Tévedésben van mindenki

2008.08.06. 16:35 - papptibi

Feladó: Levente
Küldve: 2008. augusztus 5. 10:34
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: Első rendszám hiánya (tévedésben van mindenki)

Kedves Tibor és Totalcar!

Én úgy gondolom, hogy erős tévedésben vannak sokan az első rendszámtábla hiányával kapcsolatban. Nem tudom ki találta ki, valami okos rendőr, parkolóőr, vagy a média.
Szerintem azok akik a parkolási bírság és gyorshajtásért járó büntetés megúszásának reményéért nem teszik fel az első rendszámot, azok elég kevesen vannak. Ha ezért tennék, miért nem veszik le a hátsót is? He?
Szó sincs arról, hogy szánt szándékkal az azonosíthatatlanság miatt tesznek így néhányan.
Biztosan állítom hogy az első rendszámtalanság célja egyfajta optikai tuning, az autó szebbé tétele. Most az más kérdés, hogy ez indokolt-e vagy nem (pl. pörgő dísztárcsás rönó tália).

A másik csapat az amerika majmolók akik, akiknek ezt amerikai filmek szugerálják az augyukba, ahol egyes autókon csak hátul van rendszámtábla. Ők kötik direktre az indexvilágítást, és gurulnak az magyarországon forgalombahelyezett pl. ajudival, vagy dévú nexijával.

És lehet hogy van aki tényleg a sebességmérés miatt csinálja, de ezek vannak kevesebben.

A lényeg:
Néhány autótípuson egyszerűen rondán néz ki az első rendszám, mert a formatervező egy szép autót akart tervezni és nem egy rendszámtáblatartót négy kerékkel. Van olyan autó, amin helye sincs. Ilyen a legtöbb Alfa Romeo, és a sportkocsik többsége. Komolyan fáj a szívem amikor pl. egy RX8-ra vagy bármi más gépre valaki ráhajlítgatja a rendszámot.
Tudom miről beszélek, mert sok ilyen embert ismer aki nem tesz rendszámot előre. Én is használtam így az autómat nagyon sokáig. Az hogy időnként kifizet az ember párezer forintot, simán megéri a jó kinézetért.

Talán el kellene gondolkozni azon, hogy ismét legyen kisméretű matrica rendszám. Akkoriban senki sem akart rendszám nélkül menni, hanem mindenkinek olyan kellett. Sokan maguk csináltatták dekorossal. (Tudjuk, hatósági jelzés hamisítása.)De akkor is inkább ebbe az irányba mentek az emberek, mint hogy ne tegyék fel a rendszámot. Amióta ez megszűnt a kis matrica, azóta kényszerültek rá az autójukért kiemelten rajongók, hogy a jelzéstelenségbe burkolódzanak. Persze ez nem mentség, de gondolkozzunk már el egy kicsit! Többmilliós, esetenként több tízmilliós gyakorlatilag műalkotásokról van szó!


Előre megoldható a motor rendszám. Nem egyszerű. Ha a KPM ír róla egy papírt, hogy indokolt, akkor az Okmányiroda kiadja. Ez még mindig otromba pl. egy Corvette elején.

Talán nem abból kellene kiindulnia a tisztelt hatóságoknak, hogy mindenki rossz és mindenki gyanús.
Haladni kell a korral és kicsit autós központúbbá kellene tenni ezt a rendszámtábla kérdést, ha már így felfújták a dolgot. Nem mindent a kényszer erejével kell megoldani! Jó megoldás lenne a kisméretű matrica rendszám visszahozása és az, ha egyszerűen hozzá lehessen jutni. Minek engedélyeztetni? Amire megengedik azon olvasható, amire nem engedik meg azon nem lenne az? Nem is értem az ilyen logikátlan bürokratikus szabályzásokat. Hadd döntse el maga az ember mit akar a saját autójára, ha már fizettetnek érte! Szerintem...


Üdv: Levente

Kedves Levente,


az egész rendszámkérdésről szerintem a hatóságok a következőképp vélekednek: "nehogymá' jól érezzék magukat". Ahogy az egész országban is ez a feeling.

Az, hogy kinek miért nincs rendszáma, arról már kisebb vita folyt itt nemrég. Én is jártam már úgy, hogy felakadt a padkán, megnyomták vonóhoroggal vagy anélkül - szóval én még mindig az a véleményem, hogy könnyű elhagyni. Hogy mást ne mondjak, ott vannak a Peugeot-k alulra rakott tartói, pl, a 407-esen. Ott gyakorlatilag nagy hóban lökhárítóstól is el tudja veszíteni az ember. Persze sokan írták, hogy popszegecselje oda mindenki, de hát amikor kocsit veszel, feltételezed, hogy normálisan felrakták és normális keretet használtak. Így jártam én is ugyebár a Volvo 480-assal, amikor néztem az autótól két méterre repült rendszámot a mosóban - nem is az enyém, meg aztán nincs mindig nálam egy szegecshúzó...

Nyilván az esztétikai kérdések is fontosak, de erre aztán végképp nagy ívben tesznek az illetékesek. Asszem, az a baj, hogy nem jöttek még rá: az ilyen igényekből hasznot kell húzni. Ha körmondatokat akar valaki a rendszámtáblájára, rendben, de fizesse meg! Ez mindössze akarás kérdése, de szerintem a hivatalban két dolgot akarnak: a közalkalmazottak napi munkaszünetet, meg a pénteki kettőkorhazamenést.


Vagy tévednék?
Üdv
Papp Tibor

Kommentek

  • 2008.08.06 17:43:02Airnold

    Én is haza akarok menni pénteken kettőkor...

    Megoldható? :)

  • 2008.08.06 17:53:51Moodshooter

    Levente miért nem lehet normálisan leírni az autók márkáját és tipusát? Bonyolult??? Egyébként miért kell minden kötelező dolog miatt lázongani? Aki nem akar rendszámot járjon mopeddel vagy bicajjal. Egyébként meg hogy miért kötelező? Baromi nagy fantázia kell hozzá többek között azért, mert ha pl. nekedjönnek és utánna otthagynak a szarban, akkor tudd, hogy ki volt. Matricát hamisítani meg nagyon bonyolult dolog lehet. Illetve azt a műszaki vizsgát és a zöldkártya vizsgálatot igazoló plakettet is a fém táblára teszik fel. Miért kell mindíg azt gondolni mindenről, hogy értelmetlen hülyeség???? Kb. ennyit akartam hozzátenni...

  • 2008.08.06 19:01:32Tyuxem

    Tehát egész Európa hülye bürokrata köztisztviselők uralma alatt áll? Javaslom az első rendszám nélküli autózást határainkon túl. Az autózás lehetőség, nem alkotmányos alapjog. Tehát tudomásul kell venni a feltételeket. vagy nem kell autót venni. A magyar az mindig mindenkinél okosabb! Ld. biztonsági őv. No, ennyit magunkról.

  • 2008.08.06 19:14:27Billy

    Nekem is van pár ismerősöm aki elöl matricás rendszámmal jár. pl: Calibrás ismerősöm stb.

    Azzal egyet is értek hogy kéne matrica az azt megkövetelő formájú kocsikra.

    És Tiborral is egyet értek abban hogy aztán megint a vétlen fogja megszívni, mikor épp tényleg leesik vagy elhagyja a rendszám tábláját valaki.

    De az is tarthatatlan, hogy igenis sokan (nem kevesen) a trafik miatt szeidk le az első rendszámukat. Ismerek is sok ilyet. De látok is a városban (munkám miatt sokat járok benne autóval) autókat akiknek évek óta nicsn első rendszámuk. És sok közülük akár áruszállító, stb. Tehát senki ne mesélje be nekem hogy egy Ford Transitot vagy egy VW Transportert ami ütött kopott elcsúnyít egy amúgy kötelező rendszám.



    Üdv!

  • 2008.08.06 19:35:51GiXXXer

    Ez nem a magyar bürokrácia számlájára írható, látott már valaki matricarendszámos német autót? Menjetek le Siófokra, sorban állnak a Porschék, Mercik, Bömbik RENDES RENDSZÁMMAL!



    Moodshooter: a zöldkártya és a műszaki plakettjét a hátsó rendszámra ragasztják, itt az első rendszámról van szó.



    Ha lehetne kisebb rendszámot venni, én is vennék, mert sokkal jobban néz ki, főleg egy szép ívű lökösön. Tesóm cápagalantjára pl. fel sem lehet rakni a rendes rendszámot, mert a lökhárítóban kialakított hely pár centivel kisebb. Így marad a 8-as anya, mint távtartó, tényleg, alig húzza le az összképet. De mindenképp rendes dombornyomott VAS kell oda, azt necces hamisítani, azt le tudja olvasni a trafi/pályakontroll, nyoma marad, ha megkoccantanak, usw. Persze ahhoz venni kéne a Magyr Királyi Rendszámtáblagyártó Vállalatnak egy kisebb présszerszám-garnitúrát, de keskenyebb lemezt kellene felhasználni, tehát olcsóbb lehetne.

    Matricát akár én is nyomtatok itthon, igaz nem veri vissza úgy a fényt, lehet vele száguldozni, nagy sebességnél nem látja a trafi.

  • 2008.08.06 20:06:15Billy

    Hát igen GiXXXer mondtata alapján akkor meg hogy kisebb legyen a rendszám, ha a matrica nem jó. De amúgy lehet azért szünt meg a matricázás mert EU-ban ha másoknak nincs akkor, nekünk sem lehet más méretű azonosíthatatlan matricánk. De lehet egy mini rendszámot engednének...



    Amúgy nekünk a régi Opel Senatron sem volt megfelelő hely a rendszámnak. És a koptatóra volt felrakva. Na így meg teljesen lehajlott a rendszám a sok járdára állástól. De legalább volt rajta elöl rendszám. Igaz a rendőr néha szólt, hogy ez így nem megy. De Svájcból behozott volt az autó. És itt nekem már így adták. Ilyen rendszám hellyel...

  • 2008.08.06 20:10:22ntsaba

    Aha, gondolom akkor a mai bmw x5 is csak optikai okokból nem használta. Igaz a buszsávban jött a busz után, övet se a kopasz fukszos, se a fekete qrva nem használt, és amig a busz fel nem tartotta őket rohadt gyorsan közeledtek. Természetesen csak egy autóját igen kedvelő, amúgy minden szabályt betartó, tisztes állampolgár volt... ne nevetessetek már.

  • 2008.08.06 20:12:11ntsaba

    Ja, gondolom egyesek szerint akkor az is normális, ha a motoromra hátra sem rakok rendszámot, mert akkor sokkal csinibb lesz a segge. Nonszensz...

  • 2008.08.06 21:02:14NullJozef

    Senki nem mondta, hogy a parkolási díj megúszása miatt veszik le elölről a táblát. Ennek valóban nem lenne értelme, de ha arra nem jössz rá, hogy a traffipax ellen miért elég az elsőt levenni....



    Persze mindenki csak elhagyta, azóta magasabb a járdaszegély, mióta bevezették az objektív felelősséget?



    És a sok szép Astrát, Szutyukit tényleg nagyon elrondítja a rendszámtábla...



    Jó dolog az optimizmus, de egy kicsit mintha Te inkább naív lennél! Szerinted a bömösök, merdzsók óódik azért nem indexelnek, mert elromlott az irányjelzőjük...?

  • 2008.08.06 21:48:46nopara

    Az én autóm rendszám nélkül is ronda; amúgy meg a hátsó olyan mélyen van, hogy a vonóhorog kitakarja a 3. betűt:)

    Az autópályán én úgy láttam, hogy előre és hátra is vannak kamerák, hát vegyék le hátul is

  • 2008.08.06 22:36:32ommm

    Nincs matricás rendszám?

    Lemaradtam valamiről?

    Bocs.

  • 2008.08.07 07:49:15Kamikaze

    Levente!

    Neked annyi eszed van mint nekünk felesleges... Vegyél MTZ-t.. azon még te is el tudod helyezni a rendszámot... És tuti nem csúnya... Műalkotás? Hmm ... Igen... Akkor minden fukszos bikanyakú ganxsta rendes ember.. nem nem csak rendessek... Művészetpártolók... És nincs szívük elcsúfítani a kocsijukat. :))) Háát.. Levente.. Kész vagy mint a matek házi...

  • 2008.08.07 08:25:24Áki

    Szevasztok!



    Tény, h nem olyan rózsás a helyzet, mint ahogy Levente állítja. DE!! Azért ha lehetőség lenne rá én is lefalaznám a kopottszappan Passat első rendszám helyének kiemelését (egész lökös íves, kivétel a kilógó bumszli) és tennék matricát vagy pici rendszámot.

    Nem vagyok gyorshajtó, hordom is a betűt-számot elöl-hátul. Ennek ellenére nekem is tetszene a kisebb- vagy matrica rendszám.

    Akkor az Alfákról még nem is beszéltünk, amit tényleg teljesen elcsúfít egy rendszámtábla (főleg úgy, h az egyik oldalon teljesen kitakarja a lököst). Azt meg főleg nem értem, h miért kell csillió forintba kerülnie ezeknek a dolgoknak. Annyira megerőlteti magát a droid a hivatalban, ha belepecsételi a forgalmiba, h MATRICA? Legjobb megoldás az lenne, ha nem a rendszám lenne kötelező, hanem lenne egy előírás, h hogyan, miképp, mekkorában kell látszania az autó azonosító betűinek-számainak (pl. mindenképp fehér alapon fekete betű, nemzetjelzéssel, fényvisszaverő kivitelben, min. 60mm-es betűnagysággal, meghatározott betűtípussal), és ha ezeknek a feltételeknek megfelel a cuccod, akkor mennyé', mert olvasható, fotózható, irigyelhető. Hogy ellenőrizni, h megfelel-e? Mikor beviszed a forgalmidat a hivatalba(mondjuk egy 2000-5000Ft-os okmánybélyeg társaságában), h beleüttest az "egyedi" rendszámodat, beviszed magaddal a matricát, papírlapot, alsógatyát, amit Te rendszámként akarsz használni, és egy scanner (recognita elven) segítségével tökéletesen ellenőrizhető, h megfelel-e a szabályozásnak. Ja, és nem mellékesen 10perc lenne egy ilyen engedélyeztetés. Ha pedig hiányzik vmelyik rendszám, lehet sarcolni, jó keményen. (pl. matricából mibe tart magadnál tartani 5-6db-ot, ha esetleg egy eső, őz, ifaplató ledörgölné).



    Bocsesz a hosszú kommentért, de Én ezt így csinálnám, szerintem menne is flottul, tetszene is a népnek (nagy részének), nem lenne jellemző a kibúvók keresése(akadna, de nem annyi, mint most).

  • 2008.08.07 08:29:52Áki

    Akik majd 2 oldalon keresztül kötözködni fognak a kommentemmel:



    Fikázz, de Én legalább megerőltettem az agyam, h vmi megoldást kitaláljak, hátha vmi hatalommal rendelkező elolvassa és okul(amire 10szer 10 a mínusz 125.iken az esély)...

  • 2008.08.07 08:44:55saca

    Csak egy kis érdekesség!!!! Nagyon jó barátom 2004 januárjában vásárolt egy VW passat 1.6-ot újjonan. A lényeg a gyárból egy ritka talán R36-os fronttal jött ki. Nem nagyon volt feltünő, de semmi képpen nem volt átlagos. Szép volt. A szalonban az értékesítő kérdezte, hogy matrica rendszámot kérnek v. semmilyet (előre). Nem kértek. Első este a jard megállította és kért tőle 30eFt-t. baszott neki pénzt adni. Elővette a telefonját és felhívta az értékesítőt, majd a telefont oda adta a jardnak. 2 perc és további jó utat kívánt. Soha sehol nem tette szóvá senki, se itthon, se külföldön.

    Egy hónapja láttam az autót a fővárosba.... Még mindíg nincs elsőrendszám táblája. (pedig azóta már műszakin is volt)

    Az érdekesség, hogy ez az első rendszám soha de soha el sem készült. Az okmány irodában fel sem vették, hiszen nem is volt mit....

  • 2008.08.07 09:17:07inv

    Ez az igazi jólét, mikor a legnagyobb problémáink egyike, hogy az első rendszám elrontja az autó külsejét. Végülis mikor az ember megvette a jópármilliós kocsit, fogalma se volt róla, hogy kell rá rendszám előre, így ezzel nem is számolt.

  • 2008.08.07 09:21:01Acmee

    inv: Neked nem fontos az autód kinézete, más hobbid van. Valakinek az autója a mindene, a hobbija, minden pénzét beleáldozza és megpróbálja minél szebbé tenni. Ízlések és pofonok. Biztos van olyan, aki a Te hobbidat tartja marhaságnak. Azért mert Te nem ilyen vagy nem kell egyből "felhúzni az orrot" rajta.

  • 2008.08.07 09:53:00Hammer

    szigorúan formatervezési szempontból:



    a közútra tervezett autókra vonatkoznak bizonyos műszaki és jogi megkötések. pl. legyenek világítótestek, visszapillantók, és rendszámok rajta.



    amelyik formatervező ezekkel a szabályokkal nem számol, az tervezzen inkább tanulmányautókat vagy pályaversenyautókat.

    érdekes, hogy azzal nem próbálkoznak a gyárak, hogy lámpa nélküli autókat dobjanak piacra...



    ettől függetlenül nekem is tetszenek az Alfák, Corvette-ek és a többi rendszámképtelen orrú sportkocsi, de ezt a tunajdonságukat nem erénynek, hanem formatervezési bakinak tartom.



    ja, és ettől függetlenül: vissza a matricarendszámot! barom, aki megszűntette!

  • 2008.08.07 09:56:23ipari_fostalicska

    Egyetértek azzal, aki szerint fontos az autó kinézete és ezt elcsúfíthatja a rendszám. Másrészt azzal is egyetértek, hogy kötelező. Viszont vannak különböző dolgok, amiket figyelembe kellene vennie a hatóságnak is és rugalmasabbnak lenni. Három évig használtam egy 206-os Peugeot-ot és 200000 km-t mentem vele. Ezen időszak alatt, négyszer esett le az első rendszám, egyszer észre sem vettem (télen, hóátfúváson). Elég megakapdni a padkában, elütni egy macskát, vagy nyulat és pápá rendszám. Ha feljebb raktam, akkor meg a hűtés nem volt megfelelő, viszont nem tudtam máshová rakni (esetleg a műszerfalra a szélvédőhöz-tilos). Na ilyenkor mi van? Matricarendszám igen jól jött volna.

  • 2008.08.07 09:57:22Hammer

    NullJozef,



    parkolási bírság ellen elegendő az elsőt levenni. ahhoz, hogy megbírságoljanak, kell nekik egy fotó az autóról, amelyen egyszerre látszik a rendszám és szélvédő mögötti rész - parkolócédula nélkül.



    ha tehát orral ráállsz egy falra, akkor sem tudnak veled mit kezdeni :)



    a trafihoz is elég az első hiánya, ha a hátulról fotózó trafit időben kiszúrod, akkor mire elé érsz, már lefékeztél

  • 2008.08.07 11:19:06bence

    Helo nekem unios rendszámom van, és használom is az elsőt:)

    de azt nem értem hoy akkor miért van elől a szélvédőn az a kis matrica, amit fel kell ragasztani?

  • 2008.08.07 11:58:26inv

    Acmee: nem húztam fel rajta az orrom, engem különösebben nem érdekel a dolog. Nyilván az első rendszám hiányából adódó jogi kibúvók bosszantanak, de ez legyen a rendőrök dolga. Én mindössze azt mondtam amit sokan mások: az autóhoz hozzátartozik a rendszám, miképp a fényszóró, a visszapillantó és még sokminden más. Ezek nélkül nyilván szebbé lehet tenni, vagy méginkább ha semmilyen kötelező előírás nem lenne az autókra. De van, el kell fogadni és kész. Nem értem, hogy miért pont a rendszám akkora hatalmas probléma.

  • 2008.08.07 14:08:51zozó

    Kamikaze, igaza van a Leventének www.hasznaltauto.hu/2175983_alfa_romeo_159_2005 nézd meg ezt, cimborám árulja az alfáját, milyen pocsék az a rendszámtartó? már megbocsáss, ujonnan 6 milla körül van egy ilyen kocsi, és gyönyörü,és egy ilyen müalkotásba beleronditanak mert csak igy lehet rá egy kibaszott rendszámot feltenni, szerintem is szar... egy hányingert csinál az autó elejéböl... én se tenném fel

  • 2008.08.07 14:24:05tsomogyi

    Tudja valaki,h milyen indokkal szüntették meg a kis/matrica rendszámot?



    Pl. én nem is tudtam, hogy megszûnt, szóval mielôtt vérre mennénk,talán érdemes lenne tudni a hátterét,ui. el tudok képzelni néhány dolgot,ami miatt az nem vált be (pl. leolvashatóság gyorshajtáskor,autópályára fel-/lehajtáskor,parkolóházban vagy egyszerûbb a visszaélés lehetôsége, stb.)

  • 2008.08.07 14:28:50BÉKA

    Ha már itt tartunk, én meg a forgalmit utálom. Perforáció mentén összehajtogatott sajtpapír. 3 igazoltatás után szétmállik.

  • 2008.08.07 14:53:16Kamikaze

    zozó 2008.08.07 14:08:51 !!





    Nem az a bajom, hogy matrica vagy sima....Ronda persze.. ezt nem vitatom... Felőlem lehet matrica,sima, vagy bánom is én mi.. Csak legyen... Max az eddiginél picit nagyobb matricát vagy kisebb "fém "tábla kell... Sablon és némi ész kérdése az egész... De hát igaz ami igaz... Az iróasztal mellé eszet nem adnak..

  • 2008.08.07 14:55:51Kamikaze

    Jahhhhh Majd elfeledtem... A rendszám nem "teszem-nem teszem" opció.. Hanem szabály...

  • 2008.08.07 15:19:05Mercurius

    Rendszám = kötelező azonosító. Aki a Méregdrága műalkotásába szerelmes, az vegye meg, tegye vitrinbe.

    Ám ha közúton akar járni, akkor tegyen rá rendszámot. Fényképezze le a kocsiját rendszám nélkül, és nézegesse a képet.



    Nem értek egyet azzal, hogy a szabályok alól kibúvókat keres sok ember.



    Ha betartanák a szabályokat:

    1.: előbb odaérnék a dolgomra

    2.: nem tartana a városi forgalomtól a barátnőm

    3.: nem törnék oktalanul a kocsikat a kibúvót kereső gyorshajtó ittas állatok.

  • 2008.08.07 15:23:03Mercurius

    Egyébirént ha ide elfért, akkor nem panaszkodjon egy Alfa meg Peugeot tulaj se....



    auto.sohu.com/piclib/vw/bugatti/veyron/big/Bugatti_EB_16-4_Veyron022.jpg



    Itt is van formatervezés meg kis sportosság is

  • 2008.08.07 17:43:25zozó

    jaja szabály, de ugyanennek a cimborámnak elötte egy Alfa 147ese volt és az matrica rendszámmal jött ki, ugyanott volt amit elöbb belinkeltem alfát, csak matricába sokkal kisebbe... én is öszintén bevallom nem tudtam hogy megszünt, pár hete tudom én is, és nem tudom am h miért..

  • 2008.08.07 19:16:24biker_kolee

    Bezzeg mikor a VW olyan első lököst gyártott, hogy rajta volt a rendszámtáblának a helye... Azok a jó 80-as évek... :P Amúgy minden kornak megvan a maga műalkotása. A rendszám meg kötelező, nincs mit csinálni neki. És vissza a matricával!

  • 2008.08.07 20:42:46tzoli

    Én tényleg nem tudom miért lett ez most ennyire felkapva!

    Napi 600km-eket vezetek, de csak elvétve látok rendszám nélküli autót. Ugyan annyit mint tavaly, vagy tavalyelőtt...

    A motorokon viszont egyáltalán nem látok első rendszámot! :D Fene a képüket!

    Érdekes, hogy másnap ahogy bevezették ezt az objektív felelősséget, az M1-en megfordultak a telepített trafik, a hátsó rendszámra vadászva. Kit érdekel ki vezet, nem nyomozunk, ne rögzítjük a soför arcképét, nem az a dolgunk, hanem a csekkírás! Ezért kár fennt tartani az állományt, az okmányiroda is elég lenne. Íme egy megszorítási tipp.

    Ha meg van egy rosszakaró szomszédod, csak lepattintod majd a rendszámát egy laza mozdulattal, és rendőrség majd elárverezi a házát, és éhenhal a gyerekeivel együtt! :)

  • 2008.08.07 23:20:43Sinclair

    Én elég sokat látok, percenként legalább 1 et, de sokuknak meg is van zúzva az orra. Namost hogy azért van megzúzva, illetve úgy láttatva, mintha meg lenne zúzva (letépett hűtőrács, ilyen is van :) ) hogy levehessék a rendszámot, vagy csak épp kihasználja a helyzetet nem tudom, mindenesetre megszaporodtak, de engem nem zavar. Csak látnék már valami frappáns megoldást. Mint a motorosoknál pl, nekem nincs pofám megcsinálni :)

    Egyébként nem úgy szól a fáma, hogy a rendszámot az arra kialaklított helyen kell kihelyezni? Nem tudom, és lusta vagyok utánanézni, de mintha rémlene. Szal ha nincs hely...

  • 2008.08.07 23:51:28Mágus

    Május elsején ünnepélyesen leszereltem a rendszámtáblámat az objektív felelősség tudatában! Vagyok olyan korrekt gyerek, ha már a barátom elvállalta, hogy a cége nevére veszi a több milliós motorom, hogy a minimál bérem miatt ne baszogason az APEH. Bennem volt annyi felelősség tudat, hogy nem fogok neki bajt okozni azzal, hogy esetleg lefényképez valami sunyi fasz. Nem szeretnék a csak papíron tulajdonosnak, több százezer forint büntetést összehozni, egy szimpla gyorshajtásért. Annak a rendőrnek álok csak meg, aki utolér, a többiek elmehetnek a francba, gyanítom még nem született meg az a terminátor, aki egy ezres sportmotort utolér egy feldobozolt szarral. Egyedül a tankolás necces különösen autópályán, mert ott kamerákkal figyelnek, és azonnal küldenek egy díszmadarat.

  • 2008.08.08 07:42:51yard

    Már megint a hülyeség.

    Nem kell autóval járni, és akkor nem kell rendszámtábla.

    Ebben a kuplejárban mindenki "saját" törvényt hozna.

    Mi a szebb:

    -első rendszámtábla, vagy

    -helyette a fekete műanyag tartó.

    Ennyire nem lehet uborkaszezon.

    ps. ...és nem nem teszik fel, hanem leveszik. Én simán elvenném a forgalmit, és kötelezném ismételt forgalombahelyezésre az ilyen kocsikat.

  • 2008.08.08 08:05:26camell

    És mi van,ha valakivel ki akarok b@szni, és letépem éjjel az első rendszámtábláját? Elveszik a jogsiját,nemde?

    Ismerve a magyarokat, szerintem simán megcsinálja valaki.

  • 2008.08.08 10:17:32Kovács Tibor

    Én is a kicsi és ha lehet matrica rendszám híve vagyok.Alfa 156-om van és legális kicsi matrica rendszámom van. Más rendes rendszám mind hótóló ugy nézne ki a verda.Nem értem a Magyar közigazgatást miért nem halad a korral.Más országokban is van kicsi matrica is meg elől hátul eltérő szinü is .Csak mi ragaszkodunk a jó aluminium hótolós rendszámhoz.Bár ha másitanának biztos tönkre menne a plakett kft ami egy közel állok hozzád cég.Kéz kezet mos alapon.

  • 2008.08.08 13:39:29T-boy

    Barátomak néhány HETE ellopták mind a két rendszámát.

    Rögtön tankoltak is vele 15000ft-ért,és meglépteg a kútról.Igy mivel

    büncselekmény a rend. nyomozni kénytelen,kb.3 hóap után vszinüleg

    lezárják az ügyet/gondolom eredménytelenül/.EZUTÁN mehet :

    műszakivizsga,új forgalmi,rendszámigénylés stb.Addig nem

    közlekedhet!

    Ha van jobb ötletetek,mondátok!

  • 2008.08.08 13:40:51T-boy

    Bocs:mondjátok

  • 2008.08.08 15:34:57inv

    No úgy látom, hogy az Alfa tulajoknak külön szabályozás kell ebben az ügyben.

  • 2008.08.08 18:49:35Vándor

    Nem értem ezt a felesleges hisztit. Világosan le van írva, hogyan kell a rendszámokat alkalmazni a jármű azonosítása, és nyilvántartása céljából. Aki nem képes ezt elfogadni az ne autózzon! (Ennyit a társadalmi normákról!Ha egy ilyen kis nyamvadt dologból ekkora problémát lehet generálni, akkor nem csodálom, hogy még mindíg itt tartunk!!) Ki a szart érdekel, hogy rohadó olasz lomot, vagy méregdrága luxuskályhát vezet a tulaj. Rá is vonatkozik a rend nem?? Matrica miii, aztán meg digitális rendszám, meg kutyafa**a, ingyenbenzin nem kéne pusztán mert a tulaj szerint ""műalkotás"" a verda BRRR!! A rendszám nélküli lomokat simán ki kéne vonni örökre a forgalomból, vagy legalább az autó piaci értékének kétszeresére rúgó pénbírsággal súlytani. Hiszen a legtöbb rendszám nélküli kocsi felső közép, vagy luxuskategóriába tartozik, és lesza*ják a pár ezer Ft-os büntetést a tulajok, ezzel szemben ha ki kéne csengetni pár millát mindjárt gondolkodna a ""design őr""!Ha majd a gyerekedet elüti egy rendszámnélküli A8-as mert a kis tinitonik aki hitelből megveszi (mert se pénze se tudása), de a rendszám levétele az első, és persze lehetetlen azonosítani, mert azonnal eltűnik....Fogadjunk te lennél az első aki hajtóvadászatot indítana a rendszám nélkül közlekedők ellen. Amúgy nem a design miatt veszik le a legtöbben, hanem mert büdös nekik betartani a kreszt. Hiába, soha nem érünk Európába!!!

  • 2008.08.09 08:53:41yard

    Ezért nem (sem) érdemes Alfát venni.

  • 2008.08.09 08:53:46BÉKA

    Mágus!

    Kívánom neked, hogy "szimplán" forduljál fel az ezres sprotmotoroddal.

  • 2008.08.09 13:24:54Sved1K

    Mágus,

    megneznem a motoros tudasodat egy motoros rendorehez kepest. Nem a cm3 szamit. Sztem ha kivinneenk egy olyan tesztpalyara, amin a rendorok tanulnak, kb az elso 5 km/h-as bolyakerulesnel a motorod alol szednenek ki. Kozlekedj szabalyosan es ne bujj olyan nevetseges indok moge, hogy nem akarsz a moci tulajanak buntit. Tudod, en nem a buntetes miatt mentem szabalyosan az ezres gepemmel, hanem azert, mert van felelossegtudatom, magam es masok irant! Mellesleg pont az ilyen felfogasu emberek miatt utaljak sokan a motorosokat. Koszonjuk!!

  • 2008.08.10 21:58:47lackoo

    Pénteken 2-kor??

    Kíváncsi lennék arra az okmányirodára, amelyik pénteken 2-kor még nyitva van!! Hol van ilyen. Na mindegy...



    Gyerekek! Az a baj, hogy agyunkra/agyatokra megy a demokrácia. Értelmezzük a fogalmat mostantól úgy, hogy "élni és élni hagyni"! És mindjárt nem fogtok problémát csinálni abból, hogy hol mekkora és milyen anyagból készült a rendszám. Tőlünk nyugatra van olyan ország, ahol azért, mert valaki olasz csodaautót vásárol, kaphat kisebb, nem fémből készült első azonosítót (gyk: rendszámot)? Ha van, azt kéne megvizsgálni, hogy ott miért és milyen feltételekkel. Ha nincs, akkor meg mindenki fogadja el, hogy az eu-szabvány rendszám az ekkora, és ilyen formájú, aztán ha autót vesz, arra meg fel kell rakni előre és hátra, különben joggal seggberúgnak. Nem igaz??!!

    És rúgjanak is.

    Pl. Nem megyek át a helyszínelő rendőri kordonon, mert tudom, hogy annak oka van, amiért ott van. És nem fejelem meg a kallert a buszon, mert megszólított, mert tudom, hogy csak a munkáját végzi.



    Ha mindenki beletörődne, hogy a demokráciában vannak szabályok, amiket be kell tartani ahhoz, hogy mindenki szabadon élhessen, akkor működne rendeltetésszerűen. Addig meg csak próbálkozunk...

  • 2008.08.11 11:26:33-

    a matricát nehezebben is lehetne lelopni, elhagyni, stb

  • 2008.08.11 11:38:52-

    lackoo 2008.08.10 21:58:47

    a szabályokat mi alkotjuk. elvileg saját megelégedésünkre. itthon csak az a baj ezzel, hogy mindenki utálatból akar szabályt alkotni. utálom a motorosokat, tehát szivassuk meg őket és tiltsunk meg mindent. utálom az autósokat, őket is szivassuk meg és tiltsunk meg nekik mindent.(a közalkalmazottak akik kitalálják ezeket a frankó szabályokat, tuti bringával és gyalog járnak dolgozni) nekem nem kell matrica rendszám? akkor másnak se kelljen, mert az hülyeség és nem érdekel, hogy más mit szeretne, mert én vagyok a hivatal és én majd eldöntöm. így működünk mi itthon. csak körül kell nézni. akár itt is, hogy mennyi a gyűlölködő, irigy ember, aki saját magán kívül mindenkit mindenért megbüntetne, korlátozna, rácsok mögé zárna.

    csak azt nem értem, hogy ugyanezek az emberek miért utálják a kínaiakat is, mikor le sem tagadhatnák a rokonságot. náluk jobban senki nem képes falakat építeni.

  • 2008.08.11 12:38:43zozó

    Hellóka!



    én amint újrafényeztettem a lökösöm (mivel eléggé kavicsos már) már repül is lefele a rendszám.



    bevállalom azt a 20.000 ft büntit.



    ha meg nagyon akadékoskodnak, akkor matrica lesz.

  • 2008.08.11 13:02:40StationW

    Nekem egészen friss tapasztalatom van a rendszámmal kapcsolatban. Én sem hordtam az első rendszámot, a kocsiban volt, mindíg kitettem ellenőrzés esetén.



    Kizárólag optikai okokból volt leszerelve, tudtam vállaltam.



    Szóval a rendőrség (Pécs) azt csinálja, hogy jegyzik a lefülelt kocsikat. Nyilvántartják őket, parkolókban, vagy mittudomén hol megfigyelve a kocsikat.



    A minap az történt, hogy beállt mögém kettővel a járőr, sokáig jött utánam, gondolom lehívták az adatokat - közben kultúráltan közlekedtem, zebrán előre átengedtem az embereket, előzékeny voltam. Aztán pár száz méterrel a házunk előtt felnyomták a villogót, félreálltunk, megbüntettek, és akkor kottyantotta el a jard, hogy már jó ideje figyelik a kocsit....



    A másik ok természetesen a gyorshajtás lehet ami miatt leveszik a rendszámot az emberek. Ez egyértelműen nagyobb részt az útkeresés a nyomorból. Én céges kocsit használok munkában, természetesen rendszámmal, de kicsit belegondolhatnának odafennt abba, hogy az irgalmatlan adókból amit bepörgetünk, mit kapunk!!!



    Saját példa: Pécsről indulva Kisújszállásra kell eljussak tárgyalni, egyeztetni, ez KRESZ szerint (haha, persze) ma úgy 4,5 órás út. CSAK ODA!!! Már az út több mint a napi munkaidőm! A vezetéssel töltött túlórákat nem hogy nem fizetik ki, hanem TÖRVÉNY SZABÁLYOZZA, hogy a fizetésed 40%-a jár csak utána! ...és még semmit nem csináltam... NA EZEN KÉNE ELGONDOLKOZNI!



    És akkor most nem térek ki az autópályaépítésre mert ami a hírekben van, az csak a jéghegy csúcsa! Nap mint nap tapasztalom, hogy mi folyik. Már a szaros művezetőket, és gépkezelőket is meg kell kenni, mert ha nem teszed, úgy szedi ki az árokmedret, ahol burkolni kell, hogy sokkal több anyagot kelljen beletegyen a vállalkozó, mint normális esetben kéne...csodálkozunk, hogy a világ legdrágább építkezése...és ez tényleg az utolsó tapló gépkezelőtől indul...azt hogy miért kellett alagutat építeni 5 m földtakarás alá, azt ne is feszegessük.



    Üdv!

  • 2008.08.11 13:08:32zozó

    Az állam átbasz mindenkit, túladóztat, mi is basszuk át az államot, ott, ahol lehet!!!



    ne a mi adóforintunkból, és az esetleges bírságokból gazdagodjon gyurcsány-kóka-demszky, meg a többi posztkommunista zsidó!!!



    konklúzió: le a rendszámmal, kollektív polgári engedetlenségi mozgalmat kell indítani!!

  • 2008.08.11 13:38:10StationW

    Magyarországon standard az állami bindzsi, tökmindegy ki fogja az istrángot....

  • 2008.08.11 21:49:50ipari_fostalicska

    "zozó 2008.08.11 13:08:32



    ne a mi adóforintunkból, és az esetleges bírságokból gazdagodjon gyurcsány-kóka-demszky, meg a többi posztkommunista zsidó!!!"



    nos ha esetleg olyan helyzetbe jutsz, akkor remélem téged sem fognak ugyanebből a pénzből támogatni (nem kívánom, csak példa okáért: leszázalékolás, hirtelen elvesztett állás, vagy becsődölt vállalkozás, stb.)





    Te idióta barom, nagyon szükséges volt a végére a zsidózás. biztos erektáltál is azonnal, hogy leírhattad.

  • 2008.08.12 13:50:07sezlony

    Csodálkoztam, hogy csak ilyen későn jött elő a zsidózás. Fáradnak a mélymagyarok is - hiába no, meleg van.

  • 2008.08.12 15:02:48StationW

    Maradjunk a kaptafánál....TURBOMAGYAR-ok:)))

  • 2008.08.12 16:35:00-

    zozó 2008.08.11 13:08:32

    kollektív engedetlenségi mozgalom? ne röhögtess. ilyen magyarországon soha nem lesz. ha ezentúl csak tologatni lehetne az autóinkat, akkor is lenne olyan autós aki mélységesen egyetértene a dologgal. ha másért nem, akkor azért, hogy ő megmutassa mennyire tud "felelősséggel" gondolkodni.



    ipari_fostalicska 2008.08.11 21:49:50



    a zsidózástól eltekintve azért valahol igaza van. én már jutottam olyan helyzetbe és nem, nem támogattak. egy egészen kicsit sem. azóta valahogy nem tudom elfogadni semmilyen módját annak, amit az adóforintjaimból ingyenélőknek és rablóknak juttatnak. aki nem dolgozik ne is egyék. illetve egyék. az egyetlen szociális juttatásnak amit munka nélkül meg lehet szerezni, egyedül az ingyenkonyhát tudnám elképzelni.

  • 2008.08.13 22:53:55Laci

    Valóban vannak olyan lökhárító amelyen nem mutat jól egy rendszámtábla de ezek ritka sportgépek . Nekem inkább az bajom vele h a lökháritómra a Peugeot kicsi levegőbeömlőt tervezett amit a rendszám nagyrészt kitakar.

  • 2008.08.13 23:10:42szpigy

    Ha köttelező a rendszám, akkor az vonatkozzon mindenkire, előre és hátra. Ha a jármű formatervezése megkívánja, akkor miért is nem lehet matricát tenni a bádog helyett?



    Egyébként, ha nekem kell a szutyukimra elől-hátul, akkor az alfásoknak miért is ne kéne? Azért az nem annyira műalkotás.



    A szabálybetartásról meg csak annyit, hogy be kell tartani. Ha nem tartod be, és véletlenül még bajt is csinálsz, te húzod a rövidebbet. A 40 százalék meg szemét módszer.



    A zsidózásról meg annyit, hogy ez egy autós blog. Sztem nincs helye ennek (de lehet, hogy tévedek?).

    Sztem nincs.

  • 2008.08.14 10:45:53Pcmg

    Nekem egy második generációs Renault 19-esem van. Ez a kocsi speciel akkor néz ki bután, ha nincs rajta az első rendszám. Hát igen... Meg lehet tervezni egy kocsit úgy is, hogy jól nézzen ki rajta a rendszám elől. Az meg hogy vannak kocsik, amiken nem néz ki jól az első rendszám, az valószínűleg a gyártó ország jogszabályainak köszönhető. Pl valszeg Olaszországban nem kötelező a nagy bumszli rendszám előre, ezért nincs kialakitott hely neki az Alfákon.



    Még egy hozzáfűzés: ha átfúrod a rendszámot, hogy popszegeccsel, vagy csavarral rögzitsd, akkor az egyedi azonosító jel rongálásának minősül.



    Ha valamit rosszul írtam volna, akkor légyszi javítsatok ki, mert én így tudom ezeket a dolgokat, de hát a mai világban naponta változnak a szabályok.

  • 2008.08.14 11:24:38inv

    Ezaz, legyen polgári engedetlenség. Sőt, anarchia. Teljesen felesleges fizetni a tankolásért, ha a kutas úgyis a kis shopban ücsörög a pult mögött. Tankolsz, indítasz, elhajtasz. Vagy mi a fenéért fizetnéd a parkolást, ha egyszerűbb lepattintani egy rendszámtáblát a nyaraló szomszéd kocsijáról? Fizessen ő. Meg ez a gyorshajtás is és a figyeljünk a gyalogosokra dolog... fenét érdekel. Üsd el, hajts tovább, úgyse tudja meg senki. Tényleg ez a sok-sok szabály csak zavaró és teljesen indokolatlan.

  • 2008.08.15 03:45:26KuKori

    Én már ezer éve a vonalkód mellett agonizálok. Rendőr leolvassa lézeres olvasókával, mint a teszkóban és kész. Nem rondít (mindenen ez van, kocsin miért ne lehetne?) és csak az illetékes tudna vele valamit is kezdeni. Az úniós matrica is elég lehetne és azon már van is. Ha meg trafiznának, pontosabb kamerával olvassák le a kódot, oszt csókolom. Nos?

  • 2008.08.15 03:49:54KuKori

    Egyébként USA-ban miért nincs első rendszám? Én arra gondoltam, ha megállítják, úgyis meg tudják nézni a hátsót. Ha meg elgázolt egy rendőrezredet, úgyis utánamennek üldözni és látják hátulról... Akkor meg tényleg mi a ráknak előre? Ha kb. félmilliárd embernek (usa + canada + mexico) ez tökéletesen működik, nekünk a nagy és jóságos EU(-nuk)-nak miért ne működne?



    Amúgy az olaszoknak is kicsi van elöl még mindig. Akkor pedig van szabványos használata. Nálunk miért szűnt meg? Az anyaga nem tök mindegy az EU-nak? Akkor legyen vasból, csak lenne már.

  • 2008.08.15 07:18:58G.

    Lada Nivám van, csak vadászni használom. Már 2x elhagytam róla az első rendszámot, mert a tartó törik, mint a ropi, a fémtábla hatósági jelzés, ergo bűnöző, aki 8as fúróval károsítja, és különben is rontja a Niva csajozós pofiját!!! Segítsen valakiiii! :)

  • 2008.08.15 09:50:40Pcmg

    G. !



    Vegyél UAZ-t! Annak még egy betontömb sem rontja a csajozós pofiját :D

  • 2008.08.15 12:53:36-

    inv 2008.08.14 11:24:38

    javaslom mielőtt szólásra nyitod a billentyűzetedet, előbb nézz utána néhány fogalomnak. pl anarchia. hidd el, nem fog megártani.



    KuKori 2008.08.15 03:45:26

    na ja



    KuKori 2008.08.15 03:49:54

    na ja

  • 2008.08.15 15:21:26inv

    Kedves kötőjel, mielőtt szólásra nyitod a billentyűzeted, nézz utána néhány fogalomnak. Például szarkazmus. Szintén jót fog tenni.

  • 2008.08.16 11:55:37-

    a szarkazmusoddal nem volt problémám, csak a tudatlanságoddal, ami elrontja a szarkasztikusnak szánt megnyilvánulásod ízét.

  • 2008.08.16 12:39:50inv

    Igen, mint minden hasonló fórumon, itt is érdemes személyeskedni. Egyrészt akkor nézz utána te magad az általam használt fogalomnak, másrészt gondolkozz el, hogy a 'na ja' jellegű kommentek mennyire tartalmasak.

  • 2008.08.16 15:08:38Matteo79

    A szgk-val való közlekedés komolyabb dolog, mint egy szépségverseny. Ki nem szarja le, hogy van e egy überfasza autón elöl is rendszám. Egyrészt szvsz annyira rontja csak az összképet, mint topmodellen a gumicsizma, másrészt az autózás első, másod és harmadsorban is közlekedésről szól bizonyos érthető szabályokkal, mint pl az első rendszámtábla kötelező használata. Aki meg nem képes a játékszabályokkal együttélni, az ne autózzon. Ha csak rajtam múlna, olyan szinten szigorítanék más téren is, pl sebességtúllépés, hogy azonnal elvenném az illető autóját oszt mehetne a zúzdába.

  • 2008.08.16 19:39:12SötétBarom

    "Ha csak rajtam múlna, olyan szinten szigorítanék más téren is, pl sebességtúllépés, hogy azonnal elvenném az illető autóját oszt mehetne a zúzdába."



    Rövid úton felkerülnél egy villanyoszlopra. Lógva. (szerencsére -.-)

  • 2008.08.16 21:38:07maki

    californiaban nem kotelezo a rendszam, meg hawaii ban, 1974 ota. a tobbi allamban konyortelenul megbxnak erte. en vegasban (nevada)voltam californiai kocsival es szolt a posztos rendor a lampanal, majd latta hatul a Golden State rendszamot es meg nyugodott.

  • 2008.08.18 11:51:26Tapsi

    KPM=NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság)

    KPM a Merkur korában volt, szerintem már nem a Tanácsra járunk...etc. Haladjunk a korral! ;-))

  • 2008.08.18 12:34:14Pcmg

    Kedves Matteo79!



    Érdekes nézeteid vannak a szabályozásról! Feleteszem, sem autód, sem jogsid. Ha mégis tévednék, akkor bocsánatot kérek, de felteszem azt is támogatod, hogy ha esett 2 csepp eső, akkor csak 70-el lehessen menni, és hajnali 3kor a totál kihalt, nappali világosságban úszó 3 kilóméter hosszú úton minden 100. méteren 30-ra kelljen lassítani a gyalogos átkelők miatt. Ja és persze azzal is egyet értesz, felteszem, hogy amíg a rendőr az átlagpolgár Ford/Fiat/Renault/Trabant/Lada/stb gépkocsijában éppen az elsősegélyfelszerelés lejárati idejét ellenőrzi, addig a menőcsávó apuci X5ösével 120-al elhúz, helyzetjelző-ködlámpa kombinációval és a rendőr még csak fel sem néz.



    Témához visszatérve: szerintem a matrica rendszámmal nem volt semmi baj, és a vonalkóddal sem lenne.

  • 2008.08.19 01:42:17KuKori

    Nekem ragasztott a rendszámom (a hagyományos), ez jó az elhagyás és a zörgés ellen. A teszkóban vettem kétoldalas ragasztó csíkot, ami rétegei közt 1 mm szivacs van (tükör ragasztó), ebből két csík a rendszám teljes szélességében felapplikálva és a rendszám fel is van ragasztva. Nem esik le, tapasztalat. Az előző két kocsimról se esett le, még akkor sem, amikor lebombáztam az elejét. Persze van olyan autó, aminek kicsi elöl a felület, ott csak hátra jó ez, de több típusnál elöl is okés.



    Így néz ki:

    totalcar.hu/nepitelet/kep.php?id=39439

  • 2008.08.19 19:34:21yard

    210 km/óra

    Gyorshajtási rekordot döntött egy autós az M30-ason

    2008. augusztus 19. 19:13 nyomtatás

    méret



    Szóljon hozzá



    Jószerével megduplázta a megengedett sebességet egy autós az M30-as autópályán, óránként 210 kilométerrel száguldott, holott csak 130-cal lehetett volna, a jogsértést 120 ezer forintja bánja - tájékoztatta a rendőrség kedden az MTI-t.



  • 2008.08.20 23:47:02KuKori

    Igen, és? Hogy jön ez ide?

  • 2008.08.21 20:43:02pixa

    Én csak azt nem értem, ha nekem TÉNYLEG ellopják/leesik a rendszám, és nyomtatok egy másikat a4-es lapra, vagy kartonra, és berakom a helyére akkor azért miért basznak meg?



    Írországban a legtöbb hivatalos rendszám még átütve sincs!!! És jó ha fémből van egyáltalán, és nem műanyagból! És sokan nyomtatnak otthon dizájnos betűkből álló wordartos bizbaszos okosságot, és járnak azzal.

    Kíváncsi vagyok, ha egy ír idejön egy ilyen házi rendszámmal, mit szól hozzá a magyar yard

  • 2008.08.22 09:20:16Devil

    De most komolyan, ezt a gyártók provokálják ki, mert ha olyan orr részt terveznének aminek szerves része a rendszám helye, akkor nem lenne baj. Sőt abban az esetben meg rendszám nélkül lenne idétlen a kocsi eleje. Amerikai exportra vagy ottani gyártásban meg azt csinálnak amit az ottani szabályok lehetővé tesznek.

  • 2008.08.22 14:48:22Pcmg

    pixa 2008.08.21 20:43:02



    Helyből lelövik.

    Ha jól emlékszem, akkor anno volt egy cikk a TC-n, amiben a KITT replikát teszteltek külföldön, akkor is felrakatta a rendszámot a rendőr, valamint egy szintén külföldön megesett esetről is volt szó, amikor Winkler Robi Mazdájára nyalatták fel külföldön az akkor még legális matricarendszámot a rendőrök.

  • 2008.08.23 08:47:18Kopika

    Hát döbbenet!

    Azért kell rendszám az autóra, hogy érezzük rosszul magunkat?! Ez az egész vita megint arról szól, hogy bizonyos emberek nem bírják elviselni, hogy törvények, szabályok, rendeletek vannak. Az autó pedig alapjában nem a magamutogatás tárgya, hanem közlekedési eszköz. Érdekes, hogy megint nem az egyszerűbb autók tulajdonosainak van ezzel problémája.

  • 2008.08.23 17:55:42KuKori

    Én javasoltam olyan megoldást feljebb, ami mindkét oldalnak tökéletesen megfelelne. Akinek szerelme, és akinek csak használati tárgy (bár az nem nagyon olvasgat errefelé, azt gondolom).

  • 2008.08.24 08:55:27mmmmmmmm

    "A lényeg:

    Néhány autótípuson egyszerűen rondán néz ki az első rendszám, mert a formatervező egy szép autót akart tervezni és nem egy rendszámtáblatartót négy kerékkel. Van olyan autó, amin helye sincs. Ilyen a legtöbb Alfa Romeo, és a sportkocsik többsége. Komolyan fáj a szívem amikor pl. egy RX8-ra vagy bármi más gépre valaki ráhajlítgatja a rendszámot.

    Tudom miről beszélek, mert sok ilyen embert ismer aki nem tesz rendszámot előre. Én is használtam így az autómat nagyon sokáig. Az hogy időnként kifizet az ember párezer forintot, simán megéri a jó kinézetért."



    Barátom, hagyd a hülyeséget, ez a szabály és kész, ne akard megmagyarázni, amit nem lehet, ha az összes szabállyal így lennénk, hogy ez nekem nem tetszik, nem tartom be, akkor mi lenne?

  • 2008.08.24 17:16:08KuKori

    Van, aki nem akarja érteni... A matricával kibékülne még ő is, nemhogy mondjuk a vonalkóddal (ami eleve rajta van az úniós matricán...).

  • 2008.08.24 20:14:17kgl

    Mágus

    Te egy tipikus minden szabály alól kibúvót kereső alak vagy. Fejbe kéne lőni téged.

  • 2008.08.25 03:29:55kkn

    Az öreg kontinensen vannak ebbe a fémrendszámba belebolondulva az állami hivatalok.

    Mint említett volt, az amcsik nem mindíg raknak előre.

    A japóknál meg ( a keletieknek nagyon bejönnek ugyebár a csicsás dolgok ) világító karakteres rendszámot lehet hátulra rakni, mondjuk az ilyen zöld fénnyel világít.

    Nem túl messze az angolok meg elvannak a plasztikrendszámukkal, amiket általában öntapadó csíkokkal felragasztanak.

    Igaz, náluk is beindult a lopjuk le a rendszámot különféle stiklikhez.



    Hátha a matricarendszám is közel arra a sorsra jut, mint a pótféklámpa, hogy végül visszatér ( igaz, az előbbi először nem volt legális ).

  • 2008.08.26 21:14:36Itthonrekedt...

    Azt imádom ebben az országban, hogy mindenkinek csak joga van kötelessége nincs. Tessék végre felnőni és felelősséget vállani.

  • 2008.08.27 09:15:23Jani

    Pcmg! Most vettem át az új rendszámomat, a csomagolásban van felszerelési útmutató: Rögzítés rendszámtartó keretben, vagy átfúrva csavarozással, stb. Egyetlen kikötés, színazonos legyen a csavarfej a tábla átfúrt részén az éppen ott levő színnel. Tehát NEM rongálás!

    Én egyébként mindíg így rögzítettem és rögzítem a rendszámtábláimat. Még soha sem tette szóvá egyetlen hatóság sem.

    Előnyei: nem veszítem el, nehezebb ellopni, nem zörög, stb. Nem utolsó sorban, nem reklámozok senkit a kereten levő szöveggel...

  • 2008.08.27 09:30:49Jani

    Nekem nagyon tetszik a matricarendszám, az én kocsimon is az van. Már öt éves, most is mint az új, hibátlan, jól látható.



    Sajnálom, hogy megszüntették a matricarendszámot, érthetetlen. Nagyon sok kocsin egyszerűen nincs is hely annak a hatalmas táblának, át kell fúrni a kocsi részeit, bezavar az aerodinamikába, kifejezetten ronda. És ahogy felszerelik egyes helyeken azokkal az idétlen rendszámkeretekkel!

    Pl tegnap de láttam Érden egy gyönyörű fekete Mitsubishi Eclipse-t , hogy ne csak olasz kocsikat lássunk példának. (bár, biztosan olasz tervezés)

  • 2008.08.27 09:56:45Jani

    Mitsubishi Lancer Evolution X. Jól látom, erre sem kell első rendszám?

  • 2008.09.12 23:07:27gyules

    Elhagytam az angliai robogóm rendszámát. Bepötyögtem egy Halfords-ba (autós, mocis műszaki üzletlánc) a tulajdonosi igazoló papírral és 5 perc alatt kinyomtatták és kivágták a rendszámot. Asszem úgy 10 font lehetett. Ennyi.

  • 2009.03.22 17:09:47isti75

    Valaki amerikával példálozott... Ott tényleg elvehetik az autódat gyorshajtásért. Nem is rossz ötlet!!! A pénztárcádhoz igazodik a büntetés. Van akinek 50ezer meg sem kottyan, és az én életemet teheti kockára ennyiért... Ne tehesse, és ne érezhesse azt egy gazdag ember sem hogy neki bagóért mehet egy gyorshajtás! Akitől elvennék a méregdrága autóját, gazdagon is meggondolná mennyivel száguldozik legközelebb. A rendszámot meg ne akarjuk már előlről levenni... A matricarendszám nem rossz ötlet, de az azonosításra szükség van elöl, és hátul.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

olajszűrő
SUZUKI LIANA 2.3 Kombi 2004-2007
1644 Ft
hosszbordás szíj
SUZUKI IGNIS 1.3 zárt terepjáró 2003-2013
3370 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Redneck Christmas
If redneck Santa comes on a sleigh like this, no wonder rednecks are rednecks.