X1 vagy X3?

2009.11.19. 19:54

Tárgy: Segítség

Feladó: JVK

Dátum:  7 Nov 2009 8:19

Címzett: Papp Tibor

Üdvözlöm Papp Úr!

Lehet, hogy nagyképű kérésem van ebben a válsággal teli világban, de  a feleségemnek nem tudunk autót választani. Vagy a most bemutatott  X1-es, vagy a lassan kifutó félben levő X3-as közül kellene  ráböknünk a neki megfelelő típusra.

Ön márt mindegyiket tesztelte, ezért is kérném ki a véleményét. Bár  vidéken lakunk, de nekem a családom biztonsága (2 kiskorú gyermek +asszony) mindennél fontosabb, ezért fontos számomra a magasabb  építési mód.

Mindenképp 2.0 D, automata váltó és 4x4 meghajtású lesz a verda,  csak azt nem tudjuk, hogy melyik.

Érveit és ellenérveit várnám ezzel a világrengető problémával  kapcsolatban.

JVK

Kedves JVK!

Sokat gondolkodtam a kérdésén, azért is tartott eddig a válasz. Talán jobb is. Elsőre biztos azt írtam volna, hogy X1-est vegyenek,  mert az újabb fejlesztésű autó általában jobb. És ez szerintem az X1-X3 viszonylatban sincs másképp. Egyszerűen az X1-nek szebb és jobban kidolgozott a belseje, de vegye figyelembe, hogy nekem az X3-as sosem tetszett túlzottan. Ezt nem dönthetem el Önök helyett, végül is ízlés dolga. Mivel én nem vagyok terepjárós alkat, az X1 mindenképp közelebb áll a szívemhez. És a talajhoz.

Csakhogy ma elmentünk ebédelni az X1-essel, és úgy jött ki a lépés, hogy hátul ültem. Ennek tükrében már azt mondom, hogy oda kell erre figyelniük. Ha ugyanis a családban nincs 180 centi alatti ember (ki tudja, egy kamasz is lehet irdatlan magas), akkor az X1-es megbukik Önöknél. Ha ez nem szempont, akkor már csak a csomagtartót is meg kell nézni, elég lesz-e. Az X1-esé úgy 10 százalékkal kisebb, bár szerintem általános használatra elégnek kellene lennie. Pláne, ha második autóról van szó.

A bemutatón egyébként jól látható volt, hogy az X3 lényegesen terepjárósabb fazonú, mivel a felvezetőautónk ilyen volt. Az X1 oldalról csak azért tűnik magasnak, mert a küszöbön és a lökhárítókon olyan fémszínű betétek vannak, amelyek kicsit átverik az ember szemét. Valójában az X1 nem lényegesen magasabb, mint egy szimpla kombi. Igaz, ha az autószalonban lesznek, ott könnyen összevethető a két autó ilyen szempontból, igaz, gondolom a felesége ritkán fogja offroadozásra használni, ez is inkább ízlés kérdése. Ha emlékeim nem csalnak,  az X3 rugózása feszesebb, ami rossz minőségű városi utakon, ahol lassan megy az ember, kényelmetlen. Igaz, autópályán már tökéletes az X3 is. A kétliteres dízel/automata váltó kombináció picivel jobban bír az X1-gyel, az X3 nehezebb is, és a légellenállása is nagyobb. Persze azon is elgondolkodni, hogy hamarosan az X3-ast leváltják, ha jól tudom, cirka egy év múlva, és nem tartom kizártnak, hogy egy lényegesen ütősebb járgány lesz az utódja. Ha tehát nem sürgős, lehet, hogy érdemes ezt megvárni.

És akkor lehet dilemmázni: a kifutó X3 olcsóbban, egy X1 az árában és egy új, nagyon jó és tágas X3, a bevezetéskor szokásos magasabb áron.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Tárgy: Re:Segítség

Feladó: JVK

Dátum: 16 Nov 2009 19:40

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Úr

Köszönöm a kimerítő válaszát.A levelem megírása után volt alkalmam kipróbálni az X1-est, és hát nagyon nem győzött meg. Élőben alacsony és kicsi, ráadásul mi elég magas növésű család vagyunk.

Úgyhogy maradunk az X3-nál, abban legalább nincs I-drive. Legalább eggyel kevesebb ok vonja el az asszony figyelmét a vezetéstől, arra ott vannak a gyerekek. Most találtam egy másfél éves magyarországi autót, szerviz könyves, és minden jóval felszerelt. Az asszony Mini Cooperjét is lefoglalózták, úgyhogy remélem, tényleg mint a mesében...:-)

Tisztelettel:

S. Béla