Szép döntés! Xjr 1300 Yamaha

2008.07.15. 13:40

From: Árpád
To: Winkler Róbert
Sent: Friday, July 11, 2008 9:14 AM
Subject: Xjr 1300 Yamaha teszt


Tisztelt Winkler Róbert !
 
Nagyon megörültem mikor megláttam a Totalbike oldalán, hogy tesztelik az új Xjr 1300 -as Yamahát. Sajnos az ilyen típusú motorokról ritkán írnak, bár egyre népszerűbbek a naked bikeok. 

Én is egy ilyen motort hajtok, bár az enyém 2004 -es évjárat. Abban az évben vettem 0 kilométeressen, elötte pedig egy 1999 -es évjáratút használtam még az SP kivitelt ami csak 3 dologban különbözött az alaptól ( Öhlins rugóstag, kétszínü fényezés, extrább ülés ).  Egy 1994 -es FZR 1000 után ültem át az Xjr -re és nagyon megfogott a szinte teljessen alapjárattól használható bőséges nyomaték. Teljessen beleszerettem az Xjr-be az új változat a 2004- es pedig végképp meggyőzött, bár ezen kicseréltem átalakítottam egy két dolgot.

Tettem fel széles lapos kormányt, ez rengeteget javított a vezethetőségen, motorikussan is tuningoltam kicsit, hengerenként direktszűrőt kapott, sport kipufogót, ezt összehangoltattam, majd 2 foggal kisebb első lánckereket is kapott, ettől jobban kiforog 5 -ik fokozatban és jobban is gyorsul. Ezek az átalakítások után óra szerint 260-at mentem vele. Kivitte az órát persze itt biztos csal de 250 körül lehet valahol a vége, egy R1 -el mértük. Az biztos, hogy gyári állapotához képest jelentőssen jobb erősebb, brutálisabb lett. Ez ugye még karburátoros. Tettem fel 1 kis plexit is a szélvédelem miatt, ami 140-150 ig nagyon hatékony, ha hosszabb túrára megyek felteszek egy nagyobb Givi plexit.

A fékek tényleg nagyon jók. Én többször voltam már vele a Hungaroringen, tudom nem oda való de sok sportmotorost megtudok vele szorongatni akik a közúton csak a nyélgázt ismerik a pályán ahol meg lehetne kanyarba is menni ott meg csak bénáznak. Ahhoz, hogy szinte mindent ki lehessen hozni belőle pályán kellett csinálnom konzolt a lábtartóhoz, hogy feljebb legyen mert hamar leért és nagyon kopott. A kipufogót is elég magasra kellett emiatt tenni.

A legjobb köröm 2:27:06 volt, még 1-2 másodpercet ki tudnék hozni belőle de ez a max szerintem. Ez a típus tényleg nem kezdőknek való, ha tempós lendületes motorozásra akarjuk használni akkor nem lehet félválról venni. Az is biztos, hogy nem gyakori látvány az utakon, én is bárhol járok vele megcsodálják, szerintem a legszebb a kategóriájában. Csatoltam képet, videót is szerettem volna küldeni de túl nagy fájl, nem küldi el.
 
 
Üdvözlettel:
Árpád

Kedves Árpád,

Szép döntés!

Üdvözlettel:

Winkler Róbert