számítások persze, lehet, hogy csak 420-as gázolajig. Viszont ma még úgy tűnik, hogy ilyen árarányok mellett a gyakorlatban még mindig a dízel éri meg jobban.
Pláne azért, mert ha gyorsan mennek vele, alig nő a dízelmotor fogyasztása a benzineshez képest. Nyilván, ha gond van a részecskeszűrővel, vagy beáll egy injektor, kicsit romlik a mérleg, de a 2.5T anyagilag semmiképp sem meggyőzőbb.


Üdvözlettel
Papp Tibor

 

 Kedves Tibor!

  Végre valaki aki reálisan méri össze a diesel és benzines "kérdést".
  A múltkor is felháborodtam egy ilyen összehasonlításon ahol összevettettek egy 1,4 dizel autót, és egy 1,4 (agyrém!!!!!) benzinest. A kulcs szó az általad is használt "vezethetőség".
  It a boltomban is ezzel érveltem, de azt mondták, ezer emberből csak egy gondolkodik így mint én.Te vagy a második.De ha egy rosszul kiszámított előzés leküzdése után tennénk fel ugyan ezt a kérdést???? A benzines autós már nem biztos, hogy válaszolna ( pl. 1,4 literes Octavia).
  Aki ezeket a hülye összehasonlításokat készíti szerintem a következő módon vásárol:
  BOLTBAN:  -Jó napot kívánok, tessék parancsolni!
                       -Jó napot kívánok, mennyibe kerül?
                   - 2500 forint.
                       - Akor kérek 3 darabot, köszönöm.


  Köszönön neked, ez a levezetés korrekt.


  Üdvözlettel
 József

 

De hát tartsuk tiszteletben mások hülyeségét.
Üdv
pt

...pláne, ha azt nézzük, hogy az az 1,4 benzines még benzinesnek sem a legjobb. Számolni kell, ennyi. Nyilván agyonhasználtan, amikor már a dízelben nagynyomású szivattyút kell cserélni, meg hasonlók, már másmilyen lehet a mérleg.