Cégautónak nem feltűnőt?

2011.07.08. 18:26

Cégesautó-vásárlás előtt állok, totál egyedül dolgozok a területemen, melybe 1-2 balkáni ország is beletartozik, és át kellene tolni egy win-win ajánlatot a cégemen. Ebben szeretném a tanácsodat - segítségedet kérni.

Tárgy: Mit tanácsolsz? - cégautó vásárlás

Feladó: Zoltan

Dátum: 2011. július 8. 8:36

Címzett: Winkler Róbert

Szervusz,

Zoltán vagyok, egy miniatűr nemzetközi sales team marginális területeit megregulázni próbáló tagja. Cégesautó-vásárlás előtt állok, totál egyedül dolgozok a területemen, melybe 1-2 balkáni ország is beletartozik, és át kellene tolni egy win-win ajánlatot a cégemen. Ebben szeretném a tanácsodat - segítségedet kérni.

A cégem központja Hollandia, tehát az első akadály az itthoni (továbbá a szerb, bolgár és román) körülményeket megértetni az ottaniakkal, másrészt keveset látnak személyesen és hamar elfeledkeznek róla, hogy 194 cm magas vagyok és 120 kg. Eddig egy Volvo XC60-ra kértem ajánlatot - ez az autó nagyon bejött, majd egy Nissan Quashquai 2+-ra (ez sem rossz ám!).

Kiderült, hogy Volvo XC60-as valamelyik igazgatónk alatt fut, presztízskérdés lenne belőle, ha megkapom, bár az ára épp határeset, akár bele is férne. A Nissanra immáron  2 hete húzzák a szájukat... és már kezd elegem lenni belőle, le akarom tudni a cégesautó-beszerzést, vezetni akarok!

Az én szempontjaim: biztonság, kényelem (évi 70.000 km autóban), megbízhatóság (ne rohadjak le Kragujevácnál). A cég szempontjából fontos még: nagy csomagtér a hosszabb utakhoz netán kisebb kiállítói standok szállításához, üzleti megjelenés. Amit a beszerzést intéző hölgy elárult még: dízel üzem, 2.0-s motor, cca. 120-140 LE, jó átlagfogyasztással.


Gondolkodom még VW Passat kombin és Ford Mondeo kombin.

Jelenleg egy 1.6-os benzines, 100 LE-s Focus kombit tolok...

Mi a véleményed az említett 4 autóról?

Milyen alternatívát tudsz ajánlani ezeken kívül?

Ha van időd írni várom válaszod!

Előre is köszi a segítséget!

Zoli

Kedves Zoli,

A helyedben én gyorsan elfeledkeznék az XC60-ról. Nem mintha rossz autó lenne, vagy előítéleteket táplálnék a kínai tulajdonosokkal szemben, hiszen Kínában már akkor írásbeli vizsgához kötötték a hivatali előmenetelt, amikor nekünk még a nyereg alatti, nyershúsos lóhátpakolásig is legalább kétezer évünk volt még hátra. Szóval a Volvóval nem ez a baj. A formája nekem nem tetszik, de ez megint csak tök szubjektív.

Viszont nagyon nem mindegy, hogy ha évi hetvenezer kilométert autózol, a Volvo csinálja a kategória legkellemesebb beltereit. Én legalábbis biztos, hogy legszívesebben Volvóban utaznék sokat. Szépek a kapcsolók, a műszerek, ott a dizájn-középkonzol, ami persze lehet, hogy nyomja majd a térded, de legfeljebb annyira hátratolod az ülést, hogy szinte már hanyatt fekszel. Rendelhetsz bele hatalmas tolótetőt, ráadásul a D5 dízel talán a legszebben szóló gázolajos motor, ha lehet ilyet mondani. Mindenesetre nekem ez fáj a mezőnyben a legkevésbé.

Hat centivel kisebb a tengelytávja, mint vérrokonának, a Mondeónak, de a baj nem ez, hanem hogy egy főnöknek már van ilyen. Minek az a felesleges feszkó, amikor ugyanannyiból sokkal jobb életkörülményeket is teremthetsz, kevésbé feltűnően?

Hiába klímázol akárhogyan, a hátad beleizzad még a nem bőr ülésbe is, és az évi 70 ezer kilométeren át nagyon nem mindegy. A szellőző ülés borzasztóan nagy okosság. Van a Volvóhoz is, de itt nem is ez a lényeg, hanem hogy a Mondeóhoz is van, 150 ezres felárért a bőrhöz, és ebben már a fűtés is benne van. Hűtött-fűtött ülés, automata váltó, keveset fogyasztó dízel, és annyi hely, hogy te is lazán elférsz, mi kell még?

Nekem a Kuga speciel nem tetszett, Papp Tibinek igen, ebbe az ajánlatba is ő lobbizta bele. Szerintem viszont a Mondeo sokkal tágasabb, és főleg nem olyan feltűnő – szerintem egy céges autó minél szürkébb, annál jobb. A Passattal sincs semmi baj, ez a Passat-Mondeo-téma abszolút ízlés kérdése, ráadásul a VW-nél lényegesen alacsonyabb a hűtött ülés felára. Jól eldugták a konfigurátor menüpontban, nappa bőr 2 menüpont alá - ha jól számolom, 71 ezer forintos felárért.

Nissan Qashqai? Jó autó, meg persze ha hegyen laksz, az összkerék is kell, de mondom, egyrészt céges autónak olyat választanék, amiből nem lehet arra következtetni, hogy a dolgozó életében a munka mellett öröm is lehet, márpedig a SUV-ok ilyenek. És ugye a pénzügyes hölgyek is húzzák rá a szájukat valamiért. Nem véletlen, hogy a Mondeo olyan népszerű cégautó.