Az insider az autóalkatrészekről

2011.10.19. 13:18 - Papp Tibor

Az utángyártott-gyári alkatrészekről szóló cikkünkhöz megérkezett az első reakció, a színfalak mögül:

Tisztelt Totalcar Szerkesztőség!

A tárgyban említett cikkhez szeretnék csak annyit hozzáfűzni, hogy igenis van különbség a gyári és az utángyártott alkatrészek között, főleg akkor, ha azok egy azon gyárból kerülnek ki.

Bizonyára Önök is tudják, hogy az autóiparban megkülönböztetünk OE azaz "első beépítésű/original equipment" és AM azaz "pótpiacos/aftermarket" alkatrészeket  (most tekintsünk el az OEM alkatrészektől). Ezek az alkatrészek valóban ugyanabban a gyárban készülnek, sőt jó eséllyel ugyanazon a gyártósoron is, de mégis van különbség közöttük. Ez a különbség pedig a felhasznált anyagok és az összeszerelés minőségében mutatkozik meg. Nem kell eget rengető különbségre gondolni, de bizony van eltérés.

Ennek oka pedig, mint ahogy Önök is szépen megfogalmazták, a pénzben rejlik. Adott, mondjuk egy generátor gyártó sor. Az OE termékekre általában vevőspecifikus technológia van, sok esetben totálisan agyonbonyolítva, hülyebiztossá téve a gyártás, sok-sok ellenőrzéssel megfejelve. Erre jön még az, hogy az OE termékeken az autóipari beszállító cégek haszna viszonylag kicsi (néha semmi, sőt van, hogy veszteséges a gyártás), mert az a piacon nagyon sokat jelent, hogy ki kinek is a beszállítója, melyik autóba épül is a beszállító alkatrésze.

Tehát van egy OE technológiával készült generátor. Ebbe a generátorba csak olyan anyagok épülhetnek bele, amelyeket a vevő jóváhagyott, és ezeknek az anyagoknak a vevői igényeknek kell megfelelni. Ez alatt azt értem, hogy mondjuk a alu öntvény pajzsokon, nem lehet semmiféle sérülés, mert az mondjuk nem tetszik a Daimler-nak. Az autóipari beszállító ezért osztályozza/válogatja a pajzsokat és míg az OE termékekbe csak a kifogástalan pajzsokat építi be, addig azok a pajzsok, amelyek amúgy a rajzi specifikációknak megfelelnek, DE a vevői előírásoknak/kívánalmaknak/lázálmoknak nem, azokat máshova kell beépítenie. Itt jön a képbe az, hogy ne dobjuk ki, mert AM-re jó lesz! Ez már egy különbség.

A másik, hogy a gyártástechnológiában is van különbség, hiszen míg az OE termékek esetében szigorúbbak az előírások, addig egy AM termék esetében lazábbak, hiszen valamiből pénzt kell csinálni. Had mondjak erre is egy példát. Adott egy csavar, amelyet a rajzi előírás szerint 25+-3 Nm-re kell meghúzni. Ez OE esetében úgy van meghatározva, hogy a csavart 25+-1,5 Nm-es tartományra kell meghúzni és óránként egyszer kézi nyomatékkulccsal is visszaellenőrizni, míg AM esetén 25+-3 Nm-re és nem kell visszaellenőrizni, mert AM esetében "megbízunk" az elektromos nyomatékkulcsok képességeiben. Miért? Mert a vevő így kéri, és ha a vevő, mondjuk a VW azt mondja, hogy ugorjunk, akkor nem azt kérdezzük, hogy miért, hanem azt, hogy milyen magasra! Míg AM esetén nincs kézzel fogható vevő, aki örökké eljár a gyárba auditálni, 8D, 5W, stb jelentéseket, hülyébbnél hülyébb prezentációkat kér folyamatosan.

Tehát nem azt mondom, hogy az utángyártott termékek nem jók, csak azt mondom, hogy egy kicsit alacsonyabb minőséget képviselnek, éppen azért, mert valamiből pénzt is kell szerezni. Természetesen az AM termékek is megfelelnek minden előírásnak, csak épp a határ közelében mozognak, míg az OE termékek nem. Arról nem is beszélve, hogy ha egy reklamáció érkezik az egyik OE vevőtől, akkor az egész gyár azon dolgozik, hiszen a Scania reklamált, az pedig nagy baj. De ha egy AM termék jön vissza meghibásodva, akkor ott csak a székesfehérvári  Kia szervíz a reklamáló, nem pedig egy olyan autógyár aki évente több tíz esetleg százezer darabot rendel egy cikkszámból nem pedig csak ötven darabot (persze tudom, hogy a szervizek, autóalkatrész boltok is egy nagy AM ellátótól rendelnek AM alkatrészeket, nem pedig az alkatrészgyártótól, de a lényeg szerintem érthető)

Ezzel persze nem azt mondom, hogy mindenki vásároljon eredeti alkatrészeket, hiszen az nekünk alkatrészgyártóknak rossz lenne, mert az AM termékeken nagyobb a haszon, csak azt akarom mondani, hogy igenis van különbség az OE és az AM termékek között, legtöbbször az OE termékek javára.

Tisztelettel.
Kuszal

Kedves Kuszal!

Többnyire egyetértünk, a cikkben azonban éppen a gyári másodbeépítésű alkatrészek felsőbbrendűségébe vetett hitet igyekeztem megingatni, amelyektől a fentiekben ön éppen eltekintett.

Az első- és másodbeépítésű alkatrészek között sok esetben jelentős különbségek vannak, néhány gyártó (például az Opel) publikusan is különbséget tesz ezek között, és néhány esetben jelentős árkülönbséggel teszi elérhetővé mindkettőt.

Mindamellett nagyon köszönjük sorait, érdekes betekintést nyújt az autógyár beszállítóinak életébe.

Prokop Gábor

Kommentek

  • 2011.10.19 13:39:18TmT

    1. A PÓTALKATRÉSZ még a gyári dobozban is ritkán azonos az ELSŐ BEÉPÍTÉSŰ alkatrésszel.
    2. Az ELSŐ BEÉPÍTÉSÚ alkatrészt is több gyártótól veszik a gyártók, beszerzési stratégiai okokból (=szállító szívatás).
    3. Amiből a gyártó első beépítési minőséget ad pótalkatrészként, azt nem érdemes utángyártottként venni, az biztos, mert annak oka van.
    4. A szállító részegységet szállít. Egy Bosch adagolóra miért ne lehetne Bosch szűrőt tenni?
    5. Vannak szabványos alkatrészek, pl. a szíjak. Azon nincs mit rugózni, ami elég jó, az jó.
    6. Még a teljes szortimentet kínáló "gyártók" se gyártanak mindent maguk, rengeteg "csomagolt" alkatrész van.
    7. Én attól nem vennék semmit, aki senkinek se szállít első beépítésre. Ettől még mindennel lehet baj. Sajnos.

  • 2011.10.19 13:44:46kovászosUbukla

    tudod valahogy szerintem vagyunk páran akik faszán kibírják ezt a rettentő lazaságot hogy 95%-os eséllyel ugyanolyan tartós cuccot kapnak 30%-kal olcsóbban csak nem annyira szépet mint egy OE alkatrész esetében.
    Aztán aki műalkotást akar az tegyen ki a sarokba egy kézzel összeszerelt RR blokkot.

  • 2011.10.19 13:47:37mtk001

    A "más anyagból, ugyanazon a gyártósoron" kijelentésen, még dolgozzál egy kicsit. :-)

  • 2011.10.19 13:51:23m_balage

    pont jó lett volna, ha a gyári csomagolt alkatrészt hasonlítja össze az utángyártottal, és nem az első beépítésűt.

  • 2011.10.19 13:55:21Sztavrosz_

    Mi a helyzet az R134A esetében? Ha gyárilag az volt benne reklamálhatok hogy miért nem azt rakják bele? Most komolyan!

  • 2011.10.19 13:59:42doomstone

    A cikk írójának igaza van.

    Sajnos az eredeti cikk írója amire reflektált nem ismeri a PPAP és az APQP fogalmát az autóiparban.
    Termékfelelősségről meg gyanítom nem is hallott...
    Néha talán nem ártana egy cikk írása előtt felkeresni egy beszállítói mérnököt.

    Mivel nap mint nap BOM-okkal dogozok Borg Warner Turbo System nem értek egyet, h uaz 100%ban a két alkatrész- ennél azért több van benne...

  • 2011.10.19 14:11:00Csumpi Hálidéj

    Hallottam történetet, hogy a mosógépgyártó azokat a mosógépeket, amiket a t**co áruházaknak szállított, vékonyabb lemezből készítette, más csapágyakkal, stb.
    Tehát egyazon cikkszámon futó két termék a vásárlás helyétől függően különböző minőséget képvisel.

  • 2011.10.19 14:20:13Reszö

    doomstone: Hogy milyen véletlenek vannak... :D Kéne nekem egy volvo 5t turbo. Ti gyártjátok, és a fordnak is beszállitotok (2522cm ST) . Esetleg nem esett le egy a polcrol,és megkarcolódott a háza? :D

    Nekem apqp-be is jó lenne.. :)

  • 2011.10.19 14:27:11prokee

    doomstone:
    A levél az autóba épített, a cikk pedig a megvásárolható gyári alkatrészről szól. Ez az esetek többségében komoly különbséget jelent.

  • 2011.10.19 14:29:20egeresz

    Na, akkor mi van, ha egy lengőkar-szilent egybeépített kombó 50e km után megy tönkre és 25e HUF szervízdíjjal együtt, egy másik 80e km után megy tönkre, de 50e huf szereléssel együtt.

    Ha a vacakabbat teszem be, akkor 100e km ugyanabból a pénzből, ha a jobbat, akkor 80e km.

    Mi is az a jobb minőség?

    Tovább bírja az igénybevetelt?
    kisebb a gyártási tűrése?

    A mérnökök egy halmaza elégedetten csettint, hogy ez fasza?
    (egy rendes mérnök soha nem elégedett;)

  • 2011.10.19 14:36:41SomeSeed

    @Csumpi Hálidéj: Két különböző termék nem futhat azonos cikkszámon a gyártónál.

  • 2011.10.19 14:42:34Bq

    @Csumpi Hálidéj: Ha már itt tartunk, nálunk itt hűtőgépgyártás van, és hidd el, pontosan ugyanabból a lemezből, ugyanazzal a kompresszorral készül egy adott márka az I*eának pl., mint ami a M*dia M*rktba megy...

  • 2011.10.19 15:02:29OmegaMale

    @egeresz:

    "A mérnökök egy halmaza elégedetten csettint, hogy ez fasza?"

    1. Nem a mérnök mondja meg, hogy mi kerül a termékbe, hanem a menedzser. A döntés alkatrészenként EUR centeken szokott menni, a mérnök dolga az, hogy a megkurtított büdzséből is kijöjjön ugyanaz az alkatrész, de mozgástere vagy éppen döntési jogköre nincs. ha a megkövetelt szint alatt nincs megoldás, akkor is megy a kukába minden alternatíva és addig csináltatják újra és újra az adott alkatrészt (vagy csorbítják a másodlagos jellemzőket), ameddig az nem felel meg az Sollbudget-nek.

    "Ha a vacakabbat teszem be, akkor 100e km ugyanabból a pénzből, ha a jobbat, akkor 80e km."

    Ez így van, csak éppen nem mindegy, hogy KI fizeti ki az alkatrészt.

    Az autók és úgy általában minden egynél több alkatrészből álló készülék soha nem annyiba kerülnek, mint az alkatrészek összessége, nyilván részben ezeken az árréseken (is) van haszna a gyártónak. Az új termékre a gyártó garanciát vállal, ezért aztán nem mindegy, hogy az autó hány évet vagy hány km-t tud elfutni a gyári alkatrészeivel (ebben élethalálharc megy a márkák között). A cél, hogy a jótállás végéig minél kevesebb nem-kopó jellegű alkatrészt kelljen gariba cserélni. Ha ez emelt szintű anyagválasztással vagy más módon megoldható (-> gari idő lejárta utánra tolható az esedékesség), akkor ez a megoldás (elsősorban nekünk kerül többe, a gyárnak épp csak a centekről szól a dolog, persze milliós példányszámban). Hogy a gari lejárta után mivel javítják a kocsit, az már a kedves vevőre tartozik. Jobban jár a gyártó, ha egy jobb minőségű (az autó vételárába beépített) alkatrészt rak be 1.2x áron (amit Te kifizetsz vételkor), mintha beépíti 1x áron, majd garis időn belül gariba cserélni kell (plusz 1x) -> 2x > 1.2x. Ilyen egyszerű :D.

  • 2011.10.19 15:04:37kovászosUbukla

    2011.10.19 14:11:00Csumpi Hálidéj
    én meg azt hallottam hogy a budai hegyekben tisztább a levegő mint pesten. Hogy ehetsz meg ilyen képtelen baromságot? tecsóban se kerül olcsóbban az a mosógép, aztán akkor a logisztikai költségről hogy tuti csak oda jusson, meg a márkát ért rossz renoméról nem is beszéltünk.
    Mert az hogy Boscht veszel a sarki boltban vagy a tecsóban vagy akárhol baszott mindegy ott már csaka a termék számít. És átlag 1 éven belül már nem is emlékszel pontosan hol vetted.

  • 2011.10.19 15:06:21ss26

    Volt "szerencsém" multinál dolgozni, az a sok hókuszpókusz, amire büszkék a beszállítók csak papíron létezik. Rengeteg olyan javítást láttam, ami miatt a vevő azonnal visszavonta volna az összes jövőbeni rendelést! Bazi lassan reagálnak, egy költségcsökkentő gyártási módosítás minimum fél év, arról ne is beszéljünk, hogy a tervezők 80%-a olyan tűréseket alkalmaz olyan méretekre, aminek semmi értelme. Ez a sok papír, meg minősítés csak látszat...

  • 2011.10.19 15:06:451-2

    Én is autós berkekben dolgoztam elég sokáig. Azért igenis van különmbség gyári és UGY között. De természetesen nem a légszűrő kategória a mérvadó. nem egyszer hallottunk eseteket az ugy olajszűrő, vezető görgők idő előtti haláláról. Sajnos nem magyar ember pénztárcája a gyári alkatrész. de kajából is van a tuskós hús meg az igazi hús. tuskós tej meg az igazi tej. Én csak gyárit rakok a 13 éves autómba. És azért mert tudom hogy 5 év múlva is ezt fogom használni. Ezért járok szakszervizbe gyári alkatrésszel, hogy amit berkanak arra legyen gyrim.

  • 2011.10.19 15:12:38SomeSeed

    @doomstone: Te most ISO/TS fogalmakkal dobálózol, amelyet az autóipar egészére nem lehet vetíteni. Ha automotive területen dolgozol, akkor tudnod kell, mely gyártók alkalmazzák ezt a szabványt és követelik meg a beszállítóiktól... Tier hányas szintig is? :)))

    Továbbá ha BOM-okkal dolgozol (gy.k.: bill of material - darabjegyzék), tudnod kell, hogy egy cikkszámnak egy specifikációja van, legfeljebb különböző batch, ami miatt meg nem változhat a megkövetelt minőség.

    Aftermarketben pedig ha a beszállító nem a vevő logoja alatt forgalmazza a cuccot, konkrétan olyat gyárt, amilyet akar. Mindazonáltal senki nem vállalja be azt a költséget, hogy két folyamatot tartson fenn egy termék előállítására.

  • 2011.10.19 15:17:13nyehehe

    A kedves levélíró is hosszú i-vel írta a szerviz szót. Szörnyű...

  • 2011.10.19 15:39:30traxx

    Aki dolgozott(dolgozik) termelésben(és nem droid), az tudja, mennyibe kerül egy sor átállítása...
    Olcsóbb változatlanul gyártani valamit, mint hogy állítgassanak a soron.
    Konkrét példa(nem autóipar): A termék végigment a soron, majd a végén olyan matricát ragasztottak rá, amilyen megrendelőnek éppen ment. Mind a sor, mind az alapanyag, mind az ellenörzések/tűrések azonosak voltak. Az már csak érdekesség, hogy a "független" teszteken sok-sok helyezett volt a kettő termék között :)

  • 2011.10.19 15:45:07Uzi

    Nekem kipufogókat gyártó (világ)cégnél mondták, jobbra csinálják az első beépítésre kerülő cuccokat, mint ami alkatrésznek megy

  • 2011.10.19 15:54:21esef

    traxx:
    akkumulátornál is ugyanígy van. saját szememmel láttam, hogy a sor végén különböző matricákat ragasztgatnak rá az ugyanolyan házakra...

  • 2011.10.19 16:00:44Gott in Frankreich

    Azonos arkategoriaban siman elofordulhat. Abban viszont megnyugodhatsz, hogy pl. a Berga akksi nem egy atcimkezett Perion.

  • 2011.10.19 16:16:24prokee

    GiF:
    Abban is biztos lehetsz, hogy készül itthon Bosch akkumulátor egy olyan cégnél, aki egyébként saját néven is gyárt akkumulátort.
    Amit egyébként azért nem vesznek meg sokan, mert magyar. Helyette inkább a Boscht. Ami magyar.

  • 2011.10.19 16:18:15Tzl

    Traxx:
    Nem feltétlenül kell átállítani a sort. Simán előfordul, hogy a sor végén, a paraméterek bemérésénél határozzák meg, hogy mi is adott termék valójában: ha benne van a legszűkebb specifikációban akkor mehet az autógyárnak, ha nem, de még bőven jónak mondható akkor megy pótalkatrésznek.

  • 2011.10.19 16:40:03Gott in Frankreich

    "Abban is biztos lehetsz, hogy készül itthon Bosch akkumulátor egy olyan cégnél, aki egyébként saját néven is gyárt akkumulátort."

    Es? Pont errol volt szo vegig, hogy csak a Pistikek hiszik azt, hogy egyfele uzemben csak egyfele termek keszulhet.
    Auditaltad a gyartast, vagy csak elkepzelted a fotelbol, hogy a ketto ugyanaz?

  • 2011.10.19 16:46:33MaCS_70

    Halihó!

    Közvetlen autóipari tapasztalatom ugyan nincs, de más területről határozottan tudom az alábbiakat:

    A gyártósoron általában nem érdemes módosítani, a minőségellenőrzés viszont komoly elosztókapu. A minimális kritériumoknak megfelelő (tehát nem selejt), de a szórás alján levő termékek simán mehetnek pótalkatrésznek, de akár kevésbé jól fizető áruház polcaira is.
    A gyári szám ugyan nem lehet azonos két különböző technológiával készült termék esetén, a név és a típus viszont igen, tehát azonos néven létezhet két különböző minőségű termék, a termékazonosítót meg úgyis csak a profi megrendelők nézik meg.

    Szerintetek mondjuk mi a különbség az azonos paraméterekkel hirdetett a vásárlói és a profi notebook között, azon túl, hogy ez utóbbi 2x annyiba kerül? Nagyjából annyi, hogy a drágábba válogatott lakatrészeket építenek be és kisebb minőségi lazaságot engednek meg.
    Ha gyártok egy gyengébb szériát, és egy céges megrendelőm azzal veri az asztalt, hogy a megvett 1000 darabból 30 elromlott, az nagyon ciki. Ha 1000 vásárlóból 30 visszajön, az egyszerű szervizkérdés -- nem tudnak egymásról.

    Üdv: MaCS

  • 2011.10.19 17:11:17dragonhunter

    a 134a KÖTELEZŐ!!!
    (persze gondolom nirogénen meg vákumon sem volt tartva.)balhézz,mer össze fog borulni.

  • 2011.10.19 17:13:19porthosz

    Nekem ismerősöm dolgozott egy üditőipari cégnél, konkrétan rostos italokat gyártottak, ő mondta hogy a tesco márkás palackba pont ugyanazt a lötyit töltötték mint mondjuk egy sioba (ha egyébként a gyümölcstartalom megegyezik).

  • 2011.10.19 17:34:10Dinsdale Piranha

    A multinál ahol én dolgoztam a vevők több csoportba voltak osztva. Igaz, hogy a termékek ugyanazon a soron készültek, ugyanazzal az eljárással, de a bevizsgálásnál több kategóriára osztottuk a terméket. A kiemelt vevők kapták a legkisebb tűréssel rendelkező egységeket, a noname vevők meg a legvackabbakat, amik még megfeleltek a speckónak.

  • 2011.10.19 19:38:53Sztavrosz_

    .. csak azt mondtam hogy a költséghatékonyság és környezetvédelem néha átírhatja a remekbeszabott mérnöki tervezést.

  • 2011.10.19 21:41:17Magyarnaba

    Összefoglalnám a fentieket:

    1. Totalcar: Felesleges drágán gyári alkatrészt venni, az utángyártott ugyanaz, csak olcsóbban.

    2. Olvasói válaszlevél: a TC-cikk írója nem ért hozzá, utángyártottból is van többféle és a gyári mindenképpen jobb.

    3. TC viszontválasz: Tudjuk, hogy többféle utángyártott van és a levélíró nem ért hozzá, mert nem vette észre, hogy csak az egyikről beszéltünk, de azért köszönjük, Emese.

    A hozzászólásokból meg az derül ki, hogy itt kommentel az összes jelentősebb beszállító főmérnöke.

    Sokkal okosabb nem lettem, még szerencse, hogy a fenti probléma engem alig érint. Az én Skoda Rapidomhoz ugyanis örülhetek, ha egyáltalán van valamilyen alkatrész.

  • 2011.10.19 21:59:25Picc

    Csumpi Hálidéj, igazad van. Ilyen termékekkel is foglalkozunk. Amit leírsz, az teljesen úgy van. Nem szeretném leírni, melyik márkáról van szó. A típusszám esetén egy "plusz" jelölés van a termék száma után, mely egy "bevásárlóközpontos" "vevőbarátáras" kivitel.

  • 2011.10.19 22:13:58HVC

    Érdekesség: Pár évvel ezelőtt Németországban erősen kampányolt a BMW a gyári alkatrészek mellett. Miszerint rábízná-e az életét egy utángyártott fékalkatrészre, stb. A német (de lehet, hogy EU-s) bíróság betiltotta ezeket a reklámokat. Merthogy attól, hogy vmi UGY még nem biztos, hogy rosszabb, mint a gyári. (Értsd.: LEHET, de általánosságban ezt kijelenteni erős ferdítés lenne.)

  • 2011.10.19 23:44:01zeddez

    Én meg ha van az adottból, se nem gyári se nem utángyártott gyárit nem szerelek be a kocsiba, csak a gyárinál jobbat, ami sokszor éppen csak gyári megfelelőbe vagy még annyiba sem kerül. Asszem ez lenne a 3. kategória.

  • 2011.10.20 07:58:47kovászosUbukla

    "A hozzászólásokból meg az derül ki, hogy itt kommentel az összes jelentősebb beszállító főmérnöke"
    úgy van, és unalmukban nincs is jobb dolguk!

  • 2011.10.20 08:48:25akos696

    Azért itt AM avyg UGY néven az szerepel, ami eredetileg is az autóba került, csak a gyártó saját márka nevén. Pl BMW-ben INA volt a gyári görgő, én is INA-t tettem bele, csak INA cikkszámon, nem BMW. Egy QH pl nem az az utánygártott, mint az INA. Tehát a lényeg, hogy a gyári alkatrészt kell megkeresni a saját nevén. Jártasabb alkatrészesek tudják, hogy mely autónak mik a beszállítói márkái és jó eséllyel azt ajánlják. Sajnos az, hogy egy AM alkatrész nem lesz már olyan tartós, mint egy OE, az lehet attól is, hogy az autó még pl a 90-es évekből származik, akkor még az adott márka termékei is jobbak voltak, azóta kihelyezte Indiába, Mexikóba, Törökországba, Kínába stb. a gyártást, ami sajnos hozhatott némi minőségromlást. Plusz az azóta változó szabványok, pl környezetbarát fékbetétek, amik miatt a tárcsa sem fog elmenni 170e km-t. Illetve változhatott a beszállító is. Ezért lehet, hogy egy 15 évvel ezelőtti BMW alkatrész és egy mostani, ugyanolyan cikkszámú alkatrész már máshol készül és a minősége is eltér. Összetett dolgok ezek, de szerintem egy gyári beszállítói márkára nyugodtan rábízhatja magát az ember utángyártottként megvásárolva.

  • 2011.10.20 11:44:42mmjr

    Az igazán jó minőségű 90-es években gyártott japán (Japánban gyártott!!!) autókhoz, sajnos nem tudod beszerezni a gyári minőséget UGY alkatrészből, mivel olyan gyárak termékei amiket Európában nem elérhetőek (pl. Futaba, Arai, NOK, Stanley stb.). Ilyen autóknál tényleg rosszabb az UGY mint a gyári.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

fogasszíj
SUZUKI JIMNY 1.3 16V 4WD zárt terepjáró 1998-2013
5966 Ft
Szíjtárcsa/vezetőgörgő, hosszbordás szíj| Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj
SUZUKI GRAND VITARA 1.9 DDiS zárt terepjáró 2005-2013
10616 Ft
olajnyomás kapcsoló
SUZUKI SJ 410 Cabrio 1.0 nyitott terepjáró 1981-1988
1554 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Navigated down the stairs to a park
GPS is a useful invention, but using it takes some common sense and self-confidence, otherwise you’ll easily find yourself driving down a staircase.