Passat, C-Merci, 320d esetleg S60?

2009.04.09. 16:52 - papptibi

Tárgy: Segítség: C-osztály, 320d vagy esetleg Passat?
Dátum: Wed, 8 Apr 2009 07:23
Feladó: Bence
Címzett: Papp Tibor


Kedves Papp Tibor!
Az olvasói levelek között láttam, hogy mások is gyakran fordulnak önökhöz kisebb-nagyobb problémákkal, kérdésekkel. Én is szeretnék tanácsot kérni öntől amennyiben ez lehetséges. Autóvásárlás előtt állok. 2005-ös évjáratú vagy annál fiatalabb használt Mercedes C-Klasse (200 cdi, 220 cdi), BMW 320d (E90), VW Passat vagy esetleg Volvo S60/V70 típusú autók között gondolkodom.
Mercedesből a 180 vagy 200 Kompressor még érdekelne, de a többi típusból mindenképpen dieselt szeretnék. Sajnos rosszakat hallottam a Passat 2.0-es dieselmotorjáról, ezt sajnálattal vettem tudomásul hiszen mindig is egyik kedvencem volt a kategóriájában a Passat, az 1.9 105 lóerőst meg gyengének gondolom. Nagyon tetszik még az Alfa 159 is, de nem tudom mennyire lenne jó vétel egy Alfa...
Kérem segítsen engem némi információval, hogy melyik típus tűnik a legjobb választásnak, illetve kérem tájékoztasson nagyvonalakban az alkatrészárakról, hogy melyik autóé a legkedvezőbb, és melyiké horribilis, mert ezekhez a márkákhoz a VW kivételével még nem volt szerencsém tulajdonosként. Előre is köszönöm a segítségét!

Tisztelettel: Bence

Kedves Bence,

a kérdésedre csak általánosságban lehet válaszolni, tehát a konkrét döntést a piacon található konkrét autók műszaki átvizsgálása alapján hozd meg, mert az elvileg megbízható autót is ki lehet készíteni, például azzal, hogy 3-4 évig nem szervizelik, vagy hasonló. Ráadául a kérdésed elsősorban a dízelekre vonatkozik. Ezek pedig kényes jószágok, Magyarországon pedig könnyű beleszaladni egy tankolásnál rossz minőségű üzemanyagba, függetlenül, hogy PD TDI-ről van szó, vagy common railről. Szóval, én erősen elgondolkodnék azon, hogy külföldről behozni esetleg érdemesebb ilyen értékű autót, arról nem is beszélve, hogy reálisabb km-óra állással kaphatnád meg őket, mint itthon, ahol optimista becslések szerint a használt autók 90 százalékának visszatekerték az óráját, a pesszimisták szerint pedig 99 százalékának. Pláne, az ilyen dízel messzemenős kocsiknál, aiket előszeretettel vesznek a cégek. Aztán bizonyos csatornákon értékesítik, és egy gyors tulajdonosváltás után harmadolt futásteljesítménnyel tűnnek fel a kereskedőknél. Tudom, az euró árfolyama és a regadó miatt manapság minden korábbinál kevésbé éri meg külföldről behozni.

Talán a cégautós előélet az, amiért a Passatot a legkevésbé venném. Illetve, ha venném, csakis ismerősi körből, magánszemélytől. Amúgy a Passat nem lenne rossz kocsi, a három német közül a legtágasabb, kényelmesen rugózik, már nincs benne az a soklengőkaros Audi futómű elöl (mint az előzőben), hogy állandóan gond legyen vele. Tényleg csak szigorú átnézés után venném meg. Már csak azért is, mert a VW alkatrészek lényegében nem olcsóbbak, mint egy Mercihez. Sok chiptuningos is akad a piacon, ami nem lenne baj, ha nem tolnák ki az ilyenek szemét a tulajok. Még egy dolog: a három közül ez a legzajosabb.

A C-osztály valamivel papásabb autó, kényelmes rugózással, korai példányt nem vennék belőle, de a késői példányok lényegesen jobbak. Kellemesen mormogós utazóautónak ideális, hosszú távon, a Népítéletben csak páran panaszkodnak elektronikai hibákra. Ennek sem olcsó a szervize, ha márkaszerviz, mindháromnál ez a helyzet.


A BMW 320d-tulajok még ennyit sem panaszkodnak, nyilván itt sem filléres tétel  szerviz. Itt egyetlen extra kiadás lehet, a defekttűrő abroncs, amivel több a baj: a gumisok is utálják szerelni, és ha újat kell venni, tutira nincs raktáron. És nagyon drága. Ami a 3-as utasterét illeti, kevésbé kényelmes, mint a másik kettőé, hátul ugyan el lehet férni, de hosszú távon nem olyan kényelmes a testhelyzet, amiben ülni kell. A csomagtartója is ennek a legkisebb, ha a limuzinokat nézzük.

A dízeltémához kapcsolódva megkérdeztem az Istvánko Bosch Szervizben az injektor-árakat, és meglepő eredmény jött ki:
a BMW-hez és a VW-hez kb 140 ezer forintba kerül egy ( a Passatnál PD-elemről van szó), a Mercedesnél (itt motorszám-függő) 140 és 180 ezer ft közötti. Szóval, ha baj van, akkor itt sincs lényegi eltérés.

Ha mégis benzines Mercedes mellett döntesz, akkor ott a magasabb városi fogyasztásra készülj fel - viszont az egész dízelkockázat-téma fel sem merül.

A Volvo S60-asok értékvesztésének mértékére talán magyarázatot ad a Népítélet: sajnos, itt vannak műszaki problémák, az automata váltó például kerülendő. A D5-ös motor és a 2.4D ég és föld, ha mégis Volvót kellene vennem, én az előbbit választanám. Ám az S60-nál arra is fel kell készülni, hogy a hátsó tér igen szűk a fenti kocsikhoz képest, nem tudom, ez mennyire szempont nálad.

És az Alfa? Nekem is tetszik, de csak kívülről. ( Többet nem merek írni, mert egyszer már kihúztam a gyufát az alfásoknál :) Tényleg gyönyörű, bár a 120 lóerős dízelnél döglöttebb motort keresve sem találni a piacon, ezt mindenképp kerüld. A belső tér kivitelének minősége azonban elmarad a németekétől, a népítéleten viszont még nem tűnt fel igazán beteg példány - igaz, viszonylag kicsi az itthoni minta, nem túl régi a típus.

Remélem, segítettem:
Papp Tibor

Ui: jelszó még egyszer: vétel előtt átvizsgálni!

Kommentek

  • 2009.04.09 19:19:30mopar89

    a benzines mergát venném,vagy esetleg egy tuti előélettel rendelkező 320d-t

  • 2009.04.09 19:19:36Ubul1

    Mazda/=Mazda6

  • 2009.04.09 19:30:25vwman

    passat a tuti nekem is az van 170 lovas TDI-vel,és nagyon jó kis gép,igaz én újonnan vettem,és nem széthajtós padlógázos stílussal hajtom,semmi baja nem volt eddig szerencsére,de lekopogom :)



    másik dolog meg ha a levélíró a fent felsorolt autókból akar választani akkor miért kell ajánlani avensist meg mondeot,meg űrsiklót ás holdjárót? :D

  • 2009.04.09 19:41:21csege7

    #Timur69 - amióta Toyotával járok (nem pár hónapja) rá sem nézek a német autókra. Akárhogy is fáj, a japók sokkal megbízhatóbbak. Lehet, hogy nem olyan csirivirik, mint pl a Passat króm arca, meg az új Mondeo műszerfala, de nagyságrendekkel megbízhatóbban teszik a dolgukat. A német autók M.o-on túl vannak értékelve, messze nem érnek annyit. Valószínűleg a 80-as és 90-es évek elején gyártott német autókhoz mérik még ma is őket (W123, W124, W201, Malacorrú Passat stb.), amik valóban AUTÓK voltak. Egy példa a "páratlan" VW megbízhatóságról: 4 éves V-ös Golfja van, jelenleg váltócsere előtt áll, az ötödiket már be sem veszi. A márkaszervizben azt mondták, típushiba... Fateromnak 2004-es Avensise van, a kötelező alkalmakon kívül szervizt nem látott, semmi baja. Én is vettem egy Aurist az elsők között, ugye mindenki azt mondja, hogy új típust nem szabad elsők között megvenni, de nekem SEMMI bajom nem volt vele, pedig használom rendesen... Mint mondtam, a német autók jó hírét a régebbi típusok alapozták meg, a maiak csak ebből "élnek" (ezért van nekem is a Toyota mellett másodikként egy 18 éves W201-es Mercedes, amit el nem cserélnék egy mai német autóra, de még Mercire sem :)

  • 2009.04.09 19:43:20csege7

    Az előző kommentemből kihagytam, hogy a váltóhibás Golfot nem hallomásból mondtam, hanem a családban van.

  • 2009.04.09 19:50:28irontomi

    Az leirtak szerintem mind igazak, bar ezeket az uj dieseleket en is hanyagolnam. Kell meg nekik par ev mig kiforrotnak tekinthetjuk oket. (Mercedes w124 300TD :) na az igen). Alfarol annyit, mielott megjelent azt irtak az olaszok a kocsirol, hogy ez mostmar tenyleg jo lesz, (ebbol azt kovetkeztettem le, hogy elotte meg hazudtak?) Szep auto meg minden de meg mindig csak halvany 4-es.

    Ellentetben a japan benzinesekkel, en korul neznek az o kinalatuk kozot is.

    Csak azt tudom mondani, hogy nehez kerdes, mert mind1ikbol kilehet nagyon szart es nagyon jot is fogni.

  • 2009.04.09 19:53:14vwman

    erre azt is mondhatnám,hogy egyik jó barátom tavaly ősszel vett egy új 407 SW-t,és 2 azaz kettő naposan vitte vissza,hogy nem veszi be valamelyik fokozatot a váltó,ment váltócserére a szervizbe a szalonból éppen hogy kihozott új autó

  • 2009.04.09 19:59:29Fox888

    Elmagyarázná valaki mi az a 4D4???:D:D:D Ez a sok zseni talán inkább D4D.

  • 2009.04.09 20:01:29Kisjankó

    ...inkább nagy levegőt vegyél a döntés előtt.



    Pár hónapja hasonló dilemmában voltam: benzines, vagy diesel.

    Osztottam, szoroztam, aztán kiderült fehéren kefetén, hogy a diesel felára kb. 3-4 év alatt térülne meg az évi futásteljesítményemmel. A kérdés tehát, hogy mennyit ótózol. Aztán végül is a diesel felárát (1800 Euro) bőrülésre költöttem és most egy 318i-vel boldogítjuk egymást. Így a káposzta is jól lakott, meg a kecske is amíg el nem törik... vagy micsoda...

    Történetesen egy 2005-ös C Merciből ültem át BMW-be, csak ajánlani tudom a Merci ezen évjáratát, a 2004-es Facelift sokat segített.

    Csak mint naív rácsodálkozó érdekelne, hogy miért nem került szóba nálad egy Audi A4-es?

    Grüss

  • 2009.04.09 20:14:09Káposztakukac

    szerintem a cikk hemzseg a szakmai hibáktól.



    1) az alfához létezik 150 lóerős 1.9-es jtdm is. és akkor a 200/210 lóerős 2.4-es jtdm-ről még szó sem esett...



    2) ez a cégautós félelem maximálisan alaptalan, sőt, teljesen hibás. a passat kategóriás autók operatív lízingben futnak, tehát a karbantartáson senki nem spórol, mert benne van az árban. ráadásul ma magyarországon ez nem az az autókategória, amelyik "kulcsos" autóként fut. sokkal inkább kizárólag közép- vagy felsővezetők kizárólagos szolgálati autója, tehát volt gazdája...

  • 2009.04.09 20:15:40Auto-InterCont

    Hi!

    Én No-ból hoztam be egy 320 d-t 113 000 km-rel 2008 augusztusban. Az autó hibátlan, fogyasztása 6,1 liter. Vezetett szervízkönyv és sérülésmentes állapot. Nem a legolcsóbb vétel volt, de hibátlan. Már 20 000 km-t tettem bele és soha meg nem fordult a fejemben, hogy bármi elromolhat. Ennek ellenére most el kell adnom, mert a cégemnek egy kis tőkeinjekcióra van szüksége, de ha ismét megtehetem akkor egyértelmű, hogy BMW lesz, de abból majd egy 325i.

    Az 5 közül tuti, hogy a BMW. A két hátul hajtós egyike, de a Merci puhább. Nálam labdába sem rúghatna az a csúnya lámpás változat, de ez gusztus dolga.

    Próbáld ki és a BMW mellett fogsz dönteni, de én is azt ajánlom, hogy csak No-ból. Ebben tudok segíteni, ha érdekel a véleményem, dobj egy mailt!

  • 2009.04.09 20:16:45Káposztakukac

    csak csendben fűzöm hozzá, hogy az ilyen autók 90%-ban németországban is céges autók voltak...

  • 2009.04.09 20:22:50vasbakter

    En szerintem akarmi elojohet akarmelyiknel.

    Az autovasarlok mindig csak olajat szeretnenek cserelni, aztan majd

    megy szaz evig !

  • 2009.04.09 20:30:52s-s-s

    Volt szerencsém 1.8as mondeóhoz, és 2.0 tdci-hez. A benzines gyorsulgatott, a dízel bepaszírozott az ülésbe. Ha többe is kerül, vagy drágább a szervíze, aláírom, de ne csak a km-re jutó filléreket nézd. Aki már megvette a benzinest, persze hogy azt szenteli az égbe, és csöndben kapcsolgat a dombon felfele. Persze most nem a tsi-röl meg a V6-okról beszéltem. Üdv.

  • 2009.04.09 20:31:20malacz

    BMW 320D! Én harmadik éve használom és csak olaj meg szűrők kellettek hozzá. Még nem volt 1 éves amikor megvettem, éppen ezért nem volt lehajtva sem, és ez a leglényegesebb. Ha kifogsz egy ilyet imádni fogod még akkor is ha ez a legszűkösebb meg ennek a legkisebb a csomagtartója. Minden más tekintetben üti a másik hármat.

  • 2009.04.09 20:36:31malacz

    Ja, és vajon a BMW tesztek 90%-a miért végződik azzal a szöveggel, hogy a kategóriájában ez nyújtja a legnagyobb vezetési élményt?

  • 2009.04.09 20:39:25vwman

    én meg ezt néztem ki magamnak :)



    mobile24.hu/index.php?pid=details&type=C&search_type=NU&page_number=1&sort_field=price&sort_order=ASCENDING&body_type_mode=user_select&body_type[0]=Cabrio&make0=ANDERE&model0=all&model_description0=&make1=all&make2=all&year_from=all&year_to=1960-12&mileage_from=all&mileage_to=all&power_from=all&power_to=all&price_from=all&price_to=all&fuel=all&gearbox_operation=all&damaged_vehicle=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&location_country=all&climate_control=all&seats_count=all&doors_count=all&emission_class=all&advertisement_type=DEALER&date_of_entry=all&usage_type=all&vid=76737665&source=MDE&record_index=11&total=82&tab=overview&called_from=list



  • 2009.04.09 20:43:05AtoszMester

    Mocskos burzsuly :)

  • 2009.04.09 20:57:55Benoke2

    Csak egy érdekes adalék a "gyenge" minőségű alfa belsőről :

    www.vezess.hu/magazin/tobbet_er_alfa/10792/keres/?kcsat=&hely=rovat

  • 2009.04.09 21:04:15hé haver

    Újonnan ma jobb a dízel, persze csak ha sokat mész, de 4-5 éves kor felett nem mernék mást venni, csak benzinest. Már csak a mítosz él, hogy a dízel tartós, a turbós motorokkal 200 ezer km fölött csak a baj van. Márpedig erős dízellel ilyen gépeket 7-8-9 millás új áron általában azok vesznek, akik sokat mennek, tehát esélytelen, hogy kifogj egy keveset futottat.

  • 2009.04.09 21:04:26Đelta

    Én tavaly vettem egy 2005-ös 320D E90-et 61000km-rel. Totálisan megvagyok elégedve vele. Egyedül a nyaralásnál kicsit necces a pakolás végett a csomagtartó. Imádom az autómata váltóját. Teljesbőrös ami a gyerekek szempontjából előnyös. Keveset fogyaszt és nagyon jól megy. 1 tank 800-900km persze ez inkább országúti használat de gyakran van benne városi is.



    Azért persze szívesen lecserélném egy 330i vagy 330d-re. :)

  • 2009.04.09 21:16:17karlov

    Hát ezt a titi japán szöveg kezd olyan lenni,mint régen a német autó.

    Kicsit sántít ,már csak azért is mert az utóbbi időkben a statisztikák szerint nincsenek az élen,néhány éve még igen és most ebből él ez a hülyeség,hogy ezek sose romlanak el.Pont olyan ez ,mint 20 éve a német autó mítosz.

  • 2009.04.09 21:17:22www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059

    Nálunk a cégben a pár alsóbb vezető Passatokat kapott. Évi 50.000 km az alap, annál kevesebbet nem futnak. Kötelezően előírt szervizeken kívül semmit sem kellett még velük csinálni, pedig van amelyik már lassan 200.000-nél jár. Mindegyik még a pd-tdi korszakból való, 140 lóerős motorral van szerelve. Most meg nem mondom, hogy mennyibe került eddig a karbantartásuk, de a téma céges felelőse még nem panaszkodott nálam.

    Nagyon jól fogyasztanak (5.5 és 7 között vegyesben), a belsejük is szépen tartja magát, a megtett km-k és koruk ellenére is.



    Megmondtuk az érintetteknek, hogy úgy használják, mintha a sajátjuk lenne. Mondjuk szerintem ez lenne a normális, akár céges autó akár nem... Lényeg ami lényeg, én jó szívvel ajánlanék egy dízel Passatot a levélírónak a többi jelölt ellenében, nekünk jó tapasztalataink vannak velük kapcsolatban :-)



    Azt viszont nem értem, hogy ha egyszer azzal kezdi a levélíró, hogy a közül a bizonyos 4 modell közül akar választani, akkor mi a jó istennek kell Avensiseket meg Mondeókat ajánlgatni??? Nem véletlenül nem érdekli a többi típus... Azt meg így kinyilatkozni, hogy a japók sokkal megbízhatóbbak, mint a németek, kommentelhetetlen... :-)

  • 2009.04.09 21:35:00irontomi

    Igaz ami igaz...

    Passatot, Passatot, Passatot...

  • 2009.04.09 21:51:11McK

    Azért nehéz a kérdés,mert minden ember mást vár egy autótól.

    Aki sportosan vezet,biztosan a BMW-t választaná,messze a legjobb a futóműve..

    De a Merci mellett is szól érv,és ha valaki a kevésbé sportos eleganciára szavaz,a Merci jó választás,mellesleg a 220CDi nem szarul lép ..

    A Passat pedíg a családosoknál nagy előny,messze a legnagyobb belül.

    Pláne Kombiban.

    Volvo nálam vicc..pláne üzemeltetésben..

    159 meg nekem 150 lovasban iszonyat tetszett,de az értékvesztése brutális..a fék meg röhelyesen szar egy ekkora autóhoz képest.



    Jah..én BMW-t vennék,ha nincs gyerek..

    Ha van,Passatot,és mindegyikből csakis kombit.

    Ha ez a 4 közül kell választani.

    Mert ha nem,Tuti S-MAX.

  • 2009.04.09 22:01:10Eryk

    Én is sokat gondolkoztam, hogy mit vásárolnék fiatal használt autóként. A Volvo nagyon bejön, meg a Saab is. Nem "hurkanyakúak" járnak vele. (nem "kategóriaautó") De azért egy Mercedes azért csak Mercedes. Eleganciája van.

  • 2009.04.09 22:01:55abwert

    én ma este találtam egy aranyos sünit az utcán, be is hoztam és holnap kiviszem a kertbe szabadon engedni :D

    én dízel bmw-vel viszem majd ki szerintem a süni is erre szavaz :)

  • 2009.04.09 22:08:07CsGergo

    Én a BMWnél maradnék,habár a szomszédnak dízel,autómata passatja van, meg van elégedve vele, ő külföldről hozta be.Talán azért jó.:)

  • 2009.04.09 22:14:48bervas

    Ha szabad beleregélni:

    15 éves nagyobb dízel Peugeot/Citroen is tudja a 6 literes fogyasztást. 1,5 millából megáll a vételár+gatyába rázás. Nem common rail, 15e a porlasztócsere (/4db). Esetleg érdemes picit régebbit is körbenézni.

  • 2009.04.09 22:15:42vwman

    majdnem minden kommentelőnek bmw-je van,nincs is válság igaz? :)

    ha ilyen jól megy mindenkinek :)

  • 2009.04.09 22:19:13vwman

    bervas de a levélíró vehetne barkas-t is,az szép nagy tágas fillérekből megvan és megy is mint az álom :) ha ezt a 4típust jelölte meg amit ír,akkor annak tuti van valami oka nem gondolod?

  • 2009.04.09 22:20:27McK

    Rádaásul kettő..kemény vagyok mint a kád széle..:D

    Jah..a dieselt jobban szeretem,de a Benzines megölhetetlen..

  • 2009.04.09 22:23:31nazi

    Nekem passatom van,viszont 1.9 pdtdi ennek baja nincs,evi 50.000 megyek vele.Viszont a fenti amirol szo van 2.0. pdtdi na azt nehez lesz jot talalni, meg szerelni se egyszeru.Emlitetted az 1.9 105 lovasat talan egy gyari chip az segithet neki es akkor lesz egy tagas,szep es megbizhato autot.Mercit megfogod banni mert nem a legujjabb model,amugy szerintem jo lehet.En audi parti vagyok, de ez nem merult fel igy hat hadjuk.Nem volt meg bmw-m de nekem nagyon tetszik jobban mint a passat,dogosebb,de kisebb.A volvo nalam felejtos.

    Ha sokat mesz diesel,ha annyira nem akkor benzinest,de csak ha jol megy.

    Nagy kalappal a vasarlashoz.

  • 2009.04.09 22:37:50Brigi \"B. A.\" főnöke

    hadjuk

    :DDD



  • 2009.04.09 22:43:01ommm

    .atti 2009.04.09 18:07:52



    Azért azt a sportosságot óvatosan kezeljük. Mihez képest?

  • 2009.04.09 22:43:49Pasas

    A dízelnek a felárat nemigen kell visszahoznia, mert eladáskor majdcsak visszakapod. Én biztos nem vennék magasnyomású dízelt. Horribilis összeg a javítása, és nem is bír annyit. egy 1.9 TDI tökéletes megoldás. ADAGOLÓVAL, 110 lóval.

  • 2009.04.09 22:50:35nazi

    Brigi bocs igazadvan"hagyjuk".Kicsi a telefon.

  • 2009.04.09 23:08:07citromhély

    Szerintem BMW. Nekünk 320da touring van (BPS), nagyon jó választás volt. A Mercit is néztük, az nekem sokkal szűkebb (190 vagyok), főleg fejmagasságban. Isofix a hátsó ülésen sem (volt) széria, szegénységi bizonyítvány (13e Ft felár). A Passat valahogy nem tűnt tágasabbnak (pedig az) a hangja meg iszonyú kávédaráló, transporterbe való az a motor. Fura hogy nem írtad az Audit, de szerintem az A4 gagyibb a másik kettőnél, meg az is darálómotoros. Ja, Premium selectionben 30%-kal volt olcsóbb a autó (9 hónap, 17e km) a listaárnál, garanciával, szalonból, virágcsokorral, stb.

  • 2009.04.09 23:17:59danixxx

    Szerintem japán. Ha megbízhatóság a fontos, akkor japán benzines (Toyota, Mitsubishi, Honda). Ha a teljesítmény a fontos, akkor japán benzines (Honda, Evo, STi). Ha a kényelem a fontos, akkor Lexus. A többiek csak jelenthetnek. ENNYI...

  • 2009.04.09 23:20:52The Good Boy

    használtan én sem ülnék bele dizelbe, úgyhogy a felsoroltakból akkor már tényleg a frissitett c200. vagy ha csak véletlenül maradt ki az audi akkor a4.

    Én ezt a sportos vezethetőséget nem értem.Úgy beszél róla itt mindenki, mintha naponta 50-60 km-t menne szerpentineken. Mert pályázásra, meg mondjuk pesten dugóban álláshoz teljesen mindegy, hogy bömös, vagy merci vezethetőség (vagyis nem mindegy, mert a jó magyar utakra a lágyabb futómű való)

    Na ezért mit fogok kapni...

  • 2009.04.09 23:22:36robinzon_krúzó



    3,8 v6 oszt jónapot!

  • 2009.04.09 23:37:30trash E46

    hát én fanatikus bmw révén egyértelműen a bmw-t ajánlom, csak halkan megjegyezném, hogy nem kötelező a defekttűrő abroncs rá, viszont kompresszoros mercit semmiképpen se vegyél, lomha és nagyon sokat eszik, a 220cdi-vel nem lesz gond. szóval én a bmw-t ajánlanám meleg szívvel

  • 2009.04.09 23:38:03Lui_

    Ha ennyire az számít, hogy fentartás korrekt meg megbízható legyen, akkor tényleg az előélet a legfontosabb.

    Ebben a Volvók a legjobbak, bármelyik szervízben lekérheted a szervíz infókat, ingyen!

    Kereskedők nem szeretik ,vagy nem mutyiznak vele, mert nem nagyon tudnak.(feltéve ha utána néznek a leendő tulajok, annyi hogy telóben eleve mondd neki lekérdezed, és akkor bevallják hogy valójában mennyit ment)

    Én egy v70 crosscountryt vennék, mondjuk benzinest, sajna ritka mert mindenki d5-öt vesz.

    És külföldre se kell menni hogy biztos légy az előéletben :)

  • 2009.04.09 23:40:57Dagiszabi

    Milyen jó, hogy ennyiféle ember létezik ennyiféle ízléssel, így legalább ezután is lesz aki a japánt veszi, lesz aki az olaszt, lesz aki a BMW-t, stb...



    Én benzines BMW-t vennék, pedig csak Mercedeseim vannak (benzinesek). Na jó egy E350-es Merci még versenyben lenne.

    És megnyugvással töltene el hogy a prolik még mindig csak addig jutottak el hogy 7et eszik a dízel és hűdemegy....

  • 2009.04.09 23:57:25Henry82

    Bence inkább várj 1-2-3 évet a nagy értékű(!) autóvásárlással, míg a BMW 3-as coupé megközelíti a keretedet és vedd meg azt, az egy következő dimenzió ezekhez az autókhoz képest, sztem a BMW-nek nagyon hosszú idő óta ez a legjobban sikerült darabja, bár a techinkai részéhez nem értek, de minden szakirományban a tökéletes jelzővel illetik, külseje, stílusa pedig hihetetlenül el lett találva!

    Ebben a kategóriában talán az új A5-ös veheti fel vele a versenyt, de az talán drágább is, nomeg úgy tűnik nem köll Audi....



    Tesség erre azt mondani, hogy nem álomszép:



    www.carbodydesign.com/archive/2006/04/25-bmw-3-series-coupe/Bmw-3-Series-Coupe-4-lg.jpg





  • 2009.04.10 00:33:02Egeg

    Sztem Alfát vegyél..azért jobban odabasz, mint bármelyik német autó!

    Vagy talán Merci...mert azért mégis csak Merci!:) De szigorúan benzinest...azok a tuti gépek..nem annyi komplikáltak, mint a benzinesek és a szervizük is egyszerűbb.

    Saab-ból a 9-3-ast ajánlanám, mert azok tuti gépek. De csak a 2.0T-t.

    szakíííííít:)

  • 2009.04.10 01:54:03megszaLott

    Nem akarok gáci lenni, de ez itt mind fillérbaszás felsőfokon. 5 litret fogyaszt a presztízsautóm, aztán mikor megadja magát akkor bőgök.

    Csak az első hozzászólásokat olvastam csak, de valamit kérdezni akarok. Megmozdul magátol egy 730d? Vagy várni kell a hátszélre, míg elindul? Dízel luxusautó... Piacra kéne lassan dobják a 718d-t.

  • 2009.04.10 01:54:54megszaLott

    Ja, és én is a BMW-t ajánlanám, sorhattal, mint amilyen a rendes BMW.

  • 2009.04.10 03:45:57S4mu3l

    Ezek közül S60 D5 kézi váltóval, vagy ha el kéne vonatkoztatnom a volvo elfogultságomtól, akkor MB 180 Kompressor (esetleg 200) nem túl gyakori darab, de még a 180-ast is borzasztó jó vezetni, és tudtommal nem sok gond van velük, +jól tartja az értékét (ha ez valakinek fontos..)

  • 2009.04.10 06:35:56Jamieson

    Szerintem magyarországi első magánszemélytulajdonostól vegyél - használtan semmiképpen sem automatát és lehetőleg ne dízelt. A Volvo esetében rákérdezhetsz az előéletére - akár más szervizben is, mint ahol a kocsit szervizelték, így az összejátszás jó eséllyel kizárva. A márkafanatikusok , magukat X. vagy Y. márka tulajdonosának álmodó kommentelők tanácsait kerüld ! Én a fentiek közül hármat használtam - BMW-m nem volt. Mindenképp a Volvot választanám saját tapasztalatok alapján. Nagyon kellemesen vezethető, kényelmes, hangulatos, stílusos , a szerviz és az alkatrészek nem horror áron vannak, legalább is a német autóimhoz képest. Nagyon megbízható, 150.000 km körül nagyjából olyan mint új korában. Az S60 hátul valóban szűk és a futómű azért érzékeny a magyar utakra...ja, és aki Volvóból száll ki, azt alapvetően szimpatikus fickónak tartják ; )

  • 2009.04.10 07:05:06bigpond

    "Nem akarok gáci lenni, de ez itt mind fillérbaszás felsőfokon. 5 litret fogyaszt a presztízsautóm, aztán mikor megadja magát akkor bőgök"



    hat ebben is van valami. ha luxusautoban gondolkodik nehogyma' szamitson az alkatresz meg benzinar. ha luxusautonk van legyunk mar urak a benzinkutnal es a szervizben is nem? persze ha nem a koltsegek miatt kell diesel akkor nem szoltam.

    ha meg megis akkor van ezenkivul egy halom olcson fenntarthato auto is.

  • 2009.04.10 07:34:41zako

    Passat es a luxus...



    Bar, ha a hazai atlagkerseteket nezzuk akkor a KIA is luxusmarka.

  • 2009.04.10 07:42:30DBandesz

    Eredendően ott látom a problémát, hogy a magyar ember sem gazdaságilag, sem lelkileg nincs felkészülve a jelenleg futó típusok kötelező szervizköltségeire. A másik problémát abban látom, hogy a hazai márkaszervizek (tisztelet a kivételnek) nincsenek felkészülve arra kellő mennyiségű lelkiismerettel, hogy a vevő a horror rezsióradíjért és horror gyári alkatrészárakért cserébe a minőséget is elvárja. Ez egyszerűen kivitelezhetetlen magyar honban. Sajnos. (Halkan jegyzem meg, hogy tudok olyan Škoda márkaszervizt, ahol az egyik munkás arra van ráállítva, hogy a gyári levegőszűrő/olajszűrő/stb. dobozokba csomagolja át a Kínából konténerben hozott szűrőket... Nyilván nem véletlenül csinálják így)



    Nekünk még mindig az öreg, nem agyonelektronikázott, egyszerű szerkezetű motorokkal szerelt gépek valók, mert mi meg ezeknél ragadtunk le. W124, W201, E46, Accord, Rover 600, esetleg Rover75, Volvo bármelyik, Mazda 6, Toyota Avensis, Camry, Lexus IS, Nissan Altima, stb. stb. .... rettentő nagy a választék!



    Kérdés még, hogy mire akarja a levélíró használni a kocsiját?

  • 2009.04.10 07:43:26DBandesz

    A felsorolásomban szereplő kocsik szépen haladnak az agyonelektronikázottak felé... okos...

  • 2009.04.10 08:07:04Ciri

    "(Halkan jegyzem meg, hogy tudok olyan Škoda márkaszervizt, ahol az egyik munkás arra van ráállítva, hogy a gyári levegőszűrő/olajszűrő/stb. dobozokba csomagolja át a Kínából konténerben hozott szűrőket... Nyilván nem véletlenül csinálják így)"



    Nyilván a gyári számot is "átcsomagolja" a munkás, ugye?

  • 2009.04.10 08:07:27yomsisi

    Bence!



    Japán, japán japán!

    Valóban csábító a nagy presztízsmárka, de ne essünk már bele egy ilyen csapdába.

    Szép a Merci csillag, (vegyél egy veteránt ha tetszik) jól mutat egy Volvo az udvaron, de ennél komolyabban kéne gondolkodni! Itt Európában azzal vagyunk elfoglalva, hogy minél nagyobb presztizsű autót vásároljunk mert arra aztán felnéznek.

    Ki nem szarja le?

    Vannak ezeknél a kocsiknál jóval megbízhatóbb, olcsóbb és olcsóbban szervizelhető márkák.

    Kukkants át Svájcba!

    A fél ország Kiával és Hyundai-al jár, mert ők az eszüket használják amikor kocsit vesznek!

    Tudom hogy az ember néha megbolondul, de mielőtt kiadnék sokmilliót egy használt vasért, én aludnék előtte néhány éjszakát.

    Szép napot!

  • 2009.04.10 08:10:30tailorka

    Nem kell ugy leszolni a Passatot,nem feltetlenul volt ceges auto,keveset fogyaszt,kenyelmes, elvileg jol tartja az arat!!!Ha sokat fogja hasznalni az autot akkor inkabb vegyen dizelt,mint benzinest.Es ezek a dizel motor hibak ritkak ha az ember rendszeresen elviszi szerbizbe,es arban sem ojan nagyon sok!De neki kell az auto o donti el hogy mijent vesz!!!

  • 2009.04.10 08:12:37Aldo Moro

    A kedves kommentelők nagy része igencsak előitéletes. Azért ne Volvo, mert az Volvo. Meg azért ne Passat, mert az pümpedüzni. Komoly érvek ezek, kérem. Azt vegye, ami tetszik neki. Mondjuk ha a Merci mellé bejön egy Passat, akkor én már szétnéznék Honda, Mazda téren is.

  • 2009.04.10 08:13:37Aldo Moro

    Ja, szerelőm szerint az üzemanyag neve márpedig benzin. A gatyáját rákölti, ha egyszer a dizel behal.

  • 2009.04.10 08:13:40Ciri

    "Szerintem magyarországi első magánszemélytulajdonostól vegyél - használtan semmiképpen sem automatát és lehetőleg ne dízelt."



    Na áruld el zsenikém, miért ne lehetne autómatát venni? Ha szarrá van hajtva a kocsi, teljesen mindegy milyen váltó van benne, arról nem beszélve, hogy az autómata kényelmét nem lehet megfizetni, és mivel ilyen méretosztályban gondolkodik, feltételezem, hogy nem sztrítrészerkedni akar vele.



    "A Volvo esetében rákérdezhetsz az előéletére - akár más szervizben is, mint ahol a kocsit szervizelték, így az összejátszás jó eséllyel kizárva."



    Szerinted ez a többi márkánál hogyan működik?



    "A márkafanatikusok , magukat X. vagy Y. márka tulajdonosának álmodó kommentelők tanácsait kerüld !"



    Mert ugye a monitor mellől ezt te kurvára látod...

  • 2009.04.10 08:16:39Aldo Moro

    Ha a 4 kocsit nézzük, amit a gyerek felsorolt, akkor naná, hogy Alfa.

  • 2009.04.10 08:17:29Ciri

    "Ki nem szarja le?"



    Többek között egész Európa.



    "Kukkants át Svájcba!

    A fél ország Kiával és Hyundai-al jár, mert ők az eszüket használják amikor kocsit vesznek!"



    Ha mondjuk számokkal is megpróbálnád alátámasztani, rájönnél milyen sületlenslégeket írkálsz.



    "Vannak ezeknél a kocsiknál jóval megbízhatóbb, olcsóbb és olcsóbban szervizelhető márkák."



    Kezd el sorolni ebben a méretosztályban!



  • 2009.04.10 08:18:35Ciri

    "Ha a 4 kocsit nézzük, amit a gyerek felsorolt, akkor naná, hogy Alfa."



    Na most megleptél, Aldo! :))

  • 2009.04.10 08:54:29Devil1

    No, kedves levélíró! Ha rám hallgatsz, olyan autót veszel amilyet csak akarsz! :D

  • 2009.04.10 08:55:29loláb

    Én BMW-t vennék ezek közül. Merci nekem nem tetszik (az új C, az igen, de ez a régebbi nem), passatot soha, és az Coure Sportivo nálam nem dízel.



    Megbízhatóságból viszont lila gőzöm sincs, melyik milyen. Ami fix, hogy a Passatok jelentős része céges, és a használtpiacon értékesített (azaz nem a használójának eladott) cégautókat én kerülném, mint ördög a tömjénfüstöt.





  • 2009.04.10 09:17:41gigabursch

    Banyek!



    A 3-as BMW alig nagyobb egy Astránál, nem éri el a C merci méreteit sem. A jelenlegi Passatok mérete az E-osztállya és az 6-ös BMW-vel hasonlíthatók össze. Almát krumplihoz meg körtéhez....

    no comment...





    Amúgy vegyél Lancia Thesist (persze nem kell rám hallgatni - ez is csak egy a kéretlen jótanácsokból) 2,4-es JTD motorral. Jól jársz - szerintem.



    Persze egyébként nem kell leragadni a tipikus német autó dicsőítésnél, nézz körül a népitéleten. Pegugetot 407, 607, Renault Laguna, számtalan japán és koreai. Nagyon nem mindegy a szervízköltség.

    Csak egy kocsiban ne gondolkodj - Skoda, hulladék és még igénytelen is.

    Amúgy ha igazán hosszan országutazol a Thesis ülési kényelme eléggé űberel sokmindent.





    Tégy belaátáso szerint



  • 2009.04.10 09:26:49Lionking



    Volvo for life!

  • 2009.04.10 09:35:00P.Lacc

    Miért van az, hogy az itt kommentelők közül, aki az Alfa mellett ágaskodik 90%-ban kiáll a kapanyél a szájából vagy csak simán 14 éves??

    Abban egyetértek, hogy 3-4 éves autóból dízelt nem vennék, csak ha személyesen ismerném az autó előéletét.



    Jelenleg egy benyás S60-at nyúzok, és én is kacsingattam a BMW felé, de rájöttem, hogy az itthon kaphatóak úgy le vannak amorzitálva 5-6évesen, hogy nem adnám érte fel a gyakorlatilag most is új állapotú Volvot.

  • 2009.04.10 09:37:18gnme

    DBandesz, mondd meg a frankót. Melyik szervíz ez?



    A nevére vagyok kíváncsi.



  • 2009.04.10 09:44:18Lui_

    Érdekes, hogy sokan a dízel benzines témát fogyasztás oldalról közelítik meg.



    Szerintetek tényleg csak ez számít?

    Én full benzinpárti vagyok, DE egy dízel sokkal nyomatékosabb, egy automata váltóhoz igazán passzol szerintem.

    Vannak gazdag ismerőseim, és tudod miért vettek dízelt?

    1000km feletti hatótáv, hosszútávon nem kell 500km-ként tankolni.

    Ennyi...

    Nem hinném hogy a fogyasztás annyira számítana, mert ugye már rengetegen kiszámolták évi 40 ezres használat alatt a dízel ráfizetés.



  • 2009.04.10 09:46:36McK

    Jééé..ahány ember ugye..annyi féle jótanács.

    Pedíg pont egy Skoda Superb jó választás,ha Sedant szeretne.

    Hatalmas,kényelmes,jó.

    Ár-érték arányban verhetetlen.

    Csak nincs belőle kombi.

    Nagy káár..

    Tetszik sokadszorra is a céges autót nem veszünk,mert az rossz..:D

    Az hát.

    Pláne,hogy a nagy többségnél azt is kicserélik,amit nem kell,mert van miből..

    Ez egy szar stereotípia,van ugyanannyi hibátlan köztük,mint a magánszemélyektől vett autóknál.

    Sőt! Egy cég előbb engedhet meg magának 4 millió buktát egy 3 éves autón,mint egy magánszemély,pláne 80-100 ezer km-rel.

    Az a kedvencem,hogy minden hülye elhiszi,hogy bár ő maga annyira okos,hogy egypár éves autót vesz feléért,mindenki más olyan hülye,hogy 8 millióért vesz egy Passatot ,megy vele 40 ezret 3 év alatt (annyit hát,világos,azért vett legerősebb motorral legfelszereltebbet,és azért adja el 3 évesen) és fapofával ,örömmel adja át a kulcsait a következő tulajnak 3,5 millióért..csakis,hopgy ő örülhessen..:D

    Szar elhinni,de ezeket az autókat aki eladja 3 évesen magánszemélyként az vagy örökös,vagy megfutotta azt a km-t,amit meg kell fusson,hogy érdemes legyen aladni.

    Vettem én nem egy makulátlan autót cégtől.

    Mindenre van magyarázat ,és megoldás..csak abba kell belegondolni,vajon NEKI mi a jó benne.

    Segítek megérteni,mi lehet a jó a céges autóban,és mitől lehet jó.

    Persze csak akit érdekel..mert tudom,hogy lesz aki a fejem akarja,hogy ilyen nincs.



    Vegyük ezt a Passatot. Példának.

    Minden szarral a Diesel 140 Lovassal 8 körül volt az új ára.

    Venni kellet,4-et is 4 suttyó programozónak,mert az informatikai cégben elég szar költségelni,viszont egy multi kifizetett 550 milliót egy programért.

    Nyilván egy 10% visszacsúszott zsebbe,de így is sok maradt,kőne költeni,költségelni.

    Mi sem egyszerűbb,új autó,magas ár,sok-sok hivatalos megkérdőjelezhetetlen márkaszervízes szervízszámla,amibe belefér apu,anyu,meg a nagynéni autójának a szervizelése is,pénz kimentve zsebbe a cégből adómentesen,és még költség is.Bármi kicsit is szar,cseréld,kérem a minél magasabb számlát,elfér..azt is cserélik,amit nem is kéne,70 %-os betéteket,hibátlan tárcsákat.

    Legjobb a 3 éves kor eljövetele.

    Van benne 150 ezer,cégben az amortizációja elég szépen lenn van,plusz az Eurotaxxal,fényezés itt-ott meghúzva(papíron) ,márkaszervíz írásos javítási ajánlatával megtámogatva kiszámlázva 1.600 ezerért,a valóságban magánszemélynek eladva

    3.600 ezerért.

    2 millió db-onként tisztán,adómentesen a zsebbe..

    Noha egy ilyet 4 millióért is el lehet ne adni,a nepper,aki megvette, el is adja.

    És jöhet az új,mert jött egy újabb 700 milliós megrendelés a cégnek a BKV-től tanácsadásra..

  • 2009.04.10 10:00:43kalandrover

    "2) ez a cégautós félelem maximálisan alaptalan, sőt, teljesen hibás. a passat kategóriás autók operatív lízingben futnak, tehát a karbantartáson senki nem spórol, mert benne van az árban. ráadásul ma magyarországon ez nem az az autókategória, amelyik "kulcsos" autóként fut. sokkal inkább kizárólag közép- vagy felsővezetők kizárólagos szolgálati autója, tehát volt gazdája..."



    Álmodj királylány! :-)



    Pont ezeket a "tulajdonosokat" verik át legkönnyebben a márkaszervízek, a be nem épített-ki nem cserélt dolgokkal, ami ugyan jól mutat a mesekönyvben, mert kifizetni ugye azt kell, nagyon.:-))))



    Pont ilyet nem vennék soha!

  • 2009.04.10 10:12:03akos696

    Ezért lehet eladi minden szart, mert az itt jelenlévő okostojásokkal is meg lehet etetni mindent. A dízel kurvajó, ha a cég tolja alád és viseli annak költségeit. Én az autóiparban mozgolódom, sok szervizben jártam már, és mindíg röhögök a sok dízel retken, ami ott bent figyelnek, hangerfej, porlasztó, magasnyomású szivattyű, porlasztócsúcs, injektor, nyomástároló, turbó, dugattyúrepedés stb.. sorolhatnám a végletekig. Ha ennyi pénzed van, hogy pár éves presztízsautót megveszel (ha nem fillérre kiszámolt hiteltörlesztésre veszed) akkor már mit számít az a néhány liter? Ráadásul a dízelek sokkal környezetszennyezőbbek! Az én javaslatom: Vegyél egy 320i-330i benzines Bömcsit, tegyél bele gázszettet, ha annyira zavar a fogyi és maximálisan elégedett leszel.

  • 2009.04.10 10:13:27Lord heckman

    Én mindenképpen javasolnám, hogy japánban gondolkodj!



    Accord 2.2 dízel... például

  • 2009.04.10 10:14:43perszepersze

    hát, vannak itt nagy igazságok és butaságok is.mindenki döntse el a pénzéért, hogy mi tetszik neki!accordom benzines, 540 ezer km. van benne, de biztos mint a halál... a volvómban 210 ezer van, bele is kellett nyúlni már, de nem fogyaszt semmit és más benne a "levegő" is, olyan biztonságos, megbízható autó fíling, mint az amerikai filmekben..... de ha bmw akkor már ehy 3,5 lityis benzines, mert abban olyan érzés van, hogy összesz.rod magad!

  • 2009.04.10 10:15:26bbvw

    www.mobile24.hu/index.php?pid=details&type=C&search_type=NU&page_number=1&sort_field=price&sort_order=ASCENDING&body_type_mode=all&make0=SKODA&model0=Superb&model_description0=&make1=all&make2=all&year_from=2003-01&year_to=2007-12&mileage_from=all&mileage_to=150000&power_from=110&power_to=111&price_from=all&price_to=11001&fuel=PETROL&gearbox_operation=MANUAL_GEAR&damaged_vehicle=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&location_country=all&climate_control=AUTOMATIC_CLIMATISATION&seats_count=all&doors_count=all&emission_class=all&advertisement_type=DEALER&date_of_entry=all&usage_type=all&vid=113001226&source=MDE&record_index=5&total=13&tab=overview&called_from=list



    Na es ehhez mit szolnak a kedves commentelok....mason nem is gondolkodnek. Tagas kenyelmes, 150 loval azert elfogadhatoan megy, fenntartasa nem veszes. Es ki latott mar benzines Superbet cegnel??? Ez csak az en sajat meglatasom....

  • 2009.04.10 10:19:58McK

    kalandrover

    Ne vegyél. Magánszemélyként pont ugyanúgy átbaszhat a szervíz,ha olyan.

    Viszont magánszemélyeknél nem egyszer találkozom olyannal,hogy a lengéscsillapítót ne cseréld ki 150 ezerért,mert úgyis eladom.

    Vagy épp a kettős tömegű lendkereket,stb..

    Cégnél ilyen általában nincs(az egyéni vállalkozó nem cég)

    Ott cserélik,ha azt mérjük,hogy nem jó.

    Én meg vettem,nem is egyet..meg fogok is.

  • 2009.04.10 10:28:02Yolsos

    Büdös rohadt ketyegős szar diesel a kutyának se kell!!!! Egy erős fasza benzines autó az az autó nem egy füstölgős ketyegő. Diesel: mozdonyba traktorba kamionba haszonba nem személyautóba! Irgalmatlan drága a szerviz!!!! És nagyon szar hanga van. Meg büdös is. Arról nem is beszélve hogy 4000 fordulatig nem is lehet húzatni mert már leakar szabályozni meg üvölt! Egy rakás szar! Nem személyautóba való!!!!! 3000-es fordulaton kell vele közlekedni, különben széthullik. A pdtdi az meg egy halom szar nem véletlenül nem gyártják! A világ legszarabb autói! Akkor már inkább egy trabant. :D LE a diesellel!!! Vegyél benzines v8-ast. NA AZ AZ AUTO:)

  • 2009.04.10 10:29:33McK

    akos696

    Látod én meg akkor röhögök,amikor a gázzal jön valaki..

    Azt a kályhába uraim..

    De egy BMW-be soha!!!

    Büdös,állandóan hibajelet irkál a gáz eltérő hőmérsékletű égése miatt..és vagy vicc a hatótáv(pótkerékgáztartály) vagy nincs csomagtér.

    Gázt..azt..persze.

    Gusztustalan.

    Van több benzines,és Diesel autóm is.

    Érdekes,egyetlen autóm volt eddíg hengerfejes-a versenyautót kivéve,de az extrém körülmény,ne vegyük ide-az is 480 ezer km-nél, 20 évesen.

    Belefért. Passat dieseleimet 500 ezernél adtam el,(90LE-s TDI-k voltak,1995,és 2000-s évjárat,de a hengerfej sem volt lenn róluk,a kettővel 200 ezret mentem,sem turbóhiba nem volt,sem semmilyen más megbontást nem igényeltek..

    Ma is használják mindkettőt megelégedetten.

    Most BMW-kkel járok,és egy szintén TDI motorral szerelt Golf 1 Cabrióval,és biza a BMW azért szervízigényes,a Diesel is, a benzines is.

  • 2009.04.10 10:33:25McK

    YOLSOS!



    :D

    Cép vót ecsém...:D

    Hát..aki egy dieselt 4000-ig akar huzatni..annak autó sem való.

    Csak expander,azt húzkodja,ha ilyen kemény.

    Minek huzatni,ha 1600-tól 3000-ig megy úgy,hogy folyamatosan villog a kipörgésgátló?

    V8..AZ..

    2000 tankolsz bele,de V8..

  • 2009.04.10 10:47:52Wick

    McK:

    Van már olyan dejzel, ami kifejezetten tolerálja ha 4k fölé forgatják. A sokszelepes sokadikgenerációs CR-ek már ilyenek, nem konyulnak le 3,5k rpm fölött mint pornósztár f@sza forgatás után.



    Dízellel járni olyan mint buzinak lenni: ugyan társadalmilag egyre elfogadottabb dolog, de még mindig szar érzés. :-) Amúgy énis azzal járok. Kifogtam három éve egy hibátlan régivágású 8szelepes 1.9JTD-t, nem csattog nem csörög nem füstöl kultúráltan megy csak picit sokat fogyaszt: 6 körül mászkál el vele az 1300 kilós kasztni előváros-városban. A második szett vezérlést dobtam le róla a héten, szóval tekerem a bringát rendesen, de koppkopp: hibátlan.

  • 2009.04.10 10:56:32McK

    Van,van,tudom én.

    De minek forgassam addíg,ha alatta is iszonyú nyomatékos.

    Több Diesel is tud 300 NM felett.

    Nyomaték egyenlő gyorsulás.

    Akkor minek?

    Tegnap próbáltam egy új mondeót..140LE-s Dieselt.

    Kérdem a palit..hogy tetszik?

    Szar,nem lehet forgatni..

    Tényleg nem,de minek?!

    Ez nem körhinta,vagy láncfűrész.

    Én Cross motorban is 250-est,meg a 4 üteműt szerettem.

    Pedíg nem forog úgy,mint a szunyogcsődör 125-ös..

    De nem csak felül megy,hanem mindenhol.

    Zajosabb?

    Az.

    De ha Horvátországot megjárom a feléből,leszarom,hogy zajosabb.

    Más meg nem.

    Ilyen ez a popszakma,Ford Ferlin után szabadon..

  • 2009.04.10 10:58:45hun.gery

    Eleve azonos osztályú autókat kellene összehasonlítani. A magas szerviz árak csökkenthetők, ha valaki nem az első márkaszervizbe megy be javíttatni, bár ezek a márkák biztosan drágábbak.

    A BMW szerintem a legjobb választás, legyen az diesel, vagy benzin üzemű. Jó vásárlást:-)

  • 2009.04.10 11:02:54hun.gery

    Ja, és a használt autó mindig lutri, legyen az tulajtól, vagy kereskedőtől. Szerencse kell hozzá.

  • 2009.04.10 11:03:10kalandrover

    Mck



    Ezt is szét kell forgatni, hogy menjen.:-)))))))))



    www.youtube.com/watch?v=0jhuKLrjJLg

  • 2009.04.10 11:04:40Harlequin

    Kedves Bence!



    Ha ennyi pénzed van vegyél olyan autót aminek nem kétes a presztizse, hála a magyar média (Győzike show) és az alvilág áldásos tevékenységének.

  • 2009.04.10 11:09:21kalandrover

    Harlequin!



    Erről van szó. A Vectrából most van kiárusítás, benzines-dízel-nek 4-5 bodzatő az új ára, csak vigyék. Elég tágas kényelmes, még 5 évet kibír a formája, és nem kell görcsölni az előéletén.

  • 2009.04.10 11:31:29gnme

    Yolsos:



    - a mechanikus adagolós autók is a világ legszarabb autói, mert már nem gyártják



    - a PD is a világ legszarabb konstrukciója, mert már nem gyártják



    - a Daimler Double Six mechanikus injektoros motorja is a világ legszarabb konstrukciója, mert már nem gyártják



    - tulajdonképpen a házi disznósajt is szar, mert azt boltban nem árusítják



    - ja.. a szar is ízetlen, mert nem eszik



    :)



  • 2009.04.10 11:45:29vwman

    Volsos valószínűleg 17éves kis pöcs,mert ilyen világszemlélettel az olyan korúak rendelkeznek

  • 2009.04.10 12:09:06freelander

    Bence!



    Szerintem érdemes lenne megnézned a Saab 9-3-okat is. Nem külföldi , nem flottás darabokat. 2006-07-08- as darabokat. A 2008-as alegmegbízhatóbbnak bizonyult középkategóriás prémium szedánok között a Dekra felmérések szerint. És lesz egy különleges autód.

    De ha csak német, akkor biztosan BMW-t választanám.

  • 2009.04.10 12:27:53Sunburst

    Tibi bácsi ( mármint a Papp), mi történt?



    Azt hittem, hogy bemondod a frankót! ,, Nissan Micra"





    www.youtube.com/watch?v=N0IV4f9KAjc

  • 2009.04.10 12:36:17Seca81

    Szerintem meg vegyé hatvanhetes Selbi gétét!

  • 2009.04.10 12:51:06Carfan

    Ha már a Passat is szóba kerül meggondolandó egy TDI Jetta is. Kis szerencsével egy készleten porosodót meg lehet kapni 4.5 körül. 4 embernek kényelmes, viszonylag jól megy jól fogyaszt és meg lehet vele jelenni. És nincs para az előélettel. Teljesen igaz, hogy nem véletlenül kerülnek ezek a "pérmium autók" piacra "70-80e km-el" az új ár feléért. Nagy részük céges amit csak akkor adnak el ha már visszahozta az árát. És az nem 70e km-nél van:)

  • 2009.04.10 13:00:01kalandrover

    Carfan!



    Ámen.



    Éppen most néztem a négy éves taligánkat most 4 bodzatőért lehetne eladni, pont az új ár feliért. Asszem hüje vagyok.:-)

  • 2009.04.10 13:08:22Érdekes

    "Ez nem körhinta,vagy láncfűrész"



    Van akinek a láncfűrész tetszik, van akinek a traktor :) Így van ez... :) Én egyik oldalt sem nézem le, mert mind2nek vannak előnye :) De bírom, mikor megy az alultápláltabbak között az osztás, hogy traktor, meg olajkályha ..másikmeg fűnyíró, meg az előbb idézett láncfűrész.. :)))))) Jókat mosolygok rajtuk... :)



    Nekem a láncfűrész tetszik mert szeretem prögetni :) Jöhetnek a kövek dízelesek, hogy milyen szar ember vagyok... :)

  • 2009.04.10 13:23:24The Good Boy

    Tudom kOpelről nem volt szó a levélben,de a múltkor a közeli plázában volt letámasztva egy egykilences kerregős vectra, fullextra bőrrel támogatva, meg még azon is túl minden jó hozzá, hét milka csoki feletti árról 5 alá volt az ára lebambázva az insignia hatására. Na annyiért én is megvettem volna, ha a 3 éves szutykomat emberi árért el lehetne adni (nem busukin van, hanem rendes autóm::))

  • 2009.04.10 13:28:52vwman

    általába azok fikázzák a dieseleket akiknek 1,2 vagy 1,4 ne adj isten 1,6os szuper benzines járgányuk van,és nem telik rá,hogy kiperkálják a plussz 1-1,5 millát a diesel felárára

  • 2009.04.10 13:40:40Phatphinder

    A pdtdi passatokat szeretném egy kicsit dícsérni:

    Van egy barátom erdélyben, neki egy 99-es évjárat körüli vw passatja van. Az autójával 550 ezer km-nél belement egy kátyúba és leesett a lendítőkerékről a kiegyensúlyozás. Először nem jöttek rá mi a baja, szétszedték a motort, minden szép, aztán valami utángyártott szettel összerakták. 20 ezer km múlva kikönyökölt a hajtókar. Vett egy 130 lovas dízelt az ukránoktól, most az autóban 740 ezer km van, nekem is hihetetlen volt. Egyébként a foglalkozása gépjármű oktató, egésznap autóban ül, 100 km/h alatt sehol nem közlekedik,folyamatosan vagy a gázon,vagy a féken áll. Az autó meg olyan mint egy rakéta, fáj az ember háta annyira megy. Gázolajat a vasúttól szerzi be, otthon szervizeli. A fogyasztás 7 liter télen-nyáron. Kérdeztem tőle mért van sok vw Romániában, azt mondta mert ennek bírja a futóműve az utakat. Franciát meg Dacián kívül nem is látni. Az oktatóautójában (3 hengeres dízel polo) több mint 100 ezer km van és minden eredeti benne, nem zörög nem csörög. Hihetetlen.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

gumiharang készlet, hajtótengely
VW PASSAT 1.8 G60 Syncro Kombi 1988-1997
3960 Ft
figyelmezető kontaktus, fékbetét kopás
MERCEDES-BENZ SPRINTER 4t 412 D Dobozos 1996-2006
1106 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Wallpaper Wednesday #9
Step right up and claim your own Totalcar Magazine wallpaper.