A 360 forintos benzin egyszerűen fáj

2010.12.27. 19:27 - Ender Gábor

Feladó: I. Gábor

Címzett: Ender Gábor

Dátum: 2010. december 20. 11:24

Tárgy: A leggazdaságosabb autó

Tisztelt Ender Gábor!

A világ leggazdaságosabb autója című cikke egy gondolat-lavinát indított el bennem, miután rövid számolgatás után kijött, hogy 1000Ft/100km megtakarítást érhetnék el egy 4,5 litert fogyasztó diesel autóval a jelenlegi 7 literes fogyasztású Toyota Corolla 1,4VVti (2001) autómmal szemben. A 360 forintos benzin ár végképp betette a kaput, főleg annak tükrében, hogy 2011-ben még többet kell autóznom (körülbelül 25 000 – 30 000kilométert).

Elkezdtem nézni a három pénztárca takarékos megoldást. 1.diesel, 2. gáz, 3. bioetanol.

Rövid számolgatás után az jött ki, hogy a 4,5L fogyasztású diesel autóval spórolnék a legtöbbet, hátránya, hogy másik autót kell vennem a jelenlegi helyett, ami jelentős kockázati tényező. Az esetleges előre nem látott költségek bőven elvihetnek akár több évnyi üzemanyag megtakarítását is. Továbbá a kis diesel autók nem nyújtják azt a kényelmet (csomagtér, légkondi), mint a jelenlegi megbízható, keveset futott, problémamentes autóm. Még a 7-800 ezer forintos árkategóriában (2001-2002) is 170-200 ezer kilométert futott Saxókat hirdetnek. Vajon mennyi lehet bennük, ha ezek is vissza vannak tekerve?! Nem szeretnék autót venni sok kilométerrel, mert munkába járáshoz kell…

Ha jól számolom, második helyen a gáz lép be, de itt is aggaszt néhány dolog. Sokan írnak gyorsan tönkremenő injektorokról és hengerfejekről, továbbá az átalakítás és az újravizsgáztatás magas (200-230 ezer forintos) költsége legalább egy évre elviszi a nyereséget, a kényelmetlenségről (kisebb csomagtér és a mélygarázsokból való kitiltás) nem is beszélve. Valamint úgy gondolom, hogy egy gázos autót sokkal nehezebb értékesíteni, hiszen ezek az autók feltételezhetően az átlagnál többet futottak. Az igaz, hogy a drágább szekvenciális gázrendszerekkel már nem fogyaszt többet az autó egy benzinesnél?

Az utolsó a bioetanol. Itt talán meg lehet úszni az átalakítást 40-50 ezer forintból, viszont a megemelkedett fogyasztás miatt hosszútávon itt spórol a legkevesebbet az ember –pedig itt most ez lenne a cél. Az értékvesztés eladáskor nem jelentős, mert az átalakítót könnyen el lehet távolítani. Itt is riogatnak a fórumokon nehéz indítással, stb…

Talán a fentieket végigolvasva egyértelmű lehet a diesel autó vásárlása – hiszen ezt is használják a legtöbben –, de idáig az összes használtautó vásárlásomnál komolyan megszívtam, és egy öreg, sokat futott autónak már a gondolatától is rettegek. Az egész projektre az összes költséggel együtt (átírás, gáz esetében vizsgáztatás, felmerülő problémák) 900 ezer forintom van.

Ui.:
Egy megjegyzés. A legtakarékosabb megoldás az lenne, ha vennék egy Citroen C1-et, ami 4,7L fogyaszt százon, és elgázosítanám. (Korábban már volt csak egy válás el vitte...) Ez esetben 10 forint alatti kilométerköltséget kapnék (4,7x 210=987), viszont egy használt C1 (107-Aygo) 1,3-1,4 millió forint + a gáz 200 ezer forint. Ez már messze túl van a fájdalomküszöbömön.

A 700-800 ezer forintos árkategóriában rengeteg eladó 1,5dci Renault (Thaila, Clio) van. A népítéletben sok panasz van rájuk, és az is feltűnt, hogy a dci ára azonos, vagy alacsonyabb a benzinesével. Ez nem lehet véletlen… ennyire rosszak ezek a motorok? Ugyanez igaz az „öreg” HDI-re is? Ez általánosságban igaz? Tehát az öregebb crdi, JTD, ddsi, pdtdi dieselek nagyobb kockázatot rejtenek? Tehát ha diesel, akkor csakis régi szívó? Csak a fogyasztás és a megbízhatóság számít!

Kérem, adjon tanácsot, segítségét előre is köszönöm!

Tisztelettel
I. Gábor

Kedves Gábor,

Kezdjük a legvégéről. Egy autó használtpiaci árát – többek között, de leginkább – a mindenkori használati értéke határozza meg, így ha az a sanda gyanúja támadt, hogy az 1,5dci Cliókért azért kérnek meglepően kevés pénzt, mert a fenntartásuk drága, jó nyomon jár. Nem feltétlenül rossz autók ezek, sőt, az első 100 ezer kilométeren többnyire problémamentes, takarékos autózást biztosítanak – azonban az Ön által kijelölt összegkeretből aligha jön ki egy ilyen, a százezer kilométernek az innenső végén levő Clio, vagy Thalia. Nem véletlen, hogy az 1,9-es, elnyűhetetlen szívó dízellel szerelt darabokért olykor horrornak tűnő összegeket kérnek: megbízhatóságukkal, igénytelenségükkel hosszabb távon sokszorosan behozzák a bő fél literes fogyasztástöbbletet a modern, de jelentős kilométerfutás után rendre letérdelő DCi-hez képest.

Ha a C1-re, 107-re, Aygóra nincs pénze, akkor talán felesleges is feszegetni ezt a kérdést, azonban itt is érdemes megállni egy gondolatra. Ön az idő- és kilométeregységre levetített legolcsóbb autózást keresi (hiszen nem csak a fogyasztásról beszél, hanem rendre visszatér az eladási ár problémájára), amiben nem mellékes szempont a megvásárlástól az eladásig számított értékcsökkenés. Az én Saxóm – vagy bármelyik, ezzel ekvivalens használati értékkel bíró tizenpár éves megbízható, keveset fogyasztó dízel autó – a következő hat évben elhanyagolható értékcsökkenésen fog keresztülmenni. Ezzel szemben egy néhány éves C1 vagy Aygo az értékvesztési görbének, ha nem is a szakadékszerű, de még a meredeken eső részén áll. Ha a vételi és az eladási árkülönbözetet is költségként számolja – és ne felejtsük el, hogy a gázüzemű autózásban kulturálatlan Magyarországon pokoli kín a gázos autót árában értékesíteni –, és azt átkonvertálja fogyasztási többletté, koránt sem biztos, hogy annyira nagy üzlet lenne lecserélni a jelenleg gondmentes Corolláját.

Amint mondja, etanollal spórolni jelentősen nem lehet – főleg nem egy aránylag alacsony fogyasztású autó esetében, mint az Öné. A megemelkedett üzemanyag-felhasználás elviszi a benzin és az etanol közti árkülönbözetet – persze az etanollal való üzemeletetésnek vannak egyéb előnyei is, de az Ön esetében ez most egyáltalán nem szempont.

Jó alternatíva lehet a gázüzem, hiszen így nem kéne eladnia szeretett autóját. A modern, szekvenciális gázinjektoros rendszerek szinte alig járnak teljesítménycsökkenéssel, és a benzinüzemhez képesti fogyasztástöbblet is egyre csekélyebb lett az újabb generációk megjelenésével – a legjobb rendszereknél tíz százalék körül. Ugyan az LPG-gáz ára – évekig tartó stagnálás után – mostanában indult el felfelé, de még így is 190 forintba kerül egy liter, ami önmagáért beszél.

A szerkesztőség jelentős része egyébként gázpárti, hiszen a villámgyors megtérülés, a nagyon kedvező üzemanyagár mellett az Ön által felkínált alternatívák közül ez a legtisztább autóüzemeltetési forma. Ne higgyen a régi mendemondáknak: a dadogó, lefulladó, csak gázzal, vagy csak benzinnel, de mindkettővel soha nem működő autók biztosan léteztek, de a modern gázrendszerekkel, és a beszerelést végző hozzáértő, becsületes szakemberekkel ezek a problémák gyakorlatilag megszűntek. A hengerfej károsodásáról, a felső kenés hiánya miatti fokozottabb szelepelhasználódásról szóló rémtörténetek szintén megdőlni látszanak az utóbbi időben. Ellenpélda persze mindig van, de ne az ellenpéldákat keresse, hanem a statisztikát: nem használnának Európa-szerte ennyi gázos autót, ha nem lenne kifizetődő.

Ha a 2011-es szezonban valóban közel 30 ezer kilométert fog autózni, az elgázosítás ára már november környékén megtérülhet. Onnantól kezdve pedig ugyanolyan gazdaságosan járhat, mint adott esetben egy 1,5-ös dízel Saxóval, azonban élvezheti a Corollája által nyújtott kényelmet és megbízhatóságot.

És végül a régi, takarékos dízel. Egy ilyen autó remek dolog, ez nem vitás: az enyémmel november közepe óta 3 500 kilométert mentem, az erre az intervallumra számított átlagfogyasztás 4,28 liter száz kilométerenként. Reggel a legnagyobb hidegben is pár főtengelyfordulat után beröffen, és kizárólag városi használat mellett sem evett többet 4,3-nál. Tehát ha tárgyi bizonyíték kell arra, hogy 440 ezer forintért lehet gyárias, kicsi pénzből fenntartható autót venni, akkor ott az enyém. Persze az ilyen vételre néha várni kell, de például a múlt héten is hirdettek egy egész pofás kis Saxót, dupla légzsákkal, megkímélt béllel, félmillió forint alatt – három nap alatt el is vitték. Ha tetszik Önnek ez a vonal, akkor nézzen szét a Peugeot 106, Nissan Micra hirdetések között is, ezekben az autókban mind ugyanaz a motor van. És ne felejtsen el túrkálni a Saxo vételről írt blogposzt közel 600 kommentjében: az olvasók rengeteg tapasztalatot osztottak meg. Fillérekből fenntartható, alig fogyasztó autóból rengeteg van, több mint gondolná: csak keresni kell. Olvassa a népítéleteket, persze próbálja meg ésszel levonni a konzekvenciákat, lásson be a típust elfogultan, érvek nélkül ekéző és magasztaló írások mögé egyaránt.

Tehát én a gázüzemre voksolnék. Nem rossz a Saxo, de sok kompromisszummal jár, és ha már hozzászokott a modern, jól felszerelt autó nyújtotta kényelemhez, akkor például egy légkondicionáló hiánya pokollá tudja változtatni a kisautó birtoklást. Alternatíva lehet még egy kicsivel régebbi, kicsivel kopottabb, de megbízhatóan működő munkásautó, mondjuk egy 1,6-os II-es dízel Golf beszerzése a jelenlegi Corolla mellé. Az egyszeri befektetett összeg nagyjából azonos a gázosítással, igaz, a komforthiány itt megint probléma lehet. Rengeteg megoldás van, de az az érzésem, hogy a Toyota után a Saxo/106/Micra autószerűtlenségét hónapok alatt meggyűlölné, akkor pedig megette a fene az egészet.

Legyen bátor, adjon gázt! Vagy autózzon kevesebbet, ezzel lehet a leghatékonyabban spórolni, csak nagyon úgy tűnik, hogy esetében az évi 30 ezer kilométer a muszáj, és nem az opcionális kategória.

Üdvözlettel:
Ender Gábor

Kommentek

  • 2010.12.29 07:56:24robertocrack

    dukeekud: a baj az,hogy tök ingyen meg tudnád oldani az autózást.....csak előtte kb 20 milládba kerül,de akkor nem csak az autódba nem kell fizetni az áramszámlát,hanem a ház rezsije is lecsökken....én jövőre ezt szeretném elérni,és nem kell néznem hogy melyik villany van felkapcsolva,melyik nincs

  • 2010.12.29 08:11:07Grof Zero

    Kedves Gábor (és Gábor)!

    Fél évvel ezelőtt magam is hasonló dilemmában voltam. Az autóm más modell ugyan, ám az alapkérdés ugyanez volt.
    Az autógáz beszerelése mellett döntöttem.
    Tapasztalatom: minden tankoláskor mosolyogtam mert láttam az üzemanyag árakat...
    ... viszont életemben nem jártam annyit autószervízben, mint az elmúlt fél évben! Végül a beszerelésre szánt összegre még + 100.000 Ft. -om és rengeteg plusz NAPOM ráment, és fél év után kiszereltettem a rendszert az autóból, mert már tele volt a hócipőm a folytonos barkácsolással no meg a folytonos hibákkal (addig - és azóta is - minden kitűnően működött).
    Tanácsom nem az, hogy ne szereltesse be, hanem, hogy szánjon SOK időt a konkrét modellel kapcsolatos utánajárásra, beszéljen minél több emberrel aki ÉRT is hozzá, és jó helyen szereltesse be - mert bárki bármit is mond úgy fest, hogy nem minden autótípus szereti a gázüzemet.
    Magam részéről jön az E85, Önnek sok sikert kívánok!

    Üdvözlettel:
    GZ.

  • 2010.12.29 08:21:08gery555

    hm, jó kis cikk.

    Gondolkoztam én is azon, hogy átalakítom az autómat LPG-re, de félek tőle, mivel az autó garázsban áll. A garázs mellett egy másik helyiségben (ajtók nélkül, tehát simán átjárható a két helyiség)) viszont fatüzelésű kazán van elhelyezve (az autótól 2m-re) és használatban is van. Mennyire veszélyes ez? Tudom, hogy ha normálisan van átalakítva, akkor nem szabad szivárognia (legalább is ez van írva legtöbb helyen), de erre vonatkozó részt azért nem találtam, hogy ilyenkor mi a helyzet....

    köszi

  • 2010.12.29 08:37:05jmakri

    Luczil: Ha amcsiba mész, minek agyalsz a fogyasztás csökkentésén? Ironikus...
    Egyébként jó utat. Mennyi most aminimálbér? 7$/óra bruttó?
    Néha elgondolkozok, lehet hogy odaát fele az üzemanyag, de nagyok a távok, és a minimálbéres emberkék autója se 5-8 litert fogyaszt. Inkább az van, hogy a minimálbérből könyebben kifizetik azt az 50-100k-t üzemanyagra.

  • 2010.12.29 08:44:2912csab

    sziasztok
    A legjobb ha dieselhez lpg-t használsz!
    Ez a legolcsóbb.. :)
    [link]

  • 2010.12.29 08:44:30jmakri

    dobli: Jó ötlet lenne végre több használt teszt a totalcar-on is. De gondolom arra nincs "kapacitás".
    És nem 5- vagy 30+ éves autókra gondolok, hanem pl. 8-25 évesekre. Abból kis közepes és családi kategória. Vásárlási tanácsok, szopások, stb.
    Hamvába holt ötlet persze...
    A népítélet igaz segíthet, de inkább csak megkavarja az embert a hiányos infok miatt (mikor, hogy vette, milyen állapotban...sajna kevesen írják be)

  • 2010.12.29 08:48:39jmakri

    Ezért is jók Gábor cikkei, jobban magyar életszagú.
    (Csikóséi is jók, de azok meg inkább álomszagúak xD)

  • 2010.12.29 09:03:10Dövan

    2010.12.29 08:21:08 gery555

    Nekem lassan 3 éve van egy gázos autóm, de még sohasem vettem észre, hogy eresztene. Az szivárgás valamiféle urban legend, amit millió éves, szarul (sehogyan sem) karbantartott autók táplálhatnak.

    Igazából a negatívum a gázzal kapcsolatban, hogy nem annyira fickós az autó, ezért jobban meg kell gondolni egy előzést. Enni sem eszik nagyon többet, ha egyébként nem állatkodik a zember. Cserébe viszont nem 360-ért lehet tankolni, hanem 200-ért, és ha valakinek számít, gázos üzemben a 2652-ben belépő EURO 498-as normát is teljesíti az autó.

    Meg ugye oda a csomagtartó egy része vagy a pótkerék, de egy vékony mankókerék bedobva a csomagtartóba nem foglal olyan sok helyet.

  • 2010.12.29 09:06:34mojszipupi

    Senkiben egy perc kétség ne legyen h ez az ár nem mesterséges. Ausztriában 320Ft nálunk 370Ft hát persze. Éljen a forradalom! Szorgos népünk győzni fog!

  • 2010.12.29 09:33:18LucziI

    jmakri
    Ne haragudj, de arra nem gondolsz?:
    -nem fogok örökké kint maradni (valószínüleg a 3hónapos vízum időszakot dolgozom le és jövök haza)
    -nincs amcsiba érvényes jogsim, amúgyis elvileg biciklis futárnak megyek dolgozni (ergo minek nekem akkor kint kocsi?)
    -még ha kint is maradok, illegálisan persze, akkor se fogok tudni kocsit venni, nem is célom.
    -a családom itthon marad, lehet nekik jó lenne kevesebből kihozni az utazási költségeket
    -tojok az órabérre, heti bérben gondolkodnak odakint. Az meg kb 500-600 dollár hetente, melótól függ.
    Értem én, hogy ironikus. De én nem vagyok egy önző dög, hogy csak magamra gondoljak. Remélem nem feltételezted ezt rólam...

  • 2010.12.29 09:34:38LucziI

    Mondjuk azért is van itt ez az ország ahol, mert tele van önző csak a saját zsebüket tömő tolvajokkal.

  • 2010.12.29 10:48:19gergo

    huu, valamit elfelejtettem megemliteni LPG-hez kapcsolodoan: tobb a kondenzviz, ami hamarabb tonkreteszi a kipufogo rendszert

    ma reggel tankoltam, mar 199HUF egy liter, penteken meg 193HUF volt egy liter LPG

    annyira nem zavar, mert ezen a heten mentem 379km tavolsagot, ezert fizettem jattal egyutt 6700forintot a dragabb gazbol. ki lehet szamolni, hogy mennyibe kerul az autozas telen (eleg huvos van meg napkozben is, nem hogy este/ejjel)

  • 2010.12.29 11:03:29TCel

    Hogy hogyan határozza meg az állam a benzin árát? Érdemes ezt a videót megnézni és csodálkozni fogtok!

    [link]

  • 2010.12.29 11:15:30b.f.

    Én pont tegnap olvastam utána az etanolos dolognak, úgyhogy nem értek egyet a válaszlevélben leírtakkal. Mégpedig azzal a résszel nem, hogy csak nagy motorral szerelt autókba érdemes etanolt tankolni. Fórumokon olvastam, hogy míg a kisebb 1.0-1.6-os motorokkal az etanol többletfogyasztása 15-20%-kal volt több, addig a nagyobb autóknál - azt hiszem 2.5 V6-os motorról volt szó - akár 30-40-50% is lehet.
    Én ezek utánaszámolgattam a dolognak. Ha valakinek van egy 100 km-en 6 litert fogyasztó benzines autója, és évente mondjuk 15000 km-t autózik, akkor a jelenlegi benzinárak mellett (360 Ft/l) 324000 forint a benzinköltsége. Ha valaki 100%-ban etanolt tankol, és persze beszerez egy átalakító szettet úgy 50000 forintért, még akkor is jobban jön ki, mint benzinnel. Mert mondjuk ha 10-15% több a fogyasztás (számoljunk 7,5 literes fogyasztással), akkor is évente 286875 forintba kerül a tankolás, mivel ugye egy liter etanol kb. 255 forint. 37000 forint marad a zsebben, ez már szinte fedezi az átalakító szett árát, majd 1 év múlva már marad is a zsebben egy tanknyi benzin ára. Úgyhogy szerintem az etanolos átalakításba érdemesebb belevágni, mint gázosra alakítgatni több 100 ezer forintokért, meg másik autót venni.

  • 2010.12.29 11:15:54gery555

    és az lpg ára miért emelkedik?
    Szabolcs megyében már 214 FT literje a holtankolós portál szerint!!!

  • 2010.12.29 11:58:34Jay350i

    b.f. én csak azt nem értem miért irja mindenki 50ezer huf körülre az etanol-átalakitót? 38ezer forintért bárkinek beszerelnek egy HunFlexet bármelyik hivatalos forgalmazónál.

  • 2010.12.29 12:10:39b.f.

    Jay350i

    Ez csak egy átlagár. Természetesen vannak olcsóbb és drágább átalakítók tudástól függően. De jellemzően 50 ezer körül van az áruk.

  • 2010.12.29 12:14:23b.f.

    TCel

    Még szerencse, hogy az EU-s szabályok tiltják a kettős adóztatást. Magyarország csak a személyi jövedelemadónál minősítette tilosnak ezt az adóztatási formát, másnál nem. De persze az EU sem tesz semmit ellene, nem érdekli őket, hogy nálunk hogy lehúzzák az autósokat. Pedig mindjárt itt van az Áfa+regadó, az üzemanyagnál meg a jövedelemadó+áfa. Hát mi ez, ha nem nyilvános kettős adóztatás, mikor 2 adófélét fizetünk egy termékre?

  • 2010.12.29 12:17:03mtk001

    gery555:
    Hétfőn, Bp. XVII. Shell kút :
    209 Ft volt. A kutasok szerint nem emelik párhuzamosan a benzinnel a gázt. (Ezt azért nem hiszem, bár nyilván szelídebben.)

  • 2010.12.29 13:18:35citroenfan

    [link]

    870ezertől itt vannak a kigyűjtött citroen c2-ek ami valamicskét nagyobb mint a c1,4 körüli fogyasztással.

  • 2010.12.29 13:28:38Zsolti9014

    Az 1.6 D Golf II szerintem egész jó alternatíva, vagy az Audi 80 B2 1.6 D.
    Egyik se erőgép, de 5 körül elvannak, ráadásul az Audi kifejezetten kényelmes nagy hajó.
    Nagyon tartós gép, ha törve nem nagyon volt, akkor a korrózióvédelme is több mint okés. Családban is volt, meg ismerősnek is van, ő semmi pénzért el nem adná, pedig kívül-belül már lelakott, de elmondása szerint 4,5-5,5 liter közt eljár vele.
    Persze nekem nincs ilyen irányú tapasztalatom, de ezeket a régi 1.6 szívókat nagyon dicsérik, meg a válaszban is említésre került.
    Mielőtt megvettem a Swiftemet, ebben az Audiban gondolkodtam, de nem csak é használom, a többiek meg elvetették mérete miatt.

  • 2010.12.29 13:47:30jmakri

    Ha az elektromos autó a jövő (ha ebben lesz üzlet akkor az lesz ugye, ezt nem mi dönjük el, sőt már lehet el is döntötték, de mindegy), akkor olyan szempontból érdekes lesz, hogy ma még messze nem korlátlan az áramellátás a földön. Ebből mi is adódik? Szegénycumi megint. Ha addig nem égetik el a nagy biokajánkat...

  • 2010.12.29 15:00:28Montoya26

    Először is sziasztok!
    Számtalan hozzászólást olvastam, egy biztos, ezt józan ésszel nem lehet bírni!
    Lehet szidni politikust és joggal, hiszen "Ők" alkotják a törvényeket , egyszerű polgárokként 4 évente van " beleszólási" lehetőségünk!Persze mindig a választások után csalódik az ember a legjobban!
    Véleményem szerint rossz helyre születtünk, rossz időben...de ezen nem válatoztathatunk!
    Mivel Erdélyi vagyok és persze románul is megkellett tanulnom így a helyi médiát is nyomon tudom követni!Megmondom őszintén nem szeretem a románokat de ahogy viszonyulnak a dolgokhoz és ahogy feltalálják magukat az tanítani való!
    Szóval itt is drasztikus benzinemelésre kerül sor a jövő évben valami 6 Lej lesz a mostani 5,15 ről....
    Mit találnak ki a román gyerekek? Hát azt, hogy bandába verődve az autóikkal megszállnak benzinkutakat és amilyen hosszan csak lehet tankolnak bele, de nem ám tele hanem pár decilitert..de ezt húsz percen keresztül...és fizetnek érte pár lejt...ha kifizette akkor jön a haverja ugyanezzel a szisztémával....kb 7-8 óra alatt a mocskos benzinkútnak lesz pár lej bevétele....és mi lenne ha ugyanezt minden gépkocsi tulajdonos megjátszaná?Megjegyzem ez teljesen legális.Nem gondolokoznának el kicsit a mélyentisztelt olajtársaságok?

  • 2010.12.29 15:17:33b.f.

    Montoya26, egy ilyen akció után nálunk a kormány másnap hozna egy törvényt, hogy 5 perc alatt be kell fejezned a tankolást, mert letartóztatnak. Vagy zavargásnak minősítené a dolgokat, aztán rohamrendőröket állítanának a benzinkutakra, vagy ki tudja mit tennének. Jót nem, az biztos.

  • 2010.12.29 15:39:11sssisss

    Az LPG kb. 1 honapja nagyon nagy lenduletet kapott aremelkedesben! Mi tortent? hamarosan eleri a benzin/dizel arat !!!!
    Miert nincs lobbi az LPG-ert, mint kornyzetbarat alternativa? Az LPG jovedeki adojat rakjak ra inkabb a dizelre es a benzinre monjuk "aranyosan":)

  • 2010.12.29 16:37:09Montoya26

    BF, sajnos itt ez a kicsiny kis Kárpátmedence mindig is szívni fog, mert belőlünk él meg az Únió, szerintetek miért kellett nekünk csatlakozni?Mert annyira kelletünk nekik?Nem mert kell a pénzünk, kb addig szopatnak minket míg önkét és boldogan nem adjuk oda magunkat...ez kb az Isaura effektus csak most Fulhenciót a multik játszák, de basszus itt addig nem lesz vége míg vér nem fog folyni, háború lesz itt!
    Nem érteklek titeket, miért nem csináltok valamit?
    Miért nem lehet bármit csinálni, persze a büntetőjog határain belül, nehogymár a mocskos politikus legyen az okos :))

  • 2010.12.29 17:22:59b.f.

    Miért nem lehet valamit csinálni? Mert kevés az olyan ember, akit nem tudnak orruknál fogva vezetni a politikusok. És mert ez a kevés ember nem tud olyan pozíciókba kerülni, hogy tenni tudjon valamit. Egyébként ezt a háború dolgot én is reálisnak találom, simán elképzelhető, hogy egy idő után bizony kitör valamilyen villongás. Pont néhány napja erről beszélgettem egyik ismerősömmel, hogy egy idő után az emberek nem fogják tűrni ezt a sok zsarnok embert. Lehet, hogy 5, lehet hogy néhány 10 év múlva, de lesz valami.

  • 2010.12.29 17:59:53Ottopappa

    Tud vakólaki olcsó gázszettet? Illegálisan kéne a Ladába, amúgy műszakira kivenném...

  • 2010.12.29 18:00:22Ottopappa

    Tud valaki olcsó gázszettet? Illegálisan kéne a Ladába, amúgy műszakira kivenném...

  • 2010.12.29 18:00:29Ottopappa

    Tud valaki olcsó gázszettet? Illegálisan kéne a Ladába, amúgy műszakira kivenném...

  • 2010.12.29 18:13:22Montoya26

    Én nem szeretem a politikát, de sajnos nap mint nap kapunk belőle és kifordul a gyomrunk, szerintem nemcsak Magy-on hanem Ro-ban is.Egy kutya mindd!
    Én az anarhia ellen vagyok...de hogyha lehet akkor lépjünk fel az elnyomók ellen, ki így ki úgy...hiszen puszta létünk a tét..fennmaradásunk...támogassuk a hazai termékeket..stb....Akkora szemléletváltásra lenne szükség hogy az hihetetlen...és nincs más kiút...csak szigorú törvények melyek mindenkire vonatkoznak kivétel nélkül....
    Az , hogy valaki elektromos autóra váltson az hatalmas kiadás és nem biztos hogy beválik neki, gázos és bezines, dízel társaikkal egy gondom van...az üzemanyag minőssége...én nem tudom hogy vagytok vele de vagy 2-3 éve többet esznek az autóink hazai üzemanyaggal 10-20% fogyasztásnövekmény mintha külföldi lásd osztrák vagy német üzemanyaggal tankoltunk volna...ujabb cu(na)mi...Egyébként igaza volt előző komment beíróknak...aki teheti menjen el....sajnos :(((((

  • 2010.12.29 18:18:16dukeekud

    Felesleges lazadni, tessek elektromos autoba befektetni, meg napcelaba, es akkor lehet a sajat kertben a kormanyoktol, olajtarsasagoktol fuggetlenul ingyenesen tankolni az autot.
    Ilyesmi kellene:
    [link]

  • 2010.12.29 18:25:04Montoya26

    Csak annyi a baj ezzel a dologgal ,hogy normál embernek nincs pénze rá, hitelt meg fesz fel a F..om...a mocskos zs...tol.....
    Szerinted mennyiből van elektromos autód?Nem moped,meg fos Reva hanem nomrál automobile.

  • 2010.12.29 22:57:45b.f.

    Valamit tényleg lépni kell. Ennyire nem lehet függeni az olajnagyhatalmaktól. Ideje lenne szélkerekeket és napkollektorokat telepíteni. Minél többet. Ebben az országban minden adott ahhoz, hogy megújuló energiaforrásokkal tartsuk fent magunkat. Rengeteg művelhető föld van, ahol lehet alapanyagot termeszteni bioetanolhoz, biodízelhez. Rengeteg olyan hulladék keletkezik, amiből biomassza és biogáz fejleszthető. A geotermikus energiáról nem is beszélve. És próbálja a magyar állam kihasználni ezeket? Hát persze hogy nem. Mert nem lehet adót beszedni ezekért, nem lehet megnyúzni vele az embereket. Ilyen országban élünk mi.

  • 2010.12.29 23:29:09dukeekud

    Montoya26: "Szerinted mennyiből van elektromos autód?Nem moped,meg fos Reva hanem nomrál automobile."

    [link]
    Itt peldaul Suzuki Swift-et epitenek at hatotavtol fuggoen 2-3 millioert.
    Teljesen normalis autonak nez ki.

    idezet:" Elektromos autó teljesítménye: a./ legnagyobb sebessége: 117 Km/h
    b./ egy feltöltéssel megtehető távolság:
    - ólom-gél akkumulátorral: 30 - 50 Km
    - lítium akkumulátorral: 70 - 110 Km
    (Lítium akkumulátorból a kisebb súly miatt igény szerint több is elhelyezhető az autóban, így a hatótávolság akár 200-300 Km-ig növelhető!) c./ önsúly;
    - ólom-cadmium gél akkumulátorral; kb: 980 kg.
    - lítium akkumulátorral; kb.: 850 kg.
    d./ szállítható személyek száma: 5 fő
    e./ hasznos teher: 250 - 350 kg "

  • 2010.12.30 00:49:12Bathory

    Látom itt mindenki sir. Én vettem benzinjegyeket a FOREXen kb. 4 éve, és eddig szépen alakult az árfolyam, most meg hülyére fogom keresni magamat a köv. 3 évben. Talán még most sincs késő befektetni...gondolkozzatok

  • 2010.12.30 01:29:41KuKori

    a kurva anyját a gecis fos INDA blogmotornak.

  • 2010.12.30 01:35:04KuKori

    Duke, ez nagyon szép és jó, csak van pár kérdés, amit felvet.

    -Milyen és mennyi garancia van az átépítésre?
    -És az akksicsomagra?
    -Milyen hatósági engedélyekkel rendelkezik a kész autó? Műszaki vizsgán átmegy-e?
    -Megtérül-e valaha is a 2-3 milliós befektetés?
    -Mit takar a "ciklus" szó az élettartamnál? Az olcsóbb pakk csak 3-500-at tud, akkor ez napi eggyel számolva 1-2 év alatt el is fárad? Az akkor évi 1-2 millió forint csak az akksikon, a megnövekedett otthoni elektromos fogyasztást nem számolva?

    Ehh...

    Az autógyárak ha kibújnának az olajlobbi zsebéből végre, akkor prezentálhatnának rendes megoldásokat, technológiákat is a fiók mélyéről, nem ilyen idétlen kamu-hibrideket, meg használhatatlan elektromos targoncákat személyautónak álcázva. Nem hiszem el, hogy ennyire primitív szinten tart az autóipar e téren, ha csak a számítástechnikát és a mobiltelefonok (és akkumulátoraik) fejlődését elnézem.

  • 2010.12.30 08:19:54Burgermeister

    Budapesten van ahol még 189 forint a gáz. Shell kut Méta utca.

    De ha 200 lesz akkor is megéri. Ha pedig tovább emelik akkor pont leszarom, Komárnoban 135 forint egy liter!

    Ugyhogy megyek oda tankolni. Ha arra járok ott rendszeresen telenyomatom a 80 literes tartályt.

    Nem kisautóm van nem kis motorral nem kevés kilóméterrel. Kb. 10 éve van benne a gázszett, semmi probléma nincs vele. Ma a minusz 11ben is indult...automata rendszer, benzinnel indul és 2000fordulat fölött átvált gázra. Ilyenkor gázfröccs és már át is vált! Nem fullad, nem torpan, teszi a dolgát.

    A benzintartályban minidg van benzin, kb. 15-20 liter. Fele benzin fele E85.

    Szóval én csak ajánlani tudom a gázt!!! Jo alternativa a benzinnel szemben!!!

  • 2010.12.30 08:35:01sssisss

    Itt lehet megnezni az autom fogyasztasat:[link]
    2 evesen raktam be BRC Plug & Drive szettet 80 literes toroidos tartályal kb. 1200 euroert. Most mar 2 1/2 eve jarok vele, semmi gond csak elvezet!!! Az LPG-et mindenkinek ajanlom, csak sajna az utobbi idoben aranytalanul kuszik felfele a dizelel es a benzinel szemben...

  • 2010.12.30 08:46:21Bathory

    Ja, de csak csendesen reklámozzátok a gázt, mert amint nem az autósok 2%-a fogja használni, hanem mondjuk 20%, rátesznek 60% adót, és ugyanott lesz, mint a benzin. Szóval ésszel...

  • 2010.12.30 12:02:39Szsrobert

    "
    [link]
    Ezek a Lithium Yttrium akuk akár 8 ezerszer is feltölthetök, ez 20-30 éves élettartamot jelent."

    Mi a garancia a 8000 töltésre/30év élettartamra? Szerencsejáték.

  • 2010.12.30 14:20:57dukeekud

    KuKori:"
    -Milyen és mennyi garancia van az átépítésre?
    -És az akksicsomagra?"

    Errol nem irnak, de nem hinnem hogy valami 5 perc alatt szeteso szart raknanak ossze. Ugy altalaban az elektromos dolgok eleg megbizhatok,(hajszarito, furogep, ventilator) ha direkt nem torik ossze oket, akkor siman mukodnek evtizedekig, meghibasodas nelkul. Biztos adnak ra annyi garanciat, mint amennyit az autogyarak a benzines motorokra. Azt peldaul tudom, hogy nem egy olyan japan ceg van, aki elettartam garanciat valal a vilanymotorokra, amig azok fizikailag nem semmisulnek meg, addig meghibasodas eseten ingyen cserelik.

    "-Milyen hatósági engedélyekkel rendelkezik a kész autó? Műszaki vizsgán átmegy-e?"

    Irjak a honlapon, hogy kulcsrakeszen levizsgaztatva adjak at az autot.

    "-Mit takar a "ciklus" szó az élettartamnál? Az olcsóbb pakk csak 3-500-at tud, akkor ez napi eggyel számolva 1-2 év alatt el is fárad? Az akkor évi 1-2 millió forint csak az akksikon"

    Ugyan mar, ilyenrol szo sincs, hogy 2 evente akkut kene cserelni. A jelenleg elterjedten hasznalt lithium vasfoszfat akkuk ((Li-FePO4 ) legalabb 3000 feltoltest birnak, de meg akkor is megmarad a kapacitas 70%-a. Ez mindennapi toltesnel 8 ev, es meg akkor is mukodik.
    De a lithium yttrium LiFeYPO4 akkumlatorok 8-10 ezer feltoltest birnak, ez napi egyszeri toltesnel 20-25 eves elettartam.[link]
    [link]
    Ha nem kell naponta tolteni, akkor meg ennel is tobb lehet. Autot biztosan hamarabb cserelnel, mint akkumlatort.

  • 2010.12.30 14:22:40dukeekud

    "Megtérül-e valaha is a 2-3 milliós befektetés?"

    Mivel az akkumlatorok egyenlore meg nagyon dragak, ezert a megterules ketseges. Intenziv hasznalat mellett talan 5-6 ev alatt behozza az arat, az olcsobb uzemanyag es szerviz koltsegeken. De a legnagyobb megterules, hogy nincs levego es zaj szennyezes. Kevesebb megbetegedes (alergia, asztma ,tudorak ) es csokkenti az emberek az orszag kiszolgaltatottsagat az olajiparnak.

  • 2010.12.30 15:32:15Mihalisz

    Fasza!
    Nézegettétek mostanában a holtankoljak.hu-t?
    Van ahol már 222 FT 1 liter LPG!
    Na ennyit az átalakítási terveimről!

  • 2010.12.30 15:35:35Mihalisz

    Ja amúgy az elektromos autókhoz csa ennyit fűzné hozzá:http://www.alternativenergia.hu/vilagcsucsot-ert-el-egy-nemet-elektromos-auto/25476
    ér

    Kérdés mennyi lesz az ára!

  • 2010.12.30 15:54:06sssisss

    Javitsatok ki ha tevedek:
    vhol olvastam, hogy EU Unios direktiva szerint az LPG ara semmi kep nem haladhatja meg az adott EU orszag benzin aranak 60%-at. Halott valaki errol?

  • 2010.12.30 22:04:13robertocrack

    lítium akksi élettartama függ a kisütés fokától(mennyire engeded lemerülni feltöltés nélkül)és ennek függvényében ha néha csak a felét használod el és rátöltesz,nő a feltölthetőség száma....ha meg teljesen kisütöd(engeded csutkára lemerülni) akkor is kibírnak 5-600 töltést,bár az amortizáció látványos lesz....és ha jól tervezel lemerítés és tölthetőség között(nagy hatótávolság és nem engeded a feléig se lemerülni,és nem töltöd naponta,csak hetente)akkor bazdmeg te döglesz meg előbb!!!!

  • 2011.02.12 23:02:40KRISSztus

    Szerintem mindenképp a Dízel a legjobb.
    Gondoljunk csak pl az Etanolra. Sokkal többet kell elégetnie a motornak hogy menjen ezért kb ugyan ott is vagyunk árban.
    A GÁZ meg ugye bár tudjuk mien szuper minőségű nálunk?
    Ráadásúl Gázból is többet kell fogyasztania az autónak, ez még nem is lenne probléma de nézte valaki mostanában már hogy mennyibe kerül a gáz? Mert bizony drága...

  • 2011.04.08 21:34:12Burgermeister

    Gábor!?
    Mi lett végül? Eladás? Gáz? Másik autó?
    Burg.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

tömítés, szelepfedél
SUZUKI LIANA 1.4 DDiS lépcsőshátú 2004-2013
2598 Ft
fékfolyadék| fékfolyadék
SUZUKI SPLASH 1.0 Ferdehátú 2008-2013
1272 Ft
lengéscsillapító
SUZUKI SPLASH 1.0 Ferdehátú 2008-2013
11238 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Bad is the new cool
Welcome to the brave new world of advertising. This one is so hilarious that it is bound to send you to the floor shrieking with laughter. But take a closer look and you'll discover the hidden genius behind it.