Érdemes ős-Pandát venni 150 ezerért?
2010.02.23. 07:35 - Csikós Zsolt
Tárgy: 15 éves Fiat Panda második autónak
Dátum: Sun, 21 Feb 2010 14:36:05 +0100
Feladó: Tamás
Címzett: Nepperűző
Kedves Nepperűző!
Második autónak szeretnék egy olcsó, takarékos városi kisautót. Ami azonnal eszembe jutott, az a Fiat Panda kb 150eFT-ért, mert olcsó a javítása és keveset fogyaszt. Azon is gondolkodtunk a Feleségemmel, hogy inkább most fektessünk be 1-1,3 milliót (ez a legfelső határ), és legyen több évre egy megbízható, biztonságos Mazdánk pl., de ez fenntartásban amennyire tudom, magasabb biztosítási díjakat és drágább szervizelést jelentene. Vagy pedig van még az arany középút 500ezer körül, de az meg pont a legveszélyesebb állomány, és ugyanúgy drága a fenntartása.
A kérdés lényege tehát az, hogy van-e esélye egy 15-20 éves Pandának még néhány 10ezer km-es futásra néhány 10-ezres szervízköltséggel? Vagy tud-e ajánlani más ilyen árú autót, amit érdemes még megnézni?
Tisztelettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Amennyiben Fiat Pandában gondolkozik, ne csábuljon el a régebbi, kis maszkos autók valamelyikére, mert azok borzalmasan rozsdásodnak, és a hátsó futóművük mai mércével életveszélyesnek mondható. Válasszon az 1993 utáni példányokból, azoknál a korrózió szinte nem téma, csak az ajtók szoktak rozsdásodni, olyanból meg van rogyásig a bontóban. Az 1000-es Fire motor igen egyszerű, megbízható, a 250-300 ezer kilométeres futásteljesítmény szinte garantált egy ilyennel. A szörnyű dízelt nem ajánlanám, némi takarékosságért cserébe borzalmasan zajos, nem is túl erős, nem is kifejezetten megbízható. A 750-es motor a mai forgalomhoz gyenge.
Készüljön rá, hogy a váltóban a második fokozat szinkronja szinte mindegyiken kopott lesz, és recseg visszaváltáskor. Ha igazán élvezni is szeretné a kocsit, vásároljon dupla vászontetős kivitelt - nyáron óriási élmény, ezt csak azok tudják, akiknek volt már ilyen autójuk, vagy hasonló Renault R4-esük, Citroen 2CV-jük, Dyane-juk. A lengéscsillapítók gyakorta rosszak, viszont olcsók, a kormánymű pedig érzékeny arra, hogy a gumiharangok épek legyenek, máskülönben hajlamos tönkremenni. Az alkatrészárak viccesek, a szerelés lényegében szét- és összehajigálás komplikáltságú, a Panda zseniálisan praktikus jármű. És meglepően tágas is, négy felnőtt valóban elfér benne, s a csomagtartója sem kisautónyi méretű, még alaphelyzetben levő hátsó ülésekkel sem. Általában megbízható szerkezet, negyven-ötvenezer kilométereket minimális karbantartással ki szokott bírni.
Hasonló árban kaphat jóval kevésbé praktikus és dinamikus Marutit, esetleg Citroen AX-et, Peugeot 106-ot, hasonlót, de egyik sem olyan praktikus, mint a Panda. Ha nem nyúl nagyon mellé, a három-négy év gondtalan, filléres autózás szinte garantált lesz. Aztán kidobja, vagy eladja, nem fog fájni.
Üdvözlettel
Csikós Zsolt




Kommentek
2010.02.23 08:01:14RadyR
Pont Csikós Úr válaszol a "vegyek -e Pandát?" témájú levélre :) Csöppnyi részrehajlás, nemde?
2010.02.23 08:03:34Gomulka Béla
Dehogynem fog fájni! A soklékzsákos, mu"anyagos, minden miatt villogó és puttyogó lóanyja németjapán, az nem fáj ha eladom / kihal alattam. A K 10-es Micrával viszont úgy voltam, mint a Színes Géza: egyszeru"en kettéhasadt a szívem! Pont maga, Csikós, pont maga ír le egy ilyen mondatot?!
2010.02.23 08:21:25kimba
Jó választás a Panda,nekünk is volt egy vászontetös. Amire érzékeny: rossz utak-elsö szilentek+gömbfej. Nagyjából ennyi. Tényleg könnyü szerelni, egyszer a velencei strand parkolójában cseréltem AC-pumpát:). Viszont nem fogod rákölteni a gatyádat az tuti!
2010.02.23 08:23:30mohabacsi
Jól hangzik, de ennyi pénzért ilyen évjárat nincs!
Vagy olcsóbb de régebbi, vagy ilyen korú de drágább. Annyit meg nem biztos, hogy ér.
2010.02.23 08:23:51Dr. Zerge
És egy cseppet se aggódjon, ha a mai, jellemzően inkább másfél tonna súlyú autók között a városi jövés-menésben valami kisebb koccanás érné, együtt is temetkezhet az önre hajtogatódott párszáz kiló vassal, így koporsóra sem kell költenie, és az örököseinek sem lesz gondja a bontóbaadással.
2010.02.23 08:46:17szamok ember
Tamásnak,
autóvásárlással kapcsolatban nem mondjuk, hogy befektetés. A befektetés az, ami hozza a pénzt, nem viszi.
2010.02.23 08:49:06vikk007
A legjobb autóm egy 85-os Panda volt.
Svájci full extrás, uno-s hűtőráccsal, öt sebességes, teljes plüs belsővel, kárpitok is voltak az ajtókon. Valamiért levettem a kárpitot,és meglepődtem, az ajtóban már ekkor volt oldalütközés védelmében, komoly merevítő.
A lényeg, 901 ccm, ment 17 évesen 150-et, nem evett egy csep motorolajat sem, tartós 80-90 km/h mellett 4 liter benzinnel beérte, de az átlag is 6 alatt volt. Nem gyorsult úgy mint a 1000 -es Swift, de sokkal nyomatékosabb volt , az M3 Gödóllói emelkedőjének nekimentünk 4 személlyel 100-al, ötödikben s a tetőig felgyorsult 130-ra. Általában komolyabb autók is fordítva csinálják. 2-3 év alatt, egy forintot nem kért, pedig, sok-sok km mentem vele. Gyakorlatilag teljesen szét volt rohadva. Gazdaságtalan lett volna karosszériáztatni. Ezért eladtam, 135 000, Ft ért vettem, 3 év mulva 120 000, Ft-ért még megvették.
Családi autónak kicsi, de másodiknak, ha lenne több jogosítvány a családban most is elfogadnám
2010.02.23 08:52:53esde
nem pandát kell venni 150-ért hanem punto 1-est 1108ccm 300e-ért:) Második autónak városban dugóban állni tökéletes.. és ződmtricája is van:)
2010.02.23 08:54:06scheerti
Dr. Zerge!
Igazad van, járjon mindenki Krazzal, akkor nincs ilyen gond. De az a legjobb, ha a tolólapot is felteszi az ember előre, biztos, ami biztos.
2010.02.23 08:57:26kokal
http://www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/panda/fiat_panda_1000_i.e._1_tulaj._72000_km_-3630503
Korrekt darabnak tűnik, bár egy picit drágább, mint 150.
2010.02.23 09:24:03szazattila
szamok ember!
honnan tudod h neki az a 10-20 ezer km járkálás városban nem hozza a pénzt.
2010.02.23 09:27:08frankofery
második autonak biztos elmegy a panda,de a 95 utani fiat modelekhez sokba kerül az alkatrész,van erre is megoldás ha elmesz roncstelepre/bontoban.a javitások során észrevetem ha ujjat teszel a regi hejeben aval biztos nem lesz baj de ha használt szart teszel az már problémát jelent!s nem mindenki válalja be h kutason alkatrészet kután ocskavasban-bontoban enis beestem egzszer asok vas kozé leszakadt kabátom,nadrágom de egérte simán mert kaptam olcson generátort,őninditot skoda120L hez de sose kelet felhasználjam,csak legzen tartalékban.a tegnap még kőzlekedtem vele müszaki van a tőbi meg minek ugyis adom le roncsauto programban
2010.02.23 09:28:09arthur877
A posztra csak azért klikkeltem rá, mert tutira biztos voltam benne, hogy Csíkós fogja megválaszolni a kérdést...! :D
2010.02.23 09:31:15PeterBlau
http://www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/panda/fiat_panda_1000_i.e._1_tulaj._72000_km_-3630503
Kevés lesz az a 72 ezer nem?
2010.02.23 09:34:05jürgen baromartz
frankofery:
mi van..?
2010.02.23 09:35:16Nandi29
Volt egy kollégámnak ilyen Pandája réges régen, mindig csak mediterán versenypandának csufolta.
A négy kerék között csak egy marék rozsda volt, a motorháztető rozsdája alatt, meg egy nagy olajiszap valami, ami csendben brumogott.
Sose értettem miért, de csak ment, ment és ment.
Néha az öreg cserélt benne olajat, néha évekig nem.
2010.02.23 09:42:06citrix
Csiki írásait (van némi írói vénája) hasonló élvezettel olvasom,mint ifjonc koromban Moldova regényeit.Becsülöm a lelkesedését és kitartását a hamvaiban halódó elaggott járgányok iránt,élményeit ízesen megosztja a témára fogékony műkedvelőkkel.Új,méregdrága,százféle cicomával felszerelt hiperhitech autót venni a hülye is tud ha van jó 10 milliója.Ez nem kunszt,beleül és szinte vezetni sem kell...arra jó,hogy a cimborák ecetet vizeljenek. Régi,szétesőfélben levő,ezer sebből vérző autóból használhatót faragni az igen,férfimunka a javából.
2010.02.23 09:45:40kaled
Én szintén a puntot javaslom, nekem egy 96-os évjáratú van, imádnivaló kis autó. Kb. 300.000-et érhet most. Fillérekért lehet mindent szerezni bele, a legdrágább szervízköltségem 40.000 ft volt, amikor egy mogorva kátyú miatt durrdefekt-féltengely + járulékos alkatrészek cseréje volt szükséges.
De micrákat is érdemes megnézni, mert pandából szerintem is vagy régebbi van sok, vagy újabb, ami drágább.
2010.02.23 09:53:57pickup
15-20 éves panda 10-20 ezres km futás.rális igények....faternak volt 1,3 diesel,azzal semmi gond nem volt,pedig 100 ezret tuti beletekert,de én is a benzinest ajánlom.de monduk ennyi pénzért,már unót is lehet venni,és mégis nagyobb valamivel.
2010.02.23 09:55:41pejka
Érdemes venni,mindenképp.Ugyanolyan jó,mint a Ritmo,Uno és az összes többi betegágy.Csikós még rá is beszéli.Naccerű.
2010.02.23 10:00:26ruja
Csakis 25 éven felüli autot javasolok:Indok negyedéves kötelezöböl meguszni az évest,kw ado minimális 140ft /kw.ha jo példány találunk 25 évesen az még kitünö lehet 5 évig komolyabb ráforditás nélkül,utána meg lehet veteránozni vele vagy gyűjtönek elsdni annyiér amennyiért vettük most.
2010.02.23 10:03:28scheerti
pejka!
Az van, hogy a 85-ös Uno-m sokkal jobb volt, mint a majd tíz évvel fiatalabb francia kocsim. Pedig a végére már szerintem 30 lóerő se volt benne. Mégis imádtam.
2010.02.23 10:04:13Csumpi Hálidéj
Vehetne még Punto I-est. Mégis autóbb formája van, kényelmesebb, de minden más tulajdonságban megegyeznek. A FIRE motor örök, nekem most fordul bele a 300e km.
Ha fakezű vagy és nem tudod, melyik a csavarhúzó nyele, akkor ne vegyél ilyet. Bár puntóval még nem maradtam ott sehol, elvileg szervizbe is vihetnéd, de az milyen már?
2010.02.23 10:13:35dimice
Ne vegyé pandát vazze!!! az VÉDETT!
2010.02.23 10:21:13anti_troll
Igaza van annak aki a választ írta. Nekem volt régi Pandám, iszonyatosan szét volt rohadva.
Inkább vegyél 300-ért egy örg Swiftet, elpusztíthatatlan.
2010.02.23 10:23:04Csumpi Hálidéj
Hát ha már választanom kellene Punto és Swift között és egy árban vannak, biztos nem a Swiftet választom.
2010.02.23 10:25:38ljungberg
Szerintem ostobaság ennyi pénzért, az ismert elvárásokkal nem Swiftet venni... Ahhoz aztán lesz alkatrész, és lehetetlen kinyírni. Számomra nagyon különös, hogy vannak, akik másképp' gondolják mindezt:) Régi olaszt? Ne má'! Vagy-vagy... Bele lehet nyúlni a trágyába, de rendesen... Én nem kockáztatnék, az fix.
2010.02.23 10:42:59Csumpi Hálidéj
Számomra nagyon különös, hogy egyeseknek a kis és olcsón fenntartható autót kizárólag a Swift jelenti.
2 suzukiért nem adnám oda a puntómat. De vegyetek csak swiftet. Vesekövetek nem lesz.....
2010.02.23 10:45:01pickup
ha swift meg puntó közt kell dönteni akkor swift egyértelműen!nekem volt mind kettő,a puntó motorikusan jó de pl csak egy két tipushiba vizhütö egy kalap szar,ereszt mind,és az uj se bir ki sokat a füttőradiátor 10- 9 be szar aztán télen lehet színvi bent a jó kis fasgyálót+ párásodik,hátsó futómű,is gyakran zuhog a javitáshoz meg az egész hidat lekell venni stb.swiftnélpedig volt a kezeim között pár darab ilyen egyiknél se volt!max a féltengely ne kattogjon azt kell megnézni,de én egyiknél se tapasztaltam.
2010.02.23 10:48:25pickup
a swiftet két ember szidja:akinek nem volt! meg aki elvből elitéli!ennyire megbizható autót kis pénzből nem tudsz felmutatni.ja meg nálam az 1,1 es puntó 7.5-8 evett csak nem tudom hova,a 993 swift 5 liter! városon kivűl mindegyik!nem mindegy...
2010.02.23 10:51:25csorsza
Punto I.
Sosem adtam volna el az ssszony alól, ha van lett volna benne klíma. Tágas, igénytelen, olcsón működtethető, sose romlott el. Mondjuk, az ezres motor kicsi bele, sokat zabált...
2010.02.23 10:52:24NYISZI
Lehet vesekő nem lesz,de mindig oda érsz a-ból b-be.Ha pedig közbejönne egy többszáz km-es út,gond nélkül elmernék indulni a swiftel,akár külföldre is.egy idősebb olsszal viszont még egy külföldi ut gondolaatával sem játszanék el.
2010.02.23 10:56:28csmiklos-35
ruja: 25 éves autó tényleg rulez! Nekem is egy 27 éves Mercim van,százszor szebb és jobb állapotban, mint a 7 éves céges Octavia. Éves kötelező Budapesten 11.400 Ft, adó is fillérek. Nem értékvesztése, hanem értékemelkedése van és nyugodtan is alszom, hogy nem lopják el a ház elől. (Oké, immo-t rakattam bele)
2010.02.23 11:00:06rozsdapeti
cinquecento.
2010.02.23 11:01:05The Good Boy
impala, vagy semmi...
Egyébként az a 72.000. km-es elég korrektül néz ki. egy szemrevételezést akár meg is érhet. a teljesitményadója egy évre kemény 4620 Ft.-t, fogyasztása 5 alatt, csak az a fránya átírás még egy ötvenes (Mutyiország, én így szeretlek!). Kötelezője idén még a második legolcsóbb kategória, jövőre a legolcsóbba kerül.
Egyébként autóalkatrész/nepper haverom kb. 10 éve pár pandát is adott-vett, roncsként vette, kiglancolva adta el őket. Neki az volt a titka, hogy páréves, külföldi bontókba jutott seat marbella belsőkből épitette újra a belsőt, amitől minden vevő elájult, hogy milyen újszerű a tizenéves verda. Tényleg szépek lettek!
2010.02.23 11:04:20Csumpi Hálidéj
Nyiszi
Gondolom, tapasztalatból beszélsz. Én 300e km-t tekertem bele a puntóba eddig. Nem újszerű az állapota, de bárhová elindulok vele és eddig is elvitt bárhová. Nem azt mondom, hogy a swift nem ugyanígy, de ha az ember beleül ég és föld a különbség. Tudom, mert a családban van swift.
Annyira kényelmetlen egy autó, hogy akkor már inkább a Panda...
2010.02.23 11:08:08The Good Boy
ja, és ennyiért (250k) már hasonló korú korrekt állapotú cinquecento is belefér
2010.02.23 11:11:41ruja
csmiklos 35:Valoban én is szeretem j alvázszámu Nissan Prairem tökéletes olcso a fent-tartása és mindjárt veterán lesz adomentes.Vágja a tizéves verdákat egy hiba a légkondi hiánya ,de azt ellensulyozza a nagy szellöztetési rendszer dupla toloajto,csak akkor van gond ha hosszasan a napon áll amugy a melegben pillanatok alatt kiszelözik és kellemese az utazás.
2010.02.23 11:13:22trocadero
300-500e körül érdemes még gondolkodni Skoda Felician, lehetőleg 1999-es évjárattól, 50 kW-os, MPI-s motorral, illetve 80-150e Ft körül pedig Favoriton, kizárólag 1993-as évjárattól. Olcsó alkatrész, könnyű szerelhetőség, árhoz/kategóriához képest tágas belső.
2010.02.23 11:18:40pickup
csumpi halidéj
neked kényelmes a puntó?szerintem egy fapados kemény autó.az ülése semmivel nem jobb mint a swifté,csak keményebb a szivacs benne meg magasabb az ülés de az csak ki be szállásnál jó(vagy ha vki 140 cm).oldaltartás kényelem stb ugyanogy nulla.
2010.02.23 11:20:39zolika78
Kedves Tamás!
A legjobban akkor jársz, ha az arany középutat (500e körüli) választod, és veszel egy ezres Swiftet. Egyszerű szerkezet, mint a faeke, (viszonylag) keveset fogyaszt, ritkán kell bele alkatrész, és az is nevetségesen olcsó.
2010.02.23 11:20:48NYISZI
Csumpi Hálidéj
Igen,tapasztalatból beszélek,volt mindkettő a családban. Egyet viszont elfelejtesz...Írtad ,h 300 ezer km-t tekertél bele magad.Vagyis Te voltál.A fent írt cikkben valaki viszont egy használt több tulajos verdát akar venni magának.Itt már sántít a dolog szerintem...
2010.02.23 11:24:39NYISZI
150.000-ért még a samara/favoriton is elgondolkoznék... ezekhez tényleg olcsó az alkatrész.
2010.02.23 11:27:38Dokibá
És a szép piros plakettjével nem jöhet majd be BP-re... Már ha ez szempont...
2010.02.23 11:30:20Liquid_
Dr. Zerge, ennyi erővel ne közlekedjünk 4m alatti, 5 évnél régebbi, 1500kg-nál könnyebb autóval? Írása alapján gondolom egy X5 méretű SUV-val rontja a belváros levegőjét, és fogal el 3 parkolóhelyet egyszerre.
A városi közlekedés nem erről szól, inkább legyen kicsi, könnyen parkolható, és igénytelen, erre a Panda megfelel.
Kétségtelen, hogy rosszabb helyzetben van egy ütközésnél a Pandában ülő, mint a pl. A6-ban ülő, de ez a városi forgalomban még nem vészes
2010.02.23 11:37:46tónik
A meddő swift-punto-panda vita ellenére azért a kommentelők józanságára utal, hogy a malacpersely összetörésével 1.3 M-ért vásárolt autót senki nem támogatja. Bravó, Uraim!
2010.02.23 11:46:37Józsi bá\'
Ha már Csikós Úr megemlítette az AX-t, én is hozzászólok :)
Első autóm egy AX volt, nekem 1,4 benzines volt, ma már alig van olyan :( A kiss gall-nak nem volt drága a szervíze, de azért eléggé idegesített, hogy havonta minimum egyszer szervízben állt vmi idegesítő sz@rság miatt.
Én ezért pártoltam át a régi Swiftre (2-300k körül egész jók vannak már). Az egyszer volt cask szervízben: a műszaki vizsga alkalmával.
Most, hogy már nem vagyok egyedülálló, már a bizonság is fontos nálam, és hát nem lennék kíváncsi se a panda, se az AX töréstesztjére. (A Swiftet tudom, mert azt én összetörtem).
Szóval én most egy Passatot hajtok, B3-B4 műszakilag ugyanaz, és 2-400k körül már azokból is kapni.
Azt meg mondanom se kell: az üzemanyag neve Benzin. Dízelt valahogy én nem... az az gonosz találmánya, nem?
2010.02.23 11:48:10mükkemakk
Ibiza, Swift, Felicia, Samara...talán Fiesta. Közös lényegük, megkímélt jó állapotban legyenek.
Nekem Panda nem kellene, fentiek jobb autók.
2010.02.23 11:54:43luck66
azért,ebben az árkategóriában van van bőven választék:panda,uno,puntó,vw polo,micra,swift....stb
2010.02.23 12:04:15Macskanátha
A "nagyon olcsó kisautó" kategóriában a legjobb tipp a Toyota Starlet 1.3 12V. Tény, hogy nem ez a világ legizgalmasabb külsejű autója, viszont egy hölgy ismerősöm 4 évig járt vele naponta (!) Budapest és Tatabánya között, és csak tankolnia kellett bele. Az 1,3 milliós kategóriában pedig eegyértelműen ez a favorit:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/206/peugeot_206_cc_2.0_16v-3522477
A nejemnek is volt ilyen, és imádta. Jól gyorsul, elegáns, 4 légzsákos, automata klímás, és Csíkos úrnak is tetszene, hiszen coupe-cabrio, sokkal jobb, mint a Panda féle nyitható vászontető...
2010.02.23 12:13:03megint
Bár én utálom, de ennyiért van már swift
2010.02.23 12:21:54joshua7
Macskanátha:
206 CC? Olvasd már el a nyitó levelet... :D
2010.02.23 12:22:42captiva22
Ha kifogsz egy jó állapotú pandát akkor jó döntés. Nekem volt 2 éven keresztül egy 4*4-es pandám. Nagyon birtam a kis pandát és a belsö hely tényleg hihetlenül tágas ahhoz képest , hogy mekkora kis dobozocska!
Csak igen a rozsda az egyik nagy betegsége. Az enyém 88-as volt.
További szép napot mindenkinek!
2010.02.23 12:26:00Alhazred
150-ért gyakorlatilag mindegy mi van ráírva a gépre. lehet teljességgel használhatatlan rom, de még pöföghet évekig is.
2010.02.23 12:27:43sudo su
Lényeg hogy kisbenzines legyen.Lehet, hogy viszonlyag sokat fogyasztanak, de úgyis kevés km-et mennek egy évben, így a fenntartási költségek legnagyobb része a biztosítás, meg egyéb adók és papírok lesznek.
2010.02.23 12:30:50vikk007
Na, a Panda Mellett, egy 1,3 GLS,volt a 'családi' autó. A 2 éve Swittel ugyanazon idő alatt, sokkal több baj volt mint a Pandával. ( ez így egészen nem kerek, mert a Pandával semmi baj nem volt)
Swift: gumiharangok, egy féltengelycsukló, egyik oldal hátsó kerékcsapágy, plusz a sok filléres bosszantó apróság, ez csúny volt a 15 év külömbség ellenére. Mindkettő ment évi 15000 km-t
a swift nem rohadt, mert kettő éves volt, de 17 éves korára az sem lessz majd különb, ráadásul addig szét is esik...
2010.02.23 12:41:25F/
250.000 Ft- ig használtautón szinte csupa olyan Swift van, amit nem szívesen vennék meg. Rohadt, vagy már lakatolni kellett a rozsda miatt, és ez még az ott általános kisebb képeken is jól látszik.
A Cinquecentok, Punto 1- esek viszont (persze a már említett kis képeken) egész rozsdamentesnek tűnnek, valahol azt írják róluk, hogy azok galvanizált kasznisak. Persze én is kíváncsi lennék mások tapasztalatára, hogy korrózió, és más egyéb hibák szempontjából milyenek a 2-300.000 Ft- os Puntok/Cinquecentok, na meg városban fogyasztásra mit várhat az ember?
2010.02.23 12:44:26Egzaktix
A swift szerintem is jobb választás,mi a fenének vennél egy 20 éves romot?Érthetetlen számomra.
2010.02.23 13:15:30pimpike_
Nekünk volt 1.0 Swift és mellette Punto I.
Kb mindkettő szervizigénye megegyezett, csak a Swift 6 évesen már rohadt -és beázott , a Punto meg 13 évesen se tette egyiket se...
Fogyasztás : Swift vegyesben 6,5 liter , Punto vegyesben 6,5 liter. (Aki azt írja , hogy 8 liter , az szánjon rá 4500 Ft-ot és cseréltesse ki a termosztátot!)
És amivel még együtt kell "élni" : a Swift mindenki által lenézett, elsőbbségre vagy udvariasságra (muhahaha ) nincs esély, ráadásul a benne ülőnek is egy lélekvesztő a Puntóhoz képest.
2010.02.23 13:29:10sz.s.
Jelenleg én is 300ezer alatti autót keresek, 5 ajtóval. Ennyiért nincs swift, aki ezt állítja nem nézett utána. Van néhány, de vagy nagyon lepukkantak, vagy nagyon öregek. Punto viszont van több is, 95-96os évjárat. Ha már az ütközést is szóba hozták...jobb elkerülni, de ha választani lehet, inkább Punto-ban ülnék ütközéskor, mint swift-ben.
2010.02.23 13:33:25Brigi \"B. A.\" főnöke
Vedd azt a ritka elektomos Pandát és akkor meg lehet megint csinálni a nagy összehasonlító-tesztet.
Vagy egy új 7es BMW-t, az állítólag kurvajó. :D
2010.02.23 13:38:08KuKori
pimpike_
Legalább ne hazudnál... A Swift nem rohad 6 évesen, kivéve, ha TE összetörted 10-szer és az apósoddal a garázsban tákoltátok össze.
2010.02.23 13:39:21Brigi \"B. A.\" főnöke
KuKori még visszahívás is volt, annyira rohadt :D
2010.02.23 13:45:15KuKori
Brigi \"B. A.\" főnöke
Ja, az új Stiftre, valami négy csavar meleett felületi rozsda keletkezett a csomagtérben, vagy valami ilyesmi volt, nem? :D
2010.02.23 13:47:36Frank Bullitt
Feleségemnek, egy 89-es R5-öt tartottunk, khárom évig. 1,1 benzin. Nagyon szerettük, primitív, a szó jó értelmében, de nagyon kényelmes. Motor nagyon jó, finomjárású. Váltót az előző tulaj négyről, öt sebességesre cserélte az elődünk, ez jót tett a fogyasztásnak. Nyaáron 5-6 között, télen max 7,2 liter volt. Három év alatt nem sokszor kellett hozzányúlni. Ha mégis, az alkatrészárai, elég magasak vilatak, még bontottan is. A kasztni 21éves korára nagyon szétrohadt, a moci-váltó kombó, még egy autót kiszolgált volna simán. 7500 kilométerenként cseréltem benne a 15W-40-es Mobil olajat, szerinte ezért is bírta jól. Szóval idén eladtuk, mert még több, mint egy év műszaki van rajta, így még kaptunk érte pénzt is. 150ezerért vettük anno, de nagyon sajnáltuk. Ez van. Ha egyszer újra megengedhetem magamnak, hogy legyen második autó, lehet Panda lesz. Benzin-gázzal.
2010.02.23 13:51:50EllaSalmon
A Felícia sokkal masszívabb, mint a hivatkozott Uno-Swift-Panda-stb. és a fenntartása is filléres. Már a harmadikat gyűröm, ismerem jól. Mindenképpen érdemes rajta elgodolkozni, ha napi használatú munkagép kell.
2010.02.23 14:39:25Tucsok84
kis könnyű papírkocsinál mért jön mindig elő, hogy koccanás ütközés = halál vagy rokkantság?
nézzünk már egy kis statisztikát arányaiban hány kis autóval okoznak halálos balesetet?
2010.02.23 15:13:19Lord heckman
trabi? :d
2010.02.23 15:35:08Jean-Baptiste Emanuel Zorg
hát néha ezeknek az autóknak a kidobása fáj a legjobban, persze nem a pénztárcának.
2010.02.23 15:37:25pickup
én még nem mentem 55 le puntóval ami 8 liter alatt evett volna.termosztátnak mi köze a fogyasztáshoz?elöbb bemelegszik a motor vagy mi?használtam 1,2 puntót(2000 évjárat) amire a tulaj 6 litert mondott,hát a 6 inkább 7,5:)ugyanezt elmondhatom a 1,1 seicentoról.o))).amugy puntó nem rohad csak ha sérült volt,meg a padlólemezen az ülés felfogató csavar körül szokott a lemez rohadni.swift nek meg küszöb szokott,a sárvédők és ajtók csak akkor ha már" kalapálták",meg esetleg hátúl a fenéklemez.nem egy 93-94 es swiftel találkoztam amin a gyári küszöb volt,és csak a küszöb és a fenéklemez öszeilesztésénél kellet ujra tömiteni,mert a régi tömités kezdett leválni,de nem volt elrohadva!
2010.02.23 15:40:28DavidMolnar
Fiestat, MK3-4 Escortot ajánlanék a kedves levélíró figyelmébe.
Bevált motorok, biztosan rohadó karosszéria, olcsó biztosítás, kellemes úttartás(főleg Escort),fagyipénz alkatrészek(kivéve CVH vezérmű tengely).
2010.02.23 16:11:36tónik
"termosztátnak mi köze a fogyasztáshoz?elöbb bemelegszik a motor vagy mi?"
Szerintem inkább akkor lehet, ha nem zár , és később melegszik üzemire a motor...Addíg meg dúsít, és így bizony lehet több a fogyi...Rövidtávú használat esetén - márpedig ilyen autók esetében ez valószínű - ez akár mérhető különbséget is okozhat.
2010.02.23 16:31:16Alhazred
komoly minuszoknál hosszabb távon is számít a termosztát. érdekes jelenség tud lenni, amikor száznál szépen hűl a hűtővíz, és kezd az ember fázni :D
2010.02.23 16:35:54tónik
Na ugye!:)
2010.02.23 17:04:24oszkapiszka
A pandának erős hobbiautó jellege van, kár volna összehasonlítani mindenféle tizen-sok évvel fiatalabb konstrukcióhoz.
Amúgy nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban /pl: Németország, Olaszország, Japán, stb/ annyira kezd kultikus autóvá válni a panda, hogy egy jobb állapotú példányért 2-4 ezer eurót is elkérnek.
Meg is értem hogy miért, nekem is volt szerencsém egy '92-es Fiat Panda "Super" 1.0 Fire-hoz, nagyon ügyes kisautó volt, harmadik autónak használtam, így semmi szükségem nem lett volna rá, de annyira tip-top állapotú, és annyira jópofa volt, hogy nem lehetett nem megvenni. /az aranyos kiskutya a menhelyről effektus/
Mindenki imádta, nagyon funky autó volt, ezerszer elátkoztam magam, hogy eladtam.
Majdnem elfelejtettem: egy négyzetmilliméternyi rozsda nem volt rajta ;)
2010.02.23 17:28:25Pepejoe
Szerintem meg bármit lehet venni, még Swiftet is meg Puntot/Pandát, csak ne franciát, különösen Szitroent...
A Puntot amennyire utálom/utáltam, mégis elgondolkodtam most rajta...végülis fene tudja.
Pandát tuti nem vennék, Unot esetleg, 1000 Fire.
Swift...háááát, egészen barátkozok velük. :)
2010.02.23 17:37:17kuznyecov
Mivel autósszakmában dolgozom, az UNO-t nem javasolnám, messze nem olyan megbízható mint a Panda. De ha nem ragaszkodik valaki a Fiathoz, akkor Seat álnéven sima elnyűhetetlen 903-as motorral van Seat Marbella. és nem is rohad annyira mint a Panda. A 903-as motor meg régi darab, igen strapabíró és kellően dinamikusan viszi ezt a pici kasznit :-)
2010.02.23 17:53:06WhiteEagle
Panda nagyszeru auto, szerintem...
2010.02.23 18:01:20MANszerelő
1.5ös kocka Ibiza
2010.02.23 18:15:12fuel
Vegyél Pandát!!! Az olasz kocsi szerelem:) legyél szerelmes:) könnyen javitható mintha legóznál:) veszel hozzá 20K-ért egy alkatrésznek valót vagy bontó nagyon olcsón. Csak nézd meg ne rohadjon a vészesebb helyeken. Seatba nem karburátoros a 900as-motor?? azt nem nagyon ajánlanám. Pandába injektoros inkább. Suzuki meg céges autónak való, hogy lehet egy olyan autóba beleszeretni, mint a kommersz pálinka egy jó kis házi mellett :)
2010.02.23 19:23:44Akos74
SEAT Marabella puttonyossal jártam 4 évig. Ez egy az egyben Fiat Panda, csak a Spanyolok gyártották, tudva levő, hogy a két cég régen egy volt. Szóval ez az egy 1,3D nagyon strapabíró autó volt, állandó túlterheléssel jártunk vele, csak Budapesten, járdára fel, járdára le. Budapesti használatban is átlag 4,9 l gázolajat fogyasztott. Minimálisan tartottuk karban mégsem volt vele semmi komolyabb baj. Mondjuk a túlterheléses használatkor a futóműve, meg a fékje már kevés volt. Nem emlékszem rá, hogy hangos lett volna, viszont városban a szívó diesel pokoli lassú volt, a végsebessége is max. 120 km/h volt. 8 év és 200e km városi használat után egy Seat márkakereskedőnek adtuk el, aki még tovább adta, tehát nem lehetett annyira rossz. Szerintem ha egyszerű autót akarsz vegyél Opel corsa A-t, vagy B-t, a fenti jó tulajdonságok közül mind megvan ebben is, és olcsón is adják őket, az alkatrész is olcsó hozzájuk, mondjuk a corsa A nagyon rohad.
2010.02.23 20:18:37papa33
Jó, hogy megint van Suzuki fikkantó cikk, minden ország pont a sajátját védi (azért valahol csak hazai hiszen bádogból itt lesz autó meg beszállító is akad).
De jó hogy elolvastam, nem tudtam ennyivel jobb a Panda a Suz-nál. Vagy a Corsánál. Az mért van, hogy 10 Fiatból 8-nak szutyok olaj a mocija már 4 évesen?
Különban a Fire 1000 moci élenjáró volt, pl robotok rakták össze (nem humanoid mint a győri Audiban), egy vonalban volt már ekkor a hengerfej és a főtengelycsavar, nem csavarodott és jóval könnyebb lehetett a moci. (Mellé említeném a világ másik legegyszerűbb mociját, a Samaráét, ami szintén olajszutyok tudott lenni, de azért az árért nem volt rossz). De vélhetően az öreg Pandákban nem a Fire moci volt...
Panda különlegessége hogy igen hosszú időn keresztül gyártották. Akkor lett volna nagy dobás, amikor a Trabi-126P helyett kb annyiért vehettük volna.
De ezekkel együtt mondom azt, hogy az szeretne ezekkel ma nosztalgiázni, akinek akkor nem ezek közüli gépe volt...
2010.02.23 21:48:52lacza87
KuKori
Konkrétan ammónium-bromiddal itatták át a csomagtérkárpitot, ami rohazstja a fenéklemezt, főleg a kárpitokat rögzítő patenteknél. Ebből él most az összes Suzuki szervíz, ugyanis 4 évig ment szériába a Swiftnél. Nem semmi...
2010.02.23 21:51:52Szikár csávó
Nekem, mikor megjelent az I.-es Punto, álmaim autója volt. Annyira szép és merész volt a felkúsztatott hátsó lámpájával, és a szép orrával. Nagyon elütött az akkori autóktól, egy műremek volt. Nekem még mindig az I.-es tetszik a legjobban. De a Grande is megjárja.
2010.02.23 22:07:09anyahajókabinajtóhajtogató
Tisztelettel:
SEAT MARBELLA
Oszt jóvanaz!
2010.02.23 22:11:27McK
Punto I,vagy Swift 96-ig,ha a cél az,hogy csak menjen,menjen mint az Energizer nyuszi.
300-ból kap jót bármelyikből.
Nem mellesleg 5 ajtóval.
Panda 10 éve lehetett volna megoldás,ma van olcsóbban ,egyszerűbben fenntartható.
És nem kell őket eldobni 4 év múlva.
2010.02.23 23:33:58Akos74
T.CSIKÓS ÚR!
A merev hátsóhidas futómű miért is életveszélyes? Egy csomó kisautót gyártottak evvel a műszaki tartalommal 15-25 éve, néhány nagykocsit is mint pl. a Volvo 760? vagy 850? sorozatot -emlékeim szerint- direkt avval a célzattal hogy sima aszfaltúton ne dőljön annyira a karosszéria. Nekem is ilyen hátsó futóművel van az autóm, gondoltam jobb lenne tudni róla.
2010.02.24 07:38:51GYUSZI BACSI
vagy vegyen egy Golf 2-t és azt már autónak is lehet nevezni mindjárt, szemben a Pandával
csak sokat kell keresni, mire találni egy normális példányt, de abszolút megéri várni
2010.02.24 08:45:01pinter43
A legfontosabb:mindig olyan autót vegyék,amit szeretnél,ami neked tetszik.Lehet meghallgatni mások véleményét,de ne ez döntsön.Ebben az esetben olyan autóban fogsz ülni,ami másoknak tetszik.
Sok szerencsét a Pandához!
2010.02.24 11:58:45Snake Plisken
Neked való lehet a panda, valószínűleg nem is fogsz csalódni, de senki sem ajánlotta nekd a 4 ütemű trabantot, vagy wartburgot.