Hülye vagyok, verjetek át!

2009.12.08. 13:45 - Papp Tibor

Tárgy: Első tulaj, mi?

Feladó: Ádám

Dátum: Tue 08 Dec 2009 10:57

Címzett: Papp Tibor

Kedves Tibor!

Az imént olvastam a Peugeot 206 kombi óra visszatekerésének kálváriáját. Nem értem, hogy miért van felháborodva az olvasó. És nem értem, hogy miért van az általános sztereotípia, hogy a nepperek szemét mocskos óratekergető csalók. Ez nem a nepperek a hibája, hanem a buta autóvásárlóké, akik egyszerűen nem képesek tudomásul venni azt a tényt, hogy egy 4-5-6 éves autóban tényleg csak 1000-ből egyszer létezik ilyen minimális futásteljesítmény. Ha dízel autóról beszélünk, akkor meg egyszer sem. Természetesen nem okoskodni akarok, szeretném alátámasztani a saját példámon keresztül az állításaim. 2006 közepén középvezetőként úgy alakult a munkám, hogy kalkulálhatóan heti 3-4 szer meg kellett tennem a Miskolc-Bécs, Bécs-Miskolc távolságot. Kellett egy erős, takarékos, megbízható, nagy és olcsó autó. Akkoriban a Skoda Superbnél jobbat nem tudtam kitalálni, besétáltam hát az első szalonba, megvettem egy 0 km-es autót és elkezdtem használni. Minden kötelező szervizt elvégeztettem az autón, tényleg átlagon felüli bánásmódban volt része, elvégre munkaeszköz. 2009 elején arra eszméltem, hogy már harmadik alkalommal tapsolhatok a százezres átfordulásnak.  Elhatároztam, hogy lecserélem valami négykarikásra, vagy Mercire. El is kezdtem hirdetni az autót 322.000 km-rel.

Mondanom sem kell, hogy az autó úgy nézett ki, mint amikor kihoztam a szalonból, ugyanis 99.9%-ban kizárólag a vezetőülés volt használva, és ugyanilyen arányban csak autópályán futott az autó. De ezt értsd szó szerint. Így került eladósorba egy makulátlan, karcmentes, majdnem szűz belterű 3 éves autó cca. 320.000km-mel a piaci ár alig kétharmadáért. Gondoltam magamban 2 nap alatt elviszik, elvégre tényleg nevetséges áron kínáltam az autót. Kikötöttem, hogy nem adom telepre, mert nem szerettem volna, ha becsapnak valakit az óra visszatekerésével.

Teltek a napok, hetek, hónapok és szinte senki nem hívott. Egy-két barom kivételével, hogy nem elírtam-e, és csak 32 000 van benne? Kezdtem kicsit kiábrándulni, de úgy döntöttem, inkább hirdetem több helyen, hátha nagyobb sikerrel járok. ÉS NEM!!! Én vagyok hülye? 320.000 km az mi? Apokalipszis? A 330 ezredikben már kikönyököl a hajtókar, vagy mi van? Teljes felháborodásomban, egyik reggeli cigi közben jött az ihlet, na akkor MAGYAR leszek. Pár telefon után, már tudtam, hogy hova kell vinnem az autót. Elvittem. Másnap ebéd után, pedig elhoztam az autómat 128.000 km-rel az órájában. Mocskosnak és aljasnak éreztem magam, de már nem volt visszaút. Felraktam a téli kerekeket, hogy ne legyek gyanús, lefényképeztem máshol az autót, megadtam a másik telefonszámom, és az eredeti árhoz hozzáadtam háromszázezer forintot, majd meghirdettem. Gondolom kitalálod, mi történt. Egy héten belül elvitték.

Fapofával álltam végig, miközben a magát értőnek gondoló vevő átvizsgálta, majd megjegyezte, hogy alkudna egy kicsit, mert szerinte túl sok az autó futásteljesítménye 3 éves korához képest. Csendesen bőgtem magamban, annyira nevetséges volt a helyzet. Geci vagyok? Becsaptam valakit? Szerintem nem. Az emberek szeretik magukat becsapni. szeretik elhinni, hogy kifogták a nemlétező csodát. Mindössze azért írtam le a sztorim, mert szeretném, ha az autóvásárlók nem az eladókat, vagy a neppereket hibáztatnák a gyanúsan kevés futásteljesítményű autókért, hanem lássák be, hogy ugyanúgy tehetnek ők is arról, ami Magyarországon folyik kilométeróra ügyben.

Üdv: Ádám

Kedves Ádám,

egyrészt igazad van, az emberek valóban hülyék, ahogy például én is teljesen hülye vagyok ahhoz, amihez nem értek. Vegyük példaként a fűnyíró-traktorokat. És ha ilyet akarnék venni, automatikusan az üzemóra-számlálóját nézném, hogy mennyire elhasználódott. Holott lehet, hogy egy X tartós, de többet használt gép jobb vétel, mint egy Y típusú, de gagyi, amit alig használtak. De én ezt honnan tudnám? Csupán egy problémára keresek megoldást: arra, hogy rohadt nagy a fű a birtokon.

De ez nem jelenti azt automatikusan, hogy engem át kell vágni, és az X gép üzemóra-számlálóját vissza kell tekerni.

Az autóknál ugyanez a helyzet, csak a vevők részére helyváltoztatás a megoldandó probléma. Nem ismerik az autókat, de szükségük van egyre. És ez nem jelenti automatikusan azt, hogy őket át kellene verni.

Egy normális világban az lenne a helyzet, hogy az eladó autók a valós kilométerükkel ácsorognak, és a műszaki állapotuknak, továbbá a keresletnek megfelelő ár lóg rajtuk. A hülye odamegy, el tudja dönteni, hogy megveszi-e a többet futottat olcsón, vagy a keveset futottat drágábban.

Ebben a világban két dolog tartaná vissza a szemét, mocskos neppereket a visszatekergéléstől. Egyrészt az úgynevezett erkölcs, ami azáltal alakult ki bennük, hogy az apjuk, ahelyett, hogy magával vitte volna őket lopni, jól pofán vágja őket, amikor az első hazugságon megbuktak.

A gyermekszoba nélkül felnevelkedetteket pedig a másik dolog, az úgynevezett jogrend tartaná vissza embertársaik átbaszásától. És ha mégis megtennék, akkor az átvert hülye elmehet valahová, ahonnan képletesen pofán vágják az ilyen neppert. És azt is, aki visszatekerte az órát.

A baj nálunk az, hogy sem az erkölcs, sem a jogrend nem támogatja azeket a szerencsétlen hülyéket, akik a vásárlók. És amikor az olyan ember, mint te, el akarják adni az autójukat, szembesülnek a ténnyel, hogy a valós kilométeróra-állású autó eladhatatlan. Akkor is, ha olcsóbb.

Nyilván ilyen helyzetben az ember mérlegel, és nem csodálom, hogy erre a döntésre jutottál. Ha nem baj, nem gratulálok hozzá.

Viszont szerintem tévedés azt állítani, hogy ez az emberek hibája, meg hogy azért kell visszatekerni, mert igény van rá. A regisztrációs adó létezése miatt lényegében az állam hozza olyan helyzetbe a hivatásos kereskedőket, hogy az árrést a számlálók visszatekerésével alakítsák ki. Továbbá az állam nem tesz semmit annak érdekében, hogy ezt a ténykedést ne lehessen büntetlenül csinálni.

Nyilván Te sem csináltad volna, ha bármitől tartanod kellene. És nem is írtad volna le. Köszi, hogy megosztottad velünk, hátha egyre többen rájönnek, mi a valóság. Illetve arra, hogy mekkora biznisz egy autóműszer-javító műhely.

Üdv

Pt

Kommentek

  • 2009.12.08 21:44:0814evesfiu

    az a lényeg hogy előtte át kell nézeti az autót hogy rendben van-e mert nem minden autóhoz van meg a szervízkönyv ugye ebbe mindenki egyet ért??????
    jobban megéri most a szervizbe adni 10 ezer forintot
    mint késöbb több 100 ezret

  • 2009.12.08 21:45:1114evesfiu

    az a lényeg hogy előtte át kell nézeti az autót hogy rendben van-e mert nem minden autóhoz van meg a szervízkönyv ugye ebbe mindenki egyet ért??????
    jobban megéri most a szervizbe adni 10 ezer forintot
    mint késöbb több 100 ezret

  • 2009.12.08 21:46:0514evesfiu

    az a lényeg hogy előtte át kell nézeti az autót hogy rendben van-e mert nem minden autóhoz van meg a szervízkönyv ugye ebbe mindenki egyet ért??????
    jobban megéri most a szervizbe adni 10 ezer forintot
    mint késöbb több 100 ezret

  • 2009.12.08 21:46:34McK

    Egyet.
    Csak ne írd be mégegyszer.

  • 2009.12.08 21:47:0614evesfiu

    ok

  • 2009.12.08 21:47:11vmaast

    :))

  • 2009.12.08 21:48:13Gubo77

    kolbászoszsömle: nálam alapfeltevés, hogy óraegység nélkül nem indulhat a kocsi. (Tehát oda-vissza kommunikáció kelljen, mint az immo esetében.)
    De legalább megvan, mi lehetett félreérthető az eredeti mondókámban ;) Thx!

  • 2009.12.08 21:48:53Krisi

    S2-77: előszöris turbódízelt turbós benzinessel illik összehasonlítani, úgy fair. itt el is veszett a teljesítmény előnye.

    Valamint előzésnél alap dolog, hogy egyet vagy kettőt visszaváltok, így már nincs differencia. ráadásul a benzines nagyobb tartományban erős, szóval előzésnél továbbra is maradnék a benzingőznél :)

    de mégegyszer mondom, elismerem a dízel sok előnyét, de az volt az alap gondolat, hogy aki évi párezer kilométerre dízelt vesz, azt nem értem meg.

  • 2009.12.08 21:49:5614evesfiu

    egyébként úgy kéne csinálni hogy a műszaki és az eredet vizsgán fel kéne tölteni egy központi szerverre a megadott autó km óra állását és ezt fényképpel kéne alá tamasztani

  • 2009.12.08 21:52:47Krisi

    herman: mingyárt beböfögi valami hozzáértő, hogy "dehát a Le Mans-ot is dízel nyerte meg", aztán elszabadul a pokol, és újabb ezer komment várható benzin vs. dízel témában. Bocs, nem ez volt a célom, nem vagyok fizetett kommentgenerátor :)

  • 2009.12.08 21:52:56Gubo77

    McK: ha valaki úgy akar közlekedni, hogy töksötét marad az egész óracsoportja, akkor igen, erre gondoltam. De talán ezt kevesen akarják/merik bevállalni. Példának szántam amúgy ;)
    Egyéb ötleted lenne a kijátszásra? Kíváncsi vagyok, van-e konkrét trükk erre.

  • 2009.12.08 21:55:31Tsaby601S

    Szép estét!

    Nincs fél órája, hogy hazajöttem egy hetek óta tartó kálvária utolsó felvonásáról.
    2004 utáni dízel kombira vadásztam Skoda Fabia, Opel Astra G, Renault Megane Grandtour proiritási sorrenddel.
    Finoman szólva nem volt egyszerű vadászat árban/állapotban megfelelőt találni. Fabia kombi dízelben alig van eladó és általában vagy marha drága, vagy nagyon lestrapált. Az Astra vonal meg ugye különösen "érdekes" ezen a téren.
    Végül hitelben megszorult magánembertől sikerült ma este megvenni jónak mondható áron egy nem kiglancolt, napi használatból származó Megane-t.
    91000-nél áll a vekker. A típusnál ilyen futásteljesítménynél szokott kimenni a motortartó bak, ennél épp stimmel mint fennálló hiba és más jelek is utalnak a "nemtekert" órára azon túl, hogy nem éppen gondos gazdája volt.
    A kasznin hátul 2 kisebb horpadás, de legalább nálam lesz javítva ellenőrzött körülmények között.
    Egyébként ha csinálok rajta egy nagyszervizt a biztonság kedvéért akkor patent, elegáns, használható kocsinak minősül.
    Tehát LEHET jó vételt csinálni, de nem árt kellő higgadtsággal, türelemmel végigjárni az ilyenkor szokásos kálváriát. A nepperek szövegeit, a hazudozást, az olcsó trükkök kísérleteinek sorozatát.

  • 2009.12.08 21:56:19Krisi

    14evesfiu: szerintem meg úgy kéne csinálni, hogy minden használtautó telepen és netes hirdetésnél méteres betűkkel kiírni, hogy
    "egy 4éves dízel autóban 360.000 km teljesen átlagosnak mondható", valamint levágni az összes órapörgető kezét, és akkor jóság lenne :)

  • 2009.12.08 21:58:35DBandesz

    14evesfiu: A G Astra km számlálója elektronikus. Csak a miheztartás végett.

  • 2009.12.08 21:59:10McK

    A poszt írója egyébként teljesen valós jelenséget írt le.
    Ez van.
    Pláne,hogyha belegondolunk,hogy az autó ugyanaz volt az órapörgetés előtt is..csak senki meg sem nézte,fel nem hívta.
    Hibát a vevő sem talált,csak amíg az óra azt mutatta amit,még az átvizsgálásig sem jutottak el..

    Mint a kedvenc balekom,aki márkaszervízben vizsgáltatta át a kocsit,no hiba,próbakörön vezette,tetszik,majd a papírok írásánál vette észre,hogy a hibátlan autóban nem 22 ezer,hanem 220 ezer van..8 évesen.
    Üvöltve ohant ki,hogy át akarom baszni..pedíg átnézette,vezette,minden tuti volt.
    Mégse kellett..

    Vagy a 156 kombink,amit 320 ezer km-rel árultunk,első tulajtól,végig vezetett könyvvel,1100-ért adtuk el 2002-es évjárattal,és ugyanaz vette meg 126 ezerrel 1800-ért,aki nálunk nem vette meg,mert sok a kilométer.
    Soha nagyobb elégtételt nem éreztem,mint amikor felvilágosíthattam,hogy ez ,az a kocsi..

  • 2009.12.08 22:00:32**ADAM**

    Én eddig amit eladtam, nem tekergettem. Pedig relatív sok kilométer volt bennük, mint a cikkben szereplő autóban is.
    Meghirdettem, normális és emberi szöveggel, nem a sztenderd hirdetés-dumával. Leírtam, hogy hol és hogyan szervizeltettem, hogyan ápoltam, hogy vigyáztam rá és milyen garázsban álltam vele.
    Oda lehetett jönni és megnézni, hogy kitől veszik meg.
    Eddig mindenemet eladtam annyiért, amennyiért szerettem volna és minden vevő jó vásárt csinált velem.

    Én ugyanezt várom el másoktól is.
    És ha nem tetszik az eladó vagy valami bűzlik, akkor nem veszem meg. Szerintem fontosabb hogy kitől veszed, mint az, hogy papír szerint milyen állapotú.

    Nem a tekergetés a megoldás, hanem az őszinteség és normális kommunikáció.

    Ádám jó fej, hogy leírta a sztoriját. Ettől még én simán bevezetném, hogy 10 év letöltendő az óratekergetés.

    Szép estét.

  • 2009.12.08 22:01:03elfogomfelejteni

    vegtelenul egyszeru lenne pedig:
    minden vizsganal be kene vezetni a muszakiba a km ora allasat. aki az meghamisitja, az okmanyhamisitast követ el, ami x evnyi sittet kene jelentsen ...
    oszt jonapot.

  • 2009.12.08 22:03:18youlopukku

    csabi,ha nem fiktív a dolog akkor ne nagyon kiabáld el a jó vételt,amúgy vicc az egész ,mindenki mindenhol ügyeskedik,autóvásárlásnál nagy pénzek mozognak,hát sokan basznak arra a minimum erkölcsre aminek vásárlóként a sokszorosát várják el

  • 2009.12.08 22:03:38cerealkilla

    Kedves Ádám,
    a legvalószínűbbnek azt tartom, hogy az eredeti óraállás mellett azért nem akarták elvinni tőled, mert a piaci ár (mármint egy ugyanilyen mértékben használt, ugyanilyen fajta autó ára) felett hirdetted. Ha a piaci áron hirdetted volna, lett volna érdeklődőd. Ha pedig tényleg a piaci ár kétharmadát kérted volna érte, elvitték volna. A gond az lehetett, hogy túlbecsülted, mekkora egy 300+ kilométert futott Skoda piaci ára. Vagy egyszerűen annyi pénzt vártál a - valld be, legalább magadnak - átlag felett használt járművedért, amennyire a piac egy 100egynéhányezer kilométert futott, megkíméltebb darabot tart.
    De ha úgy érzed, hogy a csalásod (Btk. 318. §) alól ez az elmélet ment fel, hát gondold azt, hogy a vevők a hülyék, amiért nem vitték el tőled, és egyszerűen nem hagytak számodra más választást...
    -c

  • 2009.12.08 22:04:36Cérnás

    én még Gubo77 ötletéhez hozzá tenném,h egy műholdas összekapcsolás révén kéne egy adatbázisban jegyezni, ahol szintén folyamatos lenne az adatinformáció, és nem induna a kocsi,de a biztonság kedvéért egy bitet bebillenteni,ha bármi mágneses térrel próbálnák megakadályozni a jeltovábbítást.

  • 2009.12.08 22:07:51McK

    cerealkilla!

    Tégy egy próbát.
    Mennyit ér szerinted egy 2002-es Passat?
    1,8?

    Hirdess meg egyet 350 ezer km-rel 1,5-ért..
    Kutya nem fog felhívni..senki sem..

  • 2009.12.08 22:09:44Gubo77

    Cérnás: vicces lenne mélygarázsból kijönni :))) (Rossz ötlet. Más miatt is. Egyéb? ;) )

  • 2009.12.08 22:10:29McK

    Ha visszateszed 160-ra,két nap alatt elviszik.
    15-ért..
    Nem mellesleg az 1800-ért hirdetett is pörgetett..
    Ez a szemétség benne.

  • 2009.12.08 22:11:51Stock

    kicsit zavaros a levélíró elbeszélése, mint az ilyen emberek teljes életvitele általában, ugyanis ahoz, hogy ne legyen lelkiismeret furdalásuk még maguknak sem ismerik be a dolgaikat, illetve ideológiákat gyártanak......
    pl ha annyira hibátlan a kocsi miért nem használja még 100 000-reken át??
    3 évesen szervízkönyv nélkül megvették.. vagy azt is okosított, már csak azért mert az kő keményen okirat hamisítás, sőt a pecséten szereplő szervíz hírnevét is érintő kérdés!
    mi volt az az ár amiért feltette?? nem hinném, hogy reális volt a futáshoz mérten, mert a piacon mindere van kereslet, ha jó áron adják..
    teljesen egyértelmű, hogy a lóvé miatt csinálta nem az eladhatóságért!!!!!!!!

    a másik, hogy ezek a féreg emberek nem gondolnak bele abba, hogy hova tart ez a világ, hogyha mindenki úgy viselkedik mint ők?????? márpedig szerintük ez a normális, ahogy néhány fórumozó véleményét is olvasom........
    gondolom az ilyen ember nem háborodik fel azon, hogyha az étteremben a romlott húst sütik ki neki jó fűszeresen, ha átcimkézik a romlott élelmiszert és azt majszolgatja jóízűen...
    ha a boltban nem egy kiló az egy kiló hanem 60 deka.......
    és ezt kivetíthetjük az élet minden területére.... a lejtőn nincs visszaút!
    így akartok élni, hogy az életben sehol senkiben ne lehessen megbízni, mindig mindenben át legyünk cseszve?? úgy mi értelme lesz az össze csalt/lopkodott lóvétoknak, hogyha csak ti is átverős helyeken költhetitek el?????????????????

  • 2009.12.08 22:15:01Dennis01

    Itt Angliaban minden evben van muszaki, es adnak egy papirt, arra rairjak az aktualis oraallast. En is igy talaltam meg a Miniben a kb oraallast, mert 9 evre visszamenoleg az osszes muszaki papirt megkaptam vele. 2000-ben lepte at a 100000-ik merfoldet, most kb 152000 van benne. Bar itt annyira nem torodnek az oraallassal, mert minden angol sokat hasznalja az autojat, igy kisebb-nagyobb elteressel mindben sok merfold van.
    En nem is hiszek annyira a kilometerallasban, mert hiaba mentek vele 90000 km-t, ha nem volt bejaratva rendesen, illetve a szemet kitoltak. Lehet, hogy a masik auto ment 220000-et, de azt mindet kimelve.

  • 2009.12.08 22:18:28McK

    Ez egy jó erős csúsztatás,ugyanis kifelejted belőle,hogy a többi étteremben ugyanaz a hús van.
    Ugyanaz a szar,és ugyanaz a 60 deka a többi boltban is.
    Nehéz megérteni,hogy itt nem becsületes emberek közt volt egy szemét,hanem szemetek közt próbál becsületes lenni valaki,aki rájött,hogy ez csak úgy lehetne lehetséges,ha jól kibaszna magával.

  • 2009.12.08 22:21:28crazy zs

    :)Kedves McK Te ott vagy a toppon,látszik a kommentjeidböl.Mivel tuningolod magad?Müzlivel???A kérdésem az volt:tekerjünk?vagy neee...

  • 2009.12.08 22:22:49Haywood

    Seat Leon 2007, 57000 km. Érdekel valakit? :)

  • 2009.12.08 22:24:42cerealkilla

    McK: közgazdasági ismereteim alapján azt mondom, hogy a jelenség, amely szerint a 300 ezret futott autókra nem jelentkeznek a vevők, számomra azt jelenti, hogy a piacon az eladók és vevők nagy futásteljesítményű autók árára vonatkozó elképzelése közt túl nagy az eltérés.

    A hazai autóvásárlók (nyilván a magasabb fenntartási költségek miatti félelmükből adódóan) a jelenleg tapasztaltnál jelentősebb árcsökkenést várnak a nagy futásteljesítményű autóknál, az eladók viszont nem hajlandóak ezt a piaci igényt elismerni. Erre ha szókimondó kedvemben vagyok, azt mondom, mohóság, ha finomabban akarok fogalmazni, azt mondom előszereteti érték :)
    -c

  • 2009.12.08 22:25:10McK

    Műzli? Az mi a faszom?
    Amíg nem oldják meg,hogy SENKI ne pörgessen,kénytelen leszel..

    Ez pedíg megoldható lenne.
    Könnyedén..csak nem akarják.

  • 2009.12.08 22:27:27Cérnás

    Gubo77 akkor mondjuk abba az ötletbe mi lenne a kivetni valód,h mint a digitális tachográfos kamionokba, a személyautókba is lenne kártya, amin rögzítené az adatokat.
    Letölteni mondjuk mindenki tudja,de az adatokat dekódolni csak egy központban.Ha lesz is rá algoritmus amivel feltörik,akkor legalább addig is megnehezítették az életét pár nyerészkedőnek, szerintem nevezhetjük őket csalónak nyugodtan

  • 2009.12.08 22:28:14McK

    Cerealkilla!

    Nézőpont kérdése.
    Ugyanis a vevők a visszatekert órájú autókra ugyanazzal a magas futásteljesítménnyel érdekes módon nem gondolják ugyanezt..

  • 2009.12.08 22:30:47Dinsdale Piranha

    Kedves Ádám! Remélem te és a magadfajta a lejárt szavatosságú, átcímkézett párizsitól meg a kannásbórtól rohad meg. A kommentek között szép számmal hangzottak el ötletek egy normális nyilvántartó, nyomkövető rendszerről. Talán egyszer megvalósul és talán a Btk-t is be fogják tartani és akkor majd gyárthatsz szép önigazoló elméleteket a sitten. Szarházi!

  • 2009.12.08 22:35:30Haywood

    cerealkilla: szerintem viszont a vevők jelentős része egyszerűen úgy képzeli, hogy mondjuk 250E km felett az autó egyszercsak széthullik vagy megsemmisül és emiatt az értékét gyakorlatilag 0-nak tekintik, számításba sem veszik az ilyen ajánlatokat, függetlenül az ártól. Ezt a képzetet erősítheti a tény, hogy ritka az olyan autó, aminek efölötti érték van az órájában, mert egyszer már valszeg eladták, ergo visszatekerték. B lehetőségként még az is felmerül, hogy 300 ezres óraállásnál azt hiszik, hogy minimum félmilliót futott, csak ennyire lett visszatekerve. Számításba viszont nem veszik semmiképp, még ha ingyen adnák se.

  • 2009.12.08 22:37:38McK

    Haywood!

    Pontosan.
    350 ezerrel hirdeted,érdeklődők száma 0.
    150-el,heti 10.

    És ez a gond.
    Nem 4 a 10 helyett,hanem 0.

  • 2009.12.08 22:39:55cerealkilla

    McK: a kilométeróra visszatekerésekor a vevőt megtévesztik. Nem értem, mitől volna kiindulási pont az, hogy tévedésben tartva mit gondol az ember...
    Fentebb leírták már, hogy nem mindig mérvadó a futott kilométerek száma, hiszen az autó állapota nem (csak) ettől függ. Ennek ellenére azt mondom, az óraállás iránytű a vevők számára. Ebből tervezheti, becsülheti azt, hogy kb. mennyit használja majd a járművet ő, mielőtt lecserélné, hogyan számíthat a szervizköltségekre, stb. Ne tegyünk hát úgy, mintha nem volna tényező az óraállás egy autóvásárláskor (máskülönben miért is tüntetik fel az eladók minden hirdetésben?)
    -c

  • 2009.12.08 22:40:3014evesfiu

    akinek sok kilométer a kocsijába annak érdemes vissza pörgettetni az órát mert sok pancsert be lehet vele etetni

  • 2009.12.08 22:40:34Dennis01

    Haywood: Sajnos a 4-5 eves autoknal nem is mernek megbizni a 320000 km-es futasban, mert ezek a motorok mar akarki akarmit mond nem tartos futasra lettek kitalalva. A dizelek is a vegsokig kihegyezve, nagyon jol hangzik a 140 Le, de nem birja sokaig. Egy regi Mercedes dizelbol siman kinezem jo gazdanal a 7-800000 km-es futasteljesitmenyt general nelkul.

  • 2009.12.08 22:41:1214evesfiu

    itt vagy Mck???

  • 2009.12.08 22:41:5014evesfiu

    akinek sok kilométer a kocsijába annak érdemes vissza pörgettetni az órát mert sok pancsert be lehet vele etetni

  • 2009.12.08 22:41:57Haywood

    Akiket én ismerek, hogy használt autót kerestek valaha, azok kb így kalkuláltak: amit ő akart: max 40-50E km-es autó. 100E km fölött: "az már rengeteg, az biztos egy rom".

  • 2009.12.08 22:42:20xm95

    ennyi szarsagot osszeirni! marmint a kommenteloktol...
    Egy sokat futott autot miert akarja eladni a "piaci ar" ketharmadaert, miert nem a valos araert akarja eladni? Ez a kocsi, miutan nem is vettek meg, be is bizonyitotta, hogy nem ert annyit. A becsuletes ember ilyenkor lejjebb engedi az arat, egeszen addig, amig elkel az auto. Akkor tudja meg, mennyi a piaci ar. A szemet geci nepper elado ehelyett inkabb atver masokat, es inkabb csal, csak hogy neki tobb penze maradjon. Vajon a ceg aminek dolgozik/zott, az is igy mukodik? Vagy a cegnel tudjak, hogy egy geci szemet csalo volt akkor az egyik kozepvezetojuk? Aki vajon csak a kocsival csalt, vagy esetleg a munkajaban is? Ami meg lehet, hogy a ceg megiteleset rontotta? Sajnos nincs olyan, hogy csak kicsi csalo, vagy nagyon csalo. Aki csal, az csalo. Es bizony ilyen messzire vezetnek a kis csalasok, ezert van magyarorszag ott ahol, es ezert elek en mar angliaban, es ezert nem koltozok vissza soha.

    Futasteljesitmeny, diesel/benzin: gaz, azaz lpg. Mikor hideg a motor, akkor kopik a legjobban. Miert? Mert az uzemanyag kicsapodik a hideg szivocso es hengerfalra. A gazolaj kevesbe. A kicsapodott anyag meg szepen felhigitja a hengerfalon levo olajfilmet, meg akkor is, amikor mar meleg a motor, csak akkor nem annyira, mert nem csapodik ki a meleg hengerfalra, csak annyi higit ami eleri a hengerfalat. A benzin es a gazolaj folyadek, azert viselkedik igy. A gaz meg legnemu, soha nem fog kicsapodni. Es emellett van nehany egyeb elonye is.

  • 2009.12.08 22:42:24Gubo77

    Cérnás: ez sokkal jobban hangzik, de kell hozzá egy központ. (Sajnos a jó ötletek többségéhez itt a kommentek közül automatice kell egy központ...) Ezt kéne kiiktatni: tehát alapesetben legyen hitelesnek tekinthető egy egyszerű órára pillantás is használtautó vásárlásnál. Az óraegységen meg legyen rajta jól láthatóan - és rongálás nélkül át nem írható módon - a kocsi alvázszáma. Ha nem egyezik, csak akkor kelljen a központ. (Lám, az én verziómban sem lehet teljesen kiküszöbölni :))) )

  • 2009.12.08 22:43:3214evesfiu

    ha nem csal a nepper nem tud megélni

  • 2009.12.08 22:43:39CConstantine

    Most is reklámoznak olyan Audi S3-asokat, amikről konkrétan tudom, hogy 75-100ezer km-el több van.

    Van olyan ostoba, aki elhiszi egy 2001-es S3-asról, hogy 70-80ezer km van benne, miközben ha csak az ülésre ránéz látja hogy kiöregedett, gyűrött és kopott?

    az is jó, amikor leviszi vki egy Renault Laguna GT árát 2.2mft körül, kiviszik, aztán külföldi rendszámmal megjelenik 3.3mft körül pár hónappal később.

  • 2009.12.08 22:44:03Stock

    McK: marhaságot beszélsz, ez az önigazolásnak a tipikus esete, amikor magadnak sem ismered be, hogy te vagy a féreg a társadalom megkárosítója, henem ráfogod a többiekre......
    hallottál már kisiskolás gyerektől olyat, hogy ő kezdte a balhét, ami miatt beírást kapott?? ugye hogy nem! emlékszel még milyen volt általánosban? volt hogy te kezdet?? minden bizonnyal... és megmondtad otthon a frankót?! nem hinném!
    ez erről szól csak van aki kinövi!!!!!!!!!
    képzeld már el a világot, ahol mindenütt ezt nyomnák:
    a megvásárolt házad egy frissen vakolt statikailag romhalmaz...
    az ékszer amit vettél nem arany hanem futtatva van...
    a cipőd talpa nincs rendesen ragasztva és két lépés után széthullik....
    a pénz amivel kifizetnek a tekergetett kocsidért hamis.......
    tudnál úgy élni, hogy ez az élet minden területén így lenne???? összeomlana a társadalmunk??
    ezekután szted tényleg mindenki így él, üzletel?? vagy esetleg csak (jó) néhány szarházi van, aki mások nem létező vétkeivel akar önigazolást nyerni a nyilvánvaló bűncselekményeihez??

  • 2009.12.08 22:44:1014evesfiu

    ha nem csal a nepper nem tud megélnii

  • 2009.12.08 22:44:54flagellumdei

    Krisi

    Úgy értettem, hogy az azonos teljesítményű benzines, illetve diesel esetében, a nevezett modellnél.
    Nem mázli, hanem egy neves autómárka magyar gyárának támogatott autóvásárlási programja. A szerencse ott volt, hogy két év után a maradványérték kifizetésekor árfolyamkülönbség miatt még jött egy százas az "üzleten".

    TD kontra TB: fent a benzines visz mindent, az igaz, de a dieselt nem kell elforgatni. Hétköznapi autózásnál nem kívánja az átlag autós a pörgetést, hidd el, hogy kényelmes, élvezetes így autózni. Tudom én, hogy pazar elforgatni pl egy TT turbós benzinest, de én nem kívánnám ezt egy átlag zsúfolt forgalmi helyzetben.
    Egyébként az üzemeltetés során egy modern turbo benzines miben olcsóbb, mint a hasonló diesel?

  • 2009.12.08 22:45:3014evesfiu

    ha nem csal a nepper nem tud megélni sajnos ezt kell csinálnia

  • 2009.12.08 22:46:2114evesfiu

    ha nem csal a nepper nem tud megélni pl ez olyan ha a boltba mindig blokkot adnának