Kis autót, erős használatra, olcsón

2009.01.19. 17:40

Tárgy: kis autót, erős használatra, olcsón?
Dátum:Tue, 6 Jan 2009 19:57
Feladó: Tibor
Címzett: Papp Tibor

Tisztelt TotalCar Szerkesztőség!

Induló cégemnek szeretnék venni egy olcsón fenntartható kényelmes
kisautót max. 1,5 millió Ft-ért. Már sok autót néztem, de nem jutottam
sok mindenre. Több autótípus is maradt a tarsolyomban. A
legszimpatikusabb a Renault Clio volt a kényelme miatt (saját
vélemény), de tetszik a Peugeot 206 is, illetve a Ford Fiesta és az
Opel Corsa is, bár az utóbbi nem tűnt nekem túl kényelmesnek. Havonta
legalább 3-4 ezer km lenne a cél, ennyit kellene bírnia legalább 1
évig.

Sajnos tapasztalat híján döntésképtelen vagyok. :(

Melyiket érdemes megvenni vagy melyik autótípus áll még közel ezekhez,
ami kényelmes is?

Válaszukat előre köszönöm!

Tibi, aki a lángost süti

 

Kedves Tibor, aki a lángost süti,

meglepett a kérdése, és ránéztem a Népítéletre. Igazából mindig ugyanott lyukadunk ki: átvizsgálás nélkül tilos megvenni, jobb egy magánember (pláne ha ismerős), mint egy kereskedő, satöbbi - ezek a mi kötelező köreink, hogy ne mi legyünk a hibások, ha beleválaszt. Ami a lényeget illeti, meglepett, hogy a Fiestánál és az Opelnél (ha az arányokat nézzük) viszonylag több a gyenge végeredményű népítélet, mint a Cliónál. A Peugeotnál is akad bőven negatív végeredmény, 1-2 csillaggal, de nagyon sok a pozitív is. Hát ezért is írtam a fentieket.

Mivel a kényelmet fontos szempontként említette, a figyelmébe ajánlanám a Skoda Fabia előző generációját, kis motorral. Ezek tényleg kényelmesek. Arra azonban figyeljen, hogy (főleg a Skodánál) akár kormányszervo nélküli fullfapados autókba is beleszaladhat.

Azonban lenne egy apró megjegyzésem. A kiskocsikat alapvetően nem havi 3-4000 km megtételére méretezik. Ez, éves szinten 40-50 ezer km, és nem vagyok meggyőződve arról, hogy valóban bírják ezt a gyűrést. Lényegében ugyanazokkal a motorokkal megvehetők egy kategóriával nagyobb autók, és azoknál a féket, a futóművet, a kerékcsapágyakat, ablaktörlőket, de még az üléseket is nagyobb igénybevételre tervezik. Magyarán, nem csak tartósabbak, hanem kényelmesebbek is. Itt elsősorban magánemberek által levetett, kismotorú autókra gondolok, így például egy 1.4-es Fiestánál kérdés nélkül jobb egy első generáció végi Focus. Ugyanez igaz az Astra G/Classic II Astrákra, ezekkel is Dunát lehet rekeszteni a piacon. Ebben az ártartományban eszembe jut még például a Nissan Almera. De ez csak egy halk magánvélemény, vagy tipp - esetleg nézzen rá ezekre is.

Üdvözlettel:

Tibor, aki nem tud lángost sütni