„Telefonon tépem le a tökét” – Királynak lenni nehéz...

2009.01.30. 18:03 - papptibi

A fehér furgonok vezetőinek közlekedési stílusáról szóló írásban elkövettem egy nagy hibát. Nem írtam oda minden mondat után, hogy "akinekneminge...", meg "tiszteleta...", és hasonlók, tehát a cikkhez tartozó blogposzton is akad néhány érdekes hozzászólás. Persze levelek is jöttek, ezek egy része beverekedte magát a gyűlöletlevél-csokorba, pedig nem ez volt a cél, ezt elhihetik a fehérfurgonosok is. Bár, csendben tenném hozzá, hogy nem csak nekik vannak gondjaik, határidőik és főnökeik ebben az országban. Olyanok, mint például az első levelünk beküldője.

Tárgy: Királynak lenni nehéz...

Dátum: Wed, 29 Jan 2009 09:46

Feladó: Turi Márton

Címzett: Papp Tibor

Helló Papp Tibor!

a furgonos szösszenetedre szeretnék reagálni.
1-naponta autózom, így átérzem a dühödet
2-néhány kanyart én is letoltam Firenzébe egy sprinyóval, tehát ültem a másik oldalon is
3-szállítmányozó vagyok, pontosan én vagyok az a kidagadt nyaki ütőerekkel sakáltként üvöltő szemétláda, aki hajtja őket.

Nem állítom, hogy bármiben is tévedsz, egyetlen dolgot kivéve. egy Ferraristól bárki bármikor megkérdezte, hogy öcsém, mért nem tudsz 50-nel menni? Mert nem arra találták ki. Hát, ezeket sem. Ha valamelyik furgancs nem ér haza portugálból 30-35 órán belül, telefonon keresztül tépem le a tökét, de az a minimum, hogy nem fizetem ki. és nem azért, mert én olyan kemény csávó vagyok, hanem mert a megbízóm ugyanezt teszi velem. Havi 15-20 000 km-t csapatok beléjük havonta, nincs tökölés, kövér gázzal, nagy pofával. mert a fehér furgonoké egy ilyen szemét világ.

Mindettől függetlenül tény: sok beképzelt takonypóc hajta ezeket a masinákat arrogánsan, már már tenyérbe mászó stílusban. Oszt? A kalapos szuzissal tudsz valamit kezdeni? Max kikerülöd, de többet nem.

Az meg, hogy szépséges hazánkban oly jogszabályok vannak életben, amik ezeket a dögöket sújtja (pl: pályán 80), ellenben egy Trabival 4en simán mehetnél 130at (ha tudna) a saját maga paródiájává teszi a KRESZ-ünket.

Minden tiszteletem a tiéd és Csikós kollégáé:
Turi Márton

Kedves Márton, köszönjük. A cikk blogposztjából is kiderült a hozzászólásokból, hogy nincs könnyű dolguk a srácoknak, bár én vizuális alkat vagyok, és elképzeltem a "telefononátletépést". Még kevésbé irígylem őket. Ahogy a közlekedőtársak sem túl segítőkészek, satöbbi. Azon persze még vitatkozhatnánk, hogy mindezt vajon a többiekre kell zúdítani az utakon, vagy sem. És ideírom: tisztelet a kivételeknek, meg hasonlók. Az viszont biztos, hogy ez a járműkategória tényleg arra épül, hogy gyorsabb bárminél, viszont jelentős mennyiséget tud szállítani, nem csak chipsből.

Ha már szóba került Csikós, sajnos ő most betegen fekszik otthon. Többen hiányolják is az írásait, főleg azok, akik nem könnyed, nyúlfarknyi, hanem velős és részletes írásokra vágynak. Szerencsére atesz07 személyében itt a felmentő sereg. Nagyon sok dologban igaza van, bár, ha azt hiszi, hogy én megyek előtte rendszeresen 85-tel, akkor összekever valakivel:) Na, következzenek hát a tartalmas dolgok, tolatásról, hol térről, a lendület elvesztésétől való félelemről, meg arról, hogyan is kéne közlekednie mindenkinek. De ez csak a végén derül ki. Tessék hozni kaját, piát, 11 ezer tanulságos leütésnyi szöveg következik. Még, ha nem is értek minden egyes leütéssel egyet, de úgy 9 ezerrel biztos. Akinek ez sok, az görgessen lejjebb, mert ott még akad egy-két rövedebb, de érdekes levél.

Tárgy: Királynak lenni nehéz...

Dátum: Wed, 29 Jan 2009 10:09

Feladó: atesz07

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor!

Ha már megosztotta velünk, furgonosokkal, a köz véleményét, hadd világítsam meg a dolgot egy picit a furgonosok szemszögéből is. Én egy 2003-as Pug boxer 2.8 HDi-t hajtok, leghosszabb tengelytávval, a legmagasabbtól eggyel kisebbet. Szal, tipikus fehér furgon.

Először is, mit látunk mi az autóból? Nem sokat. Ezt kellene megérteni a többi autósnak. Ha például ferdén beállok egy parkolóba, és mellém keveredik egy hasonló "monstrum", akkor nem látok, mikor kitolatok. Kivillantom a farom, és mit csinál a személy autós? Az Ön tippje a "megáll" volt. Sajnos veszített. Ugyanis padlógázzal, Ő még gyorsan átslisszan mögöttem. Ez 2 autónál még rendben is van, de forgalomtól függően akár 8-an is eljátszzák ezt. Motorosok is! De olyan is volt, hogy már sikerült félig kitolatni, amikor dudálást hallottam. Pont rossz napom volt, kiszálltam, és megérdeklődtem, hogy mi a probléma. Természetesen nem vagyok normális, meg hülye, meg közveszélyes, stb... Mikor megkértem, hogy akkor tolasson ki ő, akkor meg hülyén nézett rám vissza. Ezzel a történettel is csak azt akarom bizonygatni, hogy bizony az "önök" részéről sincs meg felénk a tolerancia, meg a segítőkészség.

Más. A sávváltás. Ez sem csak egyirányú utca. Ha például a személyautós eszetlen módon közlekedik, vagy pont gyorsító sávból felbukkanva a holt terünkben landol, nem tehetünk róla, hogy nem látjuk. Ez nem a mi problémánk, ez a maguké. Kellene lenni már annyi észnek, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, akár Pesten, akár Pécsen, vagy bárhol, nem autózunk teherautó mellett, mert nem láthat minket. Amelyik sofőr meg veszi a fáradtságot, hogy szemmel tartja a jobbját, a nagy forgalomban hamar elveszíti a fonalat, hogy vannak-e mellette. Én szoktam indexelni párat, mielőtt sávot váltok, de néha még ez is kevés. Ilyenkor dudálás, meg gáz adás, hogy benézhessen a fülkébe, hogy anyázhasson. Persze ha ezt a gázadást előbb megejti, akkor végig láttam volna, hogy ott van. Én meg nem fogok két hétig indexelni, néhány tudatlan sofőr miatt. Rámozdulok, aztán ha duda van, nem megyek tovább. Szóval, ha tudják, hogy hülyék vagyunk, akkor meg hagyják meg nekünk a mozgás teret, vagy legalább ne autózzanak a holt terünkben, és mindenki mehet a dolgára békében.

Megint más. A haladási sebességről. Sajnos az emberek még mindig úgy állnak a teherautókhoz, hogy ez egy lassú valami. Ezért mit csinál? Gyorsan megelőz, mikor épp érnénk ki a lakott területről. Én persze felgyorsítok 100-ig, mert az pont kényelmes, de emberünk csak 85-el gurul, előzhetem meg, és még meg is van sértődve. De ugyan ez a betegség fenn áll akkor is, ha már elértük az utazó tempónkat. Ilyenkor is meg kell előznie, hogy előttünk mehessen. Nem akar gyorsabban menni, de előttünk jobb. Ezzel kapcsolatban 2 dolog: Egy jó sofőr, Pécstől Paksig fékez 5ször, egy rossz meg 205ször. Vannak olyan mazochisták, akik minden áldott kanyar előtt képesek fékezni. Gáz elvételről még nem hallottak sosem. Ilyenkor persze beleesek a nyakukba, és fékezhetek én is. Csak azért, mert nem bírta elviselni, hogy előtte megyek. Ezzel nem is lenne gond, csak egy személy autó 1.2-1.4 tonna, egy kisteher meg megrakva 3.5. Kicsit másképp lassul. Egyszóval kényelmetlen önök mögött haladni. A másik dolog meg az, hogy örülniük kellene, ha kifognak egy jó tempóval haladó teherautót. Miért is? Takarítja az utat; legyen szó esőről, biciklisről, kóbor állatról, vagy bármiről, ami gondot okozhat. Ezen kívül, mivel folyamatosan a felezőn halad (ennek is van oka, majd leírom), eltakarítja a szembe jövőket is a felezőről, így önöknek is több helye van közlekedni. Arról nem is beszélve hogy egy teherautóval szembe menet kétszer is meggondolják a népek, hogy kiálljanak-e előzni. Persze ugyanúgy meghal, ha személyautóval ütközik, de egy teherautó ezek szerint mégiscsak ijesztőbb... Szóval ezzel kapcsolatban csak két dolgot javaslok: csak akkor előzzünk meg valakit, ha tényleg gyorsabban akarunk haladni. Másrészt meg nagyon megkönnyíthetjük a dolgunkat, ha lemaradunk egy teherautó mögött, és élvezzük, ahogy letakarítja a forgalmi akadály(ok)at.

A bunkóságról is írnék pár szót, mert itt is félreértések vannak. Mint már mondtam, nekünk nehézkesebb a lassítás, mert nyomja a hátunkat a motyó, kopik a fék, elvész a lendület, feleslegesen zabáltatjuk a gázolajat, stb... Ezért ha csak egy kis esélyt is látunk rá, hogy megússzuk fékezés nélkül, akkor inkább a leszorítást választjuk. Egy tipikus példa, mikor valami áll az út szélén, és nekem el kellene kerülni, de jönnek szemben. Lenne hely, hogy elférjünk, de önök az istenért nem vennék észre, hogy ha egy kicsit jobbra mozdítanák a kormányt, megkönnyítenék az életünket. Ezért én fogom magam, és határozottan kiállok, hogy önöknek muszáj legyen arrébb menni. Bunkóság, de azért mert mások nem bírják felmérni a közlekedési szituációkat, Én nem fogok fölöslegesen lassítgatni. Nálam alap, hogy a másik közlekedő fél szemszögéből is vizsgálom a helyzetet, és eszerint próbálok cselekedni. Szóval ezzel kapcsolatban is csak azt tudom javasolni, hogy segítsék a teherautós közlekedését. Ha látnak rá reális esélyt, hogy megkíméljenek minket egy felesleges fékezéstől, akkor tegyék meg a szükséges lépéseket.

Aztán visszatérnék ismét a sebesség kérdésére. Mivel Tibor úr nem gyakorlott teherautó sofőr, ezért megosztanék pár dolgot önnel. A teherautó megrakva nem olyan rugalmas, mint gondolná. Egy személy autónál mindegy, hogy az ember 40-el, 50-el, 60-al, vagy 70-el halad, nem tapasztal a fogyasztásban jelentős különbséget. Ugyanez nem igaz ránk. 40-50-nél még pont nem elég a nyomaték, hogy ne erőlködjön a gép, de 65-70-nél már túl sokat forog, csak zabál feleslegesen. Meg kellene érteni, hogy nálunk szűk a sebesség tartomány, amiben kényelmesen tudunk közlekedni. Én legalább is ezért tolom az előttem szuttyogókat, mert neki mindegy mennyivel megy, nekem nem. Tehát a tanácsom az, hogy ha egy teherautó a seggükben centizget minket, valószínűleg pont nem ideális neki az önök sebessége, ezért tessék kicsit gyorsítani. Többnyire úgy vannak ezek a TGK-k kitalálva, hogy az 50 pont ideális nekik, szal nem kell aggódni, hogy szabályszegésre kényszeríti magukat. Itt említeném meg, hogy amit maguk 50-nek hisznek, az nem feltétlenül annyi. Lehet, hogy csak 45. Ezért kérném mindenkitől, hogy a kényelmetlenségek elkerülése végett mindenki a mindenkori forgalom tempóját vegye fel. Ha halad a forgalom 100-al, akkor ne kelljen már a 80-al haladók miatt kínlódni...

Ígértem, hogy írok a felezőn haladásról. Ez a teherautók kiváltsága, de meg van az oka. Nagyon sokszor van olyan, hogy hirtelen kell valamit kikerülnünk. Ilyen például a kamikáze módjára jobbra kis ívben kiforduló biciklis, aki 10-ből 9-szer úgy jön ki elém, mintha nem is jönnék. Nekünk két okból jó a felezőn haladni: 1. valószínüleg nem férünk el egy sávban az akadállyal, ezért át kell mennünk pár centit a másikba. Mivel önök már rég letakarodtak előlünk a felezőről, magukra már nem kell figyelnünk. 2. A rakomány. Nem mindegy, hogy fél métert mozgunk oldalra, vagy 1.5-t. Itt nem akarok kitérni az 1 méter differenciából fakadó megcsúszási, és egyéb veszélyekre, mindenki el tudja képzelni.

Azt is elfelejti a cikk írója, hogy mi nem jó kedvünkben autózgatunk, nem a mamához megyünk, nem a bevásárló központba megyünk bevásárolni. Csak a magam példáját tudom felemlegetni. Türelmes szoktam lenni, de mikor a 2 órás út alatt már a 15. béna, tehetetlen sofőr tart fel teljesen értelmetlenül, olyankor az én lábam is másképp kezeli azt a gázpedált. A lemaradást meg muszáj behozni, ezért sokszor Én is azon kapom magam, hogy keresztül gázolok a forgalmon. Köszönjék azoknak a társaiknak, akik 80-al döcögnek, mikor lehetne menni 90-100-al. Nem várom, hogy ennyivel menjenek, de legalább az első előzési pontig tessenek kicsit jobban benyomni azt a gázpedált, utána meg segítsék az előzést. Akkor talán nem úgy előzik meg magukat, hogy a pészméker győz korrigálni.

A megrakásról, meg a túlpakolásról meg annyit, hogy mi ebből élünk. Rohadtul nem mindegy, hogy 200 km-es távolságból mennyi motyót hozunk el, mert sok pénzünk múlik rajta. Ahelyett, hogy az ilyeneket szidják, inkább tolerálni kellene, és ha már így alakult, megtartani tőlük a tisztes távolságot.

Jah, és még a rendőr téma. Nincs jobb dolguk? Nincs! 200 km-en sokszor 5x megállít! Szó szerint! Rohadtul nem azt csinálják, ami a dolguk lenne. Konkrét példát tudok mondani, nem a levegőbe beszélek. Egy rablóbanda 6 nap alatt 10 házat pakolt ki a városunkban fényes nappal! A rendőr mit csinál? Kint áll az út mellett, és mér. Minden felelhető egységgel az utcán kellene járőrözni, hogy megfogják a tolvajokat, de Ők kint állnak, és mérnek, meg a menetlevéllel piszkálnak. Ennyit a rendőrökről...

Nagyon sok, a fentiekhez hasonló autós sztereotípiáról tudnék még írni, de most nincs kedvem. A lényeg úgy is az marad, hogy a médiáknak, akár TV-s műsor formájában, akár a TC-n egy cikksorozat keretein belül, nevelni kellene az autós társadalmat. Felhívni a figyelmet a veszélyforrásokra. Arra, hogy hogyan tudják elősegíteni a másik autó haladását, ilyesmi. Nagyon, de nagyon hiányzik ez az autós társadalomból. Képzelje csak el mennyivel biztonságosabb lenne a közlekedés, ha csak az ülne be az autójába, akinek tényleg muszáj, ha hagynák haladni azokat, akik a dolgukra sietnek, és nem idegelnék fel magukat feleslegessen, mikor feltartják őket. Meg úgy általában, ha tolerálnánk egymást, és nem nyomnánk fel egymásban a pumpát, hogy aztán a következő autóson vezessük le, aki nem is tudja miért kapja, amit kap. Sokszor szándékos szívatással is találkozom. Miért kell ezt? Itt nem a fehér furgon a hibás. Szeretném, ha a következő gondolatot közkincsé tenné: Az összes forgalomban résztvevő ok okozati összefüggésben van. Nem lehet rábökni semelyik autós, vagy motoros csoportra, hogy "Igen, az Ő hibájuk, hogy ma Magyarországon nem tudunk normálisan közlekedni.". Az autózáshoz 3 dolog kell: tudás, tolerancia, türelem.

Ha ez mind meglenne az összes autósban; nem lenne se taxis, se fehér furgonos, se kamionos, se motoros, se biciklis, se gyalogos probléma... És akkor tényleg csak balesetek lennének az utakon, nem pedig olyan tragédiák, amik elkerülhetőek lettek volna. Azért az is érdekes, hogy egy kamionos haverom azt mondta, hogy Ő a magyar embernek nem hajlandó kitenni az indexet. A szomszéd országban mindent betart, türelmes, nyugodt, de itthon keresztülgázol a forgalmon. Érdemes ezen elgondolkodni.

Be is fejezem lassan a levelem, de kérdeznék még valamit, amolyan elgondolkodtatásként. Nem lehetek áruház igazgató a megfelelő előképzettség nélkül. Nem lehetek orvos 6-10 év tanulás nélkül. De autóba ülhetek 20 óra vezetés után, vagy 0 reflexekkel 80 évesen, vagy akár úgy, hogy nem volt a családban senki, aki átadta volna a tudását, ezért 10 év, és 200e km alatt sem tudtam megtanulni vezetni. Itt napi szinten életek forognak kockán, családok mehetnek tönkre, még is bárki, bármikor autóba ülhet, és okozhat olyan halálos baleseteket, amiket meg lehetett volna előzni, ha megvan a megfelelő előképzettsége az okozó, de akár a védekező sofőrnek... Emberek halnak meg, teljesen feleslegesen. Félelmetes, nem igaz?

Aki eljutott idáig, az megtudhatja, hogy mi a román állampolgárok elsődleges adrenalinforrása. Csak felülnek egy helyijáratos kisbuszra:

Tárgy: Királynak lenni nehéz...

Dátum: Wed, 29 Jan 2009 11:47

Feladó: Kún Ákos

Címzett: Papp Tibor

Román állampolgárként azért még hozzátennék annyit, hogy a személyszállító mikrobuszok, főként a helyi járatok (Ford Transit, VW LT, Merci Sprinter, stb) a legveszélyesebbek. Mi a helyzet akkor, amikor a rakomány 30 ember (óóó igen, beleférünk mi annyian, állva tízen simán), és 120-szal száguldunk az E574en. Az e574 (vagy DN11) az egy "drum european", ez azt hiszem nemzetközi utat jelent (román KRESZ.... elnézést), melynek Brassótól Kézdivásárhely felé haladva van egy felettébb érdekes szakasza, össz 4 sávos betonút. Az állapotáról szerintem elég az, hogy 205/45os gumival (gyárilag ilyen, s annyira szép, hogy nem tudunk megválni tőle, pedig nem is sportos az autó) maga a pokol, max 70-80-as tempót, 50-re lassítás mellett felütésekét, és folyamatos szlalomozást jelent - nem is értem, miért nem ez a nemzeti sportunk, a gödörszlalom... Nagyon sokat utaztam ezen a szakaszon, s több olyan sofőrrel, akik szerintem egész egyszerűen öngyilkos hajlamúak. Helységen belül 70-el elhúzni egy, a parkolóból épp lendületesen kitérő kamion előtt, miközben szemből is jönnek, na ez a sofőr háta mögötti ülésben, egy kb. 30 éves batárban nem kevés adrenalin. És ezek nem egyedi esetek... Minden második utamnál van egy-egy olyan helyzet, ami után szívom a fogamat.
Már az is félelmetes, amikor ezeket a manővereket a szemben jövő/letolt autót vezetve élem meg, de ez sétakocsikázás ahhoz képest, hogy milyen ugyanez annak a 30 embernek, aki a buszban ül, s nem tehet semmit - már akit egyáltalán érdekel, néhány út után nekem is megszokottá vált.
Mit gondol az, aki folyamatosan játszik pár tucat ember életével? Az évtizedes tapasztalat (már ha van, s ha van is, akkor nem traktoron...) nem mentség, pedig vezetni tényleg nagyon tudnak, uralják a járművet. De mi van, ha én pánikolok, s nem tudjuk egymást kikerülni egy bátrabb előzésnél?
Meglepő tud lenni a tömegszállításban dolgozók felelőtlensége. Villamoson ülve is tapasztaltam olyat (Bukarestben, aminél már csak India lehet rosszabb..), hogy eldugult útkereszteződésben a vezető rángatja a csengőt, s apró, de fenyegető "gázfröccsökkel" megy egyre közelebb a sínen álló, ugyanezt a manővert az előtte levővel végrehajtó másik autóhoz. Én 30-40 centit saccolnék, annyira kerültünk közel. Engem a röhögés fojtogatott, a forgalmat irányító rendőr meg csak a fejét vakarta. És nem,
ez sem egyedi eset ...

Üdv,
Kún Ákos

A fehér furgonosok felismerik az olyan suzukisokat is, akik inkognitóban vannak, és amúgy civilben V6-os Mondeo áll a garázsban. Valószínűleg a két fél nem egyformán látja a történéseket, bár az egész sztori konklúziója mégis csak az lesz, hogy talán nem kellene megölnünk egymást. Ha lehet.

Tárgy: Királynak lenni nehéz...

Dátum: Wed, 29 Jan 2009 13:05

Feladó: Veres Dániel

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor,

nagyon örülök a cikkének. Pilisszentkereszten lakunk, és mostanában Esztergom felől rajtunk keresztül közlekednek a "fehér furgonok". Felfele 40-el, és nem segítenek az előzésben, lefele pedig 130-al, és ha esetleg valaki eléjük kerül, nem zavarja őket a beláthatatlan kanyarban érkező szabályos autós.

Éppen tegnap történt meg velem, eddigi legveszélyesebb autós kalandom. Kihajtottam a fő útról az Esztergom felől jövő útra, kb. 50-el, mivel nagyon jól belátható a kanyar, kb. 1 km-re ellátni jön e valaki. Hozzáteszem egyedül voltam egy dízel Wagon R-ben, ami ilyenkor elég jól húz a 200nm-es nyomatékkel. Láttam, hogy kb. 200m-re jön egy furgon, de simán sebességgel elé tudtam jönni, mire utolért el is értem az ő sebességét, ugyhogy nem kellett lassítania. De nem tetszett neki, hogy egy suzukis kihajtott elé, ezért elkezdett előzni. Persze beláthatatlan kanyarban, belterületen. Én sem 50-el mentem, nem is láttam, hogy előz, csak nyomtam neki ahogy szoktam. Ekkor láttam meg magam mellett, ahogy éppen letol az útról. Majdnem belökött az árokba, amikor elengedtem és dudáltam lefékezett előttem, úgy, hogy abs-el kellett megállnom kb fél méterre mögötte.

Olyan már volt, hogy nem hagyták magukat megelőzni, de olyan, hogy egy autó belökjön az árokba direkt, olyan még soha nem fordult elő, és remélem nem is fog.

Ezért nagyon jó, hogy felhívják erre a problémára a figyelmüket, mivel ebben az esetben sem ő esett volna bele az árokba, hanem egy "suzukis".

Tisztelettel
Veres Dániel

UI: hozzáteszem, hogy van egy V6-os Ford Mondeónk is, úgyhogy nem tartozom az átlagos suzikusok közé, talán ettől ijedt meg, és a rutinelőzés helyett, inkább az agresszív befejezést választotta.

Ismét egy levél a másik oldalról, egy tapasztalt furgonvezetőtől, arról, hogy miért is száll el az ember agya. Annyit hozzáfűnék, hogy nagyon szimpatikus a hozzászólás, és alapvetően én is úgy vagyok vele, hogy ha valak szabálytalankodik, nem zavar. Csak indexeljem, tudjam, hogy mit fog csinálni. A levél egyébként Gyulavitéz "Lámák az utakon" c. írásához kapcsolódik inkább. Szóval, senkivel sem kivételezünk! Igaz, ahhoz nem kell forgonosnak lenni, hogy zavarják az embert, akik így vezetnek, hidd el!

Tárgy: Királynak lenni nehéz...

Dátum: Wed, 29 Jan 2009 15:48

Feladó: nor

Címzett: Papp Tibor

Üdvözletem!

Becses személyem 400k++ km-t tud maga mögött jelzett kocsikategórián.
Hozzáteszem, mindig indexelek, amit a sok suzukis általában elfelejt.
Mint ahogy a sávtartást is, a jobbra tartást is, a városon kívüli lámpafelkapcsolást, vagy épp a ködlámpa lekapcsolását.

Nem szokásom megszűnő sávban jobbról előzve bevágódni mások elé, ritka kivétel amikor látom, hogy a nyomorék nem képes elindulni úgy, hogy más is átérjen rajra kívül a zöldön ...

Tipikus, amikor (betartva a KRESZ amúgy mindenkire vonatkozó szabályát), jobb savban állunk a lámpánál, bal savban 1-2 kocsi, előttem 5-6. (és nem, nem megyek át a bal savba csak azért, hogy előrébb legyek 1 kocsival, mert felesleges)
Kocsik indulgatnak.
Egyesével.
4ik elalszik.
Aztán elindul. 5ik is elalszik, majd latja hogy a gyalogos már villog, hat GYORSAN BELELEP A FÉKBE.
Mindenki mögötte satu, majd a paraszt csakazértis nyom egy gázt és átmegy az időközben mar pirosra váltó lámpán.

No az ilyen esetekben, amikor (400k tapasztalatából) latom előre hogy ez lesz, kivételes esetekben kimegyek jobbra/balra hogy ne én szívjam meg azt hogy túl sok olyan embernek van jogsija akinek nagyon nem kellene ...

(tipikus ilyen hely: újpesti összekötő híd alatt Árpad út - Váci út kereszteződés)

Másik kedvencem amikor a 70es táblánál 40-45 körül vánszorognak az emberek, TERMÉSZETESEN EGYMÁS MELLETT, és eszük agába sem jut, hogy talán valakinek mennie kellene, hogy haladjon a közlekedés ...

Hosszú évek tapasztalata, hogy 1-1 suzukis, aki a belső sávban "felejti magát", 110-zel, vagy 100-zal vagy 90-el az autópályán, kilométeres kocsisorokat tud okozni.
És persze nem akar lemenni az istenért sem, neki ez JOGA, hogy ott menjen. (a kötelezettségeit meg ugye ne firtassuk)
Aztán amikor elszakad a cérna, és megelőzi az ember hosszas türelmes követés (és később villogás után), akkor persze neki áll feljebb.

És láss csodát, amit nagyon sokan nem tudnak, 1-1 ilyen egéragyút ha sikerül megelőzni, utána kilométereken keresztül senki (!) nincs a pályán.

Tudom, hogy nagyon sok furgonos paraszt, szoktam én is naponta tapasztalni, de alapvetően mindennek van egy kiváltó oka ...

Kommentek

  • 2009.01.30 19:08:42empetya

    m.csaba!



    Ezért kár volt regisztrálni. Ha nem látsz ki valaki mögül, akkor maradj le. Amúgy is létezik biztonságos követési távolság. Vagy te kitiltanád a hobbiterepjárókat is?

  • 2009.01.30 19:10:18loláb

    Én úgy gondolom, hogy nem kötelező fuvarozással foglalkozni. Ha valaki ezt a munkát választja, akkor úgy lássa el a munkáját, ahogy a vonatkozó előírások megkövetelik.

    Más szakmáknál is bőven vannak értelmetlen korlátozások a többség mégis betartja őket. A furgonosok nem, ezt még az amúgy korrekt hozzáállású levélben is elismerik.

  • 2009.01.30 19:11:03empetya

    Engedelmetekkel beszúrom ide két hozzászólásomat, amit a másik poszthoz írtam. Annak lassan vége... :o)



    Nagyon sokan képtelenek felfogni, hogy kicsit komolyabb rutinnal rendelkezünk, mint közülük sokan. Ami persze nem jogosítja fel az embert, hogy állat legyen. Csak abba se gondolnak bele, hogy ha főúton egy sorban mondjuk én a harmadik helyről elkezdek előzni, az nem azért van, mert kamikáze barom vagyok. Csak éppen ő a személyautóból nem látja, hogy mi van előtte, de én magasabbról igen. És a tapasztalatom miatt még képes is vagyok felmérni, hogy elférek-e vagy sem.



    Az egész ezen múlik. Amíg egy átlagsofőr megcsinál hetente tíz előzést, addig én naponta harmincat. De mondhatnék bármi más forgalmi szituációt is.

  • 2009.01.30 19:11:35empetya

    Jut eszembe, mondok is.

    Nagyon sokszor bosszankodom azon, hogy az emberek nagy többsége képtelen normálisan használni a körforgalmat. Ha azt látják, hogy valaki bent van a körforgalomban, de még a túloldalon, akkor is indokolatlanul lelassítanak, és úgy közelítenek. Hátha az az illető nem megy ki az előttük lévő kihajtón. Pedig egy jól megépített körforgalomba nagyobb íven hajtasz be, mint amin majd bent közlekedsz. Ergo gyorsabban is mehetsz. Ezáltal nem zavarod a másikat, ha nem KÖZVETLEN elé vágsz be. Tehát ha csak egy negyed körrel is előtted van, és még ha tovább is jön, akkor is bemehetsz elé a MEGFELELŐ lendülettel, és majd a bal ívre szépen lelassulsz. Igaz, ezt érezni kell...



    Hú, nem tudom...érthető lett?? :o)

  • 2009.01.30 19:13:09papa33

    Ó, hát itt mindenki okos, értem a kamionost mért megy 100-zal 70 helyett és 50 tonnával mért ba...sza szét utjainkat.

    És előjöttek a Suzukik is.

    Most gratuláljak nekik?

    Minden nap ezt teszi 400 k km, mégis tudja mikor elakad a hóban keresztbe és ezrek nem tudnak egy miatt hazaérni (mert a balfácán nyárigumis aztóst 3-an félrelökik és kész, meg téli gumi sem kell kresz szerint ugye). De a kamiont menteni kell.

    Meg letolom a szembenjövőt, nehogymá fékezzek!

    Most gratuláljak neki?

    Panaszkodnak, nem éri meg túlsúly és hajtás nélkül, meg a tachográf (jó a 10 percért nem adnék százezres büntit én sem), hosszú évek alatt egymás és üzemanyagár alá igértek, megannyi új kamion hitelre, kitermelhető még?-asszem itt a vég.

    Most nem mondom hogy gratulálok. De asszem sokaknak sajna itt a vég. Ez már más téma.

  • 2009.01.30 19:16:02Shadow75

    BTO11, elsősorban a kikerüléses műveletre írtam ezt, hogy ő "éppcsak egy kicsit átcsúszik a szembesávba". Ja, ez általában ugye így szokott lenni, pár cm-t csak. Ő a "leszorítást választja" nagyon jófej, csak van, hogy már a padkára kell felmenni valakinek, mert az a pár cm egy kicsit több volt... A másik meg, nem egyedül van az úton, nem gondolja, hogy neki is alkalmazkodni kéne? Az úgy nem járja, hogy mindenki csak engem segítsen, mer' nekem ez a munkám. Ki nem sz..ja le? Nekem meg más a munkám, mégse szorítok le senkit, mert nincs kedvem megállni/fékezni.

  • 2009.01.30 19:17:54repecs

    Szerintem is igaz az a felvetés hogy pályán trabival kispolszkival ladával lehet 130 cal menni de egy mai kisteherrel amin nagyságrendileg több fék futómü van azzal max 80nal.

  • 2009.01.30 19:19:54hamika





    Hozzáteszem egyedül voltam egy dízel Wagon R-ben, ami ilyenkor elég jól húz a 200nm-es



    Ez pedig tipikus suzukis megnyilvánulás...és még gázolajos is pfff

    Nem ugy volt hogy amikor meglátad hogy előzésbe van a furgon akkor elöjöttek a komplexusok,és mind 70 paripát bevetetted hogy megmutasd neki.És ezért huzta rád a kormányt. hmmm

  • 2009.01.30 19:24:43McK

    Én büszke vagyok,a beküldött levelekből számomra az derült ki,hogy sok értelmes,nagyon rendes ember szív nap mint nap,szuttyogó "szabálytisztelő" barmok miatt.

    A deffenzív vezetőt nagyságrendekkel többre tartom a szabálymajmolóknál..

  • 2009.01.30 19:25:24m.csaba

    empetya!



    Az első hozzászólásod írása közben nem olvashattad az én másodikomat. Látod nekem is van egy "hobbi"terepjáróm. Én mikor azzal vagyok akkor úgy közlekedem, amikor a Volvoval akkor meg úgy. A Volvo felett meg még egy trabantból is átlátni olyan lapos. :)

  • 2009.01.30 19:27:37empetya

    Hozzátenném, hogy azért van sok száguldozós furgonos, mert ilyen górék ülnek sok helyen, mint az első levél írója. Aki hazahajtja Portugáliából az embert 30 óra alatt. De ő maga még nem volt messzebb Firenzénél.

  • 2009.01.30 19:28:30empetya

    m.csaba!



    Látod, a furgonos meg amúgy közlekedik. :o)

  • 2009.01.30 19:29:08m.csaba

    És egyetértek természetesen azzal is, hogy egy csomó vasárnapi sofőr "fogalmam sincs mi az a körforgalom"van az utakon, de azzal nem lehet mit kezdeni. Viszont akinek ez a szakmája és évi többszázat nyom le, annak azért tudnia kéne mi az, hogy közlekedni...

  • 2009.01.30 19:29:20Tóbiás Nyúl

    "Kedves" Turi Márton!



    Hogy anyád nem kapott szívrohamot, mikor apád felcsinálta, te rohadt gennyláda! Telefonon letéped a tökét, mi? A tiedet kéne egy az egyben letépni te paraszt állat! Az, hogy a kurva sofőr mindenkin keresztülgázoljon, veszélyeztesse mások életét csak azért, hogy egy két órával hamarabb odaérjen az áru te ganajtúró szarhárházi! Remélem addig dagadnak az erek a fejeden, amig agyvérzést nem kapsz! Mert ez egy ilyen szemét világ, ugye...

  • 2009.01.30 19:30:58empetya

    m.csaba!



    Ezért írtam ezt a körforgalmas példát. Ha csak két ember megpróbálja holnaptól így csinálni, én bepisálok a gyönyörtől. :o)

  • 2009.01.30 19:32:31empetya

    Úgy látom, Turi Mártont nem zárta a szívébe senki, aki ért a témához!!! Hihihihi!!!!



    Csak én visszafogtam magam. :o)

  • 2009.01.30 19:34:56megint

    Elég sok fuvarozó jár hozzánk, és így, hogy sietnek is legtöbbször éjjel érnek haza, én nem látom ilyen siralmasnak a helyzetet mint itt sokan. Kultúra az van, azt viszont látom. Fuvarozóknak van egy másik csoportja is egyébként azok akik meg cammognak az úton, gondolom gázolajra pályázva, úgy mint sok buszsofőr.

  • 2009.01.30 19:36:10gygaabor

    Az egészhez annyit tudok fűzni, hogy magam is JELENTŐSEN szigorítanám a jogosítvány-szerzés módját. Sokkal hosszabb felkészítésre lenne szükség, komolyabb vezetéstechnikai és manőverezési képzéssel és számonkéréssel (!). Nem muszáj mindenkinek autót bezetni. Van aki arra is alkalmatlan, hogy a zebrán gyalogosként átmenjen. Ha mindenki tudna egy mai szemmel jó közepesnek mondható vezetési gyakorlattal autózni, akkor nem lenne probléma a "suzukis" kollégákkal és társaikkal (bocs, suzukisok, de valamiért nem véletlen a sztereotípia), nem lenne féldélutános program egy sávváltás egyeseknek és a mögöttük lévők nem ordibálnának rájuk és nem lenne baj a fehér furgonosokkal sem. Nekem személy szerint nincs is nagyon, otthagyom őket a francba, vagy megbájok mögöttók, mikor hogy érzem... Egyedül a belvárosban szélső sávban vészvillogó furgonokat nem szeretem, de az sem az ő hibájuk. Valahogyan teríteniük kell a szajrét. Mondjuk a kaszinó előtt vészvillogózó AMG merdzsók meg A8-asok is pont ezt csinálják... Ők is terítik a szajrét, gondolom. :)



    Szerintem a közlekedésben - a kresz élhetőbbé tétele mellett - ez lenne a legfontosabb. Nyilván az okmányirodáknak, autósiskoláknak, tankönyvkiadóknak is kell valamiből élniük.

  • 2009.01.30 19:37:27m.csaba

    empetya

    Abban biztos vagyok, hogy senki. Már nem is dudállak le benneteket egy ideje. Belefáradtam. Mielőtt tanácsoltad már rég azt csinálom, hogyha nem tudlak kikerülni, lemaradok, oszt majd csak lekanyarodsz valamerre wazze. :-) Aztán meg kikanyarodik elém egy fehér furgon a következő kerinél és kezdődik elölről.

  • 2009.01.30 19:40:37m.csaba

    Ja a "túrimártonok"-tól ilyen szép ez a világ...

  • 2009.01.30 19:42:30empetya

    Én tudom ám, mi fán terem a jobbra tarts! :o) Sőt, még olyankor is lejjebb húzódok, ha az ELŐTTEM lévő szeretne előzni, vagy sávot váltani, hogy a hátrafelé látásban se zavarjam, és észrevegye, ha esetleg valaki tempósan jön mögöttem, aki elé nem kéne kimenni...

  • 2009.01.30 19:43:41Gábor206

    Kedves furgonosok!Teljes mértékben megértem,hogy gyorsan szeretnének haladni,de az egyik levél írót engedjék meg hogy elküldjem melegebb éghajlatra.Nemtudom hogy lehet valakinek ennyi bőr a kibaszott pofoján hogy azt hiszi,mindenkinek őt kell szolgálni.Véletlenül nem BMW a civil kocsija?Kérdezem én hogy mennyi ideig tart a fékre tenned a tetves lábad??2évig kamionoztam és 1 évig fehér furgonnal jártam.Valahogy sose gondolkodtam így!!Ne te szabjad meg nekem hogy mennyivel mennyek,úgy megyek ahogy akarok te búnkó faszszopó!a vélemény továbbiakban nem túr nyomdafestéket...Elnézést a káromkodásért.

  • 2009.01.30 19:43:59empetya

    Amúgy javaslom, nézzétek meg az iwiw-en ezt a Turi Mártont. Székesfehérváron lakik. Ő fogja bárki tökét letépni?????????

  • 2009.01.30 19:45:44totyy528

    Kár hogy a BMW nem csinál furgont.Meg a Honda . Abból miylen jó kis cikk kerekedne:-)))))

  • 2009.01.30 19:46:08Ciri

    Az első levél írójának mekkora dumája van !!

    Besszarás !!!! :)



    A második se kutya, ráadásul sok mindenben egyet is értek velük... :)

  • 2009.01.30 19:54:01Bladika

    Felsőbbrendűség érzet az van! Mindenki szolgálja atesz07 -et! Ő diktálj a tempót se lassabban se gyorsabban! Ja és kéretik helyette is nézni az ő holterét és tükrét! Vezetni azt nem tud de pofázni azt igen! Pedig ő milyen sok KM et nyom évente az autóba! Én is naponta éneklek a zuhany alatt már évek óta mégis szarul csinálom!

  • 2009.01.30 20:00:12Bladika

    Mellesleg csak a furgonosok használják munkára az autót minden más autóval csak séta kocsikáznak, utazgatnak, semmi más! Nálunk csak ők dolgoznak szóval segíteni őket és elengedni!



    "Ahelyett, hogy az ilyeneket szidják, inkább tolerálni kellene, és ha már így alakult, megtartani tőlük a tisztes távolságot."



    Ez a legjobb rész! Kinyírták a családod mert kellett a TV a lakásból! "Ha már így alakult tolerálni kellene!"



    Egyet ne felejtsünk el! Mi nem kötelezünk rá, hogy az adott cégnél dolgozz! Ha nem teszik el lehet jönni!



    Sokan vagytok, de azért még kevesen, hogy mi alkalmazkodjunk hozzátok! Ébredj már fel!

  • 2009.01.30 20:22:07razsa

    atesz07 leveléből:



    "Nem akar gyorsabban menni, de előttünk jobb."



    Naná hogy jobb, mivel mögöttetek, kb semmit nem látni az útból, iszonyat kényelmetlen egy ilyen furgon mögött menni, ha normál személy autók mennek a személyautó előtt, akkor az ember több 10-100 méterre ellát előre, az üvegeken keresztül, bármi van fel tud készülni. Ha meg egy furgon előttem van, elkezd fékezni akkor én már csak utána fogok tudni beletaposni a fékbe, mert nem láttam hogy előtte már fékeztek..ha satuzik bele se merek gondolni hogy mi lesz abból...tehát az éremnek itt is két oldala van, és felőlem mehet gyorsan a furgon akkor is megelőzöm, mert közvetlen egy ilyen mögött menni nagyobb tempónál nem egy kellemes dolog.

  • 2009.01.30 20:22:55Tóbiás Nyúl

    Atesz07!

    Déged is dugna már meg egy aids-es oroszlán! Mi a szrt képzelsz? Hogy majd én fogok a magadfajtákra figyelgetni?????? He???? Te meg veszélyeztetsz, te túrórudi! Az meg mér baj ha nem bírom elviselni, hogy nem látok tőled + nyomod a bűzt a pofámba, hát megelőzlek! De utána nem kívánok száguldozni, haladok előtted, erre te visszaelőzöl? Na akkor jönne az, hogy besatuzok eléd, kirángatlak a kocsiból, és addig ütöm a fejed a viperámmal, amíg ki nem folyik az agyvelőd, és fel nem nyalják a kóborkutyák, teeee, agyhalott libakúró mákosbejgli!

  • 2009.01.30 20:29:18Bladika

    Ez a jó ebben, hogy ilyen agyon iskolázott emberkék mint atesz07 levelét kirakják. Úgy beszél mintha ő a teljes fuvarozó szakmát képviselné a sötétségével. Ezzel tovább rontja a róluk ki alakult képet és ráadásul ebbe bele keveri olyan "kollégáit" akik tudnak normálisan közlekedni!

  • 2009.01.30 20:30:33Stock

    kedves Turi Márton: remélem te sem lepődsz meg azon, ha valakit nem fizetsz ki a munkájáért, akkor az telibe kromofágozza a kocsidat, megcsapkodja az arcodat..... (gondolom a fotót sem te fizeted) :)

    nem lehet, hogy te vagy a fehér furgonosok világának megrontója, mert ha nem harácsolnál és olyan fuvarokat vállalnál be amik teljesíthetőek, akkor nem kerülne vezsélybe rengeteg emberi élet?!



    a második kommentben pedig ez verte ki a biztosítékot, de nagyon:

    "A megrakásról, meg a túlpakolásról meg annyit, hogy mi ebből élünk. Rohadtul nem mindegy, hogy 200 km-es távolságból mennyi motyót hozunk el, mert sok pénzünk múlik rajta. Ahelyett, hogy az ilyeneket szidják, inkább tolerálni kellene, és ha már így alakult, megtartani tőlük a tisztes távolságot."

    ez azok fényében, hogy mennyit fejtegetted a nagyobb tömeg következtében romló fékhatást és fellépő manőverezhetőségi problémákat teljesen korrekt...

    most képzeld bele magad a másik ember helyzetébe, ahogy említed, hogy szoktad..: az útépítő nem teszi bele az anyagot az útba, mert neki sok múlik rajta, aztán jön a kedves fuvaros rendesen túlpakolva, amin szintén sok múlik számára........ majd mindenki szopik a széthullott utakon és örül neki hogy legalább az említett két csoport jó sokat keresett, ugye?! :))



  • 2009.01.30 20:39:48stars7726

    Ja hogy a fehér v fasz tudja milyen színű furgonosok ilyenek?letépik a töküket?és ez ki a lófaszt érdekel konkrétan?ezért hajtanak úgy mint az állat és veszélyeztetnek mindenkit a közlekedésben?úgy látom sose lesz már itt rend.úgyhogy -harcra fel!!!

  • 2009.01.30 20:43:38Bladika

    Ja a kedves Wagon-R -es barátunk, meg simán pöcs volt és mondhatnám megérdemelte, de azért ilyet nem érdemel senki, de csak is magára vethet!



    Miért nem képes megvárni amíg elmegy a furgonos? Minek kanyarodik ki elé? Állítása szerint nem kellett fékeznie, mégis utolérte! Hogy van ez? Mellesleg akkor már feltehetően motorfékkel érkezett a furgonos! Szóval kedves uram ne csodálkozzon, ha lelökik az útról! Ez a manőver amit végrehajtott tipikus Suzukis akció!

  • 2009.01.30 20:46:45empetya

    Ezzel egyetértek. És vajon ő a dízel Suzukiból honnan tudja, hogy a mögötte lévőnek kell-e fékezni vagy sem? Nem csak az a fékezés, ha letérdel az autó. Elég, ha lassítani kell egy ilyen önjelölt seriff miatt.

  • 2009.01.30 20:56:31pejka

    ne röhögtessük már egymást!Turi komplex-el járkál,meg picit agyára ment a mammon....taplóból két kazalnyi van egy kilométeren!De ez a "ne lassíts,mert megöllek,meg húzódj le, cseppet erős!!!!!

    két napja a Váci-Csanádi sarkán nyertem.Fabiaval.Csak a gyereket vittem orvoshoz,aztán megérkezett a "furgon".Ő gyors volt hajnalban,én meg morci.aztán a lámpánál,mikor leüvöltött,másképp látta.Később,talán reggel megint másképp,mert nem reggelizett,az tuti!Szóval ésszel fiúk,mert nem mind az,aminek látszik!Ti autóra ültök reggel,én meg maltert keverek.Ezek alapján a tüzépes a köcsög!

  • 2009.01.30 21:03:31imrus22

    Elmondanám Hogy én is furgonos vagyok.

    ellemben viszont ezzel a kretén céges teherautó sofőrnek képzel emberekkel ( mert ugye semmi köze a teher autó hoz ) egy nagyobb személy kocsi és annyi. teherautónak véletlenül se nevezném.

    Tehát én is furgon vezetek vw T5 öst. csak hogy én posta szálítmányozást végzek , tehát közfeladatot látok el .

    de énis azt tapasztalom mostanában hogy a fehér mindenféle cégek furgonjai előnyt élveznek velem szemben . És nem csak rám huzzák a kormányt , letolnak dudálnak , villognak , még anyáznak is.

    komolyan mondom mint ha csak ők lennének

    Ez hihetetlen

  • 2009.01.30 21:06:29Diszkó

    Üdv! Én egy Land Rover Discoveryt vezetek, amit gyakran néznek fehér furgonnak. Ma pl. megyek az úton, 90-l. Szerintem ezért nem lehet lecseszni, mert annyi volt ott a max. Ráérek, frankó szelíd motorosok hangulatom van. Jön egy mondeo, több, mint 90-el. Hát mondom menj csak, volt egy kis aszfalt még ott jobbra a záróvonalnál, tehát lehúzódtam, így tök jól elmehetett volna. Nem ment, mérges arca volt. Aztán a következő lehetőségnél is lehúzódtam. Nem ment el, gondolom nem értette, a lehetőséget. Lejtő jött, takarékoskodom, ezért 89-l megyek gáz nélkül.



  • 2009.01.30 21:12:42npista

    Csak megköszönöm az itt hozzászólók türelmét a holnapi napra amikor megpróbáljuk tolerálni egymást /és a gyalogosokat is!/ a közlekedésünk folyamán!!

    Köszönöm!



    Türelem hiányzik szerintem az emberek legtöbbjéből és a másik iránti tisztelet megadása/függetlenül ki az -akár ,motoros is!!/.

    Szeretném ha csak egyszer kipróbálná mindenki ,hogy ha közelít a háta mögött egy motoros, vag autós,vagy kamionos akár : Lehúzódik jobbra a padka felé úgy ,hogy a mögötte jövő láthasson előre! Csoda fogja érni mikor a normálisan megelőző ezt a gesztust meg is köszöni!!

    Nézzetek meg egy kamionost akit utólértek és látván,hogy előzni próbálod segít neked az indekszével!! Na szerintem nem bunkó ám szegény , de tudja,hogy lassabb tőled!! Köszönjük meg neki és minden kedves közlekedőtársunknak aki segít mindenkit abban ,hogy a családunkat minden este láthassuk!!

  • 2009.01.30 21:13:03Görbe

    Az román forgalomhoz: ilyen.Mi megyünk oda,mi alkalmazkodjunk.Mondjuk ritkán járni meg Gyergyót úgy oda-vissza ne legyen legalább három kocsi az árokban.Más. Sokat megyek furgonnal,autóval,motorral.Tök mindegy,a barmok úgyis köztünk járnak. Furgonnal megyek,belejön a seggembe,nem baj onnét jó előzni,gyere.Nem lát ki, kijön,elmegy,fékez,bejön. Nem nyer vele semmit.Autóval megyek, ugyanez.Általában 100-110-et tartom.Próbáltam gyorsabban,lassabban.Mindegy,valakinek úgyis útjában leszek.

  • 2009.01.30 21:23:59gof

    szerintem a leszorítós dumák jelentik a csúcsot ebben a témában, pont olyanok mint a közlekedők többsége...az most komoly, hogy lehet veszélyeztetni valakinek az életét azért, hogy ne kelljen fékezni (persze, dögöljek meg családostul, csak hogy 0,05 dl-el kevesebb gázolaj fogyjon!), vagy hogy egy előzést hamarabb be lehessen fejezni (el se kezd vagy szakítsd meg!)...köszi, én is szeretlek titeket

  • 2009.01.30 21:32:34Tomi1973Wien

    nem vagyok furgonos, de en is szivesen halad(nek) lenduletesen...



    legalabb annyi tul eroszakos furgonos van, mint amennyi bena 'suzuki'-s...



    1. vmelyik cikkben korabban olvastam, hogy bevezetnenek egy -remelhetoleg- nem manipulalhato pda-s oktatorendszert, hogy leellenorizheto legyen a tenylegesen leoktatott/levezetett km-ek/orak szama... ezt kotelezove tennem, hogy ne legyenek mutyiban elirt/leirt vezetesi orak...



    2. megduplaznam (minimum) a kotelezo vezetes oraszamat



    3. friss jogsisokat visszarendelnem a jogsi keszhezveteletol szamitott 6ho utan, de 18ho-n belul (osztrak pelda)



    4. kotelezove tennem a vezetestechnikai treninget



    5. belevennem a kozlekedestechnikai elmeletet a tananyagba magas oraszamba



    6. 60 felett 2evenkent, 70felett evenkent kotelezove tennem az orvosit...



    ezekkel talan kicsit felkeszultebb vezetok kerulnenek ki az utakra....

  • 2009.01.30 21:33:38CsCsabesz

    Tóbiás Nyúlnak is szüksége lenne egy hozzáértő dokira.

    Elég nagy gondok vannak nála.

    Már találkoztam a fajtájával "a viperás, szájba vágóssal".

    Kapott is 3 évet, letöltendőt.

    Nagy elégtétellel néztem ahogy búcsúzott a 12 éves fiától!

    Nekem 2 hét alatt helyre jött az arcom, de neki még most is csúzlival lövik be a pogácsát:)))))

  • 2009.01.30 21:41:27CsCsabesz

    Atesz07-k meg fogalma sincs a vezetésről.

    A jó sofőr jól méri fel az adott szitut és számít arra, hogy nem mindenki látja át úgy a forgalmat mint ő.

    Remélem atesz07 egyszer összefutunk egy kis leszórítósdi erejéig.

    Ígérem nem fogok én sem fékezni!

    Ui.: 10 éve vagyok "furgonos" jelenleg pesten futárkodom, ja és rühelem a szuzukisokat!!

  • 2009.01.30 21:47:30Chocolate shitsandwich

    Kár felvenni, az egész Totalcar már csak vergődik, ha nincs más, elő kell kaparni valami fikázást.

    Tisztelt TC, inkább azzal kéne foglalatoskodni, hogy újra rendes tesztek legyenek az oldalon, mert mostanába már megnőtt a melléktermékek aránya!

  • 2009.01.30 21:49:21misitcom

    Kezdek kissé depresziós lenni.Munkahelyemen fehérfurgont vezetek,(igaz decemberben kicserélték szürkére) a saját autóm Suzuki.

    Turi úr nézete szerint a papok mégis vezethetnek részegen mert a misebort meginni munkaköri kötelesség.A fugincásnak meg tuni ezerrel.

  • 2009.01.30 21:55:32Tomi1973Wien

    misit: te szegeny, csak nehogy skizo legyel :-) aztan osszekeverednek benned az egyenek, es suzukit fogsz ugy vezetni, mintha furgonnal lennel :-)



    *joke* :-D

  • 2009.01.30 22:01:54ps3peter

    Mekkora indulatok! Tényleg szórakoztató. Én ugyan már régen nem járok furgonnal, bár volt már benne részem, de nem is zavarnak a furgonosok. Általában egész jól úsznak a forgalommal, nem tartanak fel senkit. Általában simán gyorsabb vagyok a furgonoknál, pedig csak viszonylag normális gyorshajtónak tartom magam.

    Valahogy van egy olyan érzésem, hogy azok panaszkodnak rájuk leginkább, akiket én csak "forgalomfeltartó tényezöknek" hívok... Hülye meg minden autóban ülhet, na bumm, atesz07 pont furgonban, de ö bármi másban is hülye lenne.

    Mondjuk az idönyomást meg a túlsúlyt levenném róluk, egész egyszerüen nem a sofört, hanem a vállalkozót büntetném, de 10 milliós nagyságrendben. Elöbb-utóbb rájönnének, hogy nem muszáj 3 milla hasznot csinálni havonta szabálytalanul, elég lehet a 2 is szabályosan...

    Ja, a suzukisokat meg szintén nem kell szidni, az se mind "mazsola"

  • 2009.01.30 22:01:56misitcom

    Tomi:Köszi az agódásodat!A szuzukival nincs semmi bajom.A furgonnal múlt héten mértekbe.(A feleségem ugrált örömében , hogy probálom csökkenteni az államháztartás hiányát)

  • 2009.01.30 22:06:23Tóbiás Nyúl

    CsCsabesz!



    :))))))))

  • 2009.01.30 22:08:25ppo

    Tisztelt Veres Dániel!



    Suzuki "vagyönőr" (vagoner) DÍZEL???? FOSTALICSKA! Elképesztő!!



    "Hozzáteszem egyedül voltam egy dízel Wagon R-ben, ami ilyenkor elég jól húz a 200nm-es nyomatékkel."



    Te még a fizikáról sem hallottál!! Az kocog!!

  • 2009.01.30 22:10:25Diszkó

    Bocs lefagyott az egész, újraírom:

    Üdv! Én egy Land Rover Discoveryt vezetek, amit gyakran néznek fehér furgonnak. Ma pl. megyek az úton, 90-l. Szerintem ezért nem lehet lecseszni, mert annyi volt ott a max. Ráérek, frankó szelíd motorosok hangulatom van. Jön egy mondeo, több, mint 90-el. Hát mondom menj csak, volt egy kis aszfalt még ott jobbra a záróvonalnál, tehát lehúzódtam, így tök jól elmehetett volna. Nem ment, mérges arca volt. Aztán a következő lehetőségnél is lehúzódtam. Nem ment el, gondolom nem értette, a lehetőséget. Lejtő jött, takarékoskodom, ezért 89-l megyek gáz nélkül. Kanyarban 80-85-tel, mert nincs kedvem kicsúszni. Erre a mondeo mérgesen megelőz, záróvonalnál, beláthatatlan kanyarnál. Bocs hogy segíteni akartam. Más. AUDI-s, vagy egyéb már ideges mögöttem, előttem kamion, kétsávos lesz az út, kamion letér, megelőzöm 110-l emelkedőn, aztán bemegyek elé. Az AUDI-s, vagy egyéb szitkozódva hajt el mellettem. Vajon miért? Inkább mentem volna le a kamion előtt, elvesztettem volna a 2,5 tonna lendületét, és 70-l, nagy fogyasztással mentem volna tovább? Ahelyett, hogy a lendületet kihasználva kevesebbet fogyasztva 100-l tudtam továbbmenni? Folytatódik a történet, falu, utána hegyi szerpentin (nem annyira meredek). Az AUDi-s állat, vagy egyéb 50-l megy a belső sávban, én meg mennék 65-l, a lendületet kihasználva. Mert egyenes emelkedőn kemény legény volt nyomni a zsíros büdös lábával a gázt, de ahhoz már túl ratyi, hogy kanyarban is tudjon menni. A másik, hogy fehér furgonnak néznek (bocs furgonosok, titeket is megértelek). Miért? Nem látnak tőlem? Gyakran kihúzódom jobbra, hogy kitekinthessenek, mellesleg, ha kicsit balra húzódnak, látják mi van előttem. Túl lassú vagyok? Nem hinném, ha nem is 130-l megyek, min. megyek a megendedett sebességgel. Túl büdös és környezetszennyező volnék? Nem hiszem, a motor, katalizátor tuti állapotban van, kb annyira szennyezem a környezetet, mint egy VW Passat, dieselben. Túl sok parkolóhelyet foglalok? Nem, ugyanúgy 1-et mint a többiek. A fenének nekem terepjáró? Mert ez jutott, ez tetszik, és mert mondjuk járok terepre is, egyébként mi köze hozzá minden kötekedőnek? Ha akarok Rolls-Royce-al járok (egy olajsejk most vette meg pl. a tizediket, a régieket nem számítva; én az elsőre gyűjtök). Ezzel csak annyit akartam mondani, hogy túl sok a felesleges idegeskedés, és előítélet. Először magunknak kell rendesen viselkedni a többiekkel, akkor is, ha kicsesznek. Így előbb utóbb egy teljesen stresszmentes közlekedés lesz. De ezt magunknak kell elkezdeni, mert más nem fogja (legalábbis Magyarországon).



    U.I.: Azért Tóbiás Nyúl tetszett, fejlődtem nyelvileg egy kicsit neki köszönhetően, és ki tudta fejezni az érzéseit.

  • 2009.01.30 22:10:39BTO11

    bandika!



    légyszi szarjál sünt hogy Te határozd meg valakinek a megélhetését!

    "

    "Sokan vagytok, de azért még kevesen, hogy mi alkalmazkodjunk hozzátok! Ébredj már fel! "



    majd ha nem lesz kajád a sarki kisboltba csak a supermarketba fogsz járni és még több munkanélkülit tartasz el a gondolkololjá mán 1 kicsit.



    pici tolerancia csibém ne a lábad tedd ki a másik buktatására.

  • 2009.01.30 22:14:29nagyátlag?

    ??????????

  • 2009.01.30 22:16:35silurus

    Én nem Magyarországon élek, az írást tegnap olvastam, és pont ma volt is két "fehérfurgonos" kalandom(egy VW, egy Sprinter). De ettől függetlenül azt gondolom, hogy nem minden furgonos megvadult állat, az első levélírójával is sokban egyetértek. Azt hiszem a fehérfugonosok (egy része) csak egyik problémája az otthon tapasztalható hihetetlenül alacsony közlekedési kultúrának. A közlekedési kultúra (ill. annak hiánya) a társadalom morális állapotának is a tükröződése. Külföldön élve, autózva látom, hogy másképp is lehet. De ehhez másképp is kell élni.Itt a fehérfurgon nincs túlterhelve, inkább fordul kettőt, és aki nem hozza a "szintidőt", azt nem rúgják ki, inkább érjen haza épségben. A jövő héten hazamegyek, Ferihegytől még 250 km.t kell vezetnem. Isten irgalmazzon nekem !?, Ja még valami: valami keleti mondás, "aki siet, az nem a maga ura, mert nem ott van, ahol lenni szeretne". Magyarországon már senki nem a maga ura ?

  • 2009.01.30 22:19:50CsCsabesz

    ps3peter jól beszélsz illetve gépelsz." viszonylag normális gyorshajtónak tartom magam" Ez jó, nagyon jó:)

    Ja, a suzukisokat meg szintén nem kell szidni, az se mind "mazsola".

    Igazad van a pizzafutikról teljesen elfelejtkeztem. Ők tényleg rendben vannak.

  • 2009.01.30 22:24:34ps3peter

    BTO11 2009.01.30 22:10:39

    "majd ha nem lesz kajád a sarki kisboltba csak a supermarketba fogsz járni és még több munkanélkülit tartasz el a gondolkololjá mán 1 kicsit."

    Miért ne lenne kajád? Attól még nem döl össze a világgazdaság, hogyha egy óra alatt 4 kisbolt helyett csak 3-at terítesz áruval, de ezt szabályosan teszed. Vagy hogy akkor kirúg a fönököd? Hát istenem, miért nem vitted többre az életben, ez van. Viszont elöbb-utóbb hátha elfogynak az olyan emberek, akik képesek havi 100-ért mások életét kockáztatni. Az élet nem habostorta...

  • 2009.01.30 22:27:01jam2004

    Nnnna, tisztelt közlekedők! Én leszek a rémálmotok! A fehér furgonos VW dobozos T5-ös (a legkisebb, ami nem nagyobb/nehezebb, mint egy BMW X5), aki magáncélra (majdnem suzukis) dízel Fiat Punto-val jár... :)



    Először is tisztázni kellene a Budapesti/vidéki közlekedést, mert bizony ég és föld. Budapesten agresszívebbek a vezetők, szerintem ezt a statisztikák is alátámasztják.



    A furgonosok védelmében már fentebb írták: klasszikus példa, amikor jobbra hátra tolatok ki valahonnan. Tessék elhinni, hogy egy dobozos (oldalt, esetleg hátul lefóliázott/lemezelt) autóból NEM LEHET KILÁTNI!!! Akkora a holttér, amit egy személyautós sosem tapasztal, mert ott ilyen nem létezik! Itt jön(ne) a KRESZ szerinti tolerancia, de mivel a személyautósok nagy részének erről fogalma sincs, csak dudál, mikor 2-3 cm/s-mal (érti valaki egyáltalán ezt a mértékegységet???) tolom ki az amúgy nem hosszú (5m sincs) furgon seggét! Tessék elhinni, hogy ilyenkor nem lehet látni se jobb, se bal hátra, ezért ha tehetem, mindjárt tolatva állok be jobb hátra, ahol lehet. Itt a következő bibi. Kedves személyautós (holott már 50-100 méterre a parkolóhely előtt kiteszem az indexet), a seggemben fél-egy méterre van, elkezdek tolatni, és dudál... Hogy az anyámba jelezhetném máshogy a parkolási szándékom még ennél is nyílvánvalóbban?!



    Számomra teljesen meglepetés, amit többen írnak, hogy furgonnal 80-90 km/h a maximum autópályán. 3,5 tonnáig tudtommal B kategóriás jogosítvánnyal (szinte) bármi vezethető, abban sehol nem szerepel semmilyen korlátozás felépítményekre, tömegre, egyebekre vonatkozóan... Ha valaki erre konkrét jogi hivatkozást tud, kérem jelezze, mert én bizony 130-cal szoktam közlekedni, ezek szerint törvényt szegve... VW T5 Transporter, ami nem nehezebb a már említett hobbiterepjárónál, vagy egy BMW 6-osnál, amire ez nem vonatkozik, azt akkor vezethetek 130-cal???



    Most bújik elő a dízel suzukis énem. A mai suzuki dízelek a fiattól származnak. van ugye az 1.3-as, meg az 1.9-es. Mindegyik remek a maga nemében. Nekem 1.3-s dízelem van, és tessék elhinni, hogy a 180-200 Nm-es nyomaték elég korrekt egy kigyorsításhoz, mivel már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll. Ezt egy benzines autókhoz szokott sosem fogja megérteni. Dízel álló helyzetből szarabb, semmi kétség, egy kereszteződésben nulláról gyorsítva viszont mire beér az útra, már 40-50-nel halad, ott pedig már a nyomaték az úr, van töltőnyomás.



    A jogra visszatérve, forgalmas úton a forgalom csekély akadályozása révén is ki lehet hajtani az útra, vagy valami hasonló, én még így tanultam a 90-es években (amivel ugyan nem értek egyet), és lehet hogy megváltozott az utóbbi időben, de erről szintén nem tájékoztatott erről engem senki.



    Magyar törvényhozásra jellemző, hogy nem tájékoztatnak senkit a változásokról. Nálunk rengeteg gyalogost gázoltak el az utóbbi időben a kétsávos utakon. Klasszikus példa, babakocsis anyukát külső sávban elengedik, a belsőben pedig elgázolják... Végre hoztak törvényeket, amikről a vezetők vagy tudnak, vagy nem, vagy betartják, vagy nem... DE! A szabályok nem tudása nem mentesít a felelősség alól... Hogy is van ez??? Magyarországon van 3 millió személyautó, pár százezer teher és egyéb, és egy kurva levelet ném képes küldeni az illetékes nyilvántartó hivatal???



    Mint mondtam, dízel puntóval járok magánéletben, meglehetősen nagypapisan... Nem vagyok pacifista, de nekem elég országúton a 70-80 km/h-s tempó, lakott területen meg az 50-55. Rendszeresen ledudálnak/villognak kamionosok, személyautósok (ritkábban). NEKEM viszont ez az ideális fogyasztás sebessége (2,5-3 liter/km!). Még egyszer mondom, nem vagyo pacifista, de a pénztárcám ezt engedi meg! És ameddig a törvény az országúti sebessége csak maximalizálja, és nincs minimum szint, addig semelyik eszement árokbaboruló 24-órákat vezető, útszéli kurvákat eltartó kamionos, furgonos, személyautós kedvéért sem fogok 110-re gyorsítani!



    Utólagos elnézésüket kívánom a felháborodásom oknán elkövetett vulgaritásokért.

  • 2009.01.30 22:27:38BTO11

    érdekesség a héten történt.

    1 -k cimről a másikra tartván szütyörgött valami japcsi masina előttünk .eszsembe jutám hogy elfelejtém a világitást békapcsolni fel is tekerém a pilácsot és láss csodát a japcsi index jobbra lehuzódik,és elenged hogy had siessek mán a dolgomra . nem refiztem rá.majd folytatá az utját a nyomomba.



    ha nem vagyok rohanosba mert a vezetőség hajtja a csapatot akkor még a helyijáratos buszt is kiengedem és a mellettem üllő kollega csodákszik ,neked mindig megköszönik,nekem nem.



    ja a cégnél városunkba csak ez az 1 combos van a többi corsa.

  • 2009.01.30 22:29:44Atesz1987

    Az itt kommentezők morálja kb megegyezik a közlekedési morállal...



    Mit olvastatok ki Atesz07 leveléből? Tipikusan magyar módon: "Engem mindenki engedjen el, mert Én jövök.". Pedig szegény kurvára nem erről írt, hanem a toleranciáról. Valószínüleg pont azok buzdítják a pálya elhagyására a soföröket, mint egy a felsőbbrendűséget sugalva, akik azt sem tudják, hogy mit jelent ez a szó, és a 7. 8.-at csak estin sikerült elvégezni.



    A tolerancia annyit jelent, hogy ha pl választani kell, hogy Én fékezzek az 1200 kg-os személy autómmal, vagy a szembe jövő az 50 tonnás kamionnal, akkor Én fékezek.



    Névrokonom nagyon tisztán látja, hogy ma magyarországon az a probléma, hogy az itt kommentezők 90%, inkább felgyórsít.

  • 2009.01.30 22:30:10gof

    ---> silurus: persze nem tudom, hogy melyik szerencsésebb és élhetőbb országba vetődtél, de Némethonban kifejezetten ijesztők tudnak lenni azok a B kategóriás kisteherautók, amiknek az útvonalideje úgy van belőve, hogy az autópályán 160-at kell menniük. És ugye mondanom sem kell, hogy a túlnyomó többségüket olyanok vezetik, akik otthon nem éppen az általános német kultúrszínvonalat tették magukévá...

  • 2009.01.30 22:35:50ps3peter

    jam2004 2009.01.30 22:27:01

    Ha a pénztárcád országúti 70-et enged csak meg, akkor szerintem neked közúton semmi keresnivalód. Lehet megváltozna a stílusod, ha pl. amikor a gyerekedet a mentö viszi a kórházba, akkor a mentö egy hozzád hasonló mentalitású soför által okozott legalább 100 autóból álló sort érne utól. Nem kívánom neked, csak gondolkodj el rajta...

  • 2009.01.30 22:43:53jam2004

    ps3peter köszönöm kérésed, már túl vagyok rajta, koraszülöttmentő vitte az 1 napos fiamat a pécsi intenziv centrumba... Azóta annyira jól van (már lassan 3 éves, hogy időnként meg tudnám ölni! :D Ha mentőt/rendőrt látok, (szinte) satufékkel állok meg egy buszmegállóban, vagy addig nyomom, míg olyan helyzetbe nem érek, ahol a mentő biztonságosan el tud kerülni (egészségügyben dolgozom)... Tipikus hiba a vezetőknél, ha szírénát látnak/hallanak, megállnak, ez a legrosszabb. Extrém ritka példát hoztál, extrém béna söfőrrel...

  • 2009.01.30 22:44:34silurus

    gof:

    Ilyen természetesen minden országban van, ez evidens, mindössze arra akartam utalni, ha egy országban nem lóg a munkahelyed megléte fölött állandóan Damoklész kardja, egy kicsit mássá tud válni az egész, van idő pl. toleranciával foglalkozni, ezért írtam, hogy ennek a problémának a gyökerei alapvetően a társadalmi, gazdasági életben keresendők. Sajnos.

  • 2009.01.30 22:45:02BTO11

    amugy látom itt a furgon ellenesek nem látták a Discovery-n a Tp Gearba mitörténik ha valaki párhuzamos közlekedésbe 1 kamion holtterébe autózik.



    perszemit lehet elvárni olyanoktól akik még nem ültek ien bedeszkázott masinába.



    mit várunk el a kerékpárostól és a gyalogostól akiknek sok esetben fingjuk sincs a kresszről és bizonyos szitukról mikor az életükről van szó.



    sok gyalogos nem érti mikor mutogatok a szememre és hátrabökök az ujjammal hogy nézzem mögém mikor ki lép az én autóm takarásából a másik sávba,pedig csak óvni akarom a baromtól aki nem áll meg a zebránál mellettem mikor átengedem a gyalogost.

    a kollegám járt biróságra mert Ő megállt és a másik sávba jövő elütötte a gyalogot.



    néha a filmuzeomon megy a néhai kressz oktató film ami a 60-70-s évekbe készült .



    ennek a mai "buzi" médiának ez is feladata lenne nem csak a tragédiák közvetitése a hiradókban,mert abbol nem sok ember okul.

  • 2009.01.30 22:45:15CsCsabesz

    Kedves Jam2004.

    Látod ez a baj. Hajtod a verdát,de nem nézel utána a kresznek!

    Bizony-bizony autópályán neked meg a T5-k max. 80 a megengedett!

    A kresz módosításokat meg agyon lovagolják a médiák.

    De tudod mit, ha már blogolni van időd akár a változásoknak is a nyomába eredhetnél. Önképzés vagy mi a szösz...

  • 2009.01.30 22:49:59ps3peter

    jam2004 2009.01.30 22:43:53

    Bocs a találatért, jó egészséget a kiskrapeknek. De azért ne mondd már, hogy 90-nél már a gatyát is leenné rólad a Punto. Sokaknak tennél szívességet vele, hidd el.

  • 2009.01.30 22:50:27subtotal

    Aki képes komolyan agresszív nézésen túl izgatni magát közlekedési szituációkon, az komolyan hülye. Sokáig én is képes voltam rendesen felhúzni magam, ma inkább preventíven vagy próbálok a körülöttem lévők helyett is gondolkodni. A veszélyhelyzetek 95%-át el lehet kerüni.

    Aki azt mondja, hogy "nehogymá a furgonos mondja meg én mit hogyan csináljak", az imho egy intoleráns barom aki magának keresi a bajt. Aki szerint veszélyes egy furgon mögött autózni mert nem lát ki, annyiban igaza van, hogy nem látja a furgon előtti forgalmat. Ennek megfelelően ajánlott a követési távolságot tartani, és nem elé állni.

    Nem furgont vezetek, de vezettem vagy 10 évvel ezelőtt ilyet Debrecen-Budapest útvonalon. Mondjuk én nem toltam le vele senkit, mert üresen 90, rakottan pedig 80 volt az utazója, de mindenkit igyekeztem nem feltartani.

    Tolerancia kérdése az egész, ha jó szándékkal közelítessz, a problémák többségét kikerülheted. A többségét, nem mindet.

  • 2009.01.30 22:50:44Diszkó

    Kedves Csabesz és a többiek!

    Leállhatnátok már végre egymás csesztetésével, mert ez nem cseszegetőfórum, hanem a fehér furgon helyzetet vagyunk itt megvitatni.

    uff

  • 2009.01.30 22:52:04jam2004

    CsCsabesz, fizetek SZJA-t is, és kurvára nem tudom az éppen aktuális szinten havi változásokat...

    Meg fizetek kötelező biztosítást, met teljesítményadót, és van érvényes jogosítványom is (amiért szintén fizetni kell) és mégsem értesítenek a változásokról... Nekem csak ezzel van bajom... Sehol nem hallottam a médiákban, hogy T5-ös Tranyóval csak nyolcvan a max... Nincs beleírva a forgalmiba sem... Biztos vezettem fél hétkor, hazafelé, amikopr a híradót néztétek... Nem értitek, amit mondani szeretnék ezzel. (És tényleg nem tudtam róla)

    Majd hétfőn szólok a főnökömnek, megírom a reakcióját , mit szól hozzá!

  • 2009.01.30 22:54:14rudy68

    Nyugi, hamarosan minden egyszerűbb lesz...ha a suzuki fehér furgonokat kezd gyártani ;P

  • 2009.01.30 22:54:35BTO11

    ps3peter 2009.01.30 22:24:34





    az ien szituba meséld a fönöködnek itt magyarországon ,hogy csak 3 boltot lehet ellátni 4 helyett,2x beszólsz oszt mehetsz munkanélkülire!

    kapjá mán a fejedhez!

    amugy el lehet látni csak a közlekedők többségének nem kéne önkéntes rendőrt jáccania.



    irtam! ne a lábad tedd ki gáncsra .



    persze bunkók mindenhol vannak , és bármien tipusu, márkáju autóba ülhetnek és ülnek is!

  • 2009.01.30 22:54:38ps3peter

    Diszkó 2009.01.30 22:50:44

    Megjött az ügyeletes moderátor!

  • 2009.01.30 22:56:41jam2004

    ps3peter

    A legtöbb esetben ez az a helyzet, amikor két gyerekkel megyek a nagyszülőkhöz. rövid táv, 50 km. Autóban kb 20 perc alatt alszanak el. 15 perc után ébresztem fel őket, vagy 25? Neked mindegy, a gyereknek meg a 35 a legjobb.. de ha lehetne, elhúznám 55-ig is...

    És nem értem a problémádat: Ha TE 120-szal közlekedsz, nem könnyebb megelőzni azt, aki csak 70-nel megy??? Arról nem is beszélve, hogy TE miért közlekedsz 120-szal, ha csak 90-nel lehet? Már megbocsáss, nem TE vagy, aki veszélyezteted a mi épségünket??? Rohadt egy világ ez, mindenki csak saját magára gondol...

  • 2009.01.30 22:56:48Diszkó

    Kedves jam2004!

    Ha teherautóként van levizsgáztatva, akkor csak 80-l mehetsz, ha viszont személygépkocsira, akkor 130-l is mehetsz. Ha teherautóként van levizsgáztatva, akkor külföldről olcsóbb behozni, ezért az én Discoverymet is le lehetett volna teherautóra vizsgáztatni, akkor olcsóbb a behozatal, de csak 80-l mehetek.

  • 2009.01.30 22:57:43Stock

    jam2004: sztem ha valaki 70-nel megy országúton, akkor inkább tömegközlekedjen, ha nincs sok motyója, mert időben majdnem ugyanott lesz...

    de alapjaiban megértelek 250l/100km-es fogyasztás mellett csodálom, hogy autóba ülsz.. :))

  • 2009.01.30 22:58:05CsCsabesz

    Diszkó kolléga, én nem csesztetek senkit csak rávilágítok, hogy kedves jam2004 barátunk NEM sajátította el rendesen kreszt annak idején! Mosolyogva olvasom azt is, hogy személyre szóló levelet vár a minisztériumtól a módosításokról, mert ő fizet SZJA-t meg TB-t meg még ezer mást...

  • 2009.01.30 23:03:05Diszkó

    Kedves Csabesz!



    Ha nem csesztetés-jelleggel, hanem felvilágosítóan írtad kommented, akkor rendben van. A törvény nem tudása nem mentesít a szabályszegés/bűncselekmény alól. Az más kérdés, hogy országunk nincs a top-on elég sokmindenben.

  • 2009.01.30 23:04:15e39

    örök igazság:

    Dauerolt hajú 60 és a halál között lévő öregasszonyoktol akiknek a kormány a szájukban van és a szempillájuk súrolja a szélvédőt (én csak margitkának hívom őket) óvjon az ég!!!

  • 2009.01.30 23:04:38ps3peter

    jam2004 2009.01.30 22:56:41

    Persze könnyebb lenne megelözni téged, ha viszonylag üres az út. Kivétel persze akkor van, ha már felgyüjtöttél magad mögé 3 kamiont, meg 15 mazsolát, aki nem tud / nem mer / nem akar megelözni. Innentöl kezdve meg szívás van. Egyébként igazad van, megyek én (szabálytalanul) 120-szal is, csak nem ilyen körülmények közt. Ilyenkor már a 90-ért is hálaimát rebegek.

  • 2009.01.30 23:04:41Atesz1987

    jam2004:



    Ez is tipikus probléma, hogy azt gondolod, hogy csak az veszéjezteti a forgalmat, aki 90-nél gyorsabban megy. Pedig Te ugyanolyan veszéjes vagy a közlekedőkre, mint a gyorshajtó. Feltorlódik a forgalom, előzni kell, idegesebbek az emberek. Ok, hogy te nyugis sofőr vagy, de van aki képes teljesen kikelni magából, mert nem mhet 100-al, csak 70-el. Ültem már ilyen mellett, miután megelőztük a suzukit halálfélelem kerülgetett, annyira ökör módon hajtottunk tovább... Pedig pajtásomat csak az bosszantotta, hogy nem elég, hogy a trabantok, meg az IFA-k miatt lassítani kell, az sem megy, aki mehetne.

  • 2009.01.30 23:05:11jam2004

    Stock!

    bocsi, 2,5/100km! igazad van, nem mindegy!

    CsCsabesz! Az APEH személyre szólólevelet küld az éppen aktuális váltzásokról, aki a jogosítványomat kiállította, az miért nem tehetné meg évente ugyanezt? Vagy az okmányiroda, aki kiadja? Mert nem szoktuk? Tavaly nem így volt? Akkor idén se így legyen?

    Tudom, te szeretnéd, ha tavaly előtt sem volt szélessávú netem, akkor idén se legyen... Vazze, nem ez a fejlődés útja...

  • 2009.01.30 23:05:24bow

    Annyi negatívat írtok gyerekek, mondok egy pozitív példát. Ma jó pár furgonossal találkoztam, egyiknél lehetőségem volt őt beengedni, meg is köszönte.

    Mondok negatívat. Másik furgonos indokolatlanul lassú, rettentő füstfelhővel mögötte, belső sávban slattyog, villamost játszik. Autók sehol én meg mennék. De ő, mivel ugye villamos akar lenni, hisz a sín-elméletben és át nem térne a külső sávba, hogy szabályosan elhaladhassak mellette.

    És van paraszt audis bmws roveres suzukis skoda fóbiás ésatöbbi ésatöbbi, akiket itt felsoroltatok, persze, de sok a normális, komolyan, igazából nagyon sok normális vezető van.

    Ha ezt mindenki elhiszi, nem fog felugrani a vércukra csak azért mert egyik sztereotípiájának áldozata kanyarodott ki elé. Take it easy.



    A sünöket pedig hagyjátok ki ebből, ők jó állatok. Mondjatok inkább kaktuszt, vagy azt hogy szarjál miniszterelnököt, bármit, csak ne sünt.













  • 2009.01.30 23:09:06Atesz1987

    jam2004, 2.5... Azzé má ne! Annyit egy robogó eszik... Ne a pillanatnyi fogyasztás mérőt nézd, vagy legalább a lábad ne vedd el a gázról, mikor ránézel. ;) Az a lényeg, hogy mennyit tankoltál bele az autódba.

  • 2009.01.30 23:09:10Diszkó

    A sünnel egyetértek,, nem szép dolog, nekem is az volt a jelem óvodában.

  • 2009.01.30 23:09:29e39

    szarjál ge*it...

  • 2009.01.30 23:09:29subtotal

    CsCsabesz: a baj az, hogy ezen mosolyogsz, szerintem

    jam2004: nem értem a problémádat, nekem nincs gyerekem, kit érdekel hogy nyűgösek lesznek (ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy az éremnek 2 oldala van).



    Városban én sem értem a nagy tülekedést, az ember nyer nagyon agresszív nyomulós stílussal 5 percet max. Meg magas vérnyomást, veszélyes helyzeteket.

  • 2009.01.30 23:10:09Atesz1987

    bow



    Ha mindenki ilyen problémákkal küzdene, mint Te, sokkal nyugisabb világban élnénk. :DDDDD Ne a sünt basztassuk, ez jó duma. Respect! :)

  • 2009.01.30 23:10:43Sasi87

    Sziasztok!



    Akkor én is leírom egyéni véleményemet a témával kapcsolatban:

    Csak 4 éve van jogosítványom, és 1 éve járok Renault Masterrel, nyugodtan mondjátok, hogy a tojáshéj ott van a valagamon.

    Nem értek egyet azzal, amit atesz07 mondott, hogy ha utolér egy autóst, akkor az igenis menjen gyorsabban. Mindenki saját maga dönti el, hogy mennyit bír a kocsija, és mennyit bír saját maga. Ne menjen senki se 100 km/h-val, ha nem bírja a sávjában tartani a kocsit!

    Viszont agybajt kapok attól, amikor autópályán haladok. Tempomat beállítva 120 km/h-ra. Tudom, sokat kajál a kocsi, sokat forog a motor (2600-at), de legalább haladok. Megelőzök egy autót. Erre 5 km múlva visszaelőz, be áll elém, és leveszi a lábát a gázpedálról. Ismét megelőzöm. Ezt eljátszuk még 3X. Jegyezném meg, hogy ezalatt én egyszer se nyúltam a tempomathoz! Végig 120-szal mentem. Most akkor ez miért jó annak az autósnak? Ettől keményebb lesz, mert megmutatta a fehér teherautósnak? Semmit nem mutatott meg! Én probléma nélkül tartom a 120-at, ő meg kitapossa az autójának a lelkét azért, hogy le tudjon hagyni...

  • 2009.01.30 23:10:52jam2004

    Kritizáltok engem, mert betartom a KRESZ-t. Nem arról van szó, hogy nyugis sofőr vagyok. Megyek, ha kell, és ha lehet. A céges autóval én is megyek 100-zal ott, ahol 90-nel lehet. Mert Ezt még meg lehet magyarázni, ezzel még elkerülhető egy baleset. Fizikából biztosan gyengék vagytok, mert 120-ról vagy 100-ról fékezni nem ugyanaz, és ezt a rekacióidőtök sem pótolhatja. Hozzám képest meg aztán főleg nem, mert 28 éves vagyok, és már tekertem vagy 300 ezer kilómétert... A másokat veszélyeztető jogsértő magatartásokat nem tudjátok nálam kidumálni. Nem vagyok rendőr, csak két gyerekes családapa... Majd egyszer talán megértitek...

  • 2009.01.30 23:12:36Diszkó

    Ratyiság az egész, asszem lépek.

  • 2009.01.30 23:13:00Atesz1987

    subtotal



    Így van. Ha sietek, azt városon kívül teszem, ésszel. Amint beérek mondjuk Pécsre, már is nem sietek, mert úgy sem lehet. Az előző zöldhullámot úgy sem tudod utolérni, az aktuálisnak meg mindegy, hogy az elején, vagy a végén mész. Én többnyire a végén, jó sok helyet hagyva. :) Persze nem pesten, ott muszáj kitenni magad a forgatagnak. :(

  • 2009.01.30 23:13:32Bell & Sebastian

    "silurus" hozzászólásáért érdemes volt elolvasni.



    Ne feledjétek, itt csak a lakosság 1-2%-a mutatkozik.

    Tételezzük fel, hogy a többi normális!



    (Amúgy: jogászok, bölcsészek, nyelvészek, szociológusok járnak ide röhögni...)



    És nem csak a "fehér furgonos"-okon! Stand up homo sapiens!

  • 2009.01.30 23:15:25e39

    Bell & Sebastian:



    A bölcsészek ilyenkor a mcdrive-ban melóznak...xD

  • 2009.01.30 23:15:52gab74

    Ha megengeditek egy dolgot hozzátennék:



    NEM csak a fehér furgonosokról kéne hogy szóljon ez az írás.



    Hölgyeim, Uraim és Vaskohászok! A felsorolt dolgok általánosságban jellemzik a mai közlekedési morált, a fehér fugontól a szürke swiften keresztül a fekete audisig. (és akinek nem inge, ne vegye magára) De én tényleg ezt látom. Napi 90 kilométert autózom Pest-Budán és a környékén, plusz évente legalább 2x körbejárom az országot.



    (és nem fehér furgonnal)



    Pl. lehetne írni egy cikket a KRESZ-t teljesen fordítva használó, amúgy jellemzően alkoholista BKV sofőrökről is. Mindenki ismeri, kijön, amikor elsőbbséget kéne adnia (na ja, majd nekimegyek, a 53652565 tonnás rozsdatemetőnek, és várok fél napig a helyszínelőre), vagy kienged mindenkit a mellékutcából, miközben mögötte, a főúton már 3 kilométer sor tötyög 12 km/h "sebességgel", és nyeli a kormot.



    Uff, én beszéltem.

  • 2009.01.30 23:16:35Atesz1987

    jam2004



    Nem kell mártírkodni, nem csak Te közlekedsz szabályosan az országban. A 70-ről volt szó, nem a 90-ről. Az indokolatlan lassúság veszéjes, ennyit érts meg!

  • 2009.01.30 23:16:43Sasi87

    Jahh még valami:

    Szoktam figyelni a tükröket. Ha valahol le kell kanyarodnom, vagy elrontok egy utcasarkot, akkor igyekszem úgy korrigálni a hibámat, hogy másokat ne zavarjak a közlekedésben. Valami hasonlót kéne a nagymamáknak produkálniuk hétvégén az áruházakban, amikor a bevásárlókocsit egyszerűen ott hagyják az úton, mert leértékelt padlizsánt találtak. Szerintem alap dolog, hogy a körülöttem levőkre is gondolok!

    Nem egyszer látom azt is, amikor valaki be akar fordulni egy utcasarkon jobbra kis ívben, és indexel. Ez eddig rendben van, de amikor indokolatlan tempóra lelassít, behúzódik balra, és úgy kanyarodik jobbra, attól azért mégiscsak agyfaszt kapok! Ha van egy 4m hosszú Suzuki stiftje, akkor miért úgy kanyarodik, mintha egy nyerges vontatóval közlekedne????

  • 2009.01.30 23:17:01jam2004

    Atesz1987!



    Igazad van, 2,5 csak nyáron! egyébként 2,5-3 l/100 km-t írtam, ma éppen 3.1 lett, biztosan azért, mert volt benne egy kis városi vezetés is... Hidd el, így is lehet közlekedni, motorfékről hallottál? az 50 km- alatt (ha nincs váratlanul kivágó egyéb jármű) nem feltétlenül kell fékeznem. 10 éve járom ezt a szakaszt, nem tudok mást mondani, csak hogy hidd el, de ha benézel a totalcaron a népítéletbe, mások is megerősíthetik ezt.

  • 2009.01.30 23:19:04ps3peter

    jam2004 2009.01.30 23:10:52

    Nálam 31 év, 500 ezer km, 1 gyerek

    És minden további nélkül megyek 120-szal (többel is), ha a szituáció (forgalom, látási- és útviszonyok) megengedi.

    Fizika: mi áll meg hamarabb, vagy tud jobban kikerülni egy hirtelen akadályt? A telepakolt céges T5-öd 100-zal, vagy az 530i-m 120-szal?



  • 2009.01.30 23:19:59subtotal

    jam2004: ha 3.3 lenne, belehalnál? 50km, oda-vissza 100km, 0.8dl többletfogyasztás, kb 200Ft. Ez már túl van a takarékosság fogalmán.

  • 2009.01.30 23:20:57Diszkó

    Szerintem a céges T5, mert a BMW az egy szalmakalap vizilófos.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

törlőlapát
SUZUKI CARRY 0.8 Dobozos 1980-1985
2112 Ft
vezetőkar fej
SUZUKI BALENO 1.3 16V Kombi 1997-2002
3868 Ft
törlőlapát
SUZUKI ALTO 1.0 Ferdehátú 1994-2002
2112 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

A car fit for a professional
Our reader is looking for a car that has ‘professional’ written all over it, but doesn’t give the wrong impression.