RSVPTC

Tényleg teherautós az új Superb műszeregysége?

2016. január 5., 16:30 Módosítva: 2016-01-08 10:31:45
1

Feladó Zoltán

Címzett Papp Tibor

Dátum 2015. január 5. 11:49

Tárgy -

Tiszteletem Papp úr


Az imént olvastam a Škoda Superb tesztet. Ha megenged egy észrevételt. Nekem a műszeregység kicsit teherautós. Mire is gondolok? Csatolok egy képet amin némi hasonlóságot vélek felfedezni a Škodával.


DAF 105.460, 2014-es évjárat, vagyis az utolsó előtti generáció.


Üdvözlettel,

Zoltán

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik autóban fér el hátul 3 gyermekülés?

2015. december 30., 18:12 Módosítva: 2016-01-01 13:09:52
200

Feladó Viktor

Címzett Totalcar

Dátum 2015. dec. 27.

Tárgy Három gyerekülés 

Tisztelt Totalcar

Néhány hete volt egy cikkük a 3 gyermekülés egymás melletti elhelyezéséről néhány autóban. Véleményem szerint 2 ritka autó kimaradt: Honda FR-V és Fiat Multipla. Ezek a 2 sorban 6 üléses autók. Mivel nekem Honda FR-V-m van, egyik kollégámmal kipróbáltuk, és befér 3 gyekülés. Persze nem mindegy, milyen márka, mert a szélességük változó. De könnyedén befértek. Mellékelek egy képet.

Tisztelettel

Viktor

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha még nem tudnád a ködlámpáról...

2015. december 29., 15:26 Módosítva: 2015-12-31 13:34:18
25

Feladó K. Róbert

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2015.12.29.

Tárgy 5000. ködlámpás levél 

Tisztelt Winkler Úr!

Gondolom már nem az első ilyen levelet kapja és baromira unja őket, nem beszélve a karácsonyi kajahalmaz feldolgozásáról, így én csak egy egyszerű kéréssel fordulnék Önhöz:

Az alábbi igen remek cikkét, ha van rá mód helyezzék ki a Totalcar, de lehetőség szerint az Index főoldalára (egy betűt se kell beleírni :) ), mert egy Nagykáta-Budapest útvonalon képes voltam annyira felidegesíteni magam a sok idiótától, akik égve hagyták a ködlámpát akkor is amikor utolértem őket, hogy most épp Önnek írok...

Jó pihenést és Boldog Új évet kívánva, maradok tisztelettel,

K. Róbert

A toyotás is lehet autóbuzi

2015. december 26., 18:19 Módosítva: 2015-12-30 18:21:39
240

Azt hiszem, ez lehetett volna gyűlöletlevél is, de nem az lett. Fölösleges volna hozzáfűzni bármit. Legfeljebb annyit, hogy a Liftback nekem is nagyon bejön.

Feladó Csaba

Címzett Stump András

Dátum 2015. december 24. 19:46

Tárgy reakcio: Senki nem tud olyat mint a Toyota?

Kedves Totalcar!

Röviden engedjétek meg, hogy reagáljak a "Senki nem tud olyat mint a Toyota?" c. írásra.

Még huszonéves vagyok, használtautó vásárló, sokat és külföldön autózó, autophil és keményvágású toyotás.

Azt szeretném megmutatni, hogy miképp lehet egy "autóbuzi" egyben toyotás.

18 évesen kölcsöntoyotában (e9 Corolla Liftback, 1988) töltöttem sok időt és nem vigyáztam rá különösebben. Kinyomtam a belét és vártam, hogy szétessen. Üveghangon pörgettem, ötösből váltottam kettesbe, félregyújtásig huzattam. Bejártam vele kis hazánkat, a környező országokat és a Baltikumot is. Nem esett szét. Elkezdtem tisztelni. Rájöttem, hogy nem is annyira lassú, kényelmes és mellesleg csukott ajtónál befér a hűtőszekrény. Ekkor váltam elfogulttá a többi márkával szemben.

Vásároltam egy e12-es (2003-as) Corollát. Olyat, mint ami a cikkben van. Az e9 után nem tudtam szeretni. A tiszteletemet kiérdemelte, de éreztem a minőség hanyatlását, a döglött halként viselkedő villanyszervót, hiányoltam a helyet, kifogásoltam a magas üléspozíciót, a buta csatolt lengőkaros futóművet és a fenébe kívántam, amikor előszőr műszaki vizsgára vittem. Két évig tartott az együtt töltött időszak, utána boldogan váltam meg tőle. Azóta a feleségem használja, aki boldog vele. Hibamentesen teszi a dolgát.

Vásároltam egy T25-ös (2006-os évjáratú) diesel Avensist. Bár a minőség itt is lényegesen gyengébb mint a régebbi autóknál (5. sebesség fogaskereke szándékosan és erősen avul, műanyag lámpák mattulnak, 240e km-nél kezd megszólalni egy-egy műanyag), a méretéből és kényelméből adódóan abszolut szerethető.

A legszebb pillanatok azok, amikor szerelni kell. Furán hangzik? Pedig teljesen logikus:

Egy alap dugókulcs készlet segítségével szerelhető. A patentek oldhatók és újrahasznosíthatók. A felépítése átgondolt: Külön kisajtó van az olajleeresztő csavar számára az alsó műanyag burkolaton. Így olajcsere alkalmával egyetlen egy csavart elég kicsavarni a burkolaton. (Passátnál: kb 16 imbuszos csavar két méretben, telljes alsó burkolat jöhet lefele.) A hátsó fék is fél óra alatt cserélhető akna nélkül, csillagkulcs segítségével. (Passátnál: méteres toldószár, 70-es imbusz, autó alatt matat, anyáz, 2,5 órával, egy OBD-diagnosztikával és egy munkahengert rotálva visszanyomó szerszámmal később kész a fék.) A légszűrőház négy csattal nyitható. (VW: emlékeim szerint legalább 6 imbuszos csavar)

Nem szakad bele sem csavar, sem izzítógyertya és 240 ezer km után GPS-el mérve a gyári maximális sebességénél gyorsabban megy. (Tehát nem kokszosodik el túlságosan.)

Az egyszerű szerelhetőség tehát az igényes, átgonodolt megoldásokból adódik, ami egy műszaki ember számára gyönyörű. A többieknek csak az tűnik fel, hogy semmi nem romlik el hirtelen, hanem kizárólag fokozatosan. Ezért kiszámítható a jármű.

Hogy unalmasak a Toyoták? Az említett e9-es Liftback Corollám most alakul át a saját szent szobrommá, ami direktebben veszi a gázt bármelyik modern Autónál (4af motor), kis súlya miatt mozgékony és talán az egyik legszebb Corolla, mely sok másik autó formatervével felveszi a versenyt. (Ez nem mondható el az e12-ről) A dízel igáslóból visszaülve tehát fülig szájjal élvezhetem az autózást, miközben kóstolgatjuk a nyolcezres fordulatot. Bár ezt a fospisztoly óta Ti is bizonyára tudjátok.

Üdv,

Csabi 

Senki nem tud olyat, mint a Toyota?

2015. december 24., 16:53 Módosítva: 2015-12-28 06:57:04
31

Feladó Ignác

Címzett Stump András

Dátum 2015. december 13. 15:40

Tárgy Corolla 1.4 D4D

Tisztelt András!

Egy kis eszmefuttatás következik, amiben nyilván sztereotíp gondolatok is lesznek, de higgye el, őszinte saját tapasztalatok alapján formáltam a véleményem.

2006-os évjáratú Corolla Wagon első tulajdonosa vagyok. Nem vagyok autószerelő, de érdekelnek az autók. Nem ez az autó tetszett a legjobban, sőt nem is igazán tetszett, de olyan autót szerettem volna venni, ami stabilan és tartósan hozza a szükségest éveken keresztül. És nem akartam kitűnni, kivagyinak látszani sem.

Nos egyáltalán nem kellett csalódnom, aksi, fékek, nyári gumik cseréje történt 10 év alatt, ami teljesen természetes.

Amikor megvettem sokan lesajnálták, feszítettek a nagyobb, tágasabb, jobb(?) Megane, 307, Golf IV autóikkal és mellettük tényleg olyan kis szegény rokonnak tűnt a parkolókban (bár nekem ez nem volt gond). Aztán elmúltak az évek, egy jó párat láttam lerobbanni, javíttatni ezek közül, majd megszabadultak tőlük. Ez a kocsi meg csak teszi a dolgát. :)) És egyre jobban megszerettem.

Még lényeges: Ami csálén állt (műszerfalborítás) az már újkorában olyan volt, ami kicsit idegesítő (hátramenet kapcsolása) az nem lett rosszabb, felületi rozsda nincs a karosszérián még a kőfelverődéseknél sem, a kapcsolók ugyanúgy működnek, a motor és a többi is ugyanúgy dolgozik, semmi lett zajosabb.

Én nem tudom, hogy abban a korszakban több autógyár hogy gondolkodott, de miért nem csináltak ilyen szintű autót???

Őszintén mondom, hogy kicsit zavar, amikor a Toyoták unalmasságát ecsetelik (pl. Winkler úr híres erről), de köszi, nekem nem kell más típusok izgalma ("le petit problem"), és azért elég korrektül oda lehet neki lépni, bár valóban nem hergeli ilyenre az embert.

Köszönöm, hogy elolvasta, amire választ szeretnék kapni, az az, hogy sok gyár nem tudott vagy nem akart (ami nonszensz lenne) ilyen műszaki színvonalú autót gyártani jó egy évtizeddel ezelőtt?

Üdvözlettel

Ignác

Távolról sincs vége, olvasson még

Édes kis feledékenység?

2015. december 9., 17:26 Módosítva: 2015-12-12 06:42:17
225

Feladó Budapest Közlekedési központ

Címzett Papp Tibor

Dátum 2015. december 9. 13:15

Tárgy BKK reagálás_Édes kis szemétség? 

Tisztelt Papp Tibor!


A Totalcaron megjelent Édes kis szemétség? című cikkben megjelentekkel kapcsolatban a BKK az alábbi tájékoztatást adja.


A XX. kerületi Nagykőrösi úton a közelmúltban létesült tartószerkezet kivitelezési munkálatai során – számos más, a közúti munkavégzéshez kapcsolódó jelzéssel együtt – helyeztek el a Nagykőrösi úton az említett előzni tilos jelzőtáblákat.

  trafficimlap3

Az építési, szerelési munkák befejezését követően sajnálatosan a kivitelező az ideiglenes forgalmi rend elbontását nem teljes körűen végezte el, így az indokoltnál hosszabb ideig maradt kint a közúton az előzési tilalom. A BKK felszólította a kivitelezőt a forgalmi rend helyreállítására, amely mára már megtörtént, a kérdéses helyszínen az előzési tilalom megszűnt.


Üdvözlettel,


Budapesti Közlekedési Központ

BKK Kommunikáció

Kedves BKK,

köszönjük a gyors reakciót, ugye megértik, hogy az előzni tilos tábla és az új traffipax együtt elég riasztó kombináció az autósoknak. Illetve riasztó kombináció volt.

Mivel ma pont jártam arra, gyorsan le is fényképeztem, íme a bizonyíték, hogy a táblákat tényleg beszedték:

Képernyőfelvétel (84)
Távolról sincs vége, olvasson még

Az isten is kabrió-limónak teremtette a Mareát

2015. december 8., 14:23 Módosítva: 2015-12-11 07:35:27
212

Nem mondhatok mást, mint köszönetet Dávidnak, hogy megosztotta velünk ezt a képsorozatot. Egyértelmű, hogy a Marea a kilencvenes évek legalulértékeltebb típusa, hiszen nem csak pályaautónak, de kabriósított sztreccslimónak is kiváló alap, mint kiderült.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a hosszú Mercedes meg miféle?

2015. december 6., 16:01 Módosítva: 2015-12-08 08:05:56
180

Feladó András

Címzett Csikós Zsolt

Dátum 2015. december 5. 11:29

Tárgy Mercedes


Szia Zsolt!


Nemrég láttam ezt a Mercedest itt, Cork cityben (Írország).

Lehet hogy egy tök átlagos példány, én azonban - bevállalom- nem láttam meg ilyen, hosszított verziót.

   

Annyit tudok róla a rendszáma alapján hogy 1982-ben helyeztek itt forgalomba, illetve hogy egy 240-es diesel példánnyal állunk szemben.

Gondoltam, esetleg érdekes lehet. (Vagy nem?)

 

 

Üdvüzlettel,

András

Távolról sincs vége, olvasson még

Mennyit ér egy 31 éves Prelude?

2015. december 3., 17:26 Módosítva: 2015-12-06 10:29:54
297

Feladó T. Vilmos Tamás

Címzett Totalcar szerkesztőség

Dátum 2015.12.02.

Tárgy Honda Prelude 1984

Tisztelt Uraim!

Segítséget szeretnék kérni egy gépkocsi árának behatárlásában.

Édesapám tulajdonában van egy 1984-es Honda Prelude 1,8 gépkocsi, amitől egészségügyi állapota miatt kénytelen megválni.

Az autó kanadai változat (Az óra km-ben mér, de van mph skála is. A figyelmeztető feliratok kétnyelvűek angol és francia.), egy 40 évnél idősebb úr volt az első gazdája.

Mindig megkapta a szükséges szervizeket.

A kilencvenes években hozta egy rokon Magyarországra, és használta itthon.

A jármű nem volt törve, lakatolva.

Halála után édesapám kapta meg.

A fényezése kissé lemattult ekkorra.

Néhány évvel ezelőtt kapott egy polírozást és fényezés javítást.

Nagyon nagy részt eredeti, az első szélvédő kavics miatt elrepedt ezért cserélni kellett.

Gyári elektromos napfény tetővel rendelkezik, a rádiója eredeti Honda digitális.

Sajnos szervokormány és légkondi nincs benne.

A karosszériája nem rozsdásodik, a beltere jó állapotban van. Kívülről jól mutat.

A motorja jó állapotban van, nincs olaj fogyasztás, futómű nagyon jó.

A 210 000 km valós futás teljesítmény. A lehető legteljesebb mértékben eredeti az autó.

Szeretném megtudni hogy az ilyen jó állapotban megmaradt gépkocsiknak van-e oldtimer értéke?

Az autó Zuglóban lakik, ezért lehetséges lenne hogy, egy szemrevételezésben részesítsék?

Esetleg érdemes lenne az állapotán egy kevés javítással értéket növelni?

Várom szíves válaszukat.

Köszönettel:

--

T. Vilmos Tamás

Kedves T. Vilmos Tamás úr!

A német Oldtimer-katalógus ötös skálájú osztályzásában (ez a kontinensi Európa bevett osztályzási módszere, Note 1 a legjobb, Note 5 a legrosszabb) ennek a típusnak még nem tartja nyilván a csúcsállapotú példányait (de az amúgy is kiesik ebből a körből, hiszen az autó már kapott egy fényezésjavítást és elég sok benne a kilométer, a Note 1 ugyanis a teljesen gyári új, alig pár tízezret futott kocsikra, vagy a nullára felújított kocsikra vonatkozik), a legrosszabb állapot is hiányzik belőle, mert azoknak még kifejezhetetlen az értékük.

A nagyon értékes és ritka autók már 15 évesen bekerülnek ebbe a körbe, a kevéssé fókuszban levők inkább csak 25-30 évesen - a Prelude-nek ez a második generációja úgy látszik, csak mostanában került fel a radarra, ennek megfelelően az értéke sem indult még vehemens menetelésnek. Az Ön autója nagyjából Note 2+-nak felelhet meg a sok futás és a fényezés javítása miatt, az ezzel a legkisebb alapmotorral így 3200 eurót ér a 2015-ös katalógus szerint, az elmúlt hat évben pedig 17 százalékos értéknövekedésen ment keresztül. Ne bosszankodjon, hogy csak a legkisebb motorral szerelt változat, mert a másik háromnak is kvázi ugyanez az ára... Viszont a kanadai gyártás Európában általában levonást jelent, itt nosztalgiából az ide való modelleket (a helyi jegyekkel - tehát olyan lámpák, az a fajta relatív dísztelenség) keresik az első lelkes gyűjtők.

Mindez Németországban igaz, német rendszámmal, német eladótól. Tapasztalat szerint a magyar autó ennek az árnak kint az 50-75 százalékáért adható el (attól függ, mennyire készíti elő az eladó a terepet, tehát hogy kint hirdet-e, van-e kinti, németül felhívható kontakt, biztosítja-e saját zsebre az autó kiszállítását - a német ugyanis csak a legritkább ínyencfalatokért jön el ilyen messzire autót nézni és venni, ami már nagyon nem ez a kategória), itthon pedig a vevők inkább az olcsó romokat fizetik túl a némethez képest, az igazán szép autóra nehezen akad vevő. De akad. Ha el akarnám adni, én valószínűleg minimum három fórumon, állhatatosan hirdetném az autót (szép képekkel, az erényei nem túlszínezett, lényegre törő taglalásával - ez a levél egyébként pont jó, amit írt nekünk), s várnék egy évet, mindig meg-megújítva a hirdetést, nem mozdítva az áron. Itthon kb. 4 ember van, aki ilyen autóért masszív pénzt adna, ezeket pedig meg kell találni, ehhez türelem kell. Ha végképp nem megy, akkor keresnék egy német kapcsolatot, s azon keresztül árulnám - optimális esetben már kint, Németországban, mert oda a holland, svájci, osztrák, belga is szívesen elmegy már. Valahová 6-800 ezer forint közé lőném be az árát. De én lehet, hogy inkább várnék vele pár évet, havonta megjáratva a kocsit, minden kezelőszervét működtetve, kétévente olajat cserélve akkor is, ha nem megy bele kilométer.

A mi szemrevételezésünk nem segítene, hiszen nem vagyunk értékbecslő szerv, csak lelkes, ám sokat dolgozó (emiatt magánügyekre nemigen rávehető) amatőrök. A munkaidőnk szoros, az újságnál pedig fel se merül, hogy ilyen szolgáltatást nyújtsunk, mert akkor fel kéne vennünk még kétszer ennyi embert.

Sok sikert!

Üdvözlettel

Csikós Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

Megszűnnek az NKH-s vizsgahelyek?

2015. november 19., 10:34 Módosítva: 2015-11-21 17:05:09
13

Feladó Attila

Címzett Totalcar

Dátum 2015.11.18.

Tárgy Műszaki vizsga

Sziasztok!


Érdeklődni szeretnék, hogy mit lehet tudni a műszaki vizsga változásáról. Igaz, hogy jövőre tényleg megszűnik a hatósági műszaki vizsga jövő év elejétől és csak a maszekoknál és az Autóklubnál lehet majd vizsgáztatni az autót, mert hogy a parlament most fogadta el a jogszabály módosítást. Jogász barátom szerint már fent van az interneten a módosítás. Tudnátok erről valamit mondani, hogy mi várható és hogy miért? Decemberben lesz a műszaki vizsgám, várjak, vagy csináljam.

Attila

Kedves Attila,

az alapinfó helyes, de ez egyelőre csak tervezetről van szó (T/7401), amely le is tölthető a parlament honlapjáról erre a linkre kattintva.

A következő új paragrafusról van szó:

„(2a) A közúti közlekedési szolgáltatást nem végző személygépkocsik (M1 kategória), a különleges felépítménnyel nem rendelkező kistehergépkocsik (N1 kategória), valamint egyes pótkocsik (O1 és O2 kategória) időszakos vizsgálata kizárólag – a (2) bekezdésben meghatározottak szerint – vizsgáló állomás közreműködésével végezhető el.”

Vagyis valóban nem lehet majd egy normál személyautóval vagy kisteherautóval az ex-NKH (ma már Kormányhivatal) vizsgabázisokra menni, csak a szerződéses vizsgáló állomásokra, ha ebben a formában fogadják el a módosítást. A változtatást azzal indokolják, hogy ugyanaz a szerv konkurense azoknak, akiket egyben ellenőriznie kell, és ez némi ellentmondás, amit ezennel felszámolnak. Egyébként a műszaki vizsgák 80 százalékát már ma is a szerződéses vizsgáló állomások végzik, a maradék 20 százalékot vennék így el a közlekedési hatósági állomásoktól.

Elvileg január 1-től élne a módosítás, vagyis a decemberi vizsgát ez nem érinti, oda viszed, ahová akarod.

Üdv:

Papp Tibor

Távolról sincs vége, olvasson még

Hol ingyenes az elkerülő?

2015. november 11., 13:48 Módosítva: 2015-11-15 06:50:40
37

Múlt heti cikkemben arról írtam, hogy bizonyos esetekben megúszhatjuk a pályahasználati pótdíjat, mert a fizetős utak néhány rövid szakaszán ingyenesen autózhatunk. Egyebek mellett a debreceni elkerülőt hoztam fel példaként, mert ott is építettek gyűjtő-elosztó sávokat. Olvasónk most felnyitotta szemem, hogy nem a teljes elkerülőre igaz az állításom.

Feladó Zoltán

Címzett Perkó Rudolf

Dátum 2015.11.06.

Tárgy E-matrica nélkül az autópályán? Megúszhatod
Tisztelt Perkó Rudolf!

A 2015.11.06-án a tárgyban megjelent című írása a debreceni elkerülőre vonatkozó része félrevezető lehet!

Ugyanis a Debrecent elkerülő útszakasz nem teljes hosszában tartalmaz a cikkben említett gyűjtő-elosztó sávokat. Levelemben csatoltam a teljes Debrecent elkerülő utat. Ebből látszik, hogy Debrecen nyugati részén lévő 4-es számú főútból (Hajdúszoboszló és Debrecen közötti szakasza) kezdődik az elkerülő és egészen Bocskaikert utánig tart.

Csatoltam egy közelebbi képet, ami konkrétan az autópályára koncentrál. Az autópálya a már korábban említett 4-es számú főúti felhajtótól egészen a debreceni Kishegyesi úti felhajtóig nem tartalmaz ilyen gyűjtő-elosztó sávot. Ezt a képen pirossal jelöltem. Zölddel jelöltem azt a szakaszt, ahol már van ilyen elkülönített pályarész.

Ezért az az érdekes szituáció alakul ki, hogy ha Hajdúszoboszló felől szeretném megközelíteni Nyíregyházát vagy és igénybe szeretném venni a debreceni elkerülő utat először is be kell hajtanom Debrecenbe! (feltételezve, hogy nem akarok pályamatricát venni) Majd Debrecenből a Kishegyesi úti felhajtón, már egyből ezen az gyűjtő-elosztó részen találom magam.

Így Debrecent nem tudjuk megkerülni díjfizetés nélkül. Ha nem szeretnénk díjat fizetni, akkor mindenképpen be kell autóznunk Debrecenbe.

Ennél fogva a cikkben szereplő kijelentés miszerint a debreceni elkerülőt ingyenesen lehet használni, nem állja meg a helyét!

Tisztelettel:

Zoltán

 Köszönjük a pontosan magyarázott és illusztrált levelet Zoltánnak!

Távolról sincs vége, olvasson még

E-matrica vásárlás időeltolódással

2015. november 5., 13:42 Módosítva: 2015-11-07 14:07:22
0

Érdekes történet egy olvasónktól az időeltolódással vett autópályamatricáról a mai E-matrica nélkül az autópályán? Megúszható című cikkünk kapcsán.

Feladó Csaba

Címzett Perkó Rudolf

Dátum 2015.11.05.

Tárgy E-matrica vásárlás időeltolódással

Kedves Rudi!

Olvastam a cikked az autópályamatricával kapcsolatban, és az ezzel kapcsolatban lenne egy személyes tapasztalatom:

Külföldön élek és dolgozom, haza kb. 2 havonta szoktam látogatni. Az egyik utolsó ilyen látogatásom 2015. 06. 29-en volt. Lakóhelyemen - Dubaiban - az időeltolodás Magyarországhoz képest a nyári időszakban 2 óra, tehát amikor itthon 12:00-t mutat az óra, az Egyesült Arab Emírségekben 14:00 a pontos idő. Dubai idő szerint 2015. 06. 29-en 01:28-kor vásároltam 10 napos matricát a járművemre. Ebben az időpontban Magyarországon még csak 2015. 06. 28. 23:28 volt. Mivel a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. rendszerében az érvényesség kezdetét alapértelmezettként 06. 28-ra állította, ezt átjavítottam 06. 29-re (mivel 28-ábol Magyarországon mindössze 32 perc volt hátra, és aznapra már nem kellett a matrica, így az érvényesség vége is 07. 08. lett 07. 07. helyett). Normál esetben - azaz, ha ugyanabból az időzónából vásárolok matricát egy jövőbeli időpontra, mint amely a NÚSZ rendszerének az időzónája, az érvényességi időt 00:00 kezdési időpontra állítja be az oldal. Viszont, ha a vásárlás helyén Magyarországhoz képest már egy nappal előbb járunk, ezt az opciót nem ajánlja fel a rendszer, az érvényességi időt pedig a vásárláshoz képest 24 órával később kezdi, ezt pedig semmilyen módon nem lehet javítani. (Ezt egyébként többször kipróbáltam azóta, és mindig ez volt a helyzet) Esetemben ez azt jelentette, hogy a matrica érvényessége 06.29-én 23:28-tól kezdődött, én azonban már délelőtt használtam az autópályát - amiért meg is büntettek.

Ez elég komoly hiba, mivel aki így vásárol matricát, az hasonlóképpen úgy gondolhatja, hogy jogosan hajthat fel a díjköteles útszakaszokra, valójában viszont nem biztos, hogy érvényes matricával rendelkezik.

Az mar csak hab a tortán, hogy - otthontartózkodásom hiányában - az első pótdíjfizetési felszólítást nem vettem át a postán, ami "nem kereste” jelzéssel visszament. A másodikat már átvettem - mivel akkor éppen otthon voltam - ebben azonban már a megnövelt, küzel 60 ezer Ft-os büntetés virított. Azonban, hogy a történet happy end-del záruljon, panasszal éltem a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. felé, ahol azt jogosnak találták, a büntetéstől pedig eltekintettek.

Ez mindenképpen tanulságos, és bizonyítja, hogy a tuti sem mindig tuti, legyen az akár már meglévő matrica, vagy -  mint a Te eseted is mutatja - büntetés.

Üdv,

Csaba

Az RCZ egy Karmann Ghia?

2015. október 27., 16:32 Módosítva: 2015-10-29 14:38:14
54

Feladó Laci

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2015.10.27.

Tárgy RCZ

Kedves Róbert!

Csak én látom bele az RCZ-be a Karmann Ghiát?

Üdv:

Laci

Az RCZ és a Karmann Ghia...

  • 1469
    Hasonlítanak egy kicsit
  • 663
    Totál mások
  • 482
    Mint két tojás
  • 372
    Csak a Lada!
Távolról sincs vége, olvasson még

Párhuzam a 470 ezret futott Lagunával

2015. október 19., 17:36 Módosítva: 2015-10-21 16:31:49
149

Az alábbi olvasói levél Winkler Róbert ma megjelent 470 ezer kilométeres Renault Laguna 2. című nagyképes cikkére érkezett.

Feladó István

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2015.10.19.

Tárgy Érdekes párhuzam Ernő Lagunájával

Kedves Winkler Úr!

Teljesen átjárt a felismerés miközben a cikkét olvastam. Van egy 11 és fél éves lányunk és a Lagunám 11,5 éves. A lányom is imádja, akár csak én. Könyvelőirodaként ez az autó volt az ami még belefért az illendő kategóriába. Amikor az ügyfelek meglátták nem az jutott eszükbe, hogy 6,1 millió forint volt 2004 májusában. Ha megvesszük a legolcsóbb 3-as BMW-t vagy A4-es Audit, akkor biztos az irigység érzete önti el Őket. Bár nem ez volt a kiválasztás fő oka, hanem az ár mellett az, hogy hátulra középre is befért úgy a gyerekülés, hogy két felnőtt még kényelmesen elfért mellette. Ezek azok amik a cikkel párhuzamba állíthatók.

Egészen más azonban az autó futásteljesítménye. Épp mostanában léptem át a 125 000 kilométert vele. Nem sok, bár az évi 11 000 megvan, ami megfelel az átlag magánhasználó véleményének. Persze, mi nem teljesen magánhasználók vagyunk, de a lakhelyünkön van az irodánk is. Az autót szinte naponta használjuk, de mivel még egy VW Polo 1.4 DSG (2009-es, azaz a megjelenése évében vásárolt) autónk is van, így a napi 25-30 kilométernél nem megyünk vele többet. Budapesten! Szerintem összesen nem töltött az autó 45 ezernél többet a Budapest táblán kívül. Szerintem ez jobban igénybe veszi az autót, mint 470 ezer kilométer, aminek nagy része az autópályán szaladt bele.

Itt a Népítélet értékelésem.

Üdvözlettel:

Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Régi BMW-t, de milyet?

2015. október 17., 06:16 Módosítva: 2015-10-20 16:26:44
361

Feladó: Tamás

Dátum: 2015. szeptember 30.

Tárgy: Első autó

Címzett: A totalcar szerkesztősége

Üdv!

Még mielőtt kukáznák/passzolnák levelemet, a fenti tárgy láttán, mondván olvassa el az első autót 200/500/x ezerért című remek cikkeket (melyeket amúgy kivétel nélkül volt szerencsém olvasni), szeretném megragadni az alkalmat (és tudom h nem a legmegfelelőbb helyen és módon, de) szeretnék a tisztelt Szerkesztőségtől tanácsot kérni.

Levelemmel elsősorban a Szerkesztőség menthetetlenül öregautómániás részét céloznám, többek közt Csikós Zsoltot, Stump Andrást és persze Vályi urat...

Magam kórtörténetéről annyit, hogy elsősorban imádok vezetni. Közel 5 éve folyamatosan olvasom a totalcar.hu-t, és úgy látom Önökben ( a teljes Szerkesztőségre gondolok) még megvan az autók és az autózás olyan mérvű szeretete, ami sajnos sokakból már kikopott. Ezért is fordulok Önökhöz, mert jómagamnál is permanens öregautóbuzériát diagnosztizáltak, mely legalább 10 éve tart (pechemre a családban levő legöregebb autó egy citromsárga 1999-es Honda Logo melyet jelenleg sajnos én hajtok.)

Nos termetre is nehéz eset vagyok, 195cm és 110kg. Gondolhatják, így mekkora élmény a kis Honda. De nem csak ez a gondom vele. Mióta volt szerencsém vezetni jópár autót,( ezek közül a legjobb haverom 316-os e30-as Bmw-je (nagylámpás, befecskendezős) volt, melybe beletettem jó 1000km-t ( nagyon jó volt, de elviseltem volna ha egy m20b20-as morog benne), ill. ennek ha lehet szöges ellentéte, egy VW T3 1.6d (ugye 54le mínusz az évek...) de akadt közte 2014-es Seat Toledo is (1.2 TSI 105le) ) rájöttem, hogy mi a bajom a Logoval, a Seattal, és a többivel: egyszerűen úgy szoktam megfogalmazni, hogy túl újak. Kicsit kibontva: számomra túl sok bennük a szervó, a különféle segédelektronika, stb. Nem igazán érzem bennük, azt h én lennék a sofőr. Nem érzem a kapcsolatot az úttal annyira, mint egy-egy régebbi vasban.

Lassan rátérek a lényegre. Első autó vásárlása előtt vagyok és a többséggel ellentétben nem egy dízel Corollát akarok első autónak (igen, olvastam a Faluvégi Farolásos cikket), hanem valami olyat amit élmény vezetni. Nem kell folyton szervizbe rohangálni vele mint egy új autóval... Nem baj, ha szerelni kell, az sem, ha 10liter fölött eszik...

Szóval az utóbbi időben még jobban belezúgtam az öreg BMW-kbe. Pont emiatt szeretném a segítségüket kérni, lévén Önöknek bőven van tapasztalatuk a témában.

E28-asokat e21-eseket, e12-eseket és 02-eseket nézegetek (a 02 kivételével legalább 2 litert és hat hengert céloznám meg) és dolgozom valamelyik tulajdonlásán... Tudom, hogy nem igazán összehasonlíthatóak (leginkább a 02 bármelyikkel) de mégis szeretnék tanácsot kérni, hogy mibe "érdemes" belefogni és mire kell figyelni. Illetve ha nem túl nagy kérés, némi tapasztalatot, esetleg tippet, trükköt, instrukciót.

Az autóval hosszú távra terveznék, és szeretném vagy gyári, vagy szép és használható állapotra hozni, nem feltétlen egyből a Ponton-i állapotot céloznám meg... De igencsak megmozgatja a fantáziám a korabeli tuning is.

Szép estét

Tisztelettel

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Hogy is van ez az Auris vízhűtésével?

2015. október 16., 17:02 Módosítva: 2015-10-18 14:58:52
3

Feladó Márk

Címzett Papp Tibor

Dátum 2015.10.14.

Tárgy TOYOTA AURIS 1.2L TURBO EXECUTIVE TSS

Üdv!

A tárgyban említett típusról írt cikk után egy dolog még kérdéses maradt számomra. Hogyan működik a vízhűtéses intercooler ebben a modellben? Tudom, hogy hogy kell elképzelni egy gyorsulási versenyautó vízhűtéses coolerjét, de itt nem igazán látom a rációt a dologban. Tudnál nekem pár szót erről írni?

Köszönettel;

egy lelkes totalcar olvasó:

Márk
Távolról sincs vége, olvasson még

Van valakinek kontaktja a Teslához?

2015. október 15., 11:32 Módosítva: 2015-10-17 10:47:08
107

Elő a kapcsolatokkal, az unokáink jövője a tét!

Feladó László

Címzett A Totalcar szerkesztősége

Dátum 2015.10.14.

Tárgy Segítség a Teslával kapcsolatban

Tisztelt szerkesztőség!


Olvastam egy cikkben, hogy probléma van az elektromos töltőállomásokkal! Nagyon nagy mértékben megnőtt az elektromos autók eladása, viszont kevés a töltőállomás. Nekem hónapok óta van egy megoldásom, ötletem erre! Régóta próbálom ezt eljuttatni a Teslához, neki szeretnék segíteni, egy fejlesztéssel. Írtam már minden lehetséges Tesla oldalra,de választ nem kaptam.


Az újításom megoldaná a töltőállomások problémáját, sőt ,nem is lenne rá szükség! Egy olyan email címre lenne szükségem, ahova beadhatnám ezt az újítást, kérem segítsenek kapcsolatot teremteni a Teslával,vagy inkább egy fejlesztési osztállyal.


Előre is köszönöm, szép napot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amit a Mazda 3 kijelzőjéről tudni akartál...

2015. október 10., 14:43 Módosítva: 2015-10-13 13:18:53
2

Feladó:  Gábor

Dátum: 2015. október 9.

Tárgy: Mazda 3 kijelző

Címzett: Winkler Róbert

Kedves Róbert!

A tegnapi Égéstérben téma volt a második generációs Mazda 3 kétféle kijelzője. Mivel ez a téma sokszor sok helyen felmerült (fórumokon, Népítéletekben biztos), én pedig boldog tulajdonosa vagyok egy ilyen autónak, gondoltam megosztom a teóriámat.

A bal oldali majdnem négyzet alakú fehér betűs a fedélzeti számítógép. Ennek színei és tipográfiája a mutatós műszerekére hasonlít. Ennek a kijelzőnek 4 állása van:1. átlag fogy./átlag seb.2. aktuális fogy./megtehető út3. a menü 4. kijelzi mit mutat a másik kijelző.

Vezetés közben (feltételezem másnak is) nagyrészt az első két képernyő látszik. Ezek a haladással kapcsolatos infók, amik a mutatós műszerekkel (sebesség, fordulatszám) megegyező színben és ahhoz nagyon hasonló formában látszanak. (A 3. képernyőt személy szerint nem használom sokszor, hiszen az index csipogásának hangerejét egyszer elég volt beállítani. A fogyasztásmérést pedig nem feltétlenül menet közben kell nullázni. A 4. képernyő hülyeség.)

A jobb oldali téglalap kijelző narancssárga betűkkel a hifi adatait mutatja. Állítólag a digitális klímásokon a légkondi adatait is. Tehát a középkonzolon lévő kütyük kijelzője. Mivel a középkonzol összes gombjának háttérvilágítása piros, így a hozzá tartozó kijelző is ilyen.

Más, hasonló korú autókon is meg szokott lenni ez a két kijelző, csak az előbbi a két mutatós műszer közt, az utóbbi pedig a középkonzolon/hifi fejegységen. Mazdáéknál egymás mellé tetté őket középre.

Ami számomra sokkal zavaróbb, az a digitális benzinszintmérő és a km számláló narancssárgája a két fehér számlap közt.

Üdvözlettel, Gábor

A busz, amelyről lepattannak majd az autók

2015. október 6., 13:29 Módosítva: 2015-10-08 06:08:41
119

A múlt heti cikk, amely az új magyar, műanyag villanybuszról szólt, finoman szólva nem sok konkrétumot tartalmazott a műszaki részletekről, mivel minimális infót kaptunk. Most pár kérdésre választ kaptunk a cég marketingesétől, illetve egy videót is, hogy a gyártó reményei szerint hogyan viseli majd a műanyag (vinil- és nem etilészter!) busz, ha egy autós nekiszalad. A videón egyébként egy műanyag NABI-busz oldalütközési tesztjét látjuk. Az autó gyakorlatilag lepattan a buszról, mint az egyszeri kaszkadőr Bud Spencerről. Elvileg a Modulo is hasonlóan fog viselkedni, és amennyiben nem lenne kapacitásuk videót forgatni róla, csak szóljanak, mi elmegyünk és felvesszük!

Távolról sincs vége, olvasson még

Hitler pontgyűjtő akciója megvolt?

2015. október 5., 14:32 Módosítva: 2015-10-07 06:33:58
101

Nekünk sem, de Bence megtalálta a párhuzamot egy friss kampánnyal. Azt hinnénk, 80 év sok idő a marketingszakmában, aztán tessék. Autó mondjuk a führertől se járt a kitöltött füzetért, pedig akkor még ígérték. 

Feladó: Bence

Dátum: 2015. október 3.

Tárgy: Van ennél nagyobb öngól?

Címzett: Winkler Róbert

Szia!

Már pár hete kint vannak VW plakátok „Volkswagen nem gyűjthető pontokért” vagy valami hasonló szöveggel. Kíváncsi vagyok, hogy mások is viccesnek találják-e, vagy csak nekem vannak furcsa gondolatmeneteim.

A II. vh előtt ugyebár voltak pontgyűjtő füzetek, amikért cserébe elvileg KdF-Wageneket kaptak volna az emberek, de kiderült, hogy Hitler az egészet a háború finanszírozására találta ki, és végül senki nem kapott autót a gyűjtőfüzetért. Erre előállnak egy ilyen reklámmal. Igaz, az már 80 éve volt, és a normális emberek úgysem foglalkoznak ilyen dolgokkal. Azért engem akkor is foglalkoztat, hogy ezt hogy nem szúrta ki valaki a marketinges részlegen.

(Hogy valami kézzelfogható is legyen, csatoltam 2 képet a régi és az új pontokról J)

Az új kampány
Az új kampány
És a régi
És a régi

Ötven kilométer után robbant szét a BMW motor

2015. október 1., 15:06 Módosítva: 2015-10-04 07:30:13
5485

Ha valamiért, akkor ezért érdemes néha Totalcart olvasni. Tamás vett egy BMW 320Si-t, amit nem vett volna meg, ha korábban olvassa cikkünket a Húsz leginkább kerülendő motorról. Mindenesetre tanulságos történet.

Feladó: Tamás

Dátum: 2015. Szeptember 21.

Tárgy: BMW 320 Si

Címzett: A Totalcar Szerkesztősége

Sziasztok,

nem tudom érdekes vagy releváns-e számotokra a történetem, de gondoltam leírom miutan elolvastam a “Rengeteg érdekes, új BMW” cikket.

Kedvelem a BMW-t, nem azért mert gizda vagyok, hanem azért mert hittem a minőségben amit adnak. Céges autóként már volt pár BMW-m, ezért most úgy döntöttem veszek magamnak egy ritka és nagyon szép darabot.

Találtam is egy csodaszép 320 Si-t a mobile.de-n, 2006-os, 109 ezer km, végig vezetett szervizkönyv, 1 tulaj, M package, és még jó áron is volt. Mondom magamnak na ilyen biztos nem jön velem szembe, az biztos, és ebben valóban igazam lett.

Regensburgba vettem meg, vittünk pc-t megnéztuk a hibakódokat, próbakör, alámásztunk, megtapogattuk, belseje gyönyörű, beszívtuk a kárpitok szagát, és minden porcikája tetszett, mi baja lehet egy 109 ezer km-es BMW-nek úgy, hogy mindent megkapott?

Kifizetem, rendszámot veszek ra, elindulok haza, 50 km múlva csörgés a motorban, majd elhal a technika, leesnek a mutatók, elalszanak a fények, ebben a pillanatban biztosan éreztem (nem tudom miert), hogy ez most bárhogy legyen is, de mocskos sok pénzembe fog kerulni.

Nem értem rá nagyon agonizálni mert a német pályan nem jó ötlet sokat matekozni a vészsávban, tudom, hogy nem szabad de a tesóm a másik kocsival lehúz az autopályáról, a kocsit letesszuk egy Merci markakereskedés ügyfelparkolójaban (ez volt a lehajtó után rögtön, mi mas lenne), mondták, hogy vigyaznak rá, és hagyhatom ott pár napig, de meg fogják mutatni a vásárlóiknak ha nem baj nekem. Persze nem érdekelt, legalább biztonsagban volt.

Hazajöttem, szereztem egy trailerest, aki egy szép összegért hazahozta, közben utananéztem ennek az Si szörnynek (lehet előbb kellett volna elolvasni a német blogokat). Ekkor már világos volt, hogy egy ipari hulladék motoros jarművet vettem meg, több fogat ugró vezérles, vékony hengerfal, repedő hüvelyek a blokkban, dugattyúk specialis voltuk miatt darabokra törnek, stb. stb. Ebbol kérem nincs olyan ami 100 ezernél többet ment volna, feketén-fehéren több német BMW rajongói blogon leírjak, hogy addig add el míg jár még a motor.

Nalam a 3as hengerbe szétrobbant a dugó, amit tudott szétvert, perselynek annyi, megütötte a blokk oldalát is, a dugattyú maga csak darabokban talalható meg a motorban mindenfelé, hegerfej kuka, 4 szelep „Z” formára görbülve.

A motorműhely azt mondja, hogy annyira vekony a hengerek kozti falvastagsag, hogy nem tudják 2mm-el nagyobbra furni mert akkor 2 mm marad a 3as es 4es henger között, és így át fog repedni. Magyarul a motor full kuka.

Szep a karbon borítas a motoron, tényleg csak 2600 van belőle, és nem jön velem szembe még egy ilyen mert a 2600db-ból, 1000-et már elbontottak!

Mit mondjak, nem tudok mit mondani, nem tudom már, hogyan kellene egy kocsit vennem, mi alapján döntsek, mik a kritériumok amiket néznem kellene.

Most ültem egy Dacia Logan taxiban, 431 ezret mutatott a megtett km kijelzője, abban a pillanatban elkezdtem tisztelni a franciákat és a románokat.

Üdv.

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Kihívások és megoldások a Volkswagen szemszögéből

2015. szeptember 27., 13:41 Módosítva: 2015-09-29 13:00:47
106

Feladó Zoltán

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2015. szeptember 26.

Tárgy A gépjármű jövője?

Hello Winkli! Hello Winklerkorn! :)

Kíváncsi voltál, hogy milyen lesz a következő Winterkorn előadás.

Per-pill még úgy van kiírva, hogy megtartják, meg hogy ő még "Prof. Dr. Martin Winterkorn, a VOLKSWAGEN AG igazgatótanácsának elnökének előadás"-a. Kihívások és megoldások a címe!!! (Link)

Kihívás: hát volt hogy meg kellene felelni a kibocsátási mennyiségeknek.

Megoldás: hát megfelelni képtelenség így kicsit csaltunk :)

De lehet, hogy hétfőn már más lesz kiírva, azért fotóztam le a mellékletbe, mert most még ő van kiírva.

Szóval, ha átkocogsz a BME-re már lehet hogy szerdán megtudhatod. :) De az is lehet, hogy már az új fünök jön...

Amúgy az összes autógyár trükközik, nekünk van egy Toyota Avensisünk amibe 2.0 D4D moci van, úgy ment mint egy álom 2500 ford/perc fordulatszám felett mindig előjött belőle az állat úgy húzott, hogy élvezet volt vele közlekedni, az alapjárati hangján szinte nem lehetett megmondani, hogy diesel vagy benzines... Aztán egy kötelező olajcsere/szűrők csere alkalmával kidobta a gép, hogy hoppá ezen kötelező szoftverfrissítést írt elő a gyár...

- Milyen frissítés?

- Környezetvédelmi..., mondjuk hogy olajcserére van időnk, mert rohannánk Győrbe, egy órába belefér, vagy esetleg legközelebb?

- Kell hozzá két óra!

- Na jó legyen...

2 óra múlva jönnek, hogy a szoftverfrissítésbe belehalt a vezérlő computer és újat kell rendelniük +1 nap mire visszakaphatjuk, mert most el se tudják indítani... :(

Másnap visszakaptuk, hiába reklamáltunk, hogy a 2 órából több mint 24 lett egy melót le kellett mondanunk, ők azzal védekeztek, hogy nekik ez önköltségen 400 ezerbe fájt, mert a központ szerint ők baszták el, szóval ők jártak rosszabbul...

Na, hogy azután az új computer vagy az új szoftver kombója miatt lett-e, de olyan lett a hangja mint egy mezőgazdasági traktor, nem úgy gyorsul, nem úgy megy... Fogyasztani nem fogyaszt se többet, se kevesebbet...

Bp-Roma-Bp 5,1liter/100km 130as tempomattal, klímával... (mondjuk pályán én inkább gyorsítok, ha előzni kell minthogy beálljak fékkel a 90 km.-es kamion mögé, de előzés után mindig visszaállok a tempomattal 130-ra, ezzel sokakkal nem értek egyet de szerintem lefékezni 90-re aztán újra fel 130ra mint, egy egy előzés miatt kicsit megnyomni szerintem még mindig jobb, de ilyet is csak akkor csinálok ha a belsőbe egyébként az életbe nem lehetne vissza menni. Ami most M3-on Göddöllö után van az valami félelmetes, Gödöllő melett megy a felújítás megy a 80-as, 60-as tötymörgés, aztután mindenkinek elgurul a gyógyszer: ami a csövön kifér, 130 tempomat 2 buszt előznék, tükörbe nézek senki, index kimegyek 130-cal, már villog 1 km.-ről a köcsög 4 karikás. Mondom ne tartsuk fel biztos szülni viszi az asszonyt, gyorsítok, villog, gyorsítok, villog, gyorsítok, még mindig villog, megelőztem a 2 buszt óvatosan, visszindexelve visszahúzok, mellettem elsüvít a köcsög 4 karikás. Letekintek, osztok-szorzok, hát ez nekem lenne 200 ezres csekk, akkor mennyi lehet az övéééé??? Visszalassultam 130-ra, ott újra elkezdte tartani a tempomat és hosszasan gondolkodtam hogy vajon hova sietett ennyire...) Ellenpélda: augusztusban mentünk le az M6-on Pécsre, fújt a szél nem siettünk 6.-ban 110-zel, tempomattal, fogyasztás 4,2 l/100km senki nem előzött meg, én meglőztem 3 buszt, de kihalt volt a pálya... Szembe is alig jöttek, ki használja egyáltalán azt a csíkot, egyáltalán megtérül az valaha??? Nem először tűnt fel, hogy alig vannak...

A befékezős kamion mögé beállós és a kigyorsítok és visszzalassulok között átlag 0,8-1,0 literrel többe fáj a fékezős, de sógorom legyőzhetetlen ő kimegy 90km/órás fix tempóval London oda vissza. Na nála kevesbbet nem lehet fogyasztani, de nézni se bírom, inkább alszom, "ébressz fel ha cserélni kell, de hogy ezt nem nézem az tuti"...

Csippelve sose volt. Az volt/van rajta amit a gyár adott, igaz elgondolkodtam, hogy kipróbálnám a régi szoftverrel, de hogy 400 ezrekkel játszak csak a teszt kedvéért az kicsit sok... Így nem derül ki, hogy csak a szoftver-e a különbség vagy az új computer a ludas... Tény, azóta máshova visszük a jószágot.

Azóta belegurírtottunk +200ezer km-ert, elnyűhetetlen, de nem olyan mint szoftvercsere előtt volt... Papp Tibi nehogy eladd az Avensist, mert hidd el jobb egy unalmas megbízható autó mint egy csillivilli, ami mindig a szervízben van (mondjuk alfa :) )

Szóval nem rajzolja ki, de valószínűleg mi is már olyan koala faleveleket gyűjhetünk az új szoftverrel...

Ha ennyi autó van és egyre több lesz akkor dieselt nem lesz szabad beengedni a városokba, az új normák teljesíthetetlenek, mintha a Toyota is leállna a kis diesel motorokkal és a BMW szállít nekik diesel mocit.

Én a hibridbe látom talán a következő 20-40 éve lehetőségét, mert annyi ritkaföldfém ami a Tesla-féle (vagy Leaf) teljesen elekromos autókhoz kellene az összes kocsi aksijába annyi nincs a földön, a benzinnek még mindig jobb a térfogat teljesítmény aránya. Egy benzinest 1000 nehezebb felgyújtani mint egy hidrogénest azzal még sok bajunk lesz... Az, hogy muszály átállni valami másra előbb utóbb az tény, de még a nagyok is csak kisérletezgetési fázisban vannak a Prius is kb. most a 4. verzióra mondható érettnek...(de szerintem amíg az aksiját összerakják többet rombolnak és ölnek vele mint korábban bármelyik elődjével...)

Az autópályát kellene elekromos táplálásúvá tenni (erre mondhatnák de hiszen ott a vasút), de nem úgy mint a Volvo meg még valaki tesztel troli szerű elektromos felső táplálást, valahogy a Nikola Tesla féle vezeték nélkülit kellene a mérhető és fizethető változattal spékelni, de mondjuk hogy egész nap egy óriási transzformátor légmagjában üldögéljen az ember azt nem biztos hogy sokáig bírnááá...

Na a lényeg ha megtartják akkor 30-án szerdán Winterkorn előadás a BME IB028ban, kiváncsi leszek, hogy ő jön e vagy már az új, porschés Matthias Müller, de ez lehet hogy kicsit korai lenne..

A tippem az hogy szerintem mindegyik autógyár érintett lesz a buliban, mert itt a játék a számokkal, a méréssel és átlagokkal folyik már évek óta... Istenem Méréstechnika tanszék mennyi fejtörést okozott már akkor nekünk a BME-n... :) Régi szép idők!

De, hogy ezek szerint van autó ami 7-8 éve átment a környezetvédelmi vizsgálatokon világszerte, na az igazi mérnöki teljesítmény! :)

De mondjuk aki azokat a mérési metódusokat és gramm/km-ek kitalálta, az se volt normális.

Szegény mérnököknek meg feladták hogy holnap ZH/SZIGORLAT/ÁLLAMVIZSGA oldd meg! Oszt megoldották, hogy szépen az nem volt a sillabuszban leírva, mint követelmény...

Csak egy kis elgondolkodtató videó.

Szerintetek hány atombombát robbantottak fel? 2-őt! Mondja az átlag! Aha az éles bevetés szerencsére csak annyi volt, igaz arra se lett volna szükség (szerintem), de mindenkinek meg kellett mutatni főleg az oroszoknak, hogy előrébb vannak és nagyobb a szerszám, de a kérdés az hogy összesen mennyit robbantottak fel kísérlek címén... 2053 db volt csak 1945-1998 között! Azóta folytatódik titokban meg észak-kórea nyiltan...

Szóval, ha legközelebb Las Vegasba tévedsz jusson eszedbe, hogy csak 90 km-re játszottak... (csak mint a legismertebb hely)

Szóval az embernél ritkábban találunk nagyobb állatot... Ezen nem kell meglepődni...

Kevés állat öl szórakozásból! Az ember előszeretettel teszi...

Ja örülök, hogy Winklit nem vitte el a Pho levesezős botrány, baszki ha kinyiffant volna Winkli, kit utálhatnék! :)

Utolsó tippem, hogy mivel a Volkswagen nevet lejáratták, szétdobják a konszert 4-5 részre és vagy külön tolják tovább vagy megalapítják a Porsche konszernt vagy Audi konszernt és a bamba nép 2 év alatt úgy is teljesen elfelejti a sztoryt...

Na kellemes hétvégét.

Winterkorn lemondta a szerda előadást, értesültünk a NOL.hu-ról.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gépjárműadó? Megszólalt egy polgármester

2015. szeptember 10., 13:05 Módosítva: 2015-09-11 18:49:22
328

A gépjárműadó szomorú hátországából kaptunk levelet, egy polgármestertől. Szokatlan módon azt kérte, hogy nevét, illetve a települést ne áruljuk el, nehogy még valami baj legyen a dologból. Azt hiszem, ez a legszomorúbb az egészben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hiába sötét az aluljáró, nappal nem kell fényszóró?

2015. augusztus 8., 20:16 Módosítva: 2015-08-11 16:01:47
223

Feladó: Imre

Dátum: 2015. július 28

Tárgy: Kivilágítatlan autóval ütköztem az aluljáróban

Címzett: Totalcar

Tisztelt Totalcar!

Tudom, hogy lerágott csont, a Totalcar-on is többször téma volt, de hihetetlenül borzolja az igazságérzetemet a minap történt esetem. Szikrázó napsütésben hajtottam be a XIII. kerületben a Béke úton lévő aluljáróba, ahol vak sötét fogadott, de egyből bekapcsolt az automata világítás. Ki akartam húzódni a szélső sávba, tükür-tükör-index-manőver, de ebben a pillanatban összeütköztem egy UFO-val. A hirtelen mellém kerülő sötétkék Peugeot-val szépen meghúztuk egymást.

Tapasztalt vezetőnek számítok, több mint 1 millió km van a lábamban, de hasonlót még nyomokban sem éltem át… A Peugeot nem volt kivilágítva. Lehúzódtunk az első lehetőségnél, kulturáltan közöltem, hogy nem vagyok hajlandó elismerni a felelősséget, mivel az autó nem volt kivilágítva és így egy láthatatlan UFO-val ütköztem. A másik fél természetesen nem értett egyet és kötötte az ebet a karóhoz, hogy én tértem át az ő sávjába, ergo én okoztam a balesetet. Közöltem, hogy ebben az esetben rendőrt hívok. Így is történt. A kiérkező pökhendi járőrnek higgadtan elmondtam mi történt és mi az álláspontom. A Peugeot sofőrje, korrekt módon vállalta, hogy az autója nem volt kivilágítva. A rendőr erre a kezembe adott egy KRESZ könyvet, hogy mutassam meg hol olvastam azt, miszerint a járművet ki kell világítani! Mondtam, hogy erre semmi szükség, mert az MHSZ-nél annak idején a fejünkbe verték, hogy a járművet a látási viszonyoknak megfelelően ki kell világítani. Erre ő megkereste a paragrafust, majd telefonos segítséget kért valahonnan. Csak remélni merem, hogy egy nála okosabb rendőrtől, majd közölte, hogy az említett szabály csak időjárási körülményekre vonatkozik, azaz ebben a napsütésben nem kötelező a jármű kivilágítása. Ennek ellenére kitarthatok az igazam mellett, de akkor helyszínelés, 1-2 óra várakozás, szakértő, hosszadalmas jogi procedúra és a végén valószínűleg én leszek a felelős, plusz minden költséget nekem kell viselnem. Természetesen ezek után elismertem a felelősségem, megírtuk a kék-sárgát, a rendőrök, ahogy kell, még meg is bírságoltak és ment mindenki a dolgára. Nekem viszont azóta berzenkedik az igazságérzetem, mert úgy érzem igazam volt. Volna kedvetek körbejárni a témát, mert ilyen alapon egy alagútba is behajthatunk világítás nélkül és csak reménykedhetünk, hogy nem hajtunk egymásnak?

Üdvözlettel: Imre

Távolról sincs vége, olvasson még

Akcióban a légellenállás-troll

2015. augusztus 6., 14:47 Módosítva: 2015-08-08 09:27:41
2

Feladó: Zoltán

Dátum: 2015. augusztus 5. 22:34

Tárgy: az alaktenyezo az nem 0,285 akar lenni 2,85 helyett??? Vagy keverem az alaktenyezot a legellenallasi tenyezovel?

Címzett: Andróczi Balázs és Bazsó Gábor

Kedves Andróczi Balázs és Bazsó "Karotta" Gábor!

Az az alaktényező az nem 0,285 akar lenni 2,85 helyett??? Vagy keverem az alaktényezőt a légellenállási tényezővel?

"De emellett az alaktényezőn is sikerült javítani: az új értéke 2,85, ami valóban nem rossz."

A 0,27-et már vagy 20 éve megcsinálta az Opel Calibra, mostani konkurens van említve pár sorral lejjebb, hogy a VW Golf VII is megcsinálta a 0,27-et, ami után szerintem nem lehet, hogy Opel most 10-szer rosszabbat csináljon... (Feltéve, ha nem keverem az alaktényezőt a légellenállási tényezővel...)

További jó munkát, amúgy a cikk jó, tetszik, csak így tovább, csak felmerült bennem ez a kérdés. (igen Winkli, troll vagyok :) )

Távolról sincs vége, olvasson még