Hitelsztorik, két oldalról

2010.03.11. 17:26 - Papp Tibor

Kevés idővel hozzá se fogjon senki: ez nem lesz rövid. Elvégre pénzről van szó, sok pénzről.

Első levelünket egy finanszírozó írta - érdekes infókkal egészíti ki a finanszírozási történetet. Ezek amúgy sem fértek már bele a cikkbe, de most itt van ínyenceknek. Kiegészítve még egy insider trükkel, amin ledöbbentem: a bank gyakorlatilag olyan árfolyamon számolt, amilyenen akart.

A második levél hosszabb, és nem túl vidám. Az ügyfél, aki elveszítette az autóját, leírja, hogy mi, s hogyan történt. Elgondolkodtató. Már csak azért is, mert valóban az jön ki a történetből: az ügyfél kizárólag a saját felelősségére lehet tudatlan - a bank legalábbis így látja. Olyan még úgy sem volt, hogy a hitelintézet húzta volna a rövidebbet. És ebben a magyar felügyeleti szerveknek komoly felelőssége van: tétlenül nézték, ahogy az őrült versenyben az ügyfeleket behúzzák a csőbe.

Vagy tévedek?

Feladó: Sz.

Dátum: 2010. március 9. 11:20

Tárgy: A frankhitel már rég nem frankó

Címzett: Papp Tibor

Kedves Tibor,

Érdeklődve olvastam írását az autófinanszírozási helyzettel kapcsolatban. Kiváló a cikk, amennyiben megengedi, kiegészíteném információit az árfolyam különbözettel kapcsolatban.

A helyzet az, hogy ez a remek válság előtt-ahogyan Ön is írta- irtózatos verseny alakult ki a piacon. A volumenkényszer hatására a drága importőrök nyomást gyakoroltak a kereskedésekre, az anyabankok a lízingcégekre, ez a két „társaság” pedig igen rossz házasságot kötött.

A verseny hatására a finanszírozók is "ölték" egymást a piacon, egymást felüllicitálva százmilliós jutalékelőlegeket, milliárdos készletfinanszírozási kereteket adtak kamatmentesen a kereskedéseknek, aminek viszont ára volt.

De min tudták-tudják ezeket a költségeket megtermelni?

Van ugye a saját marzs-kamat, ami a nagy versenyben közel 1,5-2% volt, alacsonyabb, mint egy lakáshitelnél!

Hát, ha a kamaton nem tudunk keresni, hát keressünk valami máson.

Az egyik a különböző díjak, mi anno pl.: a Raiffeisennél kifizettettünk 300 forintot a csekkért, hogy a szerencsétlen ügyfél azért is fizessen, hogy fizetni tudjon. Korrekt nem?

A másik az árfolyam különbözet.

Ebben a remek országban lényegében gittegyletként működött a PSZÁF, és hagyta, hogy minden egyes lízingcég-bank saját árfolyamot jegyezzen. Ez azt jelenti, hogy egyetlen kötelezettsége van a finanszírozónak az ügyfél felé, az pedig a tájékoztatás, hogy az ügyfél le tudja ellenőrizni az értesítőn kapott vételi-eladási árfolyamot, a lízingcég-bank fiókjaiban, honlapján.

A huncutságot pedig árfolyam eltérítésnek hívják: a lízingcég pl.: 156 forinton veszi a svájci frankot, és 160 adja el, az ügyfél értesítőjén az elszámolásnál az értesítőn a 156 frankból 152 lesz a 160-ból pedig 164, így rögtön csináltunk a valós négy forint árfolyam különbözetből tízet. Lényegében ezen keres-keresett a finanszírozó. Eleinte csak a finanszírozott összeg folyósításánál alkalmazták ezt a módszert, (mert ugye az ember vételi árfolyamon veszi fel a „kölcsönt” de eladásin törleszti), mostanra már a havi törlesztésnél is működik a turpisság.

Jó hír, hogy nem mindegyik lízingcég alkalmazza ezt a „technikát”, viszont aggasztó, hogy ez megtehető Magyarországon.

Sokkal egyszerűbb lenne, ha egyszerűen csak középárfolyamon számolna el a finanszírozó az ügyféllel, (de ugye akkor oda a bevétel nagy része) pláne úgy , hogy mostanra már a kamatok sem 1,5-2%-ok.

Üdv:

Sz.

Eddig az első levél. Most pedig jöjjön egy történet az ügyfél oldaláról.

Feladó: A.

Dátum: 2010. március 9. 12:28

Tárgy: A frankhitel már rég nem frankó

Címzett: Papp Tibor

2007-ben vásároltam hitelre egy Peugeot 406 3.0 V6 típúsú, 2003-as évjáratú gépjárművet. A hitel svájci frank elszámolású volt. Az akkori havi törlesztő részlet 38.000 Ft volt. 2008 augusztusában megszűnt a munkahelyem, majd szeptemberben kaptam egy elszámolást, melyeben az állt, hogy megváltozott a kamatláb, ezért, az akkor fennálló összes tartozásom közel egy millió forinttal több lett. A következő hónapban a csekk már 48.000 Ft-ról szólt, majd a november-decemberi csekk már 58.000 Ft-ról volt kitöltve. Ez volt az utolsó csekk amit ki tudtam fizetni. 2009 februárjában már, nem adtam fel a hitelt, felvettem a kapcsolatot a bankkal, a telefonos beszélgetés érdemi intézkedés nem hozott a bank részéről. Ferbruárban kaptam egy levelet, hogy felmondták a hitelszerződést, majd a pár napra rá meg is kerestek telefonon, és elmagyarázták, hogy pontosan mit kaptam még levélben. Közölték, hogy, ha befizetek kb. 300 ezer Forintot, akkor helyreállítják a hitelszerződést, és akkor fizethetem tovább az autóhitelt. Másnap visszahívtak őket, majd közöltem, hogy képtelen vagyok kifizetni ennyit. Ekkor azt monták, hogy ebben az esetben el fogják vinni az autót, ez ügyben keresnek még. Április hó elején végül jöttek is az autóért, és egy átvételi elismervénnyel elvitték az autót a ház elől. (Azt nem kérdezték, hogy esetleg én is be tudom-e vinni)

Az autó teljes vételára 2.7 millió Forint volt, ebből kereken 2 millió Forint volt a felvett hitel összege, 7 éves futamidőre.

Miután elvitték az autót, jött egy hitel lezárás, melyben az állt, hogy a teljes tartozásom 2,9 millió Forint, ebben volt nagyjából 100 ezer Forint olyan költség, mely az értesített levelek és az autó elszállításának a költsége volt. Nagyjából egy hónap után, körülbelül májusban értesítettek, hogy az autót értékét független szakértő bevizsgálta, felbecsülte az értékét egy millió Forintra, majd a bank élve az elővásárlási jogával, megvásárolta tőlem az autót egy millió Forintért. Egy hétre rá, szintén értesítettek levélben, melyben szereptelt a lezárt, teljes tartozásom a megvásárolt autó vételárának a levonásával. A teljes tartozásom ekkor már 3.1 millió Forint volt, eből levonták az egy milliós vételárat, tehát 2.1 millió Forint a teljes tartozásom, melyet egyszerrre, egy összegben szíveskedjek befizetni 8 napon belül a mellékelt kézpénzátutalási megbízáson. (tehát mellékeltek egy csekket, mely 2.1 millió Forintról volt kitölve)

Ennek kézbevétele után szintén felkeresetem a bankot levélben, hogy ezt nem tudom kifizetni, mivel jelenleg sincs munkahelyem, és a családban az édesanyám is szintén elvesztette a munkahelyét, ezért maximum 20.000 Forintot tudok törleszteni havonta. A válasz a következő volt. Megköszönik a kérelmet, hogy a teljes hiteltartozásomat részletekben óhajtom törleszteni. A végzett számítások alapján, és 18,5 %-os THM-mel, a hiteltartozást 5 éves futamidőre, havi 52.000 Forintos törlesztő részlettel kiegyenlíthetem.

Szumma-szummárum, egy év leforgása alatt az történt, hogy a 38 ezres törlesztőből, és autóból lett egy 52 ezres törlesztő részlet, és nincs autóm, de ezt is 5 évig fizetnem kell(ene).

Engem csak az érdekelne, hogy a bankank ez holt érte meg... miért nem csinálják azt, hogy véletleszereűen megkeresnek embereket, és megmondják nekik, hogy mától tartozol 2 millióval.. fizess!

Természetesen elismerem a hibámat, én is csak egy hülye vásárló, autóbuzi ügyfél voltam, de ezzel együtt mikor fog egy felelős, döntéshozó politikus felállni, hogy aki ezt megengedte a bankoknak, hogy ilyet törvényes keretek között megcsinálhat, az lógni fog?

Mert érdekes módon az embereket mindig lehet szapulni, akárhol olvasok ezekről a témákról, de a bank az soha nem hibás. Tudom, hogy sok médium, és bank közös vallási alapon nyugszik, nyilván innen ered az is, hogy ők szentek, soha semmilyen hibát nem követnek el, mindig tartják magukat a törvényes keretek között, ők bármint megtehetnek. Arról, hogy a törvényeket kik hozzák, már nem is írok...

Visszatérve az autóra, egyszerűen közröhej, hogy a 2009-es évben rengeteg ilyen eset volt, (legalábbis én úgy gondolom), nyilván ezzel az igen tisztelt, jelenlegi politikai vezetés is tisztában volt, és van jelenleg is, és ennek ellenére mindennél fontosabb volt nekik a teljesítményadó-luxusadó rendszert még egy kicsit faragni. Mert az a szemét állampolgár, aki még a megnövekedett hitelt is képes volt kifizezetni, hát majd akkor most mutassa meg, mennyire legény, fizessen csak még több adót. Az esetemben, jelenleg a 6-7 éves, nagyjából 1.5 milliós (reálértéken) autómra, ami hitelre van, (lenne) az éves teljesítmény adó nagyjából 200 ezer Forint lenne. Természetesen, ha gyorsan találnék az utcán egy táskában 15 millió Forintot, (nyilván, akinek van 15 milliója egy autóra, az így szerez rá pénzt), és elrohannék a Porsche Győrhöz, és mondjuk azt a fehér A4 Allroad Quattrot kérném ott a sarokban, 2 literes dízel motorral, majd miután kifizettem a 14 milliós vételárat és megköszönték a vásárlást, nevetve távozok, hogy milyen jó vételt csináltam, mert még luxusadó se súlyt engemet.

A megszorult állapolgárt így segíti az ország gyűlése, hogy hitel ide, hitel oda, (autó ide, autó oda) teljesítményadót azt mindenképp kell szedni, mert különben baj lesz. (abba se mennék most bele, hogy egyáltalán miért van az a helyzet, hogy megszorul egy állampolgár) A Magyar törvényhozás székhelye, és akik ott ülnek, ki mernek állni a nyilvánosság elé, és még képesek teljesen határozottan állítani azt, hogy ennek most így kell lennie. Mi több, még tavaly szeptemberben azt is hallottuk, hogy mindenkinek áldozatot kell hoznia. Ennél több áldozatot mit hozzak még? Áldozzam fel saját magamat is? Ha nem erre, akkor vajon mire gondoltak?

Természetesen most majad az következik, hogy mivel még mindig nem fizettem, mert nem tudtam, majd jön a peres út, aztán szépen, ahogy azt a törvény előírja, vonogatni fogják a fizetésem 33%-át, nehogy még ezek után, ha már ennyire rossz voltam, hogy mertem autót venni hitelre, még tudjak is magamnak venni fél évente egy ruhadarabot, le tudjam cserélni az 5 éves számítógépemet, tudjak venni egy új szőnyeget a szobámba, mert a csíkok sorrendjét fejből tudom, olyan régi, vagy esetleg egy valamire való kerkékpárt, hogy azért a mostani gyalogos dolgot kiváltsam egy szintén legalább 100 éves technikai vívmánnyal, csak két kerékkel. Ja, igen, vegyek fel hitelt, mert akkor "valóra válthatom az álmaimat". Vettem fel. Valóra váltak az álmaim? És akkort olyanokat írnak, hogy a második félévtől már fellendül az autópiac. Csak tudnám, mitől. Az autóhitelem miatt kapásból én is BAR listás lettem. Akik ebben a listában szerepelnek, nem kaphatnak hitelt. (Nagyon nehezen kapnak néhány helyen, kell hozzá egy városnyi kezes). Elsejétől minimum 25 % önrész kell Forint hitel esetében, 40% Euro hitel esetén, persze ehhez sehol nem teszik hozzá, hogy egyelőre az Euro hitel még mindig lényegesen kedvezőbb törlesztőrészletet kínál. Tehát, egy 3 milliós autóhoz kell minimum 750 ezer Forint induló, majd a fennmaradót maximum 7 évre lehet felvenni. És akkor olyat olvasok, hogy a teljes jövedelmnek maximum a 30%-át lehet fordítani hiteltörlesztésre, minden hitel részletét egybevonva. Igen, ez így jó is lesz, mert az elmúlt 2-3 évben senki nem vett plazma TV-t, laptopot, robogót, külföldi uatzást, lakásfelújítást, hűtőszekrényt, gáztűzhelyet, számítógépet, konyhabútort hitelre..

De, ha a második félévtől esetleg nálunk is az osztrák 1000 eurós minimálbér lesz a minimálbér, hát, akkor van realitása a piac felemelkedésének. Talán vannak, akik sejtenek valamit már? Bár aztán az is lehet, hogy csak én vagyok túl pesszimista, és nem merek nagyot álmodni..

Hát ez Magyarország. Az az ország, ahol minden kis településre beérkezve nem lehet elolvasni azt a táblát, hogy "Európia falu", mert akkorát zöttyen az autó...ahol háromszor annyiba kerül egy km autópálya, mint bárhol, és kétszer annyiba kerül ennek a használata, mint bárhol annak az autósnak, aki háromszor annyi adót fizet ugyan arra az autóra, mint mondjuk angliában vagy franciaországban, az ugyan azt dolgozó állampolgár ötször annyi fizetésért. Ahol a szőlőtőkék kivágására van pénz, de pl. a csornai elkerülő megépítére, ahol a városban egyes mérések szerint nagyobb a forgalom, mint az M1-esen, 15 éve nincs pénz. Sorolhatnám..

Szóval, ha a hírporátlok néha-néha ilyeneket is írnának, akkor nem tudom, hogy hágy weboldalt lehetne elolvasni 15 másodperc alatt, de kíváncsi lennék azért erre is.

"Menjünk barátaim, tegyük a dolgunkat!"

üdvözlettel,
A.


Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2010.03.11 22:13:53effet papillon

    "A kg SI mértékegység. A kilo 1000-et jelent, helytelenül használják 100eFt-ra (régen 1000Ft-ra használták, KFt, KHUF helyesen, csak ugye infláció). De kg-t használni 100eFt-ra égő."

    Te, Náncsi, nagyon eltévedtél, ez nem a mindentudás egyeteme :D

  • 2010.03.11 22:15:51gabesz27

    Esetleg tudja valaki hogy miért van inflácio?Mert a világ ősszes valutája leértékelődik.És esetleg tudja valaki hogy a banki hitelelezési rendszer mit művel a gazdasággal az emberekkel társadalmakkal?Ezeket kellene megérteni és felébredni hogy a végtelenségig nem műkődhet ez a rendszer. Ha rájőnnének az emberek hogy hogyan műkődik a világ és ahelyett hogy álmodoznak és banki hitelekből fogyasztanak inkább utánnanéznének hogy és elgondolkodnának hogy hogyan és miért vagyunk és mivé váltunk akkor sokminden megváltozna.Tulságossan fogyasztoi társadalom lettűnk anyagi javakban van az élet értelme. Ni ncs kőzérdek csak őnérdek.Nincs erkőlcs csak a pénz számit és semmi más ez a legnagyobb baj

  • 2010.03.11 22:17:24Nancsi

    effet papillon: matekból pont van tanári diplomám, de majd revideálom, hátha teljesen elhülyültem azóta. Egyébként az SI mértékegységeket fizikából tanultam emlékeim szerint, de biztos erre is rosszul emlékszem.
    Ettől függetlenül, hogy a matekot meg a fizikát jobban tudod nálam szerintem ne menj el közgazdásznak, mert éhen fogsz halni. Bár a te költségvetési tehetségeddel a BKVnál szép karrier várna rád.

  • 2010.03.11 22:21:53effet papillon

    Náncsi, Náncsi, most már értelek. Rossz gyerekkorod volt, és szted az embereknek nincsenek vagyontárgyaik, sőt a fiatalok 1milla minusszal indulnak a diákhitel miatt. Meg szegényeknek tulajdonolnak ingatlant.

    El kell, h keserítselek Náncsika. Rossz helyről jöttél. Nekem nincs olyan ismerősöm, akinek ne lenne saját ingatlanja, és autója. Habár nettó marhaságokat beszélsz, mert diákhitelt ált csak loserek vesznek fel (vagy tényleg szegény, de annál szoralmasabb gyerekek, akik későgg úgyis jólfizető állást kapnak, így végképp nem probléma számunkra visszafizetni a hitelt), és Nyugat-Európában szinte alig-alig van az embereknek ingatlan a tulajdonukban, mert minek is, ha nagy a munkaerő vándorlás. Ejnye-ejnye Náncsi, ha tudtam volna, hogy ilyen nehéz helyzetben vagy, nem kezdek el veled kötözködni. Bocsáss meg Náncsi. :D

  • 2010.03.11 22:23:19effet papillon

    Nancsi! Náncsiii megint rábasztál (közgazdász diplomám is van). De figyelj, nem vagy te véletlenül ELTE-s? Mert annyira eltés a szöveged.

  • 2010.03.11 22:26:19effet papillon

    "revideálom" Várj, ezt leírom, ez tetszik. Beszélek pár nyelven, de Náncsi, esküszöm megleptél :D Mea Culpa

  • 2010.03.11 22:33:14Nancsi

    effet papillon: örüljél, mert a mennyek országa is a tiéd, és a hozzád hasonló közgazdászoké. Ha van 1 érettségid akkor tudod, hogy most mivel sértettelek meg.

  • 2010.03.11 22:34:33Venus

    To: effet papillon

    Jah, normális vagyok. Igen, lenne egy időszak, amikor Magyarország "éhenhalna", de nem ennyire balfasz, úgyhogy megtermelné a betevőt. A felsorolt autógyárakban foglalkoztatottaknál sokkal többen lettek munkanélküliek a feldolgozóiparunk és az oda beszállítók munkanélkülivé válásával. És ezeket az embereket mi tartjuk el, sőt a bedőlt hiteleik miatt mindenki magasabb törlesztőt fizet stb. Piac lettünk, ahova elad az EU, cserébe annyi munkahelyért, hogy ne dőljön össze minden, legyen elegendő adóbevétel a kötéltánchoz. De ha akarják bármikor megrángatják a kötél végét és ugyanúgy leesünk = éhenhalunk, csak akkor már nem lesz idő arra sem, hogy megtervezzük, hogy mit fogunk enni.
    Lásd tavaly Március, majdnem sikerült....és akkor arról ne is beszéltünk, hogy az eddig nyakunkba rakott IMF stb. hiteleket a büdös életben nem fizetjük vissza, ha mégis esélyünk lenne, akkor jön a kötélrángatás és az újabb kényszerhitel egészen addig, amíg MINDEN az övüké lesz a hitelek fejében. Hogy kötődjek az eredeti témához, kis Hazánk lesz a PUG406, mi meg a 10 millió adós. S akkor jön a bank....Érted ezt?

  • 2010.03.11 22:38:36tónik

    Mondjuk én sem értettem egyből, hogy marhahúsról, krumpliról, vagy tán a testsúlyodról beszélsz. Valahogy ha pénzzel kapcsolatban kg-ról beszélnek, nekem csak az évek óta (poénból) gyűjtött 1 és 2 forintosaim jutnak eszembe...

  • 2010.03.11 22:39:45partyface1973

    A görény peugeot-os f*szank üzenném:

    AHAHAHAHHAHAHA, hangosan és ujjal mutogatva röhögök rajtad, te ostoba jobbágy! Nagy részben a magadfajta koszadék mocskok miatt tartott ott az ország, ahol. 'Sszed frissen szabadultál a GDF-ről és beengednek MLM asszisztensnek a bejelentett minimálbérrel és kézbe harminccal, máris pözsóv6? Szívemből remélem, hogy anyád rákos lesz és nem tudod fizetni a gyógykezelését, majd ezt egy hasonlóan szívhezszóló, szomorú levélben szintén megírod ide, hogy a sok koszadék buta paraszt talán tanuljon belőle.

    ahahahahahahah! ROTFL!

  • 2010.03.11 22:47:43gabesz27

    Kedves NancsiÉrdekes dolgot irtál csak az a baj hogy rosszul gondolkodsz.Előszőr is ehatárolodnék minden politikai párttol mert gyűlőlőm a politikusokat.Másodszor meg én is magyar vagyok itt élek és tisztában vagyok a helyzettel.De a hitel az nem megoldás mert ha te gondolkodásod szerint az normális hogy mondjuk egy rendes fiatal nő lediplomázik az állam pénzén kijőn a sulibol23 évessen megismerkedik valakivel őssze kőltőznek családot alapitanak válalnak gyereket felveszik a szocpot pelveszik a gyest a gyedet a gázár támogatást majd a családipotlékot a lakáshitelt az anyuka othon van nem dolgozik és élnek mint maci a málnásba csak azt nem tudom hogy ezt a szociális rendszert ki tudja fizetni.mert az adot példábol a kővetkező husz évbe nem fog annyi adot fizetni az adot család mint amit kivett az állam kasszábol.Ki fogja fizetni az adot?a 3millio gyugdijas?z 1millio minkanélkűli aki szociális segélyen van?Én husz 29 éves vagyok rendessen dolgozok és a mainapig nem engethetek meg magamnak uj lakást ami kb 20millio ft mások meg sirnak hogy milyen rossz nekik az uj házba mert drága a tőrlesztő majd állam de jo lenne ha az állam kőnyőrűlne rajtuk az én adombol amit befizetek.Egyébként pedik a válság a pont a jelzálog hitelek miatt van

  • 2010.03.11 22:49:00Venus

    Nah partyface, ez azért erős volt. Ilyet nem kívánunk senkinek, de csak azért mert emberek vagyunk. Merész volt a srác nem kérdés, de van elég baja miatta.

  • 2010.03.11 22:53:29effet papillon

    Nancsi! Nyugi Náncsi, ne húzd fel magadat, sose bocsájtanám meg magamnak.

    Venus! Figy, azt ugye tudod, hogy a világ legnagyobb szocialista szövegét nyomod?! Érdekes dologokat mondasz, de az ugye nem zavar, hogy ez az IMF-es ügy a külföldi sajtóban nem úgy jött le, ahogy Mo-n egy-két nyomorult lefesti. Rühellem a maszopot, néha hányingerem is van tőlük, de azért álljon már meg a menet.

    Te, figyelj, ez a jobbik, ezeknek nem félig-meddig a kádár a jelképe? Gyanús.

    Nem vita tárgya, hogy Mo-t elqrták, de az elqrás kezdete a második VH utánra datálódik. Majd jöttünk, láttunk és acélország lettünk. Elhibázott gazdaságpolok sorozata, a kádári fedezet nélküli jóléti hitelek, majd gengszterváltás, és az örömhír-várás felsőfokon. Majd az osztogatás, minden oldalról. És pár éve a felismerés. Mit akarsz, jobbikot? Hogy egy multi-support országból önellátó, együgyűen, szegény ország legyünk. Ne ne, neeeee

  • 2010.03.11 22:58:02gabesz27

    Elárulnék egy sokkolo tényt.A pénznek a a kereskedelemnek termelő gazdaságnak sokkal nagyobb multja van mint a bank rendszernek.Szoval már akkor nagyban nyomták a bizniszt mikor a pénz kőlcsőnzés nem is létezett.Találos kérdés.Akkor vajon miért van az hogy a mai világba nem létezhet élet banki hitel nélkűl és minden a bankik irányitása allat van?????????

  • 2010.03.11 22:58:26Csumpi Hálidéj

    gabesz27:

    Szerintem Te gondolkodsz rosszul.
    A gyermekvállalás és a tanulás minden erővel támogatandó dolog.

    Ne irigyeld el senkitől a diplomáját! Ha mindenki maga fizetné az oktatását, azzal erősödne az, hogy csak a gazdagok tanulhatnak, a szegényebbek meg prosztó agyi szinten élnének, annak esélye nélkül, hogy beülhetnének egy jó iskolába, legyen akármilyen jó eszük. Ez így van rendjén, az általam befizetett adóforintokat nyugodtan költsék csak oktatásra!

    És nyugodtan költsék csak családtámogatásra. Az olyan családokéra, akik tisztességgel felnevelik, taníttatják a gyermekeiket és remélhetőleg a gyermekeik is a közösség javát fogják szolgálni a tudásukkal.

    Nem tudom, ezzel mi bajod lehet.

  • 2010.03.11 23:02:05Csumpi Hálidéj

    effet papillon

    Azért, mert nyugaton valami úgy van, az nem biztos, hogy jó. A saját tulajdonú ingatlan (értsd: otthon) igen fontos és ezt nem szabad felcserélni a "mindenható" piac érdekében a bérleménnyel (értsd: szállás).
    Az emberek nem terelhetők össze-vissza mindig a piaci igényeknek megfelelően, mert gyökértelen zombikká válnak.

  • 2010.03.11 23:02:12Venus

    Effet, ha ráérsz olvasgass egy kicsit itt:
    [link]
    S nézd meg a Zeitgeist addendum filmeket.
    Ha utána is így látod, lelked rajta. Nem fogjuk meggyőzni ma egymást azt hiszem.

  • 2010.03.11 23:09:44Nancsi

    gabesz27: az hogy neked nincs lakásod 29 évesen egyéni szoc. probléma. Az hogy a 20-30 évesek 90%-ának nincs lakása, az nemzettragédia. Remélem érzed a különbséget.

    Mivel te nem kapsz szociális juttatást, fizetős sulikba jártál, stb - így neked fáj az, hogy más kap. Szerintem próbálj meg rendszerben gondolkodni, ha már a szolidaritás nálad a szitokszó kategóriák közé tartozik is.
    Mások is fizetnek be adót. Ha lakás törlesztőt nyögnek akkor esélyes hogy többet is mint te, merthogy ők bele tudtak kezdeni, te meg nem. Az hogy kiakadnak pl a bölcsőde bezárások miatt - mert ugye ez is egy tök fölösleges szociális kiadás szerinted - az pont azért van, mert nem igazán értik, hogy a megkeresett pénzük 50-60%-70%-a amit adóba fizetnek mi a p.csára megy el. Merthogy nem szociális támogatásra, az fix. Ha bezárják a gyerek bölcsijét, akkor a szülő vagy kicsenget havi 100-at magán bölcsire, vagy hazamegy a gyerekre vigyázni, és nem keres pénzt. Ez egy nem kalkulálható szopóág.

  • 2010.03.11 23:12:41Venus

    "Elárulnék egy sokkolo tényt.A pénznek a a kereskedelemnek termelő gazdaságnak sokkal nagyobb multja van mint a bank rendszernek.Szoval már akkor nagyban nyomták a bizniszt mikor a pénz kőlcsőnzés nem is létezett.Találos kérdés.Akkor vajon miért van az hogy a mai világba nem létezhet élet banki hitel nélkűl és minden a bankik irányitása allat van?????????"


    Gabesz, nem ez a legnagyobb gebasz (bocs). Ha kiad egy bank X milliárd Ft. hitelt és X milliárd+kamatot kér vissza, akkor hol van a rendszerben a fedezet a kamatra? Igen, igen, ott a bedőlt hitelesek minden vagyonában. Aki tud fizetni megússza, aki nem, az bukik mindent. És mindig bukik valaki. Ez csak akkor nem lenne így, ha a kamat fedezetét otthon nyomtatná mindenki :-)) A helyesírásod tényleg sokkoló!

  • 2010.03.11 23:16:14Nancsi

    gabesz27: ez a tény nem sokkolóbb, mint hogy az ég kék, a fű meg zöld. Igen, tudjuk, van a pénzhatalom, bankok, bibók, stb, ők irányítják a világ gazdaságát, és kizsákmányolnak minket. Igen, tudjuk, látjuk, legalábbis akinek szembe van látja, és akinek esze van annak ez nem is tetszik.
    Viszont tenni nem lehet ez ellen. Ha a járdán jön szemben egy kamion, akkor elkezded fennhangon magyarázni neki a KRESZt, vagy félrelépsz? Én inkább félreállok, alkalmazkodok, és próbálom kihasználni az előnyeimet (rugalmasság, alkalmazkodó képesség). Az mamutok is kemény legények voltak, mégis az ember maradt talpon a végén. De nem azok a példányok, akik keménynek érezték magukat, és ölre mentek a mamuttal, hanem azok, akik alkalmazkodtak, és kerülték a frontális támadást.

  • 2010.03.11 23:20:30gabesz27

    Igen de ki fizeti a család támogatási rendszert?Erre nem kaptam választ magyarország nem olaj hatalom. hogy gazdag.
    A Diplomásokrol meg annyit hogy pont nekik adnék minimálbért és a szakmunkásoknak meg sokkal magasabb fizetést a letőbbet azoknak aki a termelő gazdaságban álitanak elő értéket megteremtik az élethez szűkséges élelmiszert ruhákat és fontosabb dolgokat.Mert ők vonzák a kűlfőldi tőkét a befektetőket ők teremtenek uj munkahelyekt csak És ők álitják elő az ado forintokat!!!!!!A diplomás kőzalkalmazottak tamárok rendőrők és még nagyon sokan mások a fizetésűk 100%át adobol az állami kőltségvetésből kapják.Szűkség van rájuk de ők is csak eltartottat.Szoval a feje tetejére ált a világ.Az is a baj hogy tul sok az okos ember aki nem akar termelő munkát végezni.Márpedig űgyintézésből nem lessz kenyér az asztalon

  • 2010.03.11 23:24:41ÁlKormi

    gabesz27
    öregem, olvaslak és csodállak. téged be kellene mutatni tóta w. árpádnak.

  • 2010.03.11 23:25:04Csumpi Hálidéj

    gabesz27

    Alapvetően értem, hogy mit akarsz mondani, csak átbillentél a túloldalra. A termelő ember két keze tényleg aranyat ér és meg kell fizetni, mi több, meg kell becsülni. De a termelő ember két keze önmagában max. ásásra lenne elegendő, ha nem lenne, aki megtervezi, hogy mit kell gyártani, aki megtervezi a gépeket, amin a termelés folyik, és aki megszervezi azt, hogy a megtermelt termék vevőre is találjon, hogy a termelő szakmunkás megkaphassa a bérét.
    A tanult, hasznos embereket meg kell becsülni és azzal sem lenne bajom, hogy többet keresnek, hiszen ők felelnek azért, hogy a szakmunkásnak legyen mit és miért termelnie.

    Egy dolog nagyon fontos:
    Az egyensúlyt meg kell találni!!!!

  • 2010.03.11 23:27:57Balint Gyuri bacsi

    partyface1973:
    Regebben, meg a hirszerverek es levelezolistak idejeben -amikor az internet meg nem volt ennyire hetkoznapi dolog- az olyan egysegsugaru emberek mint te nem szennyeztek jelenletukel a kiberteret. Peldul mielott megszolalt valaki elolvasta az etikettet es ha ennek ellenere megis vetett ellene azt a tobbiek rovid uton helyre raktak.
    Jobb vilag volt.
    Ugy beszelj masokkal itt is mint azt szemtol-szemben tenned!

    effet papillon:
    SZDSZ...? hmm. Meg letezik? Most megleptel.

  • 2010.03.11 23:38:52gabesz27

    Édes kevés mérnők van. Egyébkét meg sose fogják megbecsűlni a szakmunkásokat ugy mint az okosokat.De te is nagyon jol tudod hogy sokkal tőbb az eltartott mint az eltarto az országba.Ezt nem lehet megmagyarázni

  • 2010.03.11 23:40:44effet papillon

    "Csumpi Hálidéj
    effet papillon

    Azért, mert nyugaton valami úgy van, az nem biztos, hogy jó. A saját tulajdonú ingatlan (értsd: otthon) igen fontos és ezt nem szabad felcserélni a "mindenható" piac érdekében a bérleménnyel (értsd: szállás).
    Az emberek nem terelhetők össze-vissza mindig a piaci igényeknek megfelelően, mert gyökértelen zombikká válnak."

    Ezzel tökletesen egyet lehet érteni. De egyben nincs igazad, hogy gyökértelen zombik lesznek. Lehet, h NyE-ban sok "gyökértelen van", de tizedannyi agresszív zombi nincs, mint Mo-n. És ez itt a legnagyobb baj. És ne gondold, h a tulajdon minden esetben jobb, mint a bérlemény. Nem véletlenül nincs akkora értéke a tulajdonnak a világban, ki van ez találva. Nincs meg az azzal együtt járó teher.

  • 2010.03.11 23:43:20effet papillon

    Balint Gyuri bacsi mielőtt nicket választasz, írd be a google-ba ;)

  • 2010.03.11 23:48:56effet papillon

    Venus! Hagyjál már békén ezekkel a hülye összeesküvés elméletekkel. Nekem kb mind egy tőről fakad, mint a szcientológia, meg a hubbardi faszságok.

    Még vmi. A fejlett bankrendszer az alapja mindennek, értsd: mindennek. És Magyarországon mindig is fejlett bankrendszer volt. Azzal nincs is gond. Mással annál inkább: vadkapitalizmus, szabályok nemléte, fasz politikusok, fasz, széthúz, és elmaradott gondolkodású társadalom.


    gabesz27! Te meg, ha így folytatod, akkor lassan felterjesztelek Darwin-díjra.

  • 2010.03.11 23:57:55Shadow55

    Az a baj, hogy nem figyeltettek a bevezetésre: miért mindig az ügyfél baja? Ha a bank úgy ad hitelt, hogy telejsen egyértelmű nem fogja az adós visszafizetni abban az esetben szerintem egyértelmű a bank felelősége is. Most ezek fizetik a hatalmas bankári prémiumokat amiket a kihelyezésért vettek fel. Szerintem a bebukások alapján ezeket a pénzeket kéne visszaveni!!!
    Ehelyet pedig megint kapják a premiket a behajtásért=egzisztenciák tönkre tételéért.

    Több neves nemzetközi közgazdász szóvá tette, hogy nem a bankoknk kellene adni a segélyt, hanem az emberekbek, hogy kifizesék hitelüket. Mind a két esetben a bankhoz kerül a pénz, csak most tiszta haszon címen!!!
    DE NAGY KUSS LETT BELÖLE...

  • 2010.03.12 01:56:23korosla

    Most néztem a hasznaltauton ez a típus még most is két milla...

    [link]

    Ja és coupe, tud élni a srác.

    Én is vehettem volna a munkámhoz néhány éves buszt hitelre több milláért. Helyette vettem kp-ra egy 15 éves ducatot... Szeretem, nincs rá hitelem... Ja és Maybachnak hívom.

  • 2010.03.12 03:54:22S2000

    Hét év túl hosszú egy autóhitel törlesztéséhez. Max. 2-3 évet szabad, nagyobb önrésszel. Akkor ha bármi gond van, a kocsi piaci értéke nagy valószínűséggel több, mint a hátralévő hitel, így ki tud szállni az ember.

  • 2010.03.12 05:36:24Ciri

    tónik
    "Lófaszt. Nálunk olyan nem volt."

    Jaj bazdmeg.

  • 2010.03.12 07:39:50Szsrobert

    Hitelt NEM szabad felvenni. Addig nyújtózkodj, míg a takaród ér.
    Ha elveszted a munkahelyed, vagy bebukik a vállalkozásod, nem 0-ról indulsz, hanem egy életen át fizeted a kamatokat.

  • 2010.03.12 07:42:32Szsrobert

    Egy jól működő társadalomban a dolgozók érdekeltek a munkájukban, saját magukat is gyarapítják munkájukkal. Elsősorban ők gazdagodnak belőle, és élhetnek teljesebb egészséges, kipihent életet.

    Jelen pillanatban Magyarországon a munkából nem a munkás profitál legtöbbet. A pénzintézetek, állami hivatalok, seftelők érdekcsoportja.

    Változásra van szükség.

  • 2010.03.12 08:14:44ColT

    A hitelre vásárló ne sírjon. Nem kellett volna olyan autót vennie, amire sosenem lett volna pénze... erről szólt a hitelválság, hogy a nem létező, látszatpénzek eltűntek, és az abból vett javak fedezete is velük együtt.
    Ha nem vett volna akkora dög autót a t. user, akkor nem viszi el a bak, mert ki tudja fizetni. Persze ezt is ki tudta volna megfelelő önrésszel (ha meg így sem, akkor nem keresett eleget...)


    Ennyi, én nem a bankk autójával járok, és nem is vitte el senki a válság előtt. Hogy nem 3 lityis V6? És? 90 a megengedett közúton.


    Amúgy meg azt sem látja (főleg nem helyesen) a levélíró, hogy mi az összefüggés a válság, az ő autójának a visszavétele, és a luxusadó között.
    HA nem tudja valaki fizetni a hitelt, a bank a válság előtt is visszavette volna az autót. A válság csak rásegített, hogy sokan ne tudják fizetni.
    A kormány f*sága meg, hogy ha lett volna pénztartaléka az országnak (=nem lopnak el mindent 8 év alatt) akkor lett volna mivel segíteni a bankokat, kisebbek a kockázatok, nem emelkednek ekkorát a hitelek. Meg kevesebb embert rúgnak ki a hitelből fejlesztő vállalkozások.
    Mondjuk a bankokat így sem sajnálom, valószínű nekik különösebb gondjaik nem voltak így sem.

  • 2010.03.12 08:20:08ColT

    @Shadow55 : Mondasz valamit! A bankoknak én alapból egy kanyit nem adtam volna. Kockázatot vállaltak a hitelezéssel és bebukták. És? Ha én veszek egy gyárat és csődbe megyek, engem sem segít meg senki.

  • 2010.03.12 08:22:05GGerg

    Ide is beteszem:
    [link]

  • 2010.03.12 08:43:21Csak a yamaha

    Könyörgöm senki sem gondolkodik??!!Nem kell ahhoz nagy ész hogy ha nincs jó keresetem/biztos hátterem..(+tartalékom)nem veszek semmit hitelre!!

  • 2010.03.12 08:49:38kawa550

    Nekem is van autóhitelem, de nem emlékszem olyasmire, hogy a felvételére a fejemhez nyomott pisztollyal kényszerítettek volna.
    És jól jön az le nekem, hogy a kedves levélíró összes problémája a családtagok munkahely elvesztésével kezdődött? Bár valóban szemetek a bankok, és piszkos módszereket alkalmaznak, de a munkahely elvesztéséért azért nem igen okolhatóak.

  • 2010.03.12 08:53:03BMW@fan

    "A kormány f*sága meg, hogy ha lett volna pénztartaléka az országnak (=nem lopnak el mindent 8 év alatt) akkor lett volna mivel segíteni a bankokat, kisebbek a kockázatok, nem emelkednek ekkorát a hitelek."

    Ezen még picit gyalulj. Nézd csak meg, hogy melyik bank anyaországa hol van. Felvettük a hatalmas bankmentő-ballasztunkat, a beleöntött pénz meg ment Hollandiába, Ausztriába, Németországba meg még ki tudja hova az anyabankot megsegíteni. Az ország meg élete végéig fizethet. Persze vannak bolond emberek akik hitelre élték az életüket, de aki belelövi az embereket a hitelesek feneketlen gödrébe azt ne tiszteljük már. Zsebretett ország vagyunk. A politikusok meg üzletemberek zsebreteszik a kisemberek utolsó filléreit is.

    Egy kis sztori: Tavaly nyáron egy határral nyugatra dolgoztam, egy nyárra szólt, viszont minden tiszta. A jólmegérdemelt eurómból haza akartam jönni vásárolni, merthogy itthon biztos jobban járok. A lány akinél voltam leállított, hogy na akkor kocsiba, megnézzük az árakat ott és itthon (Sopron-Szhely-Győr) is. Picit égette az arcomat a pofon. Nyugati árakon élünk keleti béreken. Oké-oké ezt minden nagyokos csípőből megmondja a fotelből, de azért aki arrafele jár nézze csak az árakat. Szép nagy gyomros.

  • 2010.03.12 08:54:42KNaudiTT

    Gyerekek olvassátok végig sorban a gyülölködö kárörvendő kommenteket...én szlovákiai magyar vagyok és én szégyellem magam a magyarországi magyarok mentalitásáért...mert ezzel van itt a baj

    szerintem

  • 2010.03.12 08:55:53BMW@fan

    Hozzáteszem én egy éve tolom az autóvásárlást, sőt már áttoltam 2011-re, mert létbizonytalanság van. Hiába van megtakarításom, munkahelyem, nincs ketyegő hitelem, ki tudja mi lesz a nyár után? Milyen adók jönnek még, mikor viszik le a luxusadót 100 Le közelébe, mikor rúgják ki az embert. Jó így élni.

  • 2010.03.12 08:57:03Csumpi Hálidéj

    Csak a yamaha:

    Remélem, ez az urnáknál is eszedbe jut!

    Az ország pont ugyanígy csinál, mégis kisebb felháborodást látok ennek nyomán, mint amiatt, hogy valaki autót vesz és leírja a szívását egy blogra.

    Nagyban ugyanez megy. A hitelt is hitelből törlesztjük, közben egynapi kamatok áráért az utolsó termelő eszközeinket is odaadjuk.
    De közben alagutat fúrunk a mező alá, mert megtehetjük, milliárdos beruházások mennek, mert megtehetjük, nem részletezem, mindenki tudja.

    Az ország vezetése pontosan ilyen felelőtlen (vagy tudatosan rosszindulatú) magatartást tanúsít, mint a sokat szídott felelőtlen autó (és plazmatévé) vásárlók!
    Mi a különbség?

  • 2010.03.12 09:01:49BMW@fan

    Csumpi a differencia annyi "csak", hogy a felelőtlen politikus a milliárdokból tud zsebre lefölözni pénzkötegeket, valamint amikor ezeket a milliárdokat vissza kell fizetni akkor azt nem a 3xx parlamenti gyökér teszi, hanem a négymillió adófizető magyar. Ez visszafelé nem működik. Kisembernek nincs miből sikkasztani , amennyiben bajba kerül oldja meg egyedül, magával döntheti a családját.

  • 2010.03.12 09:04:18BMW@fan

    elég csak Sávolyt megnézni. 20 milliárd állami támogatás, 15 milliárd hitel az 35 összességében. Miközben a pálya a legdrágább zsebes számítások mellett is kompletten megvan 14 milliárdból. Az a huszonegy mégis hova a törpömbe folyt volna. Ráadásul elolvasva a GrupoMilton-Sadesa vonalat világosan látszik, hogy ez összpárti mutyi, kormány, ellenzés, mindenkinek csurgott volna bőséggel belőle. Ámen.

  • 2010.03.12 09:07:30AttilaBS

    Nagyon jó. Még tűr a Magyar. Ha egyszer felkel...
    Türelem emberek!

    Egyébként sajnállak testvér nagyon. Rossz volt a soraidat olvasni. :(

  • 2010.03.12 09:14:55korszellem

    Az egyik barátom a nemrégiben vett fel 1.2 millió eurót egy osztrák banktól(vett egy panziót Ausztriában).A hitel havi törlesztőrészlete kb 35%-kal volt alacsonyabb,mint a legolcsóbb hazai banknál(ugyanolyan futamidő esetén)!!!Érdekes nem?
    De ti csak nyomjátok a mantrát,hogy így meg úgy hülye valaki,mert nem tájékozódott,meg különben is mi a f@sznak neki autó.Magyarországon a bankok kizsigerelik az embert,ezt nyugatabbra nem lehet megtenni.De ezt a sok potenciális mszp-szdsz szavazó,-akik itt élik ki magukat-,úgysem fogja fel.Én mondom néktek higgyétek a bank jó,az ember a bűnös...

  • 2010.03.12 09:25:11In Motion

    Nekem 11 éves suzuki swiftre futotta (tudom, ez nem mindenkinek autó, de lehetne F astrám is, árban alig több). Igaz hitel nélkül, és nem megyek csődbe a fenntartása miatt sem. Nem egy bmw vagy merci, de A-ból B-be elvisz meg vissza is hoz. Én kifejezetten félnék felvenni több millió hitelt egy olyan dologra aminek relatíve nagy az értékvesztése.
    Az emberek hajlamosak túlvállalni magukat. 30 ezres törlesztő még belefér 7 évig, de abba nem gondolnak bele, hogy ha bármi beüt, akkor hogy fogják fizetni.
    Amikor a 406-os gazájának megnőtt a törlesztője azonnal el kellett volna adnia a verdát, ha szerencséje van hitelátvállalással, de semmiképpen nem hagyni a bankot, hogy ők adják el nyomott áron.

  • 2010.03.12 09:34:43Lookie

    Én Kolozsváron élek de úgyanez a helyzet....s amúgy ez az az ok ami miatt inkább egy 5 éves Logannal járok ami mint tudjuk csak egy autónak titulált tárgy , de legalább elvisz ide oda és nem kerül sokba ( eddig) lakást valahogy önerőre vettem de már kocsira nem tellett ...és mig azt önerőből nem tudom megvalósitani jobb nem is lesz , mert engem ebbe a kizsákmányoló kerékbe nem fognak betörni az biztos. Pedig Isten látja lelkemet hogy egy mániákus autóbuzi vagyok és minden egyes nap egy normális autó nélkül olyan mintha egy szamuráj kardot szurnának a hasamba és forgatnák....én meg csak haladgatok az autónak titulált Logannal...de legalább nyugodt lélekkel kelek fel. Sajna mindent nem lehet az átlagembernek egyszerre. Szenvedek így is naponta a szívem és lelkem sír, de legalább nem a családom és a gyermekem teszi ezt egy hitelintézet szívtelensége és az én butaságom miatt!!!!!

  • 2010.03.12 09:46:09jazzmo

    Sajnos azt kell mondanom: megérdemled. Majd ha 5 év után visszafizetted az adósságodat elgondolkozhatsz azon, hogy fogsz-e mégegyszer hitelt felvenni autóra. Bezzeg amikor kigurultál a kereskedőtől erre nen gondoltál, mi? Azt gondolom, hogy a hülye, birka magyarnak ez kell. Villantani, mutyizni az megy mindenkinek. 1000 eurós minimálbér? Ilyen sem ausztriában sem máshol európában nem létezik. Dolgozni senki nem akar, mindenki csak követel, meg a politikusokra fog mindent... El kéne már lassan gondolkodni, TE mit csinálhatsz jobban ... Nem a bankra meg mindenki másra fogni, hogy miért vagy most szarban. Mert az egész levélből egy mondatban volt az benne, hogy hibáztam. Igen, nem olvastad el a szerződést (vagy nem értetted meg), igen kemény valutára vettél fel hitelt egy olyan tárgyra, ami hihetetlen módon veszít az értékéből, most meg csodálkozol ... Mint a sok birka társad. Sajnos a kultúrához vezető rögös út ilyen. Arra vagyok kiváncsi, hogy mennyi idő kell még neked és a hozzád hasonló birkáknak míg rájön, hogy nem a parlamentet kéne okolni a saját birkaságért, hanem mindenki saját magát kéne fagassa, hogy mit tehet azért, hogy egy jobb ország legyen magyarország. Én azzal járultam hozzá, hogy elköltöztem jó messzire, megvárom míg te és a birkatársaid eleget szenvedtek, és talán az unokáim majd egy élhetőbb magyarországot ismernek majd meg. Elegem lett a hozzád hasonló nyavalygókból akik csak a markukat tartják, de tenni nem tesznek semmit, csak várják, hogy repüljön a sültgalamb. Gratulálok pajtás, remélem Te tanultál az esetből. Sajnos még sok birka meg kell járja ezt az utat...

  • 2010.03.12 09:54:37PepeXVI

    (ez is) Gyurcsány hibája! :D:D:D

    "Tudom, hogy sok médium, és bank közös vallási alapon nyugszik," - ez tán burkolt zsidózás vala? Te nem követtél el hibát, ugye?...

    Sajnállak, de megérdemled!

    A régi BMX-em neked adom ha kéred.

  • 2010.03.12 10:09:39m20b25

    Hülye ötlet volt ekkora hitelt felvenni, de tényleg nagyon sokan vannak így itthon. Nem kizárólag a levélíró hibája, hanem az egész hulladék, retek rendszeré. "Ami a tiéd, az az enyém is"

  • 2010.03.12 10:25:04Nancsi

    gabesz27:

    Egyrészt bajod van a sok nyugdíjassal, másrészt nem akarod hogy a gyereknevelést támogassák. Te tényleg nem érzed az ellentmondást? A gazdag nem az olajból fakad. Nézd meg Irakot, vagy Venezuelát - van nekik k.rva sok olajuk, és éhen halnak. Hollandiában meg nincs semmi természeti kincs se, ráadásul folyamatosan azon harcolnak, hogy az óceán ne öntse el őket, és mégis fényévekre vannak előttünk. A gazdagság abból fakad, hogy az adottságainkat jól tudjuk kihasználni.

    Azt meg hogy ki mennyi fizetést kap, hadd döntse már el a munkaadója. Egy olyan világban, ahol sokszoros túltermelés van egyértelmű hogy a termékek eladása fogja elvinni a pénz nagy részét. Ami persze nem jó, de te meg én ez ellen az ég világon semmit se tudunk tenni, sőt ha te lennél USA elnöke, én meg Kínáé, akkor se tudnánk ez ellen semmit se tenni.
    A tanárok, orvosok meg éppen a legnagyobb kincsünket állítják elő: az egészséges, és jól képzett munkaerőt. Szóval nem éppen az ingyenélők kategóriába sorolnám őket.

  • 2010.03.12 10:31:28atabi

    a lízingcégek és a bankok törvényesen kirabolnak,nyomorbadöntenek a szó szoros értelmében.volt hiteles autóm havi 55 ezerrel.rajta volt a számlán a fizu de a cég azt momdta nem tudja levonni !!!! másnap vonták le és a késedelemért 5000 !!!! forinttal többet kellett fizetni!!!!!!
    az állam miért nem a pénzügyi cégeket sanyargatja???? azoknak van pénzük,húzzák le azokat. a kisköcsög emberektől könnyebb elvenni,mi?

  • 2010.03.12 10:36:05Shadow55

    Jazzmo:Gratulálok, minket szidsz aztán te menekülsz el???

    De azért jó hírem van: megnézed a világon mi robbantotta ki a válságot, akkor sehol nem vagy biztonságban.. :( Ezét remélem másik bolygóra tudtál jutni..

  • 2010.03.12 11:05:23motoszka

    Emberek itt a képlet, ami alapján nem fogsz nagyot bukni autóvásárláskor. Nekem idáig mindig bejött és azoknak is akiknek ajánlottam.

    1. Önerő: min. 50%! Ez van ha csak 200K KP-d van, akkor max. 400K-ért vegyél autót! És ne 2 millióért
    2. Futamidő: Max. 5év! Ez fontos, mert a 6 évnél már az autó nem fogja fedezni a hátralévő tartozásodat. 6 év alatt a vételi ár fele alá esik az ára a legtöbb autótípusnak.
    3. Fix törlesztő. A futamidővel ne foglalkozz, mert meg tudod tenni, hogy a futamidő bármelyik pontján, ha eladod az autót csak a berakott pénzből buksz el és nem tartozol többel, mint amit az autó ér. Ráadásul a havi törlesztés kiszámítható.

    Próbáljátok ki. Számoljatok utána, ha ez a 3 pontból valami nem teljesül, akkor már elúszott a dolog szerintem.

  • 2010.03.12 11:06:02okoskodó

    Én még mindéé aztat mondom, hogy, ha nagyra vágyik az embör, és nincs más kiút, akkor irány a Bécsi út.
    Ott fel köll venni a hitelt Ájróban, majd visszafizetni a 3%-os kamattal megfejelt suskát Ájróban.
    Igaz ekkor csúnyán kitolunk a honi bankokkal, mert nem tud az árfolyam, és egyéb szopatásokkal megfogni.

    Hát nemtom elvtársak, én eccerű falusi gyerök vagyok, de eztet így gondolom.

  • 2010.03.12 11:11:13Nandi29

    MOndjuk tény, hogy a pali elbaszta, hibás volt. De, hoyg mások nyomrából még többet profitálni, na igen ez nem szép.

    Hibás a média is, hiszen olyan vágyakat kelt embberekben, amiket azok nem érhetnek el reálisan.

    A legnagyobb baj persze a kibaszott hivatalainkkal és a kormányainkal van, akik szabad prédát csináltak az országból.

    Ennél is nagyobb baj, hogy nincs reális esély arra, hogy ez változzon.

  • 2010.03.12 11:11:53motoszka

    okoskodó:

    Igazad van, de ,ha nem euróban kapod a fizetésedet nem leszel sokkal előrébb, hacsak nem a Keletinél veszed fix árfolyamon. :)

  • 2010.03.12 11:18:50okoskodó

    motoszka!

    Ájjájácsi! Az világos, hogy az ájrót nem mindég egyforma áron kapnám, de azzal is lehet kalkulálni, nomeg jobb napokon vásárolni. Azért 2004 óta néhány hirtelen ugrás kivételével nagy általánylag 250-280 között volt az ájró kilója. Nyilván akkor kell venni több hónapra elegendőt, amikor jó. Amikor nem jó ,akkor nem veszünk.

  • 2010.03.12 11:20:38Tájékoztató (infó)

    A faszszopó kormányzat tehet róla, hogy olyan liberális (azaz mohó nemzetség) gazdaságpolitikát meg engedi. Nincs szabad versenyes kapitalizmus, nagyon komoly szabályokkal kell körbebástyázni minden élethelyzetet a hasonlóak elkerülése végett.

    Jó tanács: mint Kaja Ibrahimnál el kell adni az adóságot egy olyan cégnek, tudjátok melyiknek egy olyannak, ami átvállalja a hitelt, aztán lehet behajtani.

  • 2010.03.12 11:20:55Nandi29

    jazzmo:

    Azzal, hoyg elhúztál nem sokat tettél hozzá az ország felemelkedéséhez.

    De értem, amit mondasz, én sem nagyon átok már lassan más kiútat, pedig én itthon is megekresem a 2000 Eurót, amit külföldön soha nem fogok, de elegem lett a szopatásból....

    Az ország nem működik. A hivatalok nem működnek. Szabad rablás van, a szemét magyarok nem mind, csak a valóban szemetek, meg egymást szopatják halálra.....

  • 2010.03.12 11:21:41experimental

    Itt nem a Peugeot, vagy a v6 3.0 a lényeg, hanem a helyzet. Gyarmat ország voltunk-vagyunk-leszünk, Nem Európai uniós, illetve az, csak azok cselédjei. Minden pénzintézet rajtunk nyerészkedik, mi pedig elhisszük, hogy megengedhetjük a nagykocsit,nagyházat. Közben pedig lófaszt. Előre megettük(mert én is) a kenyerünket. Politikusaink pedig kilóra eladnak minket mint a rabszolgákat. Közben meg füstöl a seggünk, mert basznak minket ahol tudnak. Az osztrák-német-amerikai-olasz banknak pedig mi nem számítunk. De azért adtunk bankmentő csomagot... Osztrék banknak... Miért nem úgy adták, hogy pl. akinek lakáshitele van annak kivásárol a magyar állam 1.000.000 tartozást? A bank megkapja a pénzét, nekünk pedig jobb lett volna. Ne kocsira, milliós luxus cuccokra, lakásra! Azt is kérelmezve, de nem a 80-100 milliós házakra. NEM ELLOPVA!!!!
    Ehh, mindegy felesleges felbaszni magam. Magyarország 2010 JÓ REGGELT!

  • 2010.03.12 11:23:05Samott

    A masodik leveleben tudjatok mi a hihetetlenul elkeserito? Hogy bar gyakorlatilag csak sajat maganak koszonheti hogy megszopta, es mindenki mast hibaztat erte, peldanak megint egy harom millios autot hoz 700 ezres onresszel.

    Pubi, ha vegre majd kifizetted a ket millat a banknak, es megint sikerul osszegereblyezni 700 ezret... ne megint harommillas hasznalt autot vegyel belole 7 eves reszletre. Mert megint meg fogod szopni. Tanulj legalabb a sajat hibadbol. Ha te csak ennyit tudsz felmutatni, akkor vegyel belole egy oregecske suzukit... mert te ennyit ersz, ennyire vagy kepes. Majd ha lesz 3 millad, akkor vegyel 3 millios autot.

  • 2010.03.12 11:32:49Solid

    Úristen! Ennyi aljas embert (tisztelet a kivételnek)...

  • 2010.03.12 11:35:01tónik

    "vegyel belole egy oregecske suzukit... mert te ennyit ersz"
    Ez a kulcsmondat. Ez a téves szemlélet a fő oka annak, hogy mindenki drágábbat akar, mint tehetné.

  • 2010.03.12 11:39:35motoszka

    okoskodó:

    Akinek van annyi pénze, hogy több havi törlesztőre előre be tudjon vásárolni euróból, azoknak nem hiszem, hogy lesz olyan problémájuk ami miatt külföldön kellene felvenni a hitelt az itthoni törlesztésére. Ráadásul ezen logika lapján a hiteledet még 3%-al toldod meg szerintem.

  • 2010.03.12 11:46:56In Motion

    Azért attól még senki nem ér kevesebbet, hogy párszázezres autóval jár. Az viszont megfontolandó, hogy az járjon 3 milliós autóval akinek van annyi pénze (legalábbis ez lenne az ideális helyzet). Én remélem, hogy ha már így megjárta a levélíró, a végén valahogy ki fogja tudni fizetni az adósságát, és elgodolkozik. Mert első sorban önmagát kell hibáztatnia.

  • 2010.03.12 11:47:34intruderjani

    Kedves totálkár! Még kérnék ilyen leveleket, minden napra egyet. Teljesen feldobja a napom, olyan jó olvasni ilyeneket. Hogy mindenki hülye, csak az nem aki pénz nélkül akar "venni" valamit. Hogy a bank a hibás, mert a kedves delikvens olvasni sem tud, de ha tudna se olvasna el egy szerződést, hiszen az terjedelmes és amúgy a maúnikasó-ban sem szoktak olvasni. Remélem az összes nyomorult lúzer bebukja a hiteleit ebben az országban és a legszebb, hogy akkor sem fognak tanulni belőle. Mert lúzerek, és hibáztatnak mindenkit (politikust, bankot (tényleg valaki pisztolyt nyomott a fejedhez, hogy bemenj oda?), kormányt, életszínvonalat, a tököm se tudja még mit), holott egyetlen egy dologgal kell ilyenkor szembesülni: a saját döntésük súlyával. De nem megy és ez elég világosan kiderül a leveleikből. De én jól szórakozom, köszönöm.

  • 2010.03.12 11:49:50okoskodó

    motoszka!

    Gondoltam, hogy ez lesz a vezérfonal, hogy aki tud pénzt venni ,annak nem kell hitel.

    Na itt a hiba. Ez a pacák is az utolsó fillérig költött, nem hagyott tartalékot. Ja, az is igaz, hogy akkor csak 300.000 beugróval tudott volna mondjuk vásárolni. Akkor pedig nincs más, mint még olcsóbbat vásárolni. Evvan.

    A plusz 3 %-ot nemértem. Nekem nem lenne mindegy, hogy 5 év alatt 20% kamatot fizetnék, vagy 50-100 % közöttit, azt is teljesen bizonytalanul.

  • 2010.03.12 12:00:15jazzmo

    Alapvetően az a baj, hogy az államtól várjátok a gondolkodást helyettetek. Próbáljátok ki, hogy NEM veszitek meg az EU átlagnál drágább termékeket (mert a hülye magyar ötöd annyi fizetéssel simán kifizeti a drágább árat, mert hát hogy is néz az ki hogy nem teheti), mert azt gondoljátok ez jár nektek, hogy NEM vesztek autót(vagy bármilyen más javakat) hitelre, csak azért mert a TV-ből az jön le, hogy akkor vagy menő. Menő az, aki nincs nyakig hitelben olyasmiért ami nem befektetés (mert mondjuk vállalkozni hitelből szokás). De a magyar az aki keres 200 ezret, viszont olyan autóval jár ami igazgatói poszt mellé járna. Persze lehet csinálni, de akkor legyen legény a visszafizetésnél is. És könyörgöm hagyjátok már abba az állam fikázását. Nektek kell változnotok, akkor majd a parlament is változni fog. Ezt a legegyszerűbb csinálni: másra fogni önnön hülyeségünket. Anno Gyurcsány megmondta a tutit: "akinek nem tetszik: el lehet innen menni" Namost én ezt megtettem, és igaza volt. Aki teheti menjen el, nézze meg máshol hogy működnek a dolgok, majd menjen vissza és mutassa meg hogy lehet ezt másképp. Addig meg a mutyizók úgyis fefalják egymást :D na jó szomorkodást, búsúlj magyar, mindig is ezt tetted...

  • 2010.03.12 12:06:32motoszka

    okoskodó:

    A plusz 3%-ot arra értem, hogy a hiteled kiváltására. A kiváltáskor a kamatokat is ki kell fizetned és, ha azt másik hitelből váltod ki, akkor annak is vannak kamatai (te említetted a 3%-ot) és ez is a végtelenségig tud ám menni. Mert erre gondoltam, hogy ezért írod, hogy menjen külföldre hitelért.

    A hitel a világon a legnagyobb átverés. Elhiteti, hogy az elérhetetlen dolgokat elérhetővé teszi. Csak éppen a már elért dolgok elveszítésének kockázata mellett. Érdekes miért nem vesz egy "átlag" polgár 40 millióért hitelre Ferrarit? Mert azt már képes felfogni, hogy az elérhetetlen is marad! A sokat szidott régi rendszerben meg mi volt? Mire kifizetted az autót, akkorra kaptad meg. És akkor nem egy érték csökkent valami volt a tulajdonodban a hitel kinyögése végén, hanem egy új trabi vagy wartburg vagy lada stb... így nem is hitel volt, hanem inkább előtakarékosság.

  • 2010.03.12 12:13:22KTM

    Én is kivettem valami olyasmit a károsult leveléből, hogy zavarja a hitelfelvétel szigorodása. Ez a szerencsétlen mégegyszer belevágna egy autóhitelbe, ha kapna.

    A bank eljárása engem is arra emlékeztetett, amikor a profi boxmeccsen az ellenfél megroggyan, és a másik, kihasználva a sebezhetőségét, agyonveri.

    Banki hitel nélkül pedig igens lehetne élni, egy kis életszemléletváltás után. Teszem azt, a szülőknek lenne pénzmegtakarításuk, abból segítenék a gyerekek építkezését. Autóból meg olyat vennének, ami nem terheli túl a kasszát.
    Ez kb. 3 generációt, teljes szemléletváltást, kis megszorítást és rengeteg csodát feltételez a mai világban. abba is hagyom az álmodozást.

    Szegény úriembert pedig azóta értem meg lelkileg, mióta valamelyik hozzászólásban olvastam, hogy coupe az a 406 Peugeot. Egy olyan kocsiért lehet, én is sok kockázatot vállalnék. De gyáva és óvatos vagyok.

    Üdv, és jó pihenést az ünnepek alatt.

  • 2010.03.12 12:15:27XXXXXXX

    monnyuk ebből a posztból csak a lényeg hiányzott, mennyi bevétele volt a csókának havi szinten, miért nem tudott hamar új melót találni, volt-e valami tartaléka konkrétan a kocsira... figyelembe véve h egy nem túl gáz hitel így megdöntötte a helyzetét, valszleg tényleg biztosabban élt volna egy 10 éves autóval kápéra, amúgy az autó nem pénzügyi befektetés, inkább a bank pénze álljon benne mint az enyém, de ez ugye sok dologtól függ, mindenkinek megfelelő recept nincs, ezért is szeretem az itteni kommentelőket, mindenkinek megmondják az örökigazságot.

  • 2010.03.12 12:48:59okoskodó

    motoszka

    Okés, már értem mit kell kiváltania. Én friss hitelre gondoltam.

  • 2010.03.12 13:01:17fbal

    A legtöbb ember ugyanezt műveli a lakáshitelvel is, csak ott 20-30 milliókról van szó, nem pedig 2-3-ról.

  • 2010.03.12 13:13:11Ciri

    motoszka:

    "Fix törlesztő" "Ráadásul a havi törlesztés kiszámítható."

    Te Atya Úr Isten!!!

    Tényleg igaz az a megállapítás, hogy Magyarország nagy része pénzügyi analfabéta...

  • 2010.03.12 13:35:10Szsrobert

    A havi törlesztés kiszámítható.
    Mindig 10000Ft-tal több, mint amit ki tudsz fizetni a munkabéredből.

  • 2010.03.12 15:11:26Puma86

    Tartott valaki fegyvert az ember fejéhez hogy MEG KELL VENNED AZT AZ AUTÓT?

    mert ha nem akkor nehogy már neki álljon feljebb..

    Járt volna olyan autóval amire pénze volt (ha az egy régi swift és nem egy 3.0 V6-os peugeot akkor járt volna régi swiftel..)

    Ha szrt bele és hagyta hogy elálverezzék a kocsiját és nem saját maga adja el valamint nagyobbat akart villantani mint amennyi pénze van akkor viselje a következményét..

  • 2010.03.12 15:14:24Puma86

    fbal

    azzal a különbséggel hogy megvett egy autot x összegért és nem ér az autoja kis idő mulva csak fele annyit.. de a hitele nemnagyon lett kevesebb..

    az ingatlan meg megközelítőleg azért tartja az értékét..

    nagy különbség..

  • 2010.03.12 17:24:15egy atlag

    ezt a sok tipikus magyar paréjt...osztják az észt, de tanácsot nem adnának a szerencsétlennek

    pl.: tanulj meg egy nyelvet (praktikusan: angolt) JÓL, ez - mivel munkanélküli vagy - egy év alatt összejöhet. utánna húzzál ki londonba hullamosónak és/vagy csatornatisztítónak. ott lakj egy szobában 5 kínaival és spórolj. néhány év múlva - miután visszafizetted a hülyeséged és a politikusok geciségének árát, dönthetsz, merre tovább.

  • 2010.03.13 20:26:22Joecee

    A véleményem ugyanaz mint az előttem szólónak. (egy atlag)

    Ennyi rosszindulatú, okoskodó, más kárán örvendő hozzászólót...de biztos élvezitek.
    Biztos élvezitek, hogy ti olyan okosak, tájékozottak vagytok, hogy nem vettetek föl hitelt, és nem jártatok így.
    Miért is hibás a mi emberünk?
    Azért mert bevállalt egy havi 38 ezres törlesztőt ami saját hibáján kívül elszállt majd 60 ezerre?
    Azt mondjátok már meg, hogy ebben hol hibázott ő?
    Mit rontott el, hogy a tolvaj uzsorás bankok majdnem megduplázták a törlesztőjét?
    Mi a szerepe neki ebben????????
    Konkrétan erre válaszolajtok légyszi, és ne azt hajtsátok, hogy senki nem fogott a fejéhez pisztolyt.
    Bevállalt egy olyan törlesztőt, ami belefért havonta. Ebben semmi kivetnivaló nincs. De egy 20 ronggyal nagyobb összeg már nem fért bele, pláne, hogy odalett a melóhelye is.
    De biztos az is a saját hibája.
    Ez elmúlt években itt senkinek nem szűnt meg, senki vett föl hitelt, csak a levélíró, senki már nem járt így, mert ez az ország maga a kánaán.
    Valóban nem kötelező hitelt fölvenni, ezzel egyetértek.
    De nem lenne kötelező szó nélkül hagyni azt sem, hogy a sok rohadék bank azt csináljon az ügyfelekkel amit csak akar.
    Legyen már bennetek némi empátia, és nem kárörvendjetek ennyire más baján.

  • 2010.03.14 00:36:57Jamesblond

    Nem olvastam végig minden kommentet, de: Lehet a Peugeot-s emberünk hitelre vásárolt. Nem nevezhető komolytalannak, mert volt 7 kiló önerő a zsebében. Bevállalt havi 38.000 Ft törlesztőt, kész. Ez eddig egy teljesen átlagos normálisnak mondható dolog. Magyarországon százezrek, milliók tesznek így, hitelre megveszik ami tetszik, vagy ami (szerintük) nem xar, vagy nem öreg. Pl. amikor én vettem a lakást, a hírműsorokból az folyt akkoriban, hogy dübörög a gazdaság, meg 1 számjegyű az infláció. Aztán ugyanabban a cipőben vagyok mint ez a Peugeot-s levélíró. 36.000 helyett 58-at fizetek. Ja, 2 szobás panel, semmi luxus. Úgy gondolom reálisan döntöttem. Ettől lentebb már nincs. Ha lett volna 58-am a 36 helyett, 3 szobást veszek vazze. Hol tehetek én, vagy a Peugeot-s arról, hogy egyszer csak 40%-kal nagyobb összeget ír a bank a csekkre? Mi ez a süket duma, hogy gondolkodni, meg előre látni kellett volna? Semmilyen jel nem utalt erre, minden hírforrásból az egyre erősödő és szilárduló magyar gazdaságról szajkóztak. Félreinformáltak minket, bérből élni próbáló szerencsétleneket. Azt sem értem, hogy esetemben a Frank ára már itt-ott normalizálódott, de nekem még mindig a magasabb összeget kell csengetnem. Rákérdeztem, de nem bírtam megérteni a választ. A bank pedig semmilyen kockázatot nem vállal. Míg mi kisemberek vért izzadunk, 2-3 munkát végzünk miközben sorra zárnak be a cégek, a bankok évről-évre jobb teljesítménnyel zárnak. Na igen, aláírtam azt a qrva szerződést, de ha mondtam volna, hogy a bank is vállaljon "X" százalék kockázatot, kinevettek volna. Vagy aláírod, vagy maradsz albérletben és fizetsz míg élsz, házad meg soha nem lesz. Banki feudalizmus van. És igenis kellene tenni valamit ami szabályozza ezt a pénzintézeti ámokfutást, ami valljuk be szinte csak nálunk van.

  • 2010.03.14 11:26:55totyy528

    Én is utálom a bankokat, a politikusokat, meg a cigányokat. Nekem az jött le, hogy barátunk menőzni akart, és pofára esett. Biztos nem 200e-et keresett a munkahelyén, mert aki tanult, az el is tud helyezkedni, csak a betanított munkások nem nagyon.
    Nagyképű BMW-s vagyok, de leszarom.

  • 2010.03.14 14:37:55orbán cigány takarogggyyyyyy

    A Peugeot-os levélíró, egyes egyedül csak magát okolhatja a hülyeségéért, önként merült nyakig a szarba.Ha nem lett volna a válság és csökkent volna a svájci frank árfolyama, és mondjuk a 38ezer helyett csak 25-öt kéne fizetnie, akkor nem pampogna, most már megtanulja mi az, hogy ÁRFOLYAMKOCKÁZAT. A 700ezer Forintjából vehetett volna egy szerény autót, de legalább nem tartozna senkinek.
    A hitel szigorítás pedig pont az ilyen emberek miatt lett kitalálva, hogy ne vegyenek fel 5ször annyi hitelt, mint amennyit törleszteni tudnak.

    "A megszorult állapolgárt így segíti az ország gyűlése"

    Szegény állampolgár ne akarjon Bentleyt ha Suzukira futja.Hülye emberen meg az állam sem tud segíteni.

  • 2010.03.14 16:37:24Ladaf@n

    Veszek fel egy csomó hitelt és alapítok egy bankot.

    Úgy látszik, ez igen jövedelmező vállalkozás.

  • 2010.03.14 17:17:21gabesz27

    Javaslom minmdenkinek a pénz mint adosság cimű animácios filmet első és második részét.Aki fel tudja fogni hogy mit művelnek a bankok milyen a pénzűgyi rendszer az tisztában lessz azzal hogy a banki hitel tőnkre tesz mindent.És a jelzálog hitelesek okozták a válságot azzal hogy fel vették a hitelt és ezzel felfujták a gazdaságot vagyis felgerjesztették csak az a baj hogy a felvett hitelt vissza is kell fizetni kamatjaival egyűtt.És a visszafizetendő pénz mindig sokkal tőbb mint a felvett.vagyis a kamatpénz nem létezik. Ezért kell egyre tőbb hitelt fel venni hogy legyen pénz a kamat tőrlesztésére is ami mégjobban mélyiti az eladosodást .Ezért van a világba egyre tőbb pénz éz ezért van inflácio.tehát az inflácio megálithatatlan jelenség a pénzűgyi rendszer részét képezni.De ettől fűgetlenűl mindenki azt gondol amit akar a banki hitelrő de tény hogy a hitel semmi más mint az emberi telhetetlenség tőkéletes megnyilvánulása.Ami olyan pénz elklőltését jelenti amiért meg se dolgozott az ember és ebből adodoan nem is érdemli meg.Ebbe fog az emberiség belefulladni csak idő kérdése

  • 2010.03.14 18:03:55papa33

    Ma azért veszünk hitelt, mert anélkül, mire összegyűlne, drágább lesz... lakás pl inkább hiteltörlesztés mint albérlet. Az autó más.
    Én pl autó 70%-áért csak tűrhető állapotú kb 5 évest kaptam volna, vettem újat inkább, 5 év havi 20 ami ha megduplázódott volna is tudtam volna fizetni. Jó volt a svájci árfolyam felvételekor. Az autó eredeti áránál kb 15%-kal került többe így. Kb 30%-kal lett volna drágább forinthitel esetén. Ennyit megért nekem az új, 3 évig garis gép.
    Egyfelöl undorító a bankok magatartása, másfelől annyiban "hibás" csupán a vevő, hogy azt tudomásul kellett vennie, BÁRMIT megtehet a bank, és a mai világban a munkahely elvesztése/másik nem találása is benne van a pakliban.

    Itt a többség igazi magyar, örül más kárának, dögöljön meg a másik tehene. Ha nem így lenne, rég előrébb tartanánk...

  • 2010.03.14 18:54:04gabesz27

    Kedves papa33. Sajnos tévedsz pomt azért drága minden mert a banki hitel finansziroz mindent.Pl csak azért tud egy uj auto 2-3 millio lenni mert az auto gyár és auto kereskedés teljes mértékben figyelmen kivűl hadja az emberek fizetőképeségét.Vagyis ha valamit rdágábban is el lehet adni miért adja oda olcsobban?Nemigaz? A hűlye csoro parasztoknak nincs pénzűk?Semmi gond majd a bank ad nekik kőlcsőnt és igyis elfogja adni az autot.És az auto ipart csak az eladás és a minnél magasabb profit érdekli semmi más.Ha eleve nem lenne banki hitel akkor is lehetne autot gyártani csak a gyár rá volna kényszerűlve hogy figyelembe venné az emberek fizetőképességét és ahoz igazitaná az auto gyártást.De ugyanez a helyzet az ingatlan piacnál is.Miért legyen olcso egy lakás ha drágábban is fogja finanszirozni a bank?Ez igy van.Erre példa hogy mikor kezdődőtt a válság és a bankok szűkitettek a hitelezésen mindjárt esett az autok és az ingatlanok ára is mert.Mert szűkűlt a piac és az vált potenciális űgyféllé akinek volt kpja

  • 2010.03.14 19:26:58jumzy

    ez kellett nektek szopjatok csak csalik

  • 2010.03.15 19:25:50TottaKár

    mindenki hibás szerintem

    a "vásárlók" akik agyatalanul engedtek a megszerzés csábításának ( mert megérdemelem )

    a bankok mert még ők is elhitték hogy a "semmire" kiadott pénzeiket vissza fogják kapni és még többet adtak

    a kormány is aki mindezt hagyta

    természetesen hogy legyen kire mutogatni mindíg az a hibás aki végül aláírta a papírokat, nem nehéz kitalálni hogy ki...

    a legszebb az, hogy végül MINDENKI szopóágra került a történet végén, még a bankok is
    hehe

    bár ők nem annyira mint a balekok akik aláírtak
    mert a bankokon segít az állam, az államon a polgár, a polgáron meg a bank

    ad neki pénzt hitelre ha bajba került
    :DDD

    fasza kis körforgás nm?

  • 2010.03.15 21:25:06gabesz27

    Nem kell itt szépiteni a dolgot.Erről mindenki tehet hogy idáig sűlyedt magyarország.A fogyasztok azért mert telhetetlenek olyan igényeik vannak amire nincs pénzűk.A bankok azért aljas pénzéhes dőgők mert ezt az emberi gyengeséget kihasználva reklámokkal marketingel bele vitték az embereket az adosság csabdába.Az auto kereskedők azért rohadékok mert magasrol lesza@ták hogy az embereknek van e pénzűk vagy nincs autoro és a banki hitelt szemelőtt tartva magassan tartották az autok árát mert gyugodtak voltak mert a bank drágábban is fogja finanszirozi az autot(tehát nem szempont hogy az űgyfélnek van e pénze vagy nincs)ez a mohoság és kabzsiság.Az auto gyárak is nagyon aljasak mert azok is elszáltak rendessen mert semmi más nem érdekelte őket csak az hogy fogynak nagy számmal az uj autok.Az nem érdekelte hogy milyen áron és a fogyasztok milyen kockázat és teher árán jutnak uj autohoz.Csak az érdekelte hogy viszik kp ra az autot(a kpt persze a bank fizette ki)és a gyár őrűl és fejleszt egyre bonyolultabb és modernebb autokat tele extrákkal mert a legolcsobb auto is tele van exrtákkal ugye.Ez miatt egyre drágábbak az autok egyre jobban ki lesznek fogyasztok szolgáltatva és ez a lényeg.Ésebbe pusztul bele előbb utobb mindenki.Ja és az állam ehez szépen aszisztált hogy ez igy szépen kialakulhasson.Mert a 21.században a jővő A KISZOLGÁLTATOTSÁGBAN van

  • 2010.03.16 13:28:00Nixon

    Ja és nem tartottak pisztolyt senki fejéhez? Dehogynem! Az igényeket gerjesztik, de önálló fedezetet nem kapsz! Magyarul: hirdetik a szép élet lehetőségét, de a fizetésedből éhenhalsz...
    Már egy ideje mindig megnézem a blokkot amit az ÉLELMISZERboltban kapok, mert nem tudom elképzelni mi került annyiba! Régen azért ilyen nem volt...

  • 2010.03.16 13:28:08TottaKár

    erről beszélek

    valamint

    értem én hogy kényelem meg elektronika meg minden
    de azt mondja el nekem valaki, hogy a mai überzöld és környezettudatos világban miért van a következő:

    megállapítanak egy károsanyag kibocsátási szintet ami el kell érni

    ezt csak úgy tudja hozni a kocsi motorja ha össze- vissza van folytva meg visszavezetve a kipufogógáz az égéstérbe és legyengítetten meg hullaérzettel tud a jóember autózni - DE tartja az emissziós szintet a kocsija

    ezt a jármű úgy hálálja meg, hogy az 1.6-os motor simán eszik 8 litert ( városban akár 10-et is )

    most akkor tettünk valamit a környezetvédelemért?

    nem sokat, mert lehet hogy az egységnyi kibocsátás csökkent de több egységnyi naftát kell elégetni ugyanakkora sebességhez

    LOL

  • 2010.03.16 15:14:43tónik

    Ne csodálkozzon senki egy olyan országban, ahol azt sulykolja a hülye olasz szakácsgyerek a reklámban, hogy "minél többet vásárol, annál többet spórol". És van, aki elhiszi. Én is ismerek olyan családot, ahol 50 pár vadi új strandpapucs porosodik évek óta a pincében, mert olyan olcsó volt...

  • 2010.03.16 18:34:31vfts2105

    Hogy milyen köcsög emberek vannak,hát nem igaz.Annak örülnek , hogy elvették az autóját. Biztos azért vette, mert az volt az álma.Remélem a rosszakarók álmát is elveszi egyszer valaki!

  • 2010.03.16 18:58:57Prala

    nagyvasra vágyott a paraszt és pofáraesés lett a vége....
    megérdemled!

    (de csak azért, mert kellett 2.7 milláért a 3000-es V6, te sutykó)

  • 2010.03.16 19:04:10Prala

    2.7-ből vehettél volna ÚJ Corsa/Fiesta/Polo bármit....nem egy 4 éves szart X km-rel!!!

    a tiéd bedobja a 12-t 100-on, egy átlag 1.4 vagy 1.6-os a 7-et, max 8 litert...
    100 km-enként 4 liter benzin= 1200 HUF
    ha futsz az autóval évi 30.000 km-t: 360.000 Ft megtakarítás évente.
    7 év alatt 2.5 millió a "kisautó" javára...és az még csak 7 éves lesz, 210.000 km-rel....
    még el tudod adni, de a PÖZSÓdat öcsém, csak valami hozzád hasonló sutykó baleknak tudod elpasszolni....
    hogy tudsz ész nélkül élni a mai világban??? jah? így.....

  • 2010.03.16 19:06:39Prala

    egyedül a munkahelyed elvesztése miatt tudok szolidarítani veled....egyébként megérdemled a sorsod, mert magad hoztad szar helyzetbe....

    (állás mellett is nehéz egy ilyen autót fenntartani+törleszteni egyszerre)

  • 2010.03.16 20:26:27TottaKár

    Prala

    én sajnálom szegény gyereket
    rosszkor rosszul döntött...

    egyszer majdnem én is megszédültem egy olyan kocsival amit nagyon tetszett de reálisan nem engedhettem volna meg magamnak...

    akkor ezzel feküdtem és ezzel keltem, bennem volt hogy ez KELL, ezt MEGSZERZEM, ez a kocsi egy ÁSZ!
    ha ismered ezt az érzést akkor tudnod kell hogy olyan mint a be nem teljesült szerelem és csak egy karnyújtásnyira vagy a beteljesüléstől ( hitel felvétele)

    aztán győzött a józan ész és nem lettem menő csávó és a beach sztárja a sportkocsival

    ez van

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

KeresésKeresés

IndapassIndapass