Benzines vagy dízel, Vectra vagy Carisma?

2010.02.07. 18:15 - Papp Tibor

Tárgy: Benzines vagy dízel?

Dátum: Thu, 19 Jan 2010 13:07:16 +0100

Feladó: Zsolt

Címzett: Papp Tibor

Tiszteletem!
Az örök dilemmával kerültem szembe dízel vagy benzines legyen a következő autóm.

Azonban a választást megkönnyíti anyagi helyzetem, mivel kb 1,1 milliót költhetek, így a kérdésem, hogy érdemes-e 10 éves dízelt venni. A kiszemeltek között van a Carisma 1,9 Did 2000-es illetve az Opel Vectra 2,0 td 2000-es gyátmány.

Benzinesből fiatalabb is kijön, de 30e km-et megyek kb évente így az üzemanyagköltség is fontos szempont! Kérem könnyítse meg a döntésem, hogy érdemes-e egyáltalán 10 éves dízelt nézni vagy maradjak a benzineseknél.

Köszönöm: Zsolt


Kedves Zsolt,

nem szeretnék előítéletek mentén válaszolni, bár én, tíz évesen biztos nem vennék dízelt, csak ha muszáj. Az évi 30 ezer km már a muszáj határát súrolja.

Ha már szóba került a Carisma, lebeszélném a közvetlen befecskendezéses 1.8 GDI benzinesről, mert egyrészt nem túl erős, egyáltalán nem takarékos, és ha véletlenül baj lesz a befecskendező rendszerével, akkor már inkább a dízel. Választhatja még az 1,6-os benzinest, ami a facelift után egy egészen normális autónak tekinthető, és 1,1 millióért meg is kap egy ilyet, 9-10 évesen. Persze arra ne vegyen mérget, hogy stimmel a futásteljesítménye, vezérműszíj kapásból csere, satöbbi. De olyan nagy baj nem lesz vele. Persze, nem árt tudni, hogy a motor és a váltó Renault. Ha nem is tökéletes, de egyben arra is számíthat, hogy akad hozzá alkatrész.

Azonban a dízelről sem beszélném le. Elvégre, az is Renault, de még nem a lényegesen kényesebb common rail, hanem szimpla adagolós közvetlen befecskendezéssel. (A facelift előtt pedig még az örvénykamrás Renault-motorral árulták. A közvetlen befecskendezéses miatt hívják az újabbat Di-D-nek.) Ezzel nem lehet még akkorát szívni, de mindenképp kötelező egy szervizben állapotfelmérést végeztetni, mert ugye az Ön sem hiszi el, hogy ezek az autók 1,1 millióért, 10-12 évesen egységesen 150 ezret futottak. És ennyiért inkább a facelift előttiekből kap, illetve nagyon gyanús facelift utániakat. Sajnos a dízelnél nagy a valószínűsége annak, hogy lényegesen nagyobb futásteljesítményről tekerték vissza. Ez szól ellenük. Ha viszont gyakran jár terhelt autóval, előnyösebb a dízel, mint a gyenge, kicsi benzinmotor.

Ugyanakkor a Carisma, lévén Európai gyártású autó, nem olyan vészesen drágán javítható, mintha eredeti japán lenne. Ha megnézi a Népítéletet, van pár tipikus hiba a facelift előtt, de aztán egy elég kiforrott konstrukcióvá vált.

Az Opelnél viszont egyértelműen az a válaszom, hogy inkább ne dízelt. Elég szerencsétlen konstrukció az a motor, állandó lefulladási hajlammal, elromlós VP44-es adagolóval és a jelentős visszatekerés esélyével. A B-Vectra egy elég tartós utasterű autó, szerették a taxisok és volt belőlük sok cégautó. Igaz, cserébe legalább van választék, szemben a dízel Carismával. Akkoriban ráadásul az Ecotec-motoroknak volt egy rákfenéje: néhány hétfői példánynak iszonyatosan hamar elkopott a hengerfala. Ha tehát ilyesmit vesz, kötelező a kompressziómérés.

Szeretnék még egy dolgot hozzátenni. Akkoriban egy benzines, középkategóriás autó még nem fogyasztott ám olyan sokat, ha nem egy őskövület motor volt benne, (lásd Passat 1.6 8V). Egy 1,6-os, 1,8-as Vectra, vagy egy 1,8-as, szegénykeverékes Toyota Carina simán eljárt 7-7,5 literrel, hiába, még nem Euro-4 és Euro-5-ös motorokról beszélünk, a dízel meg mondjuk 6-6,5 literrel. Igaz, ez 100 kilométerenként kb 400 forint különbséget jelent, ami már 25 ezer kilométer után megtérülhet, ha a dízelt százezerrel vette drágábban és nincs vele semmi baj. Még ha beüt egy kétszázezres adagolójavítás, de három évig használja, akkor is kijön nullára. Ha viszont már a turbót is fel kell újítani, akkor már nem. Ezeket kell mérlegelnie – illetve egy alapos állapotfelméréssel kiszűrnie.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Kommentek

  • 2010.02.07 18:43:00Sógun

    Nem kérdés hogy a Japán gyémántot kell választani.
    Az Opel dieselek köztudottan hangosak, zakatoló traktor hangot adnak. Nálam nem nyerne! A Japán kifinomultabban jár, mivel a VW-entől származik a diesel motorok többsége. Érdekes hogy a mitsubishi nem valamelyik Japán gyártótól veszi a diesel motort. A szomszédomnak is Carismája van és imádja! Ez előtt neki Lancer kombi volt, amit alig tudott elnyűni.

  • 2010.02.07 18:46:351kutya

    éves futásteljesítménytől függ. ha ez nem éri el az évi 20-30k-t, akkor én inkább a Tibi által javasolt carinát ajánlanám.

  • 2010.02.07 18:47:30VGergo

    Hali,

    A Carisma benzines 1.6 Mitsubishi motoros !! Ha van benne olaj víz nem tudod kinyirni.. fogyasztás 7.5 körül dinamikusan is. Váltója tényleg renault sajnos ezt érezni is rajta. Amugy jó autó olcsón fenn tartható sok alkatrésszel és egész dimamikusan is halad. Kuplung szoktam 130e körül megadni magát- renault szerkezet és bosch lambdaszonda néha ! 1.8 GDI hiába teljesen japán sztem nem az igazi a motor miatt és hosszú átételű váltó miatt. Dízel valóban renault motor a váltója viszont sztem Mitsubishi.. érzésre teljesen japán autós Mitsubishis érezetet add a váltója gyanusan nem renault !! Amugy meglepően halk és jól megy a dieselel.

    Vectrat én nem szeretem arra nem mondok semmit én nem tudnám azt venni :D

  • 2010.02.07 18:49:55geri1833

    Én vennék egy benzinest és beleteném a gázt!Én is ilyennel járok.Ma gázrendszerek már nagyon jók és ólcsobb mint a dizel.

  • 2010.02.07 18:53:46Áb|

    ..szerintem BKV! :)
    na jó csak vicc volt:D

  • 2010.02.07 18:56:23Sógun

    Én nem hallottam hogy a Mitsubishikben Renault diesel lett volna valaha is! Renault benzinesekről meg végképp nem hallottam Mitsubishiék háza tájékáról. De azt tudom hogy a VW-en szállít diesel motorokat a Micunak. Azok úgy működnek ahogy kell! Jól! Valamiért a micukat szeretik a gazdájuk. A Használtautó.hu-n jelenleg összesen 1163 db Mitsubishi vár új gazdára. Opelből összesen 8079 db ami eladó! Érdemes elgondolkozni rajta.

  • 2010.02.07 19:00:08motorsport77

    Egy kolegámnak volt 1,7-es vectra diesele, iszonyat mennyit szívott vele. KB 600 ezret költöt rá mire feladta. Azt nem szabad venni (pláne ha piros sedan, mert az az volt)

  • 2010.02.07 19:02:29motorsport77

    A renault diesel és a váltó az sajnos igaz, de a benzinesek japánok, sőt van olyan 1.8-as ami nem GDI, az sokkal megbízhatóbb, és az is elmegy 8 literrel.

  • 2010.02.07 19:07:59tojjadnekii

    10 évesen a dízel lutri!...de a benzines is! Attól függ milyen volt a gazdája!
    Azt kell eldönteni, mennyit vagyok hajlandó költeni egy 10 éves autóra, hogy még (mondjuk...) 3 évig kiszolgáljon!
    Ha szavazni kellene akkor Avensis! Keretbe belefér! :-P

  • 2010.02.07 19:08:12nbalazs85

    Az Opel motorbetegséget az X16... X18-al kezdődő motorkra volt leginkább jellemző. A Z-vel kezdődőkben már javítottak rajta valamit és az a probléma megszűnt.
    Nekem volt B Vectrám, az ABS-el szívtam csak sokat

  • 2010.02.07 19:14:35gabexka123

    Sógun:

    Azért kb. 5-6x több az Opel az utakon mint a Mitsu:) Annak a 8000 db-nak majdnem a fele Astra, ami ugye egy tömegautó, mint a Swift. Meg általában olcsóbb is az Opel mint a Mitsu, nem véletlenül.

  • 2010.02.07 19:17:46h_mate

    Ford Mondeo 2001.Mégis csak egyel újabb generáció, és az 1.8-as benzinessel pl. nem hiszem, hogy sok gond lenne.

  • 2010.02.07 19:20:14Sógun

    gabexka123:
    Abban igazad van hogy tömegautó az Opel, de a Suzuki méginkább. Hivatkozok megint a használtautó.hu-ra: Opelből összesen amiből elvileg kevesebbet adnak el, 8079 db eladó van.
    Suzukiból összesen 3951 db. Suzukiból fogy a legtöbb az országban, még sincs annyi új vásárlóra váró belőle mint az Opelből. Ez sem győz meg? Az eladó db számokat is szoktam figyelni, annak is van mondandója az illető márkával kapcsolatban.

  • 2010.02.07 19:21:42M@tek@

    Mitsuból lényegesen kevesebbet adtak el Mo.-n,mint Opel-t. Azt az aranyt is meg kell nezni. Koztudottan a 9-10 éves dízelek között a VW dízelek voltak a legjobbbak. Gondolok itt az 1.9TDI-re a 90 lovas es a 110 lovas kiadasra. Ezzel a motorral meg egy PAssat is fickos, de szerintem egy Skoda Octviaban meg jobb. Nalunk nem egy taxis használja, és mind túl van a 400ezren es a motor hibatlan. Egy haveromnak 400ezer km-el van egy A4-ben. Csak az olaj és a szűrőket cseréli... Bár őszinte leszek, nem tudom mennyiert árulják ezeket Mo.-n.

  • 2010.02.07 19:23:43wellasatommy

    Szerintem 10 éves autótól csodát...olyat,hogy tuti kilométerrel meg,hogy megkímélt...blablabla!!! Az viszont biztos,hogy nekem amióta dízelem van nem gondolok benzinesre,ráadásul Opel! Szívtam én is vele,de nem a motor hibája miatt,csak éppen a szerelő nem értett hozzá! Viszont az új szerelőm aki érti is a dolgát/opel szervizes/ csak a 1.7-es Dti motort ajánlja!

  • 2010.02.07 19:27:25Nigger bácsi

    1,1 ért rendes diesel? Ugyanmár... Annyi az esély rá, mint megpillantani a Váci úton a hétszünyű koponyányi monyokot... :)))))
    Venni kell 900E-rt egy békalámpás (nem vvti-s)corollát, és el kell gázosítani..
    Miért dieselezik mindenki ha nincs lóvéja rendes dieselre? A gáz sokkal olcsóbb..

  • 2010.02.07 19:27:36igazi hős

    VGergo: Szerinted mennyire egyszerű egy motorhoz váltót illeszteni? Ez nem lego, hogy összepattintom és működik. Nyilván a Mitsu motorhoz Mitsu a váltó, a Renaluthoz meg Renualt, még akkor is, ha az utóbbit érezted jobbnak.

  • 2010.02.07 19:28:30igazi hős

    Kettőből kétszer nem sikerült leírni: Renault. Pedig volt egy R5-öm :-)

  • 2010.02.07 19:32:14nagyiWRX

    Inkább Toyota avensis 1.6 1999-2000-est

  • 2010.02.07 19:32:35Yorkman

    Vectra 2.0 CD-m volt 97-es, 7-7,5 körüli átlaggal jártam, úgy hogyha kellett kilépett a jobblábra. Apróbb (max 5-10e ft.-os) alkatrészeken kívül, soha nem kellett komolyabban hozzányúlni. Ha ki tudsz fogni egy 200e km-nél tényleg nem többett futottat még kb ugyennyit beletehetsz úgy, hogy ha bármi baj van vele nem megy rá 4havi minimálbér. A japán dízelekhez nem tudok mit hozzáfűzni, biztos elfogult vagyok DE típusú autók irányában. Alapvetően dízel-pári vagyok, de ha Opel akkor CSAK diesel.

  • 2010.02.07 19:36:18anyahajókabinajtóhajtogató

    Ebből az összegből tessék venni egy nagyonjó állapotú seat marbella-t és másik 4 közepes állapotút alkatrésznek!

  • 2010.02.07 19:37:21Yorkman

    Bocs, ha OPEL CSAK BENZIN.

  • 2010.02.07 19:38:20ColtCzT

    En is mindenképp inkább a Carismát választanám 1,6 vagy 1,8 (nem GDI) motorral! Elméletileg megbízhatóbnak kéne lenni mint az Opel, de itt is sok függ attól ki volt az előző tulaj, és mennyire strapálta/kímélte az autót.
    30 000km évente még nem olyan sok, én is annyit megyek kb a CzT-vel (7,7l/100km), és ahogy számoltam ez eddig kb. 700€ val volt több mintha dieselem lenne (5,2l/100km). Ezt az összeget a diesel esetén meg nem nehéz egy esetleges hibánál otthagyni a szervízben!

  • 2010.02.07 19:38:35istvan5

    Nekem volt 1.6-os Carismám. Szinte újonnan vettem 15000 km volt benne garis volt még. A motorról anyit, hogy szerintem borzasztó gyenge volt. Ha jól emlékszem 90 lóerős volt, ha bekapcsoltam a klímát akkor már alig gyorsult az autó. A váltó nagyon franciás, semmi japán kifinomultság. Az 1-es és 3- as alig megkülönböztethető. A szerviz szerint ez ilyen...
    3 hónapig és 30000 km után eladtam nem bírtam tovább. Addig megbízható volt.
    A km óra állásról annyit, hogy akkoriban egy 3 éves autót néztem amiben 40000 volt elvittem a márkaszervizbe és kiderült, hogy az 140000 valójában. Szóval a 10 év körüli 120 -140 es autókat óvatosan kell kezelni. A realitás inkább a 200000 km lehet.
    Ez után vettem egy Galantot az sokkal jobb 2000 benzines alig fogyasztott többet és sokkal erősebb, csak drága volt fenntartani(90000-es szerviz 240000 ft volt 2001 ben).
    Szerintem nagy benzinest kell venni ilyen idősen azt nem lehet megölni, és gázt bele akkor olcsó is.

  • 2010.02.07 19:39:00totyy528

    BMW-t kellene venni.És akkor nem unná szét magát évi 30000km-en keresztűl;-)

  • 2010.02.07 19:41:44HUpakolas

    A megoldás:

    Eladom a 16 éves astra caravanomat. 300 rongy.
    Garantáltan visszpörgetett, ki tudja hányadik tulajtól?

    Viszont elnyűhetetlen Isuzu 1.7-es dízelmotorral.

    És marad is 800 rongy a zsebbe. Abből az idők végezetéig javíttathatod...

    :P

  • 2010.02.07 19:43:29Sógun

    Yorkman:
    Nem akarok kötekedni, de az ECO benzinesek sem működnek valami megbízhatóan. Ismerőseim is csalódtak ebben a motorban. Egész fiatalon már csepegteti az olajat a tömítéseken keresztül, és elég gyakran meghibásodnak. Az elektronika sem valami jó az Opelekben. Pont a villámos márkajelü atókkal van sok elektronikai probléma. Ez így van!

  • 2010.02.07 19:44:21nagyiWRX

    Apámnak 5 éve van carisma dizele szopik vele rendesen pedig autószerelő ő is.
    Az a bak vele hogy nem japán hanem FRANCIA az egész, ha jól tudom hollandiában készitették egy gyárba vagy soron nemtom a volvo s40 a renault megane meg a mitsubishi carisma.
    Még a váltó gomb is ugyan az bennük heheheheh rakás szar sajnos.

  • 2010.02.07 19:46:31Carisma001

    Cső Zsolt!

    A Carisma 1.6 benzines mindenképp egy ideális választás. Nekem egy 2004-es újonnan vásárolt van, és 91.000 km tettem eddig bele. Eddigi hibái: stabilizátorkarok cseréje tavaly ősszel, és 4 napja kellett a új aksi bele. Nekem bevált a gép, bár nem egy idegbeteg autó, lehet vele tempósan menni. Olyan igazi polgári gép. A fogyasztása is meglepően jó: városi 8-8.5 , országút: 5,2 , autópálya: 6,7 persze ilyenkor szigorúan tartom a kresz szerinti sebességeket!!

    Jó keresést!! A narancsfák meg árnyékolják el örökre a szegfűket!!:D

  • 2010.02.07 19:46:52Sógun

    HUpakolas!

    Nálad van a megoldás kulcsa!

  • 2010.02.07 19:47:21mtk001

    Benzines Carisma és gázt bele !
    Még száz évig elmegy. (Csak ne töröttet vegyél.)

  • 2010.02.07 19:48:11misinator

    Természetesen nagyon is számít a statisztikai hibaarány, s köztudottan hírhedt típusokat, verziókat nem szabad megvenni!
    De elgondolkodtató az eddigi hozzászólásokat olvasva, hogy gyakorlatilag minden verziót szidta v. dicsérte valaki...
    Meg az utca embere és Népitélet is ezt támasztja alá.
    Szoktam mondani, ha lenne tuti, mindenki azzal járna, ehhez képest gyakorlatilag egy-két elfuserált típust, verziót leszámítva öreg gyártmányokból is MINDENFÉLE gurul az utakon...
    Van akinek a tuti Corolla is rémálom lett, másnak meg kutyabaja a teszem azt, mondjuk-mondjuk 1.7-es Regata dízellel.
    Én valamelyik nap vezettem egy kollégám régi SDI Toledóját: neki abszolút bevált, de amikor beindítottam, nem tudtam hova nyúljak, hogy az alapjáraton rezgő, recsegő műszerfalat egyben tartsam...Akkor már inkább egy 1.8-as benzines, hogy típuson belül maradjak...
    Lehet, hogy a Vevőnket ez nem zavarja, de lehet, hogy kiugrik az autóból.
    Ki kell próbálni!

  • 2010.02.07 19:51:03Sógun

    Carisma001

    A narancsfák majd átváltoznak Jaffa fákká!
    De igazad van! Árnyékolják csak!

  • 2010.02.07 19:51:16bpjotruska

    wellasatomy: Az a szerelo aztan nagyon ertheti a dolgat... Az 1.7 DTi-knek csak az olajpumpa, turbo, hengerfej es az adagolo a gyenge pontja, az utobbi kozismert tipushiba. Ja, es a szetmeno hutok. Amugy meg 1.7 DTi a Vectrakban nem volt, csak a regi, kamras 1.7 TD, amelyik valoban jol sikerult motor, de zajos es nem is eros.

  • 2010.02.07 19:52:12nagyiWRX

    misinator
    ez igy igaz attól még marhára szereti apám mert szopatja az autója , aztmondta ő megvan vele elégedve persze neki ingyen van gázolaja igy az a lényeg hogy csak menjen.

  • 2010.02.07 19:54:12motorsport77

    Forever narancsfa :)
    A nem GDI 1.8-as csak az első, modelfrissítés előtti szériában volt ez a jobb választás mert nem fogyaszt többet mint az 1.6-os de vannak tartalékai is. Sajnos a volvo S40-V40-ben is renault a diesel és a váltó. Már semmi sem szent :(

  • 2010.02.07 19:54:26gyerek9.3

    benzinest és carismát:)
    Opel szét pereg nemtúl meg bízható
    b vectrája volt geyik tesomnak még anno 1,6 eco tech bp-tokaj 18 liter/100km
    1 év alatt:2 váltó,2 kupung,3 generátor,1szer az elektronika,2szera klíma,és lamnda szonda.
    edzőm b evectra 2,2: ugyan iesmi hibák,asszem légtömeg mérő,stb stb ...
    opel gyorsan kopel:D

  • 2010.02.07 19:57:15gyerek9.3

    de 1,1 ért kevesebbért vegyél egy szép e34 et és azt szeretni is fdogod és élveznia vezetést:)
    és 25i 24valve eszik 10 litert ugyh rugod neki:) (VANOS osat)

  • 2010.02.07 19:57:16nemegészenúgyvan

    Sógun: Ha tájékozatlan vagy legalább ne terjeszd! A Carismakba Renault dízel volt Renault váltóval. Jelenleg valóban fosvágen dízelt vásárolnak egyes európai modelljeikbe (másokba meg PSA-t), de valószínüleg elégedetlenek, mert gőzerővel fejlesztik a saját 1,8-2,2 l-es dízelcsaládjukat.
    Kedves Zsolt: Kifejezetten a figyelmedbe ajánlanám a Nissan Primerakat, ezekből a 10 év körüli dízel, vagy a 9 év körüli benzines is belefér a keretedbe, rendkívűl megbízhatók, valamint mind a benzin-, mind a dízelmotor saját fejlesztésű és gyártású.
    Szerintem az Opeltől és a Mitsubishitől is jobb választás. Ha mégis benzinest veszel 1,6-os helyett ebben az osztályban ekkora évi futásnál jobb választás a 2,0 literes, erősebb, nyomatékosabb és ezekből adódóan (mivel nem kell úgy pörgetni) gyakorlatilag nem fogyaszt többet. A gázosítást én is megfontolandónak tartom.

  • 2010.02.07 19:57:35bpjotruska

    Sogun: "En nem hallottam, hogy a Mitsubishikben Renault dizel lett volna valaha is" - ez eleg baj, mert egeszen a kozelmultig CSAK Renault dizel volt a kicsi Mitsubishikben. 1.9 TD kamras, 1.9 adagolos direktbefecskendezeses, majd 1.9 DCi common-rail - DiD alneven. A VW ketliteres PDTDi motorjat meg gondolom azert vettek meg, hogy melto tarsa legyen a hangfegyver Pajero 3.2 DiD-nek a kissebb modellekben is. Egyebkent mukodnek jol, csak neha-neha adja meg magat egy-egy 500-600 euros PD-elem.

  • 2010.02.07 19:59:57ColtCzT

    bpjotruska
    A VW ketliteres PDTDi motorjat meg gondolom azert vettek meg, hogy melto tarsa legyen a hangfegyver Pajero 3.2 DiD-nek a kissebb modellekben is!
    Én mitsus vagyok, de ez a mondat nagyon ott van!! :D

  • 2010.02.07 20:02:54motorsport77

    El lehet még gondolkozni a mazda 626-os 2.0 benzinesen nem egy feltünő jelenség, de megbízható, és keveset fogyaszt, és bőven belefér a keretbe.

  • 2010.02.07 20:04:50Pot_147

    Én vettem egy kétliteres dízel Nissan Primerát. Nekem bevált. Mentem vele eddig 30.000km-t és olajcserén kívül más nem volt. Nem egy rakéta, de meg merem kockáztatni, hogy korának (2000-es évjárat) az egyik legjobb futóműve van alatta. Az enyém kombi és a tipikus igásló életét éli.

  • 2010.02.07 20:06:55Pot_147

    Ja! Próbáltam kétliteres benyást is, az lényegesen jobban megy, de ha iram van, akkor étvágy is van. Normális gyerek kezében viszont minden tekintetben kellemes.

  • 2010.02.07 20:10:17mbtomi

    Én is hasonló dilemma előtt voltam, megnéztem a hahu-n egy valag típust, többek között ezeket is. Én, ha a kettő közül kéne mindenképp választani, akkor B-Vectra, 1,8 Caravan. Az 1.6 kevés hozzá.
    A Mitsu is zsír, de nézd meg az Opel alkatrészárait...Millió darab fut belőlük, ez lehet előny (tömegtermék).
    Én mondjuk végül egy MB190 2.0 mellett döntöttem (aut. váltó, klíma, bőr belső, ülésfűtés, tempomat) és 1 millába került! Igaz ez fogyasztgat, viszont Lada árban van az alkatrész hozzá!!!! Ez nem vicc! És tök új :)))) 1990-es. Még bejáratós.

  • 2010.02.07 20:11:47bpjotruska

    ColtCzT: Semmi bajom a Mitsubishikkel, de a 3.2 DiD hangja a regi 2.5 td-hez kepest olyan, mintha par evtizedet visszafejlodott volna a technika... Tudom, persze, ilyen a direkt befecskendezes, de azert ennyire... Ott van pl Mercedes 2.9ese ( Sprinter, E-osztaly ) , az is direkt, es regebbi is, de a DiD-hez kepest szinte benzines hangja van :-)

  • 2010.02.07 20:12:15Krisi

    vegyél egy zőccséges szívódízel Mercit, aztán majd Csikóssal meg Karesszal javítgatjátok :)

    (konkrét tanácsot nem tudok adni, mert szívem mélyéről utálom a dízeleket, szóval nem lenne objektív egyáltalán)

  • 2010.02.07 20:12:35Bambano

    ha az a választási lehetőség, hogy veszel egy pakundekli kinézetű és olyan anyagokból összerakott japót, vagy veszel egy rendes németet, akkor elég egyszerű a döntés...
    de 10 éves autóért 1.1 miller az igen sok pénz...
    ha elnyűhetetlen autót akarsz, vegyél g astrát. annyival nem kisebb, mint a b vectra, de az egy rendesen összerakott autó, az 1.6-os benzines motorját nem lehet szétütni se. Normálisan hajtva megvan 5 literből országúton.

  • 2010.02.07 20:16:09Bambano

    gyerek9.3: szerintem én is bele tudnék önteni 18l/100km-t a vectrámba, de akkor egy óra alatt felérnék vele Pestre. FYI: debreceni vagyok.

    A b vectra nem volt annyira megbízható autó, pont, mint a helyesírásod, a c vectrákkal sokkal kevesebb baj van.

  • 2010.02.07 20:19:00Devil2

    Ford Mondeo mkII abból is az 1.6-os benyás. Megy is és megbízható is. (Az elkopó kulcs viszont 15kFt.)

  • 2010.02.07 20:20:27Yorkman

    Sógun:
    Pedig kötekedsz. Én csak azt állítottam, hogy amit én használtam azzal csak annyi történt amit írtam. Egyébként én azt 1 olyan tulajtól vettem, aki már akkor is a szervízbe rohant ha egy tücsök benne maradt a motortérben és ciripelt. Soha semmi nem csöpögött belőle, az elektronika meg már minden befecskendezős mai autón besz..rhat.

  • 2010.02.07 20:23:12zootyo

    Bambano!

    Persze 5 liter! Ne nevettess, akkor senki sem venne dieselt. Simán a dupláját bekapja.
    Kivétel ha nálad a normális hajtás 60-70 et jelent, és kizárólag országúton.

  • 2010.02.07 20:24:56nemegészenúgyvan

    Bambano: Úgy látszik Te is azok közé tartozol akik feltétlenül imádnak mindent ami német, valamint mindent el is hiszel nekik. Éppen ezért kurvára furcsa, hogy pont a német statisztikákat hagyod figyelmen kívül. Ugyanis pontosan ezekben találhatók meg azok az adatok, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy a legjobb minőségű autókat JAPÁNBAN (és újabban Dél-Koreában) gyártják, Vagy szerinted ők direkt saját maguk ellen hazudnak? Te címeres germán ökör!

  • 2010.02.07 20:26:30Devil2

    Bocs, Mondeo mkI facelift, a többi igaz.

  • 2010.02.07 20:28:59falcon_x

    Én is a Primera-t javaslom. Megbízható, japán. Mind dízelben, mind benzinesben jó alternatíva lehet. És még vezérműszíjat sem kell cserélni: tudtommal mindegyik láncos.

  • 2010.02.07 20:38:31exseven

    Nyilván szóba sem kerül, hogy milyen különbség van egy 10 éves lecsoffadt dízel és egy benzines károsanyag-kibocsátása között, elvégre mink ilyesmivel nem szokunk foglalkozni.

  • 2010.02.07 20:40:47falcon_x

    Bocsesz, a dízel az szíjas.

  • 2010.02.07 20:43:06kolbászoszsömle

    Vegyél benyásat,és rakd bele a gázt.

    harmincezres évi futással fél év alatt megtérül, a dízeleshez képest pedig az év végére fogsz jól járni.

  • 2010.02.07 20:46:11Bambano

    zootyo: funkcionális analfabéták kedvéért: ha azt írom, hogy 5 literből megvan országúton, akkor az szerinted mit jelent? mert szerintem azt, hogy kizárólag országúton mérve. Nem városban, stb. hanem országúton. Bonyolult?

    nemegészenúgyvan: 2007-es tüv statisztika szerint a kategóriájának legmegbízhatóbb autója az opel meriva volt. Láttam adac statisztikákat is, a vectra igen jó helyen végzett, a honda jazz-t leszámítva nem volt előtte rizsrakéta.

    Meg nézegetem a visszahívási statisztikákat, melyik cégnél is kamuztak mostanában akkorát, mint egy ház? csak nem a toyotánál, ami, tudtommal, japán? melyik cég is volt, amelyik 1-2 éve leállította az új autói fejlesztését pár hónapra, mert annyi baj volt a régiekkel, hogy nem boldogultak vele? igen, a toyota, igen, megint egy japán.

    Ehhez képest az az apróság, hogy a közelebbi családban 5 opel van, aminek ismerem a teljes kórtörténetét, nyilván eltörpül a statisztikák mellett...

    Lehet, hogy te más statisztikákat olvastál, mint én, ez van.

    Ja, legközelebb címeres germán*imádó* ökörnek nevezz, mert a személyim szerint magyar vagyok, a család származására nincsenek megdönthetetlen bizonyítékok, de minden, amit találtunk, az orosz eredetekre utal, úgyhogy germán ökör biztosan nem vagyok, legfeljebb germánimádó.

  • 2010.02.07 20:50:46Gpety

    1,1 MFt határig én inkább vennék egy max 4-5 éves kisebb autót, mint egy 10 éves batárt, mondjuk az sem mindegy, hogy ki mire használja az autóját...

  • 2010.02.07 21:04:13csiky944

    aki dízelt vesz az buzi

  • 2010.02.07 21:04:34Nyugigumi

    A Vectrát fikázóknak:
    1989 óta járok velük (A,B,C), benzinesek, vezetett km kb 600 ezer egész Európában. Első tulaj voltam mindegyiknél.
    Soha nem hagytak cserben, olajfolyás egyáltalán nincs, kopóalkatrészem kívül gyakorlatilag semmi költség. B Vectrámat 131e km-el adtam el még eredeti fékpofákkal, amik még bőven jók voltak!
    Jól össze vannak szerelve, nem csörögnek-zörögnek, fogyasztás 6-8,5 l/100 km.
    Ajánlani tudom mindenkinek!

  • 2010.02.07 21:06:56motyo87

    Ugye itt egy-két ember maga sem hiszi el amit leírt... 5 liter 1,6 g astrával... (vagy tényleg 60-70 állandó országút) Nemtudom miért jó a saját zsebére "hazudik" csak ugyis. Arról senki se beszél hogy az ecotech-es opel motorok szeretik szittyózni az olajat elég rendesen? Ami renault az miért jelenti feltétlen azt hogy szar? A 1,5 1,9 és a 2,0 dci-k elég jó kis dízelmotorok.
    2000es priméra alatt van korának legjobb futóműve... (pl. szerinte a 2000es 3as bömbinek is jobb futóműve van, meg a 156os alfának is hiába olasz... a Futóműve álom

  • 2010.02.07 21:12:17Bambano

    motyo87: a kommenteket olvasva én meg azt nem akarom elhinni, hogy tényleg ennyire nem divat ma már az értő olvasás?

    egyébként minden autó eszi az olajat, legfeljebb a mérték lehet a kérdés. Egy rendes opel 15ekm-es szervizciklusban nem eszik meg annyit, hogy utána kelljen önteni. Amelyiket meg megkergették, az zabálja az olajat, de ez nem opel specialitás.

  • 2010.02.07 21:14:51Carisma

    Csak is Carisma !!!! Nekem egy 1996-os 1.6-os benzines Carismám van. Igaza van VGergo-nek ha olaly meg víz van benne elmegy a világ végére.Igaz a 7,5 liter is,Nem hiszed el de nyáron üdülés alatt vegyes használatba 6,2 evett százon.Döntés a tiéd,de akkor is Carisma !!!!!!!!!!!

  • 2010.02.07 21:16:34DDD3

    Üdv.
    Én nagyon nem javaslom a szegénykeverékes Carinát, mert azokat Bosch befecskendezőkkel szerelték és mindegyik elfossa magát 250000 km környékén (gazdától függően +/- néhány tízezer) és egy új garnitúra egy vagyon az autó árához képest. Legfeljebb úgy, hogy olyat veszel, amiben cserélve van már. Azok viszont egyéb szempontból teljesen megbízhatóak a világból is kifutnak és pl. autópályán telipakolva is 7-et esznek. Ami szerintem a nyerő, ha 800 ezer Ft körül veszel egy 1.6 normál (nem szegényk.) vagy 2.0 Carinát és a maradék 300 ezerből mindent megcsináltatsz rajta amit kell (pl. japán u.gy. alkatrészekből 120 - 150 ezerből alá tehetsz egy komplett első-hátsó futóművet munkadíjjal együtt. Kb. a lengéscsillapítón kívül minden ~5000 Ft körül van / darab)

  • 2010.02.07 21:19:11motorsport77

    Megint elcsúsztak a dolgok a német-japán háború irányába.
    Bambano: Lehet hogy mostanság jobban állnak a germánok mint pár éve, de nálam már elásták magukat, volt két germán vasam, és egyik sem volt közelébe sem a japánoknak, az én vezetési stílusomban pedig felét sem bírták mint a honda meg a mazda. Ha volt valami javítandó az csak kopó alkatrész. Ez az én tapasztalatom, ami nem reprezentatív felmérés.

  • 2010.02.07 21:20:47bpjotruska

    Az 1.5 es 1.9 DCi szerintem a legbetegesebbek a modern dizelmotorok kozul. Rendszeresen bedoglo porlasztok az 1.5-osre jellemzoek ( a rossz gazolaj miatt, persze, amit mindig valahogy csak a Delphi porlasztos autokba tankolnak - lasd az uj C-Merci dizel-botranyat ), az 1.9-es az meg hajmeresztobb dolgokra is kepes. Amugy a karaktere kellemes mindkettonek, jo nyomatekosak, takarekosak... de ket-harom bedoglo porlaszto vagy egy nagynyomasu szivattyu csereje el is viszi azt, amit megsporol a dizellel az ember. ( ja, garanciat csak ugy adnak a Renault-nal az uj prolasztokra, ha a teljes uzemanyag-rendszert cserelik, mert a csovekben, szivattyuban, itt-ott talalhato femreszelek az uj porlasztokat is hazavaghatja )

  • 2010.02.07 21:24:01Bambano

    motorsport77: nagyon sokfelé nem csúszhat egy ilyen felvetéssel induló topic:)


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

olajnyomás kapcsoló
MITSUBISHI SAPPORO 2.0 GSL Kupé 1980-1983
1554 Ft
törlőlapát
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D lépcsőshátú 2010-2013
2236 Ft
csapágyazás, stabilizátor összekapcsoló rúd
OPEL MANTA 1.9 N lépcsőshátú 1976-1981
110 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

A Koenigsegg Agera R has never been crashed quite this way
Filmmakers have never had any qualms about totalling sports cars for the sake of spectacular film scenes. Moviegoers fancy them, especially if the victim is a beautiful rarity.