Hülye vagyok, verjetek át!

2009.12.08. 13:45 - Papp Tibor

Tárgy: Első tulaj, mi?

Feladó: Ádám

Dátum: Tue 08 Dec 2009 10:57

Címzett: Papp Tibor

Kedves Tibor!

Az imént olvastam a Peugeot 206 kombi óra visszatekerésének kálváriáját. Nem értem, hogy miért van felháborodva az olvasó. És nem értem, hogy miért van az általános sztereotípia, hogy a nepperek szemét mocskos óratekergető csalók. Ez nem a nepperek a hibája, hanem a buta autóvásárlóké, akik egyszerűen nem képesek tudomásul venni azt a tényt, hogy egy 4-5-6 éves autóban tényleg csak 1000-ből egyszer létezik ilyen minimális futásteljesítmény. Ha dízel autóról beszélünk, akkor meg egyszer sem. Természetesen nem okoskodni akarok, szeretném alátámasztani a saját példámon keresztül az állításaim. 2006 közepén középvezetőként úgy alakult a munkám, hogy kalkulálhatóan heti 3-4 szer meg kellett tennem a Miskolc-Bécs, Bécs-Miskolc távolságot. Kellett egy erős, takarékos, megbízható, nagy és olcsó autó. Akkoriban a Skoda Superbnél jobbat nem tudtam kitalálni, besétáltam hát az első szalonba, megvettem egy 0 km-es autót és elkezdtem használni. Minden kötelező szervizt elvégeztettem az autón, tényleg átlagon felüli bánásmódban volt része, elvégre munkaeszköz. 2009 elején arra eszméltem, hogy már harmadik alkalommal tapsolhatok a százezres átfordulásnak.  Elhatároztam, hogy lecserélem valami négykarikásra, vagy Mercire. El is kezdtem hirdetni az autót 322.000 km-rel.

Mondanom sem kell, hogy az autó úgy nézett ki, mint amikor kihoztam a szalonból, ugyanis 99.9%-ban kizárólag a vezetőülés volt használva, és ugyanilyen arányban csak autópályán futott az autó. De ezt értsd szó szerint. Így került eladósorba egy makulátlan, karcmentes, majdnem szűz belterű 3 éves autó cca. 320.000km-mel a piaci ár alig kétharmadáért. Gondoltam magamban 2 nap alatt elviszik, elvégre tényleg nevetséges áron kínáltam az autót. Kikötöttem, hogy nem adom telepre, mert nem szerettem volna, ha becsapnak valakit az óra visszatekerésével.

Teltek a napok, hetek, hónapok és szinte senki nem hívott. Egy-két barom kivételével, hogy nem elírtam-e, és csak 32 000 van benne? Kezdtem kicsit kiábrándulni, de úgy döntöttem, inkább hirdetem több helyen, hátha nagyobb sikerrel járok. ÉS NEM!!! Én vagyok hülye? 320.000 km az mi? Apokalipszis? A 330 ezredikben már kikönyököl a hajtókar, vagy mi van? Teljes felháborodásomban, egyik reggeli cigi közben jött az ihlet, na akkor MAGYAR leszek. Pár telefon után, már tudtam, hogy hova kell vinnem az autót. Elvittem. Másnap ebéd után, pedig elhoztam az autómat 128.000 km-rel az órájában. Mocskosnak és aljasnak éreztem magam, de már nem volt visszaút. Felraktam a téli kerekeket, hogy ne legyek gyanús, lefényképeztem máshol az autót, megadtam a másik telefonszámom, és az eredeti árhoz hozzáadtam háromszázezer forintot, majd meghirdettem. Gondolom kitalálod, mi történt. Egy héten belül elvitték.

Fapofával álltam végig, miközben a magát értőnek gondoló vevő átvizsgálta, majd megjegyezte, hogy alkudna egy kicsit, mert szerinte túl sok az autó futásteljesítménye 3 éves korához képest. Csendesen bőgtem magamban, annyira nevetséges volt a helyzet. Geci vagyok? Becsaptam valakit? Szerintem nem. Az emberek szeretik magukat becsapni. szeretik elhinni, hogy kifogták a nemlétező csodát. Mindössze azért írtam le a sztorim, mert szeretném, ha az autóvásárlók nem az eladókat, vagy a neppereket hibáztatnák a gyanúsan kevés futásteljesítményű autókért, hanem lássák be, hogy ugyanúgy tehetnek ők is arról, ami Magyarországon folyik kilométeróra ügyben.

Üdv: Ádám

Kedves Ádám,

egyrészt igazad van, az emberek valóban hülyék, ahogy például én is teljesen hülye vagyok ahhoz, amihez nem értek. Vegyük példaként a fűnyíró-traktorokat. És ha ilyet akarnék venni, automatikusan az üzemóra-számlálóját nézném, hogy mennyire elhasználódott. Holott lehet, hogy egy X tartós, de többet használt gép jobb vétel, mint egy Y típusú, de gagyi, amit alig használtak. De én ezt honnan tudnám? Csupán egy problémára keresek megoldást: arra, hogy rohadt nagy a fű a birtokon.

De ez nem jelenti azt automatikusan, hogy engem át kell vágni, és az X gép üzemóra-számlálóját vissza kell tekerni.

Az autóknál ugyanez a helyzet, csak a vevők részére helyváltoztatás a megoldandó probléma. Nem ismerik az autókat, de szükségük van egyre. És ez nem jelenti automatikusan azt, hogy őket át kellene verni.

Egy normális világban az lenne a helyzet, hogy az eladó autók a valós kilométerükkel ácsorognak, és a műszaki állapotuknak, továbbá a keresletnek megfelelő ár lóg rajtuk. A hülye odamegy, el tudja dönteni, hogy megveszi-e a többet futottat olcsón, vagy a keveset futottat drágábban.

Ebben a világban két dolog tartaná vissza a szemét, mocskos neppereket a visszatekergéléstől. Egyrészt az úgynevezett erkölcs, ami azáltal alakult ki bennük, hogy az apjuk, ahelyett, hogy magával vitte volna őket lopni, jól pofán vágja őket, amikor az első hazugságon megbuktak.

A gyermekszoba nélkül felnevelkedetteket pedig a másik dolog, az úgynevezett jogrend tartaná vissza embertársaik átbaszásától. És ha mégis megtennék, akkor az átvert hülye elmehet valahová, ahonnan képletesen pofán vágják az ilyen neppert. És azt is, aki visszatekerte az órát.

A baj nálunk az, hogy sem az erkölcs, sem a jogrend nem támogatja azeket a szerencsétlen hülyéket, akik a vásárlók. És amikor az olyan ember, mint te, el akarják adni az autójukat, szembesülnek a ténnyel, hogy a valós kilométeróra-állású autó eladhatatlan. Akkor is, ha olcsóbb.

Nyilván ilyen helyzetben az ember mérlegel, és nem csodálom, hogy erre a döntésre jutottál. Ha nem baj, nem gratulálok hozzá.

Viszont szerintem tévedés azt állítani, hogy ez az emberek hibája, meg hogy azért kell visszatekerni, mert igény van rá. A regisztrációs adó létezése miatt lényegében az állam hozza olyan helyzetbe a hivatásos kereskedőket, hogy az árrést a számlálók visszatekerésével alakítsák ki. Továbbá az állam nem tesz semmit annak érdekében, hogy ezt a ténykedést ne lehessen büntetlenül csinálni.

Nyilván Te sem csináltad volna, ha bármitől tartanod kellene. És nem is írtad volna le. Köszi, hogy megosztottad velünk, hátha egyre többen rájönnek, mi a valóság. Illetve arra, hogy mekkora biznisz egy autóműszer-javító műhely.

Üdv

Pt

Kommentek

  • 2009.12.08 14:00:43Zombika

    Van BMW 530XD-m. Kerek 3 éves, 41,000 km van benne.
    Jövő októberben lejár a lízing, akkor eladom. Lesz benne mondjuk 52,000. Szerintem senki nem fogja elhinni, hiába szervízkönyv, meg a becsületszavam.
    Mit tegyek? Tekerjem el 98,000-ig, hátha akkor elhiszik és nem neveznek pofátlan csalónak? :)

  • 2009.12.08 14:06:01gecofeco

    "Geci vagyok? Becsaptam valakit? Szerintem nem. "- nem a faszt, dehogynem.

  • 2009.12.08 14:06:15papptibi

    "Tekerjem el 98,000-ig, hátha akkor elhiszik és nem neveznek pofátlan csalónak?"
    Jelen helyzetben ez tűnik az egyetlen járható útnak.

  • 2009.12.08 14:06:37gonosztojás

    zombika
    Roppant egyszerű.Beviszed a Wallisba és a "nagy"comp-al lekérdezik az autót.Mivel tucat helyen raktároz infókat az eltelt időről, az órát nem elég buherálni.Elvileg van olyan ketyere is ami a kulcsról olvas infókat.Németországban mindenképp,mert ott találkoztam vele.
    Ez tanács minden BMW vásárlónak.A többi típust nem tudom.

  • 2009.12.08 14:13:16domi0318

    reéljük aki 128000 kilométerrel megvette tőled, nem TC olvasó, és nem keres meg, hogy jól pofán vágjon, vagy, hogy megköszönje, hogy általad igazi magyarnak érezhette magát autóvásárláskor.

  • 2009.12.08 14:14:09biker_kolee

    18 éves Polomban van 274e Km. Az ilyen korú vasak használtautón 170-190e Km-rel vannak feltüntetve. Csavartassam vissza, ha netán el akarom adni? Állapota megvan hozzá.. De mégis, a kutya meg se fogja kérdezni, mert 'áááá, sokat volt ez hajtva'. Mert amelyiknek nincs meg a kuplung pedálgumija, a kormánya csiszolópapírral volt simogatva, ülése szét van ülve, az órája meg 150e Km-t mutat, az nem volt sokat hajtva? Neeeem...

    Szomorú magyar valóság.

  • 2009.12.08 14:15:37elmo-T

    Óratekergetés... hmmm hát én is tudnék mesélni. A mai napig tudom fejből az ember telefonszámát.Minden ötödik tekergetés ingyen volt. Volt pár ilyen a 6 évem alatt.De most szólok hogy a szervízköny is egy nagy.... ha szépen a szervíz gépéből kinyomtatják az aznos dátumú számlákat amin rajt is van mit csináltak a kocsin.Na az már nyugtatóbb.Láttam én már üres szervízkönyvet hasraütögetve/saccolgatva bepecsételni.Hát kérem ez itt Magyarország.Roncstelep. Jelzem az anyázásokat elkerülve, hogy kicsit sem vagyok büszke a dolgokra de akkor legalább volt meló.

  • 2009.12.08 14:16:16Hammer73

    Zombika!
    Tök igazad van. De hülye vagy, ha eladod...

  • 2009.12.08 14:17:16Strulli

    Kerdesedre valaszolva: igen, geci vagy.

  • 2009.12.08 14:17:48szalai

    Hát igen a te helyzeted Zombika a ritkább, de nem csak te vagy így ezzel.

  • 2009.12.08 14:19:31szalai

    Egy kérdés: mi lehetne a megoldás az óratekergetés ellen? Mit kellene az államnak tennie a probléma megoldására?

  • 2009.12.08 14:20:13N@gy

    Ha autót veszek kövezzetek meg de nem nézek óra állást. Minek? úgyse valós... vagy ha az is akkor se hiszem el. De akármennyire ki lehet nyalni az autót ha nem volt karban tartva az pár óra amit rá szánnak x év után nem fogj maradéktalanul elfedni a több 100.000. km nek a rajta hagyott nyomát!

  • 2009.12.08 14:20:42budapestdarkside

    Sajnos ez a valóság ebben az országban. Én a 2,5 éves Peugeot 207 autómat akartam eladni valódi 22.000 km-el, tökéletes állapotban sérülésmentesen, és alig hitték el, hogy egy kis dieselben csak ennyi km. van.

  • 2009.12.08 14:25:30fegyorgy

    Én azonnal el tudtam adni a 262e km-es Astrámat. Rögtön három nepper hívott, 1 hét múlva pedig árulták 110e km-el, 300e forinttal drágábban...

  • 2009.12.08 14:25:47Supernatural

    Én próbálom meggyőzni apámat, hogy ne adja el a családi Astra G-t (valamiért nagyon hozzám nőtt az az autó), 4 és fél éves, most lépte át a 40 ezret, lehet, hogy minket is kiröhögnének azzal, hogy "na, ez is jól vissza lett tekerve". :) Talán Zombika fogalmazott a legjobban, el kéne pörgetni kb. duplájára, aztán hitelesek lennénk. :) Viszont azt se szabad elfelejteni, hogy lehet egy autó 200 ezer km-rel jó állapotú, megkímélt, meg lehet 80 ezer-rel szétpörgetve, agyonhajtva.

  • 2009.12.08 14:31:37gnme

    ..ugye hogy nem fájt.

    Elvitték? El.
    Pénz lett belőle? Lett.

    Mitgondósz mennyi lehet a ránézésre is lehajtott ótókban .. kb. nyóckiló

    Aztán csodlálkoznak hogy nem bír közel egymilliót (= 140.000 km-t :D) a turbó meg a befecsi.

    jóhogynem b+

  • 2009.12.08 14:32:50egy atlag

    Remélem anyádnak és a szaporulatodnak is elmeséled, mekkora nagy, okos magyar vagy.
    Légy büszke rá, fajtádnak krémje vagy. Remélem a lélegeztetőgéped is eltekeri valami hasonszőrű igazi magyar.

  • 2009.12.08 14:33:46szilla

    Én teljesen igazat adok a levél írójának. Ez a mentalitás nem most alakult ki, hogy a regadót bevezették. Érdekes, más országokban is van/volt védővám mégsem tekergették az órákat. Az meg hogy nem ért vki az autókhoz nem mentség, én sem értek a banki ügyekhez mégsem csak a kamat és a thm alapján döntök.

  • 2009.12.08 14:35:48zbn

    Tényleg buták vagyunk mi vevők. Én is az alig hihető kilométereket szoktam keresni ha autót veszek. Korábban készítettem egy "mini statisztikát" az ismeretségi körömben (barátok, családtagok, kollégák), persze nem reprezentatív a dolog, de átlagosan 10-12 ezer km/ év jött ki. Úgy tudom, hogy a hivatalos hazai átlag még a 10 ezer / évet sem éri el. Ez alapján egy 3 éves autóban teljesen normális a 30-40 ezer km. Persze az én 3 éves céges kocsimban 115 ezer van, de úgy érzem, hogy ennél többet nem is lehet menni egy autóval. Akkor már nem is él az ember csak vezet. 
    Lényeg, hogy én is nagyon hitetlen vagyok annak, ellenére, hogy én magam tudok mutatni legalább öt olyan autót amely már 10 éves és nincs még benne 100 ezer sem.

  • 2009.12.08 14:36:46megint

    Szerintem nagyon túloz a levél író, van olyan autóból is választék , akár diesel is amiben kevés km van a korához képest, nyilván többért valamivel, ahogy a válaszban is írták az állam meg tudná oldani a dolgot, kétféle módon is, de természetesen nem teszi, az egyik megoldásnál pénz esne ki(remélem azért eltörlik végre), a másikhoz meg dolgozni kéne, hogy geci-e vagy, nem tudom, az egész rendszer az.

  • 2009.12.08 14:40:04szilla

    Nem kell éjjel nappal vezetni ahhoz hogy 115-nél több legyen benne. Elég ha pl.:Szegeden élsz és Budapesten dolgozol, és hetente csak egy fordulót teszel, máris kijön az 50000/év.

  • 2009.12.08 14:40:21XXXYYY

    Astra G Kombit 450.000Km el adtam el 1 nap alatt. Magánszemélynek. Hugyé-szaré(390.000.-Ft)!

  • 2009.12.08 14:40:33ave

    heti 3-4x 900km. En itt megakadtam. Nincs az a penz, ameiert en ennyit vezetnek. Mekkora marhasag mar ez?

    A temahoz kapcsolodva, meg nem ertem mit csodalkozik? Mindenki, aki hasznalt autot akar venni azt latja, hogy az elado hasznalt autokban 120 000 km van. Mi a faszert venne 3x annyival?

  • 2009.12.08 14:40:39prériqtya

    Lehet,hogy nem sok a 330ezer km,de ha valaki nem akar egy 3 éves autot ennyi km-mel venni,azt át kell verni? És még öt hibáztatod,mert kicsit több pénzért egy kevesebbet futottat akar venni.U Szemét vagy!

  • 2009.12.08 14:44:55MVMV

    Igazad van. Ha úgy nem veszik meg? Tekerd vissza.
    Ha más nem fizet adót te se tedd.
    Ha más is körbeszámláz, te miért maradnál ki.
    Ha csak 1 szabad hely van, de az rokkant, állj be, más is ezt tenné, végülis csak így lehet boldogulni.

    Vagy mégsem..?

  • 2009.12.08 14:45:41mittudomé

    Spanyolországban egy elég jó módszert találtak ki a visszatekerés ellen: minden műszakin beírják a forgalmiba az aktuáis km-óra állást. Tudom, hogy nem a legjobb megoldás, de mégis csak sokkal jobb a helyzet így.

  • 2009.12.08 14:47:13atomAnti

    szép téma.
    mikor előző autónkat vettük, erősen értékeltem volna egy valóban 320 ezer kilómétert futott verdát. Abba az autóba az nem sok. Egyik haver 1,9tdi passatjaba volt 370 ezer. mondtam neki megvenném. kinevetett, hogy már mér adná el. meg amúgy is sok kilóméter van benne, de őt nem zavarja. Mondtam engem sem, mert legalább tudnám mit várhatok még. És nem a bizonytalanságban létezni. pár hónappal később megszorult, el kellett adnia. alig tudta eladni. Kereskedő vitte el. Valaki azóta is vígan használja a megkímélt még "200.000-et sem" futott verdát.

  • 2009.12.08 14:47:44Holigan

    Inkább az a baj hogy előítéleteink vannak.

    Nem hisszük hogy létezik kevesett futott dízel autó (ritkán de van), és nem hisszük hogy valami több mint 300.000 km-el működőképes. Hiányzik Magyarországon az a hozzáállás az autókhoz aminek természetesnek kellene lenni, mert mindent olcsón, de leginkább ingyen akarunk, a szervizeket is.

    Szánjuk rá az időt és a pénzt hogy egy olyan szakembert vigyünk magunkkal autót venni akiben megbízunk, és aki később talán foglalkozik is az a kocsinkkal. Le kell szokni arról hogy az autóvásárlás olyan mint a foci vagy a politika, vagyis mindenki ért hozzá.

    Amíg igény van arra hogy a kilóméteróra álltal keressünk magunknak autóvásárlásnál önigazolást addig mindíg lesz aki megoldja nekünk ezt a problémát.

  • 2009.12.08 14:50:50gnme

    egy átlag: rosszhelyre böfögsz b+

    én véleményt írtam, nem nepper vagyok

  • 2009.12.08 14:58:22Samott

    mittudomé: itthon meg a zoldkartyanal rogzitik... neha elerheto az adatbazis a neten itt: http://www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp

  • 2009.12.08 14:59:12vagodeszka

    Én átérzem teljesen a levélíró helyzetét. Nekem egy 160e km futott 4 éves kisautóm volt végig vezetett szervizkönyvvel, remek állapotban. 2 hónapba telt, míg az első ember felhívott, pedig már akkor is a legolcsóbban hirdetett autó volt a kategóriájában, legerősebb motorral, temérdek extrával, magánembertől.
    Teltek a hetek, hónapok, de csak nem jött több hívás, így gyorsan elolvastam egy fotós könyvet meg pár fórumot elolvastam és kicseréltem a képeket a hírdetésben és levittem az árat is 100e Ft-tal, így másnap már el is vitték.

  • 2009.12.08 14:59:38zsírvezér

    Szerintem is az óra tekergetőt "pofán baszó" jogállam a megoldás. Legyen ez is okirat hamisítás... vagy valami

  • 2009.12.08 15:01:26Uff

    Valoban "geci" volt a leveliro, de egy ilyen rendszerben nem lehet kilogni, hogy majd en becsuletesen jarok el :) az olyan mintha szellel szemben hugyozna... mindenesetre legalabb megprobalta eladni realis kilometerrel! Aki megvette, konnyen kifoghatott volna rosszabbat is egy telepen.
    Legfejjebb a nepitelet bovul egy csalodott Superb tulajjal, mar latom magam elott:
    Megvettem egy szep, szervizelt 3 eves autot es 150.000 km nel ez meg az elromlott, csalodas... Skodat tobbet soha xDDDDDDDDDDDDDDDD sok ilyen van a nepiteletben minden automarkanal :D Ismeros?

  • 2009.12.08 15:02:10Mathiask

    Mivel úgy hirlik, hogy a VW konszern 250e km elvárt minimális élettartamra tervez, ezért a 320e km-re azért már nem mondhatjuk, hogy kevés.:) Ettől függetlenül sokkal kevésbé lehet rossz állapotban az autó, mint az, melyik városban futja ugyanezt a mennyiséget. Persze függ a vezetési stílustól is.

  • 2009.12.08 15:06:56Lecso (F*ck the Shit)

    Az én '93-mas évjáratú astramban 225e km van. Ez az átlagosnak mondott évi 10-15e km-es futásteljesítménynek teljességgel megfelel. Nem mintha el akarnám adni az autót, csak szvsz ez talán az egyik lehetséges megoldás a futásteljesítmény kiszámolására. (persze kivételek akadnak bőven)

  • 2009.12.08 15:08:23Carisma001

    ...ha mondjuk születne egy rendelet amely előírja hogy minden átírásnál rögzíteni kell a km.óra állását, már nehezebben lehetne "visszarántani" a futást!! Speciel a jelenlegi történetben ez nem segített volna, hisz az első tulaj tette meg e "nemes" gesztust!

    Én úgy gondolom akinek többet fut az autója ( mint pl. levélírónknak) az fogadja el, hogy kevesebbet kap az autójáért, hiszen amennyit így elbukott azt megkereste a munkája által. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen vezetői állás melynek része volt igen sűrűn Bécs is, nem havi 100ezerrel járt! De nem, levélíró "barátunk" a bevált módszert választotta.

    The life goes on!

  • 2009.12.08 15:10:03gimme5

    Mint sokan tartják, az USA egyes szabályai/törvényei a hülyéknek lettek kitalálva (gondolkodni se kelljen...), DE: az óratekergetés ott TÖRVÉNYT SÉRTŐ cselekedet, amiért mehet a dolgozó a sittre! A bizonyítás 1szerű: egy autó tulajainak sorában (az autó "rekordja") akinél először bukkan fel simli, az a 'hunyó'. Pl. én megveszem tőled 150000km-rel, de Tóninak 90000km-rel adom tovább, akkor mehetek hűsölni... Semmi különös nem kellene ehhez, csak a rengeteg az autóról (néha feleslegesen) nyilvántartott adat között szerepeltetni az eladáskori futásteljesítményt, amiről az eladónak kellene felelősséggel nyilatkozni. Persze, már hallom a véleményeket, hogy ezt is át lehetne vágni, de első lépésnek nem lenne rossz a normális morál kialakításához...

  • 2009.12.08 15:11:06ChatMan

    7 éves merci 192000 km.....átvertek?

  • 2009.12.08 15:11:33bsz

    zbn ugyanmár, én szerviztechnikusként simán belevágok évi 90 ezret erölködés nélkül az aktuális verdába, szerintem az emberek többségének abszolut torz elképzelése van a valós futásteljesítményekröl. el sem tudják képzeni, hogy egy autó többet is fut annál az évi 15-20 ezernél, ami a többségnek szinte már felfoghatatlanul sok, pedig dehogy..

  • 2009.12.08 15:13:42Jay325i

    ez szemétség volt, éppen az ilyen emberek miatt nem tudom értelmes áron eladni a 2003as 114000km-es első tulajos szervizkönyves audimat mert senki nem hiszi el hogy annyi van benne...

    gratulálok

  • 2009.12.08 15:14:39egy atlag

    gnme: a komment a levélírónak szólt. Te figyu, ez a böfögés nálatok valami családi szokás? :-)

  • 2009.12.08 15:15:04tarkamarha

    Khm. A postolónak szerintem igaza van. Sajnálom, hogy ezt kell mondanom. A kocsiját meg sem nézték, mert "magasnak" találták a futott kilométer számot. Ha pedig nem nézi meg senki, hát eladni sem lehet.

    Ismeritek a székely baltáját? Azt, amelyik még a nagyapjáé volt... Igaz, háromszor már kicserélték a nyelét, kétszer a fejét, de attól még az a nagyapja baltája. Mit számít hány fát vágtak ki vele? Jó most?

    Autót venni anélkül, hogy azt egy általad megbízott szerelő alaposan át ne nézte volna orosz rulett. És a műszaki állapotnak kell kimondania a végső szót, nem a kilométereknek. A lefutott táv valójában teljesen irreleváns. Olyan, mintha a szerint akarnánk autót választani, hogy szemüveges-e a tulaj.

  • 2009.12.08 15:15:13Ymmi

    Szerintem is a vásárlók tehetnek róla.A lehető legkevesebbért minél újabbat,miél kevesebbet futottat.Akkor vegyen újat vagy értse már meg mindenki hogy a használt az használt.De legnagyobb baj a nyereségvágy és a bizalmatlanság.

  • 2009.12.08 15:15:19j79j

    Én is használt autót akartam venni. Évi 40-50 ezer kilométert használom munka miatt.
    Akkor Peugeot 407 volt a terv. Hál istennek volt ismerősöm szakszervizben. 6 db ilyen autót néztem meg. Mindegyik 100 000 km alatt volt óra szerint (pedig én nem igényeltem, csak a jó állapot lett volna fontos). Az autó mellől az alvázszám birtokában hívtam a barátom. Míg a nepper a szervízkönyvet lobogtatva dicsérte az autót, telefonba hallgattam a valóságot. Egyik sem volt 250 ezer alatt. A legdurvábba óra szerint 42 ezer volt, utolsó szerviz másfél éve 262 ezer kilométernél volt. Kormány, ülés, első lámpák burája, pedálgumik le voltak cserélve.

    Nem lett volna bajom egy olyan autóval amiről tudom mire számíthatok. De ezek teljesen bizonytalanok.

    Az meg egyenesen gusztustalan, hogy a nepper pofátlanul hazudik. (Egy volt a 6-ból aki mondta, hogy nem tudja mennyi van a kocsiban, nála ennyivel rakták le, de biztos, hogy többet ment.)

    Új autót vettem.

    Én is büntetném az óratekergetést. Viszont értem, hogy a törvényhozók miért nem tesznek ellene. Miből lenne a regadó helyett ekkora bevétel, ha sok külföldi céges autót nem a kamu 60 ezerrel, hanem a valós 250-400 ezerrel akarnák itthon eladni. Kvázi a nepperek és a kormányunk összefogva károsítja meg az autóvásárlókat.

    Kéz kezet most, mi meg ültethetünk a szép autóba tulipánt, mert menni nem fog.

  • 2009.12.08 15:15:39közlekedési bűnöző

    szilla:

    a számokkal látom hadilábon állsz...
    Szeged - Bp. legyen 200 km (nincs annyi, de legyen). Oda - vissza 400.

    52 X 400 = 20.800 km - Hol van ez az 50.000-től?

  • 2009.12.08 15:15:54Quarius_

    Véleményem szerint a levélíró nemtudott mást tenni, mert nem lehet eladni máshogy egy olyan kocsit. Amúgy valószínűsítem hogy a többi dízeles Superb-ben sem volt lényegesen kevesebb valójában. Erre az egyetlen megoldás az lenne, ha nagyon csúnyán elkezdenék büntetni a visszatekerős bizniszt és nemcsak az eladót, de például egy szerelőt is aki vállalja. Akkor leszoknának erről és a kocsik valós futásteljesítménye alapján lehetne közülök választani. De azzal, hogy ő becsületes marad nem történik semmi csupán egy nem becsületes nepper jár jobban.

  • 2009.12.08 15:16:32Bélabácsi

    Moldova György a "Lopni tudni kell"-ben világosan kifejtette, hogy nagy igazság az, amit a nagy filozófus, Feuerbach Összegyüjtött Müveinek II. pótkötetében leírt, miszerint "amíg lószar van, veréb is van".

    Ha hónapokig nem vitték el töle a VALÓDI futásteljesítménnyel az egyébként jó állapotú autót, az nem az ö hibája, hanem a buta vevöké. Papp Tibinek tán pont két éve volt egy cikke a magyar használtautó-piac vevöiröl. Mi azt akarjuk, hogy át legyünk verve. Nem hisszük el a 320+ ezret mint jó választást ??? Tessék, nesze nekünk 128 ezerér' !!! MEGÉRDEMELJÜK, feleim, mert ez kell nekünk !

  • 2009.12.08 15:19:32bobfalfa

    Ez a műszaki vizsgás dolog nem rossz ötlet (feljegyzik valahol a központban a km óra állást), főként, hogy állítólag most még szigorúbb lesz a vizsga (fotó is megy a központba az autóról, stb.).
    Nem lenne sok probléma ezzel, ha az óra pörgetést itt is úgy büntenék, mint Nyugat-Európában.

  • 2009.12.08 15:21:08Quarius_

    Ja és a boltba a kenyérér meg pesten munkához, rokon látogatását másik kocsival oldja meg mi?
    Évi 50000 km-t könnyedén össze lehet hozni.

  • 2009.12.08 15:21:49MVMV

    "Én úgy gondolom akinek többet fut az autója ( mint pl. levélírónknak) az fogadja el, hogy kevesebbet kap az autójáért, hiszen amennyit így elbukott azt megkereste a munkája által."

    Ott a pont. Hol van az leírva, hogy gyorsan el tudja adni mindenki az autóját? Ez nem "állampolgári jog".

    A felelős beosztású magas lovon ülő középvezető nyilván felháborodott volna, ha a messzi Bécsben hasonló etikussággal járnak el az üzleti partnerei vele szemben...de hát a morál gondolom nem volt szempont eddíg sem a ranglétrán.

    Sok nepper ügyfelem van, de 320-ról 100X-re tekergetni azárt ők sem nagyon szoktak, pedig abból élnek.

  • 2009.12.08 15:22:02Krisi

    23 éves motorom most tart 94000 környékén. jövőre átfordul az 5számjegyű óra, és lesz egy nullkilométeres MZ-m! aztán majd ha eladom, akkor valós km-t fog mutatni az óra :)

  • 2009.12.08 15:24:36hp1

    "Van BMW 530XD-m. Kerek 3 éves, 41,000 km van benne. Jövő októberben lejár a lízing, akkor eladom. Lesz benne mondjuk 52,000. Szerintem senki nem fogja elhinni, hiába szervízkönyv, meg a becsületszavam. Mit tegyek? Tekerjem el 98,000-ig, hátha akkor elhiszik és nem neveznek pofátlan csalónak? :)"

    Na pont ez az. Ahol a korrupció, a csalás, az erőszak a menő, ott szív mindenki.

  • 2009.12.08 15:24:52anyahajókabinajtóhajtogató

    Van egy fabia-m, lassan 80.000km van benne, 7 éves. Először elviszem és casco-ra kikarosszériéztatom rajta a sok apró horpadást amit felszedett az évek során aztán újra fényeztetem az egészet szintén cascora. Törve volt kicsit úgyhogy a festék vastagság úgyse stimmelne jópár elemen. Aztán kap egy profi belső tisztítást és új szőnyegeket meg pedál gumikat és egy új váltó szoknyát majd az óra visszaugrik 39.000km-re és meghírdetem valami (az asszony járt vele oviba a gyerekért - szöveggel), nyoma csak 30.000km-ig van a márkaszervízben. A szervízfüzet meg elveszett... Így kell csinálni.

  • 2009.12.08 15:25:56SárgaEminenciás_sargacsik.hu

    Most örököltünk egy hétéves Corsa 1.2-est, 26000 km. van benne. Szerintetek előre tekergessem vagy hátrafelé? Hát semerre sem:) A gép szinte vadiúj, alig volt gasználva. Ez így min. 10 évig még autó:))

  • 2009.12.08 15:26:41NYISZI

    Teljesen igazad van Bélabácsi!
    Ha szétnézünk mondjuk a hasznaltauto.hu-n,láthatjuk,hogy 99%-ban hamis az óraállás.Nem rakéta tudomány ez,csak egy kis számolás.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

zárócsavar, olajteknő
SKODA SUPERB 1.6 TDI Ferdehátú 2010-2013
514 Ft
olajszűrő
SKODA 130 G,GL lépcsőshátú 1988-1991
1888 Ft
féktárcsa
SKODA FABIA 1.9 SDI Kombi 2000-2007
5858 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Mercs in flames on the Hungarian motorway
Six brand new Mercedes have been destroyed by a fire on a Hungarian motorway. The trailer packed with CLAs was heading to Italy from the factory in Kecskemét when the cargo caught fire.