Miért is nem csinálunk prémium benzin tesztet?

2008.06.25. 09:48 - Asztalos Angéla

 

From: Tamás
Sent: Monday, June 23, 2008 12:05
To: TotalCar
Subject: Prémium benzin Mercedesbe ill. BMW-be


Tisztelt Szerkesztőség!

Mostanában tervezem új autó vásárlását, és egyelőre a Mercedes C-osztály és a BMW 3-as sorozat tűnik befutónak. Viszont, a nagy többséggel ellentétben én dízel-ellenes vagyok, így a Mercedes C180 Kompressor és a BMW 320i (170 LE-s, 4 hengeres) automata váltós verziói környékén nézelődök leginkább. Azonban, ezekről a motorokról egymásnak ellentmondó információkat lehet olvasni a neten: leginkább arra lennék kíváncsi, 95-ös benzinnel elmennek-e ezek a motorok, vagy a kompresszor (Mercedes) ill. a direkt befecskendezés (BMW) miatt minden tankolásnál vagy minden 2.-3. tankolásnál szükség van-e prémium (98-99-es) benzinre?

Várható egyébként a Totalcar hasábjain benzines prémium autókról szóló cikk? Nagyon kíváncsi lennék pl. egy A4 1.8T vs BMW 320i vs Mercedes C180Kompressor roundup-ra, bár nyilánvalóan a tesztautók szinte kizárólagos dízel volta miatt ezt nagyon nehéz lenne megszervezni kis hazánkban :(

Esetleg érdemes lenne a "szegény ember BMW-jével" (116i) is foglalkozni, pláne mivel ezt mostanában nagyon előnyös konstrukcióban kínálja a BMW nálunk...

Köszönettel,
Tamás

Ajánljuk Tamás figyelmébe egy régebbi prémium benzinekről szóló cikkünket.

Hát igen, ezért nem csinálunk ilyen tesztet!

 

Kommentek

  • 2008.06.25 10:41:29Kicsi.Sati

    Elsőzni persze bunkóság :)

  • 2008.06.25 12:01:03Hammer

    ááááááá, ez valami szóvicc? (szovicc.blog.hu/)

    Tamás nem a prémiumbenzinről, hanem benzinmotoros prémiumautókról kért cikket...

  • 2008.06.25 12:30:10szsrobert

    Vegyen olyan autót, amit házilag is tud szerelni.Olyan vastag hengerfej/talp tömítést tehet bele,amilyet igényel a z általa használni kívánt benzin.

  • 2008.06.25 12:50:30gnme

    Nem mennek el 95-ös benzinnel.



    Illetve mennek, a következő szervízig ahol a számla az eget verdesi.





  • 2008.06.25 14:50:53egy átlag

    Ezt én nem értem. Miért nem megy be egy szalonba, és kér teszt autót és próbálja ki emberünk saját maga. Úgy gondolom egy prémium márka, prémium boltjában ez nem lehet gond. Ám ha mégis gondot okoz, akkor max. a cég marketingeseinek fizetése prémium, mivel elhitették hogy a béjemvémercéjdesz préjmijum.

  • 2008.06.25 16:23:34Moodshooter

    Szerintem ha a márkaképviseletet felhívja telefonon, vagy megkérdezi őket e-mailben megválszolják a kérdést, hogy milyen benzin kell a kocsiba. Másik pedig, hogy van egy német nevű újság, amelyik szinte minden hónapban összehasonlítja a fennt említett autókat valami nem ilyen prémium márkával. De tényleg ki kell próbálni, bele kell ülni ennyi.

  • 2008.06.25 18:19:01Small

    Én a discovery-n láttam az egyik műsorban, ahol a prémiumbenzineket próbálgatták, hogy egy átlagos autó mondjuk corolla bőven elfut 95-össel is és prémiummal is minden változás nélkül, azonban a valóban nagy teljesítményű autó, mint a tesztben használt wrx sti, az már 30+ pacit eredményezett a padon.

    Lehet, hogy a levélíró is látta a műsort, s ezen felbuzdúlva érdeklődik ezen ennyire?

  • 2008.06.25 19:53:20Kopi3.14

    Small, a különbség nem a prémiumságban, hanem az elektronika milyenségében van. Ha eléggé intelligens a rendszer, akkor érzékeli, ha eltérő a beletöltött benzin oktánszáma(sűrűsége) és aszerint módosítja a befecskendezési programját, előveszi a kettes-hármas-sokas térképet, s aszerint dolgozik. ellenben régebbi rendszereknél ehez jumpert használtak, amit manuálisan lehetett egyik, illetve másik állásba váltani, a motortérben. Na ezt szerintem a gyáron kívül sehol nem csinálta senki. Ezért nem votl diffi a különböző benzinfélék között.

  • 2008.06.25 20:04:36Tamás

    Koszi, hogy lehoztatok a kerdesemet :) Nehany valasz az elottem szolokhoz...



    Hammer: valoban, engem nem a premium-benzines autok erdekelnenek, hanem a benzines premium-autok :) (kotojelekkel talan egyertelmu mindenki szamara)



    gnme: azota megkertem egy nemet baratomat, hogy az aacheni BMW kereskedesben kerdezzen utana, onnan az az info jott, hogy a legujabb benzines BMW-k is elmennek 95-ossel, minden gond nelkul. Sz'al case closed :)



    egy átlag: bemennek en tesztautoert, de 320i peldaul baromira nincs sehol kis hazankban tesztauto formajaban, mivel nalunk mindenki a 316i, 318d es 320d-t veszi, lenyegeben ezek teszik ki a 3er eladasok 99%-at.



    Moodshooter: kerdeztem en a BMW-nel, de nem tudtak egyertelmu valaszt adni. Mercedesnel meg a weblapon az szerepel, hogy premium benzin kell a kompresszoros motorokba, mig a vaci szalonban azt mondtak, 95-os is jo bele. Persze a Mercedesnel is mindenki dizelt vesz :)



    Kopi3.14: pontosan ezt az infot adtak az aacheni BMW kereskedesben, marmint hogy a motor automatikusan alkalmazkodik a 95-98-99-100-as oktanszamhoz.

  • 2008.06.25 22:23:14Kopi3.14

    Ezért van a kopogásérzékelő a modernebb befecskendezőrendszerrel bíró motorokban. hogy tudjon alkalmazkodni a helízethez, sőt, ha kell a hideg motorhoz is tud emiatt idomulni.

  • 2008.06.25 22:25:57Kopi3.14

    Egyébként ha ténylegérdekel, hogy milyen benya kéne a motorba, a kompresszióarányt nézd meg, az jó támpont. Nagyobb kompreszió, jobb minőségű benzin kell.



    Egyébként privátban tudnál dobni egy kontaktot az aacheni ismerősödről? Van nekem is ott ismerős, aki kissé egyedül érzi magát, ha mi kollégák kölnben vagyunk.

    cím:kopi314@gmail.com

  • 2008.06.25 23:53:42Tamás

    Kopi3.14: email ment



    Kapocs: koszi az infot, ez igy egesz vilagosnak tunik. Az mondjuk erdekes kerdes lehet, hogy pl. egy C180 Kompressor vagy egy 320i eseteben kb. mennyi nyomatekot ill. loerot veszit(het) az ember a 95-os oktanszammal -- ill. kicsit erdekes lehet a fogyasztasbeli difi is. Persze ezt a gyakorlatban lehet leginkabb tapasztalni gondolom :)

  • 2008.06.26 08:10:53Devil

    Tamás, az Audi A4 1.8 TFSI és 2.0TFSI motorjai a hivatalos német honlap szerint 95 ös benzinnel üzemelnek. Kiegészíteném amit Kapocs kolléga írt. Azon túl hogy az elektronika le tudja kezelni az oktánszám differenciát, tudni kell hogy a későbbre tett előgyújtás az égési folyamat késleltetését is jelenti, ami a gyakorlatban annyit tesz hogy a kipufogószelep nyitásakor az égő gázok hőmérséklete magasabb lesz, ez nagyobb hőterhelést jelent a kipufogószelepekre, a turbóra, és a katalizátorra is. Nem feltétlenül fog ez azonnali meghibásodáshoz vezetni, de az említett szerkezeti részek élettartamát negatívan befolyásolja. Akkor használjunk csak 95 öst ott ahol 98 az előírt, ha az éppen nem hozzáférhető.

  • 2008.06.26 11:40:11gnme

    Tamás: Tényleg jó a német benzin. De itthon német benzint nem lehet venni.

  • 2008.06.26 14:03:34Geri

    Tamás! biztos bennem van a hiba, de nekem nem jön át a kérdésed lényege! prémium autót szeretnél venni, ráadásul újat 8-10 gurigáért... és a pár 10 forintos árkülönbség a gond? :)

  • 2008.06.26 17:49:53Pal85

    Hello.

    Én úgy tudom, hogy a mai modern rendszerek úgy állítják az előgyújtást, hogy jó legyen a 95-ös is. Régebbi motoroknál is az első tankolásnál rögtön kiderül, hogy jó-e a 95, vagy 98 kell. Ha megcsörren akkor gáz. A mai modern motorok kopogásérzékelő stb, úgy állítja, hogy jó legyen. A németek már ezelőtt 34 évvel szerették ráírni az autóikra hogy csak 98-as mehet bele. Aztán meg mégse.

    Az Imprezza, Golf GTI is elmegy 95-el. Ezt egy angol tesztben láttam. 98-as benzinnel a GTI-nél vagy 3 lóerő különbség volt, az Imprezzánál meg vagy 20. De az Imprezza motorja azért más kategória.

    Üdv.

  • 2008.06.26 17:51:14Pal85

    Ó, nem tudok olvasni.

    Már ezt mások is leírták. Bocsi.

  • 2008.06.26 18:59:05Ákos

    Nem lesz probléma, ha a feltöltés nélküli sima injektoros motorba 95-öst raksz. Ha bármilyen feltöltésel üzemel a kocsi (kompresszor vagy turbo), akkor 98-as kell bele, legalábbis nagyon javasolt. Más kérdés, hogy a benzin minősége is sokat számít: én itt a nyugati határszélen csak ÖMV-t tankolok, mert Ausztriából szállítják. Látszott is, 7-8 decivel kevesebbet fogyasztott a MOLhoz képest a régebbi kocsim (95-ös volt mindkét benzin).

    A régebbi kocsikban tényleg jumperes volt az állítás: a 90-es évek elején kiadott Calibra és Vectra típusokban egy megfordítható dugó volt, az egyik oldalon 91, a másik oldalon 95 felirattal. Amelyik oldal felül volt, ahhoz állította a gyújtást a kocsi.

  • 2008.06.26 20:03:53Tamás

    Geri: nem a 95-os es a 98-as kozotti arkulonbseg az igazan fontos, hanem a dizel es a 98-as kozotti. Amennyiben ugyanis kotelezo az adott autoba 98-as benzint tankolni, akkor komolyabban meggondolom a dizel-kerdest. Az persze bonyolithatja a dolgot, ha a 98-asbol tenyleg kevesebbet eszik az adott motor, mint a 95-osbol.



    Megjegyzem, lehet hogy draga autot veszek, de sokat is megyek vele, ergo azert nem teljesen mindegy, hogy havi 50 vagy 80 ezer Ft-ert kell tankolni bele... Ha mondjuk a dragabb benzin szamla olyan elmenyeket adna, mint egy V6 vagy V8 gurgulazas, akkor kevesbe aggodnek :) De ha mar meg kell elegedni 4 hengerrel, legalabb ne kelljen bele premium benzin -- ha egy mod van ra.

  • 2008.06.26 20:15:20Tamás

    Epp most olvasom a legujabb magyar Auto Bild-et, amiben van egy erdekes cikk: Audi A4 1.8 Turbo vs BMW 320i vs Mercedes C180 Kompressor. A tablazatban, az uzemanyag sorban 95-os szerepel az Audinal es a Mercedesnel, mig 98-as a BMW-nel. Persze most mar nem hiszek nekik, de akkor is bosszanto ez a kavaras...

  • 2008.06.27 09:16:34Lowtyo

    Sosem hittem ezekben a csodabenyákban. Aztán egyszer hirtelen felindulásból a kis piaggiomba tankoltam ilyen horrodrága nedűt. Azóta azzal járok. Szereti a kicsike. Eddig max 60-at ment, ami egy gyári folytásokkal rendelkező 50-estől amúgy is szép teljesítmény, pláne, hogy az én 100 kilómat cipeli, de most 65-70-et is megfutja. Persze továbbra sem akarom elhinni, hogy a benya miatt ezért legközelebb ismét normál naftát tankolok párszor. Nagyon kiváncsi vagyok.

  • 2008.06.27 09:55:48karlmann

    Kopi3.14



    Azt azért tegyük hozzá, hogy értelmesebb gyártók a jumpereket is értelmesen kezelték. Nekem volt A-s Vectrám C20NE és a használati utasításban (ami most is letölthető a MOTE honlapjáról) benne van egy leírás a jumperek használatáról.

  • 2008.06.27 10:52:42petymeg

    Bocs, de én semmit sem tudok jumperről és társairól - valami ilyen című filmet láttam:)) - viszont egy C200K-t 80000 km során 95-össel tankoztam és no problemo. Az elődjét, egy sima C180-at is - pedig annál, ha jól emlékszem még min.91 volt a gyári előírás.

    Más: "gnme"-nek: ha kerozint nyomsz bele, akkor is az eget verdesi a szervízszámla a Mo-i márkaszervízekben - sajna, ez nem benzinfüggő...

  • 2008.06.27 11:25:58Tamás

    petymeg: mennyit fogyasztott a C200K, es milyen korulmenyek, milyen nehez lab mellett? :) Van aki 8 litert mond ra vegyesben, van aki varosban 14 litert... melyik all kozelebb a valosaghoz?

  • 2008.06.27 11:49:18Kopi3.14

    petymeg, valoszinu azert nem tudsz semmifele ilyen vacakrol, mert A- nincs mar benne , az elektronika magatol intezi, B-van benne, csak alapbol van 95-re allitva, s ha jobb benzint tankolnal akko kene atallitani. De mivel a vevonek ezt nem szoktak mondani, es azt sem tudja merre van, vagy hogy egyaltalan letezik, ezert felejtos remenykedni benne. gnme-nek abban igaza van, hogy ha roszabb minosegu benzinnel jar a motorhosszu tavon, mint amire terveztek, akkor abbol adodhatnak "nem rendeltetesszeru hasznalatbol" eredo problemak. Pl akarmennyire is venne vissza az elektronika az elogyujtast, ha mar jobban nem tudja befolyasolni, megis kopog a motor. jo kis robbanasos eges, kellemesen lepusztithatja a dugattyutetot, a hengerfalat, hengerfej belso oldalat, szelepeket, gyertyakat, attol fuggoen, honnan indul ki, s merre terjed a lokeshullam.

  • 2008.06.27 22:14:36Valaki más

    Van 800 millióm, Ferrarim a garázsban, nagyaralóm az Adriánál és yachtom Monacoban. Semmi bajom a benzinnel, csak dicsekedni akartam.



    Erről a kérdésről is az jut az eszembe; leszarja a benzint, csak dicsekedni akar, hogy miket venne, ha futná rá...

  • 2008.06.28 00:22:39HuTi

    Ja igen, biztos csak dicsekedni akart vele, hisz még a nevét is kiírta, Tamás... Azért hülyeséget ne írjunk már!

    Ja igen tudom, hogy aki 3m felett vesz autót, de adj isten nem hitelre az már egy szemétláda.

  • 2008.06.28 11:11:52Tamás

    Ha dicsekedni meg almodozni akarnek csak, akkor minimum egy 325i-rol kerdeznek, az legalabb rendes 6 hengeres motor :)



    Egyebkent futja ra (marmint pl. a 320i-re), me'g ha nem is kp-re.

  • 2008.06.29 08:57:27Car Fiol

    Kopi3.14 2008.06.27 11:49:18





    Ha jobb benzint tankolsz (magasabb oktánszámút), akkor semmit nem kell állítani. Felesleges is jobbat rakni azokba a motorokba, ami alacsonyabb oktánra van állítva, mert a teljesítmény növekedés hozzávetőlegesen 0%. Ennek ellenére állítják, hogy jobban megy az autó. Szerintem csak placebo hatás. Én is benzin párti vagyok és a BMW-ket egytől egyig 98-assal javasolják, Audit, Mercit nem. A feltöltősökhöz meg annyit, hogy a 200 K sem kér többet, mint 95.

    Na csá!

  • 2008.06.29 17:30:07AP (törölt)

    Ráállítottatok a prémiumbenga-kérdésre..

    Hamarosan beszámolok. (igaz, nem BMW meg Mercedes, de 2.2-es VTEC)

  • 2008.06.29 20:12:15Valaki más

    Kérdés: mit tekintünk prémiumbenzinnek? A 100 oktánost vagy az űradalékost? Mert a sokoktános benzinnél nincs értelme a kérdésnek, egy 95 oktánra optimalizált motornak olyan a jobb benzin, mint halottnak a csók.



    Az árkérdés pedig: amíg a benzin nem 30%-al olcsóbb, mint a gázolaj, ez sem lehet kérdés. Végigtekintve minden költséget, hasonló futásteljesítménynél és az eladáskori előnyt számítva (nem beszélve a nyomatékról) még egyenlőre a diesel a nyerő.

  • 2008.06.30 20:52:44tysonkacs

    csak halkan megjegyzem, a kopogásérzékelő nem fülel, hanem a rezgéseket figyeli, mivel a pieso kristálynak van egy olyan tulajdonsága, hogy rezgés hatására elektromosság jön létre, ami jelen esetben jelként szolgál ;)

  • 2008.07.01 19:57:36Yanchiqua

    Hammer, nagyon igazad van, de hogy nem vették ezt észre tisztelt újságíró kollégák? Meg úgy látom commentekből is van sok, pedig elég világosan fogalmazott Tamás.

    Egyébként én is benzines párti vagyok, egy rokon pl 7.6l-rel jár egy 2.0-ás benzines 3-assal (BMW), és nem óvatoskodva. A dízel is megeszik 7.0-et, csak a benzines nem fog kormolni 10 év múlva sem, nem kell javítani 150.000-nél sokszázezerért, kultúráltabban jár, és már olcsóbb a benzin is mint gázolaj... Meg nem fogy el 4500-nál a kraft... Jók a turbódízelek is - bár egy turbós benzinessel összehasonlítva...

  • 2008.07.01 19:57:48Yanchiqua

    Hammer, nagyon igazad van, de hogy nem vették ezt észre tisztelt újságíró kollégák? Meg úgy látom commentekből is van sok, pedig elég világosan fogalmazott Tamás.

    Egyébként én is benzines párti vagyok, egy rokon pl 7.6l-rel jár egy 2.0-ás benzines 3-assal (BMW), és nem óvatoskodva. A dízel is megeszik 7.0-et, csak a benzines nem fog kormolni 10 év múlva sem, nem kell javítani 150.000-nél sokszázezerért, kultúráltabban jár, és már olcsóbb a benzin is mint gázolaj... Meg nem fogy el 4500-nál a kraft... Jók a turbódízelek is - bár egy turbós benzinessel összehasonlítva...

  • 2008.07.08 21:40:48wrxtr

    Hello Tamás!

    Nemtudom írták-e már, de a szegény ember béemvéjéről találsz egy rövid tesztet a legújabb autópiacban. Elnézést a reklámért :)

  • 2008.07.17 11:17:44gabenpetit

    Nekem egy c200-am van. A tanksapkaba bele van irva: min. 95 roz super. Azt nem tudom, miert jelent gondot a szerviznek ezt tudnia. A bimerrol nem tudom, de szerintem az is elmegy a 95-tel.

    Jo vasarlast!

  • 2010.10.18 11:40:07Black Birka

    Itt van egy rendhagyó benzinteszt. Nem akármilyen! :)
    [link]