Benzines vagy dízel, Vectra vagy Carisma?

2010.02.07. 18:15 - Papp Tibor

Tárgy: Benzines vagy dízel?

Dátum: Thu, 19 Jan 2010 13:07:16 +0100

Feladó: Zsolt

Címzett: Papp Tibor

Tiszteletem!
Az örök dilemmával kerültem szembe dízel vagy benzines legyen a következő autóm.

Azonban a választást megkönnyíti anyagi helyzetem, mivel kb 1,1 milliót költhetek, így a kérdésem, hogy érdemes-e 10 éves dízelt venni. A kiszemeltek között van a Carisma 1,9 Did 2000-es illetve az Opel Vectra 2,0 td 2000-es gyátmány.

Benzinesből fiatalabb is kijön, de 30e km-et megyek kb évente így az üzemanyagköltség is fontos szempont! Kérem könnyítse meg a döntésem, hogy érdemes-e egyáltalán 10 éves dízelt nézni vagy maradjak a benzineseknél.

Köszönöm: Zsolt


Kedves Zsolt,

nem szeretnék előítéletek mentén válaszolni, bár én, tíz évesen biztos nem vennék dízelt, csak ha muszáj. Az évi 30 ezer km már a muszáj határát súrolja.

Ha már szóba került a Carisma, lebeszélném a közvetlen befecskendezéses 1.8 GDI benzinesről, mert egyrészt nem túl erős, egyáltalán nem takarékos, és ha véletlenül baj lesz a befecskendező rendszerével, akkor már inkább a dízel. Választhatja még az 1,6-os benzinest, ami a facelift után egy egészen normális autónak tekinthető, és 1,1 millióért meg is kap egy ilyet, 9-10 évesen. Persze arra ne vegyen mérget, hogy stimmel a futásteljesítménye, vezérműszíj kapásból csere, satöbbi. De olyan nagy baj nem lesz vele. Persze, nem árt tudni, hogy a motor és a váltó Renault. Ha nem is tökéletes, de egyben arra is számíthat, hogy akad hozzá alkatrész.

Azonban a dízelről sem beszélném le. Elvégre, az is Renault, de még nem a lényegesen kényesebb common rail, hanem szimpla adagolós közvetlen befecskendezéssel. (A facelift előtt pedig még az örvénykamrás Renault-motorral árulták. A közvetlen befecskendezéses miatt hívják az újabbat Di-D-nek.) Ezzel nem lehet még akkorát szívni, de mindenképp kötelező egy szervizben állapotfelmérést végeztetni, mert ugye az Ön sem hiszi el, hogy ezek az autók 1,1 millióért, 10-12 évesen egységesen 150 ezret futottak. És ennyiért inkább a facelift előttiekből kap, illetve nagyon gyanús facelift utániakat. Sajnos a dízelnél nagy a valószínűsége annak, hogy lényegesen nagyobb futásteljesítményről tekerték vissza. Ez szól ellenük. Ha viszont gyakran jár terhelt autóval, előnyösebb a dízel, mint a gyenge, kicsi benzinmotor.

Ugyanakkor a Carisma, lévén Európai gyártású autó, nem olyan vészesen drágán javítható, mintha eredeti japán lenne. Ha megnézi a Népítéletet, van pár tipikus hiba a facelift előtt, de aztán egy elég kiforrott konstrukcióvá vált.

Az Opelnél viszont egyértelműen az a válaszom, hogy inkább ne dízelt. Elég szerencsétlen konstrukció az a motor, állandó lefulladási hajlammal, elromlós VP44-es adagolóval és a jelentős visszatekerés esélyével. A B-Vectra egy elég tartós utasterű autó, szerették a taxisok és volt belőlük sok cégautó. Igaz, cserébe legalább van választék, szemben a dízel Carismával. Akkoriban ráadásul az Ecotec-motoroknak volt egy rákfenéje: néhány hétfői példánynak iszonyatosan hamar elkopott a hengerfala. Ha tehát ilyesmit vesz, kötelező a kompressziómérés.

Szeretnék még egy dolgot hozzátenni. Akkoriban egy benzines, középkategóriás autó még nem fogyasztott ám olyan sokat, ha nem egy őskövület motor volt benne, (lásd Passat 1.6 8V). Egy 1,6-os, 1,8-as Vectra, vagy egy 1,8-as, szegénykeverékes Toyota Carina simán eljárt 7-7,5 literrel, hiába, még nem Euro-4 és Euro-5-ös motorokról beszélünk, a dízel meg mondjuk 6-6,5 literrel. Igaz, ez 100 kilométerenként kb 400 forint különbséget jelent, ami már 25 ezer kilométer után megtérülhet, ha a dízelt százezerrel vette drágábban és nincs vele semmi baj. Még ha beüt egy kétszázezres adagolójavítás, de három évig használja, akkor is kijön nullára. Ha viszont már a turbót is fel kell újítani, akkor már nem. Ezeket kell mérlegelnie – illetve egy alapos állapotfelméréssel kiszűrnie.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Kommentek

  • 2010.02.07 21:25:10motorsport77

    Olajat a 18-éves hondám nem ette pedig igen sokat volt tiporva hidegen is, mégsem kellett utántölteni, igaz 10000-nél cseréltem minig és csak (germán) magnatecet kapott. Ez egy opelre nem jellemző, unokatesóm a hasonló korú astrába már nem meri beleönteni a 10w-s olajat mert kiizzadja. Ennyi a minőségi külömbség. És ez tény.

  • 2010.02.07 21:27:06scsaba1

    Apám, ez mekkora dupla flémgenerátor... Benzin vs. dízel? Japó vs. "német"?

    Nah, akkor én is elmondom a "tutit", dízelből CR-t véletlenül sem, csak hagyományos dízelt, valami elterjedt típust, kellő bontó- és szervízháttérrel. Ezeket jóformán csokitallérokért lehet szervizelni, és elmennek akár sütőolajos keverékkel is.

    A másik lehetőség valami felsőközepes japó benyás, Honda Accord, Toyota esetleg az álangol Rover 600-as sorozat - alaposan megnézve.

    Vagy valami elgázosított benyás...

  • 2010.02.07 21:28:19motyo87

    bpjotruska nem vitatkozok veled, én csak azt írom le amit tapasztaltam a családban... 2003as (kacsaseggű) Megane 1,5dci 86lóval 3év alatt beletett 320 000km-el nem volt vele semmi gond.
    2006os laguna (faceliftes)még 1,9 120le dcivel (szalonautó volt 5000km-el 2007végén vásárolt)most már 200 ezer felett semmi gond, 180 ezernél kellett porlasztócsúcsokat cserélni, ami szerintem nem gáz...mert sztem 150-180-200 ezer körül sztem más márkáknál is esedékes a porlasztócsucsi

  • 2010.02.07 21:31:40Bambano

    motorsport77: az a jellemző az opelre, hogy két szerviz között nem kell utántölteni. Amennyi elfogy belőle, azzal kibírja. Ha megkergették az autót, akkor meg öntögetheted bele szorgalmasan.

    10ekm-nél csak leengedted belőle az olajat vagy meg is nézted, hogy mennyi hiányzik belőle?

  • 2010.02.07 21:31:40Gpety

    Nekünk a munkahelyen egy 1.5-ös dCi Kangoo van. Az egyik legjobb motorral szerelt autó, amihez szerencsém volt eddig, pedig a leggyengébb - ha jól emlékszem - 68 lovas. A kollégáim is meglepően nyomatékosnak és pörgősnek tartják, tehát ez nem csak az én véleményem.
    Már úgy 220ekm lehet benne, de a motorjához még nem kellet nyúlni.
    Mindazonáltal régi dízelt én sem vennék, egy 10 éves, felső középkategóriás Vectra-ban, vagy Carisma-ban belegondolni is szörnyű, hogy mennyi valós kilométer lehet.

  • 2010.02.07 21:37:52motorsport77

    Bambano: max egy deci hiányzott belőle. És ez egy 240ezret futott B16A6-os motorú 110 lovas civic volt sajnos már elkótyavetyéltem. :( Mindettől függetlenül opelből benzinest, dieselből meg olyat amihez a boschnak meg a delphinek nem volt köze. Ez nagyon kevés autó:) Esetleg régi mechanikus adagolósat, mint a Csikós.

  • 2010.02.07 21:39:01motyo87

    Uncsitesóméknak volt egy 2003as 2,0dti 101lovas G-s astrajuk, konkrétan 10000km alatt 4liter olajat evett meg...szomszédjuk 1,4benzines G astraja ugyancsak ette az olajat, anyám uncsitesójáék corsája szintén. Nekem ez vhogy nem igazán elfogadható régi 18éves 1,4 8V-s cliomon két olajcsere között nem csökkent a nívon az olajszint

  • 2010.02.07 21:43:34világváros

    Egyszerűen szánalmas ez a válasz. Ennyi erővel egy taxist is meg lehetett volna kérdezni vagy egy biztonsági őrt. Esetleg egy ingatlanost.

  • 2010.02.07 21:45:53Ленин

    Bicikli.

  • 2010.02.07 21:46:05Nancsi

    1.1-ért 2 literes benzines Galantot is lehet kapni 10 éveset. Abban nem rönyó motor+váltó van. Gázosítani is lehet, bár szerintem simán felesbe bele az E85-öt - már ezzel is közelítesz a diesel tankolási költségekhez, mert amúgy nem sokat zabál. Nincs is neki mire, elég vicces a tömege a jelenlegi autókhoz képest (kb mint 1 új Fabia). Lényeg hogy ha valami baja van, akkor vidéki szakival szereltesd, mert így kb 1/4 áron kijössz, mintha a pesti hiénákhoz vinnéd. Mondjuk olyan baja sose lesz, ami miatt nem tudsz vele hazamenni.

  • 2010.02.07 21:54:24Zz_

    1.8 vagy 2 literes Vectra B. ezek a motorok nagyon jól bírják és bár ECOTECek nem eszik az olajat, kulturáltan járnak és olcsón üzemeltethetőek.
    A kaszni masszív és a faceliftes verzió szép még manapság is, 10 évesen is csöndes, nem zörög, a műszerfal bár "unalmas" de nem kopogós szar, a gyári rádió is jól szól.
    A futómű simán bírja a magyar utakat.

  • 2010.02.07 21:56:15Bambano

    motyo87: például apám f astrája 1.6 16v, fél millió kilométeren túl, nem eszi az olajat. Az én g astrám két olajcsere között kevesebb, mint egy litert eszik meg (az meg kit érdekel), és még sorolhatnám.

    ha széthajtott astrát vettél, az fogja enni az olajat. de ezt én is mondtam már sok hsz-szel ezelőtt.

  • 2010.02.07 21:58:22Pataki84

    Egy 1.6i Octavián is elgondolkodhatna,egy kollégámnak van,jól megy és 6 litert eszik.Vagy Fabia Classic 1.2,egy másik kollégámnak meg az vált be.10 év körüli jó VW vagy Audi dízelt meg 1,4 milliótól felfelé fog csak kapni.

  • 2010.02.07 22:00:48Dete

    Bele olvastam a kommentekbe,hät milyen kurva nain mindenki,10-11 éves diesel autókba 200000 kilométer...
    Az ilyet visszaveszi a gyártó és be állítja a múzeumba.
    Nekem van egy diesel kis BMW-ém két év után volt benne 200000 kilométer,most négy éves,de másfél éve van még egy diesel autóm így a BMW-be csak 270000 van.Egy tíz éves diesel reálisan 500000 és 1000000 között futott,ha kisebb a futásteljesítmény akkor magyarországi az autó,de azok az utak és a szervízháttér na ott a 200000 kilométer is rengeteg.
    A magyar autó vásárló hülye és uninteligens,igényli hogy átbasszák,nem lehet egy kiválló állapotú Németországból származó tíz éves díesel autót eredeti futásteljesítménnyel eladni,mert minden ami több mint 200000 futott az szerinte kuka.

  • 2010.02.07 22:01:01Bambano

    Pataki84: nem tudom, milyen motor van abban az octaviaban, de nekem volt 1.6-os borám, az nem 6 literrel járt, hanem többel... és még az enyém volt a legtakarékosabb a flottából.

  • 2010.02.07 22:01:30Pataki84

    csiky944 nehogy már buzi legyen aki dízelt vesz egy 10 éves A4-esem van jó motor,jó adagoló megy mint a meszes 5 literből

  • 2010.02.07 22:03:25Pataki84

    1.6i 101 vagy 102 LE 2006-os kiadás én sem akartam elhinni,ráadásul rendőrautó volt,de tényleg kijön vele 6 lterből vegyesen

  • 2010.02.07 22:03:42bpjotruska

    Porlasztocsucsot tudtommal az uj generacios dizeleknel nem igazan lehet cserelni, csak komplett porlasztot. Na, de egy tipushiba egyebkent sem azt jelenti, hogy minden egyes autoban elromlik az a bizonyos alkatresz, hanem azt, hogy az atlagosnal joval tobb esetben jelentkeznek problemak. Attol meg lehet rengeteg elegedett DCi tulaj, akiknek semmi bajuk nincs az autojukkal.

  • 2010.02.07 22:05:21motyo87

    Bambano: Akkor szerencsétek van,meg örüljetek neki hogy nem az olajevősökhöz tartoztok. Mert tényleg sokaknak eszi az olajat az eco. Én nem vettem szét hajtott asztrát meg nem is fogok, nem vagyok opelos... Bár ma láttam egy insignia kombit, nah ez tetszik már,de ez még egy másik dimenzió számomra, marad az Alfa156 meg a Renault megane, ezis olyan hogy az csak szar lehet a legtöbb ember szerint(mer fracia meg szarolasz)... Nekem nincs velük gondom, meg már nem az első Rönyónk

  • 2010.02.07 22:06:22Pataki84

    A "kannás" dCi-k olyan csíkot húznak maguk után,mint egy gőzmozdony!:)

  • 2010.02.07 22:06:29Liar

    Vegyen NSU-t abból csak 1 van a használtauto.hu pff
    biztos tuti

  • 2010.02.07 22:07:16Omegás

    Bombano
    Nekem most opelem van nincs egy éve hogy vettem, előtte toyotával jártam, a toyotánál előjött a szériahiba 1.6 os motor 15000 Km-en megevett 1 liter olajat ingyen és bérmentve a toyota garanciába dugókat cserélt, szemben az opellel aki beleirja a szervizkőnyvbe hogy ez természetes (nem egy opeles panaszkodot már ezen),a TOYOTA most is kiválóan müködik hiszen a sógoromnál van.
    A következő autóm tuti hogy nem Opel lesz, TOYOTA Camry vagy VW Passat.(Omegám van egyébként nem holmi astra,a motrán kivül minden gyenge és megbizhatatlan X25DT BMW-moci-val)
    Ha valaki 10 éves autót akar venni ennyi pénzért az csak is benzinest vegyen és ha lehet ne Opelt)

  • 2010.02.07 22:30:35abc

    1.1 M egy 10 éves autóért manapság szép pénz.
    Fele ennyi idős alsóközép fullfelszerelt benzinesemért 60E km el 900 at adnának...

  • 2010.02.07 22:33:46acdc

    brake
    Nálunk a cégnél volt vagy tíz carisma, benzines(1,6és 1,6 nemgdi és diesel)a legtöbb, ami szem előtt van, már ment kb. 270 e km.Az igaz, hogy szervízre mindegyik mindig el volt víve időben.Nos..az 1,6-os benzines kultúrált, jól is fogyaszt-kevesebbet, mint az 1,4-es almera-és nincs sok baj vele,csak a váltó problémás. Nem egy gyorsulógép, de ha beindul, igen komfortosan megy, ami jó futóművet és csendes motort jelent. Az 1,8-as benzines viszont fickósabb-ez volt az előző szériás galantban is-de valamivel nyersebb a motorja és többet is fogyaszt egy literrel.A dieselekben tényleg renault motor van-talán váltó is-ami már lehet problámás, leginkább a turbója miatt.Egyébként maga a motor meglepően kulturált-130-ig szinte nincs is hangja- és kb. úgy gyorsul, mint az 1,6 benzines.Fogyasztása normál használat mellett kb.6-7 l között van.Ilyet én csak nagy körültekintéssel vennék.Egy jó benzinest viszont megfontolnék. A carismákat a hollandiai born-ban gyártották a volvo s-v 40-es szériájával egy soron, azonos alvázon.Ha igazán biztosra akarnék menni, akkor japánba gyártott japán autót vennék pl.Mazdát ami esetleg egy kicsit drágább, de nagyságrenddel jobban össze van szerelve, mint egy átlagos európai.( a beszállítóktól kezdődően az összeszerelésig sokkal magasabban volt a léc, mint europába lesz, mondjuk 10 év múlva)Remélem, a derekad rendben van, mert ha nem, akkor viszont jobban jársz egy megkimélt hidropneumatikus citroennnel a magyarországi minősíthetetlen utállapotok miatt.Jelenleg egy 5-ös bmw-vel járok, de a mai napig visszasírom a xantiám kényelmét-főleg pesti utakon.

  • 2010.02.07 22:44:12McK

    No.

    Erre billentyűzetet ragadnék,mert ugye sem emgem,sem a többi kommentelőt nem kérdeztek,de mé' ne mondjak én is valami okosat.
    Valóban jó kérdést tett fel magának a kérdező..
    Határeset,hogy benzines vagy Diesel...

    A két típusból viszont semmiképpen sem Dieselt!!!
    Vectra 2000-es Dieselei határ szarok,buták,gyengék,hangosak,ellenben kurva sokszor beszarnak,Carismáé pedíg ugyan nagyon jók,főleg az erősebbik,de ha betankol,a gatyáját rákölti,egy vagyon hozzá minden!

    Benzinesben is innen közelíteném meg.
    A Vectra 1,6-osa nem rossz,egy tartós jó motor,ha gazdája volt,jó olajat kapott,és nem egy leharcolt szar,több száz ezerrel.
    Pestet felejtse el.
    Ott csak szarok vannak.
    Vidéken találni szépeket.
    Carismából is jó az 1,6-os,de itt is ugyanaz a gondom.
    Sokkal drágább hozzá minden.
    Vectrából most minden hozzáférhető gombokért,Carismához minden drága.
    Van jobb választás a kategóriában ezeknél az autóknál,de ha a két típus közül kell választani,1,6benzin Vectra.
    Egy követhető múltú példány!

    Egyébként pl a primera valóban nagyon jó ár-érték arányban,ha pedíg diesel,akkor vennék egy Passat TDI 90LE-st,még akkor is,ha nem 10,hanem 12 éves.

    Nem azért,mert VW.
    Azért,mert az a Diesel motor a legjobb, ami ide a balkánra kívánható.
    Tartós,takarékos,elnyűhetetlen,van hozzá minden olcsón,pont azért,mert nem elromlós.

  • 2010.02.07 22:44:19Hocek1

    hülyeségeket nem kéne írni. a szerelőmesternek is inkább utána kéne néznie, hamár válaszol. van 3 féle benzines. és egy dízel

    - 1,6benz. MPI befecskendezés renyó váltóval
    - 1,8benz. MPI befecsk és mitsu váltóval
    - 1,8 GDI közvetlen befecsk. mitsu váltóval
    - 1,9 renyó dízel és renyó váltóval

    1,6 és 1,8 MPI valamelyikét válaszd. talán érdemesebb a mitsu váltósat.

    a GDI jó csak kényes és a helytelen szervizelés miatt megszívod. a dízel meg renyó, nem eszik sokat, de keveset futottat már nem találsz sztem.

    remélem ezzel segítettem, a motor-váltó kombók, ahogy írtam, eddig nem láttam hogy vki helyesen tudta volna.

    üdv!

  • 2010.02.07 22:49:13Bambano

    vectrát csak a hülyék vesznek 1.6-os motorral, akkora dobozba az a motor lepkefing.

  • 2010.02.07 22:49:34Hocek1

    "1.1-ért 2 literes benzines Galantot is lehet kapni 10 éveset." haha csak azt nehezebb szervizeltetni és kb a 90%át lebiztosítózták már. többet eszik és az alkatrészárak sem ugyanaz a kategória. 1,1ért meg olyat fog kapni, amit én tuti nem vennék meg.

  • 2010.02.07 22:52:24Bambano

    Omegás: az opel nem a szervizkönyvbe írja bele, hanem a használati útmutatóba, hogy mekkora távon mennyi olajfogyasztás normális.

    toyotát meg akkor se vennék, ha vernének, ilyen rossz hírek mellett...

    Aki meg olajfogyásra panaszkodik, az passat dízelt ne vegyen, hanem olvasgasson népítéletet. Annyira kocsit/motort lehúzva még nem láttam, mint az új 2 literes dízel pasit...

  • 2010.02.07 22:52:34GGG77

    Nem kérdés, alapból a benzines Carismat. Ha évi 30 ezret vezetek nem akarom annyit hallgatni a dízel kerregését.

  • 2010.02.07 22:59:06acdc

    Egyébként egy általában bevált tanács: nézd meg és kérdezd meg a taxisokat, hogy ők mit vesznek( vennének)és azt vedd meg-automata váltóval és klímával. Ez a tuti!

  • 2010.02.07 23:05:39McK

    bambano:"vectrát csak a hülyék vesznek 1.6-os motorral, akkora dobozba az a motor lepkefing."

    Egyáltalán nem az,egy teljesen elengendő motor,ami viszonylag takarékos is..

    De aki G-Astrát ajánl ,mert szerinte majdnem(?!) akkora mint egy B Vectra,azzal erről kár vitázni..

  • 2010.02.07 23:11:02McK

    Dete!

    Végre valaki!
    Jó tudni,hogy van,aki látja a valóságot..
    Egy 10 éves beninesben a reális a 150-250 közti km.

    Dieselben az 500 ezer.
    Persze 150-re tekerve..

  • 2010.02.07 23:11:52Nandi29

    Nekem Carismám van 1.6 benzin/gázos a 73Kw-os aza 99Le-s változat.

    Hát nem egy erőgép, de azért halad ha kell, mivel elég könnyű autó.

    A motor valóban elnyűhetetlen, az enyémben olyan 350.000 lehet, egyszer megadta magát a termoszát, akkor rommá főztem, azóta meg lett ugyan csinálva de elég szar hangja van, viszont így is remekül megy, és 12.000 km alatt 0.5 liter olajat eszik, ami az előéletét tekinteve rendben van.

    A váltó a viszont a benzinesekben renault, ami egy kalap szar, már 150.000 nél megszolalnak benne a csapágyak, mostanra pedig a halálán van, de megy.

    Még anniy szólhat esetleg az opel melett, hogy az alkatrészárak, szint minden tekintetben a felébe kerülnek, mint a mitsunál, pedig emez sem dárga, de van egy két dolog aminek igencsak megkérik az árát..

  • 2010.02.07 23:15:53McK

    Jah..és Vectrában nincs 1,7DTi.
    Van 1,7TD Isuzu származék,ami sajna iszonyú gyenge..
    Meg két kotladék DTi motor 82,és 101 LE-vel.
    Egyik szarabb,mint a másik.

  • 2010.02.07 23:16:04Hocek1

    az 1,6osban van rönó váltó és a dízelben. mindkét 1,8asban mitsu váltó van. de nehezen érthető úgy veszem észre.

  • 2010.02.07 23:18:39McK

    Hocek1 jól mondja,az 1,6-osban van az a váltó,ami az s40-esben is,egy Renault származék.
    Szar is,rendszeresen nem veszi az egyest.

  • 2010.02.07 23:26:52H K ZS

    Vegyél Carinát, vagy Avensist, aztán LPG-t neki!

    Én egy '97-es Carinát hajtok 1,6-os motorral( 4A-FE). Évi 30000 km esetén LPG!!! Ha benzinnel 7,5 ( évi 2250 liter = 720 000 ft ) akkor gázzal kb. 8,5 liter ( évi 2550 liter = 433 500 ) a fogyasztás. Így 286 500 ft a megtakarítás benzinüzemhez képest. 4 év alatt megkerested vele az autód árát!!!Ha vesszük a dízelt pl. 5,5 literes fogyasztással számolva, akkor ott évente 486 750 ft-ot füstölsz el! Ez drágább, mint a gázüzem, bár nem sokkal. Ha viszont figyelembe vesszük, hogy mekkora a kockázat ilyen idős autónál egy drágább javításra, akkor nem a dízel lesz a nyerő. Volt G Astrám 1.7 DTI, egy rakás szar volt, állandóan javítani kellett. Adagolóvezérlő elektronika, generátor, önindító, klíma, stb. Hiába evett keveset, egy csomót költöttem rá folyamatosan. A Toyotával viszont több, mint 70 ezret mentem gázzal minden probléma nélkül, nem kell tőle félni.( Kb. 300 ezer van benne ) Ha rendesen be van állítva, szinte egyformán megy gázzal és benzinnel is! Mindenképp ajánlom a hengerenkénti befecskendezéses rendszert, ezt külön computer vezérli és nem sokkal drágább a keverőfejestől. Egyedül a DT Gas-t kell elkerülni. Ez egy lengyel szar, tesóm Yarisába ilyet tettek, büdös, mint az állat. Jó a Zavoli ( nekem ilyen van ), de dícsérik a Lovatot is.

  • 2010.02.07 23:58:09Börni Eklesztony

    ha vki szerencsés,mind1 mit vesz! ezt vegyétek figyelembe!ugyse fog szívni!aki szerencsétlen az meg csak szivni fog :(

  • 2010.02.08 00:07:17McK

    Ez kurvára nem szerencse kérdése...

  • 2010.02.08 00:26:43barnus-ka

    b vectrám van. 1.6 benzin
    megbízható
    semmi baja nem volt az alatt a 120.000 km alatt amit beletettem. Kopó fogyó alkatrészeket cseréltem ahogy kell, más baja nem volt.
    (vezérműszíj szett, féktárcsák, két hátsó teleszkóp kipufógó rezonátorcső)
    Németo-ból hozták be, úgy került hozzám. Óra szerint 220.000 km van benne. Valójában olyan 3-de inkább 400.000. A kormánymű és klíma lesz majd javítandó -vagy cserés egy két éven belül. Meg vagyok vele elégedve, merem ajánlani. A Carismat nem ismerem

  • 2010.02.08 00:47:28ujpistolpete

    Ha már Lancer, akkor 1.6-os benzines még az előző generációból. Atomvillanást is túléli! faterom nem tudja tönkrevágni, pedig rengeteget megy vele. És 7,5 körül eszik vegyesben, igaz vidéken.
    A Vectra egy szar. Akkor már inkább egy fiatalabb Astra!

  • 2010.02.08 00:49:13ujpistolpete

    Ja, és nekem 6 évig volt egy DiD Space Starom (Carisma során készült Hollandiában) és elég gyatra volt. Jól ment, és 5,9-et evett, de eladtam, mert félő volt hogy 150ezer után költeni kell rá. Ja, és az elekrtonikája szarozott.

  • 2010.02.08 01:04:11Bambano

    McK: alapszabály: alulmotorizált autó nem takarékos. A c vectrába még az 1.8-as motor is kevés. Feltéve, hogy a Keletitől indulva még az Erzsébet híd előtt el akarod érni az 50km/h-s sebességet.

    Azon lehet vitatkozni, hogy a g astra majdnem akkora-e, mint a b vectra (ahogy te fogalmaztál), vagy a g astra annyival nem kisebb, mint a vectra, ahogy én fogalmaztam, mindenesetre nekem van egy g astrám és egy C vectrám (ami autógyári szokások szerint nagyobb, mint a b) és bele tudok ülni mindkettőbe egymás után, úgyhogy van elképzelésem arról, melyik autó mekkora.

    Az állításom nem az volt, hogy nagyjából egyformák, hanem az, hogy a b vectrához képest a g astra annyira nem nagy visszalépés méretben. De persze itt ma még csak kiforgatták a hsz-eimet, jellemzően írástudatlanok.

    De te nyugodtan vegyél 1.6-os vectrát, majd szívesen fogom röhögve emlegetni, hogy akkora motorja van, mint az enyémben az egyik hengersor.

  • 2010.02.08 02:23:39_crow_

    Kedves Zsolt,
    Mit szólnál egy 2000-2002-es évjáratú Mazda 626-ashoz. Igaz nincs belőle túl sik, de kíváló autó. benzinesben és dízelben is jó választás. Nekem egy 2.0 DiTD ban, már lassan 3 és fél éve hajtom, nagyon szeretem és nem ment rá a gatyám. Fogyasztása is klassz és van 90, 100 és 110 le dízel is, én az utóbbit ajánlanám.

    Jó keresgélést és sok szerencsét!

  • 2010.02.08 07:59:47voszi

    Bambano: bocs, de ez sztem nem igaz. többféle 1,6 és 1,8 b vektrám is volt, most meg 1,8 c vekivel járkálok a mindennapokban. napi használatra tökéletes, nem kell több, és a fogyasztása kifejezetten jó (7,7...8,7 a c veki pl.). 3,2 v6-ra főleg semmi szükség napi használatban, annak ellenére, hogy jó kis kocsi, nekem is tetszene néha meghajtani. arra szerencsére van másom.

    én úgy számoltam, hogy még évi 50-60 ezer km mellett sem fizetődik ki a dízel. persze 0 km-es újból indulva, ahol nem 100ezer Ft a különbség.

    a b veki legfőbb problémája, hogy nem galvanizált a kocsiszekrény, rohad. sztem. oda kell figyelni rá. mondjuk a 10-11 éves példányok azok már facelift-esek, nem pedig olyanok, amilyent a cikk elején kitettek a TC-sek. azok mintha jobbak lennének a rozsda tekintetében.

    az ecotec motorok csak akkor eszik az olajat, ha a gazdája kíméletlenül járatta be. egyébként semmivel sem olajzabálósabb, mint bármelyik hasonló motor másik gyártótól. talán az 1,6-16v az egyetlen kivétel, de nekem volt olyan ami ette (elhittem a szalonnak, hogy lehet 0-tól hajtani, mint a lovat), meg olyan is, ami egyáltalán nem. de a tanulság, hogy a motort valóban át kell rendesen vizsgálni. mondjuk az 1,6-16v motor fő előnye, hogy ha annyi neki, néhányszor 10ezer Ft-ért cserélhető. az 1,8, de főleg a 2,2-es motor esetén ez drágább mutatvány.

    a carisma-t nem ismerem, lehet, az jobb vétel.

  • 2010.02.08 08:09:34voszi

    egyébként valóban, egy 2000-es évjáratú g asztra simán elhozható 750-800ezerért, 1,6 motorral, vagy akár még 1,8-cal is. cdx felszereltséggel tökéletes, és 12 éves rozsdagaranciás, galvanizált, hibátlan kasztnija van. 1,1-ért akár 2002-es, 2003-as __jó__ kocsi is megszerezhető (azokban a "cosmo" felszereltséget kell nézegetni). újabb is, de azok ennyiért nyilván toccsosak.

    viszont sztem a g asztra visszalépés a b vekihez képest, egy picit.

  • 2010.02.08 08:27:07inahooo

    igazi hős!
    ez a hosszászólás gergő részéről nem azt jelenti hogy összeelegózták hanme a gyárban valami iyg lett kitalálva!

    renault motort ugy fejlesztették ki hogy rápasszoljon a mitsu váltó..és ez nemlehetetlen!

    egyébként az én tudomásom szerint is maga a motor japán az 1.6 16szelep sohc(4g92 a mitsu legjobban sikerült 1.6osa..kimegy a világból!

    GDI hez annyit tudok énis füznbi mint mindenki sokjót nemhalottam róla!
    éshát did!
    hagyjukmár egy laduna mitsu köntösban jó váltóval?:D

  • 2010.02.08 08:31:36inahooo

    szép...helyesírás 1es leülhetek...:S

  • 2010.02.08 08:35:43twng

    Jó dolog a megbízhatóság, a korrekt futásteljesítmény, az olcsó szerviz, a kényelem és az összes többi még itt szereplő szempont...

    Azért én is hozzátennék egy újat, amit eddig még nem láttam. Ez pedig az autó súlya!

    Nem mindegy, hogy közel 1 tonnát, vagy 1.5-t cipeltet az ember!

    Amúgy évi 30eKm 240 nappal számolva napi 125km, ami még 80-as átlaggal (ehhez nagyon kevés falu lehet csak útban) is 1.5 óra naponta.
    - Anya, hol van apa? - Apa kocsit hajt... ;) . Benzinben is megvan vagy 45eFt egyéb költségek nélkül.
    Tényleg szükséges ennyire mobilnak lennünk?


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

ékszíj
MITSUBISHI PAJERO CLASSIC 2.5 TD zárt terepjáró 2002-2013
1142 Ft
hosszbordás szíj
MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 24V lépcsőshátú 2000-2004
2254 Ft
gumiharang készlet, hajtótengely
OPEL VECTRA 1.8 i 16V Kombi 1996-2000
4554 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Ingenious engineering
All you need is five logs and five men to remove your SUV from a frozen lake. Yay, old-school engineering!