De gustibusok kíméljenek!

2008.11.06. 14:47

Feladó: István
Küldve: 2008. november 5. 16:00
Tárgy: Tematikai észrevétel



Tisztelt Totalcar Szerkesztősége!

Sokszor tévedek az oldalukra, és olvasom a cikkeiket, amelyekről néha az a véleményem, hogy nem az olvasóknak készülnek.

Most nem akarnék olyan dolgokba belekötni, amelyeknél a szubjektum játszik főszerepet, de azért megjegyezném, hogy di gustibus non est disputandum - azaz nem szó szerint fordításban izlések és pofonok különbözöek!

Szerintem nagyon nagy tábora az olvsóknak nem osztja az Önök minősítéseit, amikor egy egy autókarosszériát leunalmasoznak, és pláne nem, amikor egy egy karosszérát, kocsikinézetet felmagasztalnak.

Az már külön uncsi nekünk olvasóknak, hogy Önök nagyon sokszor írnak olyan autókról, amelyből Magyarországon jó ha 5-10 db fut, vagy annyi sem.

Az olvasók nyála - ellentétben a szerkesztőségben dolgozó tesztelőkkel -  nem csorog oly bőségesen olyan autók után amelyet 100 év takarékoskodás után sem tudnának megvenni, illetve az autó alapárából 3 olyan lakást is tudnának kp-ben kifizetni amelyben jelenleg laknak, és arra is 30 éves kölcsönt vettek föl.

Viszont szívesen olvasnánk olyan összehasonlító elemzéseket amelyek bemutatnák pl. a különböző autók fenntartási, üzemeltetési, szervizelési és javítási költségeit.

Most pl. egy biztosítékot cseréltettem az autómban amely rövid idő alatt 3 szakműhelyben is járt. Bármelyik műhely eldurranthatta kiszerelés közben azt a 40A-es biztosítékot. Egy ami biztos, hogy én ebben hibás nem voltam.
(Az autó egyébként 2 hónapos és 7 év garanciával rendelkezik!)

Az már már természetes, hogy mind a három szervíz a másik kettőre fogta a hibát. Én praktikus oknál fogva a hozzám legközelebb esőnél cseréltettem ki a bíztosítékot, miután a hibát egy negyedik műhely észrevette.

Na most azt nem minősítem, hogy ott ki akarták fizettetni velem a garanciális kocsi javítására eső alkatrész árát, de azon hanyattvágódtam, amikor megtudtam, hogy a biztosíték 5000.-Ft-ba kerül.

Utánanéztem néhány dolognak és elképedtem a gyári alaktrész árakon.
Az a kocsi amit 5 MFt-ért vettem kb. 20MFt-ba kerülne, ha alkatrészekből kivánnám összerakni.

Úgy jártam mint a viccbeli János bácsi akit fölvittek műrepülőzni:
"Ezt nem gondútam vóna!"

Nem is tudom akkor, hogy milyen kocsit szabadna nekem vásárolni.

Ebben pedig Önök nagyszerűen tudnának segíteni, mert minden adat a rendelkezésükre áll.

Föll lehetne venni egy preferencialistát ami állna 20-30 preferenciatényezőből.

Adhatnának egy preferenciasorrendet, illetve értéket Önök a saját megitélésük szerint. Ezen sorrend és értkrend alapján lehetne minősíteni szubjektív-objektíven a kocsikat, és kialakulna egy értékelési pontszám.

Azért használom a szubjektív-objektív kifejezést, mert ez a preferenciareláció az Önök értékeit képviselik, de meg kellene hagyni a lehetőséget az olvasóknak, hogy ők a saját értékrendjük alapján sorolják be ezeket a tényezőket.

Egy nőnek pl. sokkal többet fog számítani a karosszéria alakja, a kocsi színe, mint a kocsi gyorsulása, vagy végsebessége.

A férfiaknak meg pont ellenkezőleg.

Családosok sokkal jobban értékelik a kombi autót, mint egy kabriolét és ehhez hasonló eltérés millószámra van.  

Ha volna egy ilyen - az olvasók által kitölthető - táblázat nagy könnyítést adnának az autóvásárlóknak.

Üdvözlettel

István

 

Kedves István,

 

Nehéz feladat elé állított, hiszen az agyam automatikusan ledobja az ékszíjat minden olyan olvasói levél átfutása közben, amelyben felbukkan a de gustibus non est disputandum fordulat. Komolyan: az ilyen olvasókat egy egzotikus szigeti túlélőshow-ba száműzném. Játsszák le egymás között, ki tudja a legtöbb felesleges latin idézetet, és a győztest vessék a cápák közé, miután ráadtak egy de gustibus no est disputandum feliratú kényszerzubbonyt.

Azon sajnos nem segíthetünk, ha Önnek unalmas olyan autókról olvasni, amik Magyarországon ritkák. Próbálunk róluk érdekesen írni, de megvannak a korlátaink. Ugyanakkor ez a feltételezése egyszerűen téves: a Rolls-Royce Phantomról írott tesztünk a megjelenés napján a teljes Index-konglomerátum messze legolvasottabb cikke volt.

Az Ön által vázolt táblázatot megpróbáltam elképzelni, de mielőtt összeállt volna a fejemben a kép, sajnos éber kómába estem.

 

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

Főszerkesztő

Totalcar.hu