A fékek halála?

2009.01.16. 10:46

Tárgy: avensis18aut
Dátum: Thu, 15 Jan 2009 07:49
Feladó: T.Á.
Címzett: Papp Tibor


Hali!

azt szeretném csak megkérdezni, hogy ez a villanykézifék ez mi a francnak jó? Úgy látom, lassítás terén elég gyenge műszakilag ez a kocsi... se rendes kézifék, se motorfék... Egyáltalán hogy a gyíkba tud keveset fogyasztani motorfék nélkül? Pillanatnyi fogyasztásmérőn lejtőn 0 liter a fogyasztás legalább? Meg mi a franckank koptassam a fékbetétet? 1. gen mazda 6-al járok, 2.0 benzines. Lelkesen használom a motorféket, a városi fogyasztásom meg minimum 1 literrel a gáyri érték alatt van... A kézifékkel kapcs: próbálátál vele kézifékes fordulót? Egyáltalán megengedi?! ELindulhatsz behúzott kézifékkel?! Nem akadékoskodásból kérdezem... Parkoltam pl lejtőn hasonló jeges időben... Hátratolatni nem lehetett, mert csúszott, előre nem fértem ki. Kézifék, kormány ki, gáz, és helyben fordult a kocsi... Főleg csúszós úton nagyon jól tud jönni... és most a dolog élvezeti értékéról ne is beszéljünk... üres, havas parkoló, stb... :D

üdv,
T.Á.

 

Szia,

szerintem pont emiatt van (mármint a motorfék hiánya miatt), hogy dugóban lényegesen többet fogyaszt. Én is nagy híve vagyok a motorfékezésnek, ezért jó egy tiptronic-jellegű automata, ahol lehet használni. Viszont van itt egy másik dolog is. A mai motorok sem adnak túl sok motorféket, állítólag környezetvédelmi okokból: ha túl sokáig nem kap anyagot a motor, kihűl a katalizátor. Ebből egy szélsőséges példa a Volvo XC90 V8-as volt, amely motorfék üzemben fogyasztott 6-7 litert a számítógép szerint.

Ami a villanyos kéziféket illeti, pont nemrégiben fejtettem ki, hogy nem kedvelem, pláne francia autókban, meg olaszokban, ahol az elektronikák hajlamosabbak a meghibásodásra.

Az Avensisben megmutatták, hogyan is néz ki a dolog: van egy kis villanymotor, egy csigahajtású feltekercselő mechanizmussal, és ez ugyanúgy két huzallal húzza be a féket, mint egy karos/pedálos rögzítőfék. Csakhogy ennek cirka 3 másodpercig tart, amíg behúzza. Ezek után ugye megérted, hogy nem kisérleteztem a kézifékes fordulóval az Avensissel. De valahogy nem is passzolt volna a kocsi karakteréhez:)

Van itt viszont egy dolog, amit egyszer ki fogok próbálni, de csakis lezárt pályán. A rögzítőfék ugyebár arra is van, hogy legyen valami, ha elment a rendes (hivatalos nevén üzemi fék). Ilyenkor az ember fogja, és húzza a racsnist. Az elektromosnál viszont mit tud tenni: benyomja a rögzítőfé gombját. Mondjuk 90-nél? Nem túl megnyugtató.

Ja, és még egy apróság. Ha lemerül az akksi, rendesen ki kell kurblizni a rögzítőféket, ha mozgatni akarja az ember az autót.

Tehát továbbra sem leszek az elektromos rögzítőfék prófétája.

Üdv

Pt