RSVPTC

Megszűnnek az NKH-s vizsgahelyek?

2015. november 19., 10:34 Módosítva: 2015-11-21 17:05:09
13

Feladó Attila

Címzett Totalcar

Dátum 2015.11.18.

Tárgy Műszaki vizsga

Sziasztok!


Érdeklődni szeretnék, hogy mit lehet tudni a műszaki vizsga változásáról. Igaz, hogy jövőre tényleg megszűnik a hatósági műszaki vizsga jövő év elejétől és csak a maszekoknál és az Autóklubnál lehet majd vizsgáztatni az autót, mert hogy a parlament most fogadta el a jogszabály módosítást. Jogász barátom szerint már fent van az interneten a módosítás. Tudnátok erről valamit mondani, hogy mi várható és hogy miért? Decemberben lesz a műszaki vizsgám, várjak, vagy csináljam.

Attila

Kedves Attila,

az alapinfó helyes, de ez egyelőre csak tervezetről van szó (T/7401), amely le is tölthető a parlament honlapjáról erre a linkre kattintva.

A következő új paragrafusról van szó:

„(2a) A közúti közlekedési szolgáltatást nem végző személygépkocsik (M1 kategória), a különleges felépítménnyel nem rendelkező kistehergépkocsik (N1 kategória), valamint egyes pótkocsik (O1 és O2 kategória) időszakos vizsgálata kizárólag – a (2) bekezdésben meghatározottak szerint – vizsgáló állomás közreműködésével végezhető el.”

Vagyis valóban nem lehet majd egy normál személyautóval vagy kisteherautóval az ex-NKH (ma már Kormányhivatal) vizsgabázisokra menni, csak a szerződéses vizsgáló állomásokra, ha ebben a formában fogadják el a módosítást. A változtatást azzal indokolják, hogy ugyanaz a szerv konkurense azoknak, akiket egyben ellenőriznie kell, és ez némi ellentmondás, amit ezennel felszámolnak. Egyébként a műszaki vizsgák 80 százalékát már ma is a szerződéses vizsgáló állomások végzik, a maradék 20 százalékot vennék így el a közlekedési hatósági állomásoktól.

Elvileg január 1-től élne a módosítás, vagyis a decemberi vizsgát ez nem érinti, oda viszed, ahová akarod.

Üdv:

Papp Tibor

Távolról sincs vége, olvasson még

Hol ingyenes az elkerülő?

2015. november 11., 13:48 Módosítva: 2015-11-15 06:50:40
37

Múlt heti cikkemben arról írtam, hogy bizonyos esetekben megúszhatjuk a pályahasználati pótdíjat, mert a fizetős utak néhány rövid szakaszán ingyenesen autózhatunk. Egyebek mellett a debreceni elkerülőt hoztam fel példaként, mert ott is építettek gyűjtő-elosztó sávokat. Olvasónk most felnyitotta szemem, hogy nem a teljes elkerülőre igaz az állításom.

Feladó Zoltán

Címzett Perkó Rudolf

Dátum 2015.11.06.

Tárgy E-matrica nélkül az autópályán? Megúszhatod
Tisztelt Perkó Rudolf!

A 2015.11.06-án a tárgyban megjelent című írása a debreceni elkerülőre vonatkozó része félrevezető lehet!

Ugyanis a Debrecent elkerülő útszakasz nem teljes hosszában tartalmaz a cikkben említett gyűjtő-elosztó sávokat. Levelemben csatoltam a teljes Debrecent elkerülő utat. Ebből látszik, hogy Debrecen nyugati részén lévő 4-es számú főútból (Hajdúszoboszló és Debrecen közötti szakasza) kezdődik az elkerülő és egészen Bocskaikert utánig tart.

Csatoltam egy közelebbi képet, ami konkrétan az autópályára koncentrál. Az autópálya a már korábban említett 4-es számú főúti felhajtótól egészen a debreceni Kishegyesi úti felhajtóig nem tartalmaz ilyen gyűjtő-elosztó sávot. Ezt a képen pirossal jelöltem. Zölddel jelöltem azt a szakaszt, ahol már van ilyen elkülönített pályarész.

Ezért az az érdekes szituáció alakul ki, hogy ha Hajdúszoboszló felől szeretném megközelíteni Nyíregyházát vagy és igénybe szeretném venni a debreceni elkerülő utat először is be kell hajtanom Debrecenbe! (feltételezve, hogy nem akarok pályamatricát venni) Majd Debrecenből a Kishegyesi úti felhajtón, már egyből ezen az gyűjtő-elosztó részen találom magam.

Így Debrecent nem tudjuk megkerülni díjfizetés nélkül. Ha nem szeretnénk díjat fizetni, akkor mindenképpen be kell autóznunk Debrecenbe.

Ennél fogva a cikkben szereplő kijelentés miszerint a debreceni elkerülőt ingyenesen lehet használni, nem állja meg a helyét!

Tisztelettel:

Zoltán

 Köszönjük a pontosan magyarázott és illusztrált levelet Zoltánnak!

Távolról sincs vége, olvasson még

E-matrica vásárlás időeltolódással

2015. november 5., 13:42 Módosítva: 2015-11-07 14:07:22
0

Érdekes történet egy olvasónktól az időeltolódással vett autópályamatricáról a mai E-matrica nélkül az autópályán? Megúszható című cikkünk kapcsán.

Feladó Csaba

Címzett Perkó Rudolf

Dátum 2015.11.05.

Tárgy E-matrica vásárlás időeltolódással

Kedves Rudi!

Olvastam a cikked az autópályamatricával kapcsolatban, és az ezzel kapcsolatban lenne egy személyes tapasztalatom:

Külföldön élek és dolgozom, haza kb. 2 havonta szoktam látogatni. Az egyik utolsó ilyen látogatásom 2015. 06. 29-en volt. Lakóhelyemen - Dubaiban - az időeltolodás Magyarországhoz képest a nyári időszakban 2 óra, tehát amikor itthon 12:00-t mutat az óra, az Egyesült Arab Emírségekben 14:00 a pontos idő. Dubai idő szerint 2015. 06. 29-en 01:28-kor vásároltam 10 napos matricát a járművemre. Ebben az időpontban Magyarországon még csak 2015. 06. 28. 23:28 volt. Mivel a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. rendszerében az érvényesség kezdetét alapértelmezettként 06. 28-ra állította, ezt átjavítottam 06. 29-re (mivel 28-ábol Magyarországon mindössze 32 perc volt hátra, és aznapra már nem kellett a matrica, így az érvényesség vége is 07. 08. lett 07. 07. helyett). Normál esetben - azaz, ha ugyanabból az időzónából vásárolok matricát egy jövőbeli időpontra, mint amely a NÚSZ rendszerének az időzónája, az érvényességi időt 00:00 kezdési időpontra állítja be az oldal. Viszont, ha a vásárlás helyén Magyarországhoz képest már egy nappal előbb járunk, ezt az opciót nem ajánlja fel a rendszer, az érvényességi időt pedig a vásárláshoz képest 24 órával később kezdi, ezt pedig semmilyen módon nem lehet javítani. (Ezt egyébként többször kipróbáltam azóta, és mindig ez volt a helyzet) Esetemben ez azt jelentette, hogy a matrica érvényessége 06.29-én 23:28-tól kezdődött, én azonban már délelőtt használtam az autópályát - amiért meg is büntettek.

Ez elég komoly hiba, mivel aki így vásárol matricát, az hasonlóképpen úgy gondolhatja, hogy jogosan hajthat fel a díjköteles útszakaszokra, valójában viszont nem biztos, hogy érvényes matricával rendelkezik.

Az mar csak hab a tortán, hogy - otthontartózkodásom hiányában - az első pótdíjfizetési felszólítást nem vettem át a postán, ami "nem kereste” jelzéssel visszament. A másodikat már átvettem - mivel akkor éppen otthon voltam - ebben azonban már a megnövelt, küzel 60 ezer Ft-os büntetés virított. Azonban, hogy a történet happy end-del záruljon, panasszal éltem a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. felé, ahol azt jogosnak találták, a büntetéstől pedig eltekintettek.

Ez mindenképpen tanulságos, és bizonyítja, hogy a tuti sem mindig tuti, legyen az akár már meglévő matrica, vagy -  mint a Te eseted is mutatja - büntetés.

Üdv,

Csaba

Az RCZ egy Karmann Ghia?

2015. október 27., 16:32 Módosítva: 2015-10-29 14:38:14
54

Feladó Laci

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2015.10.27.

Tárgy RCZ

Kedves Róbert!

Csak én látom bele az RCZ-be a Karmann Ghiát?

Üdv:

Laci

Az RCZ és a Karmann Ghia...

  • 1469
    Hasonlítanak egy kicsit
  • 663
    Totál mások
  • 482
    Mint két tojás
  • 372
    Csak a Lada!
Távolról sincs vége, olvasson még

Párhuzam a 470 ezret futott Lagunával

2015. október 19., 17:36 Módosítva: 2015-10-21 16:31:49
149

Az alábbi olvasói levél Winkler Róbert ma megjelent 470 ezer kilométeres Renault Laguna 2. című nagyképes cikkére érkezett.

Feladó István

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2015.10.19.

Tárgy Érdekes párhuzam Ernő Lagunájával

Kedves Winkler Úr!

Teljesen átjárt a felismerés miközben a cikkét olvastam. Van egy 11 és fél éves lányunk és a Lagunám 11,5 éves. A lányom is imádja, akár csak én. Könyvelőirodaként ez az autó volt az ami még belefért az illendő kategóriába. Amikor az ügyfelek meglátták nem az jutott eszükbe, hogy 6,1 millió forint volt 2004 májusában. Ha megvesszük a legolcsóbb 3-as BMW-t vagy A4-es Audit, akkor biztos az irigység érzete önti el Őket. Bár nem ez volt a kiválasztás fő oka, hanem az ár mellett az, hogy hátulra középre is befért úgy a gyerekülés, hogy két felnőtt még kényelmesen elfért mellette. Ezek azok amik a cikkel párhuzamba állíthatók.

Egészen más azonban az autó futásteljesítménye. Épp mostanában léptem át a 125 000 kilométert vele. Nem sok, bár az évi 11 000 megvan, ami megfelel az átlag magánhasználó véleményének. Persze, mi nem teljesen magánhasználók vagyunk, de a lakhelyünkön van az irodánk is. Az autót szinte naponta használjuk, de mivel még egy VW Polo 1.4 DSG (2009-es, azaz a megjelenése évében vásárolt) autónk is van, így a napi 25-30 kilométernél nem megyünk vele többet. Budapesten! Szerintem összesen nem töltött az autó 45 ezernél többet a Budapest táblán kívül. Szerintem ez jobban igénybe veszi az autót, mint 470 ezer kilométer, aminek nagy része az autópályán szaladt bele.

Itt a Népítélet értékelésem.

Üdvözlettel:

Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Régi BMW-t, de milyet?

2015. október 17., 06:16 Módosítva: 2015-10-20 16:26:44
361

Feladó: Tamás

Dátum: 2015. szeptember 30.

Tárgy: Első autó

Címzett: A totalcar szerkesztősége

Üdv!

Még mielőtt kukáznák/passzolnák levelemet, a fenti tárgy láttán, mondván olvassa el az első autót 200/500/x ezerért című remek cikkeket (melyeket amúgy kivétel nélkül volt szerencsém olvasni), szeretném megragadni az alkalmat (és tudom h nem a legmegfelelőbb helyen és módon, de) szeretnék a tisztelt Szerkesztőségtől tanácsot kérni.

Levelemmel elsősorban a Szerkesztőség menthetetlenül öregautómániás részét céloznám, többek közt Csikós Zsoltot, Stump Andrást és persze Vályi urat...

Magam kórtörténetéről annyit, hogy elsősorban imádok vezetni. Közel 5 éve folyamatosan olvasom a totalcar.hu-t, és úgy látom Önökben ( a teljes Szerkesztőségre gondolok) még megvan az autók és az autózás olyan mérvű szeretete, ami sajnos sokakból már kikopott. Ezért is fordulok Önökhöz, mert jómagamnál is permanens öregautóbuzériát diagnosztizáltak, mely legalább 10 éve tart (pechemre a családban levő legöregebb autó egy citromsárga 1999-es Honda Logo melyet jelenleg sajnos én hajtok.)

Nos termetre is nehéz eset vagyok, 195cm és 110kg. Gondolhatják, így mekkora élmény a kis Honda. De nem csak ez a gondom vele. Mióta volt szerencsém vezetni jópár autót,( ezek közül a legjobb haverom 316-os e30-as Bmw-je (nagylámpás, befecskendezős) volt, melybe beletettem jó 1000km-t ( nagyon jó volt, de elviseltem volna ha egy m20b20-as morog benne), ill. ennek ha lehet szöges ellentéte, egy VW T3 1.6d (ugye 54le mínusz az évek...) de akadt közte 2014-es Seat Toledo is (1.2 TSI 105le) ) rájöttem, hogy mi a bajom a Logoval, a Seattal, és a többivel: egyszerűen úgy szoktam megfogalmazni, hogy túl újak. Kicsit kibontva: számomra túl sok bennük a szervó, a különféle segédelektronika, stb. Nem igazán érzem bennük, azt h én lennék a sofőr. Nem érzem a kapcsolatot az úttal annyira, mint egy-egy régebbi vasban.

Lassan rátérek a lényegre. Első autó vásárlása előtt vagyok és a többséggel ellentétben nem egy dízel Corollát akarok első autónak (igen, olvastam a Faluvégi Farolásos cikket), hanem valami olyat amit élmény vezetni. Nem kell folyton szervizbe rohangálni vele mint egy új autóval... Nem baj, ha szerelni kell, az sem, ha 10liter fölött eszik...

Szóval az utóbbi időben még jobban belezúgtam az öreg BMW-kbe. Pont emiatt szeretném a segítségüket kérni, lévén Önöknek bőven van tapasztalatuk a témában.

E28-asokat e21-eseket, e12-eseket és 02-eseket nézegetek (a 02 kivételével legalább 2 litert és hat hengert céloznám meg) és dolgozom valamelyik tulajdonlásán... Tudom, hogy nem igazán összehasonlíthatóak (leginkább a 02 bármelyikkel) de mégis szeretnék tanácsot kérni, hogy mibe "érdemes" belefogni és mire kell figyelni. Illetve ha nem túl nagy kérés, némi tapasztalatot, esetleg tippet, trükköt, instrukciót.

Az autóval hosszú távra terveznék, és szeretném vagy gyári, vagy szép és használható állapotra hozni, nem feltétlen egyből a Ponton-i állapotot céloznám meg... De igencsak megmozgatja a fantáziám a korabeli tuning is.

Szép estét

Tisztelettel

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Hogy is van ez az Auris vízhűtésével?

2015. október 16., 17:02 Módosítva: 2015-10-18 14:58:52
3

Feladó Márk

Címzett Papp Tibor

Dátum 2015.10.14.

Tárgy TOYOTA AURIS 1.2L TURBO EXECUTIVE TSS

Üdv!

A tárgyban említett típusról írt cikk után egy dolog még kérdéses maradt számomra. Hogyan működik a vízhűtéses intercooler ebben a modellben? Tudom, hogy hogy kell elképzelni egy gyorsulási versenyautó vízhűtéses coolerjét, de itt nem igazán látom a rációt a dologban. Tudnál nekem pár szót erről írni?

Köszönettel;

egy lelkes totalcar olvasó:

Márk
Távolról sincs vége, olvasson még

Van valakinek kontaktja a Teslához?

2015. október 15., 11:32 Módosítva: 2015-10-17 10:47:08
107

Elő a kapcsolatokkal, az unokáink jövője a tét!

Feladó László

Címzett A Totalcar szerkesztősége

Dátum 2015.10.14.

Tárgy Segítség a Teslával kapcsolatban

Tisztelt szerkesztőség!


Olvastam egy cikkben, hogy probléma van az elektromos töltőállomásokkal! Nagyon nagy mértékben megnőtt az elektromos autók eladása, viszont kevés a töltőállomás. Nekem hónapok óta van egy megoldásom, ötletem erre! Régóta próbálom ezt eljuttatni a Teslához, neki szeretnék segíteni, egy fejlesztéssel. Írtam már minden lehetséges Tesla oldalra,de választ nem kaptam.


Az újításom megoldaná a töltőállomások problémáját, sőt ,nem is lenne rá szükség! Egy olyan email címre lenne szükségem, ahova beadhatnám ezt az újítást, kérem segítsenek kapcsolatot teremteni a Teslával,vagy inkább egy fejlesztési osztállyal.


Előre is köszönöm, szép napot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amit a Mazda 3 kijelzőjéről tudni akartál...

2015. október 10., 14:43 Módosítva: 2015-10-13 13:18:53
2

Feladó:  Gábor

Dátum: 2015. október 9.

Tárgy: Mazda 3 kijelző

Címzett: Winkler Róbert

Kedves Róbert!

A tegnapi Égéstérben téma volt a második generációs Mazda 3 kétféle kijelzője. Mivel ez a téma sokszor sok helyen felmerült (fórumokon, Népítéletekben biztos), én pedig boldog tulajdonosa vagyok egy ilyen autónak, gondoltam megosztom a teóriámat.

A bal oldali majdnem négyzet alakú fehér betűs a fedélzeti számítógép. Ennek színei és tipográfiája a mutatós műszerekére hasonlít. Ennek a kijelzőnek 4 állása van:1. átlag fogy./átlag seb.2. aktuális fogy./megtehető út3. a menü 4. kijelzi mit mutat a másik kijelző.

Vezetés közben (feltételezem másnak is) nagyrészt az első két képernyő látszik. Ezek a haladással kapcsolatos infók, amik a mutatós műszerekkel (sebesség, fordulatszám) megegyező színben és ahhoz nagyon hasonló formában látszanak. (A 3. képernyőt személy szerint nem használom sokszor, hiszen az index csipogásának hangerejét egyszer elég volt beállítani. A fogyasztásmérést pedig nem feltétlenül menet közben kell nullázni. A 4. képernyő hülyeség.)

A jobb oldali téglalap kijelző narancssárga betűkkel a hifi adatait mutatja. Állítólag a digitális klímásokon a légkondi adatait is. Tehát a középkonzolon lévő kütyük kijelzője. Mivel a középkonzol összes gombjának háttérvilágítása piros, így a hozzá tartozó kijelző is ilyen.

Más, hasonló korú autókon is meg szokott lenni ez a két kijelző, csak az előbbi a két mutatós műszer közt, az utóbbi pedig a középkonzolon/hifi fejegységen. Mazdáéknál egymás mellé tetté őket középre.

Ami számomra sokkal zavaróbb, az a digitális benzinszintmérő és a km számláló narancssárgája a két fehér számlap közt.

Üdvözlettel, Gábor

A busz, amelyről lepattannak majd az autók

2015. október 6., 13:29 Módosítva: 2015-10-08 06:08:41
119

A múlt heti cikk, amely az új magyar, műanyag villanybuszról szólt, finoman szólva nem sok konkrétumot tartalmazott a műszaki részletekről, mivel minimális infót kaptunk. Most pár kérdésre választ kaptunk a cég marketingesétől, illetve egy videót is, hogy a gyártó reményei szerint hogyan viseli majd a műanyag (vinil- és nem etilészter!) busz, ha egy autós nekiszalad. A videón egyébként egy műanyag NABI-busz oldalütközési tesztjét látjuk. Az autó gyakorlatilag lepattan a buszról, mint az egyszeri kaszkadőr Bud Spencerről. Elvileg a Modulo is hasonlóan fog viselkedni, és amennyiben nem lenne kapacitásuk videót forgatni róla, csak szóljanak, mi elmegyünk és felvesszük!

Távolról sincs vége, olvasson még

Hitler pontgyűjtő akciója megvolt?

2015. október 5., 14:32 Módosítva: 2015-10-07 06:33:58
101

Nekünk sem, de Bence megtalálta a párhuzamot egy friss kampánnyal. Azt hinnénk, 80 év sok idő a marketingszakmában, aztán tessék. Autó mondjuk a führertől se járt a kitöltött füzetért, pedig akkor még ígérték. 

Feladó: Bence

Dátum: 2015. október 3.

Tárgy: Van ennél nagyobb öngól?

Címzett: Winkler Róbert

Szia!

Már pár hete kint vannak VW plakátok „Volkswagen nem gyűjthető pontokért” vagy valami hasonló szöveggel. Kíváncsi vagyok, hogy mások is viccesnek találják-e, vagy csak nekem vannak furcsa gondolatmeneteim.

A II. vh előtt ugyebár voltak pontgyűjtő füzetek, amikért cserébe elvileg KdF-Wageneket kaptak volna az emberek, de kiderült, hogy Hitler az egészet a háború finanszírozására találta ki, és végül senki nem kapott autót a gyűjtőfüzetért. Erre előállnak egy ilyen reklámmal. Igaz, az már 80 éve volt, és a normális emberek úgysem foglalkoznak ilyen dolgokkal. Azért engem akkor is foglalkoztat, hogy ezt hogy nem szúrta ki valaki a marketinges részlegen.

(Hogy valami kézzelfogható is legyen, csatoltam 2 képet a régi és az új pontokról J)

Az új kampány
Az új kampány
És a régi
És a régi

Ötven kilométer után robbant szét a BMW motor

2015. október 1., 15:06 Módosítva: 2015-10-04 07:30:13
5485

Ha valamiért, akkor ezért érdemes néha Totalcart olvasni. Tamás vett egy BMW 320Si-t, amit nem vett volna meg, ha korábban olvassa cikkünket a Húsz leginkább kerülendő motorról. Mindenesetre tanulságos történet.

Feladó: Tamás

Dátum: 2015. Szeptember 21.

Tárgy: BMW 320 Si

Címzett: A Totalcar Szerkesztősége

Sziasztok,

nem tudom érdekes vagy releváns-e számotokra a történetem, de gondoltam leírom miutan elolvastam a “Rengeteg érdekes, új BMW” cikket.

Kedvelem a BMW-t, nem azért mert gizda vagyok, hanem azért mert hittem a minőségben amit adnak. Céges autóként már volt pár BMW-m, ezért most úgy döntöttem veszek magamnak egy ritka és nagyon szép darabot.

Találtam is egy csodaszép 320 Si-t a mobile.de-n, 2006-os, 109 ezer km, végig vezetett szervizkönyv, 1 tulaj, M package, és még jó áron is volt. Mondom magamnak na ilyen biztos nem jön velem szembe, az biztos, és ebben valóban igazam lett.

Regensburgba vettem meg, vittünk pc-t megnéztuk a hibakódokat, próbakör, alámásztunk, megtapogattuk, belseje gyönyörű, beszívtuk a kárpitok szagát, és minden porcikája tetszett, mi baja lehet egy 109 ezer km-es BMW-nek úgy, hogy mindent megkapott?

Kifizetem, rendszámot veszek ra, elindulok haza, 50 km múlva csörgés a motorban, majd elhal a technika, leesnek a mutatók, elalszanak a fények, ebben a pillanatban biztosan éreztem (nem tudom miert), hogy ez most bárhogy legyen is, de mocskos sok pénzembe fog kerulni.

Nem értem rá nagyon agonizálni mert a német pályan nem jó ötlet sokat matekozni a vészsávban, tudom, hogy nem szabad de a tesóm a másik kocsival lehúz az autopályáról, a kocsit letesszuk egy Merci markakereskedés ügyfelparkolójaban (ez volt a lehajtó után rögtön, mi mas lenne), mondták, hogy vigyaznak rá, és hagyhatom ott pár napig, de meg fogják mutatni a vásárlóiknak ha nem baj nekem. Persze nem érdekelt, legalább biztonsagban volt.

Hazajöttem, szereztem egy trailerest, aki egy szép összegért hazahozta, közben utananéztem ennek az Si szörnynek (lehet előbb kellett volna elolvasni a német blogokat). Ekkor már világos volt, hogy egy ipari hulladék motoros jarművet vettem meg, több fogat ugró vezérles, vékony hengerfal, repedő hüvelyek a blokkban, dugattyúk specialis voltuk miatt darabokra törnek, stb. stb. Ebbol kérem nincs olyan ami 100 ezernél többet ment volna, feketén-fehéren több német BMW rajongói blogon leírjak, hogy addig add el míg jár még a motor.

Nalam a 3as hengerbe szétrobbant a dugó, amit tudott szétvert, perselynek annyi, megütötte a blokk oldalát is, a dugattyú maga csak darabokban talalható meg a motorban mindenfelé, hegerfej kuka, 4 szelep „Z” formára görbülve.

A motorműhely azt mondja, hogy annyira vekony a hengerek kozti falvastagsag, hogy nem tudják 2mm-el nagyobbra furni mert akkor 2 mm marad a 3as es 4es henger között, és így át fog repedni. Magyarul a motor full kuka.

Szep a karbon borítas a motoron, tényleg csak 2600 van belőle, és nem jön velem szembe még egy ilyen mert a 2600db-ból, 1000-et már elbontottak!

Mit mondjak, nem tudok mit mondani, nem tudom már, hogyan kellene egy kocsit vennem, mi alapján döntsek, mik a kritériumok amiket néznem kellene.

Most ültem egy Dacia Logan taxiban, 431 ezret mutatott a megtett km kijelzője, abban a pillanatban elkezdtem tisztelni a franciákat és a románokat.

Üdv.

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Kihívások és megoldások a Volkswagen szemszögéből

2015. szeptember 27., 13:41 Módosítva: 2015-09-29 13:00:47
106

Feladó Zoltán

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2015. szeptember 26.

Tárgy A gépjármű jövője?

Hello Winkli! Hello Winklerkorn! :)

Kíváncsi voltál, hogy milyen lesz a következő Winterkorn előadás.

Per-pill még úgy van kiírva, hogy megtartják, meg hogy ő még "Prof. Dr. Martin Winterkorn, a VOLKSWAGEN AG igazgatótanácsának elnökének előadás"-a. Kihívások és megoldások a címe!!! (Link)

Kihívás: hát volt hogy meg kellene felelni a kibocsátási mennyiségeknek.

Megoldás: hát megfelelni képtelenség így kicsit csaltunk :)

De lehet, hogy hétfőn már más lesz kiírva, azért fotóztam le a mellékletbe, mert most még ő van kiírva.

Szóval, ha átkocogsz a BME-re már lehet hogy szerdán megtudhatod. :) De az is lehet, hogy már az új fünök jön...

Amúgy az összes autógyár trükközik, nekünk van egy Toyota Avensisünk amibe 2.0 D4D moci van, úgy ment mint egy álom 2500 ford/perc fordulatszám felett mindig előjött belőle az állat úgy húzott, hogy élvezet volt vele közlekedni, az alapjárati hangján szinte nem lehetett megmondani, hogy diesel vagy benzines... Aztán egy kötelező olajcsere/szűrők csere alkalmával kidobta a gép, hogy hoppá ezen kötelező szoftverfrissítést írt elő a gyár...

- Milyen frissítés?

- Környezetvédelmi..., mondjuk hogy olajcserére van időnk, mert rohannánk Győrbe, egy órába belefér, vagy esetleg legközelebb?

- Kell hozzá két óra!

- Na jó legyen...

2 óra múlva jönnek, hogy a szoftverfrissítésbe belehalt a vezérlő computer és újat kell rendelniük +1 nap mire visszakaphatjuk, mert most el se tudják indítani... :(

Másnap visszakaptuk, hiába reklamáltunk, hogy a 2 órából több mint 24 lett egy melót le kellett mondanunk, ők azzal védekeztek, hogy nekik ez önköltségen 400 ezerbe fájt, mert a központ szerint ők baszták el, szóval ők jártak rosszabbul...

Na, hogy azután az új computer vagy az új szoftver kombója miatt lett-e, de olyan lett a hangja mint egy mezőgazdasági traktor, nem úgy gyorsul, nem úgy megy... Fogyasztani nem fogyaszt se többet, se kevesebbet...

Bp-Roma-Bp 5,1liter/100km 130as tempomattal, klímával... (mondjuk pályán én inkább gyorsítok, ha előzni kell minthogy beálljak fékkel a 90 km.-es kamion mögé, de előzés után mindig visszaállok a tempomattal 130-ra, ezzel sokakkal nem értek egyet de szerintem lefékezni 90-re aztán újra fel 130ra mint, egy egy előzés miatt kicsit megnyomni szerintem még mindig jobb, de ilyet is csak akkor csinálok ha a belsőbe egyébként az életbe nem lehetne vissza menni. Ami most M3-on Göddöllö után van az valami félelmetes, Gödöllő melett megy a felújítás megy a 80-as, 60-as tötymörgés, aztután mindenkinek elgurul a gyógyszer: ami a csövön kifér, 130 tempomat 2 buszt előznék, tükörbe nézek senki, index kimegyek 130-cal, már villog 1 km.-ről a köcsög 4 karikás. Mondom ne tartsuk fel biztos szülni viszi az asszonyt, gyorsítok, villog, gyorsítok, villog, gyorsítok, még mindig villog, megelőztem a 2 buszt óvatosan, visszindexelve visszahúzok, mellettem elsüvít a köcsög 4 karikás. Letekintek, osztok-szorzok, hát ez nekem lenne 200 ezres csekk, akkor mennyi lehet az övéééé??? Visszalassultam 130-ra, ott újra elkezdte tartani a tempomat és hosszasan gondolkodtam hogy vajon hova sietett ennyire...) Ellenpélda: augusztusban mentünk le az M6-on Pécsre, fújt a szél nem siettünk 6.-ban 110-zel, tempomattal, fogyasztás 4,2 l/100km senki nem előzött meg, én meglőztem 3 buszt, de kihalt volt a pálya... Szembe is alig jöttek, ki használja egyáltalán azt a csíkot, egyáltalán megtérül az valaha??? Nem először tűnt fel, hogy alig vannak...

A befékezős kamion mögé beállós és a kigyorsítok és visszzalassulok között átlag 0,8-1,0 literrel többe fáj a fékezős, de sógorom legyőzhetetlen ő kimegy 90km/órás fix tempóval London oda vissza. Na nála kevesbbet nem lehet fogyasztani, de nézni se bírom, inkább alszom, "ébressz fel ha cserélni kell, de hogy ezt nem nézem az tuti"...

Csippelve sose volt. Az volt/van rajta amit a gyár adott, igaz elgondolkodtam, hogy kipróbálnám a régi szoftverrel, de hogy 400 ezrekkel játszak csak a teszt kedvéért az kicsit sok... Így nem derül ki, hogy csak a szoftver-e a különbség vagy az új computer a ludas... Tény, azóta máshova visszük a jószágot.

Azóta belegurírtottunk +200ezer km-ert, elnyűhetetlen, de nem olyan mint szoftvercsere előtt volt... Papp Tibi nehogy eladd az Avensist, mert hidd el jobb egy unalmas megbízható autó mint egy csillivilli, ami mindig a szervízben van (mondjuk alfa :) )

Szóval nem rajzolja ki, de valószínűleg mi is már olyan koala faleveleket gyűjhetünk az új szoftverrel...

Ha ennyi autó van és egyre több lesz akkor dieselt nem lesz szabad beengedni a városokba, az új normák teljesíthetetlenek, mintha a Toyota is leállna a kis diesel motorokkal és a BMW szállít nekik diesel mocit.

Én a hibridbe látom talán a következő 20-40 éve lehetőségét, mert annyi ritkaföldfém ami a Tesla-féle (vagy Leaf) teljesen elekromos autókhoz kellene az összes kocsi aksijába annyi nincs a földön, a benzinnek még mindig jobb a térfogat teljesítmény aránya. Egy benzinest 1000 nehezebb felgyújtani mint egy hidrogénest azzal még sok bajunk lesz... Az, hogy muszály átállni valami másra előbb utóbb az tény, de még a nagyok is csak kisérletezgetési fázisban vannak a Prius is kb. most a 4. verzióra mondható érettnek...(de szerintem amíg az aksiját összerakják többet rombolnak és ölnek vele mint korábban bármelyik elődjével...)

Az autópályát kellene elekromos táplálásúvá tenni (erre mondhatnák de hiszen ott a vasút), de nem úgy mint a Volvo meg még valaki tesztel troli szerű elektromos felső táplálást, valahogy a Nikola Tesla féle vezeték nélkülit kellene a mérhető és fizethető változattal spékelni, de mondjuk hogy egész nap egy óriási transzformátor légmagjában üldögéljen az ember azt nem biztos hogy sokáig bírnááá...

Na a lényeg ha megtartják akkor 30-án szerdán Winterkorn előadás a BME IB028ban, kiváncsi leszek, hogy ő jön e vagy már az új, porschés Matthias Müller, de ez lehet hogy kicsit korai lenne..

A tippem az hogy szerintem mindegyik autógyár érintett lesz a buliban, mert itt a játék a számokkal, a méréssel és átlagokkal folyik már évek óta... Istenem Méréstechnika tanszék mennyi fejtörést okozott már akkor nekünk a BME-n... :) Régi szép idők!

De, hogy ezek szerint van autó ami 7-8 éve átment a környezetvédelmi vizsgálatokon világszerte, na az igazi mérnöki teljesítmény! :)

De mondjuk aki azokat a mérési metódusokat és gramm/km-ek kitalálta, az se volt normális.

Szegény mérnököknek meg feladták hogy holnap ZH/SZIGORLAT/ÁLLAMVIZSGA oldd meg! Oszt megoldották, hogy szépen az nem volt a sillabuszban leírva, mint követelmény...

Csak egy kis elgondolkodtató videó.

Szerintetek hány atombombát robbantottak fel? 2-őt! Mondja az átlag! Aha az éles bevetés szerencsére csak annyi volt, igaz arra se lett volna szükség (szerintem), de mindenkinek meg kellett mutatni főleg az oroszoknak, hogy előrébb vannak és nagyobb a szerszám, de a kérdés az hogy összesen mennyit robbantottak fel kísérlek címén... 2053 db volt csak 1945-1998 között! Azóta folytatódik titokban meg észak-kórea nyiltan...

Szóval, ha legközelebb Las Vegasba tévedsz jusson eszedbe, hogy csak 90 km-re játszottak... (csak mint a legismertebb hely)

Szóval az embernél ritkábban találunk nagyobb állatot... Ezen nem kell meglepődni...

Kevés állat öl szórakozásból! Az ember előszeretettel teszi...

Ja örülök, hogy Winklit nem vitte el a Pho levesezős botrány, baszki ha kinyiffant volna Winkli, kit utálhatnék! :)

Utolsó tippem, hogy mivel a Volkswagen nevet lejáratták, szétdobják a konszert 4-5 részre és vagy külön tolják tovább vagy megalapítják a Porsche konszernt vagy Audi konszernt és a bamba nép 2 év alatt úgy is teljesen elfelejti a sztoryt...

Na kellemes hétvégét.

Winterkorn lemondta a szerda előadást, értesültünk a NOL.hu-ról.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gépjárműadó? Megszólalt egy polgármester

2015. szeptember 10., 13:05 Módosítva: 2015-09-11 18:49:22
328

A gépjárműadó szomorú hátországából kaptunk levelet, egy polgármestertől. Szokatlan módon azt kérte, hogy nevét, illetve a települést ne áruljuk el, nehogy még valami baj legyen a dologból. Azt hiszem, ez a legszomorúbb az egészben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hiába sötét az aluljáró, nappal nem kell fényszóró?

2015. augusztus 8., 20:16 Módosítva: 2015-08-11 16:01:47
223

Feladó: Imre

Dátum: 2015. július 28

Tárgy: Kivilágítatlan autóval ütköztem az aluljáróban

Címzett: Totalcar

Tisztelt Totalcar!

Tudom, hogy lerágott csont, a Totalcar-on is többször téma volt, de hihetetlenül borzolja az igazságérzetemet a minap történt esetem. Szikrázó napsütésben hajtottam be a XIII. kerületben a Béke úton lévő aluljáróba, ahol vak sötét fogadott, de egyből bekapcsolt az automata világítás. Ki akartam húzódni a szélső sávba, tükür-tükör-index-manőver, de ebben a pillanatban összeütköztem egy UFO-val. A hirtelen mellém kerülő sötétkék Peugeot-val szépen meghúztuk egymást.

Tapasztalt vezetőnek számítok, több mint 1 millió km van a lábamban, de hasonlót még nyomokban sem éltem át… A Peugeot nem volt kivilágítva. Lehúzódtunk az első lehetőségnél, kulturáltan közöltem, hogy nem vagyok hajlandó elismerni a felelősséget, mivel az autó nem volt kivilágítva és így egy láthatatlan UFO-val ütköztem. A másik fél természetesen nem értett egyet és kötötte az ebet a karóhoz, hogy én tértem át az ő sávjába, ergo én okoztam a balesetet. Közöltem, hogy ebben az esetben rendőrt hívok. Így is történt. A kiérkező pökhendi járőrnek higgadtan elmondtam mi történt és mi az álláspontom. A Peugeot sofőrje, korrekt módon vállalta, hogy az autója nem volt kivilágítva. A rendőr erre a kezembe adott egy KRESZ könyvet, hogy mutassam meg hol olvastam azt, miszerint a járművet ki kell világítani! Mondtam, hogy erre semmi szükség, mert az MHSZ-nél annak idején a fejünkbe verték, hogy a járművet a látási viszonyoknak megfelelően ki kell világítani. Erre ő megkereste a paragrafust, majd telefonos segítséget kért valahonnan. Csak remélni merem, hogy egy nála okosabb rendőrtől, majd közölte, hogy az említett szabály csak időjárási körülményekre vonatkozik, azaz ebben a napsütésben nem kötelező a jármű kivilágítása. Ennek ellenére kitarthatok az igazam mellett, de akkor helyszínelés, 1-2 óra várakozás, szakértő, hosszadalmas jogi procedúra és a végén valószínűleg én leszek a felelős, plusz minden költséget nekem kell viselnem. Természetesen ezek után elismertem a felelősségem, megírtuk a kék-sárgát, a rendőrök, ahogy kell, még meg is bírságoltak és ment mindenki a dolgára. Nekem viszont azóta berzenkedik az igazságérzetem, mert úgy érzem igazam volt. Volna kedvetek körbejárni a témát, mert ilyen alapon egy alagútba is behajthatunk világítás nélkül és csak reménykedhetünk, hogy nem hajtunk egymásnak?

Üdvözlettel: Imre

Távolról sincs vége, olvasson még

Akcióban a légellenállás-troll

2015. augusztus 6., 14:47 Módosítva: 2015-08-08 09:27:41
2

Feladó: Zoltán

Dátum: 2015. augusztus 5. 22:34

Tárgy: az alaktenyezo az nem 0,285 akar lenni 2,85 helyett??? Vagy keverem az alaktenyezot a legellenallasi tenyezovel?

Címzett: Andróczi Balázs és Bazsó Gábor

Kedves Andróczi Balázs és Bazsó "Karotta" Gábor!

Az az alaktényező az nem 0,285 akar lenni 2,85 helyett??? Vagy keverem az alaktényezőt a légellenállási tényezővel?

"De emellett az alaktényezőn is sikerült javítani: az új értéke 2,85, ami valóban nem rossz."

A 0,27-et már vagy 20 éve megcsinálta az Opel Calibra, mostani konkurens van említve pár sorral lejjebb, hogy a VW Golf VII is megcsinálta a 0,27-et, ami után szerintem nem lehet, hogy Opel most 10-szer rosszabbat csináljon... (Feltéve, ha nem keverem az alaktényezőt a légellenállási tényezővel...)

További jó munkát, amúgy a cikk jó, tetszik, csak így tovább, csak felmerült bennem ez a kérdés. (igen Winkli, troll vagyok :) )

Távolról sincs vége, olvasson még

Klímát utólag

2015. augusztus 4., 17:46 Módosítva: 2015-08-06 14:31:27
71

Korábbi MX-5-ös vásárlási tanácsainkra reagálva írt nekünk Tamás MX-5 NB klíma ügyben.

Feladó: Tamás

Tárgy: Klíma utólag

Címzett: Winkler Róbert

Hello,

MX5 NB klíma ügyben írok. Ha gondolod nyugodtan forwardold a levelem a kérdezőnek elérhetőséggel együtt. Szívesen válaszolok a kérdéseire, ha vannak.

Elöljáróban, én sem feltétlenül ajánlom az utólagos beépítést, vagyen inkább klímásat, de nem lehetetlen, én megcsináltam.

2000-es NB 1.6. Rájöttem utólag, hogy kell a klíma. Mivel ezekbe gyárilag is utólag szerelték a klímákat az értékesítési ponton, így ez elég szépen elő van készítve. PL a gombhoz oda van húzva a kábel, csak le kell venni a takaró műanyagot, és bedugni a gombot, stb...

Én jó fél évig vadásztam a bontókban a gyári klímákat. Darabokban több helyen találtam, de én egészben akartam beszerelési garanciával. Üllői úti Mazda bontóban találtam is egyet, vállalta a garit is. Én fizetem a ki-be szerelést, ha nem jó a klíma, ő visszaadja a lóvét.

Jó koszos volt, de darabokban egyszerű volt kipucolni. Hiányzott egy két illesztés a légcsöveknél, de azt a szerelőm megoldotta. 2 éve megelégedéssel és sokat használom. Ég egy adta világon semmi gondom nincs vele. Nem emlékszem a pontos végösszegbe, de a 300 ezret tuti nem ütötte, 200-250 körül lehetett. Inkább a sok utánajárás, keresés ami fárasztó volt, de el tudom képzelni hogy valaki ezt élvezze is...

A keménytetőt én is fölöslegesnek gondolom. Valóban fűtött üveg a hátsó ablak. Ráadásul a keménytetővel az ember elesik egy jó kis téli cabriózás lehetőségéről. Pedig napfényhiányos időszakban nincs is jobb egy napos napon a lenyitott tetőnél.

Üdv,

Tamás

Olvasónk a nép nevében

2015. augusztus 4., 12:37 Módosítva: 2015-08-06 06:40:25
323

Feladó: Marci

Tárgy: Óda a Totalcarhoz 

Címzett: Totalcar szerkesztőség

Tisztelt Totalcar szerkesztőség!

Először is köszönettel tartozom,a kezdetektől fogva lelkes nézőjük,olvasójuk és az Égéstér jóvoltából hallgatójuk vagyok és megannyi szórakoztató óra után anyagi előnyökkel is járt az önök hallgatása az első autóm megvásárlása végett,ami végül maga "racionalizmus" azaz 1.6-os vvt Avensis(t22) lett.

Hiszen az összes típushiba(gyújtáskapcsoló, kiégő izzó,nyekergő kormány)nem értek váratlanul és természetesen bekövetkeztek röviddel a vásárlás után,nem is különösebben lepődtem meg hiszen elfogadtam a talán 1. számú szabályukat azaz "állapotot vegyél" és rámentem a feltehetőleg nem visszaállított 298.000km-es futásteljesítményre. A szintúgy sokszor említett "lopásgátló sérülések" is fellelhetőek habár ennél típusnál talán a megjelenéséből fakadóan felesleges.

Az "autó értékének a 30%-át" is félretettem,ráköltöttem vásárlás után ennek a felét a kötelezően cserélendő szűrőkre stb. Eltelt egy év,a maradék pénzből pedig drága alsógatyákat és cipőket vettem kompenzálván az önérzetemet,hogy nem egy szétrohadt,anno prémium német luxusautót vettem,melyekkel valószínű jelentős pénisznövekedést éreztem volna,az ezzel járó hasonló méretű szopásokkal együtt. Az autó hihetetlenül jó,én vagyok a legboldogabb 24 éves toyotás,minden napot egy csodát élek meg vele 4 évnyi pécsi kerékpározás után.

Mindezt az féktelen boldogságot és felkészültséget önöknek köszönhetem legfőképpen az Égéstér rovatuknak. Mindazonáltal alig várom,hogy megvehessem a 159-es Alfámat és végre elkezdődjön a szopás az életemben,a pénisznövekedés,és hosszú szürke napok a buta, de szép barátnőmmel és a szervizek utáni hosszas párizsizással!

Köszönöm ezt a gondtalan évet,a következő szórakoztató évet a Totalcar szerkesztőségének a nép nevében!

Marci

Hajrá Marci, drukkolunk, hogy összejöjjön a 159-es!

Tökéletes MX-5-öst akarok

2015. augusztus 3., 15:13 Módosítva: 2015-08-05 13:41:20
270

Feladó: Robin

Tárgy: MX-5 nepperűzés

Címzett: Winkler Róbert

Kedves Winkler Róbert!

Mindenképpen Ön az Magyarországon számomra, aki ilyen témával kapcsolatban a legnagyobb hitelességgel bír. 25 évesen az első saját autó megvásárlása előtt állok és mindenképpen olyan autót szeretnék elsőnek, amire igazán vágyok és amit igazán lehet szeretni. Ez számomra a Mazda MX-5. Egyszer még gimnazista koromban vezettem egy ismerősöm alig használt NB-jét. Az érzés egyből magával ragadott, azóta sem felejtem. Úgyhogy nekem nagy álmom egy ilyen autót birtokolni.

Az autó paraméterei, a keresési feltételek persze le vannak már határolva. Mindenképpen NB-t szeretnék. Ezen belül is a 2001-es (már ráncfelvarrott) generációtól felfelé, körülbelül 1,5 millió Ft-os értékig. A futott km-t 150 ezer körüli értékre szoktam beállítani. Persze nem tudom, hogy ennek az autónak az esetében soknak számít-e ennyi km, csak hozzávetőlegesen írok be ennyit.

Extraként egyetlen dolog, ami számít, az a klíma. Tudom, hogy ezzel nagyon leszűkítem a kört, de szerintem elengedhetetlen manapság. Gondolkodtam az utólagos beszerelésen is, de ezzel kapcsolatban nem találtam semmilyen biztos forrást. Remélem Önnek vannak tapasztalatai ilyen téren. Lényegében azt szeretném kérni, hogy segítsen nekem azzal, hogy tanácsokat ad egy ilyen tulajdonságokkal bíró MX-5 vásárlásához, ha lehet az autó minden kritikus pontját kivesézve. Egész éves használathoz lenne, kötelező dolog ilyen esetben a keménytető? Tudom, hogy teljesen megfelelőt úgysem lehet találni, de én próbálok ahhoz közelíteni, még ha a magyar piacon nehéz is a kicsi halmaz miatt.

Külföldi behozataltól sem zárkózom el, de az sajnos teljesen ismeretlen számomra. Ha nem találnék, akkor gondolkoztam még ugyanilyen árfekvésű Mégane CC-ben is. Mennyire lehet alternatívája az MX-5-nek és mik a kritikus pontok, amikre figyeljek ezen autó esetében? Hálás vagyok és előre is nagyon köszönöm a kedves és hozzáértő segítségét!

Üdvözlettel,

Robin

Kedves Robin,

ezt most használhatod referenciaként is, ha van munkahely, vagy egyéb, ami elfogadja az ilyesmit: ezennel írásba adom, hogy van eszed. Kevesen kötik ki a legfontosabbat ilyen precízen, márpedig egy MX 5-ösben, mondjon bárki bármit, a klíma a legfontosabb.

A sperrdifi, a turbó, a bőrülés szerintem mind hülyeség, illetve alig ad az élményhez, ráadásul utólag mind kényelmesen beépíthető. A klíma nem, és ezt saját tapasztalatból mondom. Az én MX-5 NA-m is klímamentes volt, és nem az 1,8-as motor, meg a sperr hiányzott belőle a legjobban, hanem az a rohadt klíma. Nem evidens, de érthető: ha nyáron dugóba kerülsz, vagy nyitva tartod a tetőt, és akkor megrohadsz a tűző napon, vagy becsukod, és akkor átélheted, milyen másnaposan ébredni egy fesztiválon egy rossz helyen felvert sátorban. Halál.

Az utólagos klíma sajnos nem opció, ezt kikísérleteztem, hogy neked ne kelljen. Sokáig kerestem a megfelelő helyet, és aki valamennyire értett az autókhoz, egybehangzóan az Antartktisz Bt-t ajánlották. Biztos értenek hozzá, de mivel az MX-5 NA-hoz nem létezett gyári utólagos, ezért ők gyártották le. 340 ezer forint volt, ha jól emlékszem. És bár a hűtésével nem volt baj, a Mazda komputere valahogy mindig kétségbeesett, ha bekapcsoltam, össze-vissza bakkecskézett az alapjárat, meg ilyenek. Plusz egyszer vissza kellett vinnem, mert egy ékszíjtárcsa nem volt megfelelően beállítva, plusz egyszer elszakadt az az ékszíj, ami a szervószivattyút is hajtotta, így elment a kormányszervó, amit egy sportkormányos autóban nem kívánok senkinek.

Mindegy, végül is nem bántam, muszáj volt, mert az NA még az NB-nél is jobban fűt a kardánalagútnál, meg a tűzfalnál, és boldogult Morzsa kutyám nagyon szenvedett benne. De másodszor már több eszem lenne, és nem vennék kabri... izé, bocs, trollok, roadstert, klíma nélkül.

A keménytető NB-nél szerintem nem kötelező, mert fázni úgysem fogsz; ilyen kis légteret könyű melegen tartani. Az NA-ra is azért jó a téli tető, mert a hátsó szélvédő egy plexilap, ami állandóan tejüvegre karcolja magát, és a novemberi esőben az MX 5-ös magasságában ez azt jelenti, hogy folyamatosan egy derítőlap világítja a tarkónkat. Na, az NB-ben már üveg a hátsó szélvédő, és ha jól elmlékszem, fűthető. Szóval biztos jó a kemény tető, de szerintem ott már inkább csak ízlés kérdése.

A Mégane CC-t meg felejtsd el, egyszer úgyis leszel még öreg is, bőven ráérsz majd akkor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tényleg piramisjátékkal gyűjtene vevőket a Tesla?

2015. augusztus 2., 21:54 Módosítva: 2015-08-05 12:22:34
78

Kicsit talán hatásvadászra sikerült mai teslás hírünk címe, ami így hangzott: Ígéretes piramisjátékkal gyűjtene vevőket a Tesla.  Legalábbis Norbert szerint, aki jó marketingszakemberként magyarázza el, miért nem pilótajáték a Tesla bónuszrendszere. Sőt, amit a Tesla csinál az nem csak hogy messze van a piramisjátéktól, mint Elon Musk Pató Páltól, de egyenesen zseniális marketingmegoldás. Azt amúgy gondolták volna, hogy minden 100 Nissan Leafért kifizetett forintból kilencet a reklámért fizettek? 

Feladó: Norbert

Dátum: 2015. augusztus 2. 15:52

Tárgy: Tényleg piramisjátékkal gyűjtene vevőket a Tesla?

Címzett: Máth Dávid

Kedves Dávid,

ebben a marketingfogásban mi a pilótajáték?

A Nissan 2012-ben pl. 25 millió USD-t költött az új LEAF marketingjére. Kevesebb, mint 10.000 darabot tudtak eladni abban az évben. Kb 2.500$ marketingköltés / eladott autó. És a LEAF valamivel 30.000$ alatti autó (kb. 9% marketing költség minden eladott autóra). És ehhez jön a kockázat. Előbb költenek marketingre, utána vagy összejön a tervezett értékesítési mennyiség, vagy nem.

Egy Tesla Model S kb. 75.000$ - 85.000$ akku és teljesítmény függvényében. Vevő + ajánló összesen 2.000$ bónuszt kapnak (kb. 2.5% marketing költség). Mindez befektetési kockázat nélkül, bónuszt már árbevételből tudják fizetni. Akik elérik a 10 ajánlást, azok dupla bónuszt kapnak ajánlóként, vagyis autónként 3.000$ a költség (3.75% marketing költség autónként). És az egészhez még hozzá lehet dobni 1 db Model X-et önköltségi áron az első ajánlónak, aki hoz 10 vevőt. Ha pörög az ajánlás, akkor ezt a kb. 60.000$ - 70.000$-t több mint 1.000 vevő-re tudják marketing költségnek számolni (kevesebb, mint 100$ / eladott autó).

És azzal még nem is számoltunk, hogy az egész világon hány megjelenést hoz az akció Tesla Motors-nak, brandépítés, PR cikkek direkt költség nélkül. Ez nem úgy tűnik mint egy termék nélküli, fenntarthatatlan piramis játék. És még csak nem is MLM.

Egy egyszerű ajánlói rendszer, ami sokkal olcsóbban és kevesebb kockázattal üzemeltethető mint a "hagyományos marketing". A Tesla Motors arról híres, hogy közel 0$ marketing büdzsével mennek, van egy kb 7 fős marketing csapatuk akik a weboldalukat szerkesztik és az ilyen akciókat kitalálják, szervezik. Tanítani lehetne. Ők is a Dropbox-tól tanulhatták akik kb. a Hotmail-től lesték el :)

Feltételezem tökéletesen tisztában van a pilótajáték fogalmával, de jobban hangzott így a cím, többen kattintanak a cikkre. De sajnos az ilyen összemosások is hozzájárulnak ahhoz, hogy a tömegek fejében káosz van pénzügyekről és a végén Bróker Marcsiknak adják pénzüket vagy más hihetetlen, de hátha igaz lenyúlásoknak dőlnek be.

Üdvözlettel,

Norbert

Szar a volvós navi? Így készülhetett

2015. július 28., 15:55 Módosítva: 2015-07-29 14:23:52
2

A múltkori Égéstérrel talán kicsit igazságtalanok voltunk a programozókkal/fejlesztőkkel, hisz ők csak azt programozzák le, amit a megrendelő kért. Ha hülyeséget kért, hát azt. Íme egy rakció, első kézből:

Feladó: Ádám

Dátum: 2015. július 27. 20:05

Tárgy: Audit vagy Volvot? - fedelzeti szoftverek fejlesztese

Címzett: Stump András

Kedves Totalcar Szerkesztőség!

Annyit hallottam a mostani Égéstér adásban (Audit vagy Volvót?) hogy "a programozók más világban élnek..." vagy " a programozók másképp gondolkodnak, nem average user szemével latjak a dolgokat..." stb. hogy gondoltam leírom, hogy milyen állomásai vannak egy ilyen szoftver előállításának.
Egy ilyen szoftvert előlegesen a megrendelő (általában egy vezetőségi tag, aki felelős az adott részlegért) és egy dedikált UX/UI tervező vagy designer közreműködésével indul. Miután összeszedik hogy mit szeretnének belepakolni a fedélzeti számítógépbe, azaz milyen hardware adottsagok vannak, kezdődik a stílus létrehozása. Ezt nagyobb rendszerek esetén egy kis csapat végzi egyetlen személy vezetésével de kissebb projecteknél a designer feladata. Közben folyamatosan egyeztetnek a megrendelővel, aki egy esetleges kétes kérdésnél kimondja az utolsó szót. Általában ekkor készül el az, amit a felhasználó lát.
A kész wireframe (mockup & user flow és még sok érdekes kifejezés) kerül a project manager-hez, aki utána konzultál a fejlesztőkkel és átnézik azt, majd visszajelez, ha valami hardware-es korlát áll fent. Amit utána átdolgoznak és ez a folyamat addig cirkulál, amíg van akadály.
Egy szó mint száz: a fejlesztő (alias programozó) általában már csak a kész specifikáciot kapja meg (mérnök kollégak ismerik a kifejezest) és nekik már nincs jogosultságuk módosítani, csak implementálni ("lefejleszteni") azt.
Programozói hiba pl. ha egy rendszer megáll egy adott ponton, ha lassú (bár ez lehet a gyenge hardware miatt is) vagy mobilok esetén ha sok energiát fogyaszt. Ezt a tesztélesi fázisban kell(ene) javítani. Ha valaki(k)re lehet ujjal mutogatni, az általában a UX/UI (felhasználó élményért/felhasználói felületért felelős) egyen(ek) és/vagy a megrendelő.

Üdvözlettel,
Ádám
(A csávó aki félcipőre húzható kalucsnit visel a bal lában motorozas közben 132. Égéstér | Drága móka a használt dízel, olcsó a motoros papucs! - 5:11, ezúton is üdvözlöm Winkler Róbertet és gratulálok a művészi alkotásához a Danubius utcában)

Ezt érezzük igazából, ha klímával előzünk

2015. július 27., 10:20 Módosítva: 2015-07-28 14:55:09
380

Érdekes szakértői levél érkezett a klímás cikkhez. Miklós, aki hőerőgépész mérnök, alátámasztja amit írtam, szerinte a vezető által érzékelt teljesítménycsökkenés sokszor csak a hűtőrendszer alulméretezése miatti szándékos teljesítménycsökkentés. Mikós egy hibát is javít. Természetesen az info egy klímástól származik, viszont ez nem a teljesítményfelvétel. Ettől még a klíma nem lesz perpetuum mobile, elvégre itt csupán szivattyúzzuk a hőt, aminek ezek szerint kisebb a teljesítményigénye annál, mint amit hűtőteljesítményként ismerünk. Köszönjük a pontosítást.

Feladó: Réhm Miklós

Dátum: 2015. július 25. 9:30

Tárgy: Tényleg ki kell nyomni a klímát előzéskor?

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Tibor!

A klímákról írt cikke miatt írok.

A cikk elején szerintem tévesen adja meg a szükséges teljesítmény adatot: „az autó méretétől függően öt-tíz kilowattot is megzabálhat (kb. 6,8-13,6 LE) az utastér hűtése.”

Ez az érték a klíma hűtő teljesítményének felel meg, vagyis amennyi teljesítmény az elpárologtatón adódik. A hűtőgépeknél a hatékonyságot mérőszámokkal szokták megadni, jelen esetben ez az EER – a kinyert és bevitt teljesítmény aránya W/W mértékegységben (régebben Btu/W.h – nem SI mértékegység). Egy mai klíma jellemzően EER = 3 -3,5 értékek között működik.

Vagyis a motorról „elvett” teljesítmény ebből adódóan 1,5 – 3 kW nagyságrendű egy személyautónál. Az Ön által írt 5- 10 kW már egy busz nagyságrendje – a motor oldaláról.

Ennek ellenére, valóban érezni a klíma bekapcsolás vagy nem bekapcsolás közötti különbséget kisebb motor esetében. Nyílván rengeteg példát hozhatunk egy-egy típus esetében, de a legszembetűnőbb a kis benzines motorok induláskori lefulladási hajlama. Ez a teljesítmény tartomány mérhető össze leginkább a klíma és a hajtás tekintetében.

Abban teljesen egyetértek, hogy a gyártók kihasználják azt a lehetőséget, hogy újabban a max. teljesítmény igénynél (padlógáz) lekapcsolják a klíma kompresszor hajtását. Ez végül is biztonsági kérdés is.

Ami ennél érdekesebb, hogy miért is érezzük, érezhetjük úgy, hogy sok „erőt” vesz el a klíma a motortól?

Nos, szerintem ez egy trükk az autógyártók részéről. Mivel a mai autók tervezése előtt értékelemzést, vagy valami hasonló költség-haszon elemzést végeznek, így nem csoda, hogy minden költség le van faragva maximálisan. Vagyis a klíma miatt melegedésre hajlamos motor miatt a motor elektronikában csökkentik a teljesítményt. Ezt érezzük igazából szerintem. Nem tesznek az autóba elég nagy hűtőket, mert ez csak költség, egyszerűbb, olcsóbb a teljesítmény még „elfogadható” csökkentése, ez nem kerül semmibe. Gyártó függő, hogy ezzel a lehetőséggel mennyire élnek. Aki kis motort vesz egy autóba, az nyilván nem akar száguldozni, neki lehet jobban csökkenteni... Na ez van a kis motorok mai elgyengülése mögött.

Üdvözlettel Réhm Miklós okl. hőerőgépész mérnök

A Nissan után kullog az új Alfa?

2015. július 6., 17:59 Módosítva: 2015-07-28 11:44:57
153

Korábbi hírünkben azt írtuk, hogy az Alfa Guiliánál egy olyan megoldást alkalmaznakak, amit mások még nem, mégpedig aktív első légterelőt szereltek a QV kivitel első lökhárítójának alsó részére. Több olvasónk is billentyűzetet ragadott, hogy jelezze, mi sem vagyunk tévedhetetlenek. Íme, az elődök:

Távolról sincs vége, olvasson még

Miattam rakták ki a bírsággyűjtő kamerát

2015. június 26., 15:05 Módosítva: 2015-06-27 06:48:17
95
64 hozzászólás
Tegnap írtunk arról, hogy Budapesten, a Baross utca és a József körút kereszteződésének északi sarkát térfigyelő kamera pásztázza. Itt tilos jobbra fordulni, és aki mégis megteszi 50 ezer forintos bírságra számíthat. Sokan megszegik a szabályt, ezért a helyi önkormányzat tavaly több mint 9000 autóst büntetett meg. Az olvasók egy része túlzottan autóspártinak tartja a cikket, mások szerint elfogultan védjük a gyalogosok érdekeit. Íme két érdekes levél, önöktől.

Feladó: Péter 
Dátum: 2015. június 25. 13:11
Tárgy: Válasz állampolgári levelére
Címzett: Zách Dániel

Tisztelt Zách Dániel!

A Baross utcai 50 ezer forintos bírságolásról szóló cikkét olvasva, eszembe jutott az alábbi mail. Talán más szemszögből is megvilágítja a témát. Kandós diákként az évek során néhányszor majdnem elütöttek az említett kereszteződésben. Mikor egy idős úr nem ugrott oly fürgén, mint én hátbavágta egy autó tükre. Ekkor írtam a BRFK-nak. A kamerás rendszer, ha jól tudom pár évre a levelemre került kiépítésre.

Abban az esetben, ha a cikk folytatódik kérem nevemet nem említeni.

Üdvözlettel:
Péter

Tisztelt BRFK!

4 éve minden nap átkelek egy zebrán, a 8. kerületben a Baross utca és a József körút északkeleti sarkánál. Nap mint nap fordul jobbra egy-egy autó és akarja elütni a zöld jelzésen átkelő gyalogosokat. Holott tábla szerint a kötelező haladási irány egyenes, azok számára, akik a Horváth Mihály tér felől közelítik a József körutat.

Ezúton szeretném kérni önöket, hogy mint már volt rá példa büntessenek meg minden bekanyarodót, az én és a többi gyalogos védelme érdekében.

u.i. több esetben láttam már ezen a zebrán gázolást is...

Üdvözlettel
Péter

Date: Wed, 29 Dec 2010 10:55:37 +0100

From: kozlekedes.brfk@budapest.police.hu

To: Péter

Subject: Válasz állampolgári levelére

Tájékoztatom, hogy, hogy a elektronikus úton a BRFK Központi ügyeletére eljuttatott panaszlevélben foglaltakat megvizsgáltattam. A panaszlevélében foglaltak szerint a Budapest VIII. ker. József körút és Baross utca kereszteződésénél a kereszteződés északkeleti sarkánál lévő kijelölt gyalogátkelőhelynél a zöld jelzésen áthaladó gyalogosokat nap mint nap veszélyeztetik az ott szabálytalanul kanyarodó járművek.

A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály Forgalomfelügyeleti és Biztosítási Osztály Járőrei összesen 3 alkalommal 4,5 órában hajtottak végre ellenőrzéseket a fenti útkereszteződésben, melyek során 4 felvétel készült FAMA-III típusú készülékkel a "Kötelező haladási irány" jelzőtáblát megszegő gépjárművekről. A helyszínen történt intézkedések számából fakadóan a visszatérő ellenőrzéseket a későbbiek során a napi leterheltség függvényében továbbra is indokoltnak tartom.

Tisztelettel:
dr. Jánosik István r. ezredes
főosztályvezető

64 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Már a japán autók sem annyira japánok?

2015. június 24., 17:31 Módosítva: 2015-06-25 16:45:50
278

Feladó: M. Attila

Címzett: Papp Tibor

Dátum: 2015. június 22. 22:21

Tárgy: Toyota Corolla kérdés

Kedves Tibor!

Nemrég volt szerencsém olvasni a használt Corollákról szóló írását. Magam is egy "békalámpás" példány boldog tulajdonosa vagyok (1.3 benzines, szedan), ezért saját tapasztalatom alapján is maximálisan meg tudom erősíteni a cikkben írtakat. Az az érzésem, hogy ez az autó elpusztíthatatlan: évi egy kötelező szervizlátogatás, utána pedig csak a gondtalan autózás, semmi váratlan leállás vagy meghibásodás.

A levelem apropója, hogy a közeljövőben új autó vásárlása elé néz a cégünk, és önhöz fordulok tanácsért, hogy manapság vajon melyik új autó tudja nyújtani ezt az "elpusztíthatatlanságot", melyik új autó legyen a Corollám utódja? (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy szívem szerint még sokáig megtartanám ezt a Corollát, de munkám jellegénél fogva gyakran találkozom ügyfelekkel, akiknél, kimondva-kimondatlanul, általában elvárás egy új(abb) autóval való megjelenés.)

3 fős család vagyunk, nagyrészt városban használnám a kocsit, tehát nem a méret számít, hanem a technika :-) A pénzügyi keret valahol 4-6M közé esik, de természetesen nem a túlköltekezés a cél, hanem a jó ár-érték arány megtalálása. A fő szempont a tartós, megbízható műszaki tartalom. A felszereltség, puha műszerfal, turbómotor, toronyóra lánccal és egyéb úri huncutságok másodlagosak.

A Corolla miatti pozitív tapasztalatom alapján inkább japán típusokban gondolkodom, de más típusoktól sem zárkózom el, ha megfelelnek a fenti szempontnak. Első körben ezeket a típusokat néztem:

Toyota Yaris, Auris, Corolla, Honda Jazz, Civic, Mazda 3

A japán márkák esetében, érzésem szerint a ténylegesen japán gyártású autók bírják jobban a strapát (a felsoroltak közül tudomásom szerint csak a Mazda 3 ilyen), de cáfoljon rám nyugodtan.

Előre is köszönöm fáradozását és válaszát!

Üdvözlettel:

M. Attila

Távolról sincs vége, olvasson még