Tévedésben van mindenki

2008.08.06. 16:35 - papptibi

Feladó: Levente
Küldve: 2008. augusztus 5. 10:34
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: Első rendszám hiánya (tévedésben van mindenki)

Kedves Tibor és Totalcar!

Én úgy gondolom, hogy erős tévedésben vannak sokan az első rendszámtábla hiányával kapcsolatban. Nem tudom ki találta ki, valami okos rendőr, parkolóőr, vagy a média.
Szerintem azok akik a parkolási bírság és gyorshajtásért járó büntetés megúszásának reményéért nem teszik fel az első rendszámot, azok elég kevesen vannak. Ha ezért tennék, miért nem veszik le a hátsót is? He?
Szó sincs arról, hogy szánt szándékkal az azonosíthatatlanság miatt tesznek így néhányan.
Biztosan állítom hogy az első rendszámtalanság célja egyfajta optikai tuning, az autó szebbé tétele. Most az más kérdés, hogy ez indokolt-e vagy nem (pl. pörgő dísztárcsás rönó tália).

A másik csapat az amerika majmolók akik, akiknek ezt amerikai filmek szugerálják az augyukba, ahol egyes autókon csak hátul van rendszámtábla. Ők kötik direktre az indexvilágítást, és gurulnak az magyarországon forgalombahelyezett pl. ajudival, vagy dévú nexijával.

És lehet hogy van aki tényleg a sebességmérés miatt csinálja, de ezek vannak kevesebben.

A lényeg:
Néhány autótípuson egyszerűen rondán néz ki az első rendszám, mert a formatervező egy szép autót akart tervezni és nem egy rendszámtáblatartót négy kerékkel. Van olyan autó, amin helye sincs. Ilyen a legtöbb Alfa Romeo, és a sportkocsik többsége. Komolyan fáj a szívem amikor pl. egy RX8-ra vagy bármi más gépre valaki ráhajlítgatja a rendszámot.
Tudom miről beszélek, mert sok ilyen embert ismer aki nem tesz rendszámot előre. Én is használtam így az autómat nagyon sokáig. Az hogy időnként kifizet az ember párezer forintot, simán megéri a jó kinézetért.

Talán el kellene gondolkozni azon, hogy ismét legyen kisméretű matrica rendszám. Akkoriban senki sem akart rendszám nélkül menni, hanem mindenkinek olyan kellett. Sokan maguk csináltatták dekorossal. (Tudjuk, hatósági jelzés hamisítása.)De akkor is inkább ebbe az irányba mentek az emberek, mint hogy ne tegyék fel a rendszámot. Amióta ez megszűnt a kis matrica, azóta kényszerültek rá az autójukért kiemelten rajongók, hogy a jelzéstelenségbe burkolódzanak. Persze ez nem mentség, de gondolkozzunk már el egy kicsit! Többmilliós, esetenként több tízmilliós gyakorlatilag műalkotásokról van szó!


Előre megoldható a motor rendszám. Nem egyszerű. Ha a KPM ír róla egy papírt, hogy indokolt, akkor az Okmányiroda kiadja. Ez még mindig otromba pl. egy Corvette elején.

Talán nem abból kellene kiindulnia a tisztelt hatóságoknak, hogy mindenki rossz és mindenki gyanús.
Haladni kell a korral és kicsit autós központúbbá kellene tenni ezt a rendszámtábla kérdést, ha már így felfújták a dolgot. Nem mindent a kényszer erejével kell megoldani! Jó megoldás lenne a kisméretű matrica rendszám visszahozása és az, ha egyszerűen hozzá lehessen jutni. Minek engedélyeztetni? Amire megengedik azon olvasható, amire nem engedik meg azon nem lenne az? Nem is értem az ilyen logikátlan bürokratikus szabályzásokat. Hadd döntse el maga az ember mit akar a saját autójára, ha már fizettetnek érte! Szerintem...


Üdv: Levente

Kedves Levente,


az egész rendszámkérdésről szerintem a hatóságok a következőképp vélekednek: "nehogymá' jól érezzék magukat". Ahogy az egész országban is ez a feeling.

Az, hogy kinek miért nincs rendszáma, arról már kisebb vita folyt itt nemrég. Én is jártam már úgy, hogy felakadt a padkán, megnyomták vonóhoroggal vagy anélkül - szóval én még mindig az a véleményem, hogy könnyű elhagyni. Hogy mást ne mondjak, ott vannak a Peugeot-k alulra rakott tartói, pl, a 407-esen. Ott gyakorlatilag nagy hóban lökhárítóstól is el tudja veszíteni az ember. Persze sokan írták, hogy popszegecselje oda mindenki, de hát amikor kocsit veszel, feltételezed, hogy normálisan felrakták és normális keretet használtak. Így jártam én is ugyebár a Volvo 480-assal, amikor néztem az autótól két méterre repült rendszámot a mosóban - nem is az enyém, meg aztán nincs mindig nálam egy szegecshúzó...

Nyilván az esztétikai kérdések is fontosak, de erre aztán végképp nagy ívben tesznek az illetékesek. Asszem, az a baj, hogy nem jöttek még rá: az ilyen igényekből hasznot kell húzni. Ha körmondatokat akar valaki a rendszámtáblájára, rendben, de fizesse meg! Ez mindössze akarás kérdése, de szerintem a hivatalban két dolgot akarnak: a közalkalmazottak napi munkaszünetet, meg a pénteki kettőkorhazamenést.


Vagy tévednék?
Üdv
Papp Tibor

Kommentek

  • 2008.08.08 18:49:35Vándor

    Nem értem ezt a felesleges hisztit. Világosan le van írva, hogyan kell a rendszámokat alkalmazni a jármű azonosítása, és nyilvántartása céljából. Aki nem képes ezt elfogadni az ne autózzon! (Ennyit a társadalmi normákról!Ha egy ilyen kis nyamvadt dologból ekkora problémát lehet generálni, akkor nem csodálom, hogy még mindíg itt tartunk!!) Ki a szart érdekel, hogy rohadó olasz lomot, vagy méregdrága luxuskályhát vezet a tulaj. Rá is vonatkozik a rend nem?? Matrica miii, aztán meg digitális rendszám, meg kutyafa**a, ingyenbenzin nem kéne pusztán mert a tulaj szerint ""műalkotás"" a verda BRRR!! A rendszám nélküli lomokat simán ki kéne vonni örökre a forgalomból, vagy legalább az autó piaci értékének kétszeresére rúgó pénbírsággal súlytani. Hiszen a legtöbb rendszám nélküli kocsi felső közép, vagy luxuskategóriába tartozik, és lesza*ják a pár ezer Ft-os büntetést a tulajok, ezzel szemben ha ki kéne csengetni pár millát mindjárt gondolkodna a ""design őr""!Ha majd a gyerekedet elüti egy rendszámnélküli A8-as mert a kis tinitonik aki hitelből megveszi (mert se pénze se tudása), de a rendszám levétele az első, és persze lehetetlen azonosítani, mert azonnal eltűnik....Fogadjunk te lennél az első aki hajtóvadászatot indítana a rendszám nélkül közlekedők ellen. Amúgy nem a design miatt veszik le a legtöbben, hanem mert büdös nekik betartani a kreszt. Hiába, soha nem érünk Európába!!!

  • 2008.08.09 08:53:41yard

    Ezért nem (sem) érdemes Alfát venni.

  • 2008.08.09 08:53:46BÉKA

    Mágus!

    Kívánom neked, hogy "szimplán" forduljál fel az ezres sprotmotoroddal.

  • 2008.08.09 13:24:54Sved1K

    Mágus,

    megneznem a motoros tudasodat egy motoros rendorehez kepest. Nem a cm3 szamit. Sztem ha kivinneenk egy olyan tesztpalyara, amin a rendorok tanulnak, kb az elso 5 km/h-as bolyakerulesnel a motorod alol szednenek ki. Kozlekedj szabalyosan es ne bujj olyan nevetseges indok moge, hogy nem akarsz a moci tulajanak buntit. Tudod, en nem a buntetes miatt mentem szabalyosan az ezres gepemmel, hanem azert, mert van felelossegtudatom, magam es masok irant! Mellesleg pont az ilyen felfogasu emberek miatt utaljak sokan a motorosokat. Koszonjuk!!

  • 2008.08.10 21:58:47lackoo

    Pénteken 2-kor??

    Kíváncsi lennék arra az okmányirodára, amelyik pénteken 2-kor még nyitva van!! Hol van ilyen. Na mindegy...



    Gyerekek! Az a baj, hogy agyunkra/agyatokra megy a demokrácia. Értelmezzük a fogalmat mostantól úgy, hogy "élni és élni hagyni"! És mindjárt nem fogtok problémát csinálni abból, hogy hol mekkora és milyen anyagból készült a rendszám. Tőlünk nyugatra van olyan ország, ahol azért, mert valaki olasz csodaautót vásárol, kaphat kisebb, nem fémből készült első azonosítót (gyk: rendszámot)? Ha van, azt kéne megvizsgálni, hogy ott miért és milyen feltételekkel. Ha nincs, akkor meg mindenki fogadja el, hogy az eu-szabvány rendszám az ekkora, és ilyen formájú, aztán ha autót vesz, arra meg fel kell rakni előre és hátra, különben joggal seggberúgnak. Nem igaz??!!

    És rúgjanak is.

    Pl. Nem megyek át a helyszínelő rendőri kordonon, mert tudom, hogy annak oka van, amiért ott van. És nem fejelem meg a kallert a buszon, mert megszólított, mert tudom, hogy csak a munkáját végzi.



    Ha mindenki beletörődne, hogy a demokráciában vannak szabályok, amiket be kell tartani ahhoz, hogy mindenki szabadon élhessen, akkor működne rendeltetésszerűen. Addig meg csak próbálkozunk...

  • 2008.08.11 11:26:33-

    a matricát nehezebben is lehetne lelopni, elhagyni, stb

  • 2008.08.11 11:38:52-

    lackoo 2008.08.10 21:58:47

    a szabályokat mi alkotjuk. elvileg saját megelégedésünkre. itthon csak az a baj ezzel, hogy mindenki utálatból akar szabályt alkotni. utálom a motorosokat, tehát szivassuk meg őket és tiltsunk meg mindent. utálom az autósokat, őket is szivassuk meg és tiltsunk meg nekik mindent.(a közalkalmazottak akik kitalálják ezeket a frankó szabályokat, tuti bringával és gyalog járnak dolgozni) nekem nem kell matrica rendszám? akkor másnak se kelljen, mert az hülyeség és nem érdekel, hogy más mit szeretne, mert én vagyok a hivatal és én majd eldöntöm. így működünk mi itthon. csak körül kell nézni. akár itt is, hogy mennyi a gyűlölködő, irigy ember, aki saját magán kívül mindenkit mindenért megbüntetne, korlátozna, rácsok mögé zárna.

    csak azt nem értem, hogy ugyanezek az emberek miért utálják a kínaiakat is, mikor le sem tagadhatnák a rokonságot. náluk jobban senki nem képes falakat építeni.

  • 2008.08.11 12:38:43zozó

    Hellóka!



    én amint újrafényeztettem a lökösöm (mivel eléggé kavicsos már) már repül is lefele a rendszám.



    bevállalom azt a 20.000 ft büntit.



    ha meg nagyon akadékoskodnak, akkor matrica lesz.

  • 2008.08.11 13:02:40StationW

    Nekem egészen friss tapasztalatom van a rendszámmal kapcsolatban. Én sem hordtam az első rendszámot, a kocsiban volt, mindíg kitettem ellenőrzés esetén.



    Kizárólag optikai okokból volt leszerelve, tudtam vállaltam.



    Szóval a rendőrség (Pécs) azt csinálja, hogy jegyzik a lefülelt kocsikat. Nyilvántartják őket, parkolókban, vagy mittudomén hol megfigyelve a kocsikat.



    A minap az történt, hogy beállt mögém kettővel a járőr, sokáig jött utánam, gondolom lehívták az adatokat - közben kultúráltan közlekedtem, zebrán előre átengedtem az embereket, előzékeny voltam. Aztán pár száz méterrel a házunk előtt felnyomták a villogót, félreálltunk, megbüntettek, és akkor kottyantotta el a jard, hogy már jó ideje figyelik a kocsit....



    A másik ok természetesen a gyorshajtás lehet ami miatt leveszik a rendszámot az emberek. Ez egyértelműen nagyobb részt az útkeresés a nyomorból. Én céges kocsit használok munkában, természetesen rendszámmal, de kicsit belegondolhatnának odafennt abba, hogy az irgalmatlan adókból amit bepörgetünk, mit kapunk!!!



    Saját példa: Pécsről indulva Kisújszállásra kell eljussak tárgyalni, egyeztetni, ez KRESZ szerint (haha, persze) ma úgy 4,5 órás út. CSAK ODA!!! Már az út több mint a napi munkaidőm! A vezetéssel töltött túlórákat nem hogy nem fizetik ki, hanem TÖRVÉNY SZABÁLYOZZA, hogy a fizetésed 40%-a jár csak utána! ...és még semmit nem csináltam... NA EZEN KÉNE ELGONDOLKOZNI!



    És akkor most nem térek ki az autópályaépítésre mert ami a hírekben van, az csak a jéghegy csúcsa! Nap mint nap tapasztalom, hogy mi folyik. Már a szaros művezetőket, és gépkezelőket is meg kell kenni, mert ha nem teszed, úgy szedi ki az árokmedret, ahol burkolni kell, hogy sokkal több anyagot kelljen beletegyen a vállalkozó, mint normális esetben kéne...csodálkozunk, hogy a világ legdrágább építkezése...és ez tényleg az utolsó tapló gépkezelőtől indul...azt hogy miért kellett alagutat építeni 5 m földtakarás alá, azt ne is feszegessük.



    Üdv!

  • 2008.08.11 13:08:32zozó

    Az állam átbasz mindenkit, túladóztat, mi is basszuk át az államot, ott, ahol lehet!!!



    ne a mi adóforintunkból, és az esetleges bírságokból gazdagodjon gyurcsány-kóka-demszky, meg a többi posztkommunista zsidó!!!



    konklúzió: le a rendszámmal, kollektív polgári engedetlenségi mozgalmat kell indítani!!

  • 2008.08.11 13:38:10StationW

    Magyarországon standard az állami bindzsi, tökmindegy ki fogja az istrángot....

  • 2008.08.11 21:49:50ipari_fostalicska

    "zozó 2008.08.11 13:08:32



    ne a mi adóforintunkból, és az esetleges bírságokból gazdagodjon gyurcsány-kóka-demszky, meg a többi posztkommunista zsidó!!!"



    nos ha esetleg olyan helyzetbe jutsz, akkor remélem téged sem fognak ugyanebből a pénzből támogatni (nem kívánom, csak példa okáért: leszázalékolás, hirtelen elvesztett állás, vagy becsődölt vállalkozás, stb.)





    Te idióta barom, nagyon szükséges volt a végére a zsidózás. biztos erektáltál is azonnal, hogy leírhattad.

  • 2008.08.12 13:50:07sezlony

    Csodálkoztam, hogy csak ilyen későn jött elő a zsidózás. Fáradnak a mélymagyarok is - hiába no, meleg van.

  • 2008.08.12 15:02:48StationW

    Maradjunk a kaptafánál....TURBOMAGYAR-ok:)))

  • 2008.08.12 16:35:00-

    zozó 2008.08.11 13:08:32

    kollektív engedetlenségi mozgalom? ne röhögtess. ilyen magyarországon soha nem lesz. ha ezentúl csak tologatni lehetne az autóinkat, akkor is lenne olyan autós aki mélységesen egyetértene a dologgal. ha másért nem, akkor azért, hogy ő megmutassa mennyire tud "felelősséggel" gondolkodni.



    ipari_fostalicska 2008.08.11 21:49:50



    a zsidózástól eltekintve azért valahol igaza van. én már jutottam olyan helyzetbe és nem, nem támogattak. egy egészen kicsit sem. azóta valahogy nem tudom elfogadni semmilyen módját annak, amit az adóforintjaimból ingyenélőknek és rablóknak juttatnak. aki nem dolgozik ne is egyék. illetve egyék. az egyetlen szociális juttatásnak amit munka nélkül meg lehet szerezni, egyedül az ingyenkonyhát tudnám elképzelni.

  • 2008.08.13 22:53:55Laci

    Valóban vannak olyan lökhárító amelyen nem mutat jól egy rendszámtábla de ezek ritka sportgépek . Nekem inkább az bajom vele h a lökháritómra a Peugeot kicsi levegőbeömlőt tervezett amit a rendszám nagyrészt kitakar.

  • 2008.08.13 23:10:42szpigy

    Ha köttelező a rendszám, akkor az vonatkozzon mindenkire, előre és hátra. Ha a jármű formatervezése megkívánja, akkor miért is nem lehet matricát tenni a bádog helyett?



    Egyébként, ha nekem kell a szutyukimra elől-hátul, akkor az alfásoknak miért is ne kéne? Azért az nem annyira műalkotás.



    A szabálybetartásról meg csak annyit, hogy be kell tartani. Ha nem tartod be, és véletlenül még bajt is csinálsz, te húzod a rövidebbet. A 40 százalék meg szemét módszer.



    A zsidózásról meg annyit, hogy ez egy autós blog. Sztem nincs helye ennek (de lehet, hogy tévedek?).

    Sztem nincs.

  • 2008.08.14 10:45:53Pcmg

    Nekem egy második generációs Renault 19-esem van. Ez a kocsi speciel akkor néz ki bután, ha nincs rajta az első rendszám. Hát igen... Meg lehet tervezni egy kocsit úgy is, hogy jól nézzen ki rajta a rendszám elől. Az meg hogy vannak kocsik, amiken nem néz ki jól az első rendszám, az valószínűleg a gyártó ország jogszabályainak köszönhető. Pl valszeg Olaszországban nem kötelező a nagy bumszli rendszám előre, ezért nincs kialakitott hely neki az Alfákon.



    Még egy hozzáfűzés: ha átfúrod a rendszámot, hogy popszegeccsel, vagy csavarral rögzitsd, akkor az egyedi azonosító jel rongálásának minősül.



    Ha valamit rosszul írtam volna, akkor légyszi javítsatok ki, mert én így tudom ezeket a dolgokat, de hát a mai világban naponta változnak a szabályok.

  • 2008.08.14 11:24:38inv

    Ezaz, legyen polgári engedetlenség. Sőt, anarchia. Teljesen felesleges fizetni a tankolásért, ha a kutas úgyis a kis shopban ücsörög a pult mögött. Tankolsz, indítasz, elhajtasz. Vagy mi a fenéért fizetnéd a parkolást, ha egyszerűbb lepattintani egy rendszámtáblát a nyaraló szomszéd kocsijáról? Fizessen ő. Meg ez a gyorshajtás is és a figyeljünk a gyalogosokra dolog... fenét érdekel. Üsd el, hajts tovább, úgyse tudja meg senki. Tényleg ez a sok-sok szabály csak zavaró és teljesen indokolatlan.

  • 2008.08.15 03:45:26KuKori

    Én már ezer éve a vonalkód mellett agonizálok. Rendőr leolvassa lézeres olvasókával, mint a teszkóban és kész. Nem rondít (mindenen ez van, kocsin miért ne lehetne?) és csak az illetékes tudna vele valamit is kezdeni. Az úniós matrica is elég lehetne és azon már van is. Ha meg trafiznának, pontosabb kamerával olvassák le a kódot, oszt csókolom. Nos?

  • 2008.08.15 03:49:54KuKori

    Egyébként USA-ban miért nincs első rendszám? Én arra gondoltam, ha megállítják, úgyis meg tudják nézni a hátsót. Ha meg elgázolt egy rendőrezredet, úgyis utánamennek üldözni és látják hátulról... Akkor meg tényleg mi a ráknak előre? Ha kb. félmilliárd embernek (usa + canada + mexico) ez tökéletesen működik, nekünk a nagy és jóságos EU(-nuk)-nak miért ne működne?



    Amúgy az olaszoknak is kicsi van elöl még mindig. Akkor pedig van szabványos használata. Nálunk miért szűnt meg? Az anyaga nem tök mindegy az EU-nak? Akkor legyen vasból, csak lenne már.

  • 2008.08.15 07:18:58G.

    Lada Nivám van, csak vadászni használom. Már 2x elhagytam róla az első rendszámot, mert a tartó törik, mint a ropi, a fémtábla hatósági jelzés, ergo bűnöző, aki 8as fúróval károsítja, és különben is rontja a Niva csajozós pofiját!!! Segítsen valakiiii! :)

  • 2008.08.15 09:50:40Pcmg

    G. !



    Vegyél UAZ-t! Annak még egy betontömb sem rontja a csajozós pofiját :D

  • 2008.08.15 12:53:36-

    inv 2008.08.14 11:24:38

    javaslom mielőtt szólásra nyitod a billentyűzetedet, előbb nézz utána néhány fogalomnak. pl anarchia. hidd el, nem fog megártani.



    KuKori 2008.08.15 03:45:26

    na ja



    KuKori 2008.08.15 03:49:54

    na ja

  • 2008.08.15 15:21:26inv

    Kedves kötőjel, mielőtt szólásra nyitod a billentyűzeted, nézz utána néhány fogalomnak. Például szarkazmus. Szintén jót fog tenni.

  • 2008.08.16 11:55:37-

    a szarkazmusoddal nem volt problémám, csak a tudatlanságoddal, ami elrontja a szarkasztikusnak szánt megnyilvánulásod ízét.

  • 2008.08.16 12:39:50inv

    Igen, mint minden hasonló fórumon, itt is érdemes személyeskedni. Egyrészt akkor nézz utána te magad az általam használt fogalomnak, másrészt gondolkozz el, hogy a 'na ja' jellegű kommentek mennyire tartalmasak.

  • 2008.08.16 15:08:38Matteo79

    A szgk-val való közlekedés komolyabb dolog, mint egy szépségverseny. Ki nem szarja le, hogy van e egy überfasza autón elöl is rendszám. Egyrészt szvsz annyira rontja csak az összképet, mint topmodellen a gumicsizma, másrészt az autózás első, másod és harmadsorban is közlekedésről szól bizonyos érthető szabályokkal, mint pl az első rendszámtábla kötelező használata. Aki meg nem képes a játékszabályokkal együttélni, az ne autózzon. Ha csak rajtam múlna, olyan szinten szigorítanék más téren is, pl sebességtúllépés, hogy azonnal elvenném az illető autóját oszt mehetne a zúzdába.

  • 2008.08.16 19:39:12SötétBarom

    "Ha csak rajtam múlna, olyan szinten szigorítanék más téren is, pl sebességtúllépés, hogy azonnal elvenném az illető autóját oszt mehetne a zúzdába."



    Rövid úton felkerülnél egy villanyoszlopra. Lógva. (szerencsére -.-)

  • 2008.08.16 21:38:07maki

    californiaban nem kotelezo a rendszam, meg hawaii ban, 1974 ota. a tobbi allamban konyortelenul megbxnak erte. en vegasban (nevada)voltam californiai kocsival es szolt a posztos rendor a lampanal, majd latta hatul a Golden State rendszamot es meg nyugodott.

  • 2008.08.18 11:51:26Tapsi

    KPM=NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság)

    KPM a Merkur korában volt, szerintem már nem a Tanácsra járunk...etc. Haladjunk a korral! ;-))

  • 2008.08.18 12:34:14Pcmg

    Kedves Matteo79!



    Érdekes nézeteid vannak a szabályozásról! Feleteszem, sem autód, sem jogsid. Ha mégis tévednék, akkor bocsánatot kérek, de felteszem azt is támogatod, hogy ha esett 2 csepp eső, akkor csak 70-el lehessen menni, és hajnali 3kor a totál kihalt, nappali világosságban úszó 3 kilóméter hosszú úton minden 100. méteren 30-ra kelljen lassítani a gyalogos átkelők miatt. Ja és persze azzal is egyet értesz, felteszem, hogy amíg a rendőr az átlagpolgár Ford/Fiat/Renault/Trabant/Lada/stb gépkocsijában éppen az elsősegélyfelszerelés lejárati idejét ellenőrzi, addig a menőcsávó apuci X5ösével 120-al elhúz, helyzetjelző-ködlámpa kombinációval és a rendőr még csak fel sem néz.



    Témához visszatérve: szerintem a matrica rendszámmal nem volt semmi baj, és a vonalkóddal sem lenne.

  • 2008.08.19 01:42:17KuKori

    Nekem ragasztott a rendszámom (a hagyományos), ez jó az elhagyás és a zörgés ellen. A teszkóban vettem kétoldalas ragasztó csíkot, ami rétegei közt 1 mm szivacs van (tükör ragasztó), ebből két csík a rendszám teljes szélességében felapplikálva és a rendszám fel is van ragasztva. Nem esik le, tapasztalat. Az előző két kocsimról se esett le, még akkor sem, amikor lebombáztam az elejét. Persze van olyan autó, aminek kicsi elöl a felület, ott csak hátra jó ez, de több típusnál elöl is okés.



    Így néz ki:

    totalcar.hu/nepitelet/kep.php?id=39439

  • 2008.08.19 19:34:21yard

    210 km/óra

    Gyorshajtási rekordot döntött egy autós az M30-ason

    2008. augusztus 19. 19:13 nyomtatás

    méret



    Szóljon hozzá



    Jószerével megduplázta a megengedett sebességet egy autós az M30-as autópályán, óránként 210 kilométerrel száguldott, holott csak 130-cal lehetett volna, a jogsértést 120 ezer forintja bánja - tájékoztatta a rendőrség kedden az MTI-t.



  • 2008.08.20 23:47:02KuKori

    Igen, és? Hogy jön ez ide?

  • 2008.08.21 20:43:02pixa

    Én csak azt nem értem, ha nekem TÉNYLEG ellopják/leesik a rendszám, és nyomtatok egy másikat a4-es lapra, vagy kartonra, és berakom a helyére akkor azért miért basznak meg?



    Írországban a legtöbb hivatalos rendszám még átütve sincs!!! És jó ha fémből van egyáltalán, és nem műanyagból! És sokan nyomtatnak otthon dizájnos betűkből álló wordartos bizbaszos okosságot, és járnak azzal.

    Kíváncsi vagyok, ha egy ír idejön egy ilyen házi rendszámmal, mit szól hozzá a magyar yard

  • 2008.08.22 09:20:16Devil

    De most komolyan, ezt a gyártók provokálják ki, mert ha olyan orr részt terveznének aminek szerves része a rendszám helye, akkor nem lenne baj. Sőt abban az esetben meg rendszám nélkül lenne idétlen a kocsi eleje. Amerikai exportra vagy ottani gyártásban meg azt csinálnak amit az ottani szabályok lehetővé tesznek.

  • 2008.08.22 14:48:22Pcmg

    pixa 2008.08.21 20:43:02



    Helyből lelövik.

    Ha jól emlékszem, akkor anno volt egy cikk a TC-n, amiben a KITT replikát teszteltek külföldön, akkor is felrakatta a rendszámot a rendőr, valamint egy szintén külföldön megesett esetről is volt szó, amikor Winkler Robi Mazdájára nyalatták fel külföldön az akkor még legális matricarendszámot a rendőrök.

  • 2008.08.23 08:47:18Kopika

    Hát döbbenet!

    Azért kell rendszám az autóra, hogy érezzük rosszul magunkat?! Ez az egész vita megint arról szól, hogy bizonyos emberek nem bírják elviselni, hogy törvények, szabályok, rendeletek vannak. Az autó pedig alapjában nem a magamutogatás tárgya, hanem közlekedési eszköz. Érdekes, hogy megint nem az egyszerűbb autók tulajdonosainak van ezzel problémája.

  • 2008.08.23 17:55:42KuKori

    Én javasoltam olyan megoldást feljebb, ami mindkét oldalnak tökéletesen megfelelne. Akinek szerelme, és akinek csak használati tárgy (bár az nem nagyon olvasgat errefelé, azt gondolom).

  • 2008.08.24 08:55:27mmmmmmmm

    "A lényeg:

    Néhány autótípuson egyszerűen rondán néz ki az első rendszám, mert a formatervező egy szép autót akart tervezni és nem egy rendszámtáblatartót négy kerékkel. Van olyan autó, amin helye sincs. Ilyen a legtöbb Alfa Romeo, és a sportkocsik többsége. Komolyan fáj a szívem amikor pl. egy RX8-ra vagy bármi más gépre valaki ráhajlítgatja a rendszámot.

    Tudom miről beszélek, mert sok ilyen embert ismer aki nem tesz rendszámot előre. Én is használtam így az autómat nagyon sokáig. Az hogy időnként kifizet az ember párezer forintot, simán megéri a jó kinézetért."



    Barátom, hagyd a hülyeséget, ez a szabály és kész, ne akard megmagyarázni, amit nem lehet, ha az összes szabállyal így lennénk, hogy ez nekem nem tetszik, nem tartom be, akkor mi lenne?

  • 2008.08.24 17:16:08KuKori

    Van, aki nem akarja érteni... A matricával kibékülne még ő is, nemhogy mondjuk a vonalkóddal (ami eleve rajta van az úniós matricán...).

  • 2008.08.24 20:14:17kgl

    Mágus

    Te egy tipikus minden szabály alól kibúvót kereső alak vagy. Fejbe kéne lőni téged.

  • 2008.08.25 03:29:55kkn

    Az öreg kontinensen vannak ebbe a fémrendszámba belebolondulva az állami hivatalok.

    Mint említett volt, az amcsik nem mindíg raknak előre.

    A japóknál meg ( a keletieknek nagyon bejönnek ugyebár a csicsás dolgok ) világító karakteres rendszámot lehet hátulra rakni, mondjuk az ilyen zöld fénnyel világít.

    Nem túl messze az angolok meg elvannak a plasztikrendszámukkal, amiket általában öntapadó csíkokkal felragasztanak.

    Igaz, náluk is beindult a lopjuk le a rendszámot különféle stiklikhez.



    Hátha a matricarendszám is közel arra a sorsra jut, mint a pótféklámpa, hogy végül visszatér ( igaz, az előbbi először nem volt legális ).

  • 2008.08.26 21:14:36Itthonrekedt...

    Azt imádom ebben az országban, hogy mindenkinek csak joga van kötelessége nincs. Tessék végre felnőni és felelősséget vállani.

  • 2008.08.27 09:15:23Jani

    Pcmg! Most vettem át az új rendszámomat, a csomagolásban van felszerelési útmutató: Rögzítés rendszámtartó keretben, vagy átfúrva csavarozással, stb. Egyetlen kikötés, színazonos legyen a csavarfej a tábla átfúrt részén az éppen ott levő színnel. Tehát NEM rongálás!

    Én egyébként mindíg így rögzítettem és rögzítem a rendszámtábláimat. Még soha sem tette szóvá egyetlen hatóság sem.

    Előnyei: nem veszítem el, nehezebb ellopni, nem zörög, stb. Nem utolsó sorban, nem reklámozok senkit a kereten levő szöveggel...

  • 2008.08.27 09:30:49Jani

    Nekem nagyon tetszik a matricarendszám, az én kocsimon is az van. Már öt éves, most is mint az új, hibátlan, jól látható.



    Sajnálom, hogy megszüntették a matricarendszámot, érthetetlen. Nagyon sok kocsin egyszerűen nincs is hely annak a hatalmas táblának, át kell fúrni a kocsi részeit, bezavar az aerodinamikába, kifejezetten ronda. És ahogy felszerelik egyes helyeken azokkal az idétlen rendszámkeretekkel!

    Pl tegnap de láttam Érden egy gyönyörű fekete Mitsubishi Eclipse-t , hogy ne csak olasz kocsikat lássunk példának. (bár, biztosan olasz tervezés)

  • 2008.08.27 09:56:45Jani

    Mitsubishi Lancer Evolution X. Jól látom, erre sem kell első rendszám?

  • 2008.09.12 23:07:27gyules

    Elhagytam az angliai robogóm rendszámát. Bepötyögtem egy Halfords-ba (autós, mocis műszaki üzletlánc) a tulajdonosi igazoló papírral és 5 perc alatt kinyomtatták és kivágták a rendszámot. Asszem úgy 10 font lehetett. Ennyi.

  • 2009.03.22 17:09:47isti75

    Valaki amerikával példálozott... Ott tényleg elvehetik az autódat gyorshajtásért. Nem is rossz ötlet!!! A pénztárcádhoz igazodik a büntetés. Van akinek 50ezer meg sem kottyan, és az én életemet teheti kockára ennyiért... Ne tehesse, és ne érezhesse azt egy gazdag ember sem hogy neki bagóért mehet egy gyorshajtás! Akitől elvennék a méregdrága autóját, gazdagon is meggondolná mennyivel száguldozik legközelebb. A rendszámot meg ne akarjuk már előlről levenni... A matricarendszám nem rossz ötlet, de az azonosításra szükség van elöl, és hátul.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

fogasszíj
SUZUKI SWIFT 1.0 i Ferdehátú 1989-1991
4346 Ft
vízszivattyú
SUZUKI BALENO 1.3 16V Kombi 1997-2002
8402 Ft
olajszűrő
SUZUKI LJ 80 0.8 nyitott terepjáró 1980-1984
854 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

A cheap fix for your hazy headlight lens?
Are your headlights hazy and matte?There are various ways to make your headlight bright and transparent again. We have tested some.