Meglepetések az autópályán, 3 liter országúton?

2016.01.11. 15:41

Feladó I. R.

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2016. január 10.

Tárgy Berlingo

Üdvözlöm!


Az indexen megjelent cikkel kapcsolatban keresem. Gondoltam megosztom saját tapasztalatom. 1 évig volt szerencsém használni 2010-es, (akkor 4 éves, ny-i piacin is nagyon jól felszerelt, üvegtetős, ülések között tárolórekesz, hátsó ablak külön nyíló, 2 zónás digit klíma, ülésfűtés fedélzeti számítógépes, stb.) vásárláskor 170 000km-t futott Berlingót két gyerekkel Ausztriában. Kb. havonta jártunk haza a 11. kerületbe, 3x feltörték, 4. alkalommal 50 perces parkolás alatt ellopták. (Valószínű már nyomkövetőt raktak rá.)


Imádtuk. Tolóajtó gyerekülés mellett főnyeremény. Rengeteg pakolórekesz ( pl. hátsó ülések előtt a padlóban), az említett alacsony padlójú, széles és így könnyen hozzáférhető csomagtér.



Imádtam a magas, kapitány-szerű üléspozíciót, hogy tudni, hol a hátulja. A cikkében szereplő motor max. dízelfóbiásoknak való, a konszern a világ egyik legjobb dízelét gyártja, magától érthető választás. Nekem az 1.6-os volt. Ha siettem, pályán emelkedőn gyakran okoztam meglepetést. A nagy homlokfelület ellenére 150-160-as utazója volt, miközben halkan lehetett beszélgetni. Ekkor volt a legnagyobb fogyasztása, 7,5. Amúgy Grazban 6-ot fogyasztott, országúton 90-nél a számítógép sokszor csak 3-at mutatott. Imádtuk, hogy nagyobb volt belül, mint kívül. Azóta a többi kocsit hozzá hasonlítjuk.


Üdvözlettel,


I.R.

Kedves R,

Ahogy a cikkből is kiderült, aki végül megvette ezt az autót, azért választott benzinest, mert elsősorban városban használja. Igaz, hogy a PSA konszern gyárt megbízható dízeleket, de ez az 1,6-os szívó benzines az egyik legmegbízhatóbb benzines, tehát kétszeresen is egyetértek a választással. Mint utólag kiderült, tévesen írtam, hogy a tesztautóban a 90 lovas 1,6-os benzines volt, mert ez a 110 lóerős változat, ez alapján nem merek belegondolni, milyen elindulni egy megpakolt 90-es Berlingóval.

Amit a 150-160-as utazósebesség gyakorlása közbeni halk beszélgetésről ír, hogy is mondjam, enyhe kételkedéssel fogadom. Egy pár hím oroszlánt mondjuk el tudok képzelni, hogy halkan beszélgetnek, de nem hinném, hogy a dízelség olyan radikálisan csökkentené a szélzajt. És hát a kijelzőn időnként megjelenő 3 literes fogyasztási adat is egy olyan dolog, hogy sajnos nem az alapján fogunk tankolni, hanem amennyit az autónk valójában fogyasztott.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert